Waarschijnlijk moet je om als topsport aangemerkt te kunnen worden olympische status hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar zijn in Nederland gewoon definities voor, de Korfballeague valt ook in de categorie topsport, inclusief bubbel en testen.
Voor zover ik begrijp hebben ze ook samenwerking met de GGD’s om zodoende ook de fysieke en mentale factor mee te factoren in hun advies.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:44 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. In het afgelopen OMT advies stond ook dat vanwege "maatschappelijke belangen" de basisscholen open moesten. Ik kreeg daar jeuk van. Het is niet aan het OMT om daar uitspraken over te doen.
Dat is er welquote:Op maandag 8 februari 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang er maar evenwicht tussen virus en maatschappelijke afwegingen zijn. Nu is dat er gewoonweg totaal niet.
Omdat de maatschappelijke afweging van het OMT heeft net zoveel waarde heeft als users Oidipous of Zwansen op het fok forum zolang de samenstelling daarvan alleen bestaat uit virologen en epidemologen. Het is aan het kabinet om daar een goede afweging in te maken en andere experts in te schakelen als het nodig is.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Want? Als het OMT zich puur baseert op de epidemiologische aspecten is het niet goed dat ze niet de economische en maatschappelijke factoren meewegen. Nu doen ze dit wel en is het ook niet goed?
Nee er is gewoon een officieel lijstje, mijn neefjes en nichtjes zitten bijvoorbeeld in een topsport klas en per sport moet je op een bepaald niveau spelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet je om als topsport aangemerkt te kunnen worden olympische status hebben.
Mooi zo, maar er is ook iemand die het er niet mee eens is.quote:
Er is daar nog een kenmerk bijgekomen, namelijk dat je dan ziekenhuizen aanvalt.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Maar goed, laten we hopen dat de ziekenhuizen leeg blijven lopen zodat we een eventuele buffer creëren voor de nederlandse variant.
Ik ben ook wel voor een buffer, maar wel gestaaft op wetenschap, nu is het veel schipperen met modellen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Maar goed, laten we hopen dat de ziekenhuizen leeg blijven lopen zodat we een eventuele buffer creëren voor [insert random variant].
Wetenschap werkt ook vaak met modellenquote:Op maandag 8 februari 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voor een buffer, maar wel gestaaft op wetenschap, nu is het veel schipperen met modellen.
Ik ben heel benieuwd wat dit voor inzichten gaat opleverenquote:Deze week start het RIVM in de GGD-teststraten met een vragenlijstonderzoek. Het rijksinstituut wil zo een beter beeld krijgen waarom sommige mensen corona oplopen en andere niet. Het onderzoek levert volgens het RIVM ook informatie op over het effect van de vaccinaties.
Een ieder die een testafspraak maakt bij de Gemeentelijke Gezondheidsdienst kan meedoen aan het onderzoek en krijgt een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst moet worden ingevuld vóór de test. ,,Als je weet dat je positief bent getest vul je de vragenlijst misschien anders in'', klink het.
Het RIVM gaat de antwoorden van mensen met een negatieve testuitslag en mensen met een positieve testuitslag met elkaar vergeleken, om zo te kunnen bepalen welke factoren het risico op besmetting verhogen of juist verlagen. Ondanks het bron- en contactonderzoek is dat niet altijd duidelijk waar iemand besmet is geraakt.
Op mij kwam dat meer over alsof het kabinet al plannen had gemaakt en ze enkel aan het OMT vroegen om ergens een krabbeltje te zetten. De verkiezingen komen er aan; scholen openen geeft het kabinet weer wat bonus punten. Zet genoeg druk als maatschappij en het kabinet gaat vanzelf overstag. Dat gaan ze natuurlijk niet zeggen, dus dan maar doen alsof het het idee was van het OMT. Zelfde gaat gebeuren met de avondklok iets dichter op de verkiezingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:44 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. In het afgelopen OMT advies stond ook dat vanwege "maatschappelijke belangen" de basisscholen open moesten. Ik kreeg daar jeuk van. Het is niet aan het OMT om daar uitspraken over te doen.
Ik doel er meer op dat je modellen niet moet gaan aanpassen omdat de conclusie je niet uitkomtquote:Op maandag 8 februari 2021 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wetenschap werkt ook vaak met modellen
Of Rutte heeft van Dissel wat ingefluisterd tijdens het Catshuisoverleg voorafgaand aan de OMT bijeenkomsten.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Zelfs het OMT heeft in de gaten dat de maatschappelijke kant van de adviezen wel erg onderbelicht blijft.
Nou ja als de maatschappij er niet toe deed dan zouden ze hetzelfde doen als in wuhan.quote:
Eens, daar hadden ze al veeeeel eerder mee moeten beginnen. Daar pleit Maurice de Hond al maanden voor.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:52 schreef TheVulture het volgende:
Bron AD:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat dit voor inzichten gaat opleveren![]()
Ook wel rijkelijk laat om hier nu nog eens mee te beginnen
Zoals stapel deed?quote:Op maandag 8 februari 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat je modellen niet moet gaan aanpassen omdat de conclusie je niet uitkomt
quote:Op maandag 8 februari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op mij kwam dat meer over alsof het kabinet al plannen had gemaakt en ze enkel aan het OMT vroegen om ergens een krabbeltje te zetten. De verkiezingen komen er aan; scholen openen geeft het kabinet weer wat bonus punten. Zet genoeg druk als maatschappij en het kabinet gaat vanzelf overstag. Dat gaan ze natuurlijk niet zeggen, dus dan maar doen alsof het het idee was van het OMT. Zelfde gaat gebeuren met de avondklok iets dichter op de verkiezingen.
Kortom, de status van OMT als onafhankelijk adviesorgaan is nogal twijfelachtig momenteel.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Of Rutte heeft van Dissel wat ingefluisterd tijdens het Catshuisoverleg voorafgaand aan de OMT bijeenkomsten.
Die heeft die van mij gekregen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
Heeft Jaap van Dissel eigenlijk vertelt waar die 6 miljoen op zijn rekening vandaan kwam?
De Hond pleit voor alles, dan kan hij achteraf dingen roepen die hem goed uitkomen, feit blijft dat Maurice met alle dingen waar hij zich op stort er een puinzooi van maakt.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:55 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens, daar hadden ze al veeeeel eerder mee moeten beginnen. Daar pleit Maurice de Hond al maanden voor.
Nadat de crisis voorbij is ben ik ook ontzettend benieuwd naar de tegengestelde belangen van de OMT leden.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
Heeft Jaap van Dissel eigenlijk vertelt waar die 6 miljoen op zijn rekening vandaan kwam?
Ik doelde er eigenlijk meer op dat bepaalde parameters wel heel halstarrig worden vastgehouden, en sommige zaken zelfs worden genegeert, bijvoorbeeld het R getal van de britse variant en het negeren van de vaccinatie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |