Ik hoop met je mee.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze een betere balans kunnen vinden tussen de maatregelen en economie/mentaal welzijn. Op een gegeven moment moet er toch meer ruimte zijn om weer dingen te versoepelen.
Ik ben van mening dat ik dat ben. Misschien vergis ik me, misschien interpreteert iemand dat anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wees dan in elk geval consequent.
Wel hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.htmlquote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niks aangekondigd he
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.quote:
Uiteraard, tekenen bij het kruisje aubquote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maarreh, moet die verlenging van de avondklok niet ook eerst door de Kamer bekrachtigd worden? Of loopt de regering daar maar weer op vooruit door het nu vast aan te kondigen?
Nee hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
Kan wel merken dat de sfeer er hier niet beter op wordt. Voor m'n gevoel is iedereen pislink
Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een eventueel volgende crisis onderbouwd invoeren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar is het kabinet niet mee begonnen, dat kwam vanuit wat steekproeven onder de bevolking, waarna het gepubliceerd werd (door onder andere de Volkskrant): https://www.volkskrant.nl(...)aanvaarden~bacc7726/
Daarna is het daar best een tijdje over gegaan in het debat, of ze nu konden aangeven wat het effect was. Veel verder dan: "We denken dat het effect heeft" kwamen ze niet.
De avondklok is erdoorheen getreiterd door het kabinet, onder andere door in de kamer op te roepen om "Londense toestanden te voorkomen". Ze waren even vergeten te noemen dat de presentatie van van Dissel waar code zwart kwam geen rekening gehouden werd met de meest recente verzwaringen en ook niet met het vaccineren.
En 23 februari wordt er gezegd; laten we het voor de zekerheid nog maar met 3 weken verlengen, want misschien komt de Britse piek alsnog later.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.
Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.
Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
Sorry dat ik me minder druk maak om dingen waar jij je wel druk om maakt. Sorry man. Echt. Sorry.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Fijn dat je zo empathisch bent. Ik, Ik, Ik.
Deze maatregel is een inbreuk op je grondrechten. Dat is heel serieus, daar mogen ze wel iets zorgvuldiger mee omgaan dan een "baat het niet, dan schaad het niet" gedachte. Dit gaat ons allemaal aan.
Praktijk zegt anders.quote:
100x ditquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het kleine effect van de avondklok weegt niet op tegen het effect wat het heeft op de mentale gezondheid.
Bronnen/ingewijden..quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.html
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.
Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.
Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
Ik heb niet gezegd dat het kabinet de regel invoert om de bevolking te treiteren hè, ik heb gezegd dat het kabinet de maatregel er op een vervelende manier doorheen getreiterd heeft. Eerst aan te geven dat de avondklok noodzakelijk is omdat anders code zwart komt, dat we niet zonder kunnen en daarna pas naar de tweede kamer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een crisis onderbouwd invoeren.
Heb er niet zoveel zin in eigenlijk....![]()
De aanname dat het kabinet regels invoert om ons te treiteren, die sla ik ff over.
Dat is inderdaad het probleem om de precieze werking aan te tonen. Bijvoorbeeld Frankrijk heeft strengere avondklok maar winkel open. Ga dan maar zeggen wat waar door komt. Dat land heeft ook een avond klok, maar daar is y ook verboden, terwijl in een ander land x juist nog mag.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is bestaande literatuur, zie bijvoorbeeld hier . Maar het is natuurlijk anders als er al meerdere beweging beperkte maatregelen zijn.
Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet wetenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
Zo gaat het ongeveer...altijdquote:Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bronnen/ingewijden..
(nu zal het vast kloppen, maar officieel is er nog niks bekend gemaakt)
Doel is toch juist om alles in 1x (of zoveel mogelijk) te versoepelen en niet in meerdere delen? Dan is 2 maart wel logischer omdat dan de rest ook afloopt. Dus áls je besluit te verlengen, doe je het tot dat moment. Dan heeft het ook niet zoveel nut om een optie in te bouwen die je toch 99% zeker gaat gebruiken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Oidipous het volgende:
Ik ben vooral verbaasd dat ze de ontwikkelingen van de Britse variant de komende tijd niet willen afwachten aangezien de cijfers nu nog niet sterk oplopen. Verleng dan bijvoorbeeld met één week, met een optie tot 2 weken extra.
Er wordt niet eens naar gekeken. Die wil is er gewoonweg niet eens.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee.
Vooral buiten zou er veel meer mogelijk kunnen zijn.
Heb je een puntquote:Op maandag 8 februari 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet weten
Maar dat het grote impact heeft is duidelijk, daar hoeft men eigenlijk niet meer over in discussie nee.
Voor Rutte zelf verandert er in elk geval weinig. En Jaap van Dissel heeft volgens mij ook geen schoolgaande kinderen meer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je een punt![]()
Maar ik vraag het me wel serieus af. Hoeveel ze zien daar. En er zelf van mee krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |