Moet je maar niet vragen hoe ik mij voel en er in sta. Dan moet je niet boos worden dat je antwoorden en reacties krijgt waar ''ik'' in voorkomtquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik, ik, ik, ik... Dat noemen wij narcisme.
Goed om te weten wel. Zullen het doorgeven aan iedereen die het er moeilijk mee heeft.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wel als je depri wordt van even niet tussen 9-4:30 buiten mogen lopen.....
Precies wat ik ook bedoel.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat gewoon een redelijk groot deel mensen vóór covid al zwak stond op mentale sociologische status. Dan is een crisis als deze (zeker als ie maar lang genoeg aanhoudt) precies datgene wat hen over the edge kan duwen.....
Ja, en nu noem jij telkens dat de avondklok de enige maatregel is waardoor mensen depressief kunnen raken. Er zijn tientallen maatregelen die een wisselende impact op mensen hebben. Door constant maar te noemen dat mensen niet depri moeten worden omdat ze tussen 9u 's avonds en 4.30 niet naar buiten mogen geef je dus eigenlijk aan dat alle andere mogelijke redenen om depressief te raken niet bestaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook dat zeg ik nergens. Dat noem ik als voorbeeld.
Het slaan alleen nergens op dat iemand depressief gaat worden vanwege een avondklok, of daar uberhaupt problemen mee gaat hebben.
Alsof iemand vergeet dat we van 4:30-21:00 ook een dag hebben.
Iemand die van zoiets als dit al zo ver zou gaan daar is het de laatste piepkleine druppel voor.
De druppel die de emmer doet overlopen.
Maar een avondklok is absoluut geen reden om depri van te worden, echt gewoon niet.
Ongeacht hoe je leven er normaal uit zou zien en hoe sociaal je ook bent.
Dat niet iedereen zo sterk is als Rintje Ritsma.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan over ons als samenleving?
Vergeet er niet bij te zeggen dat ik zeg dat het niet de OORZAAK ervoor kan zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed om te weten wel. Zullen het doorgeven aan iedereen die het er moeilijk mee heeft.
''Ja ja, ik weet dat je het zwaar hebt, maar bianconeri van FOK zegt dat zij er niet depressief van wordt, dus dan moet jij je ook niet aanstellen''.
Weet ik niet. Dat er teveel mensen uberhaupt zijn misschien?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan over ons als samenleving?
Goeie vraag. Misschien moesten we die vraag maar eens voorleggen aan degenen die nu het coronabeleid maken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet ik niet. Dat er teveel mensen uberhaupt zijn misschien?![]()
Hoe meer appeltjes, hoe meer kans op rotte appeltjes, even bot gezegd.
Onpopulaire uitspraak, maar bot gezegd, de natuur is niet voor niets geëvolueerd op "survival of the fittest"
Je moet diegenen die problemen hebben of het zwaar hebben heus proberen te helpen.... maar wat heb je als samenleving aan de andere kant aan het in stand houden van diegenen die zo zwak zijn dat zij niets opbrengen maar wel heel veel inspanning kosten?
Goed plan, laten we 8 op de 10 jongeren vooral uitsluiten omdat ze te zwak zijn. Ze hebben immers last van mentale gevolgen van corona.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Onpopulaire uitspraak, maar bot gezegd, de natuur is niet voor niets geëvolueerd op "survival of the fittest"
Je moet diegenen die problemen hebben of het zwaar hebben heus proberen te helpen.... maar wat heb je als samenleving aan de andere kant aan het in stand houden van diegenen die zo zwak zijn dat zij niets opbrengen maar wel heel veel inspanning kosten?
Goeie. Zal ik er ook bij zeggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vergeet er niet bij te zeggen dat ik zeg dat het niet de OORZAAK ervoor kan zijn
Het kan een druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Dat is exact dezelfde discussie over de ouderen wel of niet isoleren, of de ouderen wel of niet vaccineren. Als die discussie niet gevoerd mag worden is deze hier ook niet op zijn plaats.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch lijkt dat stijgend aantal gevaccineerden nergens te worden meegenomen in de draaiboeken voor het moment van versoepelen, of heb ik daarover berichten gemistquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodra het vaccin zijn werk gaat doen.. en zo lang is dat niet meer
Dit kun je niet zeggen, en wel hierom.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is niet eens zozeer dat mensen en masse klinisch depressief raken, maar er sneuvelen talloze huwelijken doordat men de hele dag bovenop elkaars lip zit, bedrijven en ondernemingen zijn failliet, mensen werkloos en in de schulden, een generatie kinderen die blijft zitten, mensen moeten het al tijden zonder enig verzetje doen en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wederom, het is dus een situatie met heel, heel veel verschillende invalshoeken.
Inderdaad zijn diegenen die depressief zijn geworden of suicidaal of noem maar op heus niet allemaal zwakke zielepoten die het zelf schuld zijn, zeker niet.
Maar ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat gewoon een redelijk groot deel mensen vóór covid al zwak stond op mentale sociologische status. Dan is een crisis als deze (zeker als ie maar lang genoeg aanhoudt) precies datgene wat hen over the edge kan duwen.....
Iedereen mag zeiken. Dat jouw leed anders is dan dat van een ander is vervelend voor je, maar dat houdt niet in dat een ander niet mag klagen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Sorry, maar ik vind ook dat je een zeikerd bent als je over de avondklok begint. Onze zaak is al 7 weken dicht waardoor ons inkomen gehalveerd is en we krijgen geen overheidssteun. Ik mag zeiken. Boefucking hoo als je een paar weekjes niet na 21 u naar buiten kan. Wat was je van plan dan? Uit eten of naar een feest!?
Sorry, maar ik vind dat je een zeikerd bent als je begint over je zaak die het moeilijk heeft. IK heb het pas zwaar, want ....quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Sorry, maar ik vind ook dat je een zeikerd bent als je over de avondklok begint. Onze zaak is al 7 weken dicht waardoor ons inkomen gehalveerd is en we krijgen geen overheidssteun. Ik mag zeiken. Boefucking hoo als je een paar weekjes niet na 21 u naar buiten kan. Wat was je van plan dan? Uit eten of naar een feest!?
Het spijt me voor je situatie, maar de ophef gaat niet over dat je nog iets te zoeken hebt buiten na 21:00 in deze periode.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Die moeten zich allemaal niet zo aanstellen hoor. Pff..quote:Op maandag 8 februari 2021 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is niet eens zozeer dat mensen en masse klinisch depressief raken, maar er sneuvelen talloze huwelijken doordat men de hele dag bovenop elkaars lip zit, bedrijven en ondernemingen zijn failliet, mensen werkloos en in de schulden, een generatie kinderen die blijft zitten, mensen moeten het al tijden zonder enig verzetje doen en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.
Dit is natuurlijk veel te overdreven gesteld. Er zijn talloze mensen geholpen het afgelopen jaar die niet hoogbejaard zijn en nog vele jaren meegaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.
Nee nouja, het is inderdaad heel lastig, en absoluut een ethische kwestie. Ik zeg ook niet dat het ene standpunt goed is en het andere fout hequote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is exact dezelfde discussie over de ouderen wel of niet isoleren, of de ouderen wel of niet vaccineren. Als die discussie niet gevoerd mag worden is deze hier ook niet op zijn plaats.
Want ja, wat hebben we aan het in stand houden van diegenen die toch nog maar een jaar te gaan hebben?
(En nee, dat is niet hoe ik erin sta.)
Of je laat de risicogroep gaan. Immers kost dat te veel inspanning op het moment van de niet risicogroep.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou ja, ik zeg letterlijk dat ik van mensen in het ziekenhuis hoor dat... en jij vraag 'Bron?'.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:10 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat aan mij?
Dat zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd.
Lees de post van dick_laurent eens terug en lees deze reactie. Ik vind hem precies in het plaatje passen, niets overdreven aan. Survival of the fittest aanhalen omdat jongeren niet weerbaar zijn omdat we mensen die in een groot deel van de gevallen in de reservetijd van hun leven zitten proberen te redden heeft geen pas.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk veel te overdreven gesteld. Er zijn talloze mensen geholpen het afgelopen jaar die niet hoogbejaard zijn en nog vele jaren meegaan.
Ah mooi, dus einde lockdown zodat de mensheid op evolutionaire wijze resistentie kan opbouwen tegen corona?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nouja, het is inderdaad heel lastig, en absoluut een ethische kwestie. Ik zeg ook niet dat het ene standpunt goed is en het andere fout he
Ik geef alleen aan dat het evolutionair gezien gewoon niet wijs is om de allerzwaksten te blijven ondersteunen en sustainen tot in den treure. Dat zie je ook nergens in de natuur, dat is gewoon een natuurkundige wet.
Dat wij zijn geëvolueerd naar een maatschappij die dat wél doet, dat is iets waar je heel veel verschillende meningen over kan hebben. Zie hier dit topic
Ook zeer vervelend. Maar dan kom je een beetje op het niveau van jij mag niet klagen over je gebroken vinger, want ik heb twee gebroken vingers en eigenlijk mag ik ook niet klagen, want Henk heeft 2 gebroken vingers en een gebroken pols.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Als we de discussie willen voeren over of de maatregelen wel voor iedereen moeten gelden komt solidariteit terug als enig woord, of dat het onmogelijk is risicogroepen te isoleren.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nouja, het is inderdaad heel lastig, en absoluut een ethische kwestie. Ik zeg ook niet dat het ene standpunt goed is en het andere fout he
Ik geef alleen aan dat het evolutionair gezien gewoon niet wijs is om de allerzwaksten te blijven ondersteunen en sustainen tot in den treure. Dat zie je ook nergens in de natuur, dat is gewoon een natuurkundige wet.
Dat wij zijn geëvolueerd naar een maatschappij die dat wél doet, dat is iets waar je heel veel verschillende meningen over kan hebben. Zie hier dit topic
We zijn ook niet geëvolueerd om de hele dag op een stoel te zitten en naar een computerscherm te kijken. Het is juist mens-eigen om zelf het heft in handen te nemen in plaats van overgeleverd te zijn aan wat er op ons afkomt. De hele geschiedenis van de mens is een groot gevecht tegen de natuur.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat het evolutionair gezien gewoon niet wijs is om de allerzwaksten te blijven ondersteunen en sustainen tot in den treure.
Lees ik hier dat we vanavond met zijn allen om 21:30 sneeuwballen gaan gooien? Om het heft in eigen handen te nemen? Of is dat wensdenken?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zijn ook niet geëvolueerd om de hele dag op een stoel te zitten en naar een computerscherm te kijken. Het is juist mens-eigen om zelf het heft in handen te nemen in plaats van overgeleverd te zijn aan wat er op ons afkomt. De hele geschiedenis van de mens is een groot gevecht tegen de natuur.
Als jij de overheid als "de natuur" wil zien, dan mag dat hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik hier dat we vanavond met zijn allen om 21:30 sneeuwballen gaan gooien? Om het heft in eigen handen te nemen? Of is dat wensdenken?
Daar zijn wij veelte volgzaam voor joh..quote:Op maandag 8 februari 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik hier dat we vanavond met zijn allen om 21:30 sneeuwballen gaan gooien? Om het heft in eigen handen te nemen? Of is dat wensdenken?
Misschien geldt dat niet voor jou maar als je dag in dag uit geen mensen ziet heeft dat wel degelijk invloed op je mentale gesteldheidquote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen:
Het heeft 0 effect op je mentale gezondheid en wel een klein effect op de verspreiding.
Even niet van 9 tot 4:30 naar buiten mogen al invloed op mentale gezondheid? Hou op zeg.
Man oh man wat zijn we in dit kleine landje toch weer kleinzerig zeg.
Is deze poll aangaande a. wat je denkt dat er gaat gebeuren, of b. wat je zou willen dat er zou gebeuren?quote:
Nee joh. Je moet je niet zo aanstellenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:28 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien geldt dat niet voor jou maar als je dag in dag uit geen mensen ziet heeft dat wel degelijk invloed op je mentale gesteldheid
Dat er gradaties zijn in hoe hard iets iemand persoonlijk raakt, maakt natuurlijk niet dat de één "mag zeiken" en dan ook maar direct voor de ander mag bepalen dat hij dat niet mag.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Sorry, maar ik vind ook dat je een zeikerd bent als je over de avondklok begint. Onze zaak is al 7 weken dicht waardoor ons inkomen gehalveerd is en we krijgen geen overheidssteun. Ik mag zeiken.
Dan lees je niet goed wat ik zeg vrees ik. Toen ik het had over survival of the fittest en dat het evolutionair gezien niet logisch is om de ALLER-zwaksten te blijven ondersteunen/sustainen, doelde ik zéker niet op de jongeren in zijn algemeenheid. Eerder de ouderen die bijvoorbeeld al langer kampen met onderliggend lijden en overall een lage quality of life hadden.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we de discussie willen voeren over of de maatregelen wel voor iedereen moeten gelden komt solidariteit terug als enig woord, of dat het onmogelijk is risicogroepen te isoleren.
Tegelijkertijd heb je een groep die fysiek nagenoeg geen last heeft van dit virus maar er mentaal heel veel moeite mee heeft. Tegen die groep zeg je dan nu: Ja, survival of the fittest, pech voor je.
Je bent het toch met me eens dat dat niet oké is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En anders?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of je laat de risicogroep gaan. Immers kost dat te veel inspanning op het moment van de niet risicogroep.
Nee. We zijn een civilisatie in een rijk en welvarend land. Tenminste dat idee had ik. We waren intelligent en als je intelligent bent kun je een afweging maken tussen goed en kwaad en daar een balans in vinden.
Maar niet meer. Alles is angst, balans is zoek. Waar een zwakke groep met risico's waren zijn er nu meerdere bij gecreëerd. Om de initiële te beschermen? Moet het maatschappelijk werkelijk zoveel kosten dan?
De rode lijn is gepasseerd bij de spertijd en terwijl er 10 maanden waren om de zorg voor de bereiden en het land voor te bereiden op het leven met het virus is er niets aan gedaan.
Het is uit, over. Geen stap verder nu, alleen terug en heel snel.
Misschien als je nog overdag moet werken en na werktijd maar heel beperkt wegkomt gezien reistijden en de avondklok. We wonen niet allemaal om de hoek bij onze geliefden en familie.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wel als je depri wordt van even niet tussen 9-4:30 buiten mogen lopen.....
Nee ik ben inderdaad een suikerklontjequote:Op maandag 8 februari 2021 16:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee joh. Je moet je niet zo aanstellen
De waanzin idd.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
Herinneren jullie dit nog?
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
Dit ging over begin februari.
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
Zullen we komende week weer in die fuik stappen als land?
Je moet gewoon hulp gaan zoeken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:32 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik ben inderdaad een suikerklontje
Alleen met een medisch mondmasker op.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
met als compensatie dat je wel naar de lokale kroeg mag?
Het gaat steeds harder zie ikquote:Op maandag 8 februari 2021 16:32 schreef Za het volgende:
[..]
We zaten 2 wkn geleden op 3/4 Britse variant
De Britse variant schijnt wel besmettelijker te zijn maar voor minder zware klachten te zorgen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:32 schreef Za het volgende:
[..]
De waanzin idd.
We zaten 2 wkn geleden op 3/4 Britse variant, dat zou elke week verdubbelen, dus allang 100% volgens de modellen van het RIVM.
We zijn dus overspoelt met de Britse variant, ook volgens v Dissel, derde golf voor 15 februari etc.
Ondertussen halveren de ziekenhuisopnames, hier en in het VK.
Nee idd, ik werk thuis en zie overdag weinig mensen. Mijn communicatie is met een scherm. Ik woon alleen en ik ga niet dood, maar mijn leven wordt er met de avondklok niet leuker op... niemand zien, behalve in de weekenden overdag en de supermarktcassiere, gaat je na een maand wel opbreken ja.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:31 schreef alors het volgende:
[..]
Misschien als je nog overdag moet werken en na werktijd maar heel beperkt wegkomt gezien reistijden en de avondklok. We wonen niet allemaal om de hoek bij onze geliefden en familie.
De Britse variant schijnt wel voor zwaardere maatregelen te zorgen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
De Britse variant schijnt wel besmettelijker te zijn maar voor minder zware klachten te zorgen.
Vergeet je niet dat het goed nieuws is als het meevalt? Ik vind dat een veel fijnere gedachte dan woedend zijn omdat het RIVM ons bang heeft gemaakt of het verkeerd zag.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:32 schreef Za het volgende:
[..]
De waanzin idd.
We zaten 2 wkn geleden op 3/4 Britse variant, dat zou elke week verdubbelen, dus allang 100% volgens de modellen van het RIVM.
We zijn dus overspoelt met de Britse variant, ook volgens v Dissel, derde golf voor 15 februari etc.
Ondertussen halveren de ziekenhuisopnames, hier en in het VK.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |