Ergens is het lullige vooral nog dat ik Jaap eigenlijk niks kwaad neem. Dat dit kon gebeuren is mede ontstaan doordat andere adviseurs van het OMT op eigen houtje begonnen met te lekken, hun mening door te drukken in de pers en weet ik het. Waarbij het toch al aangeschoten kabinet - demissionaire kabinet - met twee ministers die nogal een issue hebben met vanalles totaal de regie kwijt zijn geraakt en de premier zich achter het RIVM en OMT begon te verschuilen omdat hij het of zelf niet uit kom leggen of de inhoudelijke discussie er zelf niet over wilde of kon voeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:36 schreef Scrummie het volgende:
Echt jongens, dit is het failliet van Nederland hoor. Jaap van Dissel, directeur van het CIb RIVM, tevens hoogleraar aan de Universiteit Leiden met als leeropdracht Inwendige geneeskunde, in het bijzonder infectieziekten, mag in discussie met een viruswappie via een rechter.
Gewoon een grafiek met een stijgend lijntje laten zien! Overtuigend bewijs!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zegt ie inderdaad, maar aannemelijk maken doet ie dat niet.
Het hele kabinet en OMT zitten continu te F5'en voor input.quote:
Om bij één vriend thuis te gaan kijken? Wat een contactmomenten. (en als je denkt dat het er meer zijn omdat mensen zich niet aan die regel houden; dat zijn precies de mensen die zich hier ook niet aan gaan houden)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel stom, maar bijvoorbeeld Ajax donderdagavond 21u zou dan echt voor flink wat bewegingen gaan zorgen..
Met afwijken van een semi-willekeurige maatregel is de shit meteen aan. Hoe hebben we al die tijd toch zonder overleefd?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:52 schreef Noek het volgende:
De hel staat aan onze deur te kloppen want het ontploft en de storm komt eraan.
Wanneer we de avondklok eraf halen? You sure?
Om te kotsen dit.
Deze zitting niet. Vrijdag mogelijk wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Die wappies Mark en Hugo gaan inderdaad een keer verliezen..
Mo
[..]
Die wappies Mark en Hugo gaan inderdaad een keer verliezen..
Mooi man
Ik zou morgenavond, zonder avondklok, bij pa gaan kijken. Met avondklok niet, geen zin in een boete. En ik gok dat het gros van de mensen zo zal denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Om bij één vriend thuis te gaan kijken? Wat een contactmomenten. (en als je denkt dat het er meer zijn omdat mensen zich niet aan die regel houden; dat zijn precies de mensen die zich hier ook niet aan gaan houden)
Dat wisten we wel toch? Daarom verantwoord dat nog niet als rechter om niet geheel onpartijdig te zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:41 schreef Predator40 het volgende: [..] bij viruswaanzin zit echt geen steekje los hoor.....
Ik ken echt niemand die zo denkt maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen. En dat zijn mensen die echt niet 'schijt aan de regels' hebben doorgaans en zich netjes proberen te houden aan alles.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou morgenavond, zonder avondklok, bij pa gaan kijken. Met avondklok niet, geen zin in een boete. En ik gok dat het gros van de mensen zo zal denken.
Ik denk inderdaad dat het aan je omgeving ligt. Nog nooit iemand gesproken die na 21:00 naar buiten gaat sinds de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die zo denkt maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen.
Ik kreeg vanmiddag een appje: "YES de avondklok is afgeschaft. Je kan weer op de koffie komenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja iedereen ging voor de avondklok ook op woensdag en donderdag tussen 21:00 en 04:30 bij enorm veel mensen langs.
Jaap wordt hier gewoon op het hakblok gegooid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Ergens is het lullige vooral nog dat ik Jaap eigenlijk niks kwaad neem. Dat dit kon gebeuren is mede ontstaan doordat andere adviseurs van het OMT op eigen houtje begonnen met te lekken, hun mening door te drukken in de pers en weet ik het. Waarbij het toch al aangeschoten kabinet - demissionaire kabinet - met twee ministers die nogal een issue hebben met vanalles totaal de regie kwijt zijn geraakt en de premier zich achter het RIVM en OMT begon te verschuilen omdat hij het of zelf niet uit kom leggen of de inhoudelijke discussie er zelf niet over wilde of kon voeren.
Als dit dan een zaak is dan is het eventueel overheid die de maatregelen als proportioneel kan zien en uit kan leggen waarom tegen mensen die er tegen zijn. Zoals dat zou moeten in een rechtstaat. Met een kamer en regering die toetsen - of dat hopelijk kunnen - waar de modellen op gebaseerd zijn. Wat waarschijnlijk een ramp is als ik zie hoe ze IT-zaken toetsen trouwens. Daar gaat het ook helemaal mis.
Dit is echt verschrikkelijk zo.
Dat zal, want ik ken vrijwel niemand die zich er wel aan houdt. Ook collega's uit allerlei hoeken van het land niet, niet per se alleen mijn vrienden ofzo.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het aan je omgeving ligt. Nog nooit iemand gesproken die na 21:00 naar buiten gaat sinds de avondklok. Ja, op Caland na, maar dat dat een proleet is wel duidelijk inmiddels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |