abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197888906
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze in blinde paniek zijn, en alles wat niet direct bijdraagt aan lagere cijfers ontkennen/minder belangrijk vinden. Dan krijg je dit soort dingen.
Precies. Ze grijpen nu alles aan onder het mom van 'draagt bij aan het terugdringen van de besmettingen', zonder er goed over na te denken wat het bijdraagt.
pi_197888907
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Des te meer reden dat het onzinnig is om een verbod om je buiten te begeven op te leggen.
Ja, je kan ook tot in de eeuwen der eeuwigheid over elk verbod gaan lopen klagen.

Wat ook niet helpt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:19:31 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197888913
quote:

[..]

Ik heb het idee dat ze in blinde paniek zijn, en alles wat niet direct bijdraagt aan lagere cijfers ontkennen/minder belangrijk vinden. Dan krijg je dit soort dingen.
Ik weet niet of 'paniek' echt de term is, maar er lijkt wel een disconnect te zijn tussen de realiteit waarin bestuurders en adviseurs leven, vs de situatie waar de burger mee te maken heeft.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:19:39 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197888916
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja gezellig met 1 hele mens op bezoek.

Dak eraf weer.
Nou en? Laat het gewoon aan mij of ik het prettig vind om af en toe levende mensen te zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 februari 2021 @ 14:19:42 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197888917
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je mag ook stemmen tot 21:00 en moet ook nog thuis kunnen komen, daarnaast is er al sprake van dat ze het uit willen smeren over 3 dagen. Dit gaat niet samen met een avondklok, ook niet als die wat later eindigt, tellen kan vele uren duren.
Tellers ontheffing geven. Net als bedrijven hun avondpersoneel dat geven.

En de talkshow gasten krijgen....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197888963
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, je kan ook tot in de eeuwen der eeuwigheid over elk verbod gaan lopen klagen.

Wat ook niet helpt.
En op die manier wordt verbod op verbod gestapeld zonder dat er duidelijk is wat het positief bijdraagt.

Wat niet helpt is dat we als makke lammetjes achterover gaan zitten en zeggen: "Ja meneer, sorry meneer"

De avondklok heeft tot nu toe een groot zichtbaar effect gehad, op de inkomsten van het CJIB. Elk ander effect is tot nu toe van gezegd dat ze niet weten hoe groot het effect is, maar ze denken dat er wel enig effect is.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 14:22:06 #157
5428 crew  miss_sly
pi_197888973
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Staan nog vast in de sneeuw.

Die code rood was (op de snelwegen in elk geval) ook wel schromelijk overdreven hoor. Snelwegen zagen er prima uit, niet anders dan andere jaren als er sneeuw gevallen was.
Afhankelijk van waar je bent.

quote:
A7 geblokkeerd door sneeuwduinen van 60 centimeter hoog
Sneeuwduinen van 50 tot 60 centimeter hoog blokkeerden vanochtend de A7 en de A9 in Noord-Holland. Medewerkers van Rijkswaterstaat probeerden de sneeuw op te ruimen maar door de harde wind waaide het direct weer de weg op.
NOS.nl liveblog. Misschien even het filmpje bekijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197888982
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of 'paniek' echt de term is, maar er lijkt wel een disconnect te zijn tussen de realiteit waarin bestuurders en adviseurs leven, vs de situatie waar de burger mee te maken heeft.
Er is een tunnelvisie op virusbestrijding, al het andere bestaat op dit moment niet. Elk ander probleem is onbelangrijk, elke andere situatie is ondergeschikt aan de virusbestrijding.

Alles, maar dan ook alles moet ervoor wijken.

Dat durf ik best te scharen onder paniek.
pi_197888998
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Fijn dat kunnen we na 21.00 uur allemaal naar euh.....
.
Niks.
:D :'( :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197889019
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

En op die manier wordt verbod op verbod gestapeld zonder dat er duidelijk is wat het positief bijdraagt.

Wat niet helpt is dat we als makke lammetjes achterover gaan zitten en zeggen: "Ja meneer, sorry meneer"

De avondklok heeft tot nu toe een groot zichtbaar effect gehad, op de inkomsten van het CJIB. Elk ander effect is tot nu toe van gezegd dat ze niet weten hoe groot het effect is, maar ze denken dat er wel enig effect is.
Het is gewoon " alle kleine beetje helpen" effect.

Dat is met alle maatregelen zo.

Ik heb zelf alle maatregelen nageleefd en ik heb nu buikgriep. Dus jah.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:25:03 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197889029
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Oncontroleerbaar, en het van te voren toeschouwers van het tellen registreren gaat zwaar tegen de democratische grondbeginselen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 14:25:37 #162
5428 crew  miss_sly
pi_197889037
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

De avondklok zal 'magisch' verdwijnen op 14 maart of net daarvoor. Indien die verlengd wordt tot daarna verwacht ik dat het stemmen ook verzet wordt.
Daar is weinig magisch aan, aan het verdwijnen van de avondklok. Er wordt op een bepaald moment aangegeven dat deze niet meer aan de orde is.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:25:39 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197889038
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Deze drukte lijkt mij irrelevant voor corona. De gemiddelde supermarkt is volgens mij een betere kandidaat voor verspreiding dan een wijde schaatsplas in de buitenlucht met 100m2 pp. Althans dat zegt mijn boerenverstand.
Van de elfstedentocht begrijp ik nog wel dat het moeilijk ligt voor zover dat uberhaupt klimatologisch haalbaar is, dat zou een onhoudbare situatie opleveren en is vragen om problemen maar dit is gewoon overdreven.
pi_197889047
quote:

[..]

Ja, je kan ook tot in de eeuwen der eeuwigheid over elk verbod gaan lopen klagen.

Wat ook niet helpt.
Ja, je moet elk verbod gewoon over je heen laten komen en je muil houden.

Ongelofelijk...
Go hard or go home
pi_197889060
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is gewoon " alle kleine beetje helpen" effect.

Dat is met alle maatregelen zo.

Ik heb zelf alle maatregelen nageleefd en ik heb nu buikgriep. Dus jah.
En dat is precies het zorgelijke. dat "beetje" helpt misschien tegen corona, maar helpt aan de andere kant juist om mensen over de spreekwoordelijke grens te krijgen. Er wordt niet voor niets steeds meer een tegengeluid vanuit artsen, psychologen e.d. gegeven.

De maatregelen worden niet genomen met de blik op de maatschappij als geheel, maar blind in het kader van virusbestrijding. Als het de R met (noem maar even iets) 0,04 omlaag brengt maar tot gevolg heeft dat er 10.000 extra mensen GGZ nodig hebben, is die maatregel het dan waard?

Vervelend van je buikgriep, beterschap.
pi_197889074
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar is weinig magisch aan, aan het verdwijnen van de avondklok. Er wordt op een bepaald moment aangegeven dat deze niet meer aan de orde is.
Ja, en als die niet meer nodig zal zijn zal het net voor de verkiezingen zijn, want kijk ons eens goed nadenken over onze bevolking. Vandaar 'magisch'.
pi_197889103
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat zou de reden zijn dat in Nederland het beleid zo weinig rekening houdt met binnen- vs. buitenactiviteiten? Je zou denken dat het inmiddels wel duidelijk is dat met z'n allen binnen gaan zitten niet zo handig is, maar dat er buiten eigenlijk veel kan. Ontkenning van de rol van aerosolen, of wat is het?
Ik vraag het me ook wel af. Het komt een beetje over alsof ze de burgers niet vertrouwen en dat die zonder twijfel misbruik gaan maken van elke kleine versoepeling (ook al geldt die alleen voor buiten). Ik sta achter de maatregelen en ik snap heel goed waarom ze er zijn, maar ik snap echt niet waarom ze buiten activiteiten niet wat meer aanmoedigen. Laat horeca gewoon gebruik maken van terrasjes, gun mensen wat contact buiten (wel 1,5 meter uiteraard), etc. Je jaagt er heel veel mensen mee weg als je ze behandeld als kleine kinderen. Echt, speciale regels opmaken zodra er even een weekje wat sneeuw ligt. Niet goed voor het draagvlak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 14:30:49 ]
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 14:31:30 #168
5428 crew  miss_sly
pi_197889128
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, en als die niet meer nodig zal zijn zal het net voor de verkiezingen zijn, want kijk ons eens goed nadenken over onze bevolking. Vandaar 'magisch'.
Ik vind je onnodig cynisch en dat vind ik weinig constructief voor een gezonde discussie.

Het is niet magisch en ik denk dat het ook niets met de verkiezingen te maken heeft. Dat jij daar anders over denkt, maakt het overigens nog niet waardheid of feit. Ik denk ook dat de woorden die je gebruikt belangrijk zijn in een discussie. Op die manier over een magisch einde van de avondklok te praten, geeft dat een bepaalde lading.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:31:30 #169
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197889129
Iemand de Signaalwaarde podcast geluisterd?

Het kabinet is wel weer lekker onzinnig bezig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197889177
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook wel af. Het komt een beetje over alsof ze de burgers niet vertrouwen en dat die zonder twijfel misbruik gaan maken van elke kleine versoepeling (ook al geldt die alleen voor buiten). Ik sta achter de maatregelen en ik snap heel goed waarom ze er zijn, maar ik snap echt niet waarom ze buiten activiteiten niet wat meer aanmoedigen. Laat horeca gewoon gebruik maken van terrasjes, gun mensen wat contact buiten (wel 1,5 meter uiteraard), etc. Je jaagt er heel veel mensen mee weg als je ze behandeld als kleine kinderen. Echt, speciale regels opmaken zodra er even een weekje wat sneeuw ligt. Niet goed voor het draagvlak.
Ik snap dit ook niet zo goed.
Enige wat ik kan bedenken dat als er buiten meer toegestaan wordt de 1,5m. daar sneller als niet belangrijk wordt gezien (gebeurt nu al als ik naar mezelf kijk :@ ) of dat ze bang zijn dat het gevoel van urgentie eraf gaat als je massaal mensen op straat ziet? :?
  maandag 8 februari 2021 @ 14:36:50 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197889205
En meer beweging door mensen, wat ze juist nu enorm proberen stil te leggen
En dan ook verschillende huishoudens bij elkaar enzo.. wat ook niet wenselijk is.
pi_197889206
quote:

[..]

Het leven van het groepje Haagsche beleidsmakers wordt inmiddels door angsten beheerst. Een gemiddelde burger zou al lang door zijn huisarts zijn doorverwezen naar een psycholoog / psychiater.
pi_197889214
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, je moet elk verbod gewoon over je heen laten komen en je muil houden.

Ongelofelijk...
Nee, ja kan er ook op een forum over gaan zitten klagen voor Jan met de korte achternaam.
pi_197889215
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedere kiezer heeft het wettelijk recht om te kijken bij het tellen. Om te kunnen stemmen moet de avondklok weg of tenminste opgeschort worden.
zie email 27 oktober
pi_197889230
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind je onnodig cynisch en dat vind ik weinig constructief voor een gezonde discussie.

Het is niet magisch en ik denk dat het ook niets met de verkiezingen te maken heeft. Dat jij daar anders over denkt, maakt het overigens nog niet waardheid of feit. Ik denk ook dat de woorden die je gebruikt belangrijk zijn in een discussie. Op die manier over een magisch einde van de avondklok te praten, geeft dat een bepaalde lading.
Dat mag je vinden, ik snap niet helemaal waarom er specifiek op mijn woorden zout gelegd worden, maar dat terzijde.

Inmiddels zijn we bijna halverwege februari en is er helemaal niets duidelijker over de verkiezingen dan er een maand geleden was. Rutte wilde geen datum noemen tijdens het debat waar het ter sprake kwam, maar voor het einde van februari moest er vanalles duidelijk zijn mochten de verkiezingen nog door kunnen gaan. Dat is nog een kleine 3 weken weg, maar de avondklok wordt hoogstwaarschijnlijk al verlengd tot begin maart.

Ik vind dat ik dan best even cynisch mag zijn, want in mijn ogen lijkt het er niet op dat ze heel erg hun best doen om ervoor te zorgen dat het doorgaat.
pi_197889238
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, ja kan er ook op een forum over gaan zitten klagen voor jan met de korte achternaam.
Ja, dat kan. Wellicht dat het oplucht, dat het beter werkt dan het mentale half uurtje.
Whatever, hier zit geen verbod op dus succes ermee.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 14:39:09 #177
346939 Janneke141
pi_197889239
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Iedere kiezer heeft het wettelijk recht om te kijken bij het tellen. Om te kunnen stemmen moet de avondklok weg of tenminste opgeschort worden.
We leggen hem wel op het stapeltje met al onze andere wettelijke rechten.
pi_197889263
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is precies het zorgelijke. dat "beetje" helpt misschien tegen corona, maar helpt aan de andere kant juist om mensen over de spreekwoordelijke grens te krijgen. Er wordt niet voor niets steeds meer een tegengeluid vanuit artsen, psychologen e.d. gegeven.

De maatregelen worden niet genomen met de blik op de maatschappij als geheel, maar blind in het kader van virusbestrijding. Als het de R met (noem maar even iets) 0,04 omlaag brengt maar tot gevolg heeft dat er 10.000 extra mensen GGZ nodig hebben, is die maatregel het dan waard?

Vervelend van je buikgriep, beterschap.
Als ze gaan maatregelen nemen, of minder en die Britse variant slaat straks toe, dan krijgen ze net zo goed iedereen weer over zich heen. (nee, ik weet niet of dat gaat gebeuren of niet)

Al snap ik je punt wel. :)

Dank je.
pi_197889269
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, ik snap niet helemaal waarom er specifiek op mijn woorden zout gelegd worden, maar dat terzijde.

Inmiddels zijn we bijna halverwege februari en is er helemaal niets duidelijker over de verkiezingen dan er een maand geleden was. Rutte wilde geen datum noemen tijdens het debat waar het ter sprake kwam, maar voor het einde van februari moest er vanalles duidelijk zijn mochten de verkiezingen nog door kunnen gaan. Dat is nog een kleine 3 weken weg, maar de avondklok wordt hoogstwaarschijnlijk al verlengd tot begin maart.

Ik vind dat ik dan best even cynisch mag zijn, want in mijn ogen lijkt het er niet op dat ze heel erg hun best doen om ervoor te zorgen dat het doorgaat.
Van mij een niet-cynische vraag (heb het niet zo gevolgd); is er een aanleiding om te denken dat het niet doorgaat dan?
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 14:42:30 #180
5428 crew  miss_sly
pi_197889302
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ollongren heeft heel duidelijk gezegd dat op dit moment alles erop gericht is de verkiezingen gewoon door te laten gaan. Daar wordt ook aan gewerkt, alsmede aan de twee extra dagen om te stemmen en het per post stemmen van bepaalde groepen. Ze heeft in datzelfde gesprek aangegeven dat ze tot twee weken van tevoren kunnen bepalen om het toch te verplaatsen.

Er is op dit moment dus simpelweg niets nieuws te melden. Er wordt nog steeds aan gewerkt de verkiezingen door te laten gaan en het is nog niet twee weken van tevoren, dus een eventueel afblazen is ook nog niet aan de orde.

Waar ik over val is het 'magische' verdwijnen van de avondklok. Dat is een frame en daarmee vervuil je de discussie naar mijn mening.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:43:14 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197889310
twitter

Hopelijk gaan de zomerfeesten in een wat afgeslankte vorm dan wel door, anders kan je in Nijmegen (los van corona) de helft van de horeca in de binnenstad ook wel opdoeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 14:43:37 #182
5428 crew  miss_sly
pi_197889321
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Van mij een niet-cynische vraag (heb het niet zo gevolgd); is er een aanleiding om te denken dat het niet doorgaat dan?
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ollongren heeft heel duidelijk gezegd dat op dit moment alles erop gericht is de verkiezingen gewoon door te laten gaan. Daar wordt ook aan gewerkt, alsmede aan de twee extra dagen om te stemmen en het per post stemmen van bepaalde groepen. Ze heeft in datzelfde gesprek aangegeven dat ze tot twee weken van tevoren kunnen bepalen om het toch te verplaatsen.

Er is op dit moment dus simpelweg niets nieuws te melden. Er wordt nog steeds aan gewerkt de verkiezingen door te laten gaan en het is nog niet twee weken van tevoren, dus een eventueel afblazen is ook nog niet aan de orde.

Waar ik over val is het 'magische' verdwijnen van de avondklok. Dat is een frame en daarmee vervuil je de discussie naar mijn mening.
pi_197889324
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik snap dit ook niet zo goed.
Enige wat ik kan bedenken dat als er buiten meer toegestaan wordt de 1,5m. daar sneller als niet belangrijk wordt gezien (gebeurt nu al als ik naar mezelf kijk :@ ) of dat ze bang zijn dat het gevoel van urgentie eraf gaat als je massaal mensen op straat ziet? :?
Ja, zoiets zal het wel zijn. Het straalt in ieder geval geen vertrouwen uit richting je bevolking. Ik heb me een jaar lang aan alle maatregelen gehouden, maar ze drijven soms wel een beetje door. Ze kunnen enkel denken in nog meer beperkingen, een beetje tunnelvisie. Terwijl ze juist veel meer begrip zouden krijgen als ze onderscheid zouden maken tussen binnen en buiten. Maar dan moet je het volk wel vertrouwen.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:46:04 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197889366
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ze gaan maatregelen nemen, of minder en die Britse variant slaat straks toe, dan krijgen ze net zo goed iedereen weer over zich heen. (nee, ik weet niet of dat gaat gebeuren of niet)

Al snap ik je punt wel. :)

Dank je.
Maar mag ik dan verwachten dat er ondertussen meer onderzoeksresultaten over die gevaarlijk Britse variant komen? Als het zo'n probleem is lijkt het mij belangrijk om daar zoveel mogelijk over te willen weten. laatste nieuws is bijna een week oud en op basis van een model.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197889384
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar mag ik dan verwachten dat er ondertussen meer onderzoeksresultaten over die gevaarlijk Britse variant komen? Als het zo'n probleem is lijkt het mij belangrijk om daar zoveel mogelijk over te willen weten. laatste nieuws is bijna een week oud en op basis van een model.
Ach, je weet toch hoe dat gaat met al die onderzoeken? Heb al zovaak gelezen dat ze ergens onderzoek naar gingen doen.

B.v. buitenactiviteiten, festivals, horeca buiten open, voetbalwedstrijden enz.

En wat hoor je ervan? HELEMAAL NIKS.
pi_197889398
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:43 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk gaan de zomerfeesten in een wat afgeslankte vorm dan wel door, anders kan je in Nijmegen (los van corona) de helft van de horeca in de binnenstad ook wel opdoeken.
Succes, met burgemeester Bruls... -O-

Die papzak loopt voorop met het verbieden van alles waar men een glimlach van kan krijgen.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:49:26 #187
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197889417
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Succes, met burgemeester Bruls... -O-

Die papzak loopt voorop met het verbieden van alles waar men een glimlach van kan krijgen.
als ik hem zo bekijk lust hij ook wel een biertje en een saté'tje
pi_197889424
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, zoiets zal het wel zijn. Het straalt in ieder geval geen vertrouwen uit richting je bevolking. Ik heb me een jaar lang aan alle maatregelen gehouden, maar ze drijven soms wel een beetje door. Ze kunnen enkel denken in nog meer beperkingen, een beetje tunnelvisie. Terwijl ze juist veel meer begrip zouden krijgen als ze onderscheid zouden maken tussen binnen en buiten. Maar dan moet je het volk wel vertrouwen.
De vrijheid moeten we zelf terugpakken. Dat doet de overheid niet voor ons, die denken namelijk dat ze goed bezig zijn doordat iedereen de maatregelen weer opvolgt en telkens weer accepteert. Gewoon zoals in Italië doen, de horeca massaal weer opengooien, dan is het snel gedaan met deze flauwekul. Als het aan de regering ligt openen we alles pas weer als iedereen gevaccineerd is, check die routekaart :').
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:50:41 #189
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197889443
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
Heeft Jaap van Dissel eigenlijk vertelt waar die 6 miljoen op zijn rekening vandaan kwam?
whut? zijn daar bronnen van?
pi_197889460
twitter

Weer even de angstorgel bespelen, waarom ook niet.
Wat zou het kabinet dan nog kunnen doen vraag ik mij af. Wat zou het Red Team voorstellen?
  maandag 8 februari 2021 @ 14:51:49 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197889469
quote:

[..]

Wat ook niet helpt.
Alles maar als makke schapen accepteren dan maar?

Je laten horen is alles wat je kan doen nu. En hoe harder hoe beter. Want de laatste tijd luistert het kabinet alleen maar naar ophef.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197889472
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens, maar ik denk wel dat het grenzen verlegt als je daar specifiek 'toestemming' voor geeft. Het 'mag' nu natuurlijk ook gewoon al is het met een max aantal personen.
Men is nogal van het vergelijken en als je dat toestaat, dan moet buiten sporten in teamverband ook weer kunnen en juichen aan de zijlijn.. En misschien kunnen kappers ook buiten knippen dan... of eventueel met een deur open en terrassen open met een tent eroverheen..... en.... en... Ik denk dat zoiets meer consequenties heeft dan wij op het eerste oog zien.
pi_197889478
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:47 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ach, je weet toch hoe dat gaat met al die onderzoeken? Heb al zovaak gelezen dat ze ergens onderzoek naar gingen doen.

Zou fijn zijn als ze wat meer open zouden zijn over dat soort onderzoeken ja. Of ze ook echt uit zouden voeren (mits ze dat niet doen). Dat de UK variant besmettelijker is geloof ik wel, maar het zou ze hebben gesierd als ze al veel eerder onderzoeken zouden hebben gedaan met betrekking tot evenementen en horeca bv. Buiten activiteiten. Er gelden nu heel veel beperkingen die je denk ik makkelijk had kunnen counteren met wat dingen die wél kunnen, maar daar kom je nooit achter als je niet een beetje experimenteert.
pi_197889483
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whut? zijn daar bronnen van?
https://mastersexpo.com/jaap-van-dissel-the-gygs/
pi_197889486
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:51 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Wat zou het kabinet dan nog kunnen doen vraag ik mij af. Wat zou het Red Team voorstellen?
Kunnen we dit soort angstmodulen weglaten hier?
  maandag 8 februari 2021 @ 14:53:24 #196
346939 Janneke141
pi_197889499
quote:
[ twitter ]
Daag ze niet uit :')
pi_197889500
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:43 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Aan het opdoeken van de binnensteden wordt middels de pandemie hard gewerkt. Aan overbewinkeling en een overvloed aan horeca in een aantal steden wordt een einde gemaakt. Gewoon de ondernemers financieel kapot laten gaan door de maatregelen en het probleem lost zich vanzelf op. Bestemmingplannen zullen door steden aangepast worden om van leegstaande panden kantoren en/of woningen te creëren.
pi_197889517
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:47 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet waarom al die zaken hun deuren niet massaal weer openen. Zoals je zegt worden ze niet serieus genomen en een beetje aan het lijntje gehouden met zoethoudertjes zoals die testen. Tegen de evenementenbranche werd doodleuk gezegd dat ze tot er een vaccin is niet meer openkunnen, steun ontvangen ze niet. De horeca ontvangt wel wat steun, maar niet meer dan een paar broodkruimeltjes. Ik had het wel geweten, tijd om de koppen bij elkaar te steken en massaal weer open te gaan als een collectief, dan laat de overheid je wel met rust, zie Italië.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:54:37 #199
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197889520
quote:
[ twitter ]
Tja, wat kun je nog doen in dit stadium?

Stay at home order de hele dag? Werkgevers beboeten als die je onnodig hun werknemers laten komen?

Je houdt weinig over wat de bevolking nog slikt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197889538
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daag ze niet uit :')
Zijn vorige voorspelling kwam ook al niet uit.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')