abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 17:34:10 #1
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198020985
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCLXXXIII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen en dus na zeven posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, AllMusic Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, ... . Geef tips en commentaar; als het maar met "indie" te maken heeft.

Handige Muzieksites
All Music Guide
Discogs
Last.fm
Rate Your Music

Blogs en Nieuwssites over Indie Music
Aquarium Drunkard
Blogotheque
Brooklyn Vegan
Delusions of Adequacy
Gorilla vs Bear
Liability
Metacritic
Pat-sounds
Pitchfork
Popmatters
Pretty Much Amazing
Quietus
Rate Your Music
Shoot The Player
Stereogum
Tiny Mix Tapes

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / Jaarlijstjes 2014!
MUZ / Jaarlijstjes 2015!
MUZ / Jaarlijstjes 2016!

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:52:20 #3
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198053119
EXCITED!! Eefje O+ gaat voor de gelegenheid in het Engels zingen :)


https://www.rtlnieuws.nl/(...)-finale-songfestival
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198054128
José González met een mooi nieuw liedje. Misschien een nieuwe plaat in de pijpleiding?

Ik kan nog geen YouTube-linkje vinden, maar het staat op Spotify, mocht iemand het willen luisteren.
pi_198069539

Leuk bandje, ooit eens gezien als opener voor Pip Blom
nee, jij dan!
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:52 #6
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_198077042
Het duurde hier even, maar ook ik ben inmiddels van mening dat Ignorance het beste is wat 2021 tot dusver te bieden heeft. Wonderschone plaat.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_198079677
quote:
17s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef EP3 het volgende:
Het duurde hier even, maar ook ik ben inmiddels van mening dat Ignorance het beste is wat 2021 tot dusver te bieden heeft. Wonderschone plaat.
Het werd eens tijd ook. Maar beter laat dan nooit! ^O^
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 21 februari 2021 @ 00:01:04 #8
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198122884
Kijktip!

Nu op NPO3: de tv-premiere van Bitterzoet, de concertfilm van Eefje de Visser!



[ Bericht 18% gewijzigd door Gretzl op 21-02-2021 00:32:00 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198148796
Daft Punk is niet meer https://t.co/YssC6oXEOo

Wat een kut jaar
pi_198148945
Nooit live kunnen zien, doet toch wel een beetje pijn
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 13:09:43 #11
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198196518
Ik wil hier even het prachtige album a Billion Little Lights van Wild Pink aanbevelen.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 15:51:25 #12
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198199017
Nieuw album van Nick Cave en Warren Ellis op Spotify *O*.
pi_198207162
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:52 schreef ikbenrond het volgende:
Daft Punk is niet meer https://t.co/YssC6oXEOo

Wat een kut jaar
Dat boeit toch echt niks, hun beste album was al 24 jaar geleden. Laatste tour 14 jaar geleden. Laatste album een totale commerciele ramp. Misschien dat ze individueel wel nog iets van waarde klaar kunnen spelen. Dan zou ik eerder verdrietig zijn dat de Golden Earring niet meer is die speelden ook nog af en toe eens ergens live.
pi_198209888
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:52 schreef ikbenrond het volgende:
Daft Punk is niet meer https://t.co/YssC6oXEOo

Wat een kut jaar
Ik denk dat indie volgers niet echt wakker liggen van dit nieuws. Met alle respect voor hun (eerdere) werk.
pi_198214589
Nieuw album van Blanck Mass (helft van Fuck Buttons) vandaag.
pi_198225511
Zowel Bright Eyes als Death Cab for Cutie coveren deze maand een van de diepste nummers ooit geschreven....


Origineel is van Vic Chesnutt. Een artiest die door een ongeluk in een rolstoel kwam, depressief werd en zelfmoord pleegde. Dit nummer gaat over het teasen met de dood, een paar maanden na het schrijven van dit nummer heeft hij het in de praktijk gebracht ;(


Een maandje voor zijn overlijden (in 2009) had ik dit nummer in de gaten....en het heeft me sindsdien ook niet meer losgelaten....
https://www.musicmeter.nl/album/168383/info/0#2194921

[ Bericht 0% gewijzigd door Moody op 26-02-2021 23:18:40 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_198300272
https://www.stereogum.com(...)ckground-noise/news/

Voor veel mensen leest de titel waarschijnlijk als pure satire.
What Would Goku Do
pi_198310640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat boeit toch echt niks, hun beste album was al 24 jaar geleden. Laatste tour 14 jaar geleden. Laatste album een totale commerciele ramp. Misschien dat ze individueel wel nog iets van waarde klaar kunnen spelen. Dan zou ik eerder verdrietig zijn dat de Golden Earring niet meer is die speelden ook nog af en toe eens ergens live.
Een totale commerciele ramp, wat? :') Dat album zat enorm goed in elkaar man. Giorgio By Moroder stond in mijn top 5 nummers van het decennium en dat kun je bepaald niet een commercieel nummer noemen. Andere nummers misschien wel, maar pop/commercieel klinkend == slecht? Nee. Ook die zaten goed in elkaar

RAM > Discovery
pi_198311785
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:29 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Een totale commerciele ramp, wat? :') Dat album zat enorm goed in elkaar man. Giorgio By Moroder stond in mijn top 5 nummers van het decennium en dat kun je bepaald niet een commercieel nummer noemen. Andere nummers misschien wel, maar pop/commercieel klinkend == slecht? Nee. Ook die zaten goed in elkaar

RAM > Discovery
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald. Commercieel is het vast geen ramp gebleken want de verkoopcijfers waren ongetwijfeld goed. Dat het in jou top 5 staat zegt verder niks. Frans Duits staat ook bij mensen in de top5. ;)
Anyway: dit kan in het daftpunk topic want Indie is het zeker niet :7
pi_198312046
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:29 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Een totale commerciele ramp, wat? :') Dat album zat enorm goed in elkaar man. Giorgio By Moroder stond in mijn top 5 nummers van het decennium en dat kun je bepaald niet een commercieel nummer noemen. Andere nummers misschien wel, maar pop/commercieel klinkend == slecht? Nee. Ook die zaten goed in elkaar

RAM > Discovery
Ja Giorgio is best prima maar wat mij betreft geen wereldklasse ofzo misschien als je héél weinig electronische muziek luistert waardoor je het moeilijker kan vergelijken met wat er nog meer is. Digitalism heeft bijvoorbeeld met Idealism een veel betere plaat afgeleverd geïnspireerd door Daft Punk en met een zelfde type stijl dan wat Daft Punk na Homework heeft gepresteert. Daft Punk begon echt met een knal maar zeker deze eeuw zijn ze echt zo gígantisch overgewaardeerd.
^ Zoiets staat wat mij betreft de tand des tijds, _O_
^ Hoogstens omdat het in ons collectieve geheugen is gepompt door middel van totale overplay op radio en dergelijke.

Ik noem RAM commercieel omdat ze van die lui als Pharell als publiekstrekkers hebben, voegt wat mij betreft weinig toe aan de muziek ze weten toch wel hoe ze moeten sampelen?
pi_198312128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:25 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald. Commercieel is het vast geen ramp gebleken want de verkoopcijfers waren ongetwijfeld goed. Dat het in jou top 5 staat zegt verder niks. Frans Duits staat ook bij mensen in de top5. ;)
Anyway: dit kan in het daftpunk topic want Indie is het zeker niet :7
Oh het was commercieel gezien 100% geen ramp natuurlijk, alleen LR gaf aan het heel commercieel-klinkend te vinden en daarom een slecht album, volgens mij. Mijn mening maakt ook niet uit natuurlijk, maar probeerde meer aan te geven dat er ook dingen op het album staan die niet commercieel klinken en enorm goed in elkaar zitten.

Niet helemaal eens met dat laatste, alles kan hier namelijk. Ik heb hier volgens mij shit als Amenra voorbij zien komen tot aan Taylor Swift. Als het goed is is het goed, kunnen we best ons meninkje over loslaten hier.
pi_198312181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:25 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald. Commercieel is het vast geen ramp gebleken want de verkoopcijfers waren ongetwijfeld goed. Dat het in jou top 5 staat zegt verder niks. Frans Duits staat ook bij mensen in de top5. ;)
Anyway: dit kan in het daftpunk topic want Indie is het zeker niet :7
Soma het label van Slam waar Daft Punk hun eerste releases op deed is gewoon een indie label hoor. Techno labels zijn dat ongeveer altijd. Wat andere mooie tracks van dat label

Soma heeft ook nog een goede podcast en Slam treed nog op als het geen COVID Is. Ik ben dan ook een stuk verdrietiger mochten zij of hun label stoppen dan als Daft Punk dat doet. Hoewel ik moet zeggen dat ik het over het algemeen niet erg vind als artiesten stoppen er zijn er genoeg van.
pi_198312278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja Giorgio is best prima maar wat mij betreft geen wereldklasse ofzo misschien als je héél weinig electronische muziek luistert waardoor je het moeilijker kan vergelijken met wat er nog meer is. Digitalism heeft bijvoorbeeld met Idealism een veel betere plaat afgeleverd geïnspireerd door Daft Punk en met een zelfde type stijl dan wat Daft Punk na Homework heeft gepresteert. Daft Punk begon echt met een knal maar zeker deze eeuw zijn ze echt zo gígantisch overgewaardeerd.
^ Zoiets staat wat mij betreft de tand des tijds, _O_
^ Hoogstens omdat het in ons collectieve geheugen is gepompt door middel van totale overplay op radio en dergelijke.

Ik noem RAM commercieel omdat ze van die lui als Pharell als publiekstrekkers hebben, voegt wat mij betreft weinig toe aan de muziek ze weten toch wel hoe ze moeten sampelen?
Ik ken dat album van Digitalism, maar dat vind ik dan weer bijvoorbeeld niks. Dan luister ik liever naar de eerste plaat van M83, Royksopp, Burial ofzo (ik zeg maar wat). Maar dat is smaak natuurlijk.

Wat maakt het uit dat ze een commercieel iemand als Pharell hebben genomen om te zingen? Het past toch goed? Lucky zijn we mee doodgegooid inderdaad, maar vergis je desalniettemin niet in hoe moeilijk het is om zo’n goedwerkend popnummer te maken. Doet echt niet onder aan de eerdere werken voor mij. Vet dat Homework zo vernieuwend was, ofzo, maar ik kijk daar nu toch anders naar

Dit is natuurlijk allemaal smaak, maar om het nou een totale ramp te noemen vind ik wat ver gaan.

I love you dude vind ik trouwens sowieso al beter dan Idealism
pi_198312298
Mensen die Kraftwerk zo vet vinden omdat het zo vernieuwend was destijds, man man man. Kraftwerk is echt volledig onluisterbaar
pi_198312761
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:51 schreef Slobeend het volgende:
Nieuw album van Nick Cave en Warren Ellis op Spotify *O*.
Gaat ie nog eens wat normale muziek maken weer? Ik heb het ondertussen wel gehad met deze stijl....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_198312935
Ja Kraftwerk is zo onluisterbaar dat een van de weinige Coldplay nummers dat luisterbaar is hun melodie gebruikt.

The Robots en Autobahn zijn zeker ook luisterbaar. Ik moet bekennen dat ik zelf niet veel kraftwerk luister want mensen doen dat nu beter. Hun invloed lijkt me onmiskenbaar.

Doe mij dan maar Welle:Erdball zeer coole optredens ik zou ook zeker gaan als je de mogelijkheid krijgt. Heb zelf om ze te zien het laatste stuk van een goed optreden van LCD soundsystem op Lowlands voor ze gemist dat was het sowieso waard.
Laten we zeggen dat Welle:Erdball een beetje Rammstein aan Kraftwerk toevoegt en dat maakt voor een leuke show
pi_198314218
quote:
10s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:47 schreef ikbenrond het volgende:
Ik heb hier volgens mij shit als Amenra voorbij zien komen tot aan Taylor Swift.
dat snap ik dan ook niet.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:21:51 #28
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:21:39 #29
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_198315464
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:02 schreef ikbenrond het volgende:
Mensen die Kraftwerk zo vet vinden omdat het zo vernieuwend was destijds, man man man. Kraftwerk is echt volledig onluisterbaar
Geen last van, een van de weinige bands die ik de hele dag door kan draaien
nee, jij dan!
pi_198315489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Gaat ie nog eens wat normale muziek maken weer? Ik heb het ondertussen wel gehad met deze stijl....
Toch vind ik het wel weer een heel mooi album. Maar ik snap wat je bedoelt en ben ook wel weer toe aan wat ruiger werk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:24:32 #31
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_198315500
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:02 schreef ikbenrond het volgende:
Kraftwerk is echt volledig onluisterbaar
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:17:32 #32
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198320536
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:21 schreef Slobeend het volgende:
Cassandra Jenkins _O_
Geweldig debuut! O+
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:18:33 #33
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198320552
Welke users waren hier net als mij ook zo enthousiast over de disco-revival die de laatste jaren in gang is gezet?
(waaronder albums van Dua Lipa, Jessie Ware, Róisín Murphy, Kylie Minogue, Sophie Ellis-Bextor, Lady Gaga, Robyn, SG Lewis)

Dan vind je dit artikel in de Volkskrant vast de moeite :)
https://www.volkskrant.nl(...)-luisteren~beee7d3b/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198323755
quote:
10s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:47 schreef ikbenrond het volgende:

Niet helemaal eens met dat laatste, alles kan hier namelijk. Ik heb hier volgens mij shit als Amenra voorbij zien komen tot aan Taylor Swift. Als het goed is is het goed, kunnen we best ons meninkje over loslaten hier.
In dit topic mag alles inderdaad. Goed gezien! ^O^
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_198326925
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:51 schreef Slobeend het volgende:
Nieuw album van Nick Cave en Warren Ellis op Spotify *O*.
Echt een fantastisch album vind ik dit! Bevalt me veel beter dan z'n laatste dingen.
pi_198334735
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:18 schreef Gretzl het volgende:
Welke users waren hier net als mij ook zo enthousiast over de disco-revival die de laatste jaren in gang is gezet?
(waaronder albums van Dua Lipa, Jessie Ware, Róisín Murphy, Kylie Minogue, Sophie Ellis-Bextor, Lady Gaga, Robyn, SG Lewis)

Dan vind je dit artikel in de Volkskrant vast de moeite :)
https://www.volkskrant.nl(...)-luisteren~beee7d3b/
Ik ik ik! :D Eens lezen. Oh wacht, je moet geabonneerd zijn. Dan lukt het niet _O-

En Methodmich heeft mijns inziens volledig gelijk. Ik denk dat we een vijf jaar terug meerdere discussies hebben gehad over wat we nu eigenlijk onder Indie verstaan, maar dat het echt een enorme parapluterm is en eigenlijk een mooi excuus om met de groep mensen die hier komen het over allerlei soorten muziek te hebben. Sowieso is Indie erg lastig te definiëren.

Ik betrap me er trouwens op dat ik vandaag pas mijn eerste album van 2021 zal gaan luisteren, heb het gevoel dat het jaar heel langzaam gestart is, hoe denken jullie daarover?
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:57:54 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198334813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:23 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Echt een fantastisch album vind ik dit! Bevalt me veel beter dan z'n laatste dingen.
Ik snap de negativiteit van @Norrage ook niet zo. Alberquerque is erg mooi.
pi_198335075
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:53 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

En Methodmich heeft mijns inziens volledig gelijk. Ik denk dat we een vijf jaar terug meerdere discussies hebben gehad over wat we nu eigenlijk onder Indie verstaan, maar dat het echt een enorme parapluterm is en eigenlijk een mooi excuus om met de groep mensen die hier komen het over allerlei soorten muziek te hebben. Sowieso is Indie erg lastig te definiëren.
Ik wil hieraan toevoegen dat deze opnieuw opgeleefde non-discussie de sfeer alleen maar verpest in dit topic, mij betreft. We bespreken hier vrijwel alle muziek, misschien op smartlappen en schlager na, en dat gebeurt al jarenlang op een uiterst gezellige manier. Dus ik zou graag die gezelligheid weer terugzien, in plaats van deze rare discussies van de afgelopen tijd waar niemand iets aan heeft (behalve wat - evenwel zinloze - internetprofilering). Het zorgt alleen maar voor zeikzand in onze muziekmolen.

In dat kader, een heerlijke track van Bruno Mars en Anderson .Paak. Ze komen binnenkort onder de naam van Silk Sonic met een hele plaat:

pi_198337914
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik wil hieraan toevoegen dat deze opnieuw opgeleefde non-discussie de sfeer alleen maar verpest in dit topic, mij betreft. We bespreken hier vrijwel alle muziek, misschien op smartlappen en schlager na, en dat gebeurt al jarenlang op een uiterst gezellige manier. Dus ik zou graag die gezelligheid weer terugzien, in plaats van deze rare discussies van de afgelopen tijd waar niemand iets aan heeft (behalve wat - evenwel zinloze - internetprofilering). Het zorgt alleen maar voor zeikzand in onze muziekmolen.

In dat kader, een heerlijke track van Bruno Mars en Anderson .Paak. Ze komen binnenkort onder de naam van Silk Sonic met een hele plaat:

Ook mee eens!

Wat vinden we hier van Altin Gün? Heb nu dus het nieuwste album opstaan, zitten toch ook weer een aantal zeer fijne nummers tussen. Aanpak is wat meer synth-gedreven dan normaal, maar het blijft wel onmiskenbaar Altin Gün, toch heel plezierig om naar te luisteren.
pi_198342756
Ja, de nieuwe Altin Gün is weer erg leuk Kerft! Net als de nieuwe EUT trouwens, kan ik ook goed waarderen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:13:26 #41
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_198343524
Het album van Balthazar dat vorige week is uitgekomen is hier ook nog niet langs gekomen. Erg fijn album weer!
pi_198344342
Ik behoud me het recht voor op de Swift en Jepsen en Bruno Marssen van deze wereld te haten, hoeveel geld Pitchfork ook krijgt om die te coveren.

Maar om in te springen op Kerft z'n vraag over 2021: is het de nieuwe Cloud Nothings?
What Would Goku Do
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 21:23:23 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198345311
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef kciR het volgende:
Het album van Balthazar dat vorige week is uitgekomen is hier ook nog niet langs gekomen. Erg fijn album weer!
Ik vind de falset toevoegingen niet zo geweldig.
pi_198345856
Ja ik vind het wel leuk hoor zo'n topic waar alles aan muziek gepost wordt mijn smaak is ook heel breed. Ben het met Viagraap eens dat Bruno Mars en Jepsen weinig ander commentaar van mij kunnen krijgen dan :') dat zijn geen artiesten joh dat is gewoon pure commercie.

Favoriete album van het jaar is Fractions - Violent Eyes
Beste track van dat album:
Moet wel zeggen dat ik niet zoveel albums luister de laatste tijd meer EP's.
Zoals deze van Nadia Struiwigh die ik gisteren binnenkreeg O+
Is experimentele electronische muziek.

[ Bericht 24% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 05-03-2021 21:57:15 ]
pi_198432298
Vandaag bij thuiskomst een leuke verrassing. Hoewel, verrassing, ik had de CD zelf besteld. Maar toch. Het album Vrijblijvend Advies van de onvolprezen Ellen Schoenaerts, door haar zelf opgestuurd vanuit Antwerpen. Blijft leuk als artiesten dat zelf doen. Nu dus lekker naar dit album luisteren, de opvolger van Feiten., dat destijds mijn album van het jaar was.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 maart 2021 @ 20:51:34 #46
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_198434111
Als zwevende kiezer staat deze hier de laatste tijd wel op repeat. Boh, wat een nummer. Remake van een eerder nummer uit 2009.

Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:49:49 #47
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198465860
Het nieuwe album van Israel Nash valt erg in de smaak.
  maandag 15 maart 2021 @ 11:56:29 #48
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198509741
Daar wel (en al geruime tijd, want Down Under hebben ze gewoon voorkomen dat er überhaupt een tweede/derde golf ontstond) #jaloers

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 16 maart 2021 @ 10:34:33 #49
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_198529899
De plaat van Bahamas, Sad Hunk, van eind vorig jaar is ook weer erg tof vind ik. Beetje onder de radar gebleven, zonde.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_198589910
En hoe bevalt de nieuwe Lana? :-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_198591542
Die is weer héérlijk, maar dat viel te verwachten.

Lana, oh Lana! _O_
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 maart 2021 @ 00:26:08 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_198597342
Lana... :O

Luister nog liever naar het zielloze gejengel van CocoRosie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_198604797
Haha, die @EP3 toch. Boefje!

Maakt niet uit hoor, jij luistert voor je plezier naar Radiohead. Zo hebben we allemaal wat. :P
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_198697259
Nieuwe Antlers O+ O+ O+ O+ O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_198697906
Lekker dagje hoor:

Antlers uit, nieuwe Ben Howard (al is het een collectie?), FLoatings Points met Pharoah Sanders, O+ Nog meer?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 13:02:09 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198699194
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef Norrage het volgende:
Lekker dagje hoor:

Antlers uit, nieuwe Ben Howard (al is het een collectie?), FLoatings Points met Pharoah Sanders, O+ Nog meer?
Real Estate. Hoe bedoel je collectie, is toch gewoon een nieuw normaal album?
pi_198699268
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:02 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Real Estate. Hoe bedoel je collectie, is toch gewoon een nieuw normaal album?
Het heet "collections"., dus vandaar haha. Maar misschien is dast gewoon de naam :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_198699271
Ohja en Real Estate nog niet op Spotify?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 13:07:24 #61
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198699278
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:07 schreef Norrage het volgende:
Ohja en Real Estate nog niet op Spotify?
Jawel, is een EP.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 13:13:26 #62
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198699383
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef Norrage het volgende:
Lekker dagje hoor:

Antlers uit, nieuwe Ben Howard (al is het een collectie?), FLoatings Points met Pharoah Sanders, O+ Nog meer?
Floating Points begint heerlijk O+.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 13:38:32 #63
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_198699798
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:44 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Antlers O+ O+ O+ O+ O+
Geweldig album. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_198700013
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Floating Points begint heerlijk O+.
Prachtig ja O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_198700100
Zowel de Antlers en die Floating Points plaat doen mij soort van denken aan Laughing Stock van Talk Talk, en dat is een heel groot compliment. Prachtige composities met een soort opbeurende maar tegelijkertijd onheildspellende ondertoon, geweldige nieuwe platen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 14:28:49 #66
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198700492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Geweldig album. _O_
It Is What It Is is erg mooi.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 14:32:28 #67
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_198700540
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:28 schreef Slobeend het volgende:

[..]

It Is What It Is is erg mooi.
Het is allemaal mooi Slob.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_198738781
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Floating Points begint heerlijk O+.
Geniale plaat.
  Moderator maandag 29 maart 2021 @ 14:23:44 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198750317
Voor wie zin heeft zin in vrolijke Franse luierfunk danwel retro-futuristische spacedisco (met dank aan Atze de Vrieze) moet naar het album Tako Tsubo van L'Impératice luisteren.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:32:08 #70
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_198750407
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef Norrage het volgende:
FLoatings Points met Pharoah Sanders,
Ohja! Die stond al op mijn wensen lijstje :Y Ik ga 'm checken
nee, jij dan!
  maandag 29 maart 2021 @ 16:18:11 #71
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_198751879
quote:
14s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Geniale plaat.
Yep.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 29 maart 2021 @ 16:23:58 #72
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198751937
quote:
80s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:23 schreef Slobeend het volgende:
Voor wie zin heeft zin in vrolijke Franse luierfunk danwel retro-futuristische spacedisco (met dank aan Atze de Vrieze) moet naar het album Tako Tsubo van L'Impératice luisteren.
Heel lekker album voor in de tuin in de zon 8-)
pi_198768086
quote:
14s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Geniale plaat.
Als je de BBC6 uitzending van Giles Peterson terugluistert, hoor je Sam aan het woord over de totstandkoming van de plaat. Leuk om te horen.
Aldus.
pi_198877488
Hebben jullie de Nederlandse plaat van Bull al gehoord? HEerlijk Pavementerig album!

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 12:19:47 #78
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198878645
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:12 schreef Norrage het volgende:
Hebben jullie de Nederlandse plaat van Bull al gehoord? HEerlijk Pavementerig album!

Wel leuk ja, maar in dezelfde categorie heb ik meer met The Vices (uit Groningen).
pi_198880441
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:19 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wel leuk ja, maar in dezelfde categorie heb ik meer met The Vices (uit Groningen).
Ook leuk! Wist niet dat ze Nederlands waren haha. Dat verklaart waarom ik er mee doodgegooid wordt op Kink. En ook daarom heb ik er iets minder mee dan met Bull, want die nummers hoor ik wel 10x per dag haha. Kink is niet echt van het veelzijdige muziekpallet....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 7 april 2021 @ 14:52:12 #80
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_198898471
Prima nummer, het hele album klinkt ook prima op het eerste gehoor:


Kende de band van het onderstaande eerdere nummer uit 2016, maar verder nooit echt naar geluisterd. Toen ik op twitter zag dat Pitchfork het nieuwe album omschreef als 'This whole album is so unserious that it can seem like an hour-long inside joke', werd ik toch wel nieuwsgierig.

Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_198935041
Nieuwe Meindert Talma-track over Frenkie, oh Frenkie!!! _O_

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_199021874
Paul McCartney · Album · 2021 · 11 songs.

Ah, ’t is middernacht geweest:

Het is op papier al een leuk project: McCartney’s meest recente album in zijn eindeloze gouden run sinds 2005, maar dan in versies door anderen. Maar het is extra leuk als die anderen Beck, Dominic Fike, Khruangbin, St. Vincent, Blood Orange, Phoebe Bridgers, Ed O'Brien van Radiohead, Damon Albarn, Josh Homme, Anderson .Paak en Robert Del Naja (Massive Attack) zijn. En hoort daarom dus echt wel in dit topic thuis.

Sommige versies zijn covers, andere versies zijn “featuring Paul McCartney” en de rest zijn “remixes”. Grappig genoeg is de enige artiest die ik niet op waarde wist te schatten, Dominic Fike, degene die een liedje het meest creatief weet te flippen. ‘The Kiss Of Venus’, van een typisch klassiek McCartney-liedje op akoestische gitaar naar een single-waardige moderne R&B/pop track. En hij weet er ook nog een heel McCartney-esque bruggetje in te schrijven wat helemaal niet in het origineel zit. Zo zie je maar weer, ik moet artiesten ook niet beoordelen op hun gezichtstattoos ;). Het zou me normaal gesproken veel te slick zijn, maar dit was een hele aangename verrassing.

Lang niet alles op deze verzameling werkt, en zeker niet alles kan het origineel verbeteren, maar dat is ook niet de intentie, en maakt zo’n collectie ook wel weer interessant.

Damon Albarn en Blood Orange doen liedjes die al niet veel substantie hadden en prima werken op het originele album, maar weinig eer aan te behalen is als creatieve uitdaging. Of dan juist wel? In ieder geval doen ze hun best, en weten er een totaal eigen draai aan te geven en maken zich er zeker niet makkelijk vanaf. Toch had ik die 2 liever een echte cover van een ander soort liedje zien doen. Plottwist, toevallig las ik vandaag in een Rolling Stone-artikel dat Blood Orange het liedje juist zelf gekozen heeft: https://www.rollingstone.(...)lood-orange-1155555/ Hij heeft inderdaad mooie alternatieve akkoorden uitgekozen, die goed aansluiten op het origineel. Maar dat hij 2 minuten van het origineel heeft afgesneden is geen verrassing.

Phoebe Bridgers weet zelfs het meest spetterende, epische magnum opus in slaap te sukkelen. Dat is dit liedje zeker niet, maar ‘Seize The Day’ bevat alles van een gouden McCartney-compositie: hoop in de coupletten, twijfel in de brug, maar altijd weer uitkomend op iets positiefs. En als ik haar hier doorheen hoor fluisteren over zo’n iele folk pop-productie, wil ik maar een ding: het zeer geslaagde origineel horen. Niet te doen dit. Het enige goede is dat een tekstuele aanpassing gedaan heeft. De koning van de melodie is namelijk af en toe nog wel eens de Jantje van Leijen van de teksten.

‘Slidin' door die knakker van Radiohead is niet best: het origineel lelijk hakkelend versneld alsof je een YouTube-video op 1,5x speed zet, en wat generieke My First Mix distortion- en delay-effectjes toegevoegd. Een van de beste rockers van het originele ‘McCartney III’, zeker niet geëvenaard.

Beck opent het album met een remix van ‘Find My Way’ met een heerlijke ‘Midnite Vultures’-achtige groove, maar daar had hij het origineel niet echt voor nodig: de melodie van het refrein/de brug heeft hij er volledig uitgehakt en daardoor mist het wat afwisseling, en gaat het eigenlijk gewoon 5 minuten maar zo door.

‘Pretty Boys’ is wat mij betreft een nogal monotoon folk-y liedje op het origineel, maar Khruangbin weet dat naar een veel hoger niveau te tillen op hun onmiskenbare funky, tropische manier. De zang-melodie van het refrein komt terug als gitaar-melodie. Een van de betere dingen op dit album. Een totaal ander liedje geworden, maar de stem-samples van McCartney’s origineel lijken eigenlijk alleen maar in de weg te zitten.

‘Women And Wives’ is dan juist weer een hoogtepunt van het originele album, en St. Vincent geeft het een leuke alternatieve invalshoek. Waar op het origineel enkel bas, drums en piano genoeg is, voegt zij blazers, gospel-achtige harmonieën, een geweldige gitaar-solo en een sloom drum-ritme toe. Ze geeft een hele andere sfeer aan het liedje, wat verfrissend is voor de fan die het origineel heeft platgedraaid, maar ook voor de oppervlakkige luisteraar. Niet beter dan het indrukwekkende “bare bones” origineel, maar voor fans van beide artiesten zeker het beluisteren waard.

‘When Winter Comes’ is origineel een volledig akoestisch liedje, hier door Anderson .Paak getackeld in de vorm van een soort Cat Stevens-, soul-achtig arrangement. Helaas maakt de foeilelijke time stretching het lastig om te beluisteren. Wetend dat dit een akoestisch liedje is, komt het een beetje over als zo’n platte “klein liedje met een snelle beat d’r onder”-remix, wat afbreuk doet aan de liefde die hij hier duidelijk in heeft gestopt, maar het werkt voor mij totaal niet.

Absolute hoogtepunt van ‘McCartney III’ origineel én dit “iiimagined”-album is het 10+ minuten durende stuk ‘Deep Deep Feeling’. Een van de mooiste stukken muziek van 2020, en Robert Del Naja geeft het een techno-jasje en weet er nog een knipoog naar de proto-electro track van McCartney zelf, ’Temporary Secretary’ van 40 jaar (!) eerder, in te verwerken ook. Net als het origineel blijft het een dikke 10 minuten interessant. Hij vangt het gevoel van het origineel perfect, en borduurt er op verder op een zeer sfeervolle manier. En nergens klinken de vocalen erop geplakt, wat dus nog wel eens een probleem is op andere liedjes op deze collectie.

Ander hoogtepunt is Josh Homme's versie van de keiharde rocker 'Lavatory Lil', origineel gespeeld op een Telecaster uit de jaren '50, dan weet je het wel. Homme's versie was precies zoals ik me had voorgesteld toen ik de gastenlijst voor het eerst onder ogen kwam: bluesy, met ongekend veel (pas op!) swagger. Het inhaleren van rook tussen vocale zinnen door, en een aansteker als percussie-instrument, dat moet het al opsommen.

Een super slim bedacht project, wat mij op papier deed vrezen voor Hollywood-vriendjes die zich door generieke versies zouden heenschreeuwen onder begeleiding van z'n stadion-band, maar deze vrees bleek volledig ongegrond. Dit is een mooie toevoeging aan de catalogus, naast het originele album, wat overigens lang niet McCartney's beste van de afgelopen 20 jaar was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 16-04-2021 00:21:16 (linkje) ]
pi_199030928
https://www.tweedekamer.nl/overzicht-tweede-kamermuziek

Wat luisteren ze in de tweede kamer? Kijk en vergelijk met uw eigen smaak!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2021 @ 19:11:13 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199031158
Urker Mannenkoor genot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199031293
Jammer dat niemand deze koos:

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 17 april 2021 @ 07:35:33 #86
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199036837
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:54 schreef methodmich het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/overzicht-tweede-kamermuziek

Wat luisteren ze in de tweede kamer? Kijk en vergelijk met uw eigen smaak!
Jammer van Celine Dion maar voor de rest wint D66 dit makkelijk. Wel belachelijk veel partijen zeg.
  zaterdag 17 april 2021 @ 07:37:31 #87
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199036840
Er wordt tegenwoordig zo weinig gereleased op vrijdag?
Ik heb nog zo weinig nieuws geluisterd dit jaar.
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:09:29 #88
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_199037257
Partij van de Arbeid

Barbara Kathmann: Marco Borsato - Rood

:').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:50:57 #89
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199037512
SP: Peter Kwint Skroetbalg - Stompen In De Kroeg

_O_ _O_
nee, jij dan!
pi_199041758
Kauthar kiest een lekkere hiphopkraker, dat is toch ook wel genot. Mag ze van mij gewoon in de joggingbroek naar d'r werk hoor! ^O^
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_199153931
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_199156463
Nieuwe Dinosaur Jr. :)
  woensdag 28 april 2021 @ 15:55:44 #94
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_199193783
Lekker nummertje :s)


Der Elefant
Der Elefant
Der Elefant
Der Elefant
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_199217123
HEerlijke albums die nieuwe Julia Stone en Luwten!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_199221038
De singles waren al stuk voor stuk lekker, dus het album van Royal Blood kon bijna niet slecht zijn _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199239929
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199242617
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:54 schreef Norrage het volgende:
HEerlijke albums die nieuwe Julia Stone en Luwten!
En Manchester Orchestra.
pi_199254487
quote:
14s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:40 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

En Manchester Orchestra.
Even wennen. Sferischer en rustiger dan zijn voorganger. Na meerdere luisterbeurten valt ie wel op zijn plek.

  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:06:46 #101
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_199273290
Hé, de Kings of Convenience zijn terug. In juni een nieuwe plaat - weet ik ook meteen hoe mijn zomer gaat klinken. Zin in.

pi_199274717
Ook een tour die ze langs Tivoli brengt.
What Would Goku Do
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:49:22 #105
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_199311578
Squid! Wat een héérlijke plaat.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:16:45 #106
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_199311940
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Squid! Wat een héérlijke plaat.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_199369392
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Squid! Wat een héérlijke plaat.
Lekker is ie hoor inderdaad :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_199369510
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Squid! Wat een héérlijke plaat.
is Gojira al genoemd?
pi_199370093
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:58 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

is Gojira al genoemd?
Nee maar het staat onder het kopje Metal dus ik ga het niet luisteren? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_199651971
Wat een rust hier! Wat is er aan de hand?

Anyway, nog mooie releases vandaag? Ben nu aan de black midi :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:34:26 #111
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199652218
Ja rustig hé.

Ik heb nog niet zoveel topreleases gehoord dit jaar. :@
pi_199653519
Ik heb m'n eerste concertkaartje weer binnen! Dry Cleaning in Paradiso. 2 februari 2022 :')
Aldus.
pi_199657839
Mercy van Natalie Bergman is tof. Soort gospel in een eigenwijs, nieuw jasje. Zit op het label van Jack White.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 mei 2021 @ 08:57:12 #114
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_199666574
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 12:39:44 #115
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199716599
Is Babe Rainbow hier al genoemd? Erg lekker zomers plaatje. Combi van Ultimate Painting en Mac DeMarco zou ik zeggen.
pi_199718389
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:39 schreef Slobeend het volgende:
Is Babe Rainbow hier al genoemd? Erg lekker zomers plaatje. Combi van Ultimate Painting en Mac DeMarco zou ik zeggen.
Heel leuk ja :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_199739616
Nieuwe Crowded House O+
Wat een heerlijke band toch.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_199740015
en Wolf Alice
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:22:53 #119
279824 Mansjester
City>United
pi_199740176
Nieuwe Darkside single ook uit!
pi_199740244
En een Spinvis nummer

pi_199741509
Het Nederlandse platenlabel Excelsior Recordings bestaat 25 jaar. Een heuglijk feit!



Wat is jullie Top 5 Excelsior-artiesten en Top 5 Excelsior-albumreleases uit de afgelopen 25 jaar?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 12:16:31 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199741617
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:03 schreef methodmich het volgende:
Het Nederlandse platenlabel Excelsior Recordings bestaat 25 jaar. Een heuglijk feit!

[ afbeelding ]

Wat is jullie Top 5 Excelsior-artiesten en Top 5 Excelsior-albumreleases uit de afgelopen 25 jaar?
Top 5 artiesten:
- Spinvis
- Anne Soldaat
- Alamo Race Track
- Johan
- Moss

Top 5 albums:
Bewilder - Dear Island
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Do-The-Undo - Do-The-Undo
Moss - Never Be Scared/Don't Be a Hero
Anne Soldaat - In Another Life

[ Bericht 5% gewijzigd door Slobeend op 04-06-2021 12:22:00 ]
pi_199742303
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Top 5 artiesten:
- Spinvis
- Anne Soldaat
- Alamo Race Track
- Johan
- Moss

Top 5 albums:
Bewilder - Dear Island
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Do-The-Undo - Do-The-Undo
Moss - Never Be Scared/Don't Be a Hero
Anne Soldaat - In Another Life
- Roosbeef
- Spinvis
- Moss
- Absynthe minded (zaten die op Excelsior? :o)
- Johan

Albums zou ik niet zo 1,2,3 kunnen noemen. Bovenste 3 sowieso van Roosbeef :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 13:42:01 #124
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199742438
Lefties souls connection was ook leuk :)

En over Excelsior gesproken...

Opera Alaska ook een prima nieuwe track:

pi_199744621
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Top 5 artiesten:
- Spinvis
- Anne Soldaat
- Alamo Race Track
- Johan
- Moss

Top 5 albums:
Bewilder - Dear Island
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Do-The-Undo - Do-The-Undo
Moss - Never Be Scared/Don't Be a Hero
Anne Soldaat - In Another Life
Mooie lijst. Ben er zelf nog niet helemaal uit. Sowieso komt Weeps van Daryll-Ann wel bovenaan, maar daaronder moet ik nog even over nadenken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_199792671
L
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:22 schreef Mansjester het volgende:
Nieuwe Darkside single ook uit!
Lekker weer hoor. In juli toch nieuwe album? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:49:21 #128
279824 Mansjester
City>United
pi_199797775
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:35 schreef Norrage het volgende:
L
[..]

Lekker weer hoor. In juli toch nieuwe album? :)
23 juli ja! Hoop zo op een nieuwe tour, dat concert tijdens Pitch in de gashouder in 2014 is met afstand mn beste ooit.

https://www.thefader.com/(...)lease-date-the-limit
pi_199829811
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 11:58:54 #131
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199829940
Nieuwe Ryan Adams kabbelt wel heel erg.
pi_199830806
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:58 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Ryan Adams kabbelt wel heel erg.
Dat is toch met elke Ryan Adams?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:28 #133
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199830836
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is toch met elke Ryan Adams?
Nee, niet met allemaal.
pi_199893333
Wat een heerlijke muziek van Kikagaku Moyo. Soort Japanse krautrock met weet ik veel wat voor invloeden. Heel zonnig en experimenteel en luistert heerlijk weg.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:21:57 #135
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199893451
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is toch met elke Ryan Adams?
Niet zoals deze nieuwe. Beklijft niet.
pi_199910829
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 13:04:31 #137
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199943452
Nieuwe Kings of Convenience vandaag jongens.
pi_199943778
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:04 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Kings of Convenience vandaag jongens.
Saaie plaat....

Die oude platen waren net wat leuker :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:04 #139
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199943813
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:30 schreef Norrage het volgende:

[..]

Saaie plaat....

Die oude platen waren net wat leuker :)
Valt me ook wat tegen ja.
pi_199943846
quote:
Dit nummer heeft het ook gehaald tot de 'Right now-playlist' van Ryan Schreiber. Ik hoor het net voorbij komen. Ik hoop op groots succes voor Pip!
Aldus.
pi_200052578
Prima muziekdagje: nieuwe Faye Webster, Tyler, the Creator en Lucy Dacus.
pi_200053642
Nieuwe MOdest Mouse ook. Hij is wel lekker vooralsnog!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 10:25:55 #143
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_200053773
+ ISLAND, Sault en Hiss Golden Messenger
pi_200053933
JEetje, lang geleden dat er een goede release dag was :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200053958
En een nieuwe WIlliman Fitzsimmons, en een nieuwe John Grant, en een nieuwe Mountain Goats..

wtf.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200054733
Komt er (dan toch) een tsunami van releases?!?!
Aldus.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 14:36:48 #147
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_200057339
Mt. Misery is ook leuk, soort Real Estate.
pi_200057571
Ook nog een nieuwe Cleaners from Venus, ook altijd lekker. Prima releasedag vandaag! :Y
pi_200057779
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:37 schreef Z het volgende:
Komt er (dan toch) een tsunami van releases?!?!
Gaat sowieso wel al vrij hard met releases dit jaar toch? Soms duurt het iets langer dan gepland door de naweeën van corona, maar er is al vrij veel verschenen wat mij betreft.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 19:22:48 #150
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_200061102
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Prima muziekdagje: nieuwe Faye Webster, Tyler, the Creator en Lucy Dacus.
Faye Webster kende ik niet, maar uitstekend album. Doet wat aan Natalie Prass denken.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 19:48:25 #151
13973 ranja
image means nothing
pi_200061492
quote:
Wat is jullie Top 5 Excelsior-artiesten en Top 5 Excelsior-albumreleases uit de afgelopen 25 jaar?
Maandje later al bijna, ach :)

artiesten (niet op volgorde)
Roosbeef
The Heights
The Madd
Hospital Bombers
The Mysterons

releases (enigzins op volgorde):
The Heights - DreamMaps
Roosbeef - Hond aaien
Daily Bread - Well, You're Not Invited
The Miseries - The Miseries
The Madd - The Madd Are Pretty Quick
pi_200132365
Voor de geïnteresseerden, de Kings of Convenience hebben voor hun nieuwe plaat een docu gemaakt. Ik vond het erg vermakelijk:

pi_200146153
Hebben jullie zo halverwege het jaar al een paar voorlopige toppers voor in je jaarlijst? Albums of eventueel songs?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_200148077
Kop en schouders Paul Weller's 'Fat Pop (Volume 1)' voor mij:

Paul Weller · Album · 2021 · 12 songs.

En dan deze:

  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 11:42:15 #157
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_200327929
Het nieuwe album van Anne Soldaat is érg lekker.
pi_200341773
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:42 schreef Slobeend het volgende:
Het nieuwe album van Anne Soldaat is érg lekker.
Zeker. :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200347356
Ik vond hem bij eerste beluistering - het was het cadeau van Excelsior Supportersclub - nog niet zo denderend eigenlijk. Zal er nog eens wat aandachtiger naar gaan luisteren dan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_200356368
Het is ook niet retebijzonder hoor, maar hij luistert lekker weg. Ben totaal geen fan van Anne Soldaat (je kan geen saaiere podiumpresence hebben dan hij) maar deze viel me heel erg mee :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 14 juli 2021 @ 10:57:46 #161
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_200356784
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:24 schreef Norrage het volgende:
Het is ook niet retebijzonder hoor, maar hij luistert lekker weg. Ben totaal geen fan van Anne Soldaat (je kan geen saaiere podiumpresence hebben dan hij) maar deze viel me heel erg mee :)
Ik ben nu echt razend enthousiast geworden om het te luisteren :P
nee, jij dan!
pi_200356865
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik ben nu echt razend enthousiast geworden om het te luisteren :P
Dat was mijn bedoeling :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200362805
https://eugenemcguinnessmusic.bandcamp.com/album/engine _O_

Misschien kent iemand hem nog hier. Eugene McGuinness, al een paar jaar weg bij Domino Records en doet nu alles zelf. Ja, dat is te horen. Maar ik vind het al zijn post-Domino werk veel meer ziel hebben.
pi_200364884
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:24 schreef Norrage het volgende:
Het is ook niet retebijzonder hoor, maar hij luistert lekker weg. Ben totaal geen fan van Anne Soldaat (je kan geen saaiere podiumpresence hebben dan hij) maar deze viel me heel erg mee :)
Zag ook al een vader die veel doet bij de jeugd van onze club erg lyrisch posten op Twitter. Al is die een keer mee geweest met de Wandelclub van Tim Knol en sindsdien positief over iedere artiest die zelfs maar de kleinste link met Tim heeft. Maar toch... Dijkshoorn ook zeer positief vandaag, dus je bent in goed gezelschap. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 12:14:44 #165
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_200499933
De nieuwe DARKSIDE, zeg het maar jongens.
pi_200500600
Voor mij een flinke tegenvaller. Misschien dat de plaat nog gaat groeien, maar na eerste paar luisterbeurten blijft er eigenlijk niks hangen.
pi_200502988
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor mij een flinke tegenvaller. Misschien dat de plaat nog gaat groeien, maar na eerste paar luisterbeurten blijft er eigenlijk niks hangen.
De al uitgebrachte singles vond ik ook wel aardig saai, ik verwacht ook een beetje een domper. Nog niet geluisterd verder.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200608766
Vind het nog wel een aardige plaat, maar swingt en wringt bij lange na niet zo als de vorige.
Maar wel wat spannende nummers erop. Mijn favoriete is Inside Is Out There
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:48:16 #169
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_200609844
Net twee nummers geluisterd, redelijke krautrockvibe waar ik wel erg lekker op ga :Y
nee, jij dan!
pi_200895320
Nieuwe Jungle is uit, alles is goed, ik ben fan
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:01:31 #172
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_200896607
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:25:54 #173
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_200898452
quote:
Belooft weer een mooie Sufjan-release te worden O+.
pi_200953502
Nieuwe Killers is ook wel fijn zeg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200953505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:25 schreef BoerBert het volgende:

[..]
Belooft weer een mooie Sufjan-release te worden O+.
:Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200962559
Die vorige single niet heel super ofzo, maar deze pakt mij wel in hoor :Y

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200994132
Prachtig album all-over die nieuwe Lorde :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_200994328
En nieuwe Villagers, Angus &Julia Stone en Tropical Fuck Storm...en vast nog meer. Lekker dagje :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201053094
Bruiser Wolf. Plaat is al een tijdje uit maar wat een bijzondere plaat (hip hop). Ongebruikelijke/ongemakkelijke rapstijl maakt het spannend vind ik.
Aldus.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:33:40 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201064344
Voor mensen die deze zomer nog een kans willen geven, heb ik alvast de ideale soundtrack;



quickly, quickly: The Long and Short of It

- LEKKERRRRRRrrrrrr
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 13:29:57 #181
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201094973
Big Red Machine album is mooi O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:33:21 #183
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201095124
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:20 schreef Norrage het volgende:
Big Red Machine album is mooi O+
Eens, vooral de eerste helft. Steve Gunn en Cleo Sol (zangeres Sault) zijn ook aanraders.
pi_201095224
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:33 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Eens, vooral de eerste helft. Steve Gunn en Cleo Sol (zangeres Sault) zijn ook aanraders.
Ik ben nu halverwege dus ben benieuwd naar deel 2 ja ;)

Maar eerste helft was prachtig ja.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201114291
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:34 schreef Z het volgende:
Bruiser Wolf. Plaat is al een tijdje uit maar wat een bijzondere plaat (hip hop). Ongebruikelijke/ongemakkelijke rapstijl maakt het spannend vind ik.
Vond ik ook een hele leuke! Veel geluisterd al.
  maandag 30 augustus 2021 @ 21:22:08 #186
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201145579
Iemand de nieuwe Kanye al aangedurfd?
- 27 nummers. Bijna 2 uur. Met titels als Praise God, Jesus Lord en Lord I Need You.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201145686
quote:
17s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:33 schreef EP3 het volgende:
Voor mensen die deze zomer nog een kans willen geven, heb ik alvast de ideale soundtrack;

[ afbeelding ]

quickly, quickly: The Long and Short of It

- LEKKERRRRRRrrrrrr
Had 'm al in de wachtrij ook, nu pas aan toegekomen. En dan niet eens met andere muziek, gewoon met stomme dingen ;(

Maar eens, lekkere plaat.
What Would Goku Do
pi_201146378
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:22 schreef EP3 het volgende:
Iemand de nieuwe Kanye al aangedurfd?
- 27 nummers. Bijna 2 uur. Met titels als Praise God, Jesus Lord en Lord I Need You.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er aan begonnen maar vond het muzikaal nogal magertjes.
Aldus.
pi_201148948
Ik vind die gospel-liedjes eigenlijk het leukst geloof ik.
Aldus.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:22:46 #190
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_201149118
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:22 schreef EP3 het volgende:
Iemand de nieuwe Kanye al aangedurfd?
- 27 nummers. Bijna 2 uur. Met titels als Praise God, Jesus Lord en Lord I Need You.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dang... :{ Die sla ik eerst nog wel even over.
nee, jij dan!
pi_201149210
Wat is er eigenlijk mis met dat soort titels/onderwerpen, vraag ik me af. De gemiddelde rap-tekst staat me misschien wel (nog) meer tegen dan religieuze teksten.
Aldus.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:04:01 #192
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201149538
Wanneer het muzikaal interessant is, heb ik er weinig moeite mee, Z.
Maar zodra religie z'n intrede doet en de boodschap vooral gericht is aan dorstige gelovigen, lijkt de muziek helaas nogal eens een ondergeschikte rol te spelen.

Maw: gospel is doorgaans niet echt aan mij besteed.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:44:35 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201150110
Ik heb Ye altijd overgeslagen... heb ik iets gemist?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201150180
Marvin Gaye is al te gospel voor mij dus ik sla Kanye over.

Nee geintje die heb ik altijd al overgeslagen.
What Would Goku Do
pi_201151028
West was toch een obscure presidentskandidaat in Amerika? Maakt hij ook muziek dan?
pi_201151352
Ik heb een zwak voor gospel. Ik kan er niks aan doen.

Wat ik wel interessant vind aan de West-plaat is dat de drums zo naar de achtergrond verdwenen zijn. Dat is natuurlijk al veel langer aan de hand maar die ontwikkeling wordt steeds meer mainstream.
Aldus.
pi_201155769
Moderne gospel kan supertof zijn, zie ook die plaat van Natalie Bergman van dit jaar. Genieten hoor!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 11:37:08 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201164906


:D dit klinkt als hele foute nederlandstalige slager maar dat is het niet :D

https://thequietus.com/ar(...)d-up-for-this-review

BB probeert een amsterdams accent "hey maisie heb jij een plaatie gemaakt"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 13:42:32 #199
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201166253
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:22 schreef EP3 het volgende:
Iemand de nieuwe Kanye al aangedurfd?
- 27 nummers. Bijna 2 uur. Met titels als Praise God, Jesus Lord en Lord I Need You.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter
pi_201166666
quote:
88s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

:D dit klinkt als hele foute nederlandstalige slager maar dat is het niet :D

https://thequietus.com/ar(...)d-up-for-this-review

BB probeert een amsterdams accent "hey maisie heb jij een plaatie gemaakt"
Hé hef dat meissie van Peters een ploatie maakt?
nee, jij dan!
  woensdag 1 september 2021 @ 14:22:52 #201
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201166720
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dan weet je echt niet meer wat je met je tijd moet doen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201191987
Nieuw SUUNS album, ben benieuwd.
pi_201192501
Ja nieuwe SUUNS! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201192727
Is het wat?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:27:21 #205
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201192900
ABBA is terug.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:47:40 #206
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201193272


Dit is een bijzonder album.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 11:22:15 #207
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201344558
Even de nieuwe Madrugada droppen...


Fijn als altijd ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Moody op 13-09-2021 21:03:41 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_201346331
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 11:22 schreef Slobeend het volgende:
Little Simz
Leuke plaat inderdaad :Y
nee, jij dan!
pi_201350905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:15 schreef Felagund het volgende:
Is het wat?
Meh :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:18:31 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201350932
Wat blijft Low toch goede platen maken _O_
pi_201351082
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:18 schreef Beregd het volgende:
Wat blijft Low toch goede platen maken _O_
Ja ik vind die nieuwe weer geweldig :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_201355004
Wel even schrikken bij de eerste luisterbeurten. Je kunt ook denken dat je speakers het begeven.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_201470469
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 11:22 schreef Slobeend het volgende:
Enkel geciteerd ter attentie.
Slob, had jij al gezien dat Andy Shauf plots een plaat heeft aangekondigd voor aanstaande vrijdag? Dit is het eerste nummer:

  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 15:42:49 #216
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201470714
quote:
3s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:20 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]
Slob, had jij al gezien dat Andy Shauf plots een plaat heeft aangekondigd voor aanstaande vrijdag? Dit is het eerste nummer:

Nee!
pi_201480223
quote:
Mooi! :Y

Waar komt deze vent ineens vandaan?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201480694
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:38 schreef Norrage het volgende:

[..]
Mooi! :Y

Waar komt deze vent ineens vandaan?
Dat weet niemand. Iemand op musicmeter kwam opeens met deze tip aan en het slaat aardig aan. Prachtig album ook.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 17:13:19 #219
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201485247
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:38 schreef Norrage het volgende:

[..]
Mooi! :Y

Waar komt deze vent ineens vandaan?
Doet mij heel erg denken aan die andere MuMe hype, The Slow Show. Klinkt ook behoorlijk vergelijkbaar.
pi_201489798
Iemand het album Unearthed van Zanias al geluisterd? Wat mij betreft een heerlijke mix van pop en techno.
Idieyoudie had er wel een leuke review over geschreven die het meeste wat ik erover kan vertellen wel aanstipt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft ook een zooi vette clips erbij gemaakt.
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 13:18:35 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201497076
Ik weet het niet met het Sufjan & Angelo de Augustine album.
pi_201535200
quote:
Zeer fijne band inderdaad. Door mijn huisgenoot aangeraden. Album heeft wel een paar missers, maar over het algemeen heel fijn.

Ben trouwens heel blij dat het concertreizen weer gaat starten. Zag op Instagram dat tricot ook naar Amsterdam komt. Meteen tickets gekocht. Zag ook al wat andere leuke dingen voorbij komen en ben benieuwd wat voor concerten er de komende tijd nog meer gepland gaan worden. :D
  zondag 3 oktober 2021 @ 15:54:37 #224
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201619249
Dat Geogaddi een nogal duister en mysterieus album is dat bol staat met verwijzingen wist ik wel, maar damn:


"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201642996
quote:
11s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:54 schreef EP3 het volgende:
Dat Geogaddi een nogal duister en mysterieus album is dat bol staat met verwijzingen wist ik wel, maar damn:


[ afbeelding ]
Wow. Leuk :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:04:57 #226
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201651164
https://pitchfork.com/fea(...)rk-reviews-rescored/

emo.gif

Ze maken zichzelf weereens belachelijk bij P4K.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:14:38 #227
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201651299
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:04 schreef EP3 het volgende:
https://pitchfork.com/fea(...)rk-reviews-rescored/

[ afbeelding ]

Ze maken zichzelf weereens belachelijk bij P4K.
Wilco - Sky Blue Sky van een 5.2 :') naar een 8.5 is wel erg terecht. Oh en Turn On The Bright Lights van een 9 naar een 7 niet.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:18:33 #228
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201651375
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Wilco - Sky Blue Sky van een 5.2 :') naar een 8.5 is wel erg terecht. Oh en Turn On The Bright Lights van een 9.5 naar een 7.5 niet.
Klopt. En PJ is ook terecht. Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:33:33 #229
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201651564
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:04 schreef EP3 het volgende:
https://pitchfork.com/fea(...)rk-reviews-rescored/

[ afbeelding ]

Ze maken zichzelf weereens belachelijk bij P4K.
_O-
pi_201652020
Het hele idee van dat artikel is dat sommige muziek na verloop van tijd een andere impact blijkt te hebben, en uit de stukjes die erbij geschreven zijn spreekt daarbovenop een bewustheid dat dit lijstje net zo vergankelijk zal zijn als de cijfers van toen.

Maar nee echt belachelijk die nieuwe cijfers :')

Komop nu doen jullie precies waar men p4k al die tijd voor uitgemaakt heeft.
What Would Goku Do
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:18:44 #231
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201652211
Ja, ik snap het idee wel, hoor.
Ik vind het alleen n volstrekt onzinnige oefening om alles met terugwerkende kracht opnieuw te gaan waarderen.

Het spreekt voor zich dat die cijfers niet in steen gebeiteld staan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:32:56 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201653275
Die reviews zijn inderdaad zo relatief als iets. Om dit dan in cijfers te gaan gieten bij 19 willekeurige albums, als was het een wetenschappelijke correctie, dan neem je jezelf toch iets te serieus.

Chairlift’s Moth is nu een 8.5 ipv 7.6. Tja…
pi_201654198
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 22:32 schreef Beregd het volgende:
Die reviews zijn inderdaad zo relatief als iets. Om dit dan in cijfers te gaan gieten bij 19 willekeurige albums, als was het een wetenschappelijke correctie, dan neem je jezelf toch iets te serieus.

Chairlift’s Moth is nu een 8.5 ipv 7.6. Tja…
Ze nemen zichzelf juist niet zo serieus lijkt me.
What Would Goku Do
pi_201661996
Welke tribute vinden jullie leuker?

The Metallica Blacklist - 53 artiesten coveren songs van The Black Album - of is I'll Be Your Mirror - 11 artiesten spelen de bananenplaat van VU & Nico - interessanter? Of allebei? Of allebei niet?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 19:13:50 #235
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201662010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:12 schreef methodmich het volgende:
Welke tribute vinden jullie leuker?

The Metallica Blacklist - 53 artiesten coveren songs van The Black Album - of is I'll Be Your Mirror - 11 artiesten spelen de bananenplaat van VU & Nico - interessanter? Of allebei? Of allebei niet?
I'll Be Your Mirror kan er mee door.
pi_201664428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:12 schreef methodmich het volgende:
Welke tribute vinden jullie leuker?

The Metallica Blacklist - 53 artiesten coveren songs van The Black Album - of is I'll Be Your Mirror - 11 artiesten spelen de bananenplaat van VU & Nico - interessanter? Of allebei? Of allebei niet?
Doe mij maar die bananenplaat, sowieso heb ik daar veel meer mee. Daarbij ook leukere artiesten wat mij betreft. 12 covers van Nothing Else Matters hoeft voor mij ook absoluut niet.
pi_201669320
Er was een, helaas ter ziele gegane, indie-website die dat structureel deed. Ik ben de naam van de site vergeten. Maar dat was een leuke rubriek waarin ze terugkeken op oude recensies. Ze paste geen cijfers aan. Maar volgens mij gaven ze überhaupt geen cijfers. Hoe heet die site ook al weer ...?
Aldus.
pi_201669333
Stylus magazine geloof ik.
Aldus.
pi_201669493
Ja ik vind dat idee van die reviews herbezoeken juist leuk. Dat ze bij pitchfork voor de cijfers al decennialang gewoon dobbelen lijkt me duidelijk. Sowieso heb ik niet veel met die site sinds ze inmiddels 15 jaar terug door hun crappy servers wat albums zoals dat van Joanna Newsom leakten.
pi_201681581
Poeh die nieuwe James Blake valt niet mee.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:43:35 #241
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201681773
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:22 schreef Norrage het volgende:
Poeh die nieuwe James Blake valt niet mee.
Had er hoge verwachtingen van afgaande op de al uitgebrachte nummers maar valt me nog niet enorm mee nee.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:56:23 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201683255
Voor de liefhebbers: Karen Peris, die van the innocence mission, heeft vandaag een wondermooie soloplaat uit.

pi_201701860
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:56 schreef Beregd het volgende:
Voor de liefhebbers: Karen Peris, die van the innocence mission, heeft vandaag een wondermooie soloplaat uit.

Deze release had ik echt helemaal gemist. Dank voor de tip, Beregd.
pi_201751950
"Here he goes again, looking at the stars, seeing how they shine."

https://pitchfork.com/rev(...)usic-of-the-spheres/
Aldus.
pi_201770129
Moderat gaat weer dingen doen _O_ Blij mee
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:27:01 #246
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201792656
https://pitchfork.com/fea(...)st-25th-anniversary/

Radiohead, Radiohead en nog eens Kanye Radiohead.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201792875
Wel grappig dat ze Interpol eerst downgraden maar het wel heel hoog in deze lijst staat.
Aldus.
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:27:29 #248
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201793057
Radiohead doet het bij de vrouwelijke lezertjes wel aanzienlijk minder, overigens.
Alleen In Rainbows weet 'n plek te bemachtigen in de top 10.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:44:24 #249
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201793146
Het lijken me behoorlijk jonge vrouwtjes, als je naar hun lijst kijkt.


25 jaar Pitchfork zeg, ik word oud 🙄
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:55:06 #250
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201793232
Ja, ik bezoek ze ws ook al zo'n 20 jaar met enige regelmaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201805398
Ik vind het maar een heel verwarrend lijstje die Top200.
Aldus.
pi_201806575
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:27 schreef EP3 het volgende:
https://pitchfork.com/fea(...)st-25th-anniversary/

Radiohead, Radiohead en nog eens Kanye Radiohead.
Uit de reacties op Twitter: er is één ding erger dan een lijst door Pitchfork zelf: een lijst door Pitchfork-lezers.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:39:02 #253
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201843478
Dit smaakt naar meer:


Doet denken aan de _O_ MPP _O_ periode.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:10:18 #254
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201861679
Veel goede albums uit vandaag. My Morning Jacket, Lana del Rey, Helado Negro. Maar wel allemaal een speelduur van 1 uur +. Dit is geen goede trend! De ideale speellengte zit wmb ergens tussen de 40 en 45 minuten. 50 max.

Zo.
pi_201862106
Nog een nieuwe Lana? :o

Ook nog een neiuwe Oscar and the Wolf
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:53:44 #256
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201862187
En een nieuwe parquet courts
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:47:29 #257
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201862666
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:53 schreef Beregd het volgende:
En een nieuwe parquet courts
Damn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201862829
En een Franstalige plaat van Jarvis Cocker. Of Cockèr in dit geval.

Nieuwe Lana is al meteen weer huilen, zo mooi. Black Bathing Suit.... Oh Lana, oh Lana, doe hem alsjeblieft zelf aan en zing dan de hele dag dat lied!!!'



[ Bericht 52% gewijzigd door methodmich op 22-10-2021 17:39:01 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_201919374
Lana's nieuwe is wel leuk. Topper is nu wel Dealer samen met Miles Kane :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 15:14:02 #260
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201920309
Ik was nooit fan van Parquet Courts, maar de nieuwe gaat er heerlijk in. Plant Life _O_.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:13:32 #261
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201921966
Niet mijn persoonlijke favoriet van ze, maar zeker n prima plaatje. Parquet Courts is eigenlijk heel constant.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201923794
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:57 schreef Norrage het volgende:
Lana's nieuwe is wel leuk. Topper is nu wel Dealer samen met Miles Kane :Y
Dat is wel een leuke song inderdaad, omdat Lana daar voor haar doen even lekker los gaat en een flinke scheur opentrekt. Maar ze pakt mij toch altijd het meest in de meer betoverende songs. Sterkere plaat dan de eerste van dit jaar, als je het mij vraagt. Persoonlijker en gevarieerder ook.

Nieuwe Parquet Courts is ook leuk, maar die hebben wat mij betreft wel betere platen gemaakt. Wel een fijne ontwikkeling dat ze steeds meer aan The Clash doen denken, vind ik.

Ook erg tof is Colourgrade van Tirzah.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:55 #263
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201928868
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:14 schreef Slobeend het volgende:
Ik was nooit fan van Parquet Courts, maar de nieuwe gaat er heerlijk in. Plant Life _O_.
Heerlijke song inderdaad _O_
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 16:29:21 #265
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:18:19 #266
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201933539
Spaanstalige retrio-indiepop van Las Dianas O+

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:30:18 #267
13973 ranja
image means nothing
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:04:55 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201940659
The War On Drugs jongens, zeg het maar. Ik ben positief.
pi_201940960
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:04 schreef Slobeend het volgende:
The War On Drugs jongens, zeg het maar. Ik ben positief.
Ik ben niet positief, niet negatief, maar vooral onverschillig. Meer van hetzelfde en dat hoeft niet verkeerd te zijn, alleen doet het voor mij niet (meer) zoveel.
pi_201941093
ik ben altijd onverschillig over muziek van the war on drugs, tame impala etc.

soort coldplay-alternatieven voor 'hipsters'
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:35 #271
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201941155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:45 schreef CharlesKinbote het volgende:
ik ben altijd onverschillig over muziek van the war on drugs, tame impala etc.

soort coldplay-alternatieven voor 'hipsters'
Slechte troll.
pi_201941162
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Slechte troll.
Waarom zou ik trollen? Omdat ik het met je oneens ben?
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:52:28 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201941181
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:51 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Waarom zou ik trollen? Omdat ik het met je oneens ben?
"soort coldplay-alternatieven voor 'hipsters'." Nee.
pi_201941259
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:52 schreef Slobeend het volgende:

[..]
"soort coldplay-alternatieven voor 'hipsters'." Nee.
Ik vind Coldplay fantasieloze muziek die maar wat voortkabbelt, met soms een leuk melodietje erin. Datzelfde gevoel heb ik bij The War On Drugs, dat precies klinkt als A Flock of Seagulls, en met de muziek van Tame Impala (een journalist noemde het ooit 'dinner party psychedelic', vond dat wel een grappige en treffende omschrijving :D).
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:03:35 #275
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201941299
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:59 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Ik vind Coldplay fantasieloze muziek die maar wat voortkabbelt, met soms een leuk melodietje erin. Datzelfde gevoel heb ik bij The War On Drugs, dat precies klinkt als A Flock of Seagulls, en met de muziek van Tame Impala (een journalist noemde het ooit 'dinner party psychedelic', vond dat wel een grappige en treffende omschrijving :D).
Dat je de The War On Drugs voortkabbelende muziek vindt kan ik wel inkomen. Maar Tame Impala is dat toch niet. Ze zijn wel populair geworden maar ik bespeur nog geen Coldplay-actige fantasieloze hits.
pi_201941305
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat je de The War On Drugs voortkabbelende muziek vindt kan ik wel inkomen. Maar Tame Impala is dat toch niet. Ze zijn wel populair geworden maar ik bespeur nog geen Coldplay-actige fantasieloze hits.
:r
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:04:52 #277
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201941311
quote:
Als je dit fantasieloos vindt houdt het wel een beetje op.
pi_201941369
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Als je dit fantasieloos vindt houdt het wel een beetje op.
Wat vind je er mooi of fantasievol aan? Oprechte vraag. Ik kan er inkomen dat mensen het een prettig of leuk liedje vinden, op dezelfde manier dat ik een nummer als The Suburbs van Arcade Fire heel prettig en leuk vind, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dit goed of creatief vind. Irritant cliché drumloopje met Rhodes, matige cadens, geijkte allegorische tekst die over een trip gaat, etc. En die seksloze stem die dan een beetje in hetzelfde bereik blijft hangen het hele nummer.

Is dan ook geen verrassing dat een radiostation als 3FM dit gewoon draait (agz. Tame Imapal zgn. 'indie' zou zijn), ligt helemaal in hun straatje :P
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:16:16 #279
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201941410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:12 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Wat vind je er mooi of fantasievol aan? Oprechte vraag. Ik kan er inkomen dat mensen het een prettig of leuk liedje vinden, op dezelfde manier dat ik een nummer als The Suburbs van Arcade Fire heel prettig en leuk vind, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dit goed of creatief vind. Irritant cliché drumloopje met Rhodes, matige cadens, geijkte allegorische tekst die over een trip gaat, etc. En die seksloze stem die dan een beetje in hetzelfde bereik blijft hangen het hele nummer.

Is dan ook geen verrassing dat een radiostation als 3FM dit gewoon draait (agz. Tame Imapal zgn. 'indie' zou zijn), ligt helemaal in hun straatje :P
The Suburbs _O_. Ik kan niet zo goed zeggen wat ik er mooi aan vind. Ik vind het een prettig trippig nummer denk ik.

Wat vind jij goede albums dit jaar? Even voor mijn beeld.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:53:32 #280
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201941817
The War on drugs klinkt echt meer en meer als goedkope stadiumrock. De magie van Lost in the dream is echt volledig weg.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:55:19 #281
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201941834
Wel leuk: de nieuwe Marisa Nadler.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:37:02 #282
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_201942267
En voor de fans van wat Vlaamse weird folk ( @methodmich ongetwijfeld ;) )


Catbug heeft (al een week) een nieuw album uit.
pi_201942551
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:53 schreef Beregd het volgende:
The War on drugs klinkt echt meer en meer als goedkope stadiumrock. De magie van Lost in the dream is echt volledig weg.
Ja....Echt niks aan die nieuwe plaat. Ik vond Deeper Understanding op zich nog wel aardig, maar dit is nog meer voortkabbelen...

Slave Ambient hebben ze nooit meer geevenaard...Zo klink ik best wel hipster _O- Maar dat is al jaren mijn favoriete plaat van ze, al ruim voordat LITD uitkwam.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:43:13 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201943040
Maar het is niet méér stadiumrock dan de vorige albums. Het is meer van hetzelfde, dat misschien wel.

Pitchfork geeft overigens een 8.4.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:26:43 #285
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201943641
Je moet gewoon iets verder kijken dan je neus lang is. Coldplay is rrrrrrete-saai. Tame Impala is rrrrrrete-strak.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:28:09 #286
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201943656
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201943868
De haat op Coldplay begrijp ik serieus echt nooit. Ze hebben echt hele goede muziek gemaakt. Die vorige plaat had best goede nummers, Parachutes en Rush zijn natuurlijk geweldig en mijn persoonlijke favoriet is ViVa la Vida...

Ghost Stories vond ik ook nog te pruimen. De rest echter is echt waardeloze poep, dat moet ik wel toegeven, en soms denk ik dat iedereen hun mening daarop gebaseerd is.

En dat laatste album is wel echt het summum van reteslecht.

Tame Impala en TWOD zijn ook gewoon goede bands; al wordt het natuurlijk met het album commercieler helaas...Hoeveel bands zijn er nou die na een groot succes niet commercieler worden? ik kan er niet heel veel noemen; Radiohead misschien?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201943990
quote:
En het laatste album zwaar ondergewaardeerd, of ondergesneeuwd door de toen naderende crisis.


Alleen al als producer uitzonderlijk goed, de manier waarop hij analoge sound verweeft in het digitale tijdperk. Met als voorbeeld hierboven de mompelrap-remix van een liedje dat al op zichzelf staat, maar ook zo een vette rap-productie geweest had kunnen zijn. Ok, daar had geen dure 8-LP uitmelk-deluxe-editie met 3 bonus-liedjes aan te pas hoeven te komen voor een album van amper 2 jaar oud, maar toch.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:49:37 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201944014
Alles na A Rush... vind ik behoorlijk suf, Nor. Kan er niks aan doen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201944066
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
En het laatste album zwaar ondergewaardeerd, of ondergesneeuwd door de toen naderende crisis.


Alleen al als producer uitzonderlijk goed, de manier waarop hij analoge sound verweeft in het digitale tijdperk. Met als voorbeeld hierboven de mompelrap-remix van een liedje dat al op zichzelf staat, maar ook zo een vette rap-productie geweest had kunnen zijn. Ok, daar had geen dure 8-LP uitmelk-deluxe-editie met 3 bonus-liedjes aan te pas hoeven te komen voor een album van amper 2 jaar oud, maar toch.
Heel aardig album die laatste ja :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_201944334
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:26 schreef EP3 het volgende:
Je moet gewoon iets verder kijken dan je neus lang is. Coldplay is rrrrrrete-saai. Tame Impala is rrrrrrete-strak.
Volgens mij heb ik veel verder gekeken dan mijn neus lang is en ben ik gewoon inhoudelijk ingegaan op hun muziek. Wie is hier nou bekrompen? Nogmaals, je kunt het gewoon leuke muziek vinden, dat hoef je aan niemand te verantwoorden. Maar het stelt kwalitatief gezien gewoon heel weinig voor en ik vind het oersaai, en iedere keer dat mensen het dan ophemelen wordt het irritanter. Vooral als ze niet eens kunnen uitleggen wat er dan goed aan is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:43 schreef Slobeend het volgende:
Maar het is niet méér stadiumrock dan de vorige albums. Het is meer van hetzelfde, dat misschien wel.

Pitchfork geeft overigens een 8.4.
Pitchfork neem ik gelukkig al sinds mijn puberteit niet meer serieus.
pi_201944487
Mark Kozelek verwoordde het al perfect in 2014.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:44:19 #293
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_201944668
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:43 schreef Slobeend het volgende:
Maar het is niet méér stadiumrock dan de vorige albums. Het is meer van hetzelfde, dat misschien wel.

Pitchfork geeft overigens een 8.4.
Zullen ze over 25 jaar wel met terugwerkende kracht een 5 van maken.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:45:26 #294
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_201944678
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:14 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik veel verder gekeken dan mijn neus lang is en ben ik gewoon inhoudelijk ingegaan op hun muziek. Wie is hier nou bekrompen?

Het was met n knipoog, Charles.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_201946503
Leuke tip, @Beregd, dat Catbug!

Gooi ik stiekem, omdat het kan, Tirzah er nog een keertje in.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 13:21:10 #296
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201983585
De altijd enorm onderschatte Admiral Freebee heeft ook weer een uitstekend album afgeleverd.
pi_201997387
"Ed Sheeran is older now; he’s married and newly a father. With all this change comes a new set of trite observations about love, life, and partying amid anonymous and synthetic pop music."
https://pitchfork.com/reviews/albums/ed-sheeran-equals/

Is PF weer wat vileiner aan het worden? Ik vind dat wel aardig iig.
Aldus.
pi_202015898
Ought is er helaas mee gestopt. Gelukkig gaan de frontman en bassist door onder een nieuwe naam - Cola - waarvan de eerste single meteen top klinkt, maar toch ook even een saluut naar een van de beste indienummers van de 2010s: Beautiful Blue Sky. Zo'n nummer dat ik nooit beu zal worden.

  woensdag 3 november 2021 @ 16:41:11 #299
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_202016124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Ought is er helaas mee gestopt. Gelukkig gaan de frontman en bassist door onder een nieuwe naam - Cola - waarvan de eerste single meteen top klinkt, maar toch ook even een saluut naar een van de beste indienummers van de 2010s: Beautiful Blue Sky. Zo'n nummer dat ik nooit beu zal worden.

Ik las het ook net op Facebook en wou hetzelfde nummer plaatsen. Heerlijk nummer :Y
pi_202024972
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Ought is er helaas mee gestopt. Gelukkig gaan de frontman en bassist door onder een nieuwe naam - Cola - waarvan de eerste single meteen top klinkt, maar toch ook even een saluut naar een van de beste indienummers van de 2010s: Beautiful Blue Sky. Zo'n nummer dat ik nooit beu zal worden.

Oh dat is heel jammer!

Maar dit nummer is heel vet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 4 november 2021 @ 20:52:47 #301
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_202034122
:Y).
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')