Of op bezoek. Ook best prettig als je overdag werkt.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk lopen, fietsen, joggen of wat dan ook savonds.
Of rustig boodschappen doen tot 22.00 uur zodat je je niet toevoegt aan de piek.
Zijn toch meestal de kleine straten waar de problemen zijn, hier verderop in de straat gisteren meerdere auto's die zich hadden vastgereden. Wel leuk om vanuit het raam van je appartement naar het geploeter beneden te kijken hoe ze met zes man zo'n auto weer op gang proberen te krijgen (coronaproof??)quote:Op maandag 8 februari 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Staan nog vast in de sneeuw.
Die code rood was (op de snelwegen in elk geval) ook wel schromelijk overdreven hoor. Snelwegen zagen er prima uit, niet anders dan andere jaren als er sneeuw gevallen was.
Of gewoon op een normale manier je eigen leven inrichten en doen wat je wilt wanneer je het wilt zolang je anderen niet in de weg zit. Als jij graag om 10 uur 's avonds nog even rondje loopt om je hoofd leeg te maken, of thuis de muren op je af komen of wat dan ook moet je toch gewoon even naar buiten kunnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of op bezoek. Ook best prettig als je overdag werkt.
Ik heb op dat punt de richtlijnen van rijksoverheid.nl eigenlijk wel gemist, jij niet?quote:Op maandag 8 februari 2021 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel leuk om vanuit het raam van je appartement naar het geploeter beneden te kijken hoe ze met zes man zo'n auto weer op gang proberen te krijgen (coronaproof??)
True. Wij waren op een Landal park, moesten toch keer naar huis. Getwijfeld of we zaterdag al gingen rijden. De kleine binnendoorweggetjes waren inderdaad wat gladder, maar alle N- of A-wegen was echt prima in orde.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn toch meestal de kleine straten waar de problemen zijn, hier verderop in de straat gisteren meerdere auto's die zich hadden vastgereden. Wel leuk om vanuit het raam van je appartement naar het geploeter beneden te kijken hoe ze met zes man zo'n auto weer op gang proberen te krijgen (coronaproof??)
Niet te hard lachen?quote:Op maandag 8 februari 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb op dat punt de richtlijnen van rijksoverheid.nl eigenlijk wel gemist, jij niet?
"In het geval van een auto die vast is komen te staan gelden de volgende regels: U mag de auto alleen met leden uit het eigen gezin of met één vriend duwen, op anderhalve meter afstand. Indien anderen u willen helpen met duwen mag dat, mits zij jonger dan 12 zijn."quote:Op maandag 8 februari 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb op dat punt de richtlijnen van rijksoverheid.nl eigenlijk wel gemist, jij niet?
Erge is, dat het me niet eens zou verbazen als zo'n bericht vandaag of morgen verschijnt.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
"In het geval van een auto die vast is komen te staan gelden de volgende regels: U mag de auto alleen met leden uit het eigen gezin of met één vriend duwen, op anderhalve meter afstand. Indien anderen u willen helpen met duwen mag dat, mits zij jonger dan 12 zijn."
Dat is een vrij lage instroom, netjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef Noordzijde het volgende:
https://twitter.com/YorickB/status/1358762589602390019
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
2.034 (54)
Clinic: 1.492 (47)
ICU: 542 (7)
New:
Clinic: 120
ICU: 26
Zoals iedere maandag een herkenbare stijgingquote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef Noordzijde het volgende:
https://twitter.com/YorickB/status/1358762589602390019
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
2.034 (54)
Clinic: 1.492 (47)
ICU: 542 (7)
New:
Clinic: 120
ICU: 26
Sterk nagedacht zeg...quote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef zalkc het volgende:
Als de avondklok na 2 maart word verlengd moet er ook wat geregeld worden voor de verkiezingen. Stembureau's sluiten om 21:00 en bij de telling mag er publiek toezicht plaatsvinden.
Gaat dit straks het excuus worden om te verschuiven?
En hele lage instroom voor een maandag en na het weekend. Prima.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zoals iedere maandag een herkenbare stijging
Wat zou de reden zijn dat in Nederland het beleid zo weinig rekening houdt met binnen- vs. buitenactiviteiten? Je zou denken dat het inmiddels wel duidelijk is dat met z'n allen binnen gaan zitten niet zo handig is, maar dat er buiten eigenlijk veel kan. Ontkenning van de rol van aerosolen, of wat is het?quote:Op maandag 8 februari 2021 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonde dat ze dat soort buitenactiviteiten blijven ontmoedigen. Maar dat is al vaker gezegd de laatste dagen.
quote:Op maandag 8 februari 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
bron: https://www.hartvannederl(...)-liveblog-08-02-2021
Ik heb het idee dat ze in blinde paniek zijn, en alles wat niet direct bijdraagt aan lagere cijfers ontkennen/minder belangrijk vinden. Dan krijg je dit soort dingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn dat in Nederland het beleid zo weinig rekening houdt met binnen- vs. buitenactiviteiten? Je zou denken dat het inmiddels wel duidelijk is dat met z'n allen binnen gaan zitten niet zo handig is, maar dat er buiten eigenlijk veel kan. Ontkenning van de rol van aerosolen, of wat is het?
Ja want er gaan echt heel veel mensen in het stik donker joggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk lopen, fietsen, joggen of wat dan ook savonds.
Of rustig boodschappen doen tot 22.00 uur zodat je je niet toevoegt aan de piek.
Alle beleidsmakers en -uitvoerders (inclusief burgemeesters dus) krijgen een soort rode waas voor hun gezicht als er plekken zijn waar nog mensen bij elkaar komen, en dan stoppen ze met nadenken en schieten in de verboden-reflex.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn dat in Nederland het beleid zo weinig rekening houdt met binnen- vs. buitenactiviteiten? Je zou denken dat het inmiddels wel duidelijk is dat met z'n allen binnen gaan zitten niet zo handig is, maar dat er buiten eigenlijk veel kan. Ontkenning van de rol van aerosolen, of wat is het?
Het is crisis dus iedereen moet in de crisismodus en mag je geen lol hebben. Buiten zijn is lol en komen mensen samen.. dat kan nieeeet.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja gezellig met 1 hele mens op bezoek.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of op bezoek. Ook best prettig als je overdag werkt.
Des te meer reden dat het onzinnig is om een verbod om je buiten te begeven op te leggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja want er gaan echt heel veel mensen in het stik donker joggen.
Je mag ook stemmen tot 21:00 en moet ook nog thuis kunnen komen, daarnaast is er al sprake van dat ze het uit willen smeren over 3 dagen. Dit gaat niet samen met een avondklok, ook niet als die wat later eindigt, tellen kan vele uren duren.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sterk nagedacht zeg...
Oplossingen zijn er bij voorbaat, iedere teller en toezichthouder een ontheffing. Maar 'dat is natuurlijk lastig te bewerkstelligen blablabla'.
Zal me niks verbazen. Maar ik zit dan ook een een cynische modus mbt het kabinet en hun verlengen, maatregelen, draaien, beleid en smoezen verzinnen.
Al ligt het misschien aan mij maar ik zie in mijn buurt savonds heel veel mensen joggen over de brede verlichte fietspaden.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja want er gaan echt heel veel mensen in het stik donker joggen.
De avondklok zal 'magisch' verdwijnen op 14 maart of net daarvoor. Indien die verlengd wordt tot daarna verwacht ik dat het stemmen ook verzet wordt.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je mag ook stemmen tot 21:00 en moet ook nog thuis kunnen komen, daarnaast is er al sprake van dat ze het uit willen smeren over 3 dagen. Dit gaat niet samen met een avondklok, ook niet als die wat later eindigt, tellen kan vele uren duren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |