SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik hoop echt dat je deze cynisch bedoelt want je kan het gewoon niet meer echt menen.quote:
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef KennyPowers het volgende:
Vijftien ouderen overleden na coronaprik
https://nos.nl/artikel/23(...)gende-problemen.html
Dat is niet aan mij, gelukkig. Ik zou niet graag in hun schoenen staan, want of je ze nu laat doorgaan of verzet, er zal een grote groep zijn die het er niet mee eens is.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als er op 2 maart nog niks verandert is? vergelijkbaar aantal besmettingen en ziekenhuis cijfers? Zou je dan de verkiezingen laten doorgaan?
Avondklok voor slechts 2 weken is natuurlijk gezichtsverlies voor de bestuurders.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom ze de avondklok verlengen tot 2 maart, is toch best ingrijpend iets. Is dat nou echt nodig om zo lang door te trekken?
Schijnbaar gebeurt het wel eens dat heel oude en zieke mensen overlijdenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef KennyPowers het volgende:
Vijftien ouderen overleden na coronaprik
https://nos.nl/artikel/23(...)gende-problemen.html
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.
Het is gewoon zo, ook al zouden zie avondklok afschaffen verandert er nog niks aan de situatie. Volhouden, nog een paar maanden waarschijnlijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je deze cynisch bedoelt want je kan het gewoon niet meer echt menen.
Voor gisteren overigens ook nog 348 meldingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Normaal gesproken waren het geloof ik (toen de cijfers hoger waren in elk geval, maar ik gok dat het nu nog zo is):
Meldingen van de dag zelf: ~200/300
meldingen van dag ervoor: ~1000
melding van dag daarvoor: ~600
daarvoor: ~500/600
daarvoor: ~500/600
daarvoor: ~300/400
alle dagen daarvoor: ~200/300 per dag
Even uit mijn hoofd was dat zo'n beetje waar het op neerkwam. Kan inmiddels weer iets anders zijn doordat de DPL iets langer duurt om terug te komen.
Ik snap sowieso niet waarom ze de schaarse vaccins (op dit moment) sowieso gebruiken op hoog bejaarden met onderliggende kwaaltjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
In alle gevallen ging het volgens het Bijwerkingencentrum om fragiele ouderen met meerdere ernstige onderliggende gezondheidsproblemen.
Volgens mij hebben ze "baat het niet, dan schaadt het niet" nooit in de mond genomen. Dat klinkt meer als een uitspraak van hier. Ze nemen het zekere voor het onzekere En aangezien dat nieuw is in het beleid, ga ik er vanuit dat ze daar goede redenen toe hebben. Die waarschijnlijk voor nog meer schade zorgt dan de nevenschade die hier genoemd wordt. Ik denk dat ze die keuze echt niet zo lichtzinnig maken als jij hier suggereert.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
In jouw ogen wordt daar lichtzinnig over gedaan.
Net zoals in de ogen van DeVerzamelaar niet gekeken wordt naar de nevenschade.
Maar feitelijk weten jullie dat niet, maar dat gevoel hebben jullie erbij. Dat kan, daar kan ik me best iets bij voorstellen ook. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Er komen dagelijks noodoproepen van verschillende sectoren dat ze kapot aan het gaan zijn, dat mensen het mentaal niet meer aan kunnen. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat er gekeken wordt naar nevenschade?
Overigens, of er wel of niet lichtzinnig over gedaan wordt. Er is meerdere malen gezegd: "We weten niet hoeveel het helpt, maar het helpt wel iets. En baat het niet dan schaadt het niet"
Dat vind ik nogal lichtzinnig doen over een maatregel waarbij je vrijheid letterlijk ontnomen wordt tussen bepaalde tijden. Het zou niet lichtzinnig zijn als ze iets zouden zeggen als: "We weten dat het een heftige maatregel is, maar deze is noodzakelijk omdat het de R met x drukt. Dat geeft ons ademruimte in maart, zodat de verkiezingen op een goede manier door kunnen gaan en er geen code zwart in de ziekenhuizen zal zijn (bijvoorbeeld)"
Door te zeggen: "baat het niet dan schaadt het niet" behandelen ze de maatregel als wisselgeld.
Als ze eerst op basis van dat soort criteria een selectie moesten maken, dan waren wij augustus 2024 pas aan het prikken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het 'volhouden' kan ik ondertussen ook niet meer horen hoor. Iedereen die aangeeft dat hij/zij moeite heeft krijgt als antwoord altijd: "Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon zo, ook al zouden zie avondklok afschaffen verandert er nog niks aan de situatie. Volhouden, nog een paar maanden waarschijnlijk.
Inderdaad kansloos, waarom vaccineren we deze mensen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom werden die dan uberhaupt gevaccineerd?
Klopt, dat zei ik. En dat vind ik ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je mij aanwijst, ik noemde het in het algemeen. Ik vind nog steeds dat ik niet aan het framen was, maar jij vond dat wel. Vandaar ook dat ik op je reageerde met: "als je mij verwijt een discussie te framen..."
Hoewel je geen persoon aanwijst geef je wel een weging aan de discussie door te zeggen dat een flink aantal ervan zo uit de glazen bol konden komen.
Net als je nog geen 20 posts daarvoor tegen mij zei: Woorden hebben betekenis, woorden hebben een bepaalde lading.
Het 'volhouden' impliceert ook direct dat er een einde aan zit. En nou heb ik voor mijzelf dat einde al wel in kaart, maar officieel gezien is er geen eind en is het volhouden tot, ja, nou, altijd.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het 'volhouden' kan ik ondertussen ook niet meer horen hoor. Iedereen die aangeeft dat hij/zij moeite heeft krijgt als antwoord altijd: "Ja, nog even volhouden. Het wordt snel beter"
Dat is ondertussen een flinke dooddoener aan het worden.
Nogmaals heel simpel als ze eerst een selectie moeten maken waarbij die mensen buiten de boot vallen, dan waren wij nog lang niet aan het prikken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef groenen het volgende:
[..]
Inderdaad kansloos, waarom vaccineren we deze mensen.
Fijn dat je zo empathisch bent. Ik, Ik, Ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zolang tyfuskoud buiten en geen zomertijd = I don't care that much. Wat ga ik savonds na 21u buiten doen nu het -80 is
Het is een discussieforum. Tenzij anders weergegeven is alles een mening. Het lijkt mij onnodig om in elke post: "Ik vind" of "Ik denk" te zetten.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat zei ik. En dat vind ik ook.
En dat is ook precies wat ik bedoel: Er worden hier zoveel aannames als feit gepost, en dat vind ik terug te voeren naar glazen bollen.
Een mening, een verwachting, een gevoel, zijn geen feiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |