Ohja.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:04 schreef Noek het volgende:
[..]
No worries, de komende dagen zullen de cijfers flink dalen.
Even los van dat je de dagcijfers nergens voor kunt gebruiken is twee dagen geen grote daling ineens een probleem?quote:Op zondag 7 februari 2021 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tot nu toe lijken de cijfers van gister en eergisteren wel een beetje in het voordeel van het RIVM te spreken.
Klopt hoor, maar de dalingen waren de afgelopen weken wel structureel en nu ineens 2 dagen op rij niet. En precies op het moment dat de impact van de Britse variant zichtbaar zou moeten gaan worden. Het kan inderdaad zeker toeval zijn, maar ik ben wel heel benieuwd naar vandaag. Dat zou overigens ook de laatste voorlopige ‘betrouwbare’ data zijn, zonder sneeuwimpact.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even los van dat je de dagcijfers nergens voor kunt gebruiken is twee dagen geen grote daling ineens een probleem?
@:_serial_ trekt iedere dag de cijfers uit elkaar, de cijfers op bepaalde meldingsdatums is waar ‘t om gaat. Die cijfers laten (voor zover ik kan zien) nog steeds een daling zien.
Om je een beeld te geven, de cijfers van vrijdag zaten nog rond de 200 meldingen van september/oktober in. Met dat in acht genomen was er nog steeds een daling ten opzichte van dezelfde cijfers een week ervoor.
Ziekenhuiscijfers blijven betrouwbaar. Die zijn überhaupt betrouwbaarder. Zit wel wat vertraging in, maar qua trends vele malen beter om te monitorenquote:Op zondag 7 februari 2021 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar de dalingen waren de afgelopen weken wel structureel en nu ineens 2 dagen op rij niet. En precies op het moment dat de impact van de Britse variant zichtbaar zou moeten gaan worden. Het kan inderdaad zeker toeval zijn, maar ik ben wel heel benieuwd naar vandaag. Dat zou overigens ook de laatste voorlopige ‘betrouwbare’ data zijn, zonder sneeuwimpact.
Bedoel je cijfers die vandaag wordt bekend gemaakt zeker?quote:Op zondag 7 februari 2021 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar de dalingen waren de afgelopen weken wel structureel en nu ineens 2 dagen op rij niet. En precies op het moment dat de impact van de Britse variant zichtbaar zou moeten gaan worden. Het kan inderdaad zeker toeval zijn, maar ik ben wel heel benieuwd naar vandaag. Dat zou overigens ook de laatste voorlopige ‘betrouwbare’ data zijn, zonder sneeuwimpact.
Ik denk sowieso dat de data van de afgelopen week minder betrouwbaar is. Even los van discussies of mensen wel of niet minder getest worden, is er ook gezegd dat het langer ging duren voor er testuitslagen kwamen vanwege aangescherpt beleid bij de GGD's. Daardoor kan het langer gaan duren voor er een (positieve/negatieve) testuitslag is.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als ik zo om me heen luister en kijk dan is dit wel de tendens.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:45 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben vanaf het begin voor de maatregelen geweest. Maar nu de vaccinaties op zo'n laag tempo van de grond komen, allerlei fouten vanuit de politiek begin ik het wel steeds meer zat te worden.
Ja, of gewoon eerlijk toegeven dat het allemaal prut is. Zou ik ook nog wel kunnen waarderen.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik zo om me heen luister en kijk dan is dit wel de tendens.
Denk niet eens dat ze perspectief hoeven te geven als in data waarop weer dingen kunnen maar perspectief kun je ook laten zien door alles in te zetten op vaccineren bijv. Dingen goed regelen en duidelijk zijn.
Nu zitten we vol in de maatregelen te wachten op het volgende zwaard. Daar knapt geen mens van op.
Dat gevoel heb ik ook. Bij de bevolking wordt er een haast opgedrongen, met avondklokken, extra maatregelen e.d., maar het vaccineren gaat nog niet met het tempo waar diezelfde haast vanuit gaat. Zolang er geen stijging is maakt dat niet zoveel uit, behalve dat het heel beroerd is voor de bevolking.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, of gewoon eerlijk toegeven dat het allemaal prut is. Zou ik ook nog wel kunnen waarderen.
Maar wij gaan lockdown in, lockdown uit, lockdown in, lockdown uit. GGD lekje, en de vaccinaties? ach heeft geen haast.
Ja, van vandaag.quote:Op zondag 7 februari 2021 08:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bedoel je cijfers die vandaag wordt bekend gemaakt zeker?
Die van morgen is toch 0, want de testlocaties zijn vandaag dicht
Ook als er geen stijging is, is het problematisch dat het tempo in het vaccineren zo laag is.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Bij de bevolking wordt er een haast opgedrongen, met avondklokken, extra maatregelen e.d., maar het vaccineren gaat nog niet met het tempo waar diezelfde haast vanuit gaat. Zolang er geen stijging is maakt dat niet zoveel uit, behalve dat het heel beroerd is voor de bevolking.
Maar als er echt een derde golf komt en die groter wordt dan de eerste golf in het voorjaar wil je er alles aan doen die te voorkomen, zeker met de maatregelen die er nu al zijn. Dan lijkt het me logischer volop in te zetten op vaccineren van mensen die in het ziekenhuis terecht komen als ze besmet raken en de mensen die vooral overlijden als ze het virus krijgen beter beschermen.
Door tekorten werden pbm afgeraden in de verpleeghuizen want niet nodig. (alles ging naar de ziekenhuizen)quote:
Zeker ja. Omdat we ook nog eens doelgericht de kwetsbaren inenten, win je met elke extra procent van de bevolking die je vaccineert gewoon meerdere procenten in de ziekenhuisopnames.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Bij de bevolking wordt er een haast opgedrongen, met avondklokken, extra maatregelen e.d., maar het vaccineren gaat nog niet met het tempo waar diezelfde haast vanuit gaat. Zolang er geen stijging is maakt dat niet zoveel uit, behalve dat het heel beroerd is voor de bevolking.
Maar als er echt een derde golf komt en die groter wordt dan de eerste golf in het voorjaar wil je er alles aan doen die te voorkomen, zeker met de maatregelen die er nu al zijn. Dan lijkt het me logischer volop in te zetten op vaccineren van mensen die in het ziekenhuis terecht komen als ze besmet raken en de mensen die vooral overlijden als ze het virus krijgen beter beschermen.
En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
Herinneren jullie dit nog?
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
Zullen we komende week weer in die fuik stappen als land?
Dit is toch niks nieuws? Voorspellingen komen nooit uit dat is de enige zekerheid samen dat je dood gaat.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:30 schreef Oidipous het volgende:
Herinneren jullie dit nog?
‘Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
Zullen we komende week weer in die fuik stappen als land?
Ja, je hebt voorspellingen die niet uitkomen en je hebt voorspellingen die gigantisch miszitten. Dat laatste is hier aan de hand.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is toch niks nieuws? Voorspellingen komen nooit uit dat is de enige zekerheid samen dat je dood gaat.
Als ik om me heen keek en zag hoeveel mensen nog samen kerst gevierd hebben, had die januari-piek veel hoger moeten zijn. Is ook meegevallen.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.
voor mij is dat 1 pot nat...quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ja, je hebt voorspellingen die niet uitkomen en je hebt voorspellingen die gigantisch miszitten. Dat laatste is hier aan de hand.
Dat effect kon je heel duidelijk zien in de cijfers.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En nog steeds vraag ik mij af of december t/m half januari piekje niet ook met de feestdagen te maken had.
Het is dan ook geen voorspelling maar maar een model, en in dit geval een model met grote betrouwbaarheidsintervallen. Als je dan als krant het meest extreme scenario pakt en dat weergeeft als zijnde ‘voorspelling’ zit je er wel een beetje naast natuurlijk.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ja, je hebt voorspellingen die niet uitkomen en je hebt voorspellingen die gigantisch miszitten. Dat laatste is hier aan de hand.
quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |