abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197894452
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.
Ja natuurlijk komt die aan de beurt, dubbel en dwars natuurlijk, inmiddels aangetekende brief verzonden en volgende week zal loonbeslag worden gelegt omdat eigenaar nu ergens anders werkt. Is enorme klootzak die vent waar ik zelf ook nog wel appeltje mee te schillen heb, dus als er een goede advocaat op moet komen doe ik graag mee >:)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197894454
quote:

[..]

Dus hij heeft de salarissen niet doorbetaald begrijp ik, maar wel de NOW opgestreken? Daar zal nog wel een staartje aan komen, daar komt hij niet mee weg. Maar dat maakt het voor die moeder niet minder kut.
Ik zou adviseren aan die moeder om de vakbond te bellen, die maakt er een zaak van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197894466
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.

Hoe kun je dit naar jezelf verantwoorden vraag je je dan af.
Heel simpel want dat de effectiviteit hiervan onmogelijk te toetsen zou zijn, dat was bij invoering natuurlijk al duidelijk. ^O^
pi_197894482
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou adviseren aan die moeder om de vakbond te bellen, die maakt er een zaak van.
Of het UWV. Met dit soort dingen zijn die ook wel fel. En dan zitten ze meteen bij de juiste personen.
pi_197894490
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Leg uit, want die snap ik niet.
Dat je dit soort dingen zakelijk moet benaderen, gewoon de tent sluiten, zeker Horeca is allemaal heel vluchtig, als de boel weer open is start je gewoon nieuwe tent, je helpt je personeel ook niet met gekrabbel.
pi_197894506
quote:

[..]

Gewoon aanklagen. Genoeg gratis rechtshulp te vinden voor dat soort gevallen. Rechtswinkel etc.

En verder leuk pamfletje maken, 1000 keer uitprinten ergens gratis of heel goedkoop, en in de brievenbus gooien in de straten rondom die horecazaak zodat de hele buurt het volgende week weet. Zal goed zijn voor z'n zaken.

En daarnaast ff delen op twitter, facebook, etc.

Naast het aanklagen. Slopen die klootzak.
#WeesGeenWhales
pi_197894516
quote:

[..]

Al gebeurt, volgende week zal er prive beslag worden gelegt.
  maandag 8 februari 2021 @ 19:02:58 #208
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197894525
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan heel goed met een bv failliet gaan en zonder faillisementsfraude wordt er geen cent van je eigen prive rekening gehaald.
Elke kredietverstrekker vraagt om te tekenen voor persoonlijke aansprakelijkheid ongeacht rechtsvorm. Gaat je zakelijke financiering default ben je alsnog gewoon de sjaak hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197894526
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat je dit soort dingen zakelijk moet benaderen, gewoon de tent sluiten, zeker Horeca is allemaal heel vluchtig, als de boel weer open is start je gewoon nieuwe tent, je helpt je personeel ook niet met gekrabbel.
dit roep ik al tijden. Ik heb een keer op TV gezien dat dit door experts ook wordt aangeraden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197894527
quote:

[..]

En het lokale suffertje, zodat de horecazaak direct kan sluiten :)
#WeesGeenWhales
pi_197894544
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Elke kredietverstrekker vraagt om te tekenen voor persoonlijke aansprakelijkheid ongeacht rechtsvorm. Gaat je zakelijke financiering default ben je alsnog gewoon de sjaak hoor.
dan is dat nieuw want ik heb daar nog nooit van gehoord. Nu is de BV van mijn vader wel al een jaartje of 10 failliet gegaan zonder verlies van zijn privegeld.
pi_197894551
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als hij nu helemaal stopt moet hij gewoon de huur van ¤ 5.000 per maand doorbetalen, tot einde huurcontract. Hij moet alsnog voor al het personeel (25 man) ontslagvergunningen aanvragen. Ben je ook zo maanden verder. En dan zijn er nog genoeg andere contracten die doorlopen. Als hij in maart vorig jaar had geweten dat hij een jaar verder nog gesloten was had hij dat wellicht ook gedaan. Maar dat is makkelijk praten achteraf dat dit achterlijke gedoe zo lang zou gaan duren.
pi_197894556
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vanaf volgende week iedereen verplicht hinkelen als ze buiten zijn. Effect is niet duidelijk, maar bewijs maar eens dat het niet helpt. We moeten toch wat!

Uiteraard kunnen mensen met een handicap of evenwichtsstoornis een verklaring downloaden en invullen.

Alleen samen krijgen we corona eronder!
Sowieso. Bewijzen dat iets niet zo is is in de meeste gevallen onmogelijk. Er is altijd wel een alternatief scenario te verzinnen. Dat wel roepen is gewoon een goedkope truc.
zie email 27 oktober
pi_197894558
quote:

[..]

Overigens een hele aardige pandeigenaar, die heeft al aangegeven dat mocht er huur voor het pand binnen komen dat hij daar eerst het personeel schadeloos mee zal stellen en dat hij zelf wel achter zijn geld gaat, kijk dan ben je een vent.
  maandag 8 februari 2021 @ 19:05:40 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197894577
quote:

[..]

Maar het effect kunnen we niet aantonen. Maar het tegenkamp heeft geen tegenbewijs.

Volgens mij is het effect nog nooit ergens bewezen. Ze doen het gewoon omdat er andere landen zijn die dit ook doen. En na de rellen was het mij wel duidelijk dat ze gingen verlengen, alleen al om t volk te laten zien dat ze niet mogen protesteren.
De avondklok is er gekomen omdat het vaccineren zo traag op gang kwam en ze moesten toch ergens daadkracht in tonen nietwaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 8 februari 2021 @ 19:05:47 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197894582
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Dit zou al niet de basis mogen zijn voor een oorlogsmaatregel in vredestijd.
[..]

Dit is pure minachting.

Deze combi kan gewoon niet meer. Echt gewoon niet.
pi_197894588
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dit roep ik al tijden. Ik heb een keer op TV gezien dat dit door experts ook wordt aangeraden.
Ik denk dat ze dan bedoelen voor B.V.'s. Maar de meeste horecabedrijven of winkels zijn eenmanszaken of VOF's en dan gaat die vlieger echt niet op. Aldus een expert.
pi_197894598
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dan bedoelen voor B.V.'s. Maar de meeste horecabedrijven of winkels zijn eenmanszaken of VOF's en dan gaat die vlieger echt niet op. Aldus een expert.
Klopt, het geldt alleen voor BV's.
VOF's zijn gewoon de lul momenteel.
pi_197894607
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als hij nu helemaal stopt moet hij gewoon de huur van ¤ 5.000 per maand doorbetalen, tot einde huurcontract. Hij moet alsnog voor al het personeel (25 man) ontslagvergunningen aanvragen. Ben je ook zo maanden verder. En dan zijn er nog genoeg andere contracten die doorlopen. Als hij in maart vorig jaar had geweten dat hij een jaar verder nog gesloten was had hij dat wellicht ook gedaan. Maar dat is makkelijk praten achteraf dat dit achterlijke gedoe zo lang zou gaan duren.
Als je 25 man in dienst hebt, je een enorm huurcontract hebt, maar je zit er prive in, in plaats van een BV dan doe je het niet echt verstandig, al afgezien dat je in de Horeca geen vaste contracten moet geven.
  maandag 8 februari 2021 @ 19:08:04 #220
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197894619
Het lijkt er op dat we opnieuw met alles moeten beginnen na coronaperiode, dus helemaal met schone lei. Er zullen dan wel weer heleboel nieuwe cafés en restaurants komen in plaats van failliete zaken, geldt ook voor zelfstandige winkels. En vooral alles van voor de coronatijd is verleden tijd, moeten we maar geloven. We komen samen veel sterker uit van coronaperiode.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197894620
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je 25 man in dienst hebt, je een enorm huurcontract hebt, maar je zit er prive in, in plaats van een BV dan doe je het niet echt verstandig, al afgezien dat je in de Horeca geen vaste contracten moet geven.
mwah, 5000 euro per maand aan huur is een schijntje. Ik vermoed dat dit ergens op een industrieterrein is en dat die zaak een paar m2 is. Of het bedrag is verzonnen, dat kan ook.
pi_197894622
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Horecazaken zijn dan ook notoire constructies om mensen uit te ze zuigen, dacht je dat Heineken rijk werd van het leveren van bier aan de Horeca?
pi_197894623
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Minachting. Pure minachting. Een ander laten praten en zelf over een nonissue gaan lullen en lastige vragen ontwijken.

Pleeeeease voor het landsbelang, voor het volk. Kamer, volksvertegenwoordiging, maak gehakt van het kabinet.
Dit kan toch niet? En dit is dan onze minister President. De tijd een beetje vol lullen over de elfstedentocht en de vragen die er echt toe doen gewoon ontwijken, het is echt om kwaad van te worden.

Hij durft geen verantwoordelijkheid te nemen, delegeert tot hij een ons weegt. Schuift alles af op zijn andere marionetten, en alsnog bovenaan in de peilingen staan. Het is echt niet best. Met deze angstige man aan het roer zitten we over 5 jaar nog in een lockdown.

Eigenlijk zouden jij, ik en het kassameisje van de jumbo ook wel MP kunnen worden. Kwestie van wat dom eromheen lullen en de lasten bij anderen neerleggen. Hoe kan deze man zoveel steun hebben in de samenleving?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 februari 2021 @ 19:08:13 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197894625
quote:

[..]

Dat is met veel van die 'maatregelen' het geval. Straks zeg Rutte dat we op 1 been hinkelend boodschappen moeten doen ivm corona. Maar wat voor zin heeft dat dan? Bewijs maar eens dat het géén zin heeft! Wetenschappelijk en peer reviewed graag.
pi_197894639
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:08 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat we opnieuw met alles moeten beginnen na coronaperiode, dus helemaal met schone lei. Er zullen dan wel weer heleboel nieuwe cafés en restaurants komen in plaats van failliete zaken, geldt ook voor zelfstandige winkels. En vooral alles van voor de coronatijd is verleden tijd, moeten we maar geloven. We komen samen veel sterker uit van coronaperiode.
De huidige gaan zowiezo failliet, omdat ze niet kunnen concureren met nieuwe horeca die minder schulden hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')