Was Jesus een Romein?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Waarom heet Jezus eigenlijk geen Jeesister in het engels?
Rare jongens, die Romeinen.
[ afbeelding ]
Niet stemgerechtigd, maar wel wonend op door de Romeinen gecontroleerd gebied.quote:
quote:Outside Christian sources (The New Testament, etc.), there are only three or four possible (somewhat) contemporary instances of Jesus being documented. Three are Roman.
Ik ga even kijken wat er over staat in het boek van mn moederquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Niet stemgerechtigd, maar wel wonend op door de Romeinen gecontroleerd gebied.
Vandaar ook dat ze hem konden berechten.
Mij vraag is meer .. wie heeft de naam verzonnen?
[..]
Aha! Maar Jahweh, kende ik wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:40 schreef chufi het volgende:
Jezus m (Grieks) Variant van -> Jozua 'Jahweh is redding'
Een Griek vermoed ik... of een Jood want Jozua is Hebreeuwsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Aha! Maar Jahweh, kende ik wel.
Iemand moet dat vertaald hebben naar "Jezus"
Soort verbastering lijkt me aannemelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Een Griek vermoed ik... of een Jood want Jozua is Hebreeuws
Graag!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:46 schreef Domnivoor het volgende:
Kan ik wel uitleggen (vakkennis) maar is niet heel boeiend...
Top! Was echt benieuwd en leuk om te weten!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:50 schreef Domnivoor het volgende:
Hebreeuwse/Aramese naam Yoshua of Yeshua.
Die laatste krijgt een Griekse uitgang op -ous. Grieks uit die periode kende geen sj-klank. Dus het werd Ičsous.
Geweldige filmsquote:
Afgestudeerd in klassieke filosofiequote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Top! Was echt benieuwd en leuk om te weten!
Wat is je vakgebied?
Is vaak mijn antwoord als er weer eens een gast begint over reverse discrimination. iemand mocht geen dreads want zou alleen voor donkere mensen zijn, iemand mocht geen drum, want zou alleen van natuve americans zijn.quote:
Wow!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Afgestudeerd in klassieke filosofie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |