abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:08:17 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Of die gaan gewoon voor het avondeten op visite, eten gezellig mee wat ze anders nooit hadden gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:08:38 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198299430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.

Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198299433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef Questular het volgende:

[..]

Zoals het overleggen van bepaalde vaccinaties als je naar bepaalde landen reist, nee dat komt inderdaad nu nog niet voor.
Die zijn er echt zeer sporadisch.
En om begrijpelijke redenen.

Die cijfers en de ellende die eruit voort kan komen liggen mijn inziens anders als met corona.
pi_198299441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.

Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Ik heb nog zoveel verlofdagen dat ik inmiddels best een hele zomer op het terras kan zitten hoor
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:24 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198299442
quote:
9s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo'n vaccinatiebewijs komt er gewoon hoor.

Dat zo'n registratie er komt wil nog niet zeggen dat je straks 24/7 met dat ding op zak hoeft te lopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 03-03-2021 11:19:32 ]
pi_198299454
quote:

[..]

Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:11:21 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198299473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:

[..]

Die heb ik niet.

Genoeg vakantie overigens, dus dat is lekker in de zomer alleen heb ik daar nu niets aan. Maar vrij gaan nemen om 's middags iets te kunnen gaan doen wat 's avonds precies even (on)veilig kan slaat op zichzelf natuurlijk al nergens op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198299481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:

[..]

Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?
pi_198299498
quote:

[..]

Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.
zie email 27 oktober
pi_198299499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die heb ik niet.

Genoeg vakantie overigens, dus dat is lekker in de zomer. Maar vrij gaan nemen om 's middags iets te kunnen gaan doen wat 's avonds precies even (on)veilig kan slaat op zichzelf natuurlijk al nergens op.
Dat gaat gewoon gebeuren.
Alleen al daarom moet je de avondklok gewoon afschaffen na 2 maanden, het mogelijke, misschien, zou kunnen wellicht effect verminderd steeds meer, als het er al was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198299503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?
Die ja.
pi_198299512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.
Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198299533
twitter

(Kleine) protesten tegen de verdeeldheid die gecreëerd wordt door de regering van Israel.

Vertaling volgens Deepl:

"Demonstration against vaccination passports and registration of non-vaccinated people in Tel Aviv, #Israel. The government could prevent unvaccinated people from accessing their workplace. #SanitaryPass #coronaprotest"
pi_198299536
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.
Dat ben ik volledig met je eens.

En dat neemt ook niet weg dat ik tegen de avondklok ben. Maar zolang zo goed als iedereen zn dagindeling gewoon een paar uur opschuift is het gewoon een symboolmaatregel.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:16:39 #65
5428 crew  miss_sly
pi_198299543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de wetenschap moeten alle conclusies goed onderbouwd zijn, anders mag je die conclusies niet trekken. Hypotheses mag wel, maar dat is per definitie een onderbuikgevoel. Op dit moment adviseert het OMT op basis van hypotheses, want ze kunnen het niet onderzoeken, het is niet hun vakgebied.

Iedereen met mensenkennis zag al in dat dit geen ene reet ging uitmaken.
Ik vind de stelling dat een hypothese per definitie een onderbuikgevoel is echt niet correct en belachelijk kort door de bocht.

Daarbij maakt het niet dat jij dan ook zomaar stellingen die nergens op gebaseerd zijn de wereld in kan helpen.
Pot -> ketel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198299553
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En daar zitten ze momenteel echt op een hellend vlak.

Het piept en het kraakt in de modellenwereld, het piept en kraakt rondom de maatregelen en het piept en het kraakt bij het draagvlak.

Eigenlijk zouden we als volk gewoon massaal lak aan de avondklok moeten gaan hebben, zonder te rellen, maar helaas zijn we te volgzaam.
Valt me sowieso tegen dat er nog geen rijke stinkerds zijn opgestaan om aan te bieden de boetes te betalen, zoals dat met het burkaverbod bijvoorbeeld ook gebeurde.
pi_198299565
quote:

[..]

Heerlijk man, zo'n vergrijsde samenleving. Alles ingericht voor het plezier van één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft. En als je daar ook maar iets aan probeert te veranderen, heb je de halve Kamer al op de achterste poten: leeftijdsdiscriminatie! Pensioenroof!
pi_198299580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:13 schreef Questular het volgende:

[..]

Die ja.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleem

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)houdens-met-kinderen

Maar hee .. we hebben wel weer een paar duizend oudjes gered die 3 maanden langer door kunnen met hun leven O+

Dus prima in verhouding als het aan Mark en Hugo ligt.
pi_198299610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleem

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)houdens-met-kinderen

Maar hee .. we hebben wel weer een paar duizend oudjes gered die 3 maanden langer door kunnen met hun leven O+

Dus prima in verhouding als het aan Mark en Hugo ligt.
Geen idee wat je met deze link wilt zeggen.
pi_198299623
quote:
De Jonge: begin juli minstens één prik voor iedereen die wil
Zonder problemen met de leveringen door farmaceuten kunnen begin juli alle Nederlanders die een vaccin willen, minstens één keer geprikt zijn tegen het coronavirus. Dat zei minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in het televisieprogramma Op1.

In reactie op vragen over hoe het gaat met de Nederlandse vaccinactiecampagne, sloeg De Jonge aan het rekenen. Hij zei daarbij te denken dat van de 14 miljoen volwassen Nederlanders 80 tot 85 procent zich wil laten vaccineren. Van hen kan volgens De Jonge tweederde begin juli volledig beschermd zijn met twee doses van het vaccin. De rest zou één prik gehad kunnen hebben. Dat komt dus neer op 8 miljoen mensen die twee keer zijn ingeënt, en 4 miljoen die één prik hebben gekregen.

De minister bracht bij het rekenen in herinnering dat anderhalve week geleden de miljoenste prik is gezet. Hij verwacht de tweede miljoen half maart te bereiken en de derde miljoen verwacht hij "op de drempel maart/april".

De Jonge benadrukte wel dat de vaccinatiecampagne afhankelijk is van de leveringen door farmaceuten. Bij tegenvallers kan er meer tijd nodig zijn voordat iedereen gevaccineerd is. Eerder mikte het kabinet er nog op om voor de herfst iedereen gevaccineerd te hebben.
https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html

Dat zou dan wel weer goed nieuws zijn als dat lukt.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:20:34 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198299625
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.

De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.

Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
Exact.

Ook nog eens regelrecht vrijheidberovend. En het houd ook de opening van savonds sporten tegen. Jeweetwel, wat miljoenen doen savonds na het werk en wat gezond is voor lichaam en geest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:23:19 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198299663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:17 schreef Vasilevski het volgende:
één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198299679
quote:
88s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
_O_
pi_198299688
quote:
woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef vosss het volgende:[/b]

[..]

Daar ben ik ook bang voor.

Net zoals dat er straks dingen wel mogen voor gevaccineerden, maar niet voor mensen zonder vaccin.

Je merkt aan alles tussen de regels door dat het die kant op gaat en dat is nogal een hellend vlak imo.
Dat je dan 's avonds staande wordt gehouden, en je je vaccinatiebewijs moet laten zien. Dystopisch.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:25:37 #75
5428 crew  miss_sly
pi_198299690
quote:

[..]

Hear hear O+
pi_198299691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Geen idee wat je met deze link wilt zeggen.
Maakt niks

Door dat soort fratsen zit ik voorlopig nog wel even thuis op kosten van de belastingbetaler en daardoor indirect dus ook jij. Maar hee, we doen het samen!
pi_198299704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maakt niks

Door dat soort fratsen zit ik voorlopig nog wel even thuis op kosten van de belastingbetaler en daardoor indirect dus ook jij. Maar hee, we doen het samen!
Of je legt gewoon uit wat je punt is.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:36:24 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198299839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gezien de leveringsschema's en de aanname op vaccinatiebereidheid zou het ook moeten lukken. neemt niet weg dat er altijd wel een Gerda uit Appelscha geen afspraak kon maken op een voor hun gunstige plek en moment en daardoor iets later is. Dat hou je toch.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198299844
quote:

[..]

Dat is denk ik ook zo, wat dat betreft zullen we niet veel veranderen. Een belangrijk verschil is dat de boomers nooit hun vrijheid hebben opgegeven om hun voorouders te 'redden' voor epidemieën die er toen ook waren. En dat de samenleving toen minder vergrijsd was dan nu. Op een gegeven moment komt het erop neer dat de samenleving zó vergrijsd is dat de oudere generaties het enige 'blok' zijn waar je als politiek nog naar hoeft te luisteren. En het politiek slim is om op hun angsten en vooroordelen in te spelen. Niet dat de angsten en vooroordelen van jongeren 'beter' zijn of terecht zijn, maar dat je nog iets van een balans hebt.
pi_198299897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit. ‘Als alles mee zit’. En wat is er deze crisis gegaan zoals we gepland hebben? Zullen nog wel wat tegenvallers komen.

En hij heeft het over de eerste prik. Ik wil vooral ook weten wanneer de meeste mensen die tweede gaan hebben, want dan krijg je pas het paspoortje waarmee je weer dingen mag straks.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:41:52 #81
5428 crew  miss_sly
pi_198299927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook zo, wat dat betreft zullen we niet veel veranderen. Een belangrijk verschil is dat de boomers nooit hun vrijheid hebben opgegeven om hun voorouders te 'redden' voor epidemieën die er toen ook waren. En dat de samenleving toen minder vergrijsd was dan nu. Op een gegeven moment komt het erop neer dat de samenleving zó vergrijsd is dat de oudere generaties het enige 'blok' zijn waar je als politiek nog naar hoeft te luisteren. En het politiek slim is om op hun angsten en vooroordelen in te spelen. Niet dat de angsten en vooroordelen van jongeren 'beter' zijn of terecht zijn, maar dat je nog iets van een balans hebt.
Ze hebben wellicht niet hun vrijheid opgegeven om hun voorouders te redden, om het maar even in je overdreven bewoording te houden, maar ze hebben echt andere dingen moeten doen of niet kunnen doen. Als je zo gaat kijken, kun je ook zeggen dat die oudere generatie het heel veel slechter heeft gehad in hun jeugd dan de jongere generatie nu, met hun telefoons, netflix, een zekere mate van welvaart die zij niet hebben gekend, zuipvakanties met vrienden door heel Europa, etc.

Tijden veranderen.
pi_198299959
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit. ‘Als alles mee zit’. En wat is er deze crisis gegaan zoals we gepland hebben? Zullen nog wel wat tegenvallers komen.

En hij heeft het over de eerste prik. Ik wil vooral ook weten wanneer de meeste mensen die tweede gaan hebben, want dan krijg je pas het paspoortje waarmee je weer dingen mag straks.
Het zou nog mee kunnen vallen, als we bijvoorbeeld op korte termijn Sputnik of zo erbij krijgen of dat leveranciers grotere hoeveelheden kunnen leveren. Maar het kan inderdaad snel mis gaan, maar zoals Pfizer ook die hebben toch snel de productie op kunnen schalen.

Het grootste punt voor mij is een eventueel vaccinatiepaspoort om het vaccin zo snel mogelijk te krijgen.
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:44:18 #83
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198299963
quote:

[..]

Eens, hoewel je het misschien nog door kunt trekken naar 65-75. De generatie die met pensioen is maar nog een blakende gezondheid heeft. Door de betere gezondheidszorg, dat zeker.

Dat bekent natuurlijk allerminst dat jongeren harder geraakt zouden moeten worden dan deze leeftijdsgroep door de huidige crisis, natuurlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198299982
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Grappig is dat. Ik zie daar een heel dubbel beeld in. Ouderen als groep zijn zo egoïstisch als weet ik wat terwijl eigenlijk elke oudere die ik individueel spreek de jongere generatie oprecht het beste gunt.
zie email 27 oktober
pi_198300014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze hebben wellicht niet hun vrijheid opgegeven om hun voorouders te redden, om het maar even in je overdreven bewoording te houden, maar ze hebben echt andere dingen moeten doen of niet kunnen doen. Als je zo gaat kijken, kun je ook zeggen dat die oudere generatie het heel veel slechter heeft gehad in hun jeugd dan de jongere generatie nu, met hun telefoons, netflix, een zekere mate van welvaart die zij niet hebben gekend, zuipvakanties met vrienden door heel Europa, etc.

Tijden veranderen.
Gaan we nu de voortschrijding der techniek op dezelfde hoogte stellen als dit soort maatregelen? Dat is toch niet serieus bedoeld hè? Die prehistorische jagers, die hadden het pas zwaar!
zie email 27 oktober
pi_198300057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het zou nog mee kunnen vallen, als we bijvoorbeeld op korte termijn Sputnik of zo erbij krijgen of dat leveranciers grotere hoeveelheden kunnen leveren. Maar het kan inderdaad snel mis gaan, maar zoals Pfizer ook die hebben toch snel de productie op kunnen schalen.

Het grootste punt voor mij is een eventueel vaccinatiepaspoort om het vaccin zo snel mogelijk te krijgen.
Ik zou nog kunnen leven met een tijdelijk vaccinatiepaspoort zo lang je nog in de pandemie zit.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:50:14 #87
5428 crew  miss_sly
pi_198300070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gaan we nu de voortschrijding der techniek op dezelfde hoogte stellen als dit soort maatregelen? Dat is toch niet serieus bedoeld hè? Die prehistorische jagers, die hadden het pas zwaar!
Nee, dat is juist het punt. Boomers zouden nooit hun vrijheid op hebben hoeven geven voor de oudere generatie. Nee, nogal logisch, er was op dat moment niet zoiets gaande als dit. Hoe kun je ze dan verwijten dat ze dat nooit hebben gedaan of hoeven doen? Net zo min is het nu iets om de jeugd te verwijten dat ze het op sommige punten beter hebben dan de boomers in hun jeugd; dat heeft het voortschrijden van de tijd met zich meegebracht.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 11:57:49 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198300190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Grappig is dat. Ik zie daar een heel dubbel beeld in. Ouderen als groep zijn zo egoïstisch als weet ik wat terwijl eigenlijk elke oudere die ik individueel spreek de jongere generatie oprecht het beste gunt.
Er is een naam voor dat effect, geen idee wat precies. Maar er is een soort theorie waaruit blijkt dat mensen meestal denken dat het met de hele groep echt heel slecht gaat maar in hun individuele geval wel goed. Vaak is het zo dat dit voor de hele groep geldt. Dus met iedereen individueel gaat het "wel goed" maar met de groep bestaande uit die individuen gaat het volgens hun "slecht".

Dit mechanisme zie je in de corona crises ook heel erg aan het werk. In dit topic ook het gaat echt belabbert! met mij gaat alles wel okay maar oh wat is het over het algemeen ruk.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:58:13 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198300195
In het VK nu ook cijfers dat ouderen zelfs al na één prik enorme percentages aan verminderde kans laten zien om in het ziekenhuis terecht te komen en/of te overlijden.

https://www.ad.nl/gezond/(...)ziekenhuis~a9480e1b/

Wel jammer dat ze massaal bijwerkingen hebben. De straten liggen er vol met groene, lichtgevende bejaarden met narcolepsie. Oh wacht toch niet.
pi_198300210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja uiteraard, als ik zeg 'boomers' dan bedoel ik ook mijn eigen ouders. Die hebben beiden corona gehad, voor mijn vader was het een week stevig uitzieken, mijn moeder heeft er nog wel wat restsymptomen van. Ik had het hun ook gegund dat ze geen corona hadden gekregen (ondanks lockdown en mondkapjes). En zij staan achter veel maatregelen maar vinden ook dat er iets meer ruimte moet komen voor horeca en winkels. En dat ook iedereen daar van moet kunnen genieten, niet alleen zij als ze gevaccineerd zijn. Dus wat dat betreft is het niet zo zwart-wit. Alleen is er wel een 'incentive' voor politici om mensen voor te trekken.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tijden veranderen.
Tijden veranderen altijd, alleen als je nu kijkt naar bijvoorbeeld de reële lonen in vergelijking met de huizenprijzen of de studiekosten, dan is het totaal onvergelijkbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zij heeft via een omweg wel gelijk. Door de technologische vooruitgang kunnen we nu dagelijks de 'besmettingen' tot ons nemen en er een mening over vormen. Dat kon toen niet. Anders was er misschien wel heel anders omgegaan met de Aziatische griep of Hong Kong-griep. Of dit nu echt vooruitgang is, is een tweede...
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 12:01:05 #91
5428 crew  miss_sly
pi_198300234
quote:
0s.gif [b]Op

Tijden veranderen altijd, alleen als je nu kijkt naar bijvoorbeeld de reële lonen in vergelijking met de huizenprijzen of de studiekosten, dan is het totaal onvergelijkbaar.
[..]

Ook dat is toch van alle tijden? Dat is de historie van de mens in een notedop. Ik vind het echt heel raar om dat tegen mensen te gebruiken.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 12:01:21 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198300237
quote:
88s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is een naam voor dat effect, geen idee wat precies. Maar er is een soort theorie waaruit blijkt dat mensen meestal denken dat het met de hele groep echt heel slecht gaat maar in hun individuele geval wel goed. Vaak is het zo dat dit voor de hele groep geldt. Dus met iedereen individueel gaat het "wel goed" maar met de groep bestaande uit die individuen gaat het volgens hun "slecht".

Dit mechanisme zie je in de corona crises ook heel erg aan het werk. In dit topic ook het gaat echt belabbert! met mij gaat alles wel okay maar oh wat is het over het algemeen ruk.
Ik zie dat Paul Schnabel er een boek over geschreven heeft: https://www.bol.com/nl/f/(...)ht/9200000095225179/
pi_198300301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:49 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik zou nog kunnen leven met een tijdelijk vaccinatiepaspoort zo lang je nog in de pandemie zit.
Zelfs tijdelijk zou het enkel een oplossing zijn als niet gevaccineerden op z’n minst een alternatief aangeboden krijgen. Niet relax als ouderen ed weer lekker naar Spanje kunnen en veel andere generaties nog steeds blij mogen zijn als ze een keer op een terras mogen zitten.

Ik denk alleen niet dat dat paspoort tijdelijk gaat zijn of dat deze pandemie ooit helemaal voorbij is. Mutaties ed. Zoiets is makkelijk in te voeren, maar zie er maar eens vanaf te komen.
pi_198300335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs tijdelijk zou het enkel een oplossing zijn als niet gevaccineerden op z’n minst een alternatief aangeboden krijgen. Niet relax als ouderen ed weer lekker naar Spanje kunnen en veel andere generaties nog steeds blij mogen zijn als ze een keer op een terras mogen zitten.

Ik denk alleen niet dat dat paspoort tijdelijk gaat zijn of dat deze pandemie ooit helemaal voorbij is. Mutaties ed. Zoiets is makkelijk in te voeren, maar zie er maar eens vanaf te komen.
Precies. Denk maar eens aan alle extra veiligheidsmaatregelen rondom het vliegverkeer die er sinds 9/11 zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198300416
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.

Ik ben tegenstander omdat niet iedereen tegelijk de kans krijgt om gevaccineerd te worden. De groep die het meeste belang heeft bij het openstellen van het land kan op die manier pas op het laatst van de vrijheid gaan genieten.
Daarom doen ze zo'n vaccinatiebewijs pas als iedereen de kans heeft gehad op minimaal 1 prik.
Want ook bij de overheid weten ze wel dat niet iedereen even eerlijk is met het opgeven van namen of thuis blijven met corona. Als Hugo zegt dat 25% van de positieve gevallen toch even de deur uit gaat dan is het niet verwonderlijk dat we nu nog binnenzitten. Dat is gewoon een als er een niet thuis wil blijven krijgen ze allemaal straf mentaliteit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198300422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat is juist het punt. Boomers zouden nooit hun vrijheid op hebben hoeven geven voor de oudere generatie. Nee, nogal logisch, er was op dat moment niet zoiets gaande als dit. Hoe kun je ze dan verwijten dat ze dat nooit hebben gedaan of hoeven doen? Net zo min is het nu iets om de jeugd te verwijten dat ze het op sommige punten beter hebben dan de boomers in hun jeugd; dat heeft het voortschrijden van de tijd met zich meegebracht.
In 1957 en 1968 zijn er gewoon 2 pandemieën geweest hoor. Het verschil met toen en met nu is dat toen het leven voor een groot gedeelte gewoon door ging.
pi_198300484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Om eens een aantal smaken te noemen (er zijn vast meer nuances en tussenvormen mogelijk):

1) De overheid verbiedt bedrijven om niet-gevaccineerden buiten te sluiten.
2) De overheid laat bedrijven zelf bepalen om niet-gevaccineerden al dan niet toe te laten.
3) De overheid verplicht het bedrijven om alle niet-gevaccineerden buiten te sluiten.

2 is al een hellend vlak, maar het idee dat 3 een kwestie is van: het is nog steeds je eigen vrijheid, niemand dwingt je, maar dan moet je wel met de consequenties leven. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dan zijn we al heel ver afgegleden in wat we allemaal accepteren.
De overheid hoeft wat 3 betreft helemaal niets te verplichten alleen maar te stoppen met de steunmaatregelen. Stel je bent hotel eigenaar en je hebt 1000 bedden. En er is 1 corona besmetting iemand moet die andere 999 gasten vergoeden vor hun bedorven vakantie als de overheid het niet doet dan moet je of zelf een potje hebben of het oplossen met een verzekering en die laatste zijn natuurlijk ook niet gek, die stellen eisen.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198300540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gezien de leveringsschema's en de aanname op vaccinatiebereidheid zou het ook moeten lukken. neemt niet weg dat er altijd wel een Gerda uit Appelscha geen afspraak kon maken op een voor hun gunstige plek en moment en daardoor iets later is. Dat hou je toch.
Als ik morgen in Groningen gevaccineerd kan worden rij ik gewoon even heen en weer en ik woon in Zuid-Holland.
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:25:51 #99
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198300551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:19 schreef vipergts het volgende:

[..]

De overheid hoeft wat 3 betreft helemaal niets te verplichten alleen maar te stoppen met de steunmaatregelen. Stel je bent hotel eigenaar en je hebt 1000 bedden. En er is 1 corona besmetting iemand moet die andere 999 gasten vergoeden vor hun bedorven vakantie als de overheid het niet doet dan moet je of zelf een potje hebben of het oplossen met een verzekering en die laatste zijn natuurlijk ook niet gek, die stellen eisen.
Als je gevaccineerd bent, loop je gemakkelijk door die coronabesmetting heen.. dus is je vakantie gewoon in orde.
Als ongevaccineerde heb je natuurlijk kans wel ziek te worden van corona, maar als je een keertje goed te pakken hebt, zou je daarna ook minder risico kunnen lopen. De hoteleigenaar hoeft natuurlijk geen coronavrij hotel te garanderen, laat staan te betalen aan iemand die besmet en of ziek raakt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198300577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Denk maar niet dat de klagers van nu zich verplicht op laten sluiten over 50 jaar om de dan 20ers wat ruimte te gunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')