De horeca staat bol van de wurgcontracten. Nieuwe koelkast? Interieur? Geen probleem! Wel ff bij ons je drank inkopen graag.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is fijn als ze daar wat op verdienen, Heineken verdient echter een stuk meer op een gokkast, het liefst twee.
Die komt er heus wel, ben maar niet bang...quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja die baas is een klootzak, maar het valt sowieso niet meer aan mensen uit te leggen. Dit is natuurlijk slechts een van de talloze schrijnende verhalen. Daarom ben ik ook voor een coronabelasting van 10%: we leggen met zijn allen de samenleving stil dus hoesten we ook maar met z'n allen de kosten op.
Ben ik helemaal mee eens, men had dit vrij snel kunnen implementeren door een noodfonds op te bouwen via een verhoging van BTW op bijvoorbeeld online bestellingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja die baas is een klootzak, maar het valt sowieso niet meer aan mensen uit te leggen. Dit is natuurlijk slechts een van de talloze schrijnende verhalen. Daarom ben ik ook voor een coronabelasting van 10%: we leggen met zijn allen de samenleving stil dus hoesten we ook maar met z'n allen de kosten op.
En tegen het "argument" het versoepelen van maatregel X lijdt binnen afzienbare tijd tot code zwart in de ziekenhuizen is ook geen weerwoord bestand. Je moet toegeven, retorisch speelt Rutte het bijzonder slim. En is vrijwel de voltallige volksvertegenwoordiging te dom om te schijten.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag het bewijs voor de anderhalve meter en de mondkapjes. Dat iets veilig is of onnodig moet tot in den treure bewezen worden. Maar als het gaat om vrijheidsbeperking doet Mark Rutte het voor “enig effect”.
Tja, daar kun je niet tegen op.
Hier altijd, neem aan dat de andere twee grootbanken daar niet anders in staan.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah kijk, daar is de eerste nuancering, bijna altijd...
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesjequote:Op maandag 8 februari 2021 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De horeca staat bol van de wurgcontracten. Nieuwe koelkast? Interieur? Geen probleem! Wel ff bij ons je drank inkopen graag.
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoezo, we leggen met zijn allen de samenleving stil? Ik heb er niet om gevraagd, althans niet in deze mate.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is niemand die geld leent zonder dat daar iets fatsoenlijks tegenover zou staan, anders is je geldleen business snel kaputquote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier altijd, neem aan dat de andere twee grootbanken daar niet anders in staan.
Daarnaast leggen we maar een klein gedeelte van de samenleving stilquote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, we leggen met zijn allen de samenleving stil? Ik heb er niet om gevraagd, althans niet in deze mate.
Het parlement is gewoon de avondklok in getreiterd zoals iemand hier al terecht zei. Het is een schande en niks minder.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En tegen het "argument" het versoepelen van maatregel X lijdt binnen afzienbare tijd tot code zwart in de ziekenhuizen is ook geen weerwoord bestand. Je moet toegeven, retorisch speelt Rutte het bijzonder slim. En is vrijwel de voltallige volksvertegenwoordiging te dom om te schijten.
Ik ken ze ook!quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesje
je bedoelt een boerenkeet?quote:Op maandag 8 februari 2021 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een kleine kroeg is het goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen dan uit de tap, ik ken diverse kroegen die dat doen en waar je zelfs minder betaalt voor een flesje
Je kunt wel zaken doen met familie, maar zet dit heel goed op papier en maak realistische afspraken, en als het even kan: Geef dat geld gewoon, daar ben je familie voor vind ik. Als mijn broer me morgen belt met de vraag: Heb je 15K voor me, dan vraag ik niet eens waarvoor, omgekeert zou hij het zelfde doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.
Nee dit zijn gewoon legitieme kroegen die hier al gewoon jaren bestaan.quote:
Ik heb heel vaak geld van mijn ouders geleend en gewoon terugbetaald. Ik mocht zelf kiezen wanneer en hoeveel per periode terug betaalde. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt wel zaken doen met familie, maar zet dit heel goed op papier en maak realistische afspraken, en als het even kan: Geef dat geld gewoon, daar ben je familie voor vind ik. Als mijn broer me morgen belt met de vraag: Heb je 15K voor me, dan vraag ik niet eens waarvoor, omgekeert zou hij het zelfde doen.
Even uit interesse, want ik ben het met je eens.. Paar weken terug hadden wij nog discussie dat ik de Britse variant niet in de cijfers terugzag en had jij becijferd waarom hij er wel was. Mede door jou ben ik toen gaan twijfelen aan mn eigen berekeningen.. waar komt voor jou de omslag vandaan?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: Op basis van vermoedens van het OMT gooien we de hele boel dicht, feit: De vermoedens van het OMT zijn niet uitgekomen en roepen: NEE HET KAN NOG KOMEN, WE WETEN ALLEEN NIET WANNEER!!!.
Probleem (in steden) is vooral dat het pand of van de brouwerij is en/of ze inderdaad een voor de uitbater een erg ongunstig contract hebben met de brouwerij.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dit zijn gewoon legitieme kroegen die hier al gewoon jaren bestaan.
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem (in steden) is vooral dat het pand of van de brouwerij is en/of ze inderdaad een voor de uitbater een erg ongunstig contract hebben met de brouwerij.
Oh de groothandels hebben dat wel hoor, maar de meeste kroegen mogen dat simpelweg niet. Staan hele fikse sancties op vanuit de brouwerij als ze daar achter komen. En ja, brouwerijen sturen anonieme controleurs langs.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.
Een café hier ter stede heeft gewoon een busje waarmee die de wijde omgeving afrijdt om kratten bier te kopen in de aanbieding.quote:
Alles is bestelbaar, voor een supermarkt maar zeker voor een groothandel, maar het betekent in de regel contractbreuk. Je bent contractueel verplicht om een bepaald percentage van je drankomzet af te nemen bij je brouwer.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is meer het probleem dat de supermarkten die voorraad niet hebben die in een avond erdoor heen gaat. Daarom is het ook een sprookje, of een hele slecht lopende kroeg met amper verkoop.
Geen familie meer spreken.. zou me heerlijk lijkenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je moet nooit bij een familie geld lenen, dat heb je ook te maken met vele problemen als je gaat lenen. Dat komt vaak voor dat je als geld wil lenen bij een familielid, zodat je geldproblemen hebt, kan je bijvoorbeeld lening niet aflossen. Dan zorgt vaak voor heftige ruzie waar je men jaren jouw familielid niet meer kan zien en spreken, wil je dat? Ik zelfs helemaal niet.
Maar iedereen moet zelf weten wat ze willen doen. De familie blijft wel belangrijk in het leven van een mens, vooral om de band met elkaar en kun je ook terug op vallen als je problemen hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen familie meer spreken.. zou me heerlijk lijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |