abonnement Unibet Coolblue
pi_198076250


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (221)
Republican (211)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
pi_198076430
De tweet van David Shuster die Cancun trending maakte in de Lone Star State

twitter


https://www.google.com/am(...)iral-1570118%3famp=1
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:05 #3
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_198077205
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:16 schreef Sabata het volgende:
De tweet van David Shuster die Cancun trending maakte in de Lone Star State

[ twitter ]

https://www.google.com/am(...)iral-1570118%3famp=1
Die Schuster kan dat best vinden maar

- hij zal inderdaad weinig kunnen doen hier aan. Fysiek dan.
- hij zal best bereikbaar zijn en hij zal best via de telefoon dingen kunnen regelen.

Maar zoals met alles in de VS: republikeinen zullen vinden dat iemand die in de kou zit maar genoeg financiele draagkracht had moeten opbouwen zodat ze iets hadden kunnen regelen tegen de kou. En dat dit dus een gevolg is van dom gedrag in het verleden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_198077536
Marc Elias bij Joy Reid over de op handen zijnde pogingen tot voter suppression van de Republikeinen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198081278
Wat een Zieke democratie met (paarse, gele, rode) mensen het stemmen te ontzeggen.

Haley heeft het ook verpest bij de grote leider.
SCOOP: “NIKKI HALEY reached out to former President DONALD TRUMP on Wednesday to request a sit-down at Mar-a-Lago, but a source familiar tells Playbook that he turned her down. The two haven’t spoken since the insurrection on Jan. 6, when Haley blasted Trump for inciting his supporters to storm the Capitol.”
https://www.politico.com/(...)p-snubs-haley-491802

En tedje cruz komt weer naar huis.
pi_198083976
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:01 schreef AnneX het volgende:

En tedje cruz komt weer naar huis.
Daar vond Chris Turner het volgende van: Texas state Rep. Chris Turner to CNN on Ted Cruz: "As far as I'm concerned, it would be fine if he remained in Cancun. He doesn't do anything for us in Texas or in Washington, so I don't know that we're gonna notice when he comes back."
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198084749
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef Kijkertje het volgende:
Marc Elias bij Joy Reid over de op handen zijnde pogingen tot voter suppression van de Republikeinen:

[ twitter ]
Ja hoor _O-. En dat geloven die mensen ook oprecht hé :D. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Buiten dat het MSNBC is (en dus eigenlijk niet serieus te nemen), ben ik toch wel benieuwd hoe deze figuren dan denken dat dit er in de praktijk aan toe zou moeten gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 22:05:12 ]
  donderdag 18 februari 2021 @ 22:07:44 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_198084847
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja hoor _O-. En dat geloven die mensen ook oprecht hé :D. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Buiten dat het MSNBC is (en dus eigenlijk niet serieus te nemen), ben ik toch wel benieuwd hoe deze figuren dan denken dat dit er in de praktijk aan toe zou moeten gaan.
Eh.. wat? Weer eens niets meegekregen van de laatste verkiezingen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198084927
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja hoor _O-. En dat geloven die mensen ook oprecht hé :D. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Buiten dat het MSNBC is (en dus eigenlijk niet serieus te nemen), ben ik toch wel benieuwd hoe deze figuren dan denken dat dit er in de praktijk aan toe zou moeten gaan.
Zoek eerst maar eens op wie Marc Elias is :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198085032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh.. wat? Weer eens niets meegekregen van de laatste verkiezingen?
Misschien denkt hij dat er bedoeld zou worden dat er letterlijk in de wet zou staan dat zwarten minder rechten hebben. Zo werkt het natuurlijk niet en dat wordt niet bedoeld, maar dat vergt iets verder kijken.
pi_198085226
quote:
81s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zoek eerst maar eens op wie Marc Elias is :{w
quote:
He represents the Democratic National Committee, Democratic Senatorial Campaign Committee, Democratic Congressional Campaign Committee, Democratic Governors Association, and many Democratic members of Congress. He has represented the leadership of the House of Representatives and U.S. Senate. He was general counsel for the 2004 presidential campaign of John Kerry and the 2016 presidential campaign of Hillary Clinton.
Objectiviteit ten top dus. Dit zet dergelijke uitspraken enkel nog meer in perspectief.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Misschien denkt hij dat er bedoeld zou worden dat er letterlijk in de wet zou staan dat zwarten minder rechten hebben. Zo werkt het natuurlijk niet en dat wordt niet bedoeld, maar dat vergt iets verder kijken.
Nee, dat denk ik niet. Het hele idee dat er nieuwe wetten gaan komen die specifiek zwarte Amerikanen belemmeren om te stemmen, lijkt mij wat vergezocht. Daarom ben ik dan heel erg benieuwd hoe dat in de praktijk zou moeten werken. En dan verwacht ik een beter argument dan dat er om een ID wordt gevraagd, want dat is niet meer dan logisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 22:20:24 ]
pi_198085793
Ach Dejann is nieuw en onbekend met het onderwerp van voter suppression?
#sneu

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression
https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
pi_198085870
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:19 schreef Dejannn het volgende:

Objectiviteit ten top dus. Dit zet dergelijke uitspraken enkel nog meer in perspectief.

Ja in het perspectief dat je mensen het stemmen zo makkelijk mogelijk moet maken :Y

twitter


Hij houdt nauwgezet in de gaten wat voor wetgeving de Republikeinen er sneaky door proberen te drukken (deze vandaag bijv: Bill in Georgia) om het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken (en dat natuurlijk vooral in staten met een aanzienlijke vertegenwoordiging van de zwarte bevolking) en bestrijdt die met veel succes *O*

Lou Dobbs stelde nog voor hem gewoon maar voor 500 miljoen in te huren 'to get him away'! _O- :')

twitter


Kortom: er valt niets te 'geloven', Marc Elias heeft zijn waarde al lang bewezen.

Gerelateerd nieuws:

twitter


Maar ja is allemaal biased natuurlijk en dan bestaat het niet! :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 19-02-2021 04:45:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198086123
Herhaling Trump Takes on the World op bbc 2 straks om 00:30 uur.
Fraaie dubbelzinnige titel trouwens.
In een uurtje achter elkaar de zg. ‘politieke’ strapatsen van een kleuter.
De beelden zijn bekend, de verhalen erachter en hoe het tot stand is gekomen, zijn minder bekend.
Volkomen willekeur. 🇺🇸
pi_198087444
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:36 schreef AnneX het volgende:
Ach Dejann is nieuw en onbekend met het onderwerp van voter suppression?
#sneu

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression
https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
Nee joh, dit is pas de 20e keer in het afgelopen jaar dat hij met doet of hij niet weet waar het over gaat wat betreft voter suppression. En dan gaan wij weer collectief op de kast. Same old, same old.
Spoilers!
pi_198087531
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee joh, dit is pas de 20e keer in het afgelopen jaar dat hij met doet of hij niet weet waar het over gaat wat betreft voter suppression. En dan gaan wij weer collectief op de kast. Same old, same old.
Dat sws maar hij wist ook duidelijk niet wie Marc Elias is/ wat hij gepresteerd heeft. Anders zou hij niet vragen hoe 'deze figuur' dat in de praktijk denkt te gaan brengen :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198088218
Je kunt Trump verdenken dat hij grote rellen wilde, de massa dringt het capitool binnen... de certificatie kan niet worden uitgesproken door Pence, congres is niet meer aanwezig en kan niet instemmen
En dat hij een vaag idee had dat in die grote constitutionele chaos hij kan claimen ; er is geen certificatie dus blijf ik de wettige president
Het is een wanhoopstrategie , wat uiteraard zal mislukken. Misschien dacht hij zo. ?

Of was het meer rellen om te rellen, waar hij op hoopte. Veldslagen buiten het capitool,, ter meerdere eer en glorie van..... Trump.
Was het zijn opzet dat parlementariers gedood zou worden. ?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:31:58 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198088268
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja hoor _O-. En dat geloven die mensen ook oprecht hé :D. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Buiten dat het MSNBC is (en dus eigenlijk niet serieus te nemen), ben ik toch wel benieuwd hoe deze figuren dan denken dat dit er in de praktijk aan toe zou moeten gaan.
Het valt ons op dat toen Trumps tweede impeachment in behandeling was je angstig onder een steen was gekropen en hier niet te zien was, maar nu met verfriste branie ineens weer reacties geeft. Hoe serieus moeten we jouw mening nemen? Je was de afgelopen weken nog dooier dan Rush Limbaugh nu is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198088646
Vance heeft een top-aanklager aangetrokken. Aanwijzing dat hij de zaak aanhangig gaat maken:

twitter


Gerelateerd nieuws:

twitter


[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 19-02-2021 04:39:26 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198088886
Sturen ze generatoren en diesel naar Texas, staan ze daar nutteloos in de opslag. Wat een chaos :X

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198088951
Terwijl Cruz weer eens heeft laten blijken dat zijn kiezers hem volkomen koud laten en AOC de schuld kreeg van het falen van het energiebeleid in Texas:

twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198089221
Kruz is alweer terug gevlogen, en heeft republikeins onwaardig gezegd dat het een foutje was. Dus hij kan weer doorgaan met het niet besturen van dat land. :')

https://www.houstonchroni(...)e-Texas-15959773.php
  vrijdag 19 februari 2021 @ 07:56:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198089354
Oh, ik zag hem net verklaren dat ze geen gas en licht hadden, zijn dochters vroegen of ze met vrienden op reis mochten en zijn vrouw en hij met hen meegevlogen waren als begeleiders tijdens de reis :')
Alsof zijn vrouw niet alleen met een stel kinderen zou kunnen reizen.
Overigens ook wel opvallend dat die dochters 10 en 12 zijn, lijkt me geen standaard leeftijd om met vrienden te gaan reizen, maar misschien ben ik gewoon ouderwetsch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:01:14 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198089394
Even los van het feit dat het gewoon dom is, want hij zal ook woonruimte in DC hebben waar ze hadden kunnen verblijven zonder dat het opviel dat ze Houston ontvluchtten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:13:54 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198089488
Flyin' Ted Cruz :B
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198089775
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja hoor _O-. En dat geloven die mensen ook oprecht hé :D. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Buiten dat het MSNBC is (en dus eigenlijk niet serieus te nemen), ben ik toch wel benieuwd hoe deze figuren dan denken dat dit er in de praktijk aan toe zou moeten gaan.
Gast. Men heeft je hier en in het tijdelijke AMV al vaker uitgelegd hoe dit werkt.
Ik begrijp dat je eerste reflex, om je zelfbeeld van redelijke in de woestijn vast te houden, er een is die verwerpt dat dit om kleur zou gaan. En in veel gevallen heb ik die ook. De VS hebben echter, en zeker de Republikeinen, nog altijd een bepaalde historische context die niet verwerkt is. Dus hoewel het voor Republikeinen al voldoende is dat er stemmen ontmoedigd worden, zitten er daar genoeg bij voor wie het een leuke bonus is als die ook nog eens zwart zijn.
What Would Goku Do
pi_198089845
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

Objectiviteit ten top dus. Dit zet dergelijke uitspraken enkel nog meer in perspectief.
[..]

Nee, dat denk ik niet. Het hele idee dat er nieuwe wetten gaan komen die specifiek zwarte Amerikanen belemmeren om te stemmen, lijkt mij wat vergezocht. Daarom ben ik dan heel erg benieuwd hoe dat in de praktijk zou moeten werken. En dan verwacht ik een beter argument dan dat er om een ID wordt gevraagd, want dat is niet meer dan logisch.
In principe hoef je maar een paar stemlocaties te verwijderen uit een achterbuurt in een blauwe stad en je hebt effectief al aan voter suppression gedaan. "één bus per county" is daar ook een voorbeeld van. Dat betekent 1 bus voor 3000 rednecks in een rural county en 1 bus voor 300.000 latino's en zwarten in een grote stad.
Voter suppression door idioot lange rijen te creëren.

Verzin daar nog een heel pak maatregelen bij die een dergelijk effect creëren.

Frappant is dan ook waarom de republikeinen het zo nodig vinden zoveel bills te introduceren om het stemmen moeilijker te maken ('veiliger' in hun woorden) terwijl er nagenoeg geen fraude was afgelopen verkiezingen en dergelijke wetten volstrekt onnodig zijn.
Aan de andere kant proberen de democraten het stemmen te vereenvoudigen, wat juist wel in lijn ligt met wat je zou moeten doen. Opkomst in de VS is immers altijd matig (ook al was ie wat hoger vorig jaar).
één partij doet hierin wederom het juiste en één partij probeert democratie lastiger te maken voor de burger.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:59:48 #28
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_198089885


Cruz's verklaring. Oef.


Hé Ted! Er staat een groot kruis op je voorhoofd!
Op het scherp van de snede.
pi_198089942
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

In principe hoef je maar een paar stemlocaties te verwijderen uit een achterbuurt in een blauwe stad en je hebt effectief al aan voter suppression gedaan. "één bus per county" is daar ook een voorbeeld van. Dat betekent 1 bus voor 3000 rednecks in een rural county en 1 bus voor 300.000 latino's en zwarten in een grote stad.
Voter suppression door idioot lange rijen te creëren.

Verzin daar nog een heel pak maatregelen bij die een dergelijk effect creëren.

Frappant is dan ook waarom de republikeinen het zo nodig vinden zoveel bills te introduceren om het stemmen moeilijker te maken ('veiliger' in hun woorden) terwijl er nagenoeg geen fraude was afgelopen verkiezingen en dergelijke wetten volstrekt onnodig zijn.
Aan de andere kant proberen de democraten het stemmen te vereenvoudigen, wat juist wel in lijn ligt met wat je zou moeten doen. Opkomst in de VS is immers altijd matig (ook al was ie wat hoger vorig jaar).
één partij doet hierin wederom het juiste en één partij probeert democratie lastiger te maken voor de burger.
Goed verwoord.

Helaas gaat deze uitleg bij Dejann het ene oor in en het andere weer uit (als hij überhaupt reageert op jouw inhoudelijke weergave van het probleem).

Binnenkort begint het riedeltje weer opnieuw. Met foutieve claims claimt Dejann dan dat voter suppression niet bestaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198090355
Hoe komt het dat de trump Inquiry zo laaaaang duurt? Bijna 4 maanden sinds hij president af is.
Natuurlijk heeft men ook ander werk te doen (?).
Het kantoor van Michael Cohen is toch leeggetrokken met dozen vol materiaal.
Net als in Georgia. De feiten zijn er.
pi_198090410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het valt ons op dat toen Trumps tweede impeachment in behandeling was je angstig onder een steen was gekropen en hier niet te zien was, maar nu met verfriste branie ineens weer reacties geeft. Hoe serieus moeten we jouw mening nemen? Je was de afgelopen weken nog dooier dan Rush Limbaugh nu is.
Wie is ons? Ik was de afgelopen weken gewoon actief op FOK!, alleen wat minder in deze specifieke topicreeks. Voornamelijk omdat het hier een verzameling is van politiek gelijkgestemden, die bij het minste geringste weerwoord of afwijkende visie, posts gaan rapporteren waaruit waarschuwingen of bans volgen. Dat probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

In principe hoef je maar een paar stemlocaties te verwijderen uit een achterbuurt in een blauwe stad en je hebt effectief al aan voter suppression gedaan. "één bus per county" is daar ook een voorbeeld van. Dat betekent 1 bus voor 3000 rednecks in een rural county en 1 bus voor 300.000 latino's en zwarten in een grote stad.
Voter suppression door idioot lange rijen te creëren.

Verzin daar nog een heel pak maatregelen bij die een dergelijk effect creëren.

Frappant is dan ook waarom de republikeinen het zo nodig vinden zoveel bills te introduceren om het stemmen moeilijker te maken ('veiliger' in hun woorden) terwijl er nagenoeg geen fraude was afgelopen verkiezingen en dergelijke wetten volstrekt onnodig zijn.
Aan de andere kant proberen de democraten het stemmen te vereenvoudigen, wat juist wel in lijn ligt met wat je zou moeten doen. Opkomst in de VS is immers altijd matig (ook al was ie wat hoger vorig jaar).
één partij doet hierin wederom het juiste en één partij probeert democratie lastiger te maken voor de burger.
Het zijn inderdaad interessante theorieën, alleen wat vergezocht. Helemaal ook omtrent Latino Amerikanen, een groep die in bepaalde delen van de VS steeds meer op de Republikeinen stemt. Sterker nog, ook het aandeel stemmen onder zwarte Amerikanen was toegenomen. Vanuit dat oogpunt lijkt het jezelf in de vingers snijden als je specifiek deze groepen het stemmen zou beperken. Mede daarom is het ook allemaal erg lastig te geloven.

Ik zou hier overigens ook nog in meenemen dat mensen in de kleinere steden en rural areas, in vergelijking met 2016, afgelopen November veel meer op de Democraten hebben gestemd. Juist in de steden en suburbs wisten de Republikeinen iets meer stemmen te vergaren. Bron.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat weet hij heus wel. Dat zogenaamde onnozele gedrag is gewoon een tactiek om de discussie weer een bepaalde kant op te sturen voor zijn vermaak.
Ik wist dat eigenlijk oprecht niet. Ik denk niet dat het wat dat betreft nodig is om overal iets achter te zoeken.

quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja in het perspectief dat je mensen het stemmen zo makkelijk mogelijk moet maken :Y

[ twitter ]

Hij houdt nauwgezet in de gaten wat voor wetgeving de Republikeinen er sneaky door proberen te drukken (deze vandaag bijv: Bill in Georgia) om het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken (en dat natuurlijk vooral in staten met een aanzienlijke vertegenwoordiging van de zwarte bevolking) en bestrijdt die met veel succes *O*

Lou Dobbs stelde nog voor hem gewoon maar voor 500 miljoen in te huren 'to get him away'! _O- :')

[ twitter ]

Kortom: er valt niets te 'geloven', Marc Elias heeft zijn waarde al lang bewezen.

Gerelateerd nieuws:

[ twitter ]

Maar ja is allemaal biased natuurlijk en dan bestaat het niet! :')
Wat moet dit nu bewijzen? Dit is een site gecreëerd door een Democratisch activist. En de voorgestelde nieuwe regels vind ik eigenlijk niet eens zo vreemd. Prima juist dat men tracht om alles zo strikt mogelijk te laten verlopen. Ik zie daar niets staan over specifieke doelgroepen die buitengesloten zouden worden.

Nee, ik vind het maar onzin, al die vermeende voter suppression. Maar voor degenen die in deze hele complottheorie geloven, succes er nog mee ^O^.
pi_198090607
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:46 schreef Dejannn het volgende:

Het zijn inderdaad interessante theorieën, alleen wat vergezocht. Helemaal ook omtrent Latino Amerikanen, een groep die in bepaalde delen van de VS steeds meer op de Republikeinen stemt. Sterker nog, ook het aandeel stemmen onder zwarte Amerikanen was toegenomen. Vanuit dat oogpunt lijkt het jezelf in de vingers snijden als je specifiek deze groepen het stemmen zou beperken. Mede daarom is het ook allemaal erg lastig te geloven.

Ik zou hier overigens ook nog in meenemen dat mensen in de kleinere steden en rural areas, in vergelijking met 2016, afgelopen November veel meer op de Democraten hebben gestemd. Juist in de steden en suburbs wisten de Republikeinen iets meer stemmen te vergaren. Bron.
Lees dit eens door: Democracy Diverted: Polling Place Closures and the Right to Vote

Uit onderzoek blijkt dat het aantal stembureaus de laatste jaren drastisch is gedaald. Zelfs als je daar niets achter zoekt, is dat een onwenselijke ontwikkeling. Minder stembureaus betekent dat mensen verder moet reizen om hun stem uit te brengen en langere wachttijden. Stemmen wordt voor veel mensen dus moeilijker. Dat terwijl een gezonde democratie er juist naar moet streven om stemmen makkelijker te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198090642
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

Ik wist dat eigenlijk oprecht niet. Ik denk niet dat het wat dat betreft nodig is om overal iets achter te zoeken.
[..]

Hou op hoor _O- Je hebt een paar maanden geleden in een speciaal voter suppression topic in AVK alles nog lopen ontkennen. En hier daarvoor en daarna. En over 2 weken doe je het weer, dan is het weer nieuws voor je.
Spoilers!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:29 #34
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198090849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hou op hoor _O- Je hebt een paar maanden geleden in een speciaal voter suppression topic in AVK alles nog lopen ontkennen. En hier daarvoor en daarna. En over 2 weken doe je het weer, dan is het weer nieuws voor je.
Het geknaag aan zogenaamd zwakke plekken is jouw ook opgevallen dus. Je ziet dit hier vaak. Als er "gewonnen" kan worden in topics, dan blijven ze hangen, is dat niet zo dan etteren ze tijdelijk in een ander topic, tot de kust veilig is. Voor je het weet zijn Nintex en Vader aardbei ook weer terug in [AMV] -O-

OT: Joe Bidden gelooft binnenkamers dat een verhoging van het minimumloon weinig kans maakt door de Trumpisten in de senaat.
https://www.politico.com/(...)-minimum-wage-469898
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198091011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hou op hoor _O- Je hebt een paar maanden geleden in een speciaal voter suppression topic in AVK alles nog lopen ontkennen. En hier daarvoor en daarna. En over 2 weken doe je het weer, dan is het weer nieuws voor je.
Dat was laatst ook al. Toen was het opeens weer nieuw dat Rep. Greene niet uit het Huis gezet was, maar uit commissies. Misschien toch eens tijd voor een doktersbezoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-02-2021 10:33:22 ]
pi_198091077
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wie is ons? Ik was de afgelopen weken gewoon actief op FOK!, alleen wat minder in deze specifieke topicreeks. Voornamelijk omdat het hier een verzameling is van politiek gelijkgestemden, die bij het minste geringste weerwoord of afwijkende visie, posts gaan rapporteren waaruit waarschuwingen of bans volgen. Dat probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden.
[..]

Het zijn inderdaad interessante theorieën, alleen wat vergezocht. Helemaal ook omtrent Latino Amerikanen, een groep die in bepaalde delen van de VS steeds meer op de Republikeinen stemt. Sterker nog, ook het aandeel stemmen onder zwarte Amerikanen was toegenomen. Vanuit dat oogpunt lijkt het jezelf in de vingers snijden als je specifiek deze groepen het stemmen zou beperken. Mede daarom is het ook allemaal erg lastig te geloven.

Ik zou hier overigens ook nog in meenemen dat mensen in de kleinere steden en rural areas, in vergelijking met 2016, afgelopen November veel meer op de Democraten hebben gestemd. Juist in de steden en suburbs wisten de Republikeinen iets meer stemmen te vergaren. Bron.
[..]

Ik wist dat eigenlijk oprecht niet. Ik denk niet dat het wat dat betreft nodig is om overal iets achter te zoeken.
[..]

Wat moet dit nu bewijzen? Dit is een site gecreëerd door een Democratisch activist. En de voorgestelde nieuwe regels vind ik eigenlijk niet eens zo vreemd. Prima juist dat men tracht om alles zo strikt mogelijk te laten verlopen. Ik zie daar niets staan over specifieke doelgroepen die buitengesloten zouden worden.

Nee, ik vind het maar onzin, al die vermeende voter suppression. Maar voor degenen die in deze hele complottheorie geloven, succes er nog mee ^O^.
Het gaat om het grote plaatje Dejann. "Prima dat men tracht om alles zo strikt mogelijk te laten verlopen". Er was geen fraude, dus is het ook niet nodig om alles nóg strikter te laten verlopen. Het zo strikt mogelijk laten verlopen is dus 'het moeilijker maken'. Dat noemen we voter suppression. Uitgebreid gedocumenteerd door mensen die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik. En dus niet 'moeilijk te geloven'.

Opkomst is alles. Bij hoge opkomst winnen de democraten, want daar zijn er in de VS nu eenmaal meer van. De wetten van de republikeinen proberen de opkomst te verlagen. Elke extra hoepel om welke reden dan ook verlaagt de opkomst want er zullen altijd mensen zijn die niet door de extra hoepel heen kunnen. En de hoepel is volstrekt onnodig.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Als partij moet je de opkomst verhogen door het stemmen makkelijker en efficienter te maken. Dat doen de democraten. Als partij moet je niet de opkomst proberen te doen verlagen door het moeilijker te maken. Dat doen de republikeinen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 10:57:17 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198091468
"When the going gets tough, the tough get going to Cancun."

Texaans spreekwoord.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:20:13 #38
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198091844
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:57 schreef Ulx het volgende:
"When the going gets tough, the tough get going to Cancun."

Texaans spreekwoord.
Kunnen ze hem niet bij de grens tegenhouden als ongewenste Trumpist?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:30:07 #39
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198092036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:29 schreef Knipoogje het volgende:
Dat doen de democraten. Als partij moet je niet de opkomst proberen te doen verlagen door het moeilijker te maken. Dat doen
In dit licht gezien hebben de republikeinen nog een andere optie, die ze tot 4 jaar geleden nog WEL hadden; Een minder hardvochtig beleid en de bereidheid tot samenwerking. Dankzij de druk van Trump is de GOP ingekapseld tot een rigide zwart-witte partij. Of doet met ons mee, of je doet het niet. Er is en reden waarom ze in November hebben verloren. Een grote groep kiezers missen de handreiking die tot voor 2017 mogelijk was. Het is dan ook geen steal geweest, maar een logisch gevolg van het beleid van de afgelopen 4 jaar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198092630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hou op hoor _O- Je hebt een paar maanden geleden in een speciaal voter suppression topic in AVK alles nog lopen ontkennen. En hier daarvoor en daarna. En over 2 weken doe je het weer, dan is het weer nieuws voor je.
Bruh inderdaad zeg :')
Ik ging nog aan mezelf twijfelen ook, zo van misschien gooi ik alle trumpisten en wat er op lijkt op één hoop :?

En ook gewoon precies hetzelfde rijtje argumenten afgaan. Groundhog day.
What Would Goku Do
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:07:39 #41
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198092716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:42 schreef AnneX het volgende:
Hoe komt het dat de trump Inquiry zo laaaaang duurt? Bijna 4 maanden sinds hij president af is.
Natuurlijk heeft men ook ander werk te doen (?).
Het kantoor van Michael Cohen is toch leeggetrokken met dozen vol materiaal.
Net als in Georgia. De feiten zijn er.
allicht, maar het ene feit kan de andere naar boven halen. Geduld, zorgvuldigheid is het devies. Trump is glibberiger dan een aal in snot.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:12:35 #42
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198092793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als partij moet je de opkomst verhogen door het stemmen makkelijker en efficienter te maken. Dat doen de democraten. Als partij moet je niet de opkomst proberen te doen verlagen door het moeilijker te maken. Dat doen de republikeinen.
Klopt. Misschien is dit wel de STEAL en moet de mantra van Trump anders geïnterpreteerd worden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198093140
Wanneer staat Cruz' herverkiezing op de rol? Want ik mag toch hopen dat zo'n actie zelfs voor Republikeinen een stap te ver is _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:38:32 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_198093209
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer staat Cruz' herverkiezing op de rol? Want ik mag toch hopen dat zo'n actie zelfs voor Republikeinen een stap te ver is _O-
2025 pas, maar de gemiddelde Republikeinse stemmer heeft al laten zien dat alles toegelaten wordt zolang er maar R achter de naam staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:42:21 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198096460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef speknek het volgende:

[..]

2025 pas, maar de gemiddelde Republikeinse stemmer heeft al laten zien dat alles toegelaten wordt zolang er maar R achter de naam staat.
Lijkt op Apple gebruikers. Zelfs als het systeem compleet onbruikbaar is, gaan ze nog voor die producten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198096543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer staat Cruz' herverkiezing op de rol? Want ik mag toch hopen dat zo'n actie zelfs voor Republikeinen een stap te ver is _O-
Zo werkt het systeem toch niet. Het is niet alsof er nu opeens veel mensen denken 'laten we maar op de Democraten stemmen, die compleet het tegenovergestelde zijn'.

Zaken zoals dit zullen niet veel uitmaken lijkt mij. Hooguit dat independents iets meer krijgen of er minder mensen komen opdagen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 16:13:16 #47
426493 crew  PippenScottie
pi_198096959
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer staat Cruz' herverkiezing op de rol? Want ik mag toch hopen dat zo'n actie zelfs voor Republikeinen een stap te ver is _O-
Je hebt niet goed opgelet de afgelopen 25 jaar, wel?
pi_198097002
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je hebt niet goed opgelet de afgelopen 25 jaar, wel?
Een man mag hopen he :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198097862
Djiesus wat een straf.

Trump Inaugural Donor Gets 12 Years Over Illegal Contribution

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
had ik niet verwacht.
Bron: https://www.bloomberg.com(...)illegal-contribution
pi_198097948
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:02:27 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198098437
quote:
12s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh ja dat hij zijn vaste stokpaardjes heeft om op in te haken met zijn zgn objectiviteit is me onderhand wel duidelijk en toch denk ik dat hij het wel degelijk meent. Maar mss ben ik idd wat naief wat dat betreft.
'MSM is niet objectief, kijk maar naar dit filmpje van deze allesbehalve objectieve loser op YouTube'....
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198103526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

'MSM is niet objectief, kijk maar naar dit filmpje van deze allesbehalve objectieve loser op YouTube'....
Dat doet Dejann dan weer niet, wat fijn is. Ere wie ere toekomt.
What Would Goku Do
pi_198107672
In de nyt een stukje over de stroomstoring in Texas. Vooral deze regel is treffend voor het failliet van het neoconservatisme.

And high gas prices further disrupted generation, as operators who could not turn a profit took their plants offline.

Geen leververplichting hebben als producent en dus je centrale kunnen sluiten als tijdelijk even de brandstof wat duurder is. 8)7
pi_198108859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:13 schreef Basp1 het volgende:
In de nyt een stukje over de stroomstoring in Texas. Vooral deze regel is treffend voor het failliet van het neoconservatisme.

And high gas prices further disrupted generation, as operators who could not turn a profit took their plants offline.

Geen leververplichting hebben als producent en dus je centrale kunnen sluiten als tijdelijk even de brandstof wat duurder is. 8)7
Ik las dit ook al, alleen ik mis de link met het vermeende failliet van het neoconservatisme? Het valt mij verder op aan die grafiek hoe stabiel kernenergie weer eens bewijs te zijn.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 12:01:25 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198109740
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik las dit ook al, alleen ik mis de link met het vermeende failliet van het neoconservatisme?
Je zou kunnen beredeneren dat elektriciteit een nuts voorziening is, en dus niet louter van de markt af moet hangen.

Maar ik vraag me af of amerikanen dat ook een goed idee vinden, als ze mogen betalen, voor die gevallen waar het dus inderdaad niet kostendekkend is.

Ook kunnen we constateren dat zelfs hier, in Europa, elektriciteit feitelijk ook geprivatiseerd is.

Iets 100% in de handen van de overheid leggen, is zelden tot nooit een goed idee.
&lt;signature here&gt;.
pi_198110836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer staat Cruz' herverkiezing op de rol? Want ik mag toch hopen dat zo'n actie zelfs voor Republikeinen een stap te ver is _O-
twitter

Ik denk dat ze eerder hier over vallen.
pi_198110871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:13 schreef Basp1 het volgende:
In de nyt een stukje over de stroomstoring in Texas. Vooral deze regel is treffend voor het failliet van het neoconservatisme.

And high gas prices further disrupted generation, as operators who could not turn a profit took their plants offline.

Geen leververplichting hebben als producent en dus je centrale kunnen sluiten als tijdelijk even de brandstof wat duurder is. 8)7
De vraag is wat mij betreft dan waarom gas zo duur is.
pi_198111260
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De vraag is wat mij betreft dan waarom gas zo duur is.
Gekoppeld aan de olieprijs, die momenteel ook weer kneiterhoog is.

https://www.tubantia.nl/a(...)upercyclus~a064edd1/
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 15:21:11 #59
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198112079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt Trump verdenken dat hij grote rellen wilde, de massa dringt het capitool binnen... de certificatie kan niet worden uitgesproken door Pence, congres is niet meer aanwezig en kan niet instemmen
En dat hij een vaag idee had dat in die grote constitutionele chaos hij kan claimen ; er is geen certificatie dus blijf ik de wettige president
Het is een wanhoopstrategie , wat uiteraard zal mislukken. Misschien dacht hij zo. ?

Of was het meer rellen om te rellen, waar hij op hoopte. Veldslagen buiten het capitool,, ter meerdere eer en glorie van..... Trump.
Was het zijn opzet dat parlementariers gedood zou worden. ?
1. De electorale stemmen kunnen gestolen worden.
2. Wat als Pence het leger niet had ingezet. Dan was het slachten vroeg of laat begonnen
3. Martial law werd veel over gesproken. Trump zou dan wel macht over het leger moeten hebben en alle officieren bij de hand.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  zaterdag 20 februari 2021 @ 15:22:39 #60
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198112099
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:11 schreef AnneX het volgende:
Djiesus wat een straf.

Trump Inaugural Donor Gets 12 Years Over Illegal Contribution

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
had ik niet verwacht.
Bron: https://www.bloomberg.com(...)illegal-contribution
Zondebok
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198113088
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:22 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Zondebok
Zondebok voor wat? :?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 16:51:20 #62
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198113231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Zondebok voor wat? :?
voor de bestorming
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198113315
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:51 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

voor de bestorming
Maar hij had niks te maken met de bestorming en bovendien loopt deze zaak al veel langer.

quote:
Donor to Trump Inauguration Sentenced to 12 Years in Federal Inquiry

Imaad Zuberi, who donated heavily to Democrats before former President Donald J. Trump's election, had pleaded guilty to charges related to a $900,000 donation to Mr. Trump's inaugural committee.


A California venture capitalist was sentenced on Thursday to 12 years in prison after pleading guilty to charges that included obstructing a federal investigation into a nearly $1 million donation to former President Donald J. Trump's inaugural committee.

The businessman, Imaad Zuberi, was sentenced by a federal judge in California and ordered to pay $1.75 million in criminal fines and $15.7 million in restitution.

Mr. Zuberi, 50, had pleaded guilty to the obstruction of justice charge last year. It stemmed from a federal investigation into the source of $900,000 he had donated through his company, Avenue Ventures, to Mr. Trump's inaugural committee in December 2016.

A lawyer for Mr. Zuberi declined to comment on Friday. He has acknowledged that his political donations were intended to gain access to politicians, public officials and business executives.

"To open doors, I have to donate," he told The New York Times in 2019. "It's just a fact of life."

Mr. Zuberi had donated heavily to Democrats, including committees supporting President Barack Obama and then Hillary Clinton's 2016 campaign, before abruptly pivoting to Republicans after Mr. Trump's victory. In Washington political circles, he was notable less for the scale of his giving than for its transactional nature.

Mr. Zuberi said in 2019 that his donation to Mr. Trump's inaugural fund was at least partly intended to give him access to inaugural events where he hoped to talk business with Trump-backing investors and executives. But he said his attendance at the inaugural events did not yield any business -- and backfired after his company's donation was cited in a subpoena.

Mr. Zuberi was also sentenced on Thursday on a range of other charges to which he had pleaded guilty in 2019, and for which he could have faced a maximum sentence of 15 years in federal prison.

Some of those charges relate to nearly $1 million in illegal campaign donations made from April 2012 through October 2016 as part of a scheme to gain access to American politicians for foreign clients. Some of those donations were funded by foreign sources.

Others related to his lobbying work in Washington for the government of Sri Lanka, whose image he was trying to repair in Washington amid concerns about the country's treatment of Tamil minority groups.

Mr. Zuberi falsified records filed with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act to conceal his lobbying for Sri Lanka, the Justice Department said in a statement on Thursday. That act, known as FARA, requires Americans to disclose detailed information about any lobbying or public relations work they do on behalf of foreign governments and political entities.

In addition, Mr. Zuberi failed to report and pay taxes on $5.65 million that he was paid for the Sri Lankan lobbying campaign, and diverted most of the money "to the benefit of himself and his wife," the Justice Department's statement said.

"This sentence should deter others who would seek to corrupt our political processes and compromise our institutions in exchange for foreign cash," John C. Demers, assistant attorney general for national security, said in the statement.


[ Bericht 39% gewijzigd door SnertMetChoco op 20-02-2021 17:08:16 ]
  zaterdag 20 februari 2021 @ 17:08:26 #64
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198113437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar hij had niks te maken met de bestorming en bovendien loopt deze zaak al veel langer.
[..]

ik zeg ook niet dat hij er iets mee te maken had.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198113449
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:08 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat hij er iets mee te maken had.
Sterker, je verzint zomaar iets. :O
pi_198113851
twitter

Langzamerhand moet ik een beetje kotsen als ik de uitspraak “my greatest country” en “leading example” hoor.
Democratie ziet er volgens mij anders uit.
  Moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 21:12:22 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198118074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De vraag is wat mij betreft dan waarom gas zo duur is.
Winst marges?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198118708
twitter


Maar heeft niks te maken met voter suppression hoor! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198118787
twitter


Wat zou Tedje aan het doen zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:29:12 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_198122166
Meanwhile in Texas.

Geen water meer

twitter


En omdat mensen dringend elektriciteit nodig hebben dacht de elektriciteitscentrale kaching en verhoogde snel de prijzen van 50 naar $9000/MWh

quote:
As the Texas power grid collapsed under a historic winter storm, Jose Del Rio of Haltom City, in the Dallas-Fort Worth area, saw the electricity bill on a vacant two-bedroom home he is trying to sell slowly creep up over the past two weeks. Typically, the bill is around $125 to $150 a month, he said. But his account has already been charged about $630 this month — and he still owes another $2,600.
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1258362
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198122973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:29 schreef speknek het volgende:
As the Texas power grid collapsed under a historic winter storm, Jose Del Rio of Haltom City, in the Dallas-Fort Worth area, saw the electricity bill on a vacant two-bedroom home he is trying to sell slowly creep up over the past two weeks. Typically, the bill is around $125 to $150 a month, he said. But his account has already been charged about $630 this month — and he still owes another $2,600.
Dat risico neemt die meneer natuurlijk welbewust door een provider als Griddy te kiezen, wat je ook van het achterliggende systeem vindt. Als je een variabele hypotheekrente kiest, dan kan je daar nu op de virtuele kringverjaardag mee pochen, maar moet je ook niet zeuren als de rente ineens door het dak schiet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198124089
Nou ja, geen idee hoe het in Texas geregeld is, maar je gaat er dan vanuit dat er iets te kiezen valt.

Vanuit Indy kan ik je vertellen dat we hier in de stad zelf IPL hebben voor elektriciteit, maar in een boel rondom de stad is men afhankelijk van Duke Energy. Als 1 van de 2 er rare praktijken op nahoudt zoals Griddy en er eigenlijk niks te kiezen valt, is het dan de fout van de consument?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 21 februari 2021 @ 03:24:48 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198124371
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat risico neemt die meneer natuurlijk welbewust door een provider als Griddy te kiezen, wat je ook van het achterliggende systeem vindt. Als je een variabele hypotheekrente kiest, dan kan je daar nu op de virtuele kringverjaardag mee pochen, maar moet je ook niet zeuren als de rente ineens door het dak schiet.
Je doet nou net alsof iemand die in NL voor Powerpeers als leverancier kiest er zelf wat aan kan doen als zijn gas en stroom uitvallen, terwijl uitval toch echt aan de netbeheerder (Stedin, Liander, Enexis, enz.) ligt en niet aan de leverancier.

Ik kan niet kiezen voor Stedin of Liander, welke netbeheerder ik heb ligt puur aan de plek waar ik woon.

En in dit geval geldt hetzelfde voor de prijzen, die zullen door de netbeheerder omhoog gegooid zijn vanwege de maatregelen die ze moesten treffen.
In NL zou men dat doen door er een noodbelasting overheen te gooien, want belastingverhogingen worden wel doorberekend, ongeacht of je een energiecontract voor 1 of 3 jaar hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 21-02-2021 03:32:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198124674
Niét omdat ted cruz geen “good father” is, alhoewel hij zijn 2 dochters onder de bus gooit.
Meer omdat het artikel nog eens aantoont dat hij (ook) een hypocriet politiek onbenul is.
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true

Quote:” The bottom line: St. John’s School students who travel internationally must quarantine for 7 to 10 days upon their return. And they won’t be able to even learn online while in isolation.”

N.B. de dochters zijn slimmer dan beide ouders en hebben wél een vooruitziende blik.
Nóg eens 2 weken vrij van school na 5 daagjes strand.
N.B. 2 als zij op de hoogte waren van de regels, natuurlijk. B-)

[ Bericht 20% gewijzigd door AnneX op 21-02-2021 11:13:13 ]
pi_198126599
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 03:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je doet nou net alsof iemand die in NL voor Powerpeers als leverancier kiest er zelf wat aan kan doen als zijn gas en stroom uitvallen, terwijl uitval toch echt aan de netbeheerder (Stedin, Liander, Enexis, enz.) ligt en niet aan de leverancier.

Ik kan niet kiezen voor Stedin of Liander, welke netbeheerder ik heb ligt puur aan de plek waar ik woon.

En in dit geval geldt hetzelfde voor de prijzen, die zullen door de netbeheerder omhoog gegooid zijn vanwege de maatregelen die ze moesten treffen.
In NL zou men dat doen door er een noodbelasting overheen te gooien, want belastingverhogingen worden wel doorberekend, ongeacht of je een energiecontract voor 1 of 3 jaar hebt.
Je maakt mij niet wijs dat die prijzen er nu ineens voor gaan zorgen dat de boel daar gefixt wordt. Puur roofkapitalisme. Vraag omhoog dus prijzen ook, marktwerking jatoch. Dat diezelfde marktwerking een situatie als deze in de hand heeft gewerkt zeggen ze dan even niets over.
Zelfs als ze daadwerkelijk de prijzen omhoog hebben gegooid met goede bedoelingen geeft dat een enorm falen aan. Als ze de prijzen gewoon een paar procent hoger hadden gezet voor langere tijd zouden ze het netwerk en opwekking beter bestand hebben kunnen maken tegen dit soort omstandigheden. Of beter nog, als ze minder aan hun aandeelhouders zouden hebben gedacht was dat geld er ook wel zonder de prijs per kwh te verhogen.
What Would Goku Do
pi_198127079
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:29 schreef speknek het volgende:
Meanwhile in Texas.

Geen water meer

[ twitter ]

En omdat mensen dringend elektriciteit nodig hebben dacht de elektriciteitscentrale kaching en verhoogde snel de prijzen van 50 naar $9000/MWh
[..]

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1258362
Kapitalisme is inderdaad nochtans niet verantwoordelijk voor die brand, en ook niet voor mensen 'variable-rate plans' voor hun energie afsluiten.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:05 schreef viagraap het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat die prijzen er nu ineens voor gaan zorgen dat de boel daar gefixt wordt. Puur roofkapitalisme. Vraag omhoog dus prijzen ook, marktwerking jatoch. Dat diezelfde marktwerking een situatie als deze in de hand heeft gewerkt zeggen ze dan even niets over.
Zelfs als ze daadwerkelijk de prijzen omhoog hebben gegooid met goede bedoelingen geeft dat een enorm falen aan. Als ze de prijzen gewoon een paar procent hoger hadden gezet voor langere tijd zouden ze het netwerk en opwekking beter bestand hebben kunnen maken tegen dit soort omstandigheden. Of beter nog, als ze minder aan hun aandeelhouders zouden hebben gedacht was dat geld er ook wel zonder de prijs per kwh te verhogen.
Voornamelijk de schaarste die is ontstaan door de weersomstandigheden drijven de prijs op. Maar wat we hier zien is een beetje selectieve verontwaardiging. Mensen vinden het leuk als ze dingen goedkoop kunnen krijgen, maar als de prijzen stijgen is het ineens oneerlijk. Nee, dat is nu eenmaal hoe het spelletje werkt, en dat in het achterhoofd hebbende moet een aanzet zijn tot het maken van weloverwogen keuzes. Dus géén energiecontact afsluiten tegen variabele kosten, helemaal in de wetenschap hoe kwetsbaar de staat Texas is op dit gebied.
  zondag 21 februari 2021 @ 11:49:52 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_198127248
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:39 schreef Dejannn het volgende:
Kapitalisme is inderdaad nochtans niet verantwoordelijk voor die brand, en ook niet voor mensen 'variable-rate plans' voor hun energie afsluiten.
Ik weet niet zo goed wat de oorzaak van de brand was, maar je mist het punt. Het imploderen van het systeem zou in landen met andere systemen op het systeem zelf gegooid worden, maar hier krijg je flauwe afleidingsmanoeuvres om het systeem buiten schot te houden. Guns don't kill people.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198127260
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]

Voornamelijk de schaarste die is ontstaan door de weersomstandigheden drijven de prijs op. Maar wat we hier zien is een beetje selectieve verontwaardiging. Mensen vinden het leuk als ze dingen goedkoop kunnen krijgen, maar als de prijzen stijgen is het ineens oneerlijk. Nee, dat is nu eenmaal hoe het spelletje werkt, en dat in het achterhoofd hebbende moet een aanzet zijn tot het maken van weloverwogen keuzes. Dus géén energiecontact afsluiten tegen variabele kosten, helemaal in de wetenschap hoe kwetsbaar de staat Texas is op dit gebied.
Je eerste zin is wel heel erg eufemistisch en negeert de werkelijkheid. Jij wilt dus beweren dat iedereen in staat is om zulke overwegingen te maken? Financieel en intellectueel gezien? Je weet over welk land we het hebben toch?
En hoezo selectieve verontwaardiging? Ik hoef helemaal geen goedkopere stroom als dat inhoudt dat het netwerk en de opwekking niet goed onderhouden worden.
Het spelletje werkt hoe de ontwerpers het bedoelen, echter zijn de meeste mensen die deel moeten nemen niet de ontwerper, of in staat het ontwerp te doorgronden. Hoe wenselijk is het spelontwerp als mensen honderd keer meer moeten betalen voor hun stroom als die buiten hun schuld om ineens schaars wordt?
What Would Goku Do
pi_198127453
Over Texas
In Nederland is het een overheidstaak toe te zien op infrastructuur .
Oa water en elektriciteit . Algemeen is er de mening dat de overheid bepaalde maatregelen dwingend kan voorschrijven. Hoe not so neo-liberalisme is dit. Maar wel reeds eeuwen en eeuwen een normale taak van een pro-kapitalistische overheid.

Waar faalde de Amerikaanse overheid? Op staatsniveau ?
En wat gaan ze doen? Onderzoeken wat er fout ging en hoe dit te voorkomen door de overheid?
pi_198127497
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat de oorzaak van de brand was, maar je mist het punt. Het imploderen van het systeem zou in landen met andere systemen op het systeem zelf gegooid worden, maar hier krijg je flauwe afleidingsmanoeuvres om het systeem buiten schot te houden. Guns don't kill people.
Ligt er aan wat je met 'het systeem' bedoelt. De koppige en eigenwijze houding van Texas om min of meer autonoom te willen zijn omtrent energie, en geen aanpassingen maken om zich beter te beschermen tegen extreme weersomstandigheden? Daar mag zeker kritiek op zijn. Maar mensen die in zo'n situatie de domme keuze maken om voor een variabel tarief een energiecontract af te sluiten. Nee, dat is simpelweg eigen verantwoordelijkheid.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:50 schreef viagraap het volgende:

[..]

Je eerste zin is wel heel erg eufemistisch en negeert de werkelijkheid. Jij wilt dus beweren dat iedereen in staat is om zulke overwegingen te maken? Financieel en intellectueel gezien? Je weet over welk land we het hebben toch?
En hoezo selectieve verontwaardiging? Ik hoef helemaal geen goedkopere stroom als dat inhoudt dat het netwerk en de opwekking niet goed onderhouden worden.
Het spelletje werkt hoe de ontwerpers het bedoelen, echter zijn de meeste mensen die deel moeten nemen niet de ontwerper, of in staat het ontwerp te doorgronden. Hoe wenselijk is het spelontwerp als mensen honderd keer meer moeten betalen voor hun stroom als die buiten hun schuld om ineens schaars wordt?
Dit is dus het hele punt, je kunt dat zelf beïnvloeden door een contract af te sluiten tegen vaste kosten. En daar hoef je echt geen bovengemiddelde intelligentie voor te hebben om te in te kunnen schatten.
pi_198127515
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 02:02 schreef OMG het volgende:
Nou ja, geen idee hoe het in Texas geregeld is, maar je gaat er dan vanuit dat er iets te kiezen valt.

Vanuit Indy kan ik je vertellen dat we hier in de stad zelf IPL hebben voor elektriciteit, maar in een boel rondom de stad is men afhankelijk van Duke Energy. Als 1 van de 2 er rare praktijken op nahoudt zoals Griddy en er eigenlijk niks te kiezen valt, is het dan de fout van de consument?
Indiana is dan ook een volledig gereguleerde markt, waarbij één utility company per regio de hele verticale kolom (van stroomopwekking via het fysieke netwerk tot aan de eindklant) verzorgt.

Texas is gedereguleerd en kent daardoor feitelijk drie lagen: de stroomopwekkende bedrijven (en daarvoor nog de "oppompers" van gas e.d.), het netwerkbeheer (gesplitst in het fysieke netwerk en het management dat ervoor moet zorgen dat vraag en aanbod in evenwicht zijn) en de levering aan de consument (retail electricity providers). Tussen die laatste kunnen consumenten - enigszins vergelijkbaar met de Nederlandse situatie - vrij kiezen en die kunnen dus, in tegenstelling tot in Indiana, met elkaar concurreren.

Griddy is een partij die consumenten stroom aanbiedt voor de groothandels- of spotprijs, dus de prijs die normaal gesproken REPs op de markt zouden betalen aan de stroomopwekkers (of eventuele tussenhandelaren). Ze verdienen dus geen marge op de stroom zelf, maar verdienen aan een vaste fee die ze aan klanten doorberekenen en ongetwijfeld nog wat arbitrage.

Daarmee ben je door de bank genomen (veel) goedkoper uit dan dat je een vaste prijs afspreekt met een andere REP, maar de keerzijde van de medaille is dat je prijs ook enorm kan fluctueren. En door scarcity pricing dan ook echt enórm kan fluctueren tot een gereguleerde cap van $ 9.000/MWh (en met wat mitsen en maren nog hoger).

Zulke prijzen doen zich zelden, maar wel met enige regelmaat, voor in Texas als de vraag het aanbod overstijgt of dreigt te gaan overstijgen. Alleen is dat tot nu toe over het algemeen in de zomers geweest als de airco's stonden te loeien en duurden dat soort prijzen meestal slechts enkele uren.

De outages waar Texas nu tegenaan is gelopen zijn door twee belangrijke factoren gestuwd.

Eerst de enorme haat richting alles wat met de overheid, en dan met name de federale, te maken heeft. Texas is de enige staat met zijn eigen stroomnetwerk, dat niet is verbonden met andere staten en daarom ontsnapt aan federaal toezicht. Nadeel is dat je in dit soort situaties dus ook volledig op jezelf bent aangewezen, alhoewel er nog wel een paar noodlijntjes met Mexico zouden moeten zijn.

Verder faalt het systeem qua geboden incentive versus gewenst gedrag van de betrokken partijen. Het hele idee achter scarcity pricing is dat de enorme pieken in de marktprijzen stroomopwekkers ertoe zouden bewegen om de benodigde investeringen te doen om juist tijdens die piekmomenten wel door te kunnen leveren. Turns out: dat hebben ze niet voor deze situatie gedaan, omdat hun rekensom was dat de kans op zulk (voor Texaanse begrippen) extreem winterweer zodanig gering was dat het voordeliger is om die investeringen te besparen en, als zoiets toch gebeurt, op zwart te gaan (en de omzet te missen) in plaats van de hogere prijzen te kunnen realiseren. Ze hebben namelijk geen leveringsverplichting, iets wat vermoedelijk wel zal gaan veranderen op de één of andere manier.

Dat alles kan je doorgeslagen deregulering vinden, al zal de vraag zijn of een volledig publiek gefinancierde bedrijfskolom die investeringen dan wél had gedaan. Dat met dat soort "once-in-a-lifetime"-situaties zelden rekening gehouden wordt, ook niet door een overheid, zien we ook nu in Nederland terug met de coronacrisis.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198128174
Hmmm... Hoe 'once in a lifetime' zullen dit soort polar vortexes zijn/blijven? Vorig jaar was er ook eentje, Alhoewel niet zo erg als deze. En ik had ergens gelezen dat klimaatwetenschappers waarschuwen dat het alleen maar vaker voor gaat komen. Misschien verstandig om die investeringen toch maar te gaan maken :T
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 21 februari 2021 @ 12:46:40 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198128175
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 23:29 schreef speknek het volgende:
Meanwhile in Texas.

Geen water meer

[ twitter ]

En omdat mensen dringend elektriciteit nodig hebben dacht de elektriciteitscentrale kaching en verhoogde snel de prijzen van 50 naar $9000/MWh
[..]

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1258362
Dit soort taferelen zagen we ook bij de orkaan Katrina in 2005. Sommige staten zoals Florida hebben dan ook wetten tegen prijsopdrijving, wanneer zij getroffen worden door orkanen.

Michael Sandel heeft daar in zijn boekje over rechtvaardigheid een prima hoofdstukje over, waarom dat werkt en waarom dat rechtvaardig is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 februari 2021 @ 12:53:44 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198128302
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat risico neemt die meneer natuurlijk welbewust door een provider als Griddy te kiezen, wat je ook van het achterliggende systeem vindt. Als je een variabele hypotheekrente kiest, dan kan je daar nu op de virtuele kringverjaardag mee pochen, maar moet je ook niet zeuren als de rente ineens door het dak schiet.
Wat een rare redenatie is dit toch. Al die variabele prijzen maken het voor de consument alleen maar duurder, stuwt de gemiddelde prijs op. Vervolgens kiest zo iemand een goedkoop tarievenplan, waarmee hij er natuurlijk wel vanuit gaat en verwacht dat er geen extreme scenarios voorkomen, of 'de markt' niet zodanig wordt gemanipuleerd en gestuurd dat je vogelvrij bent. Dat de aanbieder alle macht in handen heeft om jou leeg te zuigen en uit te roken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198128672
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie is dit toch. Al die variabele prijzen maken het voor de consument alleen maar duurder, stuwt de gemiddelde prijs op. Vervolgens kiest zo iemand een goedkoop tarievenplan, waarmee hij er natuurlijk wel vanuit gaat en verwacht dat er geen extreme scenarios voorkomen, of 'de markt' niet zodanig wordt gemanipuleerd en gestuurd dat je vogelvrij bent. Dat de aanbieder alle macht in handen heeft om jou leeg te zuigen en uit te roken.
De markt wordt niet gemanipuleerd, en ook zijn er geen aanbieders die de consument "leeg proberen te zuigen". Dit heeft te maken met de marktprijs, hele simpele aangelegenheden omtrent supply/demand en consumenten die daarin bereid zijn risico's te nemen. Lees goed: risico's. Kortom, dan kun je de deksel op de neus krijgen en moet je niet achteraf gaan jammeren. Niemand wordt in deze situatie gedwongen, het staat iedereen vrij een contract af te sluiten tegen vaste kosten.
pi_198129048
De mythe van re rationele consument is toch al jaren terug afgeserveerd?
What Would Goku Do
  zondag 21 februari 2021 @ 13:38:39 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198129101
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie is dit toch. Al die variabele prijzen maken het voor de consument alleen maar duurder, stuwt de gemiddelde prijs op. Vervolgens kiest zo iemand een goedkoop tarievenplan, waarmee hij er natuurlijk wel vanuit gaat en verwacht dat er geen extreme scenarios voorkomen, of 'de markt' niet zodanig wordt gemanipuleerd en gestuurd dat je vogelvrij bent. Dat de aanbieder alle macht in handen heeft om jou leeg te zuigen en uit te roken.
In mijn optiek word het zeer goed uitgelegd door de poster waar je op reageerd.

Texanen kiezen er blijkbaar en masse voor om zeer goedkoop stroom te kopen, tegen groothandelsprijzen.

Dan zit je 99% van de tijd goud.

Maar wil je ook die 1% van de tijd goed zitten, zul je een vast contract af moeten sluiten, tegen consumenten prijzen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_198130393
Merrick Garland vows to target white supremacists as attorney general


Merrick Garland gaat achter white supremacists en de insurrectionists aan als hij benoemd wordt. Mooi :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_198139126
twitter


Wapenwappies.
twitter

Het enge is: sommige Amerikanen rekenen Biden ongeveer 50.000 doden aan covid zwaarder aan dan Trump zijn 450.000. En nu de former guy z’n megafoon kwijt is worden de uitingen van de high-on-coke guy overal gedeeld en verspreid. :r :r :r
pi_198139420
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

In mijn optiek word het zeer goed uitgelegd door de poster waar je op reageerd.

Texanen kiezen er blijkbaar en masse voor om zeer goedkoop stroom te kopen, tegen groothandelsprijzen.

Dan zit je 99% van de tijd goud.

Maar wil je ook die 1% van de tijd goed zitten, zul je een vast contract af moeten sluiten, tegen consumenten prijzen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar wat leert dat ons? Tienduizenden mensen zijn kennelijk dom? Of je antwoord daarop ja of nee is maakt voor de wenselijkheid van het systeem zoals dat nu werkt niet uit lijkt me.
What Would Goku Do
  zondag 21 februari 2021 @ 22:55:42 #91
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198139885
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:36 schreef viagraap het volgende:
De mythe van re rationele consument is toch al jaren terug afgeserveerd?
De consument is net zo rationeel als jaren terug. Er is alleen een andere consumptiemethode. Waar jaren geleden we nog goedkoop vlees aten die urenlang op het gas aan het gaarstoven was en achter de krant naar binnen propten, kopen we tegen woordig peperdure gemalen bonen onder de noemer vegan die op energie efficiënte inductieve kookplaten worden opgewarmd. Die we dan voor de flatscreen tv oppeuzelen. We vreten voor net zo veel geld net zoveel als indertijd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198140208
twitter


Goed bezig! :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 21 februari 2021 @ 23:53:37 #93
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198140472
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Goed bezig! :+
Wat is hij aan het doen? Aan het oefenen voor een taakstraf??
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198140477
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Goed bezig! :+
Het is nog steeds niet de 3-4 miljoen waartoe AOC de aanzet heeft gegeven!
Of 7-8 uur die Beto heeft gereden om water te bezorgen in een uithoek county in TX.
pi_198140587
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Wat is hij aan het doen? Aan het oefenen voor een taakstraf??
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is nog steeds niet de 3-4 miljoen waartoe AOC de aanzet heeft gegeven!
Of 7-8 uur die Beto heeft gereden om water te bezorgen in een uithoek county in TX.
En dan zelf ook nog dit photo-opje posten he! :')

Het is niet alsof hij toevallig betrapt werd op zijn inzet door een fotograaf.

Deze ook:

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 22-02-2021 00:13:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198140720
En de leugens gaan nog gewoon door:

twitter


Slechte beurt trouwens van ABC. Totaal geen correctie op die leugen.

Dat deed Pamela Brown toch een stuk beter bij Marc Short:

twitter


Echt overal waren ze vandaag te vinden :')

twitter


[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 22-02-2021 02:02:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 22 februari 2021 @ 00:52:10 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198140890
Ted Cruz :')
Lijkt wel alsof ie een taakstraf aan het uitvoeren is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198141213
Jessica Waters (Oath Keeper) beweert dat ze een VIP pass had gekregen om te assisteren bij de beveiliging van de rally op de 6e januari en dat ze contact heeft gehad met leden van de Veiligheidsdienst die ontkent gebruik te hebben gemaakt van burgers.

quote:
The US Secret Service, in response to Watkins' claims in the Saturday filing, denied that private citizens were working with the Secret Service to provide security on January 6.

"To carry out its protective functions on January 6th, the U.S. Secret Service relied on the assistance of various government partners. Any assertion that the Secret Service employed private citizens to perform those functions is false," a US Secret Service spokesperson said in a statement to CNN on Sunday.
twitter

Van wie heeft ze dan die pas gekregen?
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 22-02-2021 03:20:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198141419
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De markt wordt niet gemanipuleerd, en ook zijn er geen aanbieders die de consument "leeg proberen te zuigen". Dit heeft te maken met de marktprijs, hele simpele aangelegenheden omtrent supply/demand en consumenten die daarin bereid zijn risico's te nemen. Lees goed: risico's. Kortom, dan kun je de deksel op de neus krijgen en moet je niet achteraf gaan jammeren. Niemand wordt in deze situatie gedwongen, het staat iedereen vrij een contract af te sluiten tegen vaste kosten.
tuurlijk is deze markt wel gemanipuleerd, namelijk door het zogenaamd zo efficiënt mogelijk te maken zodat dat er geen enkele overcapaciteit meer is om bij een calamiteit iets op te vangen wat we hier dus duidelijk zien. Verder is blijkbaar de rest van de VS wel gekoppeld met hun electricteitsnetwerk alleen texas niet. https://www.volkskrant.nl(...)ntwrichten~bf23ff31/

En de consument heeft vaak de keuze niet door de regio waar hij woont.
  maandag 22 februari 2021 @ 08:29:13 #100
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198141832
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 06:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

tuurlijk is deze markt wel gemanipuleerd, namelijk door het zogenaamd zo efficiënt mogelijk te maken zodat dat er geen enkele overcapaciteit meer is om bij een calamiteit iets op te vangen wat we hier dus duidelijk zien. Verder is blijkbaar de rest van de VS wel gekoppeld met hun electricteitsnetwerk alleen texas niet. https://www.volkskrant.nl(...)ntwrichten~bf23ff31/

En de consument heeft vaak de keuze niet door de regio waar hij woont.
Dat is een wereldwijd fenomeen. Publiekelijk adverteren dat de consument keuzes heeft maar de keuzes beperkt houden tot een. Het is net als de privatisering van het spoor. Je ziet hier ook geen treinen van verschillende bedrijven op één spoor staan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 10:17:36 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198142942
twitter


Prima. Ik zeg: Doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198143044
https://www.politico.com/(...)arty-midterms-470370

Een niet al te lang stuk over de hofhouding van would-be president in Florida.

Quote:” According to three people familiar with the planning, Trump will soon begin vetting candidates at Mar-a-Lago who are eager to fulfill his promise to exact vengeance upon incumbent Republicans who’ve scorned him, and to ensure every open GOP seat in the 2022 midterms has a MAGA-approved contender vying for it.”

“ “A Republican Party that seeks to erase President Trump and fails to understand his appeal to working class voters is destined to lose elections in 2022, 2024 and beyond,” Rep. Jim Banks (R-Ind.), chair of the conservative Republican Study Committee, tweeted on Wednesday.”

Wat Ulx zegt: Doen.
pi_198143396
twitter

Wat een interessante paneldiscussies.
#delusional
  maandag 22 februari 2021 @ 11:36:35 #104
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198143913
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Prima. Ik zeg: Doen.
Dan hebben ze eindelijk het stempel opgeplakt die ze de GOP al decennia lang proberen te geven, en dit keer terecht. . Know your enemies. De republikeinse stemmers die overblijven zullen misschien wel switchen naar de democraten. Want bij Trump valt weinig eer te behalen. Alleen schaamte.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198144086
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, moest zo hard lachen.
pi_198144647
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie is dit toch. Al die variabele prijzen maken het voor de consument alleen maar duurder, stuwt de gemiddelde prijs op. Vervolgens kiest zo iemand een goedkoop tarievenplan, waarmee hij er natuurlijk wel vanuit gaat en verwacht dat er geen extreme scenarios voorkomen, of 'de markt' niet zodanig wordt gemanipuleerd en gestuurd dat je vogelvrij bent. Dat de aanbieder alle macht in handen heeft om jou leeg te zuigen en uit te roken.
Ik vermoed dat de aanbieder dit niet "bewust" doet om mensen in nood een poot uit te draaien, maar dat er een algoritme loopt welke prijsbepalingen doet.
En laat er nou net een ontzettende scheve verhouding zijn tussen vraag en aanbod. Dan gaat zo'n algoritme natuurlijke helemaal los. Komt geen mens aan te pas.

Bron: kameraad van me werkt toevallig aan zo'n algoritme voor een nederlandse energie prijsvechter.

Maar zoals iemand anders al zegt, dit is de keerzijde van de medaille wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met een flexibel contract. (En ook de reden waarom mijn hypotheekrente voor 30 jaar vast staat, geen verrassingen)
pi_198145516
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de aanbieder dit niet "bewust" doet om mensen in nood een poot uit te draaien, maar dat er een algoritme loopt welke prijsbepalingen doet.

bewust je kunt ook iets limiteren of de klant afsluiten als prijzen door een alogritme soor het dak gaan. Ik ben benieuwd of er ook bewust door energieleveranciers daar bepaling in contracten opgenomen zijn dat je bij uitval van stroom niet de vervolgschade bij hun kan claimen.
pi_198145600
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

bewust je kunt ook iets limiteren of de klant afsluiten als prijzen door een alogritme soor het dak gaan. Ik ben benieuwd of er ook bewust door energieleveranciers daar bepaling in contracten opgenomen zijn dat je bij uitval van stroom niet de vervolgschade bij hun kan claimen.
En waarom zou je dit doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 13:34:26 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 13:34:53 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198145622
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de aanbieder dit niet "bewust" doet om mensen in nood een poot uit te draaien, maar dat er een algoritme loopt welke prijsbepalingen doet.
En laat er nou net een ontzettende scheve verhouding zijn tussen vraag en aanbod. Dan gaat zo'n algoritme natuurlijke helemaal los. Komt geen mens aan te pas.

Bron: kameraad van me werkt toevallig aan zo'n algoritme voor een nederlandse energie prijsvechter.

Maar zoals iemand anders al zegt, dit is de keerzijde van de medaille wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met een flexibel contract. (En ook de reden waarom mijn hypotheekrente voor 30 jaar vast staat, geen verrassingen)
Het rare is dat (in Nederland) een vast contract na afloop automatisch wordt omgezet in een veel duurder flexibel contract, met als gevolg dat consumenten een poot wordt uitgedraaid. Tenzij je op let en op tijd door hebt dat je vaste contract af loopt. Dat is in Amerika niet anders, dat flexibele contracten duurder zijn en je daar bijna automatisch in valt.

Simpele dingen zoals energie zijn behoorlijk ingewikkeld gemaakt, met ook een heel overstapcircus eromheen. Al dit soort dingen bestuderen is een part-time baan an sich geworden. En het huis, de bank, wint altijd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 22 februari 2021 @ 13:36:43 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198145655
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

bewust je kunt ook iets limiteren of de klant afsluiten als prijzen door een alogritme soor het dak gaan. Ik ben benieuwd of er ook bewust door energieleveranciers daar bepaling in contracten opgenomen zijn dat je bij uitval van stroom niet de vervolgschade bij hun kan claimen.
Ja dit dus. De marktmacht, lobbymacht en informatieposities zijn ongelijk verdeeld. Voor hen is een full-time job, voor de consument niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198146250
Leading Republican Candidate for Governor of Virginia Met with Insurrectionists and Discussed Armed Rebellion the Day Before the January 6 Insurrection

https://sethabramson.subs(...)0UzWMwJd4hWPIpnDmrg4

In the Republican gubernatorial primary in Virginia, State Senator Amanda Chase has a healthy lead of 7% over her nearest competitor. The bad news for Chase is that just 48 hours ago she lost a lawsuit seeking to compel the Republican Party of Virginia to hold a conventional primary rather than—as the party is now considering, and has until Tuesday to decide upon—a state “convention” at which the party’s 2021 gubernatorial candidate would be selected by a committee of just 72 party members.

The Virginia State Senate had to put Amanda Chase in a plexiglass box during its legislative sessions because the Trump loyalist refuses to wear a protective mask.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 14:25:37 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198146444
twitter


}>
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198146600
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

bewust je kunt ook iets limiteren of de klant afsluiten als prijzen door een alogritme soor het dak gaan. Ik ben benieuwd of er ook bewust door energieleveranciers daar bepaling in contracten opgenomen zijn dat je bij uitval van stroom niet de vervolgschade bij hun kan claimen.
In Texas zelf zegt die knakker dat ze ook wat aan willen doen.

quote:
Energiebedrijven in de Amerikaanse staat Texas mogen voorlopig geen rekeningen meer sturen of inwoners afsluiten van de elektriciteit omdat ze niet hebben betaald. Het is een maatregel die gouverneur Abbott heeft genomen na berichten dat veel Texanen rekeningen van duizenden dollars kregen voor maar een paar dagen stroom. In de tussentijd wil de staat bekijken hoe inwoners beter beschermd kunnen worden tegen torenhoge facturen.
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 14:55:45 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198146980
twitter


Oh, dus Trump moet gewoon dat doen. Succes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198147355
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, dus Trump moet gewoon dat doen. Succes.
Nou hebben we donald het geweld überhaupt nog niet zien veroordelen. En over welke democratische excessen geraldo het heeft is ook nogal vaag.

Eerst maar eens zijn toespraak op de cpac afwachten. Mijn vermoeden dat hij daar de bullshitbingokaart weer snel volheeft. Bonuswoorden stolen elections, creepy joe, communists. 8-)
pi_198147363
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

}>
Zal hij niet lekker van slapen denk ik :P
  maandag 22 februari 2021 @ 15:24:27 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198147458
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, dus Trump moet gewoon dat doen. Succes.
:')

De kans dat Trump zich ineens als een redelijk mens gaat gedragen kijkt me nogal klein.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 15:24:39 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198147462
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 15:18 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Zal hij niet lekker van slapen denk ik :P
Neuh


twitter


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198147618
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 15:38:53 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198147690
twitter


Daar ben ik nou ook best benieuwd naar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198148068
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En waarom zou je dit doen?
Wat heb je er als bedrijf aan om een dienst te leveren aan je klanten als je weet dat zij hun rekeningen toch niet kunnen betalen?
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 16:10:05 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198148139
twitter


Oh....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 22 februari 2021 @ 17:37:40 #123
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_198149499
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:55 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wat een interessante paneldiscussies.
#delusional
Gelukkig zijn het er maar drie van de zeven, AnneX 😁

Maar serieus; tering, een groot gedeelte van de GOP zet dus gewoon vol in op de leugen. En ze verwachten hier prijs uit te halen, anders deden ze het niet. De Terugkeer van de Feiten? Helaas, de leugen blijft aan de macht.
Op het scherp van de snede.
  Moderator maandag 22 februari 2021 @ 18:07:19 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198149971
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]

In Texas zelf zegt die knakker dat ze ook wat aan willen doen.
[..]

Dat is politiek, natuurlijk. Eerst de situatie creeeren en als het, zoals voorspelt, fout loopt dan heel daadkrachting roepen dat we er wat aan gaan doen. Met Abbott zou ik het eerst willen zien voordat ik geloof dat ze nu wel iets geleerd hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 22 februari 2021 @ 18:08:02 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198149981
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, dus Trump moet gewoon dat doen. Succes.
Kortom, hij moet geen Donald Trump zijn, dan komt het wel goed :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:41:45 #127
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198150671
Usual suspects Cruz en Hawley die vragen beginnen te stellen aan Garland over DOJ onder Obama en de vier jaar onder wannabe dictator Trump maar even overslaan :') :').

En Graham begon over FBI-directeur Comey :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 21:00:22 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198153261
That former guy is niet zo blij.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:13:17 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198153518
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de aanbieder dit niet "bewust" doet om mensen in nood een poot uit te draaien, maar dat er een algoritme loopt welke prijsbepalingen doet.
En laat er nou net een ontzettende scheve verhouding zijn tussen vraag en aanbod. Dan gaat zo'n algoritme natuurlijke helemaal los. Komt geen mens aan te pas.

Bron: kameraad van me werkt toevallig aan zo'n algoritme voor een nederlandse energie prijsvechter.

Maar zoals iemand anders al zegt, dit is de keerzijde van de medaille wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met een flexibel contract. (En ook de reden waarom mijn hypotheekrente voor 30 jaar vast staat, geen verrassingen)
Hier heb je ook variabele tarieven, die gaan per half jaar en een 8nstantie die erop toeziet dat die prijs naar redelijkheid is samengesteld. No fucking way dat prijzem door winterweer ineens 300% hoger worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 21:14:12 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198153544
De 1.9T covid bill is door het budget comité.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:15:13 #131
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198153565
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:00 schreef Ulx het volgende:
That former guy is niet zo blij.

[ twitter ]
Ik vraag me af waarom hij er zo over zit te balken, elke president voor hem gaf openheid van zaken ivm de belasting. En als je niks te verbergen hebt, waarom schop je dan zo wild in de rondte? Zelfs al ben je geen politicus, dan trekt dit gedrag de aandacht.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198153660
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:41 schreef Szura het volgende:
Usual suspects Cruz en Hawley die vragen beginnen te stellen aan Garland over DOJ onder Obama en de vier jaar onder wannabe dictator Trump maar even overslaan :') :').

En Graham begon over FBI-directeur Comey :').
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 21:19:38 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198153675
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom hij er zo over zit te balken, elke president voor hem gaf openheid van zaken ivm de belasting. En als je niks te verbergen hebt, waarom schop je dan zo wild in de rondte? Zelfs al ben je geen politicus, dan trekt dit gedrag de aandacht.
Omdat hij weet dat hij nu fucked is. Hij moet op de een of andere manier toch de steun van mensen weten te krijgen. En dit lukte toen hij nog president was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198154221
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat hij nu fucked is. Hij moet op de een of andere manier toch de steun van mensen weten te krijgen. En dit lukte toen hij nog president was.
Zou hij nou gedacht hebben dat ze hem wel in gelijk zouden stellen met het benoemen van ACB?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 21:51:25 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198154278
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zou hij nou gedacht hebben dat ze hem wel in gelijk zouden stellen met het benoemen van ACB?
Waarschijnlijk. Alles is een transsctie voor hem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:51:25 #136
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198154279
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zou hij nou gedacht hebben dat ze hem wel in gelijk zouden stellen met het benoemen van ACB?
Ja natuurlijk, hij wil iedereen als Don Corleone in z’n zak hebben en anders flikkert hij je van de wagen en maakt je het leven zuur.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198154325
Niet eens een dissent ook. Reactie Vance:

twitter

:D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 22 februari 2021 @ 22:13:32 #138
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198154616
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat hij nu fucked is. Hij moet op de een of andere manier toch de steun van mensen weten te krijgen. En dit lukte toen hij nog president was.
Dus zoekt hij zijn steun bij een groep afvallige republikeinen. En die weten dat als Trump ze niet meer kan gebruiken ze alles verliezen, hun politieke loopbaan, geld en hun toekomst De grote leugen zal ze niet redden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 22 februari 2021 @ 22:15:04 #139
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198154633
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:51 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, hij wil iedereen als Don Corleone in z’n zak hebben en anders flikkert hij je van de wagen en maakt je het leven zuur.
Al Capone kreeg de belastingdienst op gegeven moment ook te pakken..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 22:21:27 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198154733
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 22 februari 2021 @ 22:35:13 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198154916
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Al Capone kreeg de belastingdienst op gegeven moment ook te pakken..
Sterker nog: het enige waar hij voor veroordeeld is, was belastingfraude...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 22:49:05 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198155082
twitter


Conservative Cancel Culture
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198155097
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Conservative Cancel Culture
twitter


_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 22:58:03 #144
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198155198
Thema van CPAC dit jaar: AMERICA UNCANCELLED.

Tja.

Fail.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198155201
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Conservative Cancel Culture

Mooi logo. :D


Maar als het deze persoon is, lijkt me dat voor de verandering wel een juiste stap. Nu nog toegeven dat Biden eerlijk de verkiezingen won.
  Overall beste user 2022 maandag 22 februari 2021 @ 22:59:59 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198155223
Maar dan wel je stinkende best doen om het woord "cancelled" niet te gebruiken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198155247
Het worden smakelijke maanden.
Zou trump al advocaten hebben gevonden? Of wordt het hetzelfde team van de impeachment, terwijl zij totaal geen ervaring hadden met Constitutional Law.🇺🇸
pi_198155465
Nog wat rechtszaken afgewezen door de SC

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198155527
Reactie Trump op het besluit van de SC:

twitter

Standaard riedeltje weer :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 00:38:49 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198155915
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Conservative Cancel Culture
Oh, ze hebben Trump afgezegd? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198155919
twitter

Kan ik je thuisbrengen?

#opschepper #patjepeeër #moron #leeghoofd
pi_198156533
Ben benieuwd wat hier nog uit gaat komen. En hoe ver ze terug gaan zoeken.

twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 09:23:24 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198157302
twitter


Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198159066
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi logo. :D

[ afbeelding ]
Maar als het deze persoon is, lijkt me dat voor de verandering wel een juiste stap. Nu nog toegeven dat Biden eerlijk de verkiezingen won.
Waar had je dat onderste vandaan? Ik zie er geen linkje bij namelijk.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:52:26 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198159118
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waar had je dat onderste vandaan? Ik zie er geen linkje bij namelijk.
https://www.mediamatters.(...)ferred-jewish-people

Was ook heel moeilijk met zo'n opvallende naam van de auteur.

Hij had er ook nog een tweet over gedaan:
twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198159217
Ja, ben in tegenstelling tot sommigen hier geen kenner van alle journalisten in de VS, en weet dus niet wie waar precies werkt. Ik houd mij voornamelijk bezig met de media outlets zelf, minder met de journalisten. Media Matters daarentegen ken ik inderdaad dan wel weer, dat is een linkse 'watchdog' omtrent conservatieve outlets. Even dat stukje lezen though, dank voor de link :).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2021 11:58:14 ]
  Redactie Games dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:18 #157
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198162599
twitter


Migrant facility of kooien, het blijft gewoon barbaars. Of het nu van Biden komt of Trump. Echt niet oké dat er in 2020 nog gesproken werd van kooien maar dat het nu een "migrant facility for children" is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Puddington op 23-02-2021 15:35:45 ]
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:30:27 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198162626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:29 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Migrant facility of kooien, het blijft gewoon barbaars. Of het nu van Biden komt of Trump.
Eensch.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198163248
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 16:24:22 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198163579
twitter


Op zich hoef je dan maar twee banen te hebben in plaats van drie. Maar toch...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198164005
Wel leuk om deze te bekijken, een blijkbaar nogal verhitte meeting bij voormalig President Trump op 18 december

pi_198164237
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Op zich hoef je dan maar twee banen te hebben in plaats van drie. Maar toch...
En je hebt nog steeds food stamps nodig want anders hebben je kinderen niet te eten, maar toch! 10 dollar! *O*
pi_198165740
twitter

twitter


ANTIFA! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 februari 2021 @ 18:31:03 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198166098
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:15 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

ANTIFA! :')
Was van de week mijn sleutels kwijt....ANTIFA!!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 18:33:28 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198166155
Iedereen weet dat antifa wilde voorkomen dat Biden de verkiezingen zou winnen. Antifa wilde Trump. Vandaar de aanval.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198166321
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
Jessica Waters (Oath Keeper) beweert dat ze een VIP pass had gekregen om te assisteren bij de beveiliging van de rally op de 6e januari en dat ze contact heeft gehad met leden van de Veiligheidsdienst die ontkent gebruik te hebben gemaakt van burgers.
[..]

[ twitter ]
Van wie heeft ze dan die pas gekregen?
[ twitter ]
Watkins heeft nu toch weer niet contact gehad met de Secret Service zegt ze :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198166410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Was van de week mijn sleutels kwijt....ANTIFA!!
Daar zou Jeroen van Merwijk eens een liedje over moeten schrijven...
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:42:03 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198168341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:29 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Migrant facility of kooien, het blijft gewoon barbaars. Of het nu van Biden komt of Trump. Echt niet oké dat er in 2020 nog gesproken werd van kooien maar dat het nu een "migrant facility for children" is.
Uhm, wat is hier barbaars aan?
Zullen we illegalen anders maar gewoon een dik landhuis geven. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:49:20 #169
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198168613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm, wat is hier barbaars aan?
Zullen we illegalen anders maar gewoon een dik landhuis geven. :')
nee, laten we ze in kooien stoppen en ouders van hun kinderen scheiden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198168616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm, wat is hier barbaars aan?
Zullen we illegalen anders maar gewoon een dik landhuis geven. :')
Stel het betreft geen illegalen, ben je dan voor betere opvang?
pi_198168630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm, wat is hier barbaars aan?
Zullen we illegalen anders maar gewoon een dik landhuis geven. :')
Ja, want andere opties zijn er niet :')
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:53:18 #172
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198168753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, want andere opties zijn er niet :')
Voor sommige randfiguren in de samenleving niet, of het moet euthanasie met bepaalde gassen zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:53:39 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198168766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

nee, laten we ze in kooien stoppen en ouders van hun kinderen scheiden.
Ik zie geen kooien maar kleine containerwoningen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:55:40 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198168831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Stel het betreft geen illegalen, ben je dan voor betere opvang?
Waar slaat deze vraag op?
Zijn het nou migranten of niet?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:55:48 #175
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198168835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zie geen kooien maar kleine containerwoningen.
Ik zag wel kooien, toen Trump aan het bewind was en je zijn beleid toejuichde ( nog steeds overigens)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198168936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar slaat deze vraag op?
Zijn het nou migranten of niet?
Dit zijn migranten denk ik ja. Je begon over illegalen, wat sommige migranten zijn en stelde sarcastisch voor dat ze in de watten gelegd moesten worden. Echter, als deze mensen geen illegalen zijn, zouden ze dan wel goed/beter opgevangen moeten worden vind je?

Niet dat ik zelf deze opvang per se verkeerd vind ofzo, dat kan ik heel niet goed beoordelen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:59:18 #177
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198168944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar slaat deze vraag op?
Zijn het nou migranten of niet?
Frederick Trump, de grootvader van jeweetwel was ook zo'n immigrant. hetzelfde geldt voor ALLE Amerikanen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 20:02:31 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198169048
twitter


twitter


Geen slechte voorstellen zo te zien. Benieuwd wat Cruz, Johnson en se andere GOP-fascisten voor bezwaren gaan verzinnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:02:58 #179
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198169058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit zijn migranten denk ik ja. Je begon over illegalen, wat sommige migranten zijn en stelde sarcastisch voor dat ze in de watten gelegd moesten worden. Echter, als deze mensen geen illegalen zijn, zouden ze dan wel goed/beter opgevangen moeten worden vind je?

Niet dat ik zelf deze opvang per se verkeerd vind ofzo, dat kan ik heel niet goed beoordelen.
Ligt er aan hoe de migratie heeft plaatsgevonden.
Als ze bijvoorbeeld gewoon vanuit Mexico de grens over rennen of klimmen, dan is het natuurlijk goed dat ze worden opgepakt. Daarna terugsturen of vastzetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:05:13 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198169133
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:59 schreef klappernootopreis het volgende:
Frederick Trump
Die zal waarschijnlijk niet vanuit cartelgebied het hek overgeklommen zijn. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:06:57 #181
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198169175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe de migratie heeft plaatsgevonden.
Als ze bijvoorbeeld gewoon vanuit Mexico de grens over rennen of klimmen, dan is het natuurlijk goed dat ze worden opgepakt. Daarna terugsturen of vastzetten.
En als ze als ongewenst persoon uit hun geboorteland worden gekieperd, als Trumps Grootvader dan is het goed dat ze zich mogen komen vestigen en een hoerenkeet beginnen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:13:09 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198169348
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:06 schreef klappernootopreis het volgende:
En als ze als ongewenst persoon uit hun geboorteland worden gekieperd
Daar hoeft de VS natuurlijk niet voor op te draaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198169537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar hoeft de VS natuurlijk niet voor op te draaien.
Dat deden ze in dit geval dubbel en dwars wel helaas. Hi ha ho. Nadruk op ho.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:20:41 #184
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198169560
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat deden ze in dit geval dubbel en dwars wel helaas. Hi ha ho. Nadruk op ho.
Hoe bedoel je?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:22:14 #185
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198169589
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar hoeft de VS natuurlijk niet voor op te draaien.
Waarom is Frederick Trump dan WEL geaccepteerd? Heeft het te maken met het feit dat hij een Arieër was? Een andere verklaring zou ik er zo niet voor kunnen geven. Bij iemand die bij de Mexicaanse grens staat te wachten hebben ze van hun thuisland geen brevet van onacceptabel gekregen, ze zijn gewoon gevlucht. Voor misdadigers, al dan niet in een regering.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:27:28 #186
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198169725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je snapt het echt niet hè? Ho
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:29:42 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198169791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:22 schreef klappernootopreis het volgende:
Waarom is Frederick Trump dan WEL geaccepteerd?
Geen idee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:22 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij iemand die bij de Mexicaanse grens staat te wachten hebben ze van hun thuisland geen brevet van onacceptabel gekregen, ze zijn gewoon gevlucht. Voor misdadigers, al dan niet in een regering.
Maar dit zijn geen vluchtelingen. In Mexico en omstreken is geen oorlog.
En zelfs als het wel vluchtelingen waren ben ik van mening dat het land waar ze heen vluchten geen verplichting zou moeten hebben om ze op te vangen. Je moet ook aan de veiligheid van je burgers denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:40:06 #188
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198170097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Geen idee.
[..]

Maar dit zijn geen vluchtelingen. In Mexico en omstreken is geen oorlog.
En zelfs als het wel vluchtelingen waren ben ik van mening dat het land waar ze heen vluchten geen verplichting zou moeten hebben om ze op te vangen. Je moet ook aan de veiligheid van je burgers denken.
Welke reden hebben die Mexicaanse vluchtelingen om een gevaar op te leveren voor de Amerikanen? Afgezien financiële
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:56:42 #189
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198170538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Welke reden hebben die Mexicaanse vluchtelingen om een gevaar op te leveren voor de Amerikanen? Afgezien financiële
-nee, dat doen we hier niet-

[ Bericht 9% gewijzigd door Lucky_Strike op 24-02-2021 08:19:39 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:59:45 #190
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198170622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agressief gevaarlijk gedrag als gevolg van oorlogstrauma's
Primitieve opvoeding.
Slecht opgeleid waardoor een groot deel werkloos blijft, of zo weinig verdienen dat ze de criminaliteit in gaan.

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Ik zag geen Mexicaanse relschoppers het Capitool bestormen, wel veel tot de tanden gewapende model burgers met een wapenvergunning op zak. Maar laten we niet de Trump achterban generaliseren..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198170803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agressief gevaarlijk gedrag als gevolg van oorlogstrauma's
Primitieve opvoeding.
Slecht opgeleid waardoor een groot deel werkloos blijft, of zo weinig verdienen dat ze de criminaliteit in gaan.

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Onzin immigranten dragen juist bij aan de groei van de economie in de US

Power of the Purse: The Contributions of Hispanic Americans

Immigrants Contribute Greatly to U.S. Economy, Despite Administration's "Public Charge" Rule Rationale

The Latino Contribution to U.S. Economic Dynamism

etc etc ...

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 23-02-2021 21:20:17 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198170845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agressief gevaarlijk gedrag als gevolg van oorlogstrauma's
Primitieve opvoeding.
Slecht opgeleid waardoor een groot deel werkloos blijft, of zo weinig verdienen dat ze de criminaliteit in gaan.

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Grappig, ik wist niet dat Mexico in oorlog was.
Bovendien klinkt 'primitieve opvoeding' nogal hautain
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:59 #193
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198170858
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Onzin immigranten dragen juist bij aan de groei van de economie in de US
Ja. Iemand moet toch de parken aanharken en bedienen in een hamberdertent..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198170882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:07 schreef Weird- het volgende:

[..]

Grappig, ik wist niet dat Mexico in oorlog was.
Bovendien klinkt 'primitieve opvoeding' nogal hautain
Niet alleen hautain, ook behoorlijk racistisch
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:20:54 #195
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198171226
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:07 schreef Weird- het volgende:

[..]

Grappig, ik wist niet dat Mexico in oorlog was.
Bovendien klinkt 'primitieve opvoeding' nogal hautain
de Mexicanen hebben nog getracht een muur te bouwen om Trumpisten tegen te houden, maar ze wilden niet meebetalen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:23:30 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198171288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Frederick Trump, de grootvader van jeweetwel was ook zo'n immigrant. hetzelfde geldt voor ALLE Amerikanen.
Nee, niet voor alle Amerikanen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:24:11 #197
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198171309
quote:
84s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet alleen hautain, ook behoorlijk racistisch
met om en nabij 70 miljoen white trash idioten kunnen een paar Mexicanen het land alleen maar opvrolijken lijkt mij. Oh wacht er zitten ook vast wel een paar normale mensen onder dubbel Trump stemmers....
pi_198171358
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agressief gevaarlijk gedrag als gevolg van oorlogstrauma's
Primitieve opvoeding.
Slecht opgeleid waardoor een groot deel werkloos blijft, of zo weinig verdienen dat ze de criminaliteit in gaan.

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Wat is dit voor hopeloos achterhaalde opmerking, behalve dat die meer zegt over jou dan over het onderwerp?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:26 #199
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198171382
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, niet voor alle Amerikanen
Ik denk niet dat natives de kwalificatie Amerikaans willen accepteren. Imho
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:29:10 #200
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198171456
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is dit voor hopeloos achterhaalde opmerking, behalve dat die meer zegt over jou dan over het onderwerp?
Ik kan nog steeds niet uit die reactie opmaken of het nu om White trash gaat of om vluchtelingen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198171460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

met om en nabij 70 miljoen white trash idioten kunnen een paar Mexicanen het land alleen maar opvrolijken lijkt mij. Oh wacht er zitten ook vast wel een paar normale mensen onder dubbel Trump stemmers....

"They're bringing DRUGS, they're bringing CRIME, they're RAPISTS en some I assume are good people" :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:34:27 #202
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198171615
quote:
84s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]


"They're bringing DRUGS, they're bringing CRIME, they're RAPISTS en some Isume are good people" :')
They took er Jebs!
Naar South park, omdat plaatjes hier niet mogen vanwege lockdown denk ik
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:34:56 #203
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198171627
quote:
84s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]


"They're bringing DRUGS, they're bringing CRIME, they're RAPISTS en some I assume are good people" :')
Kijk het zijn net trump supporters
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:46:10 #204
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198171899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kijk het zijn net trump supporters
Ze kakelen trouw hun grote voorbeeld na. Geen eigen visie, geen eigen persoonlijkheid. Geminimaliseerd tot klapvee.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 21:56:17 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198172128
Is de Muur weer een issue dat iedereen er over kakelt of is het weer gewoon afleiding?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198172201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kijk het zijn net trump supporters
Daarom hollen ze ook in grote getale achter hem aan. Hij is zo herkenbaar; gewoon nauwelijks van iets op de hoogte zijn maar wel meningen spuien die uit de welbekende onderbuik komen.

Lang leve het First Amendment *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 februari 2021 @ 22:42:21 #207
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198173210
quote:
84s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Daarom hollen ze ook in grote getale achter hem aan. Hij is zo herkenbaar; gewoon nauwelijks van iets op de hoogte zijn maar wel meningen spuien die uit de welbekende onderbuik komen.

Lang leve het First Amendment *O*
Het is en blijft een maniertje. Een ingestudeerd truukje. Een podiumact gebracht door een geschminkte clown.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198173492
P.M. Donderdag 24 febr. om 22 uur bbc: laatste deel Trump takes on the world.
Herhaling om 00:30 uur.
Part 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.bbc.co.uk/programmes/m000sln7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:07:15 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198173693
Ondertussen proberen de democraten Texas te flippen, stukje bij beetje. Na de complete powerdown en het falen van de GOP om er op een fatsoenlijke manier op te reageren ligt deze staat politiek voor het grijpen. Zelfs AOC maakt nu een kans. Texas wordt een tweede Georgia, let op mijn woorden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198173759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:07 schreef klappernootopreis het volgende:
Ondertussen proberen de democraten Texas te flippen, stukje bij beetje. Na de complete powerdown en het falen van de GOP om er op een fatsoenlijke manier op te reageren ligt deze staat politiek voor het grijpen. Zelfs AOC maakt nu een kans. Texas wordt een tweede Georgia, let op mijn woorden.
Ik zie het nog niet. Ging ook bij de laatste verkiezingen weer ruimschoots naar de Republikeinen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198173760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:07 schreef klappernootopreis het volgende:
Ondertussen proberen de democraten Texas te flippen, stukje bij beetje. Na de complete powerdown en het falen van de GOP om er op een fatsoenlijke manier op te reageren ligt deze staat politiek voor het grijpen. Zelfs AOC maakt nu een kans. Texas wordt een tweede Georgia, let op mijn woorden.
Bij Fox News zien ze de bui ook al hangen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198173915
Als de Democraten in Texas komen aanzetten met een jonge fatsoenlijk cowboy-achtig figuur als kandidaat, dan maken ze best kans denk ik. Beto kwam ook heel ver.

Wat is het trouwens heerlijk saai onder Biden O+
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:22:12 #213
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198173942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie het nog niet. Ging ook bij de laatste verkiezingen weer ruimschoots naar de Republikeinen.
Vergeet niet dat de democraten tot nu toe weinig heil zagen om kansen te creëeren in Texas. Nu wel. .falen is genoeg
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198173943
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:15 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

ANTIFA! :')
Nog even een reminder over Ron Johnson:

twitter


En nu dus weer desinformatie verspreiden bij een Senate hearing:

twitter


Klobucher aan het einde van de hearing:

twitter


[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 24-02-2021 03:13:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198174002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de democraten tot nu toe weinig heil zagen om kansen te creëeren in Texas. Nu wel. .falen is genoeg
Valt wel mee, er zijn bakken geld tegen de campagne van O'Rourke tegen de impopulaire Cruz aangegooid maar dat mocht ook niet baten. Een blauw Texas is iets waar al lang op wordt gehoopt door de Democraten, maar vooralsnog lijkt dat nog lang niet in zicht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198174463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Geen slechte voorstellen zo te zien. Benieuwd wat Cruz, Johnson en se andere GOP-fascisten voor bezwaren gaan verzinnen.
Meh , ik zie vooral potentie voor misbruik door de GOP. Gaan ze op basis van die act direct impeachment in gang zetten omdat Biden Jr. Een deal voor elkaar kreeg in het buitenland.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198174606
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agressief gevaarlijk gedrag als gevolg van oorlogstrauma's
Primitieve opvoeding.
Slecht opgeleid waardoor een groot deel werkloos blijft, of zo weinig verdienen dat ze de criminaliteit in gaan.

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Damn, dude....
pi_198175024
twitter


8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198175492
Best lucratief, geen wonder dat hij zo graag president wilde zijn.

twitter


Maar hij doneerde zijn salaris hoor!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198175601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:56 schreef Harvest89 het volgende:

Het is gewoon kansloos volk dat niets toe voegt.
Ja... dit soort minachting voegt ook niets toe aan het welzijn van de wereldbevolking
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:06:09 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198176109
twitter


^O^
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:29:20 #222
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198176626
quote:
83s.gif Op woensdag 24 februari 2021 02:14 schreef Kijkertje het volgende:
Best lucratief, geen wonder dat hij zo graag president wilde zijn.

[ twitter ]

Maar hij doneerde zijn salaris hoor!
Het loon van de president is 400,000 voor wie het wil weten. ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:30:40 #223
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_198176645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:06 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]


^O^
Best wel snel uiteindelijk! Mooi zo! ^O^
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:30:49 #224
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198176646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 03:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... dit soort minachting voegt ook niets toe aan het welzijn van de wereldbevolking
Suprematie heeft nog nooit iets toegevoegd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:34:50 #225
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198176689
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee, er zijn bakken geld tegen de campagne van O'Rourke tegen de impopulaire Cruz aangegooid maar dat mocht ook niet baten. Een blauw Texas is iets waar al lang op wordt gehoopt door de Democraten, maar vooralsnog lijkt dat nog lang niet in zicht.
Dat zeiden ze ook van Stacey Abrams, hoogmoed komt voor de val..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:36:17 #226
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_198176699
quote:
81s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

8)7
Dit is hem opgedragen te zeggen. Cornyn weet niet eens wat internet is. Die denkt dat een "Twitter" de laatste scheet is die je laat voordat je moet poepen.

Jammer dat hij geen goede tegenstander had op 3 november...
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:50:55 #227
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198176848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Als de Democraten in Texas komen aanzetten met een jonge fatsoenlijk cowboy-achtig figuur als kandidaat, dan maken ze best kans denk ik. Beto kwam ook heel ver.

Wat is het trouwens heerlijk saai onder Biden O+
Cowboy figuur?? Ik denk eerder dat ze het gedrag van die "cowboys" zo onderhand wel zat zijn. De bevolkings samenstelling van Texas is de laatste decennia dan ook behoorlijk veranderd. Dit gaat hoe dan ook een electorale invloed hebben.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198177409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:34 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook van Stacey Abrams, hoogmoed komt voor de val..
Ja, dat slaat natuurlijk nergens op. Abrams kwam aardig in de buurt als gouverneur, Abbot won in 2018 met 13 procentpunt verschil. Kijk, het is goed mogelijk dat Texas op termijn nog eens weer blauw wordt, maar vooralsnog zit het daar vrij ver vandaan. Zo'n staat als Georgia heeft een fundamenteel andere populatieopmaak. Leuk hoor, dat de wens de vader van de gedachte is, maar de realiteit ligt nog echt wel wat anders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:01:02 #229
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198177760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat slaat natuurlijk nergens op. Abrams kwam aardig in de buurt als gouverneur, Abbot won in 2018 met 13 procentpunt verschil. Kijk, het is goed mogelijk dat Texas op termijn nog eens weer blauw wordt, maar vooralsnog zit het daar vrij ver vandaan. Zo'n staat als Georgia heeft een fundamenteel andere populatieopmaak. Leuk hoor, dat de wens de vader van de gedachte is, maar de realiteit ligt nog echt wel wat anders.
De realiteit is dat Georgia nu een meerderheid heeft gecreëerd in de senaat. Dat was tot voor een tiental jaar geleden niet mogelijk, het moment is de republikeinse partij versplinterd. Een deel van die partij was verantwoordelijk voor die procentpunten waar je het over hebt. Daarvan heeft een deel geen zin om op de wankele Trump trein te springen. Dit gaat het verschil maken. Het is een langzaam proces, maar onvermijdelijk.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198178120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:01 schreef klappernootopreis het volgende:
Het is een langzaam proces, maar onvermijdelijk.
Dat lijkt me echt wensdenken en cherrypicked statistiek gebruik de republikeinse partij zal heus wel weer erbovenop komen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:24:12 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_198179505
Het afnemen van de Republikeinse demografie zal nog wel een zetje in de rug krijgen.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198179555
Waarom is het wappiegehalte zo hoog onder zwarten?
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:29:48 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_198179584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:28 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom is het wappiegehalte zo hoog onder zwarten?
Systemisch racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198179594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:28 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom is het wappiegehalte zo hoog onder zwarten?
Heeft vooral met opleidingsniveau te maken, vermoed ik. Dat zou wellicht ook verklaren waarom zo'n enorm percentage blanke Republikeinen tot de categorie wappies behoort.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198179604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:28 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom is het wappiegehalte zo hoog onder zwarten?
Gemiddeld lager opleidingsniveau?
pi_198179620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft vooral met opleidingsniveau te maken, vermoed ik. Dat zou wellicht ook verklaren waarom zo'n enorm percentage blanke Republikeinen tot de categorie wappies behoort.
En Republikeinen hebben uiteraard standaard een afkeer tegenover centrale gezondheidszorg.

Ben wel benieuwd hoe het er bij zwarte Republikeinen aan toe gaat :)
pi_198179656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En Republikeinen hebben uiteraard standaard een afkeer tegenover centrale gezondheidszorg.

Ben wel benieuwd hoe het er bij zwarte Republikeinen aan toe gaat :)
De aversie tegen overheidsbemoeienis zal ook een rol spelen. Volgens rechts Amerika ben je immers baas over je eigen lichaam, tenzij je abortus wil plegen, drugs wil gebruiken, etc.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 12:45:43 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198179821
Mooi.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:55:25 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_198179939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft vooral met opleidingsniveau te maken, vermoed ik. Dat zou wellicht ook verklaren waarom zo'n enorm percentage blanke Republikeinen tot de categorie wappies behoort.
Dat verklaart niet waarom minderheden nu massaal bijkeren terwijl de dominante groep invariant blijft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198180531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verklaart niet waarom minderheden nu massaal bijkeren terwijl de dominante groep invariant blijft.
Bij blanke democraten daalt het net zo snel. Alleen daar is sowieso al veel minder wantrouwen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:59:45 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_198180800
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bij blanke democraten daalt het net zo snel. Alleen daar is sowieso al veel minder wantrouwen.
Maar dan klopt wederom KoosVogels verklaring weer niet. Jouw opmerking dat het door afkeer tegenover centrale gezondheidszorg komt, klopt al wat beter, alhoewel dat dan ook weer gedeeltelijk een herfrasering van de vraag is. Er zitten een aantal redenen achter, maar bij zwarten is het vooral systemisch racisme, en bij blanken gedeeltelijk ook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198180889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar dan klopt wederom KoosVogels verklaring weer niet.
Hoezo niet? Zwarten hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau.
pi_198180893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En Republikeinen hebben uiteraard standaard een afkeer tegenover centrale gezondheidszorg.

Ben wel benieuwd hoe het er bij zwarte Republikeinen aan toe gaat :)
Zwarte republikeinen lijken me dan juist weer vaak hoger opgeleid. Van het type "het is mij gelukt, dus dan moet het jullie ook lukken... weg met die sociale vangnetten!"

Denk dat het hoge percentage anti-vaxxers bij de republikeinen misschien niet eens zozeer te maken heeft met opleidingsniveau of wappieness, maar gewoon doordat ook vaccineren gepolitiseerd is. Democraten zijn pro vaccinaties, republikeinen vaak anti en het stemvolk volgt daar in gewoon. Want op MSNBC krijg je veel nieuws over hoe goed vaccineren is en op Fox krijg je veel nieuws over hoe het tot autisme leidt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198180944
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo niet? Zwarten hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau.
Vertrouwen in het vaccin is op zich wel gecorreleerd naar opleidingsniveau, maar het stijgen van het vertrouwen / het uitblijven van het vertrouwen onder blanke Republikeinen wordt daar niet goed mee verklaard. Zie bv. deze pollresultaten van eind vorig jaar:



De correlatie met leeftijd echter ...
pi_198180958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Vertrouwen in het vaccin is op zich wel gecorreleerd naar opleidingsniveau, maar het stijgen van het vertrouwen/ het uitblijven van het vertrouwen onder blanke Republikeinen wordt daar niet goed mee verklaard. Zie bv.

[ afbeelding ]

De correlatie met leeftijd echter ...
Leeftijd is wel een goeie factor ja :Y
pi_198181016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leeftijd is wel een goeie factor ja :Y
Dat lijkt echter wel weer een ander effect te zijn dan wat je ziet bij blanke Republikeinen. In dit grafiekje is de vlak dalende lijn de groep 18-29 jarigen, die nu eenmaal het minste incentive hebben om zich in te laten enten kijkend naar mogelijke gevolgen voor henzelf of hun directe omgeving.
pi_198181043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat lijkt echter wel weer een ander effect te zijn dan wat je ziet bij blanke Republikeinen. In dit grafiekje is de vlak dalende lijn de groep 18-29 jarigen, die nu eenmaal het minste incentive hebben om zich in te laten enten kijkend naar mogelijke gevolgen voor henzelf of hun directe omgeving.
Zijn blanke republikeinen niet gewoon sowieso ouder?
pi_198181048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat lijkt echter wel weer een ander effect te zijn dan wat je ziet bij blanke Republikeinen. In dit grafiekje is de vlak dalende lijn de groep 18-29 jarigen, die nu eenmaal het minste incentive hebben om zich in te laten enten kijkend naar mogelijke gevolgen voor henzelf of hun directe omgeving.
Ik denk toch echt dat het gewoon door de politisering komt. Trump vindt vaccineren maar niets, dus de gemiddelde republikeinse stemmer ook niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198181052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zijn blanke republikeinen niet gewoon sowieso ouder?
Ja, dus leeftijd verklaart het (waarschijnlijk) niet voor die groep kijkend naar bovenstaande grafiek.
pi_198181057
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:28 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom is het wappiegehalte zo hoog onder zwarten?
Men vertrouwt de overheid niet na alle toestanden met eerdere campagnes en experimenten. Onder de zwarte bevolking wordt Tuskegee nog vaak herdacht. Plaats in Florida op zwarte proefpersonen werd geëxperimenteerd om een beeld van bepaalde ziektes te krijgen. Ook bij native Americans speelt dat omdat sommige vaccinaties in reservations werden misbruikt om tegelijk bevolking te steriliseren. Als men in die kringen ergens goed in is, is het 'lore', oude tradities, zware misdaden tegen hen uit het verleden en redenen om de regering nog steeds te wantrouwen. Dat wordt een heel zware klus om enige goodwill te vinden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_198181080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:21 schreef Sabata het volgende:

[..]

Men vertrouwt de overheid niet na alle toestanden met eerdere campagnes en experimenten. Onder de zwarte bevolking wordt Tuskegee nog vaak herdacht. Plaats in Florida op zwarte proefpersonen werd geëxperimenteerd om een beeld van bepaalde ziektes te krijgen. Ook bij native Americans speelt dat omdat sommige vaccinaties in reservations werden misbruikt om tegelijk bevolking te steriliseren. Als men in die kringen ergens goed in is, is het 'lore', oude tradities, zware misdaden tegen hen uit het verleden en redenen om de regering nog steeds te wantrouwen. Dat wordt een heel zware klus om enige goodwill te vinden
Is daar enig bewijs voor?
pi_198181362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is daar enig bewijs voor?
Voor Tuskegee zeker wel. Zie link
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tuskegee_Syphilis_Study

De studie duurde 40 jaar en werd later als onethisch en major violation of standards ingeschaald.

Wat de rest betreft, het wordt vaak mondeling doorgegeven en aangedikt of afgezwakt, maar het blijft bizar hoe men de native volken eerst verdreef om ruimte voor kolonisten te creëren en er daarna achter kwam dat de desolate reservations nota bene op bodem schatten als olie en uranium lagen. Het Pine Ridge incident is een mooi voorbeeld van hoe de FBI probeerde zich met stammen politiek te bemoeien.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_198182738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is daar enig bewijs voor?
Ik heb al regelmatig dit onderwerp voorbij zien komen. Onder de zwarte bevolking heerst er nog steeds een enorm wantrouwen jegens de overheid mbt (door de overheid voorgeschreven) medicijnen als gevolg van de experimenten in het verleden.

The fight to overcome vaccine hesitancy among African Americans
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 24 februari 2021 @ 16:38:15 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_198182787
Nog wat losse bronnen.

quote:
More immigrant women say they were abused by Ice gynecologist

More than 40 women submitted testimony claiming abuse, alleging they underwent invasive and unnecessary procedures

...

She added: “For more than two years, both the government, and the private contractors who run this facility, have turned a blind eye to the enormous suffering and intentional harm–and intentional medical abuse – that has taken place here.”
quote:
The accusations have spurred comparisons with the US’s disturbing history of eugenics. From 1907 to 1937, two-thirds of US states passed laws that permitted involuntary sterilization – resulting in the sterilization of more than 60,000 people.

An increase in federal funding for reproductive health procedures in the 1960s and 1970s, in conjunction with racism and anti-immigrant sentiment, resulted in “tens of thousands” of women of color undergoing sterilizations.

Though forced sterilization was made illegal, it has continued. From 1997 to 2013, approximately 1,400 inmates were sterilized in California prisons.
https://www.theguardian.c(...)sterectomies-georgia

quote:
Between the span of the 1930s to the 1970s, nearly one-third of the female population in Puerto Rico was sterilized; at the time, this was the highest rate of sterilization in the world.[103]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eugenics_in_the_United_States

quote:
Pre–Civil War physicians attributed poor health among slaves to their biologic inferiority rather than to their conditions of servitude.4 Such beliefs persist today: a study published earlier this year revealed that 50% of white medical students and residents hold false beliefs about biologic differences between black and white people (e.g., black people’s skin is thicker; black people’s blood coagulates more quickly).5
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp1609535#t=article

De Verenigde Staten is als economische motor op gang gekomen door grote stukken leeg(gemaakt) land door slaven te laten bewerken. Veel instituties zoals de politie en de second amendment expliciet als middel gevormd om de zwarten eronder te houden. Zelfs na de Civil rights movement (overigens een generatie die nog steeds leeft) kun je veel keuzes hier naar terug leiden, niet in de laatste plaats de Republikeinse southern strategy en het kokketeren met confederate symbolen. Zelfs de asociale gezondheidszorg kun je hier niet los van zien: een sterk geprivatiseerde gezondheidszorg houdt de status quo in stand, namelijk de rijke blanke krijgt goede zorg en de ex slaaf wordt het onmogelijk gemaakt in de buurt van het aantal QALYs te komen. Als COVID losgaat in de zwarte communities die verstoken zijn van adequate gezondheidszorg en de Trump administratie weigert in te grijpen, weten ze al hoe laat het is.

Als de gemiddelde Amerikaanse person of color een blanke man met een spuit ziet aan komen lopen is de eerste reflex om weg te rennen, en geef ze eens ongelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198182831
TJa, landen als de VS, Canada en Australië zijn nou bepaald menswaardig omgegaan met de oorspronkelijke bewoners van deze landen. Bepaald niet fraai allemaal. En ondertussen kan de nieuwe bevolking wel lekker zeuren dat de oorspronkelijke bevolking niets anders zijn dan dronken nietsnutten. :') Ja, hoe zou dat toch komen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198183013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:46 schreef Sabata het volgende:

[..]

Voor Tuskegee zeker wel. Zie link
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tuskegee_Syphilis_Study

De studie duurde 40 jaar en werd later als onethisch en major violation of standards ingeschaald.

Wat de rest betreft, het wordt vaak mondeling doorgegeven en aangedikt of afgezwakt, maar het blijft bizar hoe men de native volken eerst verdreef om ruimte voor kolonisten te creëren en er daarna achter kwam dat de desolate reservations nota bene op bodem schatten als olie en uranium lagen. Het Pine Ridge incident is een mooi voorbeeld van hoe de FBI probeerde zich met stammen politiek te bemoeien.
Ik twijfel niet dat het gebeurd is, maar meer hoeveel effect dat heeft op de gemiddelde zwarte Amerikaan wat betreft vaccins.
pi_198183302
quote:
13s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:41 schreef xpompompomx het volgende:
TJa, landen als de VS, Canada en Australië zijn nou bepaald menswaardig omgegaan met de oorspronkelijke bewoners van deze landen. Bepaald niet fraai allemaal. En ondertussen kan de nieuwe bevolking wel lekker zeuren dat de oorspronkelijke bevolking niets anders zijn dan dronken nietsnutten. :') Ja, hoe zou dat toch komen. :')
Noem een land waarbij ze dat wel deden. In heel Zuid- en Noord-Amerika is de oorspronkelijke bevolking bijna uitgeroeid. Al dan niet expres.
pi_198183355
quote:
11s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Noem een land waarbij ze dat wel deden. In heel Zuid- en Noord-Amerika is de oorspronkelijke bevolking bijna uitgeroeid. Al dan niet expres.
In Zuid-Amerika zijn ze daar grotendeels weer overheen, die noemen zich nu gewoon latino en dan zijn ze weer een onderdrukte minderheid ^O^
pi_198183503
twitter


Volgens deze WSJ analyse is wat Texas gedaan heeft zelfs een heel stuk duurder voor consumenten. Wat is het punt dan?!
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:41:33 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198183614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze WSJ analyse is wat Texas gedaan heeft zelfs een heel stuk duurder voor consumenten. Wat is het punt dan?!
Geld verdienen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198183689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze WSJ analyse is wat Texas gedaan heeft zelfs een heel stuk duurder voor consumenten. Wat is het punt dan?!
Hun (grotendeels republikeinse) zakenvriendjes in staat stellen hun zakken te vullen?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198183843
Maar goed dat wsj rapport zal niet breed uitgemeten worden op fox of eerder nog zwart gemaakt worden dat het een fake onderzoek was oid en de gebrainwaste grote groep mensen daar trapt erin. :')
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:01:25 #263
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198183905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Zuid-Amerika zijn ze daar grotendeels weer overheen, die noemen zich nu gewoon latino en dan zijn ze weer een onderdrukte minderheid ^O^
Dat is inderdaad wel wat frappant. De nazaten van Spanjaarden zijn net zozeer nazaten van onderdrukkers als de blanke bevolking in de Nieuwe Wereld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198183929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Zuid-Amerika zijn ze daar grotendeels weer overheen, die noemen zich nu gewoon latino en dan zijn ze weer een onderdrukte minderheid ^O^
Je wil liever ook geen indiaan in het amazonegebied zijn verder ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198185336
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Zuid-Amerika zijn ze daar grotendeels weer overheen, die noemen zich nu gewoon latino en dan zijn ze weer een onderdrukte minderheid ^O^
Dat zijn voor het merendeel de Mestizos, half Spaans half Indiaans die zich anders zijn gaan noemen. Inheemse volkeren zijn er in sommige landen nauwelijks meer. Argentinië is opnieuw bevolkt door mensen met Spaans bloed en na 1918 en 1945 ook Duits en Italiaans bloed. Chili is niet veel beter af, Brazilië hebben de Spanjaarden ooit verkocht aan Portugal dus spreken ze daar nu Portugees en omdat de Indianen daar rond 1700 betere vechters waren zijn er iig nog wat volkeren over. Peru is leeggeroofd, net als Equador, Bolivia en Venezuela
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_198187469
twitter

Soooo...hier daalt iemand heeeeél diep in mijn achting. Helaasch.
pi_198187811
Junior is gehoord voor misbruik van inaugerele fondsen:

twitter


quote:
Donald Trump Jr. was deposed as part of the Washington, DC, attorney general's lawsuit alleging the misuse of Trump inaugural funds, according to a new court filing.

In a court document dated Tuesday, DC Attorney General Karl Racine's office revealed the former President's son was deposed on February 11.

The filing states that Trump's deposition "raised further questions about the nature" of a hotel invoice Racine's office has been investigating. The attorney general's office alleges that the Trump Organization signed a contract with the Loews Madison hotel for $49,358.92 for a block of rooms during the 2017 inauguration, and that the invoice was later forwarded to the Presidential Inaugural Committee which then paid the bill, according to the filing.

The AG's office has requested to have more time to obtain discovery materials and conduct depositions, according to the filing, adding that the office has been met with "repeated obstacles, including misleading testimony, a closed hotel and new information revealed after the deadline for issuing discovery requests passed on February 8."

The Loews Madison is closed due to the pandemic and has changed owners twice, according to the filing.
Racine's office also deposed Rick Gates, who was deputy chair of the Presidential Inaugural Committee, in late December, the court filing states. Ivanka Trump also sat for a deposition in December.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198187812
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:06 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Soooo...hier daalt iemand heeeeél diep in mijn achting. Helaasch.
Die werd kerel van de zomer nog op een voetstuk gezet. "Best ever", "politician of the moment", "true leader" en enkel "unvarnished facts" van deze man. Goh, bleek dat allemaal eventjes anders te liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2021 21:23:20 ]
pi_198188376
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze WSJ analyse is wat Texas gedaan heeft zelfs een heel stuk duurder voor consumenten. Wat is het punt dan?!
Standaard neo-liberale uitkomst voor services die min of meer tot de eerste levensbehoeften horen: Slechter & duurder.
- zorg
- OV
- electricteit, gas, water, licht (de infrastructuur op zijn minst)

Allemaal beter in handen van organisaties zonder winstoogmerk bewijst de geschiedenis keer op keer.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198188477
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die werd kerel van de zomer nog op een voetstuk gezet. "Best ever", "politician of the moment", "true leader" en enkel "unvarnished facts" van deze man. Goh, bleek dat allemaal eventjes anders te liggen.
Hetzelfde zag je gebeuren met Guilliani met 9-11. Toen was die man ook al een incapabele creep, maar werd door omstandigheden toch op een voetstuk geplaatst. Cuomo kan het allemaal wat beter brengen, maar ik zat ook met verbazing te kijken hoe iedereen met 'm wegliep. Guilliani 2.0 effect.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 00:44:15 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198191409
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die werd kerel van de zomer nog op een voetstuk gezet. "Best ever", "politician of the moment", "true leader" en enkel "unvarnished facts" van deze man. Goh, bleek dat allemaal eventjes anders te liggen.
Dat had echter alleen betrekking op de covid situatie in NY. Niet op zijn verdere functioneren want daar was al veel langer grote kritiek op in NY.

Wel even de context in acht blijven nemen.

De NY TImes belichtte dat ook tijdens de covid crisis nog een aantal malen, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198191815
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die werd kerel van de zomer nog op een voetstuk gezet. "Best ever", "politician of the moment", "true leader" en enkel "unvarnished facts" van deze man. Goh, bleek dat allemaal eventjes anders te liggen.
Wat je in ieder geval wel ziet is dat mensen nu er nieuwe feiten over Cuomo naar boven komen hem daar ook gewoon op afrekenen en niet doelpalen verschuiven en hem koste wat kost verdedigen.

Wat ook gewoon normaal is. Als iemand eerst goed werk lijkt te leveren en dat dan later anders lijkt te liggen, mag je daar best iets over zeggen, ook als je eerst dacht dat die persoon wel goed werk deed.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 25 februari 2021 @ 07:16:47 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198192013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Volgens deze WSJ analyse is wat Texas gedaan heeft zelfs een heel stuk duurder voor consumenten. Wat is het punt dan?!
Deze reactie legt precies uit wat het doel is van marktwerking in publieke voorzieningen:
twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:30:58 #275
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198194050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deze reactie legt precies uit wat het doel is van marktwerking in publieke voorzieningen:
[ twitter ]
Is dit niet precies hetzelfde wat ze hier flikken? Ze hebben ons de ziekenfonds afgepakt onder de noemer; we gaan de wachtlijsten wegwerken. Misschien is het eens tijd dat we bij die bedrijven gaan eisen dat ze dit gaan doen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:45:42 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198195246
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die werd kerel van de zomer nog op een voetstuk gezet. "Best ever", "politician of the moment", "true leader" en enkel "unvarnished facts" van deze man. Goh, bleek dat allemaal eventjes anders te liggen.
Tijdens een crisis kun je je als verschrikkelijk figuur ineens de juiste dingen doen. Daar gaat wel veel in zitten uiteindelijk, want echte leiders loodsen je door barre tijden heen. Helaas neemt dat niet weg dat iemand een ongelooflijke lul is. Kan je nagaan als je al een lul bent, en dan ook nog eens je 'volk' niet door een crisis heen kan loodsen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 25 februari 2021 @ 12:27:24 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198195997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Tijdens een crisis kun je je als verschrikkelijk figuur ineens de juiste dingen doen. Daar gaat wel veel in zitten uiteindelijk, want echte leiders loodsen je door barre tijden heen. Helaas neemt dat niet weg dat iemand een ongelooflijke lul is. Kan je nagaan als je al een lul bent, en dan ook nog eens je 'volk' niet door een crisis heen kan loodsen.
Dit.

Je vergat overigens te vermelden dat die lul er een gewoonte van heeft gemaakt om alles en iedereen de schuld van die crisis te geven.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:05:21 #278
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198196477
Vandaag krijgen we eindelijk het Khashoggi-rapport te zien dat Trump nooit vrij wilde geven. En er gaat gelijk een telefoontje van Biden naar Riyadh achteraan.

https://www.nbcnews.com/n(...)lling-jamal-n1258800

quote:
The Biden administration will release an intelligence report Thursday that concludes that Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman approved the 2018 killing of journalist Jamal Khashoggi, three U.S. officials familiar with the matter said.

The intelligence assessment, based largely on work by the CIA, is not new — NBC News was among the organizations that confirmed it in 2018.

But its public release will mark a significant new chapter in the U.S.-Saudi relationship and a clear break by President Joe Biden with former President Donald Trump's policy of equivocating about the Saudi state's role in a brutal murder that was widely condemned by members of Congress, journalists and a U.N. investigator.

Reuters first reported on the declassified intelligence summary scheduled for release Thursday.

White House press secretary Jen Psaki told reporters Wednesday that Biden would communicate with the Saudi king, rather than his son the crown prince. She said the declassified report was being prepared for release soon.

The president confirmed to reporters late Wednesday that he had read the report.

It remains to be seen how releasing the report will affect U.S.-Saudi relations. Biden officials have been engaging with the Saudis since they took office, according to the State Department.

Khashoggi, 59, was a Saudi citizen working as a Washington Post columnist when he was lured to the Saudi consulate in Istanbul on Oct. 2, 2018, and killed by a team of intelligence operatives with close ties to the crown prince. His body was dismembered in part with a bone saw, American officials have said, and the remains have never been found.

After first denying the murder, the Saudi government changed course and asserted that Khashoggi was killed by accident as the team sought to forcibly extradite him. The Saudis say that the team acted on its own and that the crown prince was not involved.

Eight men were convicted in a trial that international observers called a farce; five got the death penalty. Their sentences were commuted to 20 years after they were allegedly forgiven by Khashoggi's relatives.

Agnes Callamard, who investigated the killing for the United Nations, accused Saudi Arabia of a "deliberate, premeditated execution, an extrajudicial killing for which the state of Saudi Arabia is responsible under international human rights law."

The CIA presented the White House with its assessment in 2018, but it did not appear to change Trump's friendly relations with Saudi Arabia and with bin Salman in particular.

Trump bragged in 2019 that he had protected bin Salman from congressional scrutiny in recorded interviews with journalist Bob Woodward.

"I saved his ass," Trump said. "I was able to get Congress to leave him alone. I was able to get them to stop."

"Do you believe that he did it?" Woodward asked.

"No, he says that he didn't do it," Trump replied.

During the 2020 election campaign, Biden promised to make the Saudis "pay the price and make them, in fact, the pariah that they are."

Biden has ended American support for Saudi Arabia's war in Yemen, but he has not moved to cut off military aid to an important Middle East ally and counterterrorism partner.

"The president's intention, as is the intention of this government, is to recalibrate our engagement with Saudi Arabia," Psaki said Wednesday.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198200110
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198200386
twitter

Dat gaat nog maanden ws. jaaaaren duren.

Info over details in thread.
pi_198201254
Het getuigt niet alleen van onwetendheid, het is bovendien pure pesterij

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198204327
Een wappie die een bord "Trust the science" ophangt, toch jammer dat ze te dom is om de ironie in te zien.
pi_198205784
En ook jammer dat ze dichter bij de waarheid zit dan de wappies aan de andere kant :{ Hoewel die Equality act bij lange na niet zo erg is als voorgesteld door Republikeinen.
pi_198206012
twitter

Wat is er toch mis met Rep.’s?
Missen ze een empathie gen? Achterlijk volk.
pi_198206145
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:13 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wat is er toch mis met Rep.’s?
Missen ze een empathie gen? Achterlijk volk.
Het is discriminatie van vrouwen en religie!

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198206177
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:13 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wat is er toch mis met Rep.’s?
Missen ze een empathie gen? Achterlijk volk.
Rand Paul is een debiel maar de vraag is op zich niet zo gek.
  donderdag 25 februari 2021 @ 21:24:36 #287
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_198206345
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:13 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wat is er toch mis met Rep.’s?
Missen ze een empathie gen? Achterlijk volk.
Neen, dit is Rand Paul. Dit is een pestkop, een nare vervelende zuiger die bewust mensen irriteert.
Het kwam niet uit de lucht vallen dat hij door zijn buurman in elkaar is getimmerd.
Die "medal of freedom" die mafklapper Gym Jordan heeft gekregen had naar die buurman van Paul moeten gaan.
pi_198206516
Goed antwoord op religekkies:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198206542
Oh dit is een twitterdump-topic en geen discussie. Mijn fout. :)
pi_198206702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:31 schreef MoreDakka het volgende:
Oh dit is een twitterdump-topic en geen discussie. Mijn fout. :)
Je weet dat er een debat in het Huis gaande is en dat tweets daarover nieuws is?

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198207525
twitter

Tja, wat valt hierover te discussiëren?
pi_198209448
twitter

_O_ hoort de man, het duurt niet lang. (1.19)

We kunnen natuurlijk discussiëren over de uitspraak “I am a Christian”.

Comment: “It always perplexes & infuriates me to see people identifying as good Christians who love their God but perform such unChristian acts & hold such unChristian views. “
pi_198210290
twitter


Wel drie Republikeinen die voor stemden :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198210315
Dus er zijn nog minder republikeinen die zich willen uitspreken tegen discriminatie dan die zich durfden uit te spreken tegen Trump?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:02:44 #295
458679 Ruse
Super, man
pi_198210434
quote:
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_198210650
Op CNN was net een clipje van McConnell te zien waarop hij antwoorde op de vraag of hij voor Trump zou kiezen als hij nu leider van de partij zou zijn. "Absolutely" :')
pi_198210708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:28 schreef Dutch_view het volgende:
Op CNN was net een clipje van McConnell te zien waarop hij antwoorde op de vraag of hij voor Trump zou kiezen als hij nu leider van de partij zou zijn. "Absolutely" :')
twitter


Just days ago, McConnell said Trump is "practically and morally responsible for provoking" the Capitol insurrection.

8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:33:30 #298
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_198210711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:28 schreef Dutch_view het volgende:
Op CNN was net een clipje van McConnell te zien waarop hij antwoorde op de vraag of hij voor Trump zou kiezen als hij nu leider van de partij zou zijn. "Absolutely" :')
Zolang Trump populairder is bij de achterban van de Republikeinen dan dat hij impopulair is zal dat altijd het antwoord van de meeste zijn.
pi_198210981
Yups ze hebben geen andere keus dan het volk gewoon voor te blijven liegen

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198211214
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198211342
Dit ook:

twitter


Shameless ..... :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')