Hier ook goed zicht. En anders rij ik richting Veluwe. Hoewel ik me daar na zonsondergang eigenlijk niet mag begeven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:52 schreef Domnivoor het volgende:
Achter mijn huis zijn sterren en planeten goed te zien. Weinig lichtvervuiling tussen de huizenblokken.
je weet wat moonen is?quote:
Zit ook te wachten wat er nu komt jaquote:
Tuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit ook te wachten wat er nu komt ja
quote:
Is zij wielrenster?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:26 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik zie wel een leuke wielrenster ...
Puckquote:
nee pullie houdt het beschaafdquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dit plaatje is niet wat ik verwachtte
Ik eigenlijk welquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dit plaatje is niet wat ik verwachtte
Met de Puck had ik hemquote:
quote:
Ik had ook meer blote billen verwacht..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met de Puck had ik hem
Met alleen Moonen had ik echt nooit aan haar gedacht
Die van Puck?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik had ook meer blote billen verwacht..
Gaaf!quote:
Een Samsung die bijna uit elkaar valtquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mooi!
Welke telefoon heb jij?
ja! Hoewel. Zou ik niet van pullie verwachtenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik had ook meer blote billen verwacht..
Ja hij dacht aan Maanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja! Hoewel. Zou ik niet van pullie verwachten
Edit: dat hij blote billen plaatst. Niet dat dat ie zijn eigen blote billen plaatst.
Dit klinkt niet helemaal goed maar je snapt het wel![]()
Nehquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja! Hoewel. Zou ik niet van pullie verwachten
Edit: dat hij blote billen plaatst. Niet dat dat ie zijn eigen blote billen plaatst.
Dit klinkt niet helemaal goed maar je snapt het wel![]()
Maan? Moon? moonshine?quote:
Google kent me en gaf daadwerkelijk eerst die wielrenster bij dat trefwoordquote:
Dat doe jij heel zelden. En als je het doet is iedereen meteen in shockquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:44 schreef pullup het volgende:
[..]
Neh
Een willekeurig setje blote billen had wel gekund
Een goede tip voor de volgende keerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:45 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat doe jij heel zelden. En als je het doet is iedereen meteen in shock
Bij mij ookquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:44 schreef pullup het volgende:
[..]
Google kent me en gaf daadwerkelijk eerst die wielrenster bij dat trefwoord
Hij Zij is werkelijk prachtig vanavondquote:
Andere maanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:57 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hij Zij is werkelijk prachtig vanavond
Getverquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:58 schreef chufi het volgende:
D
[..]
Ene Marco B schijnt er over heen gegaan te zijn ... Bekend?
ALSOF MAAN OP EEN KRASSE KNAR ALS MARCO ZIT TE WACHTEN.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:58 schreef chufi het volgende:
D
[..]
quote:
Rustig... rustig... Neem een slokje, het zit diep? Je was bij al zijn concerten?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
ALSOF MAAN OP EEN KRASSEN KNAR ALS MARCO ZIT TE WACHTEN.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
ALSOF MAAN OP EEN KRASSE KNAR ALS MARCO ZIT TE WACHTEN.
Hoe werk je je zelf naar de top ... zeg maar ..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
ALSOF MAAN OP EEN KRASSEN KNAR ALS MARCO ZIT TE WACHTEN.
Glamping op het waterquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Goed afgekitte caravans bedoel je, maar wel qualiteit !
Doet ze het met bejaarden jaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:58 schreef chufi het volgende:
D
[..]
En bedankt.. nu moet ik plots denken aan Urbanusquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:03 schreef Domnivoor het volgende:
Nooit van Puck Moonen gehoord![]()
Maar ik denk meteen aan Uranus.
waarom Uranus?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:03 schreef Domnivoor het volgende:
Nooit van Puck Moonen gehoord![]()
Maar ik denk meteen aan Uranus.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat jij dat zou weten.quote:
Hij is uit '66quote:
pullup gaat moonen en jij denkt dan aan Uranus...ik zie het nietquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:05 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel verwacht dat jij dat zou weten.
Puck is een maantjequote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:06 schreef Prisha het volgende:
[..]
pullup gaat moonen en jij denkt dan aan Uranus...ik zie het niet
Logisch, de maan is te fel om uranus te zien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:06 schreef Prisha het volgende:
[..]
pullup gaat moonen en jij denkt dan aan Uranus...ik zie het niet
owjjj...nee die had ik niet door, zat niet aan Puck te denkenquote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Logisch, de maan is te fel om uranus te zien.
FF lekker oude herinneringen opgehaald?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:38 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik kwam vandaag een oude bekende tegen de gekste dingen mee meegemaakt in het uitgaansleven hier![]()
had hem ff kort gesproken maar moest onderweg naar huis wel aan al die shit denken lijkt wel een vergeten tijdperk wat af en toe naar boven komtquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
FF lekker oude herinneringen opgehaald?
Snap je wel ergens, ik heb ook periodes waar ik op terug kijk en denkt.. het lijkt wel een boek, alsof ik het van afstand zie.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:43 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
had hem ff kort gesproken maar moest onderweg naar huis wel aan al die shit denken lijkt wel een vergeten tijdperk wat af en toe naar boven komt
Soms heb je van die mensen die zeggen dat ze vroeger nooit uitgingen in het weekend ik denk dan bij mezelf hoe dan ?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Snap je wel ergens, ik heb ook periodes waar ik op terug kijk en denkt.. het lijkt wel een boek, alsof ik het van afstand zie.
Koesteren
Oh, ik had het niet specifiek over uitgaan, gewoon herinneringen en periodes in het algemeen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:49 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Soms heb je van die mensen die zeggen dat ze vroeger nooit uitgingen in het weekend ik denk dan bij mezelf hoe dan ?
Nee ik ook niet meer maar ik was jarenlang zeker 4 dagen in de week in de kroegen hier te vindenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:50 schreef chufi het volgende:
Maar de laatste jaren niet of nauwelijks meer
op je dakquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:56 schreef BoonDockSaint het volgende:
Nu ben ik kippenboer en mediteer veel
Kippenboerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:56 schreef BoonDockSaint het volgende:
Nu ben ik kippenboer en mediteer veel
Die kippen van mij maken bijna geen geluid alleen als er een kat te dichtbij komtquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kippenboer
Ik haal sinds kort mijn eieren bij een oud teamgenootje tevens uijenboer met kippen hier in de buurt. Heerlijk !!
Normaal lopen ze buiten , maar er geld hier nu ophok plicht vanwege.. je raad het al.. alweer een virus .. Mafkezen.
Maar goed, die eieren zijn echt een wereld van verschil met de supermarkt. Smaakt beter, kleur beter, dooier mooier.
Nu wil ik ook kippen, nog tips voor een kalm ( ik heb buren ) goed leggend ras?
Mooi! Verkoop je ook bevruchte eieren?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:01 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Die kippen van mij maken bijna geen geluid alleen als er een kat te dichtbij komt
Je mag geen haan hebben binnen de bebouwde komquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mooi! Verkoop je ook bevruchte eieren?
hier paar huizen verderop hebben ze een haanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Je mag geen haan hebben binnen de bebouwde kom
Tja, die moet dan maar halverenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Je mag geen haan hebben binnen de bebouwde kom
Als hij rustig is is het goed tochquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
hier paar huizen verderop hebben ze een haan
Heb je daar geen last van?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
hier paar huizen verderop hebben ze een haan
jah hij is er al best een tijdje. In de zomer hoor ik hem soms kukelekuen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:04 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Als hij rustig is is het goed toch
Ik niet. Anderen denk ik ook niet want die is er al een tijdje. Ze hebben ook ganzen. Die hoor je veel meer.quote:
Vroeger had een buurman hier verderop ook een haan dan word je standaard wakker gekukelekeurtquote:
Ik heb nog nooit in de buurt van een haan gewoond, maar eigenlijk lijkt het me wel een gezellig geluid om wakker van gekukeld te worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:05 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik niet. Anderen denk ik ook niet want die is er al een tijdje. Ze hebben ook ganzen. Die hoor je veel meer.
Ganzen zijn ergquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:05 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik niet. Anderen denk ik ook niet want die is er al een tijdje. Ze hebben ook ganzen. Die hoor je veel meer.
Niet als je wilt slapenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in de buurt van een haan gewoond, maar eigenlijk lijkt het me wel een gezellig geluid om wakker van gekukeld te worden.
Ja ik hoor het al bijna niet meer. Ik slaap altijd met ramen open maar ik denk op een gegeven moment wen je eraan of zo?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in de buurt van een haan gewoond, maar eigenlijk lijkt het me wel een gezellig geluid om wakker van gekukeld te worden.
Ik heb een redelijk goed dag- en nachtritme, als ik slaap slaapt de haan ook, hij wordt in de zomer waarschijnlijk wel wat vroeger wakker dan ik, maar ik heb dan weer oordoppen.quote:
Dat lijkt me wel lastig...ik wist niet dat kalkoenen op licht reageerden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ganzen zijn erg
Kalkoenen ook , die zijn erger dan Dobbermans
We hadden vroeger achterburen met kalkoenen... als je snachts het licht aan deed om naar het toilet te gaan... Dan gingen gelijk die beesten helemaal los.
Iedere keer weer...
Foie grasquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef BoonDockSaint het volgende:
Als ik een stuk land zou hebben zou ik een zooi ganzen hebben![]()
Als ik een stuk land zou hebben zou ik een paradijsje maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef BoonDockSaint het volgende:
Als ik een stuk land zou hebben zou ik een zooi ganzen hebben![]()
Buren van mijn zus en zwager hadden een haan, mijn zwager klaagde steen en been, hele drama's maakte hij ervan, mijn zus hoorde ik er nooit over....quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Last, ik zie dat als lust.
Alles beter dan een wekker!
Niet alleen licht hoor...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel lastig...ik wist niet dat kalkoenen op licht reageerden.
Ze smaken wel goed in elk gevalquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Niet alleen licht hoor...
op ALLES !
Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:10 schreef Prisha het volgende:
[..]
Als ik een stuk land zou hebben zou ik een paradijsje maken.
zó lekkerquote:
Wat gaat er officieel eigenlijk in?quote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind.
Maar sinds die trechter beelden....Ik vind het stiekem ook lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
@pullup vindt dat ook leukquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:16 schreef BoonDockSaint het volgende:
ik ga binnenkort maar weer eens bij de boeren kijken hier ook altijd leuk
Brood, selderij, ui, kruiden, nog wat dingen. Heb het recept van mijn Amerikaanse oma nog, die gebruik ik als ik het maak.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat gaat er officieel eigenlijk in?
Heb het weleens gegeten, als kind, dat mijn vader het maakte als gang bij het kerstdiner.
Maar de herinnering is wat vaag.
Hier is er een met een leuk winkeltje en ik mag er altijd een beetje rondlopen in de stallen enzoquote:
Ik wil dat ooit nog wel eens een keer maken.quote:
Als je wilt, kan ik een origineel recept voor je regelen, van de oma van een vriendinquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil dat ooit nog wel eens een keer maken.
quote:
Graag, ik hou me aanbevolenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Als je wilt, kan ik een origineel recept voor je regelen, van de oma van een vriendin
No sweat!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
Drie dronken oom weerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:24 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb het één keer gemaakt, maar er niets van gegeten, want het kerstdiner werd vroegtijdig afgebroken
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
No sweat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Zou ik ook niet kunnenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:23 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Is toch zonde om te eten ik zou zon beest nooit kunnen doodmaken
recept?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Als je wilt, kan ik een origineel recept voor je regelen, van de oma van een vriendin
Ik eigenlijk ook niet. Als ik het eet is het kip. Soms gehakt in pasta of zo.quote:
Dat is een beschrijving van zowel ingrediënten alsmede procedures om een gewenst eindresultaat te bereiken.quote:
Je kip in de pasta hakkenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet. Als ik het eet is het kip, soms gehakt in pasta of zo.
mooie zin hequote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je kip in de pasta hakken
Ik kan gewoon geen dieren doodmaken uit zelfverdediging wel of als ik en andere zouden verhongerenquote:
stuur maar 1quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is een beschrijving van zowel ingrediënten alsmede procedures om een gewenst eindresultaat te bereiken.
Keywoord: Gewenst.
Nog meer vragen?
ik heb net nog 1 doodvermoordquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:30 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik kan gewoon geen dieren doodmaken uit zelfverdediging wel of als ik en andere zouden verhongeren
Ik moet er ook niet aan denken om het te moeten doen, ik eet dan wel plantjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:30 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik kan gewoon geen dieren doodmaken uit zelfverdediging wel of als ik en andere zouden verhongeren
Ja er zijn wel een paar dingen die vlees kunnen vervangenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken om het te moeten doen, ik eet dan wel plantjes.
En waarom hebben planten meer recht op sterven dan een dier?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken om het te moeten doen, ik eet dan wel plantjes.
\INGREDIENTSquote:
Ik bepaal niets, ik spreek alleen voor mezelfquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
En waarom hebben planten meer recht op sterven dan een dier?
Wat maakt jou de Godin om te bepalen wie er meer recht op leven heeft?
2 keer met schaap gedaan, half schaap 3,5 vriezerlades volquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:36 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik heb een keer met een paar andere een koe gekocht laten slachten we hadden allemaal vrieskist vol met vlees zelfs ingewanden en bloed werden gebruikt dat is een ander verhaal vind ik dan de kilo knallers bij de AH
Verkapte "Loop naar de maan"-post?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je jaarlijkse rondje rond de maan?
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:36 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik heb een keer met een paar andere een koe gekocht laten slachten we hadden allemaal vrieskist vol met vlees zelfs ingewanden en bloed werden gebruikt dat is een ander verhaal vind ik dan de kilo knallers bij de AH
Ja je moet gewoon doen wat voor jezelf goed voelt en ik oordeel dus ook niet over anderen dat doet iemand anders welquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik bepaal niets, ik spreek alleen voor mezelf
Dat deed mijn oma met die kalkoen. De botten werd bouillon van getrokken en de ingewanden, gibbets, werden gebruikt voor jus en stuffing. Hele kalkoen werd gebruikt. Geen idee wat er met de veren gebeurde.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:36 schreef BoonDockSaint het volgende:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:38 schreef drakin het volgende:
[..]
2 keer met schaap gedaan, half schaap 3,5 vriezerlades vol
En ik haal af en toe van een kleine bioboer vlees
mijn bijnaam is gans?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je jaarlijkse rondje rond de maan?
Die verkocht ze aan de plaatselijke Indianenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:39 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat deed mijn oma met die kalkoen. De botten werd bouillon van getrokken en de ingewanden, gibbets, werden gebruikt voor jus en stuffing. Hele kalkoen werd gebruikt. Geen idee wat er met de veren gebeurde.
Een indianen tooiquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:39 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat deed mijn oma met die kalkoen. De botten werd bouillon van getrokken en de ingewanden, gibbets, werden gebruikt voor jus en stuffing. Hele kalkoen werd gebruikt. Geen idee wat er met de veren gebeurde.
kom maar bij oma kindje, dan zal ik je die grote tanden eens laten voelenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat heeft die gans een grote tanden
Ik ben user.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Als ik mod zou zijn zou ik het verwijderen
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:45 schreef drakin het volgende:
[..]
kom maar bij oma kindje, dan zal ik je die grote tanden eens laten voelen
Dat zijn echt jeugdtrauma'squote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:45 schreef Prisha het volgende:
mijn vader maakte me vroeger toen ik klein(er) was wel bang met de maan.
Dan zei hij: when the moon is blue the toilet will overflow
Ik was altijd doodsbang dat de maan blauw zou zijn en er rare dingen met het toilet zou gebeuren
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:45 schreef drakin het volgende:
[..]
kom maar bij oma kindje, dan zal ik je die grote tanden eens laten voelen
best welquote:
Hoe gaaf dat deze prachtige dieren ook weer in NL wonenquote:
Ja een wolf is bijna perfectiequote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hoe gaaf dat deze prachtige dieren ook weer in NL wonen
Nederland is te klein voor wolvenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hoe gaaf dat deze prachtige dieren ook weer in NL wonen
Nee hoor, ze zijn hier uit zichzelf gekomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:54 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Nederland is te klein voor wolven
Van mij mogen ze hier komen hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nee hoor, ze zijn hier uit zichzelf gekomen.
Geeft het her en der misschien problemen? Vast en zeker.
Maar daar heeft de wolf schijt aan.
Dat duurt niet lang meer, laat je vaccineren en RNA modificeren en dan is het een questie van wachten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
Zou de sabeltandtijger ook nog terugkeren naar Nederland?
lolquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:55 schreef chufi het volgende:
Friesland is bang voor de wolf en willen en hek
Oh, uit mijn komt geen sabeltandtijger, dat wordt een T-rex.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat duurt niet lang meer, laat je vaccineren en RNA modificeren en dan is het een questie van wachten.
Gelderland omarmt de wolf en wil ook een hekquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:55 schreef chufi het volgende:
Friesland is bang voor de wolf en willen en hek
Hi Mowgliquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:58 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik ben opgegroeid met een roedel duitse herders
Ik in een huis vol patienten ...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:58 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik ben opgegroeid met een roedel duitse herders
Nou... dat zijn er nu dus 11quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:00 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik heb er een foto van zal eff kijken of ik die kan plaatsen
Ik in een huis vol planeten en sterrenquote:
van die glow in the darksquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:02 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik in een huis vol planeten en sterren
Hahaha you win!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:05 schreef shiitake het volgende:
Ik in een kribbe met een os en een ezel.
Jezusquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:05 schreef shiitake het volgende:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:05 schreef shiitake het volgende:
Je zusquote:
Vijf zussen? Jezus...quote:
Was Jesus een Romein?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Waarom heet Jezus eigenlijk geen Jeesister in het engels?
Rare jongens, die Romeinen.
[ afbeelding ]
Niet stemgerechtigd, maar wel wonend op door de Romeinen gecontroleerd gebied.quote:
quote:Outside Christian sources (The New Testament, etc.), there are only three or four possible (somewhat) contemporary instances of Jesus being documented. Three are Roman.
Ik ga even kijken wat er over staat in het boek van mn moederquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Niet stemgerechtigd, maar wel wonend op door de Romeinen gecontroleerd gebied.
Vandaar ook dat ze hem konden berechten.
Mij vraag is meer .. wie heeft de naam verzonnen?
[..]
Aha! Maar Jahweh, kende ik wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:40 schreef chufi het volgende:
Jezus m (Grieks) Variant van -> Jozua 'Jahweh is redding'
Een Griek vermoed ik... of een Jood want Jozua is Hebreeuwsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Aha! Maar Jahweh, kende ik wel.
Iemand moet dat vertaald hebben naar "Jezus"
Soort verbastering lijkt me aannemelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Een Griek vermoed ik... of een Jood want Jozua is Hebreeuws
Graag!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:46 schreef Domnivoor het volgende:
Kan ik wel uitleggen (vakkennis) maar is niet heel boeiend...
Top! Was echt benieuwd en leuk om te weten!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:50 schreef Domnivoor het volgende:
Hebreeuwse/Aramese naam Yoshua of Yeshua.
Die laatste krijgt een Griekse uitgang op -ous. Grieks uit die periode kende geen sj-klank. Dus het werd Ičsous.
Geweldige filmsquote:
Afgestudeerd in klassieke filosofiequote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Top! Was echt benieuwd en leuk om te weten!
Wat is je vakgebied?
Is vaak mijn antwoord als er weer eens een gast begint over reverse discrimination. iemand mocht geen dreads want zou alleen voor donkere mensen zijn, iemand mocht geen drum, want zou alleen van natuve americans zijn.quote:
Wow!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Afgestudeerd in klassieke filosofie
Die heb ik dit jaar overgeslagen .... eigenlijk ben ik er maar 1 keer geweest en dat is alweer 20 jaar terug ... in Rioquote:
wanneer is het carnaval?quote:
40 dagen voor Pasenquote:
Is het ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wow!
< Zwaar impressed. Lijkt me fascinerend.
slaan we toch weer overquote:
Nee. Zijn van vóór de eerste filosofen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kwamen de Sumeriërs ook voor in je opleiding?
Hmm met alle respect.. Dat durf ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee. Zijn van vóór de eerste filosofen.
Doe je nog wat met je studie, of is het een ander vakgebied geworden?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee. Zijn van vóór de eerste filosofen.
Ik ben andere dingen gaan doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Doe je nog wat met je studie, of is het een ander vakgebied geworden?
Nou ja, volgend jaar mag het wel weer echt gevierd worden hoorquote:
Blijft interessant dusquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben andere dingen gaan doen.
Maar ik ben nog veel met mijn vak bezig. Ik mag ook nog steeds aanschuiven bij lezingen en colloquia.
Ik vind het vooral erg fascinerendquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben andere dingen gaan doen.
Maar ik ben nog veel met mijn vak bezig. Ik mag ook nog steeds aanschuiven bij lezingen en colloquia.
Ieder zijn meningquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hmm met alle respect.. Dat durf ik te betwijfelen.![]()
De verhalen op de gevonden kleitabletten zijn indien waarheidsgetrouw al bijna ongelooflijk, echter de andere optie.. dan zijn ze filosofisch.. en dat maakt het net zo ongelooflijk.
Is ook niet veel over bekend.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:11 schreef Domnivoor het volgende:
Sumeriërs zijn echt heel veel ouder. Daar weet ik niets van.
Ik kop hem wel ff in:quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:13 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mijn voorouders kwamen van Atlantis
Coolquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:13 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mijn voorouders kwamen van Atlantis
Goede docuquote:
Dat weet ik allemaal zo net nog nietquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Goede docu![]()
Overigens waren de Sumeriers "first" in bijna alles.
Onze kalender komt er vandaan
onze 360 graden komen er vandaan...
en nog veeeeel meer.
Ik kan ze alleen maar gelijk geven.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:20 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Die zijn terug gegaan naar Mars
http://world.clndr.org/history/ancient-sumerianquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:22 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal zo net nog niet
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
http://world.clndr.org/history/ancient-sumerian
https://www.nagaitoshiya.com/en/2013/sexagesimal/
Maar noem gerust een eerdere beschaving
Prometheusquote:
Er zijn wel meerdere beschavingen hier geweest waarvan wij niks weten lijkt net alsof er om de paar generaties iedereen geheugen verlies heeft en alles vergeten isquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Prometheus
I stand corrected.
Bij nader inzien... vind ik hem te jong.
Eensch. Dat sluit ik niet uit.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:30 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere beschavingen hier geweest waarvan wij niks weten lijkt net alsof er om de paar generaties iedereen geheugen verlies heeft en alles vergeten is
Dan moeten we het eerst eens worden over wat een beschaving is. Die term is niet zo eenduidig.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
http://world.clndr.org/history/ancient-sumerian
https://www.nagaitoshiya.com/en/2013/sexagesimal/
Maar noem gerust een eerdere beschaving
Oei, goed punt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan moeten we het eerst eens worden over wat een beschaving is. Die term is niet zo eenduidig.
En de overwinnaar schrijft hemquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:34 schreef BoonDockSaint het volgende:
geschiedenis word slechts van enkele kanten herinerd de rest word vergeten
Jaah! Haha vorig jaar was dat helemaal de hypequote:
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jaah! Haha vorig jaar was dat helemaal de hype
Veel van gezien, en ze hebben wel een paar punten hoor... die opengebroken straten met de halve gebouwen beneden. Het "antenne" gebeuren... Afijn, ik draaf door.
Maar alweer: Fascinerend!
Filosofie in elk geval nietquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oei, goed punt.
Naar mijn weten zitten we met de Sumeriers een heel eind bij de oudste gedocumenteerde.
Goble Tepi vind ik tot nu toe vooral een afleiding, van Sumerië en Egypte, daar is de kennis te halen!
Wat kenmerkt een beschaving?
Schrijven? Rechtspraak? Filosofie?
Zoiets ja, al denk ik wel in reverse.quote:
Uiteindelijk is altijd Nijmegen de oudste, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Filosofie in elk geval niet
Ik denk aan bv. steden.
Maar ik vind het niet zo belangrijk welke nou de oudste is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |