SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik hoop echt dat je deze cynisch bedoelt want je kan het gewoon niet meer echt menen.quote:
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef KennyPowers het volgende:
Vijftien ouderen overleden na coronaprik
https://nos.nl/artikel/23(...)gende-problemen.html
Dat is niet aan mij, gelukkig. Ik zou niet graag in hun schoenen staan, want of je ze nu laat doorgaan of verzet, er zal een grote groep zijn die het er niet mee eens is.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als er op 2 maart nog niks verandert is? vergelijkbaar aantal besmettingen en ziekenhuis cijfers? Zou je dan de verkiezingen laten doorgaan?
Avondklok voor slechts 2 weken is natuurlijk gezichtsverlies voor de bestuurders.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom ze de avondklok verlengen tot 2 maart, is toch best ingrijpend iets. Is dat nou echt nodig om zo lang door te trekken?
Schijnbaar gebeurt het wel eens dat heel oude en zieke mensen overlijdenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef KennyPowers het volgende:
Vijftien ouderen overleden na coronaprik
https://nos.nl/artikel/23(...)gende-problemen.html
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.
Het is gewoon zo, ook al zouden zie avondklok afschaffen verandert er nog niks aan de situatie. Volhouden, nog een paar maanden waarschijnlijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je deze cynisch bedoelt want je kan het gewoon niet meer echt menen.
Voor gisteren overigens ook nog 348 meldingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Normaal gesproken waren het geloof ik (toen de cijfers hoger waren in elk geval, maar ik gok dat het nu nog zo is):
Meldingen van de dag zelf: ~200/300
meldingen van dag ervoor: ~1000
melding van dag daarvoor: ~600
daarvoor: ~500/600
daarvoor: ~500/600
daarvoor: ~300/400
alle dagen daarvoor: ~200/300 per dag
Even uit mijn hoofd was dat zo'n beetje waar het op neerkwam. Kan inmiddels weer iets anders zijn doordat de DPL iets langer duurt om terug te komen.
Ik snap sowieso niet waarom ze de schaarse vaccins (op dit moment) sowieso gebruiken op hoog bejaarden met onderliggende kwaaltjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.
Volgens mij hebben ze "baat het niet, dan schaadt het niet" nooit in de mond genomen. Dat klinkt meer als een uitspraak van hier. Ze nemen het zekere voor het onzekere En aangezien dat nieuw is in het beleid, ga ik er vanuit dat ze daar goede redenen toe hebben. Die waarschijnlijk voor nog meer schade zorgt dan de nevenschade die hier genoemd wordt. Ik denk dat ze die keuze echt niet zo lichtzinnig maken als jij hier suggereert.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
In jouw ogen wordt daar lichtzinnig over gedaan.
Net zoals in de ogen van DeVerzamelaar niet gekeken wordt naar de nevenschade.
Maar feitelijk weten jullie dat niet, maar dat gevoel hebben jullie erbij. Dat kan, daar kan ik me best iets bij voorstellen ook. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Er komen dagelijks noodoproepen van verschillende sectoren dat ze kapot aan het gaan zijn, dat mensen het mentaal niet meer aan kunnen. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat er gekeken wordt naar nevenschade?
Overigens, of er wel of niet lichtzinnig over gedaan wordt. Er is meerdere malen gezegd: "We weten niet hoeveel het helpt, maar het helpt wel iets. En baat het niet dan schaadt het niet"
Dat vind ik nogal lichtzinnig doen over een maatregel waarbij je vrijheid letterlijk ontnomen wordt tussen bepaalde tijden. Het zou niet lichtzinnig zijn als ze iets zouden zeggen als: "We weten dat het een heftige maatregel is, maar deze is noodzakelijk omdat het de R met x drukt. Dat geeft ons ademruimte in maart, zodat de verkiezingen op een goede manier door kunnen gaan en er geen code zwart in de ziekenhuizen zal zijn (bijvoorbeeld)"
Door te zeggen: "baat het niet dan schaadt het niet" behandelen ze de maatregel als wisselgeld.
Als ze eerst op basis van dat soort criteria een selectie moesten maken, dan waren wij augustus 2024 pas aan het prikken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het 'volhouden' kan ik ondertussen ook niet meer horen hoor. Iedereen die aangeeft dat hij/zij moeite heeft krijgt als antwoord altijd: "Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon zo, ook al zouden zie avondklok afschaffen verandert er nog niks aan de situatie. Volhouden, nog een paar maanden waarschijnlijk.
Inderdaad kansloos, waarom vaccineren we deze mensen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?
Klopt, dat zei ik. En dat vind ik ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je mij aanwijst, ik noemde het in het algemeen. Ik vind nog steeds dat ik niet aan het framen was, maar jij vond dat wel. Vandaar ook dat ik op je reageerde met: "als je mij verwijt een discussie te framen..."
Hoewel je geen persoon aanwijst geef je wel een weging aan de discussie door te zeggen dat een flink aantal ervan zo uit de glazen bol konden komen.
Net als je nog geen 20 posts daarvoor tegen mij zei: Woorden hebben betekenis, woorden hebben een bepaalde lading.
Het 'volhouden' impliceert ook direct dat er een einde aan zit. En nou heb ik voor mijzelf dat einde al wel in kaart, maar officieel gezien is er geen eind en is het volhouden tot, ja, nou, altijd.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het 'volhouden' kan ik ondertussen ook niet meer horen hoor. Iedereen die aangeeft dat hij/zij moeite heeft krijgt als antwoord altijd: "Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"
Dat is ondertussen een flinke dooddoener aan het worden.
Nogmaals heel simpel als ze eerst een selectie moeten maken waarbij die mensen buiten de boot vallen, dan waren wij nog lang niet aan het prikken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef groenen het volgende:
[..]
Inderdaad kansloos, waarom vaccineren we deze mensen.
Fijn dat je zo empathisch bent. Ik, Ik, Ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zolang tyfuskoud buiten en geen zomertijd = I don't care that much. Wat ga ik savonds na 21u buiten doen nu het -80 is
Het is een discussieforum. Tenzij anders weergegeven is alles een mening. Het lijkt mij onnodig om in elke post: "Ik vind" of "Ik denk" te zetten.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat zei ik. En dat vind ik ook.
En dat is ook precies wat ik bedoel: Er worden hier zoveel aannames als feit gepost, en dat vind ik terug te voeren naar glazen bollen.
Een mening, een verwachting, een gevoel, zijn geen feiten.
Wat krijgen we er voor terug? Een maatschappij die totaal stuk is? Sociaal en economisch? Je kan niet oneindig blijven zeggen 'houw nog ff vol jaaa' en niets teruggeven.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon zo, ook al zouden zie avondklok afschaffen verandert er nog niks aan de situatie. Volhouden, nog een paar maanden waarschijnlijk.
Die is er wel, maar het effect is relatief klein. Zeker omdat je ook al allemaal andere maatregelen hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
De eerste de beste die bloedserieus zegt "nog even volhouden" die geef ik een tetter op z'n neus.
Is er trouwens ook wetenschappelijk bewijs dat de avondklok effect heeft?
Ben het helemaal met je eens, het is een vreselijke dooddoener maar wel de realiteit waarin we met z’n allen leven. Ik heb het voor mezelf geaccepteerd dat het nog even gaat duren en heb daar wel baat bij merk ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het 'volhouden' kan ik ondertussen ook niet meer horen hoor. Iedereen die aangeeft dat hij/zij moeite heeft krijgt als antwoord altijd: "Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"
Dat is ondertussen een flinke dooddoener aan het worden.
Nog ff volhouden Don.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
De eerste de beste die bloedserieus zegt "nog even volhouden" die geef ik een tetter op z'n neus.
Wees dan in elk geval consequent.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat zei ik. En dat vind ik ook.
En dat is ook precies wat ik bedoel: Er worden hier zoveel aannames als feit gepost, en dat vind ik terug te voeren naar glazen bollen.
Een mening, een verwachting, een gevoel, zijn geen feiten.
Zeer wankel. Eerst was het volgens het OMT niet te berekenen. Toen het kabinet 10 keer had gebeld dat ze toch echt een berekening moesten hebben om het door de kamer te krijgen, hebben ze iets gefabriceerd. Uitkomst, ik geloof 13% minder besmettingen in combinatie met andere maatregelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
Vooral de vraag of het nog proportioneel is. Het zal vast wel iets helpen, maar of het proportioneel is?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
Ze hadden de lijn ook bij 75 jaar kunnen leggen. 60-75, artsen e.d. voorrang geven. Ik had de 75 + groep die amper in het ziekenhuis terecht komt denk ik geen prioriteit gegeven. Je wil juist de druk weg halen bij de ziekenhuizen. Dat er nog wat mensen aan dood gaan op oudere leeftijd is natuurlijk zwaar kut, maar de maatregelen zijn er vanwege de zorg.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nogmaals heel simpel als ze eerst een selectie moeten maken waarbij die mensen buiten de boot vallen, dan waren wij nog lang niet aan het prikken.
Pertinente onzin dit, sorry.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar we sluiten nu eenmaal het volk graag op in huis. Minachting voor het volk.
Proportioneel is niet iets dat in het woordenboek van het OMT staat. Het interesseert ze hoegenaamd geen flikker.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooral de vraag of het nog proportioneel is. Het zal vast wel iets helpen, maar of het proportioneel is?
[..]
Ze hadden de lijn ook bij 75 jaar kunnen leggen. 60-75, artsen e.d. voorrang geven. Ik had de 75 + groep die amper in het ziekenhuis terecht komt denk ik geen prioriteit gegeven.
Daar is het kabinet niet mee begonnen, dat kwam vanuit wat steekproeven onder de bevolking, waarna het gepubliceerd werd (door onder andere de Volkskrant): https://www.volkskrant.nl(...)aanvaarden~bacc7726/quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze "baat het niet, dan schaadt het niet" nooit in de mond genomen. Dat klinkt meer als een uitspraak van hier. Ze nemen het zekere voor het onzekere En aangezien dat nieuw is in het beleid, ga ik er vanuit dat ze daar goede redenen toe hebben. Die waarschijnlijk voor nog meer schade zorgt dan de nevenschade die hier genoemd wordt. Ik denk dat ze die keuze echt niet zo lichtzinnig maken als jij hier suggereert.
Er is bestaande literatuur, zie bijvoorbeeld hier . Maar het is natuurlijk anders als er al meerdere beweging beperkte maatregelen zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zeer wankel. Eerst was het volgens het OMT niet te berekenen. Toen het kabinet 10 keer had gebeld dat ze toch echt een berekening moesten hebben om het door de kamer te krijgen, hebben ze iets gefabriceerd. Uitkomst, ik geloof 13% minder besmettingen in combinatie met andere maatregelen.
Toen kritische partijen tijdens het debat vroegen en andere maatregelen zonder avondklok wat leveren die dan op, was dat weer niet te berekenen.
3 weken is ook 'niet snel' meer, het is ook langer dan de maatregel initieel zou gelden.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
"Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"
Lijkt het wel op ja. Ik dacht dat de wet verlengd moet worden, en dat dat alleen maar gedaan kan worden door een stemming in de tweede kamer?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maarreh, moet die verlenging van de avondklok niet ook eerst door de Kamer bekrachtigd worden? Of loopt de regering daar maar weer op vooruit door het nu vast aan te kondigen?
Ik hoop gewoon dat ze een betere balans kunnen vinden tussen de maatregelen en economie/mentaal welzijn. Op een gegeven moment moet er toch meer ruimte zijn om weer dingen te versoepelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
Kan wel merken dat de sfeer er hier niet beter op. Voor m'n gevoel is iedereen pislink
Zijn ook de mensen die zich wel prima redden, financieel en/of sociaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef DonDruiper het volgende:
Eind april is normaal gesproken het griep seizoen toch afgelopen. Dan denk ikquote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze een betere balans kunnen vinden tussen de maatregelen en economie/mentaal welzijn. Op een gegeven moment moet er toch meer ruimte zijn om weer dingen te versoepelen.
Woensdag een spoedstemming en dezelfde avond weer ingevoerd.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maarreh, moet die verlenging van de avondklok niet ook eerst door de Kamer bekrachtigd worden? Of loopt de regering daar maar weer op vooruit door het nu vast aan te kondigen?
Er is dus wel wetenschappelijk bewijs voor de werking van de avondklok, alleen hou je dan geen rekening met allerlei andere maatregelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Cattivo het volgende:
Toch maar mooi, een avondklok verlengen op onderbuikgevoelens dat het wel eens kan helpen terwijl er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Maar hé de basisscholen mogen weer open, daar bestaat de ziekte immers niet.
Er is nog helemaal niks aangekondigd hequote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoop met je mee.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze een betere balans kunnen vinden tussen de maatregelen en economie/mentaal welzijn. Op een gegeven moment moet er toch meer ruimte zijn om weer dingen te versoepelen.
Ik ben van mening dat ik dat ben. Misschien vergis ik me, misschien interpreteert iemand dat anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wees dan in elk geval consequent.
Wel hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.htmlquote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niks aangekondigd he
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.quote:
Uiteraard, tekenen bij het kruisje aubquote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Nee hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
Kan wel merken dat de sfeer er hier niet beter op wordt. Voor m'n gevoel is iedereen pislink
Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een eventueel volgende crisis onderbouwd invoeren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar is het kabinet niet mee begonnen, dat kwam vanuit wat steekproeven onder de bevolking, waarna het gepubliceerd werd (door onder andere de Volkskrant): https://www.volkskrant.nl(...)aanvaarden~bacc7726/
Daarna is het daar best een tijdje over gegaan in het debat, of ze nu konden aangeven wat het effect was. Veel verder dan: "We denken dat het effect heeft" kwamen ze niet.
De avondklok is erdoorheen getreiterd door het kabinet, onder andere door in de kamer op te roepen om "Londense toestanden te voorkomen". Ze waren even vergeten te noemen dat de presentatie van van Dissel waar code zwart kwam geen rekening gehouden werd met de meest recente verzwaringen en ook niet met het vaccineren.
En 23 februari wordt er gezegd; laten we het voor de zekerheid nog maar met 3 weken verlengen, want misschien komt de Britse piek alsnog later.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.
Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.
Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
Sorry dat ik me minder druk maak om dingen waar jij je wel druk om maakt. Sorry man. Echt. Sorry.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Fijn dat je zo empathisch bent. Ik, Ik, Ik.
Deze maatregel is een inbreuk op je grondrechten. Dat is heel serieus, daar mogen ze wel iets zorgvuldiger mee omgaan dan een "baat het niet, dan schaad het niet" gedachte. Dit gaat ons allemaal aan.
Praktijk zegt anders.quote:
100x ditquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het kleine effect van de avondklok weegt niet op tegen het effect wat het heeft op de mentale gezondheid.
Bronnen/ingewijden..quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.html
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.
Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.
Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
Ik heb niet gezegd dat het kabinet de regel invoert om de bevolking te treiteren hè, ik heb gezegd dat het kabinet de maatregel er op een vervelende manier doorheen getreiterd heeft. Eerst aan te geven dat de avondklok noodzakelijk is omdat anders code zwart komt, dat we niet zonder kunnen en daarna pas naar de tweede kamer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een crisis onderbouwd invoeren.
Heb er niet zoveel zin in eigenlijk....![]()
De aanname dat het kabinet regels invoert om ons te treiteren, die sla ik ff over.
Dat is inderdaad het probleem om de precieze werking aan te tonen. Bijvoorbeeld Frankrijk heeft strengere avondklok maar winkel open. Ga dan maar zeggen wat waar door komt. Dat land heeft ook een avond klok, maar daar is y ook verboden, terwijl in een ander land x juist nog mag.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is bestaande literatuur, zie bijvoorbeeld hier . Maar het is natuurlijk anders als er al meerdere beweging beperkte maatregelen zijn.
Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet wetenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
Zo gaat het ongeveer...altijdquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bronnen/ingewijden..
(nu zal het vast kloppen, maar officieel is er nog niks bekend gemaakt)
Doel is toch juist om alles in 1x (of zoveel mogelijk) te versoepelen en niet in meerdere delen? Dan is 2 maart wel logischer omdat dan de rest ook afloopt. Dus áls je besluit te verlengen, doe je het tot dat moment. Dan heeft het ook niet zoveel nut om een optie in te bouwen die je toch 99% zeker gaat gebruiken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Oidipous het volgende:
Ik ben vooral verbaasd dat ze de ontwikkelingen van de Britse variant de komende tijd niet willen afwachten aangezien de cijfers nu nog niet sterk oplopen. Verleng dan bijvoorbeeld met één week, met een optie tot 2 weken extra.
Er wordt niet eens naar gekeken. Die wil is er gewoonweg niet eens.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee.
Vooral buiten zou er veel meer mogelijk kunnen zijn.
Heb je een puntquote:Op maandag 8 februari 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet weten
Maar dat het grote impact heeft is duidelijk, daar hoeft men eigenlijk niet meer over in discussie nee.
Voor Rutte zelf verandert er in elk geval weinig. En Jaap van Dissel heeft volgens mij ook geen schoolgaande kinderen meer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je een punt![]()
Maar ik vraag het me wel serieus af. Hoeveel ze zien daar. En er zelf van mee krijgen.
Maar er wordt nu al gespeculeerd over iets dat ze vast gaan toelichten bij de bekendmaking, daar ging het mij om.quote:
Juist niet, ik had begrepen dat ze de maatregelen stapsgewijs willen afbouwen. Als het effect van de avondklok nu niet goed zichtbaar is, had hier prima voor gekozen kunnen worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Doel is toch juist om alles in 1x (of zoveel mogelijk) te versoepelen en niet in meerdere delen? Dan is 2 maart wel logischer omdat dan de rest ook afloopt. Dus áls je besluit te verlengen, doe je het tot dat moment. Dan heeft het ook niet zoveel nut om een optie in te bouwen die je toch 99% zeker gaat gebruiken.
Dat lijkt mij niet. Jij wil juist kleine versoepelingen monitoren en niet ineens na 3 weken worden verrast door een tsunami aan besmettingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef Marcoss het volgende:
Doel is toch juist om alles in 1x (of zoveel mogelijk) te versoepelen en niet in meerdere delen?
Haha, ja.quote:Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de avondklok, net als andere maatregelen, wel eerder weer afgeschaft worden.
Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer.
Gegarandeerd is dit gewoon gelekt, zoals iedere keer dat het Catshuisoverleg is. Dit is al bijna een jaar de manier waarop maatregelen bekend gemaakt worden, de pers geeft aan dat ingewijden zeggen dat het er komt en dan wordt tijdens de persconferentie gezegd: Hihi ja, oeps, het is gelekt. Maarrrr.. We doen het wel iets later dan in de tekst staat, goed hè?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bronnen/ingewijden..
(nu zal het vast kloppen, maar officieel is er nog niks bekend gemaakt)
Welke maatregelen hebben ze nog meer in gedachte dan?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Janneke141 het volgende:
Een ingewijde voegt er nog aan toe 'dat extra maatregelen nu niet nodig zijn'.
Zijn jullie ook allemaal zo opgelucht
Maar ook dat zijn kwetsbaren biaconeri, en die verdienen net zoveel liefde en aandacht als corona slachtoffers.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.
Zoek dan sowieso even professionele hulp op aub.
Net als al dat gehuil over dat mensen nu depri worden en sommige mensen zelfs zelfmoord zouden plegen vanwege de Corona tijden, vanwege de lockdown en soms vanwege de avondklok.
Wat een onzin. Als je van zoiets van slag raakt dan zat je mentaal al diep in de shit en heb je echt hulp nodig.
Laat ik het zo zeggen:quote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het kleine effect van de avondklok weegt niet op tegen het effect wat het heeft op de mentale gezondheid.
De enige die professionele hulp nodig heeft is degene die niet in staat is te herkennen dat iemand anders het wellicht zwaar heeft.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als iemand al mentaal instort door van 9-4:30 niet naar buiten te mogen zonder reden dan ben je sowieso al een mentaal wrak.
Net als al dat gehuil over dat mensen nu depri worden en sommige mensen zelfs zelfmoord zouden plegen vanwege de Corona tijden, vanwege de lockdown en soms vanwege de avondklok.
Wat een onzin. Als je van zoiets van slag raakt dan zat je mentaal al diep in de shit en heb je echt hulp nodig.
Ok boomerquote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, het is het continu maar weer een tegenslag krijgen op niet-rationele gronden terwijl er rationele gronden zijn tot versoepeling. Die continue tegenslagen hebben mentaal impact.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgende maatregel wordt waarschijnlijk zoiets als; je mag niet 15 km buiten je woonplaats reizen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke maatregelen hebben ze nog meer in gedachte dan?
Ik bedoel dan ga ik me daar alvast maar psychologisch op voorbereiden, want daar gaan we de aankomende 3 weken alleen maar over horen en lezen. Tot ze wegens het gezeur ingevoerd gaan worden voor initieel 2 weken en tot september 2039 gaan gelden.
Moet je zondag met Lubach van gisteravond terugkijken. Daar ging het over dat Rutte echt geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
Hulp die je echter niet zomaar krijgt omdat daar a. in de afgelopen jaren flink op bezuinigd is en b.die het door de huidige situatie al flink druk hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je van zoiets van slag raakt dan zat je mentaal al diep in de shit en heb je echt hulp nodig.
Misschien niet zo snel oordelen over anderen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Rutte, rot op!quote:"Nou ja, wat ik ook in de Kamer heb gezegd: je kunt niet honderd procent garanderen dat die wordt afgeschaft. Maar iedereen wil van dat ding af. Dus hij is eigenlijk, hij ligt als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen."
Oh, dat ging over de versoepelingen per sector, dat willen ze zoveel mogelijk in 1x doen i.p.v. in verschillende stappenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Jij wil juist kleine versoepelingen monitoren en niet ineens na 3 weken worden verrast door een tsunami aan besmettingen.
En dat het hem ook niet boeit. Als dat daadwerkelijk zo is vind ik dat eigenlijk wel het ergste.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Moet je zondag met Lubach van gisteravond terugkijken. Daar ging het over dat Rutte echt geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.
Iedereen toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef Oidipous het volgende:
Maar ook dat zijn kwetsbaren biaconeri, en die verdienen net zoveel liefde en aandacht als corona slachtoffers.
met als compensatie dat je wel naar de lokale kroeg mag?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgende maatregel wordt waarschijnlijk zoiets als; je mag niet 15 km buiten je woonplaats reizen.
Oh, jij denkt dat ie op 2 maart wel eindigt? Moedig.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef groenen het volgende:
Gelukkig is februari een korte maand, eerder verlost van de avondklok.
Wat verwacht je zelf?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
met als compensatie dat je wel naar de lokale kroeg mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |