SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Hij moet zondag weer fit op het Catshuis verschijnenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:43 schreef deedeetee het volgende: Van Dissel zijn rust gunnen ? Wat is dat nu weer voor flauwe kul Die had daar eik niks te zoeken.
Ja, hoezo vooringenomenheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jaap mag een heel verhaal van 5 minuten afsteken en Viruswaarheid moet kort gehouden worden
100%.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:
dit gaan de wappies gewoon verliezen hoor
En daar zou het vanavond ook niet over moeten gaanquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:41 schreef Momo het volgende:
Hoe moet die rechter oordelen over wetenschappelijke details?
Waarom?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Krijgt viruswaarheid ook nog spreektijd??
gelul...engel heeft tig idiote vragen mogen stellenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, hoezo vooringenomenheid.
Maar aan de andere kant, de staat moet aannemelijk maken dat het spoed is. Zij moeten aan het werk.
Wel om het belang van de schorsing tot aan vrijdag aan te tonen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
En daar zou het vanavond ook niet over moeten gaan
Wat is nu het algemeen belang?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denk dat ze voor het algemeen belang gaan hierin. Even wachten tot vrijdag.
Om Jaap nou een debiel te noemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
logisch tegenover zulke debielen
is pas 5 miljoen keer gezegd en viruswappiewaanzin snapt het nog steeds nietquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
En daar zou het vanavond ook niet over moeten gaan
Nee man, de rechter gaat de staat echt wel gelijk geven helaas.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:
dit gaan de wappies gewoon verliezen hoor
Dat konden ze net, en al vaker.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Of vragen stellen of zo, ik wil actie
Ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:48 schreef vosss het volgende:
2 dagen geen avondklok en dan gaan we dood met zn allen. Juist.
Ja iedereen ging voor de avondklok ook op woensdag en donderdag tussen 21:00 en 04:30 bij enorm veel mensen langs.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
Een forse toename in contactmomenten als de avondklok nu voor een paar dagen wordt losgelaten
Is dat echt het argument ja?
Dat zegt ie inderdaad, maar aannemelijk maken doet ie dat niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:50 schreef Abyss33 het volgende:
Schors de uitspraak tot vrijdag
zodat die golf van besmettingen kan worden voorkomen..
Dat zegt die advocaat letterlijk. dat 3 dagen avondklok een golf van besmettingen zal geven
Kijk jij wel dezelfde zitting? Engel heeft nog geen zin uit kunnen spreken zonder onderbroken te worden door de voorzitter. Ongeacht of je het met hem eens bent.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul...engel heeft tig idiote vragen mogen stellen
Ik wil vaccinaties, vaccinaties en vaccinaties.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat konden ze net, en al vaker.
Ik wil deze hele rechtszaak niet.
Je hebt juist meer contactmomenten met een avondklok, dit omdat mensen hun dingen moeten doen in minder uren/dagquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
Een forse toename in contactmomenten als de avondklok nu voor een paar dagen wordt losgelaten
Is dat echt het argument ja?
Heel stom, maar bijvoorbeeld Ajax donderdagavond 21u zou dan echt voor flink wat bewegingen gaan zorgen..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja iedereen ging voor de avondklok ook op woensdag en donderdag tussen 21:00 en 04:30 bij enorm veel mensen langs.
Dat is gewoon niet waar....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kijk jij wel dezelfde zitting? Engel heeft nog geen zin uit kunnen spreken zonder onderbroken te worden door de voorzitter. Ongeacht of je het met hem eens bent.
nee, willen gewoon een eerlijk proces en toetsing.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Engel en Pols he.....debielEN he
Ergens is het lullige vooral nog dat ik Jaap eigenlijk niks kwaad neem. Dat dit kon gebeuren is mede ontstaan doordat andere adviseurs van het OMT op eigen houtje begonnen met te lekken, hun mening door te drukken in de pers en weet ik het. Waarbij het toch al aangeschoten kabinet - demissionaire kabinet - met twee ministers die nogal een issue hebben met vanalles totaal de regie kwijt zijn geraakt en de premier zich achter het RIVM en OMT begon te verschuilen omdat hij het of zelf niet uit kom leggen of de inhoudelijke discussie er zelf niet over wilde of kon voeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:
Echt jongens, dit is het failliet van Nederland hoor. Jaap van Dissel, directeur van het CIb RIVM, tevens hoogleraar aan de Universiteit Leiden met als leeropdracht Inwendige geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten, mag in discussie met een viruswappie via een rechter.
Gewoon een grafiek met een stijgend lijntje laten zien! Overtuigend bewijs!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zegt ie inderdaad, maar aannemelijk maken doet ie dat niet.
Het hele kabinet en OMT zitten continu te F5'en voor input.quote:
Om bij één vriend thuis te gaan kijken? Wat een contactmomenten. (en als je denkt dat het er meer zijn omdat mensen zich niet aan die regel houden; dat zijn precies de mensen die zich hier ook niet aan gaan houden)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel stom, maar bijvoorbeeld Ajax donderdagavond 21u zou dan echt voor flink wat bewegingen gaan zorgen..
Met afwijken van een semi-willekeurige maatregel is de shit meteen aan. Hoe hebben we al die tijd toch zonder overleefd?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:52 schreef Noek het volgende:
De hel staat aan onze deur te kloppen want het ontploft en de storm komt eraan.
Wanneer we de avondklok eraf halen? You sure?
Om te kotsen dit.
Deze zitting niet. Vrijdag mogelijk wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Die wappies Mark en Hugo gaan inderdaad een keer verliezen..
Mo
[..]
Die wappies Mark en Hugo gaan inderdaad een keer verliezen..
Mooi man
Ik zou morgenavond, zonder avondklok, bij pa gaan kijken. Met avondklok niet, geen zin in een boete. En ik gok dat het gros van de mensen zo zal denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Om bij één vriend thuis te gaan kijken? Wat een contactmomenten. (en als je denkt dat het er meer zijn omdat mensen zich niet aan die regel houden; dat zijn precies de mensen die zich hier ook niet aan gaan houden)
Dat wisten we wel toch? Daarom verantwoord dat nog niet als rechter om niet geheel onpartijdig te zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:41 schreef Predator40 het volgende: [..] bij viruswaanzin zit echt geen steekje los hoor.....
Ik ken echt niemand die zo denkt maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen. En dat zijn mensen die echt niet 'schijt aan de regels' hebben doorgaans en zich netjes proberen te houden aan alles.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou morgenavond, zonder avondklok, bij pa gaan kijken. Met avondklok niet, geen zin in een boete. En ik gok dat het gros van de mensen zo zal denken.
Ik denk inderdaad dat het aan je omgeving ligt. Nog nooit iemand gesproken die na 21:00 naar buiten gaat sinds de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die zo denkt maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen.
Ik kreeg vanmiddag een appje: "YES de avondklok is afgeschaft. Je kan weer op de koffie komenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja iedereen ging voor de avondklok ook op woensdag en donderdag tussen 21:00 en 04:30 bij enorm veel mensen langs.
Jaap wordt hier gewoon op het hakblok gegooid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Ergens is het lullige vooral nog dat ik Jaap eigenlijk niks kwaad neem. Dat dit kon gebeuren is mede ontstaan doordat andere adviseurs van het OMT op eigen houtje begonnen met te lekken, hun mening door te drukken in de pers en weet ik het. Waarbij het toch al aangeschoten kabinet - demissionaire kabinet - met twee ministers die nogal een issue hebben met vanalles totaal de regie kwijt zijn geraakt en de premier zich achter het RIVM en OMT begon te verschuilen omdat hij het of zelf niet uit kom leggen of de inhoudelijke discussie er zelf niet over wilde of kon voeren.
Als dit dan een zaak is dan is het eventueel overheid die de maatregelen als proportioneel kan zien en uit kan leggen waarom tegen mensen die er tegen zijn. Zoals dat zou moeten in een rechtstaat. Met een kamer en regering die toetsen - of dat hopelijk kunnen - waar de modellen op gebaseerd zijn. Wat waarschijnlijk een ramp is als ik zie hoe ze IT-zaken toetsen trouwens. Daar gaat het ook helemaal mis.
Dit is echt verschrikkelijk zo.
Dat zal, want ik ken vrijwel niemand die zich er wel aan houdt. Ook collega's uit allerlei hoeken van het land niet, niet per se alleen mijn vrienden ofzo.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het aan je omgeving ligt. Nog nooit iemand gesproken die na 21:00 naar buiten gaat sinds de avondklok. Ja, op Caland na, maar dat dat een proleet is wel duidelijk inmiddels.
En Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, etc.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:56 schreef quirina het volgende:
We bevinden ons in de zwaarste economische crisis sinds de tweede wereldoorlog.
logisch dat mensen alle maatregelen beu zijn helemaal als het je persoonlijk financieel raakt!
Het gaat niet lang meer duren voordat hier in Nederland ook in opstand komt.
In Tsjechië is het volk het ook zat, gaat hier ook gebeuren.
Je mag ook een Jeruzalem-dansje doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:57 schreef Noek het volgende:
Zeg, gaan we dit voor 21u redden of moet ik alsnog om 20u gaan klappen voor de zorg ipv 21u?
Genoeg mensen die ik ken die nu bij vrienden blijven slapen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zal, want ik ken vrijwel niemand die zich er wel aan houdt.
Dat reken ik dan ook even mee ja, of mensen die met de hont ergens heengaan. (lol) Of ze blijven gewoon tot 04:30 zuipen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die ik ken die nu bij vrienden blijven slapen.
Verboden ze dat maar eens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag ook een Jeruzalem-dansje doen.
Ik zal het doorgeven aan de voorzitter dan kan ze het meenemen in haar besluit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:02 schreef Scrummie het volgende:
Dus een advocaat gaat even bepalen wat noodzakelijk is en wat niet.
Nee, dan geef ik toch liever mijn vertrouwen (waar ik kritisch genoeg op ben) op Van Dissel.
praat tenminste als een Advokaatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:02 schreef Scrummie het volgende:
Nee, dan geef ik toch liever mijn vertrouwen (waar ik kritisch genoeg op ben) op Van Dissel.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven aan de voorzitter dan kan ze het meenemen in haar besluit.
Ik vertrouw liever een rechter die de noodzaak toetst aan de letter van de wet (en dan heb ik het niet over deze rechter die bijna een orgasme kreeg toen van Dissel binnen kwam wandelen) .. Anders kan de overheid maar doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:02 schreef Scrummie het volgende:
gelijk afgezet....hahahaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik kreeg vanmiddag een appje: "YES de avondklok is afgeschaft. Je kan weer op de koffie komen".
Sommigen mensen snappen er geen reet en verwarren de avondklok met de bezoeksregeling.
Doet het weerquote:
Ik denk precies hetzelfde ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:04 schreef Stoorzendert het volgende:
Weet niet of het slim is van de advocaat het woord weer aan Engel en Pols te geven. Beter hadden ze het hierbij gehouden.
Dat tweede gedeelte wil ik niet zeggen maar het eerste twee delen van je post geven wel aan waar de discussie werkelijk over zou moeten gaan. Niet over deze twee en de gekte rond deze rechtzaak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:56 schreef quirina het volgende:
We bevinden ons in de zwaarste economische crisis sinds de tweede wereldoorlog.
logisch dat mensen alle maatregelen beu zijn helemaal als het je persoonlijk financieel raakt!
Het gaat niet lang meer duren voordat hier in Nederland ook in opstand komt.
In Tsjechië is het volk het ook zat, gaat hier ook gebeuren.
Het zou niet om de inhoud gaan...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:02 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb nu volgens mij al 30 keer gezegd waarom het echt VOLKOMEN logisch is dat er inhoudelijke argumenten aangedragen werden om de noodzaak aan te tonen van het schorsen voor vanavond 21:00 tot aan vrijdag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zou niet om de inhoud gaan...
Dat zou moeten, maar dat gebeurt al niet sinds de start van de crisis. En tijdens de eerste maanden was het wel logisch ook, maar inmiddels is het totale gebrek aan langetermijnvisie wel schokkend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat tweede gedeelte wil ik niet zeggen maar het eerste twee delen van je post geven wel aan waar de discussie werkelijk over zou moeten gaan. Niet over deze twee en de gekte rond deze rechtzaak.
Mijn beste maat heeft een eigen zaak. Niet eens horeca of iets. Die vertelde dat januari ¤45.000 verlies opleverde. En dat hij niet gaat zitten wachten zo tot het op is. Of er moet een duidelijk idee of een uitweg komen of hij gaat sturen op het klappen van de zaak. Dan kan hij zelf gewoon prima weer iets opzetten, maar er loopt personeel waarvan hij weet dat het dan voorlopig echt niet direct een baan gaat vinden. Dat heeft hij tot op heden proberen te voorkomen en dat wil hij nog steeds niet maar hij gaat echt niet zitten wachten tot hij zelf ook de lul gaat zijn.
En hij is niet de enige van de bedrijven die hij kent die er zo over denken. Laat ik dan maar niet beginnen over mensen die ik ken in horeca of iemand die een vrij grote kapsalon heeft.
Daarom moet de discussie en het hele beleid nu vooral over een exitroute gaan en hoe wel er alles aan gaan doen uit deze shit te komen. Ik haal hem nog maar een keer aan. Zoals Jaap Goudsmit ook aangeeft. En die is nu ook al weer naar de achtergrond. Ik heb liever dat we daar met zijn alles opduiken dan op deze twee clowns. Hoe vermakelijk is nu ook weer eventjes is.
Hoe gaan we dit - het liefst als een militaire operatie trouwens - oplossen zo snel mogelijk met het vaccinatieprogramma.
had zijn mond moeten houden, wekt alleen maar irritatie op bij de rechter.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:08 schreef Gretzl het volgende:
Pols begint weer over de inhoud en kan alleen nog drogredenen bedenken op basis van het hellende vlak. Eeuwige lockdown, man man man![]()
Heeft die vent geen kennissen in Oost-Azië, Australië of Nieuw-Zeeland?
quote:'Tweederde van de bevolking staat achter het afschaffen van de #avondklok'
Als ze hem vrijdag alsnog afschaffen kan ik daar prima mee leven hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb nu volgens mij al 30 keer gezegd waarom het echt VOLKOMEN logisch is dat er inhoudelijke argumenten aangedragen werden om de noodzaak aan te tonen van het schorsen voor vanavond 21:00 tot aan vrijdag.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:11 schreef Sfancta het volgende:
Nog 50 minuten
Zal ik de partytenten kunnen afbreken of gewoon verder opbouwen?
die site ligt eruit...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:08 schreef Gretzl het volgende:
Pols begint weer over de inhoud en kan alleen nog drogredenen bedenken op basis van het hellende vlak. Eeuwige lockdown, man man man![]()
Mee eens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat tweede gedeelte wil ik niet zeggen maar het eerste twee delen van je post geven wel aan waar de discussie werkelijk over zou moeten gaan. Niet over deze twee en de gekte rond deze rechtzaak.
Mijn beste maat heeft een eigen zaak. Niet eens horeca of iets. Die vertelde dat januari ¤45.000 verlies opleverde. En dat hij niet gaat zitten wachten zo tot het op is. Of er moet een duidelijk idee of een uitweg komen of hij gaat sturen op het klappen van de zaak. Dan kan hij zelf gewoon prima weer iets opzetten, maar er loopt personeel waarvan hij weet dat het dan voorlopig echt niet direct een baan gaat vinden. Dat heeft hij tot op heden proberen te voorkomen en dat wil hij nog steeds niet maar hij gaat echt niet zitten wachten tot hij zelf ook de lul gaat zijn.
En hij is niet de enige van de bedrijven die hij kent die er zo over denken. Laat ik dan maar niet beginnen over mensen die ik ken in horeca of iemand die een vrij grote kapsalon heeft.
Daarom moet de discussie en het hele beleid nu vooral over een exitroute gaan en hoe wel er alles aan gaan doen uit deze shit te komen. Ik haal hem nog maar een keer aan. Zoals Jaap Goudsmit ook aangeeft. En die is nu ook al weer naar de achtergrond. Ik heb liever dat we daar met zijn alles opduiken dan op deze twee clowns. Hoe vermakelijk is nu ook weer eventjes is.
Hoe gaan we dit - het liefst als een militaire operatie trouwens - zo snel mogelijk oplossen met het vaccinatieprogramma. En welke risicoafweging gaan we dan maken?
Ik denk het wel. Die hebben hem gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:08 schreef Gretzl het volgende:
Thanks.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou moeten, maar dat gebeurt al niet sinds de start van de crisis. En tijdens de eerste maanden was het wel logisch ook, maar inmiddels is het totale gebrek aan langetermijnvisie wel schokkend.
Je plaatst goeie posts vandaag trouwens.
Ze komt nogal verward overquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:12 schreef Confetti het volgende:
Die 2 mannelijke rechters zien er gelukkig wel kundig uit. Dat vrouwtje kan echt niet.
Het ligt er aan hoe je het vraagt..quote:
Dat Engel een idiootje is wist je toch al wel, mag ik hopen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk gaat die Engel aangeklaagd worden voor opruiing als er ook maar 1 dingetje afgebroken word zo na 21:00.
Wat een mongool joh.
20:30.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef tompsv18 het volgende:
Voorspel hier het tijdstip van de uitspraak
20.50quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef tompsv18 het volgende:
waarom? ik snap je nietquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk gaat die Engel aangeklaagd worden voor opruiing als er ook maar 1 dingetje afgebroken word zo na 21:00.
Wat een mongool joh.
Daarom zijn enkelvoudige kamers van rechtbanken zo levensgevaarlijk. Misschien was het vrouwtje van de uitspraak van vanochtend ook een keer op de bon geslingerd en boos. Met 3 rechters heb je meer kans op evenwichtigheid.quote:
Zeker, het valt me alleen wel tegen hoeveel fans hij ineens heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat Engel een idiootje is wist je toch al wel, mag ik hopen?
Verplicht handje gevenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Na de uitspraak volgt een ongemakkelijk kort gezamelijk interview met beide partijen door Jetske van den Elsen.
Dat hopen @GGMM en @onlogisch vast ook!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Wat een mongool joh.
20:53quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef tompsv18 het volgende:
Precies, de meerderheid van de (weldenkende) Nederlanders vind het gewoon een proportionele maatregel zolang de virusdruk nog abnormaal hoog blijft. Je moet er niet aan denken dat het compleet mis gaat in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe je het vraagt..
Wilt u de avondklok afschaffen? Ja natuurlijk
Wilt u de avondklok afschaffen zolang Corona nog rondwaart en potentieel een 3e golf met vele doden en overbelaste zorg tot gevolg? NEE
Ja, en bij Hart vanquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb nu volgens mij al 30 keer gezegd waarom het echt VOLKOMEN logisch is dat er inhoudelijke argumenten aangedragen werden om de noodzaak aan te tonen van het schorsen voor vanavond 21:00 tot aan vrijdag.
Ach, ieder opiniepanel geeft weer een ander antwoord. Je weet inmiddels niet meer wie je moet geloven.quote:
ons kent ons.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat Engel een idiootje is wist je toch al wel, mag ik hopen?
20:45quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef tompsv18 het volgende:
20:55quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef tompsv18 het volgende:
Die users kennen wij hier niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat hopen @:ggmm en @:onlogisch vast ook!
Hij is bijna klaar met die ladyboy hoorde ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Kan iemand Danny even wakker maken in Thailand?
FOK! Is stuk.
Opiniepanel van Eén Vandaag geeft een vrij accurate afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Vergelijk met hoe peilers voor verkiezingen te werk gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, en bij Hart van
[..]
Ach, ieder opiniepanel geeft weer een ander antwoord. Je weet inmiddels niet meer wie je moet geloven.
Het gaat er juist om dat die avondklok onwettig ingevoerd is omdat de directe noodzaak ontbrak. Dat er nu al dan niet noodzaak zou zijn om hem alsnog aan te houden doet daar niet zo heel veel aan af. Dan issie nog altijd onwetmatig in het leven geroepen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Man man man, waarom verdienen zij een podium in een serieuze talkshowquote:
T is nu primetime in pattaya dus die zit aan z’n ‘8ste singha met z’n ladyboy.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Kan iemand Danny even wakker maken in Thailand?
FOK! Is stuk.
Nou, hartstikke mooi. Mag ook wel een keer. Goed dat deze mensen ook aandacht krijgen ipv dat alle neuzen dezelfde kan uitstaan en Ab Osterhaus 100x aan tafel zit.quote:
Dat klopt en staat ook niet ter discussie (vanavond), daarom is er vrijdag een hoger beroep om dat aan te vechten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan issie nog altijd onwetmatig in het leven geroepen.
dronken Ab is RAGE!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ab is ook bij op1, dat word rellen.
Al besproken in de TT. @Cocoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:18 schreef Caland het volgende:
De servers van FOK! zijn vandaag ongeveer net zo traag als het articuleren van die voorzitter.
Ik zou net zeggen, dit zijn inderdaad niet de eerste extremen die aan die tafel plaatsnemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, hartstikke mooi. Mag ook wel een keer. Goed dat deze mensen ook aandacht krijgen ipv dat alle neuzen dezelfde kan uitstaan en Ab Osterhaus 100x aan tafel zit.
Mensen die het oneens zijn of wie een tegengeluid laten horen horen ook gewoon in het discours, hoe oneens je het ook met ze bent.
Als cloudengineer en developer kan ik vaststellen dat 85 procent van het internet traag is door kut marketeers die geen enkele bijdrage aan de maatschappij leveren, als morgen alle marketeers dood gaan dan is dat een netto ++ voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:19 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent ben ik van mening dat het traag lopen van FOK! heel slecht is voor het merkimago van het forum
Geen idee of je trolt of niet, maar het zou wel echt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:15 schreef Sfancta het volgende:
Ik woon in de grensstreek, en toen ik gisteren de hond uitlaat na 21.00 reed een wagen met Duits kenteken hier keihard langs met een of andere sirene via een grote speaker, en een blauw lampje op het dak
Ja, ontzettend goed dat we mensen die oproepen tot het bellen van ziekenhuizen om te vragen of er wel echt COVID patiënten liggen, het betwisten dat er überhaupt doden zijn gevallen aan corona een podium gaan geven. Echt een geweldig plan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, hartstikke mooi. Mag ook wel een keer. Goed dat deze mensen ook aandacht krijgen ipv dat alle neuzen dezelfde kan uitstaan en Ab Osterhaus 100x aan tafel zit.
Mensen die het oneens zijn of wie een tegengeluid laten horen horen ook gewoon in het discours, hoe oneens je het ook met ze bent.
De vraag is of ze de avoquote:
Kijk, als de vraag is of ik de avondklok "zwaar" vind, dan zeg ik ook van niet. Maar ik vind het wel een vrijheidsonderdrukkende, idiote maatregel. Zwaar vind ik het alleen omdat het bij mij gevoelens van onderdrukking met zich meebrengt en omdat ik hierdoor het vertrouwen in de politiek kwijt ben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:11 schreef Gretzl het volgende:
Wappie:
[..]
[ twitter ]
https://twitter.com/Opiniepanel/status/1361642727478358016?s=20
Als netwerkengineer van een provider kan ik vaststellen dat er enorm veel onnodige bandbreedte wordt verstookt aan nutteloze marketing die toch niemand leest.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als cloudengineer en developer kan ik vaststellen dat 85 procent van het internet traag is door kut marketeers die geen enkele bijdrage aan de maatschappij leveren, als morgen alle marketeers dood gaan dan is dat een netto ++ voor de maatschappij.
Als front-end developer kan ik vaststellen dat mijn functie nog steeds niets voorstelt en dus geen interessante opmerking kan plaatsen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als netwerkengineer van een provider kan ik vaststellen dat er enorm veel onnodige bandbreedte wordt verstookt aan nutteloze marketing die toch niemand leest.
Daarom zullen er in dat geval ook andere maatregelen komen zodat ze het daarop kunnen gooien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Stel dat de avondklok niet meer mag, en de cijfers zakken nog verder, dan heeft Rutte een probleem.
Als hij de avondklok een week later zelf afschaft kan hij roepen dat het door hun effectieve handelen komt dat de cijfers omlaag zijn gegaan.
Als ze het hoger beroep verliezen gieten ze het gewoon in een spoedwet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Stel dat de avondklok niet meer mag, en de cijfers zakken nog verder, dan heeft Rutte een probleem.
Als hij de avondklok een week later zelf afschaft kan hij roepen dat het door hun effectieve handelen komt dat de cijfers omlaag zijn gegaan.
IS DIT EEN DOODSVERWENSING??????????????quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als cloudengineer en developer kan ik vaststellen dat 85 procent van het internet traag is door kut marketeers die geen enkele bijdrage aan de maatschappij leveren, als morgen alle marketeers dood gaan dan is dat een netto ++ voor de maatschappij.
Is niet nodig, de avondklok is afgeschaft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:23 schreef Abyss33 het volgende:
AlsWillem bij op1 aan tafel zit heeft hij gelijk een vrijbrief om nog op straat te zijn na 9. Dus dat scheelt
Dit. Het is nu een heel verhaal over varianten, zwarte scenario's en weet ik het allemaal. Maar ik zie naast mensen om me heen die het prima vinden ook een hoop mensen die nogal wat naar de klote zien gaan, met name economisch. En die zijn eigenlijk - uitzondering daargelaten - best realistisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik ben ook echt bang dat we straks ons vaccinatieproces weer niet op orde hebben. Dat we straks vaccins bij de vleet hebben maar dat het nog onnodig lang duurt voor iedereen gevaccineerd is, omdat het uitnodigingensysteem hapert of er toch niet genoeg plekken zijn of prikkers.
Alles moet gericht zijn op het bieden van een uitweg en hét gereedschap daarbij is een optimale vaccinatiestrategie.
Wat een treurnis.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of je trolt of niet, maar het zou wel echt kunnen zijn.
https://www.dumpert.nl/item/8050755_f04cd35d
Als Rutte de avondklok met politiek kunst- en vliegwerk overeind houdt dan zou je toch ook verwachten dat dat iets doet met zijn geloofwaardigheid, of niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Jammer dat we geen uitspraak konden hebben tussen 19:40 en 19:45, zodat we nog wat plannen hadden kunnen maken voor vanavondquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht tussen 20.40 en 20.45 uur de uitspraak.
Vuurwerk!quote:
dit ja, van fouten leer jequote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ze het hoger beroep verliezen gieten ze het gewoon in een spoedwet.
NOEM HET EEN BELOFTE FREUND!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
IS DIT EEN DOODSVERWENSING??????????????
De doelpalen werden vandaag als voorschot hierop alvast verzet door het RIVMquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:22 schreef Jed1Gam het volgende:
De BOA's hadden wel aangegeven niet te handhaven na de uitspraak van de rechterquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik denk dat wat die landsadvocaat zei wel klopt (formeel dan)
De Staat is opgeroepen/veroordeeld om die avondklok per direct in te trekken. Zolang dat niet is gedaan, is er sowieso een avondklok.
Toch?
Die moet toch echt eerst aangenomen worden door de 2e en de 1e Kamer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ze het hoger beroep verliezen gieten ze het gewoon in een spoedwet.
Dit lijkt mij niet meer dan logisch, even de geschiedenis van twee weken geleden in het achterhoofd houdend.quote:
Ik hoor hier in de buurt nog regelmatig vuurwerk 's avonds. Lees er later nooit iets over in de lokale krant dus kennelijk wordt daar totaal niet op gehandhaafd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vuurwerk!
Ow wacht, dat mocht ook niet meer.
En als ze het netjes doen, dan ook nog eerst advies RvS.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die moet toch echt eerst aangenomen worden door de 2e en de 1e Kamer.
Johquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die moet toch echt eerst aangenomen worden door de 2e en de 1e Kamer.
Het RIVM heeft onderhand wel afgedaan, hoor. Zaten er vorig jaar volledig naast en van die modellen van nu komt ook helemaal niets uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen werden vandaag als voorschot hierop alvast verzet door het RIVM
Men schrijft de dalende cijfers momenteel toe tot de "afgenomen" testbereidheid, men is bang dat er een deel niet zichtbaar is.
Het gaat al lang niet om de maatregelen en de effectiviteit, meer om de verkiezingswinst vast te stellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom zullen er in dat geval ook andere maatregelen komen zodat ze het daarop kunnen gooien.
Elke keer weer een paar weken erbij, het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:28 schreef popje het volgende:
Zum kotzen! Marc Bonten bij Nieuwsuur over de absolute noodzaak van de avondklok... Straks gaat dit nog leiden tot een verlenging
Op zich klinkt dat toch ook wel logisch? Als je kijkt naar ziekenhuisopnames die meen ik weer licht aan het stijgen waren?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Men schrijft de dalende cijfers momenteel toe tot de "afgenomen" testbereidheid, men is bang dat er een deel niet zichtbaar is.
Vanaf april moeten we echt veel vaccins krijgen volgens de laatste berichten. Dus ongeacht alle doemscenario's met code zwart, het hoeft inderdaad allemaal niet zo heel lang meer te duren. We moeten ons echt flink voorbereiden nu op de "corexitquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Het is nu een heel verhaal over varianten, zwarte scenario's en weet ik het allemaal. Maar ik zie naast mensen om me heen die het prima vinden ook een hoop mensen die nogal wat naar de klote zien gaan, met name economisch. En die zijn eigenlijk - uitzondering daargelaten - best realistisch.
Maar die willen wel weten wat nu het plan is waar ze naar toe kunnen werken.
Blijkbaar kunnen we allemaal modellen maken die op code zwart uitkomen. Maar waar is dan nu het model waar staat wat de voorwaarden zijn waarop we denken echt kunnen zeggen dat het stukken beter gaat. Dus nog duidelijk welke groepen met welk vaccinatiepercentage. En wat daarna onze verwachting is.
Ik heb echt oprecht het idee dat we als een stel schapen staan te kijken naar hoe we in shoarma veranderen op deze manier. Er moet toch wel een model te maken zijn wat we - desnoods in de meest ideale situatie zijn - om een code zwart in April die in een ander model staat te ontlopen en hoe we er echt alles aan gaan doen dit model zo ver mogelijk tot uitvoering te laten komen. Helemaal als ik ook iemand van Pfizer hoor zeggen dat we een heel eind kunnen komen.
Dat meen jequote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft zet je zowel Ab, het Red Team als deze twee niet aan tafel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh wie had dat nu verwachtquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]
Jan Roos is hier iets op het spoor
Vermoeden vanquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]
Rutte heeft zeker de cijfers van maandag gepakt. Want die had het er ook al overquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op zich klinkt dat toch ook wel logisch? Als je kijkt naar ziekenhuisopnames die meen ik weer licht aan het stijgen waren?
De waarheid is lastig hequote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat meen jeZe weten er wel iedere keer weer een draai aan te geven hč. Creativiteit kun je ze niet ontzeggen.
Mijn hemel, spijkers op laag water zoeken in het kwadraat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:30 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]
Tja of het nu feestvierders zijn omdat de avondklok is opgeschort of protesten omdat hij voorlopig van kracht blijft, in beide gevallen is handhaving wellicht nodig.quote:
BNW is verderop...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:32 schreef leolinedance het volgende:
De uitslag staat al vast, nu nog de weg er naartoe nog bij elkaar liegen bedriegen en verzinnen.
Nog mooier zou zijn als er niemand komt opdagen, bij afschaffing van de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:32 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
De ME in Den Haag maakt zich op voor een zware avond
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:28 schreef popje het volgende:
Zum kotzen! Marc Bonten bij Nieuwsuur over de absolute noodzaak van de avondklok... Straks gaat dit nog leiden tot een verlenging
Wij feliciteren Ajax met het kampioenschap.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:36 schreef maxi-mus het volgende:
Ik heb genoeg gehoord, de avondklok gaat door.
Dat is echt onzinquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:38 schreef Wantie het volgende:
Engel:"U zult u moeten verantwoorden voor de rechter!"
Hebben ze 20 minuten om m weer af te brekenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef raptorix het volgende:
HIER IN DE STRAAT STAAT EEN PARTYTENT OPGEBOUWD.
Schraal goedmakertje.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijgen we nu streams van rellen?
quote:Sterfte op de IC's gedaald van 30 naar 20 procent
MUMC+
Coronapatiënten die op de IC's liggen zijn iets zieker, maar liggen er korter: van 21 dagen in de eerste golf, naar 15 dagen in de tweede golf. Ook is de kans op overlijden afgenomen, van 30 naar 20 procent.
Hier tijgervoertuigen neefquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:34 schreef raptorix het volgende:
Hier in Amsterdam rijden er nu ook pantervoertuigen door de straten.
Binnen een paar dagen uitspraak dus kan ook over het weekend getild worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:39 schreef popje het volgende:
Vrijdag wordt het geheid toegewezen worden door de rechter. Dan gaat het volgende week zeker niet afgeschaft worden...
jquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:38 schreef Wantie het volgende:
Engel:"U zult u moeten verantwoorden voor de rechter!"
jij spoort echt nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |