Gaan we aan het OMT vragen. Komen we begin maart op terug.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
Is er trouwens ook wetenschappelijk bewijs dat de avondklok effect heeft?
Dat is waarquote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef groenen het volgende:
Gelukkig is februari een korte maand, eerder verlost van de avondklok.
Laten we deze even onthouden. Want er zijn immers genoeg users hier die er zo over denken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige die professionele hulp nodig heeft is degene die niet in staat is te herkennen dat iemand anders het wellicht zwaar heeft.
Ik zeg niet dat niemand het zwaar kan hebben, maar daar heb je professionele hulp dan voor.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
De enige die professionele hulp nodig heeft is degene die niet in staat is te herkennen dat iemand anders het wellicht zwaar heeft.
Welke tegenslagen?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef ArnosL het volgende:
Nee, het is het continu maar weer een tegenslag krijgen op niet-rationele gronden terwijl er rationele gronden zijn tot versoepeling. Die continue tegenslagen hebben mentaal impact.
Hoeveel dagen werk jij thuis in je eentje, kook je daarna in je eentje, eet je in je eentje en zit je daarna alleen op de bank, want avondklok? Dag, na dag, na dag. Of zit je lekker met je partner of gezinnetje op de bank? Ik zou niet zo eenvoudig over andere oordelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.
Zoek dan sowieso even professionele hulp op aub.
Net als al dat gehuil over dat mensen nu depri worden en sommige mensen zelfs zelfmoord zouden plegen vanwege de Corona tijden, vanwege de lockdown en soms vanwege de avondklok.
Wat een onzin. Als je van zoiets van slag raakt dan zat je mentaal al diep in de shit en heb je echt hulp nodig.
Ja, of er wordt ergens een of ander regeltje aangescherpt. De avondklok eerder in laten gaan, zwaarder kaliber mondkapjes, dat soort werk.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgende maatregel wordt waarschijnlijk zoiets als; je mag niet 15 km buiten je woonplaats reizen.
Je brengt het imho iets te rauw en ongenuanceerd, maar in de basis ben ik het wel met je eens.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.
Zoek dan sowieso even professionele hulp op aub.
Net als al dat gehuil over dat mensen nu depri worden en sommige mensen zelfs zelfmoord zouden plegen vanwege de Corona tijden, vanwege de lockdown en soms vanwege de avondklok.
Wat een onzin. Als je van zoiets van slag raakt dan zat je mentaal al diep in de shit en heb je echt hulp nodig.
Wauw, dermate kortzichtig gedachtegoed kom je zelden tegen. Iedereen is anders laten we maar zeggen, wat voor jou niet geld kan voor een ander wel gelden. Ik sta harstikke positief in het leven, maar het uitzichtloze van de coronamaatregelen terwijl er geen rationele grond voor is beginnen me te nekken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat niemand het zwaar kan hebben, maar daar heb je professionele hulp dan voor.
Absoluut niet dat de Corona tijd dat bij iemand veroorzaakt.
Hooguit bij iemand die toevallig zijn hele familie verloren heeft, maar dat zullen er niet veel zijn.
[..]
Welke tegenslagen?
Dat je opa of oma dood is gegaan? Of je ouders? Ja prima dat begrijp ik dan.
Tegenslagen dat de winkel niet open is? Of dat je middernacht niet buiten mag lopen?
Kom op zeg als je daar al hartstikke depressief van zou worden dan maak je mij niet wijs dat je mentaal sterk was.
Dit is letterlijk wat je zei, misschien had je dat dan moeten zeggen ipv wat je hieronder zei:quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iemand het zwaar kan hebben, maar daar heb je professionele hulp dan voor.
Hooguit bij iemand die toevallig zijn hele familie verloren heeft, maar dat zullen er niet veel zijn.
quote:Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.
Als je de discussie dood wil slaan door alles tussen je opa of oma dood en niet buiten mogen lopen te negeren is het niet zinvol de discussie aan te gaan. Ik ben blij voor je dat alles je voor de wind gaat in je ivoren toren, dat is niet voor iedereen zo.quote:Welke tegenslagen?
Tegenslagen dat de winkel niet open is? Of dat je middernacht niet buiten mag lopen?
Kom op zeg als je daar al hartstikke depressief van zou worden dan maak je mij niet wijs dat je mentaal sterk was.
Je merkt het aan zijn gezichtsuitdrukking als hij daar vragen over krijgt, het boeit hem niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat het hem ook niet boeit. Als dat daadwerkelijk zo is vind ik dat eigenlijk wel het ergste.
Hmm...quote:Op maandag 8 februari 2021 15:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, jij denkt dat ie op 2 maart wel eindigt? Moedig.
Zal dus wel juni worden voordat die er af gaat dus. Ook niet meer savonds met lange avonden een lekker stuk fietsen na het werk. Immers wil paternalistische mark en hugo ons binnen houden.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoor net ze er in de ziekenhuizen vanuit gaat dat het code zwart in april wordt.
In Afrika, daar is het pas zwart!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoor net ze er in de ziekenhuizen vanuit gaat dat het code zwart in april wordt.
Elke dag, elke dag, elke dag, elke dag.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef maan_man het volgende:
Hoeveel dagen werk jij thuis in je eentje, kook je daarna in je eentje, eet je in je eentje en zit je daarna alleen op de bank, want avondklok? Dag, na dag, na dag. Of zit je lekker met je partner of gezinnetje op de bank? Ik zou niet zo eenvoudig over andere oordelen.
En misschien is iemand anders wel socialer. Heeft hij meer behoefte aan het onder de mensen zijn.
Jeetje, je mag dus alleen maar depressief worden vanwege Corona als je je hele familie verliest volgens je eerste alinea?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat niemand het zwaar kan hebben, maar daar heb je professionele hulp dan voor.
[..]
Welke tegenslagen?
Misschien dat ik afgestompt raak hoor, maar horen we dat zo onderhand niet geruime tijd over elke in de nabije toekomst liggende maand?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef DustPuppy het volgende:
Mensen zitten anders in elkaar natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:01 schreef ArnosL het volgende:
Wauw, dermate kortzichtig gedachtegoed kom je zelden tegen. Iedereen is anders laten we maar zeggen, wat voor jou niet geld kan voor een ander wel gelden. Ik sta harstikke positief in het leven, maar het uitzichtloze van de coronamaatregelen terwijl er geen rationele grond voor is beginnen me te nekken.
Niet per se van het ziekenhuispersoneel direct.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien dat ik afgestompt raak hoor, maar horen we dat zo onderhand niet geruime tijd over elke in de nabije toekomst liggende maand?
Herken je nu werkelijk niet dat mensen het zwaar kunnen hebben zonder dat er een overlijden is? Kinderen die in een depressie raken omdat de ouders alleen maar ruzie hebben. Mensen die hun hele sociale netwerk in elkaar zien storten. Mensen met kleine kinderen die moeten werken en tegelijk hun kinderen thuis les geven. Eigenaren van kleine bedrijven die onvoldoende steun krijgen om rond te komen en ze hun eigen spaargeld in hun bedrijf aan het storten zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke dag, elke dag, elke dag, elke dag.
En wat ga je nu verzinnen?
Ik ga wel makkelijk oordelen want iemand die depressief raakt van even niet in de nacht naar iemand toe te mogen die zit mentaal al heel zwak in elkaar.
En ik was ook altijd gewend om vaak naar alles en iedereen te gaan en tot laat weg te zijn.
Maar als ik al ga is dat overdag, want JA dat mag nog.
Normaal zou ik helft van het jaar niet in NL zijn, want mijn vriendin woont in het buitenland en heb ik al bijna een jaar niet meer gezien. En sowieso ben ik altijd van huis onder de mensen en in andere culturen.
Dus deze Corona tijd heeft heel veel effect ook op mij.
Dus goed kom maar op met nieuwe smoesjes dat die mensen depressief gaan worden om zulke kleine dingen.
En iedereen is genezen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef bianconeri het volgende:
Er is genoeg rationele grond.
En er is genoeg om naar uit te kijken en het is echt hoe je er zelf in staat.
Bron?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is inmiddels al wel heel vaak aangekondigd natuurlijk...quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef DustPuppy het volgende:
Alsnog zeg ik daar niet dat niemand het moeilijk kan krijgen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is letterlijk wat je zei, misschien had je dat dan moeten zeggen ipv wat je hieronder zei:
Als je de discussie dood wil slaan door alles tussen je opa of oma dood en niet buiten mogen lopen te negeren is het niet zinvol de discussie aan te gaan. Ik ben blij voor je dat alles je voor de wind gaat in je ivoren toren, dat is niet voor iedereen zo.
Wat ik ga verzinnen? Niks! Wat ik ga concluderen? Dat jij een botte boer bent met weinig empathisch vermogen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke dag, elke dag, elke dag, elke dag.
En wat ga je nu verzinnen?
Ik ga wel makkelijk oordelen want iemand die depressief raakt van even niet in de nacht naar iemand toe te mogen die zit mentaal al heel zwak in elkaar.
En ik was ook altijd gewend om vaak naar alles en iedereen te gaan en tot laat weg te zijn.
Maar als ik al ga is dat overdag, want JA dat mag nog.
Normaal zou ik helft van het jaar niet in NL zijn, want mijn vriendin woont in het buitenland en heb ik al bijna een jaar niet meer gezien. En sowieso ben ik altijd van huis onder de mensen en in andere culturen.
Dus deze Corona tijd heeft heel veel effect ook op mij.
Dus goed kom maar op met nieuwe smoesjes dat die mensen depressief gaan worden om zulke kleine dingen.
Mensen die in het ziekenhuis werken die ik persoonlijk ken?quote:
Compleet mee eens. Ja het is ruk, maar we weten met z’n allen ook dat dit eindig is gelukkig. Ben hier vaak genoeg negatief, maar op dit vlak ben ik geestelijk sterk genoeg om de stip op de horizon te blijven zien.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen zitten anders in elkaar natuurlijk.
Maar blijkbaar heeft iemand dus al mentaal problemen waardoor die snel getriggered raakt door iets zoals dit.
Dat is dan iets waar iemand aan moet werken, misschien met hulp.
Was een schot in de roos idd. Hopelijk de aanzet voor een Hollandse lente.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Moet je zondag met Lubach van gisteravond terugkijken. Daar ging het over dat Rutte echt geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.
quote:Beste minister-president.
Kijk eens in de spiegel. Ja, ik ben een nobody en u hoeft het niet van mij aan te nemen, maar neem het dan in ieder geval van de publieke opinie aan. Van de pers (en dan bedoel ik niet dat deel dat juist onderdeel uitmaakt van de Rutte doctrine). Van Kamerleden als Omtzigt die hun ziel en zaligheid in hun controlerende werk leggen zonder dat te doen omwille van machtslust. In tegendeel, door zijn anti-establishment houding is hem het lijsttrekkerschap van het CDA ontzegt. Vertrouw ons land aan iemand die nog wel geloofwaardig en daadkrachtig is. Iemand die nog wel de democratie respecteert i.p.v. afbreekt. Dit land heeft een probleem en u bent daar onderdeel van. Die problemen lossen zich niet op zolang u aan de macht blijft.
Ik realiseer me dat die problemen ook niet op stel en sprong zijn opgelost als u zich niet verkiesbaar zou stellen maar het is wel een begin. Wacht niet op de verkiezingsuitslag want ook als u wint dan is dat enkel en alleen wegens gebrek aan beter. De snoeischaar moet er door. Het doet me ieder voorjaar ook pijn als ik de planten in de tuin snoei maar snoeien doet bloeien. Eventjes wordt het er minder mooi door maar uiteindelijk doet het een plant, of een land, goed.
U heeft zonder twijfel de beste intenties gehad al die jaren. Trekt u zich daarom alstublieft met opgeheven hoofd terug. Juist een goed leider weet ook wanneer de tijd is gekomen om te stoppen. Wanneer de houdbaarheidsdatum is verstreken. Wanneer de geloofwaardigheid is verspeeld. Nóg een kabinet Rutte maakt ons land geen beter land. U bent af. Three strikes… out.
Bedankt voor bewezen diensten, maar alstublieft, ik smeek u. Treed terug. Niet voor mij. Maar voor uzelf en ons land. Uit respect voor de kiezer. Uit respect voor wat er nog over is van onze democratie.
Alpeko
Bedankt dat je mijn punt bewijst.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsnog zeg ik daar niet dat niemand het moeilijk kan krijgen.
Ik negeer helemaal niets?
Het gaat mij zeker niet voor de wind. Mijn dagelijkse leven ziet er echt compleet anders uit dan voor de Corona tijden. Maar waarom zou ik daar depressief van moeten worden?
Waarom moet je depressief worden van niet midden in de nacht buiten mogen lopen? Je hebt de hele dag nog.
Wie zegt dat ik geen problemen heb?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand die normaal een enorm sociaal leven heeft (en dat nodig heeft) en dat een jaar lang ziet instorten moet zich niet aanstellen?
Wel stoer in ieder geval dat het jou allemaal niet raakt en dat jij tenminste geen problemen hebt!
Dus omdat jij daar niet depressief van word....is het zwak als anderen wel depressief raken?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat mij zeker niet voor de wind. Mijn dagelijkse leven ziet er echt compleet anders uit dan voor de Corona tijden. Maar waarom zou ik daar depressief van moeten worden?
Waarom moet je depressief worden van niet midden in de nacht buiten mogen lopen? Je hebt de hele dag nog.
Ernst zei dat we tot midden maart met stijgende cijfers zitten dus dat is code rood en dan glijden we in april in code zwart met 1000 maatregelen.quote:
gewoon stoppen met depressief zijn tochquote:Op maandag 8 februari 2021 16:06 schreef Noek het volgende:
[..]
En iedereen is genezen.
Het is echt fantastisch!
Dat is retorisch. De ethos, pathos en logos. Dat "zijn omgeving" is de pathosquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
Inlevingsvermogen. Misschien moet je daar eens hulp voor gaan zoeken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als de doelen zijn verschoven van de zwakkeren beschermen tot het hele virus elimineren weet ik niet wanneer we hiermee gaan eindigen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Ja het is ruk, maar we weten met z’n allen ook dat dit eindig is gelukkig. Ben hier vaak genoeg negatief, maar op dit vlak ben ik geestelijk sterk genoeg om de stip op de horizon te blijven zien.
Gewoon even lachen, jatog?!quote:Op maandag 8 februari 2021 16:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
gewoon stoppen met depressief zijn toch
Waarom vraag je dat aan mij?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mensen die in het ziekenhuis werken die ik persoonlijk ken?
Ik, ik, ik, ik... Dat noemen wij narcisme.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik geen problemen heb?
Wie zegt dat ik niet een heel leven heb zien veranderen?
Ja, ik ook. Wie niet zou ik zeggen. (ondanks het principe van dat iedereen op FOK alleen op een zolderkamer altijd zit, maar goed).
Maar waarom moet je daar depressief van worden? Dat is gewoon je instelling.
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
gewoon stoppen met depressief zijn toch
Zodra het vaccin zijn werk gaat doen.. en zo lang is dat niet meerquote:Op maandag 8 februari 2021 16:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de doelen zijn verschoven van de zwakkeren beschermen tot het hele virus elimineren weet ik niet wanneer we hiermee gaan eindigen.
Wederom, het is dus een situatie met heel, heel veel verschillende invalshoeken.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen zitten anders in elkaar natuurlijk.
Maar blijkbaar heeft iemand dus al mentaal problemen waardoor die snel getriggered raakt door iets zoals dit.
Dat is dan iets waar iemand aan moet werken, misschien met hulp.
Word!quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead.
Ook dat zeg ik nergens. Dat noem ik als voorbeeld.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Herken je nu werkelijk niet dat mensen het zwaar kunnen hebben zonder dat er een overlijden is?
is dat zo dan?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de doelen zijn verschoven van de zwakkeren beschermen tot het hele virus elimineren weet ik niet wanneer we hiermee gaan eindigen.
Hugo..? Ben jij het?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodra het vaccin zijn werk gaat doen.. en zo lang is dat niet meer
Wel als je depri wordt van even niet tussen 9-4:30 buiten mogen lopen.....quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus omdat jij daar niet depressief van word....is het zwak als anderen wel depressief raken?
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan over ons als samenleving?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat gewoon een redelijk groot deel mensen vóór covid al zwak stond op mentale sociologische status. Dan is een crisis als deze (zeker als ie maar lang genoeg aanhoudt) precies datgene wat hen over the edge kan duwen.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |