SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Je mist een dag testen...quote:Op maandag 8 februari 2021 17:30 schreef Koffieplanter het volgende:
2273 besmettingen? Tijd om alles open te gooien lijkt me. De Britse variant blijkt dus vooral een sprookje te zijn.
Precies met zo'n afname kunnen ze de maatregelen niet langer aan de Britse variant ophangen.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:30 schreef Koffieplanter het volgende:
2273 besmettingen? Tijd om alles open te gooien lijkt me. De Britse variant blijkt dus vooral een sprookje te zijn.
Bizar dat er überhaupt bijna 2300 gevallen te melden zijn terwijl alle testlocaties dicht zijn.quote:
Tot twee keer modaal toch? Komt lenny daar zijn bed voor uit?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:29 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
@:lenny_leonard jij je bonus al gekregen maat?
Alternatieve rekenmethode zeker?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bizar dat er überhaupt bijna 2300 gevallen te melden zijn terwijl alle testlocaties dicht zijn.
Waren vast op nalevering.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
Bizar dat er überhaupt bijna 2300 gevallen te melden zijn terwijl alle testlocaties dicht zijn.
Maar gaat het werkelijk zoveel helpen? bijna 4 miljoen dosis voor Nederland in Q2 zou mooi zijn, maar in Q2 begint het ook wel goed te lopen met andere vaccins.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:29 schreef eragon2890 het volgende:
De EU is er ook achter dat het virus niet aan politiek of mensenrechten doet: https://www.trouw.nl/buit(...)-te-kunnen~b0ac2d7e/
Mooi zo, het werkt uitstekend, hier met die spuiten!
Je kunt je ook afvragen waarom er blijkbaar zoveel achterstallige testen zijn en waarom commerciële teststraten (sommigen) wel open kunnen zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er bij de commerciële teststraten niet van de ambtelijke slakken zitten die alleen maar kunnen janken als er iets buiten het bekende hokje komt, maar het ook oplossen.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom er blijkbaar zoveel achterstallige testen zijn en waarom commerciële teststraten (sommigen) wel open kunnen zijn.
Ze moesten ook iets ondertekeken, dat als het niet door bleek te gaan dat ze het dan terug moesten storten naar hun werkgever, wat is dat voor armoede manquote:Op maandag 8 februari 2021 17:29 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
@:lenny_leonard jij je bonus al gekregen maat?
Wie durft hier het OPNAADEKROEG.GIF te posten!!!!! ??????quote:Op maandag 8 februari 2021 17:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoho, we weten pas in juli of dit code zwart gaat worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Nee, dat zou het niet betekenen. De discussie voeren betekent dat er naar de voor- en nadelen van elke maatregel gekeken worden en gekeken wordt wat de waarde van die specifieke maatregel is en of dat in balans is.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:20 schreef eentwee het volgende:
[..]
De discussie wordt hier ook niet gevoerd. Hier blijven de meeste posters hangen in "Ja maar de nevenschade". Continu herhalen dat we ook een ander probleem hebben. En sarcastische opmerkingen over de boze overheid of de kwaadaardige of domme RIVM. Of principieel doen over een avondklok.
De discussie voeren zou betekenen dat we het hebben over concrete afwegingen en voorstellen over wie er wel in het ziekenhuis mag worden opgenomen en wie we thuis laten doodgaan. Dus begin maar.
Kunnen de teststraten überhaupt zo'n dagelijks aantal verwerken? Hoeveel minuten kost het afnemen van 1 swap plus de administratieve afwerking daarvan in de teststraat?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:37 schreef Caland het volgende:
[..]
170.000 besmettingen per dag zou ik toch wel scharen onder bangmakerij
Hadden ze niet de ambitie om 10.000.000 testen per maand te kunnen doen in maart? Massatesten...quote:Op maandag 8 februari 2021 17:48 schreef Nia het volgende:
[..]
Kunnen de teststraten überhaupt zo'n dagelijks aantal verwerken? Hoeveel minuten kost het afnemen van 1 swap plus de administratieve afwerking daarvan in de teststraat?
Aan testkits kennelijk geen gebrek.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hadden ze niet de ambitie om 10.000.000 testen per maand te kunnen doen in maart? Massatesten...
En vergeet niet dat er ook eens met een andere bril naar gekeken moet worden. Hoe kan het dat met al deze maatregelen vorige week nog altijd bijna 7000 positieve testen waren bij de groep die het ziekenhuis overbevolkt, 60+?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat zou het niet betekenen. De discussie voeren betekent dat er naar de voor- en nadelen van elke maatregel gekeken worden en gekeken wordt wat de waarde van die specifieke maatregel is en of dat in balans is.
Het is geen leven/dood situatie, er zijn meerdere wegen naar Rome. Mijn vragen in de post waar je op reageerde waren niet vanuit ‘laat ze maar sterven’, maar vanuit; kan de zorg die druk aan?
Het is met 92+% ook een van de beste. Het zijn niet alleen 100 miljoen dosissen, het zijn er 100 miljoen van het niveau van pfizer, moderna, en novavax.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar gaat het werkelijk zoveel helpen? bijna 4 miljoen dosis voor Nederland in Q2 zou mooi zijn, maar in Q2 begint het ook wel goed te lopen met andere vaccins.
Ja, ze hebben al heel wat geroepen afgelopen jaar. Meeste hoor je nooit meer wat van.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hadden ze niet de ambitie om 10.000.000 testen per maand te kunnen doen in maart? Massatesten...
Bij twijfel, zeg nee jaquote:Op maandag 8 februari 2021 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Het effect is onduidelijk, dus we gaan er maar mee door.
Als je alleen een selectieve groep laat stemmen dan krijg je dit soort antwoordenquote:Op maandag 8 februari 2021 18:06 schreef Red_85 het volgende:
75% staat achter de avondklok?
Wat ferd? Wwwat?![]()
Waar heb jij je info vandaan?
Crimineel gewoon. Echt crimineel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Het effect is onduidelijk, dus we gaan er maar mee door.
Of dit is alvast het psychologische spelletje dat er nog meer maatregelen mogelijk zijn. Alles moet wijken voor corona.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:05 schreef DonDruiper het volgende:
'Geen verdere maatregelen nodig op dit moment'
Gohhh, wat worden we verwend he jongens!
Op dit moment. Formuleren op zo'n manier dat we ervan doordrongen blijven dat de gereedschapskist nog echt niet leeg is.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:05 schreef DonDruiper het volgende:
'Geen verdere maatregelen nodig op dit moment'
Gohhh, wat worden we verwend he jongens!
Dat was ie wel na de sperzeit.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dit moment. Formuleren op zo'n manier dat we ervan doordrongen blijven dat de gereedschapskist nog echt niet leeg is.
Daar geloof ik niks van. Juist de eerste maatregel waar mensen in mijn omgeving massaal over vallen - en dat zijn mensen die andere maatregelen altijd begrepen hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:06 schreef Red_85 het volgende:
75% staat achter de avondklok?
Wat ferd? Wwwat?![]()
Waar heb jij je info vandaan?
Irritant? Het is beschamend, walgelijk, ziekelijk etc etc. Woorden schieten eigenlijk te kort voor de draconische maatregelen, en het gebrek aan perspectief dat deze regering het volk biedt.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat begint dit irritant te worden zeg. Nu weer die verlenging van de avondklok.
Crimineel is het. En leugenachtig.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Irritant? Het is beschamend, walgelijk, ziekelijk etc etc. Woorden komen eigenlijk te kort voor de draconische maatregelen, en het gebrek aan perspectief dat deze regering het volk biedt.
Ik hoop dat iedereen die dit ook zat is zijn stem laat horen volgende maand.
Idd. Stond altijd achter alle maatregels maar dit slaat echt alles.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Juist de eerste maatregel waar mensen in mijn omgeving massaal over vallen - en dat zijn mensen die andere maatregelen altijd begrepen hebben.
Verkiezingen worden gewoon opgeschort. Zou me niks meer verbazen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Irritant? Het is beschamend, walgelijk, ziekelijk etc etc. Woorden schieten eigenlijk te kort voor de draconische maatregelen, en het gebrek aan perspectief dat deze regering het volk biedt.
Van dit soort logica is ons kabinet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:09 schreef summer2bird het volgende:
Volgende nieuwsbericht: supermarkt gaat nog maar 1 uur per dag open! Dan is het 23 uur rustig in de supermarkt!
Misschien zijn ze even naar de afhaalbalie van de Praxis geweest.quote:
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze even naar de afhaalbalie van de Praxis geweest.
Meer de afhaalbalie van de Action met dit soort brakke maatregelsquote:Op maandag 8 februari 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze even naar de afhaalbalie van de Praxis geweest.
Als ze dat doen dan maken ze het de complot denkers wel héél erg makkelijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verkiezingen worden gewoon opgeschort. Zou me niks meer verbazen.
Natuurlijk, wat is nou mooier om eerst de boel open te gooien en dan verkiezingen te houden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verkiezingen worden gewoon opgeschort. Zou me niks meer verbazen.
Als ze dat ook doen dan ga ik me aanmelden bij de wappiesquote:Op maandag 8 februari 2021 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze dat doen dan maken ze het de complot denkers wel héél erg makkelijk.
chirurgische mondkapjes denk ikquote:Op maandag 8 februari 2021 18:14 schreef leolinedance het volgende:
Wat is de volgende faalregel die in het buitenland niet werkt die wij in gaan voeren?
De macht geven ze niet meer uit handen. Los wat je van die vaccinaties vind, de reclames van de rijksoverheid zijn ronduit manipulerend.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Irritant? Het is beschamend, walgelijk, ziekelijk etc etc. Woorden schieten eigenlijk te kort voor de draconische maatregelen, en het gebrek aan perspectief dat deze regering het volk biedt.
Daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee. Schaats-gekkies.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef summer2bird het volgende:
hij gaat de elfstedentocht niet toelaten wedden
Niet dat je daar kritische vragen kan stellen omdat alle vragen gecensureerd wordenquote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:
Rutte gaat op Facebook praten met jongeren, heeft iemand hem vertelt dat jongeren daar een jaar of 7 al van af zijn gegaan?
Zeker met vooraf besproken (en geaccepteerde) vragen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:
Rutte gaat op Facebook praten met jongeren, heeft iemand hem vertelt dat jongeren daar een jaar of 7 al van af zijn gegaan?
Ik heb hem gezien inderdaad. De dwang die er vanuit gaat is ronduit bizar.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De macht geven ze niet meer uit handen. Los wat je van die vaccinaties vind, de reclames van de rijksoverheid zijn ronduit manipulerend.
"Laat je vaccineren, zodat je zo snel mogelijk je vrijheid terug hebt".
Met de Zonne en Sterres, die als laatste niet door hebben dat alle stoere jongens al op Snap en Teli zittenquote:Op maandag 8 februari 2021 18:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zeker met vooraf besproken (en geaccepteerde) vragen.
Haha wat een faalhazenquote:Op maandag 8 februari 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lang verhaal kort: we weten het niet maar we zijn bang.
Uit vrije wil praten met die beroepsleugenaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:
Sow wat een conclusiequote:Op maandag 8 februari 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is Rutte net ontdooid na 100 jaar slaap?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef raptorix het volgende:
Crimineel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien een poll in de eigen partijquote:Op maandag 8 februari 2021 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Erg benieuwd naar de bron van deze cijfers. Ik wantrouw het.
Grapperhaus die zonder gene "laten we die maatregelen zelf naleven" over z'n lippen krijgt.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Crimineel.
Mensen gijzelen omdat je het gewoon niet weet.
Ben altijd benieuwd hoe ze aan deze percentages komen?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Contactberoepen lagen toch stil?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:20 schreef eragon2890 het volgende:
Zo prachtig vind ik dit weer niet Rutte, ik kan morgen waarschijnlijk weer niet naar m'n nuluren werk erdoor ;_;
Also: K O U D !!
LOL die advertentie is een sidejob/hobbyquote:Op maandag 8 februari 2021 18:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Contactberoepen lagen toch stil?
Weer dat er eens in de 10 jaar isquote:Op maandag 8 februari 2021 18:23 schreef Caland het volgende:
‘Dit weer is waarom we in Nederland wonen’ was ook echt een letterlijke quote
Wat
..dat was toch een ongeluk?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:22 schreef Red_85 het volgende:
Meneer rutte kent u het verhaal van pepijn? die jongen die zelfmoord pleegde vanwege de lockdown?
'ja, ken ik maar ik ga niks doen aan versoepelen'
Ofwel, ga allemaal lekker dood. Ik trek mijn eigen plan. Doei*handen in oren, voor ogen, schreeuwen* nananana!!!
Kan bij het lijstje dat gearchiveerd wordt onder 'doen we verder niks mee'quote:Op maandag 8 februari 2021 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ohhh bitch please. Dat eeuwige gepraat altijd... en wat gaan we doen met de uitkomsten uit deze gesprekken? Helemaal niks! Het is puur om even een wit voetje te halen en een vals signaal af te geven dat hij meeleeft met de jongeren. Vuile huichelaar is het.
Mega depressief door de lockdown. Echt mega.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
..dat was toch een ongeluk?
Omdat hij zwaar aan de drugs zat, wat een ernstig punt is omdat steeds meer jongeren verslaafd raken tijdens de lockdownquote:Op maandag 8 februari 2021 18:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
..dat was toch een ongeluk?
Toch zou zijn dood een ongeluk zijn geweest. Althans zo heb ik 't gelezen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mega depressief door de lockdown. Echt mega.
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mega depressief door de lockdown. Echt mega.
Rustig maat.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:24 schreef raptorix het volgende:
JOURNALISTEN, VRAAG FUCKING WAAROM IN DE UK DE CIJFERS NU EEN MAAND DALEN, STOP MET SLAPEN IDIOTEN.
Oh ja die hebben we ook nog. Dan zijn we weer terug bij af. Eindelijk geven ze het (weer) toe, niet-medische mondkapjes zijn schijnveiligheid.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
chirurgische mondkapjes denk ik
Zolang ze maar geen mogelijk covid-positieve naalden, snuifbuizen of joints delen met opa, oma of dikke Henk van verderop.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Omdat hij zwaar aan de drugs zat, wat een ernstig punt is omdat steeds meer jongeren verslaafd raken tijdens de lockdown
Lees even de posts na op bianconeri van vanmiddag. Gewoon een tip.quote:
Hij wel. Want regels gelden niet voor leden van het kabinet. Volgens markie dan.quote:
There's a law for the rich and a law for you and me...quote:
"fijne avond", opgesloten in je eigen huis, op straffe van een boete van 95 euro. Heerlijk!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:28 schreef Red_85 het volgende:
rutte 'fijne avond en ik geef u in de betrouwbare handen van hugo de jonge'
Serieus, hij zegt het. Je zou dubbel liggen als het niet zo triest was
'betrouwbare handen van hugo' Holy shit.
Een groep van drie experts was in afgelopen maanden al 4 jongeren kwijtgeraakt die zij persoonlijk kenden uit hun praktijk door zelfmoord door de maatregelen. Los van Pepijn. Het is een groot en groeiend probleem, en hoe meer Rutte feitelijk gedwongen wordt om te zeggen dat het redden van bejaarden meer dode tieners en jongvolwassenen in de bloei van hun leven waard is.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch zou zijn dood een ongeluk zijn geweest. Althans zo heb ik 't gelezen.
Smoezen zijn nu al op hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Wel benieuwd wat voor smoesjes al die verdedigers van de avondklok nu weer gaan verzinnen."23 februari gaan ze heel hard nadenken over afschaffing hoor! Zij vinden het ook helemaal niet leuk! Het is nu hopelijk echt nog maar 2 weken! Het moet even!
"
Echt he... ik word bloedchagrijnig van dit gelul, niks is mogelijk, erg, variant, versoepelen = dood, blaaaat. Waarom daalt overal die pokke variant behalve hier?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:27 schreef summer2bird het volgende:
Ja fijne avond en succes er weer mee jongens.
Godverdomme wat een klootzak
Weer 1 die er totaal niets van snapt.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:26 schreef eragon2890 het volgende:
Nice, Pepijn heeft de perscovragen gehaald, en media begint ook te vragen "volgens sommige experts kunnen we iets meer overlijdens accepteren onder die ouderen en versoepelen voor jongeren, dat is gewoon mogelijk als je een plan daarvoor maakt, waarom doen we dat niet?".
Rutte zegt dat er naar alles gekeken wordt maar dat het medisch-etisch ingewikkeld ligt, maar het feit dat het überhaupt gevraagd wordt is natuurlijk goed. Het is vlak voor de verkiezingen, en hoe meer de kiezer het idee krijgt dat de maatregelen leiden tot dode 'pepijns', dat experts zeggen dat dat voor de zorg als je iets meer dode toch al hoogbejaarden aan het einde van hun leven bijna accepteert, én dat het kabinet dus ook weet van die plannen/meningen/mogelijkheid, hoe meer de druk toe zal nemen op termijn. Waarschijnlijk steeds meer naarmate de verkiezingen dichterbij komen, zeker als sommige partijen daar campagne op gaan voeren.
Gunstige ontwikkeling dus
Dwing Rutte maar om te zeggen (want zo zal het bij veel kiezers aankomen, dat is een feit), dat een paar hoogbejaarden dode 14jarige Pepijns waard is. Dat wordt vanzelf moeilijker om vol te houden naarmate de stembus dichterbij komt
Daar komt hopelijk na de lockdown geen klant meerquote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die zal daar dan ook wel op aangekeken worden, zo'n echtgenoot.
Hier ook hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef josja het volgende:
[..]
Echt he... ik word bloedchagrijnig van dit gelul, niks is mogelijk, erg, variant, versoepelen = dood, blaaaat. Waarom daalt overal die pokke variant behalve hier?
Vrijheid is te koop amigo. Die 95 euro lach je je de ballen voor uit je broek als je een top avond met maten hebt gehad.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"fijne avond", opgesloten in je eigen huis, op straffe van een boete van 95 euro. Heerlijk!
Jawel, we gaan wat schaatswedstrijden toestaan. Waarschijnlijk gaat hij dat ook nog aankondigen in een extra persconferentie, wat mogen we blij zijn met zo’n premier die naar het VOLK luistert.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef josja het volgende:
[..]
Echt he... ik word bloedchagrijnig van dit gelul, niks is mogelijk, erg, variant, versoepelen = dood, blaaaat. Waarom daalt overal die pokke variant behalve hier?
Wat snap ik niet? Ik zeg niet dat het perse klopt, ik zag dat henk en ingrid uit de volkswijk met stemrecht het zo zal zien en dus misschien en masse erdoor op Wilders gaan stemmen, en dat Rutte dus gedwongen zal zijn iig iets te versoepelen, als hij niet wilt dat de vriendjes van die kinderen op die middelbare school waar hij lesgeeft straks gedeporteerd worden omdat ze uit Marokko komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Weer 1 die er totaal niets van snapt.
Tja, als je echter een onschuldige avondwandeling zou willen maken of een rondje had willen hardlopen waarbij je geen hond ziet, dan is 95 euro wel een hoge prijs.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Vrijheid is te koop amigo. Die 95 euro lach je je de ballen voor uit je broek als je een top avond met maten hebt gehad.
Zou niet te koop moeten zijn. Vrijheid is een grondrecht. Ook tijdens een pandemie, immers zijn veruit de meesten geen crimineel of hebben ze iets strafrechtelijk misdaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Vrijheid is te koop amigo. Die 95 euro lach je je de ballen voor uit je broek als je een top avond met maten hebt gehad.
Hugo wordt geknipt door zijn vrouw.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
There's a law for the rich and a law for you and me...
Daarvoor zou Wilders moeten gaan regeren en dat gaat nooit van zijn levensdagen gebeuren.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat snap ik niet? Ik zeg niet dat het perse klopt, ik zag dat henk en ingrid uit de volkswijk met stemrecht het zo zal zien en dus misschien en masse erdoor op Wilders gaan stemmen, en dat Rutte dus gedwongen zal zijn iig iets te versoepelen, als hij niet wilt dat de vriendjes van die kinderen op die middelbare school waar hij lesgeeft straks gedeporteerd worden omdat ze uit Marokko komen.
Dat is dus gunstig, want het kan alleen maar helpen die maatregelen sneller weg te laten gaan
Alsof mensen daar wat op uit doen? Mensen staan massaal op een kluitje bij de eerste en de beste 'heuvel' waar je met een slee vanaf kan glijden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Jawel, we gaan wat schaatswedstrijden toestaan. Waarschijnlijk gaat hij dat ook nog aankondigen in een extra persconferentie, wat mogen we blij zijn met zo’n premier die naar het VOLK luistert.
Ik denk dat kappers sowieso klanten gaan verliezen. Veel zijn er wel achter gekomen dat je het ook prima zelf of door je vrouw kan laten doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Daar komt hopelijk na de lockdown geen klant meer
Zelfs bij mijn vriendin die zich geregeld opwindt over mensen die zich niet goed aan de maatregelen houden, was dat de druppel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het moet maar, ik vind het ook vervelend maar het is niet anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Wel benieuwd wat voor smoesjes al die verdedigers van de avondklok nu weer gaan verzinnen."23 februari gaan ze heel hard nadenken over afschaffing hoor! Zij vinden het ook helemaal niet leuk! Het is nu hopelijk echt nog maar 2 weken! Het moet even!
"
Wie roept dit, Hugo?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:32 schreef raptorix het volgende:
Interessant, letterlijk roept hij nu dat de Britse varint 1.13 is, als dat zou zijn, en de Britse variant de overhand heeft, dan zou dat DEZE week naar voren moeten komen.
Ik quote daarom bewust wat hij 2 minuten zelf beweerde.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie roept dit, Hugo?
Die goochelt aan de lopende band met cijfers, totaal niet serieus te nemen.
Dat is al een keer gebeurd. (nou ja, gedogen dan).quote:Op maandag 8 februari 2021 18:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarvoor zou Wilders moeten gaan regeren en dat gaat nooit van zijn levensdagen gebeuren.
Ja en dat is exact de reden waarom het nooit meer gaat gebeuren.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is al een keer gebeurd. (nou ja, gedogen dan).
Het is niet te koop. Het is geen kwestie van 95 euro betalen en je mag je gang gaan maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou niet te koop moeten zijn. Vrijheid is een grondrecht. Ook tijdens een pandemie, immers zijn veruit de meesten geen crimineel of hebben ze iets strafrechtelijk misdaan.
SP steunt de avondklok hè?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:36 schreef eragon2890 het volgende:
Als SP bv. aan de haal gaat met "onze jongeren moeten niet langer gesloopt worden, wij willen geen pepijns meer, wij willen de 1,5m leeftijdsgrens ophogen van 18 naar (bv.) 35 jaar", zijn de rapen helemáál gaar voor Rutte.
Dan onderschat je het toch echt. Ja knippen kan iedereen maar dan ziet het er niet goed uit.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat kappers sowieso klanten gaan verliezen. Veel zijn er wel achter gekomen dat je het ook prima zelf of door je vrouw kan laten doen.
Op modelleringen en schattingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:39 schreef falling_away het volgende:
Kan iemand mij uitleggen op welk echt bewijs het gebaseerd is dat we binnenkort tegen code zwart aanzitten met de huidige maatregelen vanwege de Britse variant? (waar de huidige avondklok mee goedgepraat wordt)
Als dat zo is, waarom was de piek in Engeland dat zo kort, en toevallig net 2 weken na kerst (toen het land vrijwel open was)? Als die variant echt de variant des doods is zou die piek niet zo rap moeten zakken!
[ afbeelding ]
Dat is effectief wel hoe het werkt: net als rijken die in hun kapitale sportwagens geen boodschap hebben aan snelheidsboetes, daar geen greintje pijn van voelen. Rijken en hondenbezitters hebben nu heel direct meer recht op de openbare ruimte dan mensen die krap bij kas zitten.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet te koop. Het is geen kwestie van 95 euro betalen en je mag je gang gaan maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.
Maar ze zijn ze populistisch als de tering, als zij denken omdat die mening omslaat dat ze 10 zetels kunnen winnen van mensen die bv. jongeren meer ruimte willen geven maar niet op PVV/FVD willen stemmen door bij verlenging ineens tegen te zijn, doen ze dat denk ik zo. Dat bedoel ik.quote:
Vind het wel een beetje eng worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb hem gezien inderdaad. De dwang die er vanuit gaat is ronduit bizar.
Propaganda is zijn reinste soort waar honecker nog jaloers op zou zijn.
Minachting. Pure minachting. Een ander laten praten en zelf over een nonissue gaan lullen en lastige vragen ontwijken.quote:
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is effectief wel hoe het werkt: net als rijken die in hun kapitale sportwagens geen boodschap hebben aan snelheidsboetes, daar geen greintje pijn van voelen. Rijken en hondenbezitters hebben nu heel direct meer recht op de openbare ruimte dan mensen die krap bij kas zitten.
Het is niet zo dat je naar huis wordt gebracht na je boete uitschrijving. Het is uitschrijven en doei.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet te koop. Het is geen kwestie van 95 euro betalen en je mag je gang gaan maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.
Die steunen (bijna allemaal) dit beleid gewoon. En niet slechts regeringspartijen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef Red_85 het volgende:
Kamer, volksvertegenwoordiging, maak gehakt van het kabinet.
Die IS eng.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:41 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje eng worden.
Jonger is onder de 50 toch toch toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef eragon2890 het volgende:
Wacht ff, De Jonge hield hier héél duidelijk de deur open om wél een onderscheid te maken tussen jongeren (hun ding gewoon laten doen) en ouderen als later de epidemiologische situatie daar wél meer ruimte voor bied.
Tenminste, zo klonk het voor mij.
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdfquote:Op maandag 8 februari 2021 18:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dus niet op feiten die makkelijk uit te lezen zijn in het land van oorsprong?
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die steunen (bijna allemaal) dit beleid gewoon. En niet slechts regeringspartijen.
Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.quote:Onderbouwing verlenging avondklok is flinterdun.
Dit is pure minachting.quote:Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) mag het uitleggen, premier Rutte praat minutenlang over schaatsen en wil geen vragen over de avondklok beantwoorden.
Word je thuisgebracht dan?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.quote:
Ja, de hondenbezitters die hebben dat niet slechts effectief maar gewoon bij regel van deze wet. Aangenomen dat het er slechts 1 per keer is met een hond aangelijnd.quote:
Dus als hun prognoses totaal niet uitkomen (en dat komen ze nu al niet) dan zeggen ze gewoon 'better safe than sorry' met ondertussen wel enorme schade tot gevolg waar ze niet op afgerekend worden?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf
Op pagina 28 staan bijv allemaal scenario's met GIGANTISCHE foutmarges. Waar je dus niks uit kunt concluderen.
Vooral van 430 naar 415. Dat kwartier.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.
Voorlopig hebben die meer bereikt dan de schreeuwers. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.
Ik doe er zelfs 2 tegelijk. Krijg ik vast extra elite bonus punten voor. En extra rechten.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja, de hondenbezitters die hebben dat niet slechts effectief maar gewoon bij regel van deze wet. Aangenomen dat het er slechts 1 per keer is met een hond aangelijnd.
Nog fascinerender blijf ik vinden dat we inmiddels een jaar verder zijn en het CDA zich gewoon nog steeds voor dat karretje laat spannen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.
[..]
Dit is pure minachting.
Deze combi kan gewoon niet meer. Echt gewoon niet.
Dat extra recht heb je ook nu al, en je vrouw ook. Die kan de ander dan doen. Kunnen jullie wél legaal over straat maar een ander stel zonder honden niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doe er zelfs 2 tegelijk. Krijg ik vast extra elite bonus punten voor. En extra rechten.
Als jij denkt dat men sinds maart bezig is om dikke bejaarden te redden tkv jeugd dan snap je er geen reet van.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat snap ik niet? Ik zeg niet dat het perse klopt, ik zag dat henk en ingrid uit de volkswijk met stemrecht het zo zal zien en dus misschien en masse erdoor op Wilders gaan stemmen, en dat Rutte dus gedwongen zal zijn iig iets te versoepelen, als hij niet wilt dat de vriendjes van die kinderen op die middelbare school waar hij lesgeeft straks gedeporteerd worden omdat ze uit Marokko komen.
Dat is dus gunstig, want het kan alleen maar helpen die maatregelen sneller weg te laten gaan
hij had beter failliet kunnen gaan, van die ton de corona periode overbruggen prive en dan daarna opnieuw beginnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Net een klant aan de telefoon met een horecabedrijf. Redelijk grote brasserie in een winkelcentrum. Hij zit er helemaal doorheen, weet niet meer wat hij moet doen. Heeft ook steeds zijn personeel doorbetaald omdat hij ze wil behouden en de NOW de loonkosten voor een deel vergoed. Zijn er gewoon personeelsleden ergens anders aan het werk, in de zorg en voor de Post. Nog even kijken wat ik daarmee kan/ga doen.
Maar zo sneu voor zo iemand. Heeft er al uit privé bijna een ton in moeten steken en het houdt maar niet op.
Zonder avondklok zitten we eind deze maand op 170.000 besmettingen!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: Op basis van vermoedens van het OMT gooien we de hele boel dicht, feit: De vermoedens van het OMT zijn niet uitgekomen en roepen: NEE HET KAN NOG KOMEN, WE WETEN ALLEEN NIET WANNEER!!!.
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij had beter failliet kunnen gaan, van die ton de corona periode overbruggen prive en dan daarna opnieuw beginnen.
Gister vriendin aan de lijn, Moeder met een 24 uurs baan in de Horeca, gescheiden, Baas heeft de NOW kosten gebruikt om de afschrijving van zijn auto te betalen en zijn eigen huur. Ze zit nu nog met 100 euro waar ze een maand van moet leven.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Net een klant aan de telefoon met een horecabedrijf. Redelijk grote brasserie in een winkelcentrum. Hij zit er helemaal doorheen, weet niet meer wat hij moet doen. Heeft ook steeds zijn personeel doorbetaald omdat hij ze wil behouden en de NOW de loonkosten voor een deel vergoed. Zijn er gewoon personeelsleden ergens anders aan het werk, in de zorg en voor de Post. Nog even kijken wat ik daarmee kan/ga doen.
Maar zo sneu voor zo iemand. Heeft er al uit privé bijna een ton in moeten steken en het houdt maar niet op.
Yup.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: Op basis van vermoedens van het OMT gooien we de hele boel dicht, feit: De vermoedens van het OMT zijn niet uitgekomen en roepen: NEE HET KAN NOG KOMEN, WE WETEN ALLEEN NIET WANNEER!!!.
tja dat is vervelend dan inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.
Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder avondklok zitten we eind deze maand op 170.000 besmettingen!!!
Tjah, van die mensen die "geloven" in hun zaak, allemaal schattig hoor, maar we staan hier geen poffertjes te verkopen op Koninginnedag.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.
Dat is natuurlijk wel een beetje de grap van steunregelingen die net te weinig zijn. Zo dwing je ondernemers er min of meer toe hun eigen geld te verbranden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gister vriendin aan de lijn, Moeder met een 24 uurs baan in de Horeca, gescheiden, Baas heeft de NOW kosten gebruikt om de afschrijving van zijn auto te betalen en zijn eigen huur. Ze zit nu nog met 100 euro waar ze een maand van moet leven.
je kan heel goed met een bv failliet gaan en zonder faillisementsfraude wordt er geen cent van je eigen prive rekening gehaald.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.
Leg uit, want die snap ik niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah, van die mensen die "geloven" in hun zaak, allemaal schattig hoor, maar we staan hier geen poffertjes te verkopen op Koninginnedag.
Vanaf volgende week iedereen verplicht hinkelen als ze buiten zijn. Effect is niet duidelijk, maar bewijs maar eens dat het niet helpt. We moeten toch wat!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.
Hoe kun je dit naar jezelf verantwoorden vraag je je dan af.
Ik mag toch hopen dat lui zoals hij straks al die centen mogen terugbetalen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.
Klopt ook. Mensen die er geen verstand van hebben denken altijd nogal makkelijk over dat soort dingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.
Dat vind ik nou echt misbruik maken van belastinggeld. En dan heb ik het over de werknemers.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja natuurlijk komt die aan de beurt, dubbel en dwars natuurlijk, inmiddels aangetekende brief verzonden en volgende week zal loonbeslag worden gelegt omdat eigenaar nu ergens anders werkt. Is enorme klootzak die vent waar ik zelf ook nog wel appeltje mee te schillen heb, dus als er een goede advocaat op moet komen doe ik graag meequote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.
Ik zou adviseren aan die moeder om de vakbond te bellen, die maakt er een zaak van.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heel simpel want dat de effectiviteit hiervan onmogelijk te toetsen zou zijn, dat was bij invoering natuurlijk al duidelijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.
Of het UWV. Met dit soort dingen zijn die ook wel fel. En dan zitten ze meteen bij de juiste personen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou adviseren aan die moeder om de vakbond te bellen, die maakt er een zaak van.
Dat je dit soort dingen zakelijk moet benaderen, gewoon de tent sluiten, zeker Horeca is allemaal heel vluchtig, als de boel weer open is start je gewoon nieuwe tent, je helpt je personeel ook niet met gekrabbel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Leg uit, want die snap ik niet.
Gewoon aanklagen. Genoeg gratis rechtshulp te vinden voor dat soort gevallen. Rechtswinkel etc.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Al gebeurt, volgende week zal er prive beslag worden gelegt.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou adviseren aan die moeder om de vakbond te bellen, die maakt er een zaak van.
Elke kredietverstrekker vraagt om te tekenen voor persoonlijke aansprakelijkheid ongeacht rechtsvorm. Gaat je zakelijke financiering default ben je alsnog gewoon de sjaak hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je kan heel goed met een bv failliet gaan en zonder faillisementsfraude wordt er geen cent van je eigen prive rekening gehaald.
dit roep ik al tijden. Ik heb een keer op TV gezien dat dit door experts ook wordt aangeraden.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je dit soort dingen zakelijk moet benaderen, gewoon de tent sluiten, zeker Horeca is allemaal heel vluchtig, als de boel weer open is start je gewoon nieuwe tent, je helpt je personeel ook niet met gekrabbel.
En het lokale suffertje, zodat de horecazaak direct kan sluitenquote:Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan is dat nieuw want ik heb daar nog nooit van gehoord. Nu is de BV van mijn vader wel al een jaartje of 10 failliet gegaan zonder verlies van zijn privegeld.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke kredietverstrekker vraagt om te tekenen voor persoonlijke aansprakelijkheid ongeacht rechtsvorm. Gaat je zakelijke financiering default ben je alsnog gewoon de sjaak hoor.
Als hij nu helemaal stopt moet hij gewoon de huur van ¤ 5.000 per maand doorbetalen, tot einde huurcontract. Hij moet alsnog voor al het personeel (25 man) ontslagvergunningen aanvragen. Ben je ook zo maanden verder. En dan zijn er nog genoeg andere contracten die doorlopen. Als hij in maart vorig jaar had geweten dat hij een jaar verder nog gesloten was had hij dat wellicht ook gedaan. Maar dat is makkelijk praten achteraf dat dit achterlijke gedoe zo lang zou gaan duren.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je dit soort dingen zakelijk moet benaderen, gewoon de tent sluiten, zeker Horeca is allemaal heel vluchtig, als de boel weer open is start je gewoon nieuwe tent, je helpt je personeel ook niet met gekrabbel.
Sowieso. Bewijzen dat iets niet zo is is in de meeste gevallen onmogelijk. Er is altijd wel een alternatief scenario te verzinnen. Dat wel roepen is gewoon een goedkope truc.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vanaf volgende week iedereen verplicht hinkelen als ze buiten zijn. Effect is niet duidelijk, maar bewijs maar eens dat het niet helpt. We moeten toch wat!
Uiteraard kunnen mensen met een handicap of evenwichtsstoornis een verklaring downloaden en invullen.
Alleen samen krijgen we corona eronder!
Overigens een hele aardige pandeigenaar, die heeft al aangegeven dat mocht er huur voor het pand binnen komen dat hij daar eerst het personeel schadeloos mee zal stellen en dat hij zelf wel achter zijn geld gaat, kijk dan ben je een vent.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is het effect nog nooit ergens bewezen. Ze doen het gewoon omdat er andere landen zijn die dit ook doen. En na de rellen was het mij wel duidelijk dat ze gingen verlengen, alleen al om t volk te laten zien dat ze niet mogen protesteren.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.
[..]
Dit is pure minachting.
Deze combi kan gewoon niet meer. Echt gewoon niet.
Ik denk dat ze dan bedoelen voor B.V.'s. Maar de meeste horecabedrijven of winkels zijn eenmanszaken of VOF's en dan gaat die vlieger echt niet op. Aldus een expert.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit roep ik al tijden. Ik heb een keer op TV gezien dat dit door experts ook wordt aangeraden.
Klopt, het geldt alleen voor BV's.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan bedoelen voor B.V.'s. Maar de meeste horecabedrijven of winkels zijn eenmanszaken of VOF's en dan gaat die vlieger echt niet op. Aldus een expert.
Als je 25 man in dienst hebt, je een enorm huurcontract hebt, maar je zit er prive in, in plaats van een BV dan doe je het niet echt verstandig, al afgezien dat je in de Horeca geen vaste contracten moet geven.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als hij nu helemaal stopt moet hij gewoon de huur van ¤ 5.000 per maand doorbetalen, tot einde huurcontract. Hij moet alsnog voor al het personeel (25 man) ontslagvergunningen aanvragen. Ben je ook zo maanden verder. En dan zijn er nog genoeg andere contracten die doorlopen. Als hij in maart vorig jaar had geweten dat hij een jaar verder nog gesloten was had hij dat wellicht ook gedaan. Maar dat is makkelijk praten achteraf dat dit achterlijke gedoe zo lang zou gaan duren.
mwah, 5000 euro per maand aan huur is een schijntje. Ik vermoed dat dit ergens op een industrieterrein is en dat die zaak een paar m2 is. Of het bedrag is verzonnen, dat kan ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je 25 man in dienst hebt, je een enorm huurcontract hebt, maar je zit er prive in, in plaats van een BV dan doe je het niet echt verstandig, al afgezien dat je in de Horeca geen vaste contracten moet geven.
Horecazaken zijn dan ook notoire constructies om mensen uit te ze zuigen, dacht je dat Heineken rijk werd van het leveren van bier aan de Horeca?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan bedoelen voor B.V.'s. Maar de meeste horecabedrijven of winkels zijn eenmanszaken of VOF's en dan gaat die vlieger echt niet op. Aldus een expert.
Dit kan toch niet? En dit is dan onze minister President. De tijd een beetje vol lullen over de elfstedentocht en de vragen die er echt toe doen gewoon ontwijken, het is echt om kwaad van te worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Minachting. Pure minachting. Een ander laten praten en zelf over een nonissue gaan lullen en lastige vragen ontwijken.
Pleeeeease voor het landsbelang, voor het volk. Kamer, volksvertegenwoordiging, maak gehakt van het kabinet.
Dat is met veel van die 'maatregelen' het geval. Straks zeg Rutte dat we op 1 been hinkelend boodschappen moeten doen ivm corona. Maar wat voor zin heeft dat dan? Bewijs maar eens dat het géén zin heeft! Wetenschappelijk en peer reviewed graag.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De huidige gaan zowiezo failliet, omdat ze niet kunnen concureren met nieuwe horeca die minder schulden hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat we opnieuw met alles moeten beginnen na coronaperiode, dus helemaal met schone lei. Er zullen dan wel weer heleboel nieuwe cafés en restaurants komen in plaats van failliete zaken, geldt ook voor zelfstandige winkels. En vooral alles van voor de coronatijd is verleden tijd, moeten we maar geloven. We komen samen veel sterker uit van coronaperiode.
Het maakt geen fluit uit als er financieringen aan vast zitten.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, het geldt alleen voor BV's.
VOF's zijn gewoon de lul momenteel.
Was in winkelcentrum, maar 25 man zijn niet mijn woorden. In de Horeca zou ik misschien een kok en een bedrijfsleider een vast contract geven, maar rest gewoon 0 uren contract.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah, 5000 euro per maand aan huur is een schijntje. Ik vermoed dat dit ergens op een industrieterrein is en dat die zaak een paar m2 is. Of het bedrag is verzonnen, dat kan ook.
Dat is dan nieuw, want vanuit vroeger, vanuit mijn pa, ken ik dat niet dat hij prive aansprakelijk kon worden gesteld.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het maakt geen fluit uit als er financieringen aan vast zitten.
Nog even volhouden!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gister vriendin aan de lijn, Moeder met een 24 uurs baan in de Horeca, gescheiden, Baas heeft de NOW kosten gebruikt om de afschrijving van zijn auto te betalen en zijn eigen huur. Ze zit nu nog met 100 euro waar ze een maand van moet leven.
Ah gaan we weer open deuren intrappen?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat we opnieuw met alles moeten beginnen na coronaperiode, dus helemaal met schone lei. Er zullen dan wel weer heleboel nieuwe cafés en restaurants komen in plaats van failliete zaken, geldt ook voor zelfstandige winkels. En vooral alles van voor de coronatijd is verleden tijd, moeten we maar geloven. We komen samen veel sterker uit van coronaperiode.
Klopt ja, we kunnen ze niet altijd met steun met onze belastingcenten overeind houden.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De huidige gaan zowiezo failliet, omdat ze niet kunnen concureren met nieuwe horeca die minder schulden hebben.
Uiteraard, studenten hoef je geen vast contract te geven.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was in winkelcentrum, maar 25 man zijn niet mijn woorden. In de Horeca zou ik misschien een kok en een bedrijfsleider een vast contract geven, maar rest gewoon 0 uren contract.
Dat is onzin. Als je zaak gewoon open kan zijn loop je daar geen enkel risico mee als die goed draait, en dat deed hij. Maar fiscaal toch gunstiger om niet in de B.V. te gaan, omslagpunt is ongeveer bij ¤ 120.000 winst momenteel. En verder geen noodzaken om de aansprakelijkheid te beperken. Huurcontract is niet uitzonderlijk hoog en personeel ook normaal (zitten oproepkrachten bij).quote:Op maandag 8 februari 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je 25 man in dienst hebt, je een enorm huurcontract hebt, maar je zit er prive in, in plaats van een BV dan doe je het niet echt verstandig, al afgezien dat je in de Horeca geen vaste contracten moet geven.
Je verliest inderdaad nog steeds een hoop geld, maar op=op, en dan kan je door, als je als prive persoon er aan vast zit kom je er gewoon niet meer vanaf.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het maakt geen fluit uit als er financieringen aan vast zitten.
Ja.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Horecazaken zijn dan ook notoire constructies om mensen uit te ze zuigen, dacht je dat Heineken rijk werd van het leveren van bier aan de Horeca?
Ja leuk, dan zijn er alleen nog maar van die horecaketens! Lekker goeikoop snaaien!quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah, 5000 euro per maand aan huur is een schijntje. Ik vermoed dat dit ergens op een industrieterrein is en dat die zaak een paar m2 is. Of het bedrag is verzonnen, dat kan ook.
Het is in een winkelcentrum in een middelgroot dorp.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn werk is bijna letterlijk kredietverstrekking- en beheer voor MKB. Persoonlijke aansprakelijkheid laten tekenen bij verstrekking bestaat al geruime tijd.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is dan nieuw, want vanuit vroeger, vanuit mijn pa, ken ik dat niet dat hij prive aansprakelijk kon worden gesteld.
Die klootzak zei ook nog: Kun je niet wat bij je familie lenen, terwijl die godverdomme wist dat haar broer nett is overleden en dat dat het enige was wat ze nog had.quote:
ah een dorp, dat verklaart een hoop.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Het is in een winkelcentrum in een middelgroot dorp.
Nee, dat is wel feit dat we opnieuw moeten opbouwen met alles wat we voor coronatijd hebben. Dit is een van de slechtste coronascenario dat we nu hebben. Het lijkt er op dat de pandemie heel lang gaat duren., zeker weten nog wel 2 jaar voor dat we uit crisis zijn. We gaan gewoon door met vaccineren en zo.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah gaan we weer open deuren intrappen?
quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
ik geloof je hoor. Ik ken het alleen niet vanuit het verleden met de BV van mijn pa.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn werk is bijna letterlijk kredietverstrekking- en beheer voor MKB. Persoonlijke aansprakelijkheid laten tekenen bij verstrekking bestaat al geruime tijd.
Is bijna altijd een vereiste.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn werk is bijna letterlijk kredietverstrekking- en beheer voor MKB. Persoonlijke aansprakelijkheid laten tekenen bij verstrekking bestaat al geruime tijd.
Het is fijn als ze daar wat op verdienen, Heineken verdient echter een stuk meer op een gokkast, het liefst twee.quote:
Graag het bewijs voor de anderhalve meter en de mondkapjes. Dat iets veilig is of onnodig moet tot in den treure bewezen worden. Maar als het gaat om vrijheidsbeperking doet Mark Rutte het voor “enig effect”.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is met veel van die 'maatregelen' het geval. Straks zeg Rutte dat we op 1 been hinkelend boodschappen moeten doen ivm corona. Maar wat voor zin heeft dat dan? Bewijs maar eens dat het géén zin heeft! Wetenschappelijk en peer reviewed graag.
Dat is ook zo, het is niet anders. Ze gaan failliet en dan komen ze sterker terug met nieuwe zaak die opgestart kunnen worden na een faillissement. Het is beste wat ze kunnen doen. Dus helemaal opnieuw beginnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja leuk, dan zijn er alleen nog maar van die horecaketens! Lekker goeikoop snaaien!
ah kijk, daar is de eerste nuancering, bijna altijd...quote:
Ja die baas is een klootzak, maar het valt sowieso niet meer aan mensen uit te leggen. Dit is natuurlijk slechts een van de talloze schrijnende verhalen. Daarom ben ik ook voor een coronabelasting van 10%: we leggen met zijn allen de samenleving stil dus hoesten we ook maar met z'n allen de kosten op.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die klootzak zei ook nog: Kun je niet wat bij je familie lenen, terwijl die godverdomme wist dat haar broer nett is overleden en dat dat het enige was wat ze nog had.
De horeca staat bol van de wurgcontracten. Nieuwe koelkast? Interieur? Geen probleem! Wel ff bij ons je drank inkopen graag.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is fijn als ze daar wat op verdienen, Heineken verdient echter een stuk meer op een gokkast, het liefst twee.
Die komt er heus wel, ben maar niet bang...quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja die baas is een klootzak, maar het valt sowieso niet meer aan mensen uit te leggen. Dit is natuurlijk slechts een van de talloze schrijnende verhalen. Daarom ben ik ook voor een coronabelasting van 10%: we leggen met zijn allen de samenleving stil dus hoesten we ook maar met z'n allen de kosten op.
Ben ik helemaal mee eens, men had dit vrij snel kunnen implementeren door een noodfonds op te bouwen via een verhoging van BTW op bijvoorbeeld online bestellingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja die baas is een klootzak, maar het valt sowieso niet meer aan mensen uit te leggen. Dit is natuurlijk slechts een van de talloze schrijnende verhalen. Daarom ben ik ook voor een coronabelasting van 10%: we leggen met zijn allen de samenleving stil dus hoesten we ook maar met z'n allen de kosten op.
En tegen het "argument" het versoepelen van maatregel X lijdt binnen afzienbare tijd tot code zwart in de ziekenhuizen is ook geen weerwoord bestand. Je moet toegeven, retorisch speelt Rutte het bijzonder slim. En is vrijwel de voltallige volksvertegenwoordiging te dom om te schijten.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag het bewijs voor de anderhalve meter en de mondkapjes. Dat iets veilig is of onnodig moet tot in den treure bewezen worden. Maar als het gaat om vrijheidsbeperking doet Mark Rutte het voor “enig effect”.
Tja, daar kun je niet tegen op.
Hier altijd, neem aan dat de andere twee grootbanken daar niet anders in staan.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah kijk, daar is de eerste nuancering, bijna altijd...
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesjequote:Op maandag 8 februari 2021 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De horeca staat bol van de wurgcontracten. Nieuwe koelkast? Interieur? Geen probleem! Wel ff bij ons je drank inkopen graag.
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoezo, we leggen met zijn allen de samenleving stil? Ik heb er niet om gevraagd, althans niet in deze mate.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is niemand die geld leent zonder dat daar iets fatsoenlijks tegenover zou staan, anders is je geldleen business snel kaputquote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier altijd, neem aan dat de andere twee grootbanken daar niet anders in staan.
Daarnaast leggen we maar een klein gedeelte van de samenleving stilquote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, we leggen met zijn allen de samenleving stil? Ik heb er niet om gevraagd, althans niet in deze mate.
Het parlement is gewoon de avondklok in getreiterd zoals iemand hier al terecht zei. Het is een schande en niks minder.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En tegen het "argument" het versoepelen van maatregel X lijdt binnen afzienbare tijd tot code zwart in de ziekenhuizen is ook geen weerwoord bestand. Je moet toegeven, retorisch speelt Rutte het bijzonder slim. En is vrijwel de voltallige volksvertegenwoordiging te dom om te schijten.
Ik ken ze ook!quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesje
je bedoelt een boerenkeet?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesje
Je kunt wel zaken doen met familie, maar zet dit heel goed op papier en maak realistische afspraken, en als het even kan: Geef dat geld gewoon, daar ben je familie voor vind ik. Als mijn broer me morgen belt met de vraag: Heb je 15K voor me, dan vraag ik niet eens waarvoor, omgekeert zou hij het zelfde doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.
Nee dit zijn gewoon legitieme kroegen die hier al gewoon jaren bestaan.quote:
Ik heb heel vaak geld van mijn ouders geleend en gewoon terugbetaald. Ik mocht zelf kiezen wanneer en hoeveel per periode terug betaalde. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt wel zaken doen met familie, maar zet dit heel goed op papier en maak realistische afspraken, en als het even kan: Geef dat geld gewoon, daar ben je familie voor vind ik. Als mijn broer me morgen belt met de vraag: Heb je 15K voor me, dan vraag ik niet eens waarvoor, omgekeert zou hij het zelfde doen.
Even uit interesse, want ik ben het met je eens.. Paar weken terug hadden wij nog discussie dat ik de Britse variant niet in de cijfers terugzag en had jij becijferd waarom hij er wel was. Mede door jou ben ik toen gaan twijfelen aan mn eigen berekeningen.. waar komt voor jou de omslag vandaan?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Probleem (in steden) is vooral dat het pand of van de brouwerij is en/of ze inderdaad een voor de uitbater een erg ongunstig contract hebben met de brouwerij.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dit zijn gewoon legitieme kroegen die hier al gewoon jaren bestaan.
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem (in steden) is vooral dat het pand of van de brouwerij is en/of ze inderdaad een voor de uitbater een erg ongunstig contract hebben met de brouwerij.
Oh de groothandels hebben dat wel hoor, maar de meeste kroegen mogen dat simpelweg niet. Staan hele fikse sancties op vanuit de brouwerij als ze daar achter komen. En ja, brouwerijen sturen anonieme controleurs langs.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.
Een café hier ter stede heeft gewoon een busje waarmee die de wijde omgeving afrijdt om kratten bier te kopen in de aanbieding.quote:
Alles is bestelbaar, voor een supermarkt maar zeker voor een groothandel, maar het betekent in de regel contractbreuk. Je bent contractueel verplicht om een bepaald percentage van je drankomzet af te nemen bij je brouwer.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.
Geen familie meer spreken.. zou me heerlijk lijkenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.
Maar iedereen moet zelf weten wat ze willen doen. De familie blijft wel belangrijk in het leven van een mens, vooral om de band met elkaar en kun je ook terug op vallen als je problemen hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen familie meer spreken.. zou me heerlijk lijken
Snel geld lenen bij je familie danquote:Op maandag 8 februari 2021 19:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen familie meer spreken.. zou me heerlijk lijken
Ik ook niet, maar het zou wel zo eerlijk zijn om ook meteen even de kosten duidelijk te maken van wat 'we' aan het doen zijn, dan zullen we wel eens zien of nog steeds 75% achter de maatregelen staat.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, we leggen met zijn allen de samenleving stil? Ik heb er niet om gevraagd, althans niet in deze mate.
Volgens mij had ik toen aangegeven dat als je 100 poppetjes hebt met een R van 0.9 en op dat moment 10 poppetjes met 1.5 dat het dan logisch is dat de lijn nog zakt omdat de 0.9 nog dominant is, echter als je kijkt naar de Britse cijfers dan zou je daar zeker een stijging moeten zien, en in Nederland zou de delta naar beneden moeten gaan!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even uit interesse, want ik ben het met je eens.. Paar weken terug hadden wij nog discussie dat ik de Britse variant niet in de cijfers terugzag en had jij becijferd waarom hij er wel was. Mede door jou ben ik toen gaan twijfelen aan mn eigen berekeningen.. waar komt voor jou de omslag vandaan?
30 miljard omzet aan gokkasten?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is fijn als ze daar wat op verdienen, Heineken verdient echter een stuk meer op een gokkast, het liefst twee.
de kosten zijn toch wel duidelijk?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het zou wel zo eerlijk zijn om ook meteen even de kosten duidelijk te maken van wat 'we' aan het doen zijn, dan zullen we wel eens zien of nog steeds 75% achter de maatregelen staat.
Om de vraag even te stellen op een manier zoals ze het zelf ook altijd doen in de onderzoeken:quote:Op maandag 8 februari 2021 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het zou wel zo eerlijk zijn om ook meteen even de kosten duidelijk te maken van wat 'we' aan het doen zijn, dan zullen we wel eens zien of nog steeds 75% achter de maatregelen staat.
en als je dat bedrag nu spreidt over 50 jaar, hoeveel kost het dan per jaar?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om de vraag even te stellen op een manier zoals ze het zelf ook altijd doen in de onderzoeken:
“Het verlengen van de avondklok voorkomt 10 overlijdens en 100 besmettingen. De avondklok kost de samenleving 1 miljard per week, wat inhoudt dat verlengen van de avondklok u in 2022 en 2023 1000,- per jaar meer belasting moet betalen”
Bent u voor of tegen de verlenging?
Hier in de straat heeft Heineken een joined venture met de gokbaas, belangrijk is dat de kasten worden bespeelt daar word het geld verdient, mijn vaste kroeg heeft een eigenaar die de zaak in een jaar tijd vrij goed draaiend heeft gekregen en die mocht een kroeg verderop in de straat pachten zonder huur te betalen omdat de kasten daar niet goed lopenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem (in steden) is vooral dat het pand of van de brouwerij is en/of ze inderdaad een voor de uitbater een erg ongunstig contract hebben met de brouwerij.
Als je op dit moment 80 bent, bijna niks. Als je op dit moment 20 bent, de hoofdprijs.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en als je dat bedrag nu spreidt over 50 jaar, hoeveel kost het dan per jaar?
ze hebben uit het verleden geleerdquote:Op maandag 8 februari 2021 19:37 schreef Oidipous het volgende:
Nog één vraag: waarom is Nederland zo hard op de rem aan het trappen, terwijl de landen om ons heen al denken aan versoepelingen? Waarom is het kabinet ineens zó sterk van koers gewijzigd?
Ook de andere landen hebben last van de Britse variant, maar daar is het een stuk minder erg of zo?
Ik vind het tamelijk bizar als je het afzet tegen eerdere maanden/andere landen.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-landen-om-ons-heen
de hoofdprijs per jaar?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je op dit moment 80 bent, bijna niks. Als je op dit moment 20 bent, de hoofdprijs.
Want? Het liefst zet jij het land 5 maanden op slot of zo?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze hebben uit het verleden geleerd
Het land staat niet op slot, alleen een klein gedeelte van de economie staat stil.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Want? Het liefst zet jij het land 5 maanden op slot of zo?
Ik noem hem meestal de bruidegom.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:37 schreef Gunner het volgende:
Ze blijven het wapen “Britse variant” nog steeds inzetten hè. Zie net die grapperhaus partyhouse nog weer ons angst inboezemen.
Het punt is dat dit de manier is waarop de vragen gesteld worden. Ben je voor de avondklok? Niemand gaat dood. Ben je tegen de avondklok? Bloed aan je handen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en als je dat bedrag nu spreidt over 50 jaar, hoeveel kost het dan per jaar?
Haha. Goede grap!quote:Op maandag 8 februari 2021 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het land staat niet op slot, alleen een klein gedeelte van de economie staat stil.
Klopt, mijn vriend heeft lang als barman gewerkt en je krijgt regelmatig mensen van Heineken langs, je krijgt ook een rapportcijfer over je manier van tappenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh de groothandels hebben dat wel hoor, maar de meeste kroegen mogen dat simpelweg niet. Staan hele fikse sancties op vanuit de brouwerij als ze daar achter komen. En ja, brouwerijen sturen anonieme controleurs langs.
quote:Op maandag 8 februari 2021 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het land staat niet op slot, alleen een klein gedeelte van de economie staat stil.
De landen om ons heen hebben door dat sommige maatregelen amper effect hebben maar wel buitenproportionele impact.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:37 schreef Oidipous het volgende:
Nog één vraag: waarom is Nederland zo hard op de rem aan het trappen, terwijl de landen om ons heen al denken aan versoepelingen? Waarom is het kabinet ineens zó sterk van koers gewijzigd?
Ook de andere landen hebben last van de Britse variant, maar daar is het een stuk minder erg of zo?
Ik vind het tamelijk bizar als je het afzet tegen eerdere maanden/andere landen.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-landen-om-ons-heen
je spreekt jezelf tegenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, mijn vriend heeft lang als barman gewerkt en je krijgt regelmatig mensen van Heineken langs, je krijgt ook een rapportcijfer over je manier van tappen
Oh, is dat het maar.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit meen je serieus?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, weet alleen dat de cafes hier in de straat gezamenlijk eigendom zijn van Heineken en Gokbaas.quote:
verzon het ter plekkequote:Op maandag 8 februari 2021 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik noem hem meestal de bruidegom.
Maar los daar van, die vraag over het buitenland vind ik interessant. Rutte wijst steeds naar het buitenland, kan hij dan ook even uitleggen waarom die nu versoepelen? Zijn die immuun voor de varianten des doods?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |