Op modelleringen en schattingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:39 schreef falling_away het volgende:
Kan iemand mij uitleggen op welk echt bewijs het gebaseerd is dat we binnenkort tegen code zwart aanzitten met de huidige maatregelen vanwege de Britse variant? (waar de huidige avondklok mee goedgepraat wordt)
Als dat zo is, waarom was de piek in Engeland dat zo kort, en toevallig net 2 weken na kerst (toen het land vrijwel open was)? Als die variant echt de variant des doods is zou die piek niet zo rap moeten zakken!
[ afbeelding ]
Dat is effectief wel hoe het werkt: net als rijken die in hun kapitale sportwagens geen boodschap hebben aan snelheidsboetes, daar geen greintje pijn van voelen. Rijken en hondenbezitters hebben nu heel direct meer recht op de openbare ruimte dan mensen die krap bij kas zitten.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet te koop. Het is geen kwestie van 95 euro betalen en je mag je gang gaan maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.
Maar ze zijn ze populistisch als de tering, als zij denken omdat die mening omslaat dat ze 10 zetels kunnen winnen van mensen die bv. jongeren meer ruimte willen geven maar niet op PVV/FVD willen stemmen door bij verlenging ineens tegen te zijn, doen ze dat denk ik zo. Dat bedoel ik.quote:
Vind het wel een beetje eng worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb hem gezien inderdaad. De dwang die er vanuit gaat is ronduit bizar.
Propaganda is zijn reinste soort waar honecker nog jaloers op zou zijn.
Minachting. Pure minachting. Een ander laten praten en zelf over een nonissue gaan lullen en lastige vragen ontwijken.quote:
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is effectief wel hoe het werkt: net als rijken die in hun kapitale sportwagens geen boodschap hebben aan snelheidsboetes, daar geen greintje pijn van voelen. Rijken en hondenbezitters hebben nu heel direct meer recht op de openbare ruimte dan mensen die krap bij kas zitten.
Het is niet zo dat je naar huis wordt gebracht na je boete uitschrijving. Het is uitschrijven en doei.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is niet te koop. Het is geen kwestie van 95 euro betalen en je mag je gang gaan maar dat snap je zelf ook wel, hoop ik.
Die steunen (bijna allemaal) dit beleid gewoon. En niet slechts regeringspartijen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef Red_85 het volgende:
Kamer, volksvertegenwoordiging, maak gehakt van het kabinet.
Die IS eng.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:41 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vind het wel een beetje eng worden.
Jonger is onder de 50 toch toch toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef eragon2890 het volgende:
Wacht ff, De Jonge hield hier héél duidelijk de deur open om wél een onderscheid te maken tussen jongeren (hun ding gewoon laten doen) en ouderen als later de epidemiologische situatie daar wél meer ruimte voor bied.
Tenminste, zo klonk het voor mij.
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdfquote:Op maandag 8 februari 2021 18:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dus niet op feiten die makkelijk uit te lezen zijn in het land van oorsprong?
quote:Op maandag 8 februari 2021 18:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die steunen (bijna allemaal) dit beleid gewoon. En niet slechts regeringspartijen.
Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.quote:Onderbouwing verlenging avondklok is flinterdun.
Dit is pure minachting.quote:Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) mag het uitleggen, premier Rutte praat minutenlang over schaatsen en wil geen vragen over de avondklok beantwoorden.
Word je thuisgebracht dan?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.quote:
Ja, de hondenbezitters die hebben dat niet slechts effectief maar gewoon bij regel van deze wet. Aangenomen dat het er slechts 1 per keer is met een hond aangelijnd.quote:
Dus als hun prognoses totaal niet uitkomen (en dat komen ze nu al niet) dan zeggen ze gewoon 'better safe than sorry' met ondertussen wel enorme schade tot gevolg waar ze niet op afgerekend worden?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf
Op pagina 28 staan bijv allemaal scenario's met GIGANTISCHE foutmarges. Waar je dus niks uit kunt concluderen.
Vooral van 430 naar 415. Dat kwartier.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.
Voorlopig hebben die meer bereikt dan de schreeuwers. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien kan D66 er weer een kwartiertje afsnoepen en dan de overwinning eisen.
Ik doe er zelfs 2 tegelijk. Krijg ik vast extra elite bonus punten voor. En extra rechten.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja, de hondenbezitters die hebben dat niet slechts effectief maar gewoon bij regel van deze wet. Aangenomen dat het er slechts 1 per keer is met een hond aangelijnd.
Nog fascinerender blijf ik vinden dat we inmiddels een jaar verder zijn en het CDA zich gewoon nog steeds voor dat karretje laat spannen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.
[..]
Dit is pure minachting.
Deze combi kan gewoon niet meer. Echt gewoon niet.
Dat extra recht heb je ook nu al, en je vrouw ook. Die kan de ander dan doen. Kunnen jullie wél legaal over straat maar een ander stel zonder honden niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doe er zelfs 2 tegelijk. Krijg ik vast extra elite bonus punten voor. En extra rechten.
Als jij denkt dat men sinds maart bezig is om dikke bejaarden te redden tkv jeugd dan snap je er geen reet van.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat snap ik niet? Ik zeg niet dat het perse klopt, ik zag dat henk en ingrid uit de volkswijk met stemrecht het zo zal zien en dus misschien en masse erdoor op Wilders gaan stemmen, en dat Rutte dus gedwongen zal zijn iig iets te versoepelen, als hij niet wilt dat de vriendjes van die kinderen op die middelbare school waar hij lesgeeft straks gedeporteerd worden omdat ze uit Marokko komen.
Dat is dus gunstig, want het kan alleen maar helpen die maatregelen sneller weg te laten gaan
hij had beter failliet kunnen gaan, van die ton de corona periode overbruggen prive en dan daarna opnieuw beginnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Net een klant aan de telefoon met een horecabedrijf. Redelijk grote brasserie in een winkelcentrum. Hij zit er helemaal doorheen, weet niet meer wat hij moet doen. Heeft ook steeds zijn personeel doorbetaald omdat hij ze wil behouden en de NOW de loonkosten voor een deel vergoed. Zijn er gewoon personeelsleden ergens anders aan het werk, in de zorg en voor de Post. Nog even kijken wat ik daarmee kan/ga doen.
Maar zo sneu voor zo iemand. Heeft er al uit privé bijna een ton in moeten steken en het houdt maar niet op.
Zonder avondklok zitten we eind deze maand op 170.000 besmettingen!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: Op basis van vermoedens van het OMT gooien we de hele boel dicht, feit: De vermoedens van het OMT zijn niet uitgekomen en roepen: NEE HET KAN NOG KOMEN, WE WETEN ALLEEN NIET WANNEER!!!.
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij had beter failliet kunnen gaan, van die ton de corona periode overbruggen prive en dan daarna opnieuw beginnen.
Gister vriendin aan de lijn, Moeder met een 24 uurs baan in de Horeca, gescheiden, Baas heeft de NOW kosten gebruikt om de afschrijving van zijn auto te betalen en zijn eigen huur. Ze zit nu nog met 100 euro waar ze een maand van moet leven.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Net een klant aan de telefoon met een horecabedrijf. Redelijk grote brasserie in een winkelcentrum. Hij zit er helemaal doorheen, weet niet meer wat hij moet doen. Heeft ook steeds zijn personeel doorbetaald omdat hij ze wil behouden en de NOW de loonkosten voor een deel vergoed. Zijn er gewoon personeelsleden ergens anders aan het werk, in de zorg en voor de Post. Nog even kijken wat ik daarmee kan/ga doen.
Maar zo sneu voor zo iemand. Heeft er al uit privé bijna een ton in moeten steken en het houdt maar niet op.
Yup.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: Op basis van vermoedens van het OMT gooien we de hele boel dicht, feit: De vermoedens van het OMT zijn niet uitgekomen en roepen: NEE HET KAN NOG KOMEN, WE WETEN ALLEEN NIET WANNEER!!!.
tja dat is vervelend dan inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.
Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder avondklok zitten we eind deze maand op 170.000 besmettingen!!!
Tjah, van die mensen die "geloven" in hun zaak, allemaal schattig hoor, maar we staan hier geen poffertjes te verkopen op Koninginnedag.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak. Dan zou het hem privé nog veel meer kosten dan een ton en ook voor een langere periode.
Dat is natuurlijk wel een beetje de grap van steunregelingen die net te weinig zijn. Zo dwing je ondernemers er min of meer toe hun eigen geld te verbranden.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gister vriendin aan de lijn, Moeder met een 24 uurs baan in de Horeca, gescheiden, Baas heeft de NOW kosten gebruikt om de afschrijving van zijn auto te betalen en zijn eigen huur. Ze zit nu nog met 100 euro waar ze een maand van moet leven.
je kan heel goed met een bv failliet gaan en zonder faillisementsfraude wordt er geen cent van je eigen prive rekening gehaald.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.
Leg uit, want die snap ik niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah, van die mensen die "geloven" in hun zaak, allemaal schattig hoor, maar we staan hier geen poffertjes te verkopen op Koninginnedag.
Vanaf volgende week iedereen verplicht hinkelen als ze buiten zijn. Effect is niet duidelijk, maar bewijs maar eens dat het niet helpt. We moeten toch wat!quote:Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.
Hoe kun je dit naar jezelf verantwoorden vraag je je dan af.
Ik mag toch hopen dat lui zoals hij straks al die centen mogen terugbetalen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.
Klopt ook. Mensen die er geen verstand van hebben denken altijd nogal makkelijk over dat soort dingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen denken ook altijd maar dat je met een BV failliet kan gaan zonder persoonlijk benadeeld te worden, in 99 van de 100 gevallen een fabeltje.
Dat vind ik nou echt misbruik maken van belastinggeld. En dan heb ik het over de werknemers.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:50 schreef bloodymary1 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |