Denk dat het meeste dan van voor zondag is.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef noodgang het volgende:
Best knap nog ruim 2000 zonder testlocaties
Kan je nagaan hoeveel het nog achter looptquote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef noodgang het volgende:
Ik zeg ook niet dat je mij aanwijst, ik noemde het in het algemeen. Ik vind nog steeds dat ik niet aan het framen was, maar jij vond dat wel. Vandaar ook dat ik op je reageerde met: "als je mij verwijt een discussie te framen..."quote:Op maandag 8 februari 2021 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij wijs ik niemand aan. Dus ook jou niet. Overigens vond jij zelf dat je niet aan het framen was, toch? Dan is het toch goed?
Dat was volkomen de verwachten, al 2 weken melden ze ongeveer 1100-1500 ongeveer voor de voorgaande dag.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef noodgang het volgende:
Zijn cijfers van de dagen daarvoor natuurlijkquote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef noodgang het volgende:
Netjesquote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 08-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2273
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Mijn voorspelling klopte
Administratie gaat niet zo lekker bij de GGDquote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoeveel het nog achter loopt
Pijnlijk duidelijk dat er veel achterstallige meuk is jaquote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Dan vraag ik mij toch af. Als de teststraten gisteren allemaal dicht waren ... .... Van wanneer zijn deze positieve testuitslagen???
Gemiddeld genomen is 75% van de gegevens compleet na 5 dagen, de rest komt telkens nog binnen. Eerste dag meestal met zo'n 1000 meldingen, de dagen erna met zo'n 500/600.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Dan vraag ik mij toch af. Als de teststraten gisteren allemaal dicht waren ... .... Van wanneer zijn deze positieve testuitslagen???
Geen disclaimer bij zij tweet over gesloten teststratenquote:
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Netjes![]()
Maar goed, deze cijfers, en die van de komende twee dagen zijn dus niet geheel representatief wegens dichte testlocaties etc, toch?
De andere dagen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Dat kan. Het kan ook gewoon 4000 zijn zoals het de afgelopen dagen was.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Eind van de week dus weer doodleuk minimaal 6K per dag
[ afbeelding ]
Deze snap ik niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. De avondklok en scholen open waren de eerste maatregelen. Inmiddels is het al een keuze geworden: Scholen open, avondklok. Scholen dicht? Nog steeds een avondklok.
Ze zijn initieel niet gelinkt, maar uiteraard, in mijn ogen dan, hebben ze met elkaar te maken. Zoals alles in elkaar grijpt. En als je dan de scholen wil openen, omdat dat voor veel meer en grotere schade gaat leiden als je ze dicht laat, dan vind ik het best logisch dat je van alle overige maatergelen, zelfs de avondklok, zegt dat je ze langer in stand houdt.quote:Het is een oneerlijk frame van het kabinet om deze aan elkaar te hangen, want dat was helemaal niet hoe de avondklok initieel ingestoken werd.
In jouw ogen wordt daar lichtzinnig over gedaan.quote:Ik vind het te verdedigen dat er voor scholen open gekozen wordt, maar het is geen keuze tussen een pakje boter van Blue Band of van 't huismerk, het is een maatregel waar vrijheden ontnomen worden. Die maatregel wordt nogal lichtzinnig over gedaan.
Klopt. De komende dagen zullen de achterstanden van al afgenomen testen gewoon verwerkt worden uiteraard. Maar feitelijk mis je gewoon een testdag (1000-1500 besmettingen). Een aantal mensen gaat wellicht niet meer testen, andere gaan vandaag alsnog. Daarnaast zijn er nog een aantal testlocaties dicht, maar daar zijn de afspraken voor verzet naar andere locatie.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Netjes![]()
Maar goed, deze cijfers, en die van de komende twee dagen zijn dus niet geheel representatief wegens dichte testlocaties etc, toch?
Ga je me nou vertellen dat mijn glazen bol van de Action niet werkt???!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan. Het kan ook gewoon 4000 zijn zoals het de afgelopen dagen was.
Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Met 1000/1500 erbij waren het alsnog prima cijfers.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. De komende dagen zullen de achterstanden van al afgenomen testen gewoon verwerkt worden uiteraard. Maar feitelijk mis je gewoon een testdag (1000-1500 besmettingen). Een aantal mensen gaat wellicht niet meer testen, andere gaan vandaag alsnog. Daarnaast zijn er nog een aantal testlocaties dicht, maar daar zijn de afspraken voor verzet naar andere locatie.
We kunnen pas na een week weer normale resultaten hebben denk ik.
Neemt niet weg dat de aantallen die nu gemeld zijn allemaal ouder zijn dan 7-2
Mensen met een ander beroep doen er niet toe ? Over naïef gesproken dat zijn namelijk veel meer mensen die we net zo hard nodig hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Weet je hoeveel zorgverleners je opbrandt in zo'n scenario?
Wees eens niet zo naïef zeg.
In jouw ogen wordt daar lichtzinnig over gedaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het te verdedigen dat er voor scholen open gekozen wordt, maar het is geen keuze tussen een pakje boter van Blue Band of van 't huismerk, het is een maatregel waar vrijheden ontnomen worden. Die maatregel wordt nogal lichtzinnig over gedaan.
'het is maar voor 2 weken hoor!!'quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
’Avondklok verlengd tot en met 2 maart, morgen duidelijkheid over schaatsmarathons’
DEN HAAG - De avondklok wordt verlengd tot en met 2 maart. Volgens bronnen rond het Binnenhof zal het demissionaire kabinet deze boodschap aan het einde van de middag naar buiten brengen. Het kabinet maakt maandagmiddag ook bekend of er schaatsmarathons en toertochten op natuurijs worden toegestaan.
Daarmee loopt de maatregel gelijk met de overige maatregelen van de huidige lockdown, waarin de horeca gesloten is en niet-essentiële winkels alleen een afhaalloket mogen hebben.
In het Kamerdebat van afgelopen week maakte de premier de geesten al rijp voor een verlenging van de avondklok. „Ik vrees het ergste”, zei hij in de Tweede Kamer. Eerder zei de minister-president Rutte nog dat hij ’die vreselijke avondklok’ als eerste bij het vuil zou zetten.
Nu de Britse woekervariant van het virus ook in Nederland de overhand heeft gekregen en de basisscholen weer open gaan, kan van verdere versoepelingen geen sprake zijn, klinkt er rond het kabinet.
Als het kabinet de avondklok wil verlengen, moet de Tweede Kamer zich daar nog over uitspreken. De meeste partijen lijken zich er al bij te hebben neergelegd dat verlenging nodig is. De avondklok zou zonder kabinetsbesluit tot verlenging woensdagochtend om 04.30 uur aflopen.
Moet je kijken wat een effect het heeft!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom ze de avondklok verlengen tot 2 maart, is toch best ingrijpend iets. Is dat nou echt nodig om zo lang door te trekken?
Ik ben ook beetje bang dat het gevoel bij de beleidsmakers is, laten we het vooral maar doorzetten, baat het niet schaad het niet, verder maakt het totaal niet uit of we mensen psychologisch nog dieper de put in trappen. En dat is jammer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Maar feitelijk weten jullie dat niet, maar dat gevoel hebben jullie erbij. Dat kan, daar kan ik me best iets bij voorstellen ook. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Zolang tyfuskoud buiten en geen zomertijd = I don't care that much. Wat ga ik savonds na 21u buiten doen nu het -80 isquote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom ze de avondklok verlengen tot 2 maart, is toch best ingrijpend iets. Is dat nou echt nodig om zo lang door te trekken?
Woekervariantquote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
’Avondklok verlengd tot en met 2 maart, morgen duidelijkheid over schaatsmarathons’
DEN HAAG - De avondklok wordt verlengd tot en met 2 maart. Volgens bronnen rond het Binnenhof zal het demissionaire kabinet deze boodschap aan het einde van de middag naar buiten brengen. Het kabinet maakt maandagmiddag ook bekend of er schaatsmarathons en toertochten op natuurijs worden toegestaan.
Daarmee loopt de maatregel gelijk met de overige maatregelen van de huidige lockdown, waarin de horeca gesloten is en niet-essentiële winkels alleen een afhaalloket mogen hebben.
In het Kamerdebat van afgelopen week maakte de premier de geesten al rijp voor een verlenging van de avondklok. „Ik vrees het ergste”, zei hij in de Tweede Kamer. Eerder zei de minister-president Rutte nog dat hij ’die vreselijke avondklok’ als eerste bij het vuil zou zetten.
Nu de Britse woekervariant van het virus ook in Nederland de overhand heeft gekregen en de basisscholen weer open gaan, kan van verdere versoepelingen geen sprake zijn, klinkt er rond het kabinet.
Als het kabinet de avondklok wil verlengen, moet de Tweede Kamer zich daar nog over uitspreken. De meeste partijen lijken zich er al bij te hebben neergelegd dat verlenging nodig is. De avondklok zou zonder kabinetsbesluit tot verlenging woensdagochtend om 04.30 uur aflopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |