abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2021 @ 12:48:33 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197887504
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daar zijn in Nederland gewoon definities voor, de Korfballeague valt ook in de categorie topsport, inclusief bubbel en testen.
Waarschijnlijk moet je om als topsport aangemerkt te kunnen worden olympische status hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:48:37 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197887505
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:44 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens. In het afgelopen OMT advies stond ook dat vanwege "maatschappelijke belangen" de basisscholen open moesten. Ik kreeg daar jeuk van. Het is niet aan het OMT om daar uitspraken over te doen.
Voor zover ik begrijp hebben ze ook samenwerking met de GGD’s om zodoende ook de fysieke en mentale factor mee te factoren in hun advies.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197887513
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zolang er maar evenwicht tussen virus en maatschappelijke afwegingen zijn. Nu is dat er gewoonweg totaal niet.
Dat is er wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:49:45 #54
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197887526
Maar goed, laten we hopen dat de ziekenhuizen leeg blijven lopen zodat we een eventuele buffer creëren voor [insert random variant].
pi_197887531
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Want? Als het OMT zich puur baseert op de epidemiologische aspecten is het niet goed dat ze niet de economische en maatschappelijke factoren meewegen. Nu doen ze dit wel en is het ook niet goed? :P
Omdat de maatschappelijke afweging van het OMT heeft net zoveel waarde heeft als users Oidipous of Zwansen op het fok forum zolang de samenstelling daarvan alleen bestaat uit virologen en epidemologen. Het is aan het kabinet om daar een goede afweging in te maken en andere experts in te schakelen als het nodig is.
pi_197887532
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je om als topsport aangemerkt te kunnen worden olympische status hebben.
Nee er is gewoon een officieel lijstje, mijn neefjes en nichtjes zitten bijvoorbeeld in een topsport klas en per sport moet je op een bepaald niveau spelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197887534
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens.
Mooi zo, maar er is ook iemand die het er niet mee eens is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197887542
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Maar goed, laten we hopen dat de ziekenhuizen leeg blijven lopen zodat we een eventuele buffer creëren voor de nederlandse variant.
Er is daar nog een kenmerk bijgekomen, namelijk dat je dan ziekenhuizen aanvalt.
De rest van symptonen zijn hetzelfde
pi_197887545
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Maar goed, laten we hopen dat de ziekenhuizen leeg blijven lopen zodat we een eventuele buffer creëren voor [insert random variant].
Ik ben ook wel voor een buffer, maar wel gestaaft op wetenschap, nu is het veel schipperen met modellen.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:52:09 #60
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197887559
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is er wel
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197887570
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook wel voor een buffer, maar wel gestaaft op wetenschap, nu is het veel schipperen met modellen.
Wetenschap werkt ook vaak met modellen
pi_197887572
Bron AD:

quote:
Deze week start het RIVM in de GGD-teststraten met een vragenlijstonderzoek. Het rijksinstituut wil zo een beter beeld krijgen waarom sommige mensen corona oplopen en andere niet. Het onderzoek levert volgens het RIVM ook informatie op over het effect van de vaccinaties.

Een ieder die een testafspraak maakt bij de Gemeentelijke Gezondheidsdienst kan meedoen aan het onderzoek en krijgt een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst moet worden ingevuld vóór de test. ,,Als je weet dat je positief bent getest vul je de vragenlijst misschien anders in'', klink het.

Het RIVM gaat de antwoorden van mensen met een negatieve testuitslag en mensen met een positieve testuitslag met elkaar vergeleken, om zo te kunnen bepalen welke factoren het risico op besmetting verhogen of juist verlagen. Ondanks het bron- en contactonderzoek is dat niet altijd duidelijk waar iemand besmet is geraakt.
Ik ben heel benieuwd wat dit voor inzichten gaat opleveren :P

Ook wel rijkelijk laat om hier nu nog eens mee te beginnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 8 februari 2021 @ 12:52:51 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197887574
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is er wel
dat weten we pas over een tijdje
pi_197887583
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:44 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens. In het afgelopen OMT advies stond ook dat vanwege "maatschappelijke belangen" de basisscholen open moesten. Ik kreeg daar jeuk van. Het is niet aan het OMT om daar uitspraken over te doen.
Op mij kwam dat meer over alsof het kabinet al plannen had gemaakt en ze enkel aan het OMT vroegen om ergens een krabbeltje te zetten. De verkiezingen komen er aan; scholen openen geeft het kabinet weer wat bonus punten. Zet genoeg druk als maatschappij en het kabinet gaat vanzelf overstag. Dat gaan ze natuurlijk niet zeggen, dus dan maar doen alsof het het idee was van het OMT. Zelfde gaat gebeuren met de avondklok iets dichter op de verkiezingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 12:54:31 ]
pi_197887592
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wetenschap werkt ook vaak met modellen
Ik doel er meer op dat je modellen niet moet gaan aanpassen omdat de conclusie je niet uitkomt :)
pi_197887595
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kun je nagaan. Zelfs het OMT heeft in de gaten dat de maatschappelijke kant van de adviezen wel erg onderbelicht blijft.
Of Rutte heeft van Dissel wat ingefluisterd tijdens het Catshuisoverleg voorafgaand aan de OMT bijeenkomsten.
pi_197887598
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat weten we pas over een tijdje
Nou ja als de maatschappij er niet toe deed dan zouden ze hetzelfde doen als in wuhan.
pi_197887601
Heeft Jaap van Dissel eigenlijk vertelt waar die 6 miljoen op zijn rekening vandaan kwam?
pi_197887604
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Bron AD:
[..]

Ik ben heel benieuwd wat dit voor inzichten gaat opleveren :P

Ook wel rijkelijk laat om hier nu nog eens mee te beginnen
Eens, daar hadden ze al veeeeel eerder mee moeten beginnen. Daar pleit Maurice de Hond al maanden voor.
pi_197887612
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat je modellen niet moet gaan aanpassen omdat de conclusie je niet uitkomt :)
Zoals stapel deed?
  maandag 8 februari 2021 @ 12:55:49 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197887618
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op mij kwam dat meer over alsof het kabinet al plannen had gemaakt en ze enkel aan het OMT vroegen om ergens een krabbeltje te zetten. De verkiezingen komen er aan; scholen openen geeft het kabinet weer wat bonus punten. Zet genoeg druk als maatschappij en het kabinet gaat vanzelf overstag. Dat gaan ze natuurlijk niet zeggen, dus dan maar doen alsof het het idee was van het OMT. Zelfde gaat gebeuren met de avondklok iets dichter op de verkiezingen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Of Rutte heeft van Dissel wat ingefluisterd tijdens het Catshuisoverleg voorafgaand aan de OMT bijeenkomsten.
Kortom, de status van OMT als onafhankelijk adviesorgaan is nogal twijfelachtig momenteel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197887621
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
Heeft Jaap van Dissel eigenlijk vertelt waar die 6 miljoen op zijn rekening vandaan kwam?
Die heeft die van mij gekregen.
pi_197887624
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:55 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens, daar hadden ze al veeeeel eerder mee moeten beginnen. Daar pleit Maurice de Hond al maanden voor.
De Hond pleit voor alles, dan kan hij achteraf dingen roepen die hem goed uitkomen, feit blijft dat Maurice met alle dingen waar hij zich op stort er een puinzooi van maakt.
pi_197887633
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
Nadat de crisis voorbij is ben ik ook ontzettend benieuwd naar de tegengestelde belangen van de OMT leden.
Vooral met betrekking tot het testen was het inmiddels duidelijk geworden dat sommige OMT leden baat hadden bij zoveel mogelijk testen afnemen.
pi_197887640
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zoals stapel deed?
Ik doelde er eigenlijk meer op dat bepaalde parameters wel heel halstarrig worden vastgehouden, en sommige zaken zelfs worden genegeert, bijvoorbeeld het R getal van de britse variant en het negeren van de vaccinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')