quote:
Op dinsdag 16 februari 2021 20:07 schreef OProg het volgende:[..]
Dat tweede gedeelte wil ik niet zeggen maar het eerste twee delen van je post geven wel aan waar de discussie werkelijk over zou moeten gaan. Niet over deze twee en de gekte rond deze rechtzaak.
Mijn beste maat heeft een eigen zaak. Niet eens horeca of iets. Die vertelde dat januari ¤45.000 verlies opleverde. En dat hij niet gaat zitten wachten zo tot het op is. Of er moet een duidelijk idee of een uitweg komen of hij gaat sturen op het klappen van de zaak. Dan kan hij zelf gewoon prima weer iets opzetten, maar er loopt personeel waarvan hij weet dat het dan voorlopig echt niet direct een baan gaat vinden. Dat heeft hij tot op heden proberen te voorkomen en dat wil hij nog steeds niet maar hij gaat echt niet zitten wachten tot hij zelf ook de lul gaat zijn.
En hij is niet de enige van de bedrijven die hij kent die er zo over denken. Laat ik dan maar niet beginnen over mensen die ik ken in horeca of iemand die een vrij grote kapsalon heeft.
Daarom moet de discussie en het hele beleid nu vooral over een exitroute gaan en hoe wel er alles aan gaan doen uit deze shit te komen. Ik haal hem nog maar een keer aan. Zoals Jaap Goudsmit ook aangeeft. En die is nu ook al weer naar de achtergrond. Ik heb liever dat we daar met zijn alles opduiken dan op deze twee clowns. Hoe vermakelijk is nu ook weer eventjes is.
Hoe gaan we dit - het liefst als een militaire operatie trouwens - zo snel mogelijk oplossen met het vaccinatieprogramma. En welke risicoafweging gaan we dan maken?
Mee eens.
Ik ben ook echt bang dat we straks ons vaccinatieproces weer niet op orde hebben. Dat we straks vaccins bij de vleet hebben maar dat het nog onnodig lang duurt voor iedereen gevaccineerd is, omdat het uitnodigingensysteem hapert of er toch niet genoeg plekken zijn of prikkers.
Alles moet gericht zijn op het bieden van een uitweg en hét gereedschap daarbij is een optimale vaccinatiestrategie.