je weet wel goed wat anderen wel en niet moeten doenquote:Op maandag 8 februari 2021 14:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet waarom al die zaken hun deuren niet massaal weer openen. Zoals je zegt worden ze niet serieus genomen en een beetje aan het lijntje gehouden met zoethoudertjes zoals die testen. Tegen de evenementenbranche werd doodleuk gezegd dat ze tot er een vaccin is niet meer openkunnen, steun ontvangen ze niet. De horeca ontvangt wel wat steun, maar niet meer dan een paar broodkruimeltjes. Ik had het wel geweten, tijd om de koppen bij elkaar te steken en massaal weer open te gaan als een collectief, dan laat de overheid je wel met rust, zie Italië.
Vooralsnog lijkt het erop dat de avondklok verlengd wordt tot op zijn minst 2 maart, samen met de andere maatregelen. Als het stemmen op 15 maart begint is dat dus minder dan twee weken van tevoren. Oftewel, indien de maatregelen (maar vooral de avondklok) nog een keer verlengd gaan worden, kan het stemmen simpelweg niet op een juiste manier doorgaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ollongren heeft heel duidelijk gezegd dat op dit moment alles erop gericht is de verkiezingen gewoon door te laten gaan. Daar wordt ook aan gewerkt, alsmede aan de twee extra dagen om te stemmen en het per post stemmen van bepaalde groepen. Ze heeft in datzelfde gesprek aangegeven dat ze tot twee weken van tevoren kunnen bepalen om het toch te verplaatsen.
Er is op dit moment dus simpelweg niets nieuws te melden. Er wordt nog steeds aan gewerkt de verkiezingen door te laten gaan en het is nog niet twee weken van tevoren, dus een eventueel afblazen is ook nog niet aan de orde.
Waar ik over val is het 'magische' verdwijnen van de avondklok. Dat is een frame en daarmee vervuil je de discussie naar mijn mening.
Daarom, ik snap ook niet dat het Red Team nu niet achter het beleid staat. Ze kunnen niet meer doen dan ze nu doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Tja, wat kun je nog doen in dit stadium?
Stay at home order de hele dag? Werkgevers beboeten als die je onnodig hun werknemers laten komen?
Je houdt weinig over wat de bevolking nog slikt.
Red Team wil nu naar #zeroCovid. Oftewel, korte en heftige lockdowns, iedere keer als er één besmetting gevonden is.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Daarom, ik snap ook niet dat het Red Team nu niet achter het beleid staat. Ze kunnen niet meer doen dan ze nu doen.
Maar als de cijfers kloppen kunnen we dus niks meer doen en zijn we fucked.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Daarom, ik snap ook niet dat het Red Team nu niet achter het beleid staat. Ze kunnen niet meer doen dan ze nu doen.
Dan kunnen we wel wat doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar als de cijfers kloppen kunnen we dus niks meer doen en zijn we fucked.
Fijn vooruitzicht.
We zijn allemaal Saruman.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Volgens mij is er ergens een uitverkoop geweest op deze dingen:
[ afbeelding ]
Want iedereen lijkt inmiddels zijn mening erop te baseren
Dat is waar ja. Maar ik vraag me oprecht af of die dingen buiten ook niet gewoon kunnen. Ik zou willen dat ze daar meer mee hadden geëxperimenteerd de afgelopen maanden. Laat wat kappers buiten knippen (met mondkapje) en kijk wat dat doet met de cijfers (kappers maar een random voorbeeld - haren wassen is wellicht lastiger in de buitenluchtquote:Op maandag 8 februari 2021 14:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens, maar ik denk wel dat het grenzen verlegt als je daar specifiek 'toestemming' voor geeft. Het 'mag' nu natuurlijk ook gewoon al is het met een max aantal personen.
Men is nogal van het vergelijken en als je dat toestaat, dan moet buiten sporten in teamverband ook weer kunnen en juichen aan de zijlijn.. En misschien kunnen kappers ook buiten knippen dan... of eventueel met een deur open en terrassen open met een tent eroverheen..... en.... en... Ik denk dat zoiets meer consequenties heeft dan wij op het eerste oog zien.
Dat is met meerdere dingen zo.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
want in mijn ogen lijkt het er niet op dat ze heel erg hun best doen om ervoor te zorgen dat het doorgaat.
Dat gaat sowieso niet snel genoeg, ben ik bang.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kunnen we wel wat doen.
Doelgericht vaccineren van de groepen die de zorg anders laten overspoelen.
Er wordt ook hier in het topic gegrossierd in posts die 1-op-1 uit een dergelijk apparaat komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Volgens mij is er ergens een uitverkoop geweest op deze dingen:
[ afbeelding ]
Want iedereen lijkt inmiddels zijn mening erop te baseren
Des te sneller het voorbij is.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar als de cijfers kloppen kunnen we dus niks meer doen en zijn we fucked.
Fijn vooruitzicht.
Die komt zometeen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:01 schreef zalkc het volgende:
Had er niet al witte rook moeten zijn op het avondklok verhaal? Of blijven ze tot na 21:00 overleggen?
Meningsvorming is niet toegestaan?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt ook hier in het topic gegrossierd in posts die 1-op-1 uit een dergelijk apparaat komen.
Zou het juist nu eraf gooien, de komende dagen krijg je een aanzienlijk deel van de bevolking met geen stok de deur uit als het niet hoeftquote:Op maandag 8 februari 2021 15:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Die komt zometeen.
Lekker nog 3 weken langer als konijntjes achter onze voordeur opgesloten zitten
Als de zorg in code zwart belandt gaat dat jaren duren voor we daar van hersteld zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Des te sneller het voorbij is.
Ja hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als de zorg in code zwart belandt gaat dat jaren duren voor we daar van hersteld zijn.
Dus sneller...niet echt.
natuurlijk maar vinden dat de horeca gewoon maar open moet gaan zonder uberhaupt naar de consequenties te kijken is een beetje te simpel, dan maar liever een wijsneusquote:Op maandag 8 februari 2021 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar is een forum voor, wijsneus.
Dat komt waarschijnlijk op het allerlaatste moment naar buiten, en morgen mag de kamer tekenen bij het kruisje.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:01 schreef zalkc het volgende:
Had er niet al witte rook moeten zijn op het avondklok verhaal? Of blijven ze tot na 21:00 overleggen?
Ik zeg niet dat de avondklok 2 maart niet verlengd wordt.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het erop dat de avondklok verlengd wordt tot op zijn minst 2 maart, samen met de andere maatregelen. Als het stemmen op 15 maart begint is dat dus minder dan twee weken van tevoren. Oftewel, indien de maatregelen (maar vooral de avondklok) nog een keer verlengd gaan worden, kan het stemmen simpelweg niet op een juiste manier doorgaan.
Er wordt vrijwel elke dag door het kabinet, RIVM en wie het ook dan mag vertellen gezegd dat de stijging eraan komt en we eind maart/begin april code zwart hebben als we deze maatregelen niet aanhouden. Dan is het toch niet raar dat ik twijfel of het stemmen uberhaupt door kan gaan op dat moment?
De avondklok is heel veel discussie over (en over geweest), en zou als eerste verdwijnen. Inmiddels is de avondklok al een soort wisselgeld gemaakt om scholen open te doen, dus blijft hij toch langer naar alle waarschijnlijkheid. Als de avondklok dan ineens op 2 maart wel verdwijnt, terwijl de cijfers daar niet op wijzen zie ik het als een verkiezingsstunt, want anders kunnen ze 'm nu ook wel opheffen.
Natuurlijk. Weet je hoeveel zorgverleners je opbrandt in zo'n scenario?quote:
En als er op 2 maart nog niks verandert is? vergelijkbaar aantal besmettingen en ziekenhuis cijfers? Zou je dan de verkiezingen laten doorgaan?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de avondklok 2 maart niet verlengd wordt.
Ik zeg ook niet dat de verkiezingen door gaan.
Ik denk dat 3 weken vooruit kijken simpelweg te lang is in de huidige situatie om een uitspraak te kunnen doen over hoe de vlag er dan bij hangt. We weten niet hoe zaken zich ontwikkeld hebben, hoe de stand van het vaccineren is, hoe het in de ziekenhuizen is, of er nog bevindingen uit onderzoeken zullen zijn.
Overigens zou de avondklok niet als eerste verdwijnen, maar waren scholen dicht en de avondklok de twee ernstigste maatregelen en zouden die allebei zo snel als mogelijk was verdwijnen. Dat op dit moment in de pandemie het niet het moment is om ze beiden te laten verdwijnen, vind ik best plausibel. En dat er dan eerst voor de scholen wordt gekozen, vind ik een zeer te verdedigen beslissing.
Natuurlijk wel!quote:
Als je mij verwijt een discussie te framen moet je het zelf ook niet doen hè.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt ook hier in het topic gegrossierd in posts die 1-op-1 uit een dergelijk apparaat komen.
Het is ook ontzettend naïef om op de zorg te bezuinigen en dit 10 jaar lang uit te kleden met een vergrijzende bevolking. Allemaal op conto van de VVD.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Weet je hoeveel zorgverleners je opbrandt in zo'n scenario?
Wees eens niet zo naïef zeg.
De cijfers zullen z'n 1300-1500 lager liggen is mijn inschatting.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:12 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he, maar gaan we terug zien in de cijfers dat de testlocaties gesloten zijn en zo ja hoe?
Lage cijfers komende week, tot in ieder geval donderdag gok ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:12 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he, maar gaan we terug zien in de cijfers dat de testlocaties gesloten zijn en zo ja hoe?
Ik denk dat je het kunt zien aan een afwijkende lage besmettingaantal, zoals 313 positieve tetst.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:12 schreef summer2bird het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel. De avondklok en scholen open waren de eerste maatregelen. Inmiddels is het al een keuze geworden: Scholen open, avondklok. Scholen dicht? Nog steeds een avondklok.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de avondklok 2 maart niet verlengd wordt.
Ik zeg ook niet dat de verkiezingen door gaan.
Ik denk dat 3 weken vooruit kijken simpelweg te lang is in de huidige situatie om een uitspraak te kunnen doen over hoe de vlag er dan bij hangt. We weten niet hoe zaken zich ontwikkeld hebben, hoe de stand van het vaccineren is, hoe het in de ziekenhuizen is, of er nog bevindingen uit onderzoeken zullen zijn.
Overigens zou de avondklok niet als eerste verdwijnen, maar waren scholen dicht en de avondklok de twee ernstigste maatregelen en zouden die allebei zo snel als mogelijk was verdwijnen. Dat op dit moment in de pandemie het niet het moment is om ze beiden te laten verdwijnen, vind ik best plausibel. En dat er dan eerst voor de scholen wordt gekozen, vind ik een zeer te verdedigen beslissing.
Volgens mij wijs ik niemand aan. Dus ook jou niet. Overigens vond jij zelf dat je niet aan het framen was, toch? Dan is het toch goed?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je mij verwijt een discussie te framen moet je het zelf ook niet doen hè.
Door de komende dagen een stuk minder positieve gevallen te hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:12 schreef summer2bird het volgende:
Tweet waar ik niks van snapquote:Op maandag 8 februari 2021 14:51 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Weer even de angstorgel bespelen, waarom ook niet.
Wat zou het kabinet dan nog kunnen doen vraag ik mij af. Wat zou het Red Team voorstellen?
Eens. de bedoeling was dat het niet als wisselgeld gebruikt zou worden, en dat doen ze nu wel.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. De avondklok en scholen open waren de eerste maatregelen. Inmiddels is het al een keuze geworden: Scholen open, avondklok. Scholen dicht? Nog steeds een avondklok.
Het is een oneerlijk frame van het kabinet om deze aan elkaar te hangen, want dat was helemaal niet hoe de avondklok initieel ingestoken werd.
Ik vind het te verdedigen dat er voor scholen open gekozen wordt, maar het is geen keuze tussen een pakje boter van Blue Band of van 't huismerk, het is een maatregel waar vrijheden ontnomen worden. Die maatregel wordt nogal lichtzinnig over gedaan.
Waar maak je uit op dat die nevenschade niet wordt meegenomen?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ook ontzettend naïef om op de zorg te bezuinigen en dit 10 jaar lang uit te kleden met een vergrijzende bevolking. Allemaal op conto van de VVD.
En weet je wat pas jaren gaat duren? Voordat we weer hersteld zijn van deze complete doorgedraaide gekte. Al die maatregelen die uit paniek ingesteld worden zonder de nevenschade hierin mee te nemen. Dit ga je terugzien in je portemonnee en op mentaal vlak bij een groot deel van de bevolking. Geen middel wordt geschuwd om de onzichtbare vijand te bestrijden, men lijdt aan een tunnelvisie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
57 gemeentes met 0 besmettingen
36 gemeentes met 1 besmettingen
108 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Mijn voorspelling klopte
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |