Moet je maar niet vragen hoe ik mij voel en er in sta. Dan moet je niet boos worden dat je antwoorden en reacties krijgt waar ''ik'' in voorkomtquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik, ik, ik, ik... Dat noemen wij narcisme.
Goed om te weten wel. Zullen het doorgeven aan iedereen die het er moeilijk mee heeft.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wel als je depri wordt van even niet tussen 9-4:30 buiten mogen lopen.....
Precies wat ik ook bedoel.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat gewoon een redelijk groot deel mensen vóór covid al zwak stond op mentale sociologische status. Dan is een crisis als deze (zeker als ie maar lang genoeg aanhoudt) precies datgene wat hen over the edge kan duwen.....
Ja, en nu noem jij telkens dat de avondklok de enige maatregel is waardoor mensen depressief kunnen raken. Er zijn tientallen maatregelen die een wisselende impact op mensen hebben. Door constant maar te noemen dat mensen niet depri moeten worden omdat ze tussen 9u 's avonds en 4.30 niet naar buiten mogen geef je dus eigenlijk aan dat alle andere mogelijke redenen om depressief te raken niet bestaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook dat zeg ik nergens. Dat noem ik als voorbeeld.
Het slaan alleen nergens op dat iemand depressief gaat worden vanwege een avondklok, of daar uberhaupt problemen mee gaat hebben.
Alsof iemand vergeet dat we van 4:30-21:00 ook een dag hebben.
Iemand die van zoiets als dit al zo ver zou gaan daar is het de laatste piepkleine druppel voor.
De druppel die de emmer doet overlopen.
Maar een avondklok is absoluut geen reden om depri van te worden, echt gewoon niet.
Ongeacht hoe je leven er normaal uit zou zien en hoe sociaal je ook bent.
Dat niet iedereen zo sterk is als Rintje Ritsma.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan over ons als samenleving?
Vergeet er niet bij te zeggen dat ik zeg dat het niet de OORZAAK ervoor kan zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed om te weten wel. Zullen het doorgeven aan iedereen die het er moeilijk mee heeft.
''Ja ja, ik weet dat je het zwaar hebt, maar bianconeri van FOK zegt dat zij er niet depressief van wordt, dus dan moet jij je ook niet aanstellen''.
Weet ik niet. Dat er teveel mensen uberhaupt zijn misschien?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan over ons als samenleving?
Goeie vraag. Misschien moesten we die vraag maar eens voorleggen aan degenen die nu het coronabeleid maken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet ik niet. Dat er teveel mensen uberhaupt zijn misschien?![]()
Hoe meer appeltjes, hoe meer kans op rotte appeltjes, even bot gezegd.
Onpopulaire uitspraak, maar bot gezegd, de natuur is niet voor niets geëvolueerd op "survival of the fittest"
Je moet diegenen die problemen hebben of het zwaar hebben heus proberen te helpen.... maar wat heb je als samenleving aan de andere kant aan het in stand houden van diegenen die zo zwak zijn dat zij niets opbrengen maar wel heel veel inspanning kosten?
Goed plan, laten we 8 op de 10 jongeren vooral uitsluiten omdat ze te zwak zijn. Ze hebben immers last van mentale gevolgen van corona.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Onpopulaire uitspraak, maar bot gezegd, de natuur is niet voor niets geëvolueerd op "survival of the fittest"
Je moet diegenen die problemen hebben of het zwaar hebben heus proberen te helpen.... maar wat heb je als samenleving aan de andere kant aan het in stand houden van diegenen die zo zwak zijn dat zij niets opbrengen maar wel heel veel inspanning kosten?
Goeie. Zal ik er ook bij zeggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vergeet er niet bij te zeggen dat ik zeg dat het niet de OORZAAK ervoor kan zijn
Het kan een druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Dat is exact dezelfde discussie over de ouderen wel of niet isoleren, of de ouderen wel of niet vaccineren. Als die discussie niet gevoerd mag worden is deze hier ook niet op zijn plaats.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch lijkt dat stijgend aantal gevaccineerden nergens te worden meegenomen in de draaiboeken voor het moment van versoepelen, of heb ik daarover berichten gemistquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodra het vaccin zijn werk gaat doen.. en zo lang is dat niet meer
Dit kun je niet zeggen, en wel hierom.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is niet eens zozeer dat mensen en masse klinisch depressief raken, maar er sneuvelen talloze huwelijken doordat men de hele dag bovenop elkaars lip zit, bedrijven en ondernemingen zijn failliet, mensen werkloos en in de schulden, een generatie kinderen die blijft zitten, mensen moeten het al tijden zonder enig verzetje doen en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wederom, het is dus een situatie met heel, heel veel verschillende invalshoeken.
Inderdaad zijn diegenen die depressief zijn geworden of suicidaal of noem maar op heus niet allemaal zwakke zielepoten die het zelf schuld zijn, zeker niet.
Maar ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat gewoon een redelijk groot deel mensen vóór covid al zwak stond op mentale sociologische status. Dan is een crisis als deze (zeker als ie maar lang genoeg aanhoudt) precies datgene wat hen over the edge kan duwen.....
Iedereen mag zeiken. Dat jouw leed anders is dan dat van een ander is vervelend voor je, maar dat houdt niet in dat een ander niet mag klagen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Sorry, maar ik vind ook dat je een zeikerd bent als je over de avondklok begint. Onze zaak is al 7 weken dicht waardoor ons inkomen gehalveerd is en we krijgen geen overheidssteun. Ik mag zeiken. Boefucking hoo als je een paar weekjes niet na 21 u naar buiten kan. Wat was je van plan dan? Uit eten of naar een feest!?
Sorry, maar ik vind dat je een zeikerd bent als je begint over je zaak die het moeilijk heeft. IK heb het pas zwaar, want ....quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Sorry, maar ik vind ook dat je een zeikerd bent als je over de avondklok begint. Onze zaak is al 7 weken dicht waardoor ons inkomen gehalveerd is en we krijgen geen overheidssteun. Ik mag zeiken. Boefucking hoo als je een paar weekjes niet na 21 u naar buiten kan. Wat was je van plan dan? Uit eten of naar een feest!?
Het spijt me voor je situatie, maar de ophef gaat niet over dat je nog iets te zoeken hebt buiten na 21:00 in deze periode.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aventura het volgende:
Die moeten zich allemaal niet zo aanstellen hoor. Pff..quote:Op maandag 8 februari 2021 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is niet eens zozeer dat mensen en masse klinisch depressief raken, maar er sneuvelen talloze huwelijken doordat men de hele dag bovenop elkaars lip zit, bedrijven en ondernemingen zijn failliet, mensen werkloos en in de schulden, een generatie kinderen die blijft zitten, mensen moeten het al tijden zonder enig verzetje doen en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.
Dit is natuurlijk veel te overdreven gesteld. Er zijn talloze mensen geholpen het afgelopen jaar die niet hoogbejaard zijn en nog vele jaren meegaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
en dat alles om hele oude mensen een paar maanden extra te geven.
Nee nouja, het is inderdaad heel lastig, en absoluut een ethische kwestie. Ik zeg ook niet dat het ene standpunt goed is en het andere fout hequote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is exact dezelfde discussie over de ouderen wel of niet isoleren, of de ouderen wel of niet vaccineren. Als die discussie niet gevoerd mag worden is deze hier ook niet op zijn plaats.
Want ja, wat hebben we aan het in stand houden van diegenen die toch nog maar een jaar te gaan hebben?
(En nee, dat is niet hoe ik erin sta.)
Of je laat de risicogroep gaan. Immers kost dat te veel inspanning op het moment van de niet risicogroep.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou ja, ik zeg letterlijk dat ik van mensen in het ziekenhuis hoor dat... en jij vraag 'Bron?'.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:10 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat aan mij?
Dat zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd.
Lees de post van dick_laurent eens terug en lees deze reactie. Ik vind hem precies in het plaatje passen, niets overdreven aan. Survival of the fittest aanhalen omdat jongeren niet weerbaar zijn omdat we mensen die in een groot deel van de gevallen in de reservetijd van hun leven zitten proberen te redden heeft geen pas.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk veel te overdreven gesteld. Er zijn talloze mensen geholpen het afgelopen jaar die niet hoogbejaard zijn en nog vele jaren meegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |