abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197890563
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon dat ze een betere balans kunnen vinden tussen de maatregelen en economie/mentaal welzijn. Op een gegeven moment moet er toch meer ruimte zijn om weer dingen te versoepelen.
Ik hoop met je mee.

Vooral buiten zou er veel meer mogelijk kunnen zijn.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 15:42:36 #52
5428 crew  miss_sly
pi_197890567
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wees dan in elk geval consequent.
Ik ben van mening dat ik dat ben. Misschien vergis ik me, misschien interpreteert iemand dat anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 februari 2021 @ 15:42:41 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197890569
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Er is nog helemaal niks aangekondigd he ;)
Wel hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.html
pi_197890571
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pertinente onzin dit, sorry.
Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.

Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.

Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197890580
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maarreh, moet die verlenging van de avondklok niet ook eerst door de Kamer bekrachtigd worden? Of loopt de regering daar maar weer op vooruit door het nu vast aan te kondigen?
Uiteraard, tekenen bij het kruisje aub
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197890581
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
Kan wel merken dat de sfeer er hier niet beter op wordt. Voor m'n gevoel is iedereen pislink :+
Nee hoor :) maar de sfeer is wel eens leuker geweest :)

Ik vind het wel fascinerend dat net de avondklok zo een heet hangijzer is als ik het zo lees.
pi_197890592
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar is het kabinet niet mee begonnen, dat kwam vanuit wat steekproeven onder de bevolking, waarna het gepubliceerd werd (door onder andere de Volkskrant): https://www.volkskrant.nl(...)aanvaarden~bacc7726/

Daarna is het daar best een tijdje over gegaan in het debat, of ze nu konden aangeven wat het effect was. Veel verder dan: "We denken dat het effect heeft" kwamen ze niet.

De avondklok is erdoorheen getreiterd door het kabinet, onder andere door in de kamer op te roepen om "Londense toestanden te voorkomen". Ze waren even vergeten te noemen dat de presentatie van van Dissel waar code zwart kwam geen rekening gehouden werd met de meest recente verzwaringen en ook niet met het vaccineren.
Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een eventueel volgende crisis onderbouwd invoeren.
Heb er niet zoveel zin in eigenlijk.... -O-

De aanname dat het kabinet regels invoert om ons te treiteren, die sla ik ff over. :{w
  maandag 8 februari 2021 @ 15:44:54 #58
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197890603
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Niet mee eens, je hebt geen idee wat voor psychologische effecten de avondklok met mensen heeft.
Mijn halve vriendenkring is vorige week onderhand huilend in elkaar gestort, ze weten zich gewoon geen raad meer. En we plakken er nu nog "ff" een maand aan vast, maakt niet uit joh, en over aan maand verlengen we het nog met een maandje, nog ff volhouden.

Mensen zijn tot veel zaken bereid, als het ze gevraagd wordt, dit is geen kwestie van vragen, dit is een kwestie van door de strot heen duwen, je mag je eigen huis niet uit, je kan er voor bekeurd worden, dat vind ik nogal wat.

Als ik iemand tegen zijn wil opsluit in mijn huis wordt ik veroordeeld voor wederrechtelijke vrijheidsberoving, en de overheid komt er gewoon mee weg.
En 23 februari wordt er gezegd; laten we het voor de zekerheid nog maar met 3 weken verlengen, want misschien komt de Britse piek alsnog later.

Maar als die piek niet komt, kunnen ze het toch gewoon niet meer verlengen??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 15:44:58 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197890604
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:35 schreef zoost het volgende:

[..]

Fijn dat je zo empathisch bent. Ik, Ik, Ik.

Deze maatregel is een inbreuk op je grondrechten. Dat is heel serieus, daar mogen ze wel iets zorgvuldiger mee omgaan dan een "baat het niet, dan schaad het niet" gedachte. Dit gaat ons allemaal aan.
Sorry dat ik me minder druk maak om dingen waar jij je wel druk om maakt. Sorry man. Echt. Sorry.

pi_197890606
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pertinente onzin dit, sorry.
Praktijk zegt anders.

Dat riedeltje van een maatregel initieel voor 2 weken afkondigen en dan in het oneindige verlengen in het zwarte gat van wat allemaal nu geldt.
Beloftes niet nakomen.
Een exitstrategie die maximaal verschoven doelpalen heeft ivm wat gezegd is in december voor de lockdown
Het eeuwige 'nog even volhouden hoor, het wordt echt beter.... ' terwijl week na week het alleen maar vertiefter en onbetrouwbaarder wordt
Het omt wat zonder blikken of blozen alles kan 'adviseren' want het wordt toch wel uitgevoerd.
Andere geluiden worden de wind in geslagen, immers is covid prio1 en dient iedereen zijn mond te houden
Daarbij zet het geen enkele vaart achter het enige redmiddel van wat gezegd is door het kabinet.

Blijkbaar zijn grote offers vragen wel toegestaan, maar teruggeven uit den boze.

Er blijkt praktisch weinig respect uit. 0,0.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 15:46:00 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197890622
Laat ik het zo zeggen, het kleine effect van de avondklok weegt niet op tegen het effect wat het heeft op de mentale gezondheid.
  maandag 8 februari 2021 @ 15:46:13 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197890625
Een ingewijde voegt er nog aan toe 'dat extra maatregelen nu niet nodig zijn'.

Zijn jullie ook allemaal zo opgelucht :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197890627
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het kleine effect van de avondklok weegt niet op tegen het effect wat het heeft op de mentale gezondheid.
100x dit
pi_197890629
quote:
Bronnen/ingewijden..

(nu zal het vast kloppen, maar officieel is er nog niks bekend gemaakt)
pi_197890630
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
pi_197890642
Ik ben vooral verbaasd dat ze de ontwikkelingen van de Britse variant de komende tijd niet willen afwachten aangezien de cijfers nu nog niet sterk oplopen. Verleng dan bijvoorbeeld met één week, met een optie tot 2 weken extra.
pi_197890647
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm... maar als we alleen onderbouwde, effectieve maatregelen willen zien.... Betekent dat dan dat we in niet-crisistijd één voor één even alle mogelijke maatregelen in moeten voeren om te kijken wat het effect is? Dan kunnen we het tijdens een crisis onderbouwd invoeren.
Heb er niet zoveel zin in eigenlijk.... -O-

De aanname dat het kabinet regels invoert om ons te treiteren, die sla ik ff over. :{w
Ik heb niet gezegd dat het kabinet de regel invoert om de bevolking te treiteren hè, ik heb gezegd dat het kabinet de maatregel er op een vervelende manier doorheen getreiterd heeft. Eerst aan te geven dat de avondklok noodzakelijk is omdat anders code zwart komt, dat we niet zonder kunnen en daarna pas naar de tweede kamer.

Tijdens het debat in de tweede kamer waren verschillende leden er kwaad over dat de stukken eerst naar de pers zijn gegaan en daarna pas naar de kamerleden.

Dat zie ik als je zin doordrukken, op een erg lelijke manier. De enige redenen die ik kan bedenken om dat te doen is wanneer ze niet volledig eerlijk zijn over de werking en de discussie dus niet over de inhoud, maar de vorm willen houden, of dat ze het ook allemaal niet meer weten en denken: "We doen deze er maar bij, misschien helpt het"
pi_197890650
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Er is bestaande literatuur, zie bijvoorbeeld hier . Maar het is natuurlijk anders als er al meerdere beweging beperkte maatregelen zijn.
Dat is inderdaad het probleem om de precieze werking aan te tonen. Bijvoorbeeld Frankrijk heeft strengere avondklok maar winkel open. Ga dan maar zeggen wat waar door komt. Dat land heeft ook een avond klok, maar daar is y ook verboden, terwijl in een ander land x juist nog mag.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 15:49:15 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197890677
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het helpt niet mee dat ze hogerop niet door lijken te hebben wat de impact is op het volk. Ik hoor Rutte vaak over ''zijn omgeving'' praten op persconferenties, maar ik vraag me dan oprecht af over welke mensen hij het dan heeft. Hogerop merken ze niet veel van de maatregelen gok ik. Ze zien niet wat het aanricht bij mensen.
Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet weten ;)

Maar dat het grote impact heeft is duidelijk, daar hoeft men eigenlijk niet meer over in discussie nee.
  maandag 8 februari 2021 @ 15:50:26 #70
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_197890695
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:46 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bronnen/ingewijden..

(nu zal het vast kloppen, maar officieel is er nog niks bekend gemaakt)
Zo gaat het ongeveer...altijd :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_197890703
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Oidipous het volgende:
Ik ben vooral verbaasd dat ze de ontwikkelingen van de Britse variant de komende tijd niet willen afwachten aangezien de cijfers nu nog niet sterk oplopen. Verleng dan bijvoorbeeld met één week, met een optie tot 2 weken extra.
Doel is toch juist om alles in 1x (of zoveel mogelijk) te versoepelen en niet in meerdere delen? Dan is 2 maart wel logischer omdat dan de rest ook afloopt. Dus áls je besluit te verlengen, doe je het tot dat moment. Dan heeft het ook niet zoveel nut om een optie in te bouwen die je toch 99% zeker gaat gebruiken.
pi_197890708
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee.

Vooral buiten zou er veel meer mogelijk kunnen zijn.
Er wordt niet eens naar gekeken. Die wil is er gewoonweg niet eens.
Dat is nog wel het ergste. Gewoon weg niks mogelijk. Geen perspectief. En het gecontinue gefuckup van het kabinet.
:(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197890717
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hier doe je nu ook een beetje een aanname. Dit kan je niet weten ;)

Maar dat het grote impact heeft is duidelijk, daar hoeft men eigenlijk niet meer over in discussie nee.
Heb je een punt :Y

Maar ik vraag het me wel serieus af. Hoeveel ze zien daar. En er zelf van mee krijgen.
pi_197890722
Nee maar, wat hoor ik nu? De avondklok verlengd? Dit had ik nooit verwacht.
  maandag 8 februari 2021 @ 15:52:02 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197890728
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heb je een punt :Y

Maar ik vraag het me wel serieus af. Hoeveel ze zien daar. En er zelf van mee krijgen.
Voor Rutte zelf verandert er in elk geval weinig. En Jaap van Dissel heeft volgens mij ook geen schoolgaande kinderen meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')