66% toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat steeds harder zie ikWas het vorige week niet de helft?
170.000 besmettingen per dag zou ik toch wel scharen onder bangmakerijquote:Op maandag 8 februari 2021 16:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vergeet je niet dat het goed nieuws is als het meevalt? Ik vind dat een veel fijnere gedachte dan woedend zijn omdat het RIVM ons bang heeft gemaakt of het verkeerd zag.
Alsof er een heel leger aan Orks voor je deur staat.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ernst zei dat we tot midden maart met stijgende cijfers zitten dus dat is code rood en dan glijden we in april in code zwart met 1000 maatregelen.
Grimmige tijden!
quote:Op maandag 8 februari 2021 16:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed wat ik zeg vrees ik. Toen ik het had over survival of the fittest en dat het evolutionair gezien niet logisch is om de ALLER-zwaksten te blijven ondersteunen/sustainen, doelde ik zéker niet op de jongeren in zijn algemeenheid. Eerder de ouderen die bijvoorbeeld al langer kampen met onderliggend lijden en overall een lage quality of life hadden.
En ja, in een man-eat-man wereld (hypothetisch, want daar leven we niet in) zou dat ook gelden voor een klein deel van de jongeren ja.De post waar je op reageerde ging erover dat er mensen waren die weinig mentale weerbaarheid hadden, dat die ook voor Covid al in een moeilijke situatie zaten wellicht. Daar reageerde je op en kwam survival of the fittest in voor, omdat er teveel mensen zijn. Daarom dacht ik dat je dat bedoelde. Indien dat niet is wat je bedoelde heb ik 't wellicht verkeerd gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap echt dat we op dit moment maatregelen hebben om (vooral) 70+ te ontzien, zodat die niet overlijden. Maar tegelijkertijd zijn we een andere leeftijdsgroep kapot aan het maken, zowel mentaal als economisch. Dat is totaal niet meer met elkaar in balans en heeft niets met survival of the fittest te maken.
Omdat een stel wereldvreemde apen rekenmodellen gebruiken die niet kloppen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Britse variant schijnt wel voor zwaardere maatregelen te zorgen.
Ik denk dat het wel meevalt. die 167.000 zijn nergens te bekennen en er is genoeg marge op de IC. Het is immers nog lang niet bij het niveau van april vorig jaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
En anders?
Volgens mij bedoel je dat iedereen met covid pech heeft en niet meer in het ziekenhuis opgenomen mag worden. Want dat is de consequentie van wat je zegt.
En als de besmettingen dan straks richting nul gaan het dan op de avondklok gooienquote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat een stel wereldvreemde apen rekenmodellen gebruiken die niet kloppen.
Heeft het ook niet. Dat is juist mijn punt! Volgens mij lullen we langs elkaar heen, maar zijn we het in de basis gewoon met elkaar eensquote:Op maandag 8 februari 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
De post waar je op reageerde ging erover dat er mensen waren die weinig mentale weerbaarheid hadden, dat die ook voor Covid al in een moeilijke situatie zaten wellicht. Daar reageerde je op en kwam survival of the fittest in voor, omdat er teveel mensen zijn. Daarom dacht ik dat je dat bedoelde. Indien dat niet is wat je bedoelde heb ik 't wellicht verkeerd gelezen.
Ik snap echt dat we op dit moment maatregelen hebben om (vooral) 70+ te ontzien, zodat die niet overlijden. Maar tegelijkertijd zijn we een andere leeftijdsgroep kapot aan het maken, zowel mentaal als economisch. Dat is totaal niet meer met elkaar in balans en heeft niets met survival of the fittest te maken.
Neequote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe goed de avondklok de afgelopen twee weken heeft gewerkt?
En daarom verlengen ze het maar.quote:
Het trackrecord van het RIVM is afgelopen jaar ook niet echt denderend gebleken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat een stel wereldvreemde apen rekenmodellen gebruiken die niet kloppen.
@fetX houdt van warme baden.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij in COR zijn tegen racisme.
Warm bad.
Over het algemeen erg goed, hij start om 21.00 en eindigde om 04.30. Daartussen tikte de tijd lekker weg.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe goed de avondklok de afgelopen twee weken heeft gewerkt?
>ONZquote:Op maandag 8 februari 2021 16:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Over het algemeen erg goed, hij start om 21.00 en eindigde om 04.30. Daartussen tikte de tijd lekker weg.
“We moeten toch wat!!!”quote:
Politics.quote:
Alleen het zoet komt nooit en als het al in zicht komt, wordt het weer uitgesteld.quote:
het werkt net zo goed als de mondkapjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef xpompompomx het volgende:
quote:
Van de voorspelde 170.000 besmettingen per dag zijn er maar ongeveer 4000 over, dus dat lijkt me voldoende argument om de avondklok te verlengen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:39 schreef xpompompomx het volgende:
Verstandig om niet alles tegelijk te versoepelenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Politics.
De scholen open dus de avondklok blijft.
Als de scholen dicht zouden blijven had waarschijnlijk de avondklok eraf gegaan.
Politics.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |