https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.htmlquote:Kabinet verlengt avondklok tot en met 2 maart
De avondklokmaatregel wordt verlengd tot en met 2 maart. Dat betekent dat nog ruim drie weken lang niemand na 21.00 uur de straat op mag zonder goede reden. Ingewijden bevestigen een bericht van Telegraaf met die strekking. Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
In een overleg vanochtend hebben betrokken ministers een OMT-advies besproken over het verlengen van de maatregel.
De avondklokmaatregel ging in op zaterdag 23 januari en zou ten minste gelden tot komende woensdag om 04.30 uur. De afgelopen dagen wees steeds meer erop dat de maatregel verlengd zou worden. Premier Rutte liet vrijdag weten dat het een serieuze optie was.
In een Kamerdebat vorige week zeiden de coalitiepartijen CDA en VVD een verlenging te steunen als dat nodig is. Later deze week is er nog een debat over.
Als de 11stedentocht maar doorgaat!!!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Zullen er nieuwe rellen volgen? Hoe gaat het land hierop reageren?
En hoe die schapen daar iedere keer weer intrappenquote:Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
Ik durf daar geen voorspellingen over te doen. Maar kan me goed voorstellen dat mensen het zat worden. Maar Hugo heeft al aangegeven de epidemiologische zaken rond het corona virus belangrijker te vinden dan de sociale gevolgen. Ook al zijn er steeds meer aanwijzingen dat die ernstig zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Die gast heeft al eerder een trackrecord laten zien dat hij ongeschikt voor zijn functie is. Het enige waarom hij nog serieus genomen moet worden is dat hij op die functie zit waar die nu zit. Voor de rest is hij geen knip waard.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik durf daar geen voorspellingen over te doen. Maar kan me goed voorstellen dat mensen het zat worden. Maar Hugo heeft al aangegeven de epidemiologische zaken rond het corona virus belangrijker te vinden dan de sociale gevolgen. Ook al zijn er steeds meer aanwijzingen dat die ernstig zijn.
De tocht der tochtenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Als de 11stedentocht maar doorgaat!!!!!
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgeslotenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Niet. Dit land vindt het wel prima wanneer er grondrechten worden geschonden door een tirannieke overheid.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die gast heeft al eerder een trackrecord laten zien dat hij ongeschikt voor zijn functie is. Het enige waarom hij nog serieus genomen moet worden is dat hij op die functie zit waar die nu zit. Voor de rest is hij geen knip waard.
Sneeuwballen naar de polite gooienquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgesloten
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% (herstel: minder dan 1 promile!) van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef Haags het volgende:
Terecht natuurlijk. Die superdodelijke en besmettelijke variant uit Engeland loopt echt de spuigaten uit nu. We zitten immers al bijna op die 170.000 besmettingen per dag!!!
Zeker. Die balans is volledig zoek nu.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.
Het OMT is gewoon de makkelijke smoes. Twee jaar terug had de EU het altijd gedaan en nu is het het OMT die de klappen mag opvangen. Rutte en co zijn de mensen die de keuzes maken. Niet ambtenaren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.
Het feit dat hij zonder enige medische achtergrond minister van VSW heeft kunnen worden is een gotspe.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee nu door het parlement. De regering is namelijk gevallen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Die balans is volledig zoek nu.
De facto zijn zij het landsbestuur. Immers worden alle adviezen die ze geven gewoon uitgevoerd door het kabinet.
Op zich is dat normaal. En iets wat de meeste kiezers ook goed vinden.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het feit dat hij zonder enige medische achtergrond minister van VSW heeft kunnen worden is gotspe.
Een fucking basisschoolleraar aanstellen als minister van volksgezondheid![]()
Gooien ze tenminste met sneeuwballen ipv stenenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgesloten
demissionair kabinet is nog missionair op corona. Dus zeker wel kabinet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee nu door het parlement. De regering is namelijk gevallen.
Wanneer kon ik stemmen op Hugo de Jonge? Op de kieslijst van 2017 stond hij niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is dat normaal. En iets wat de meeste kiezers ook goed vinden.
Het scheelt toch zo'n 160.000+ besmettingen per dag als we uit gaan van de scenario's van Jaap.quote:
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/quote:De uitkomsten van deze berekening zijn schokkend: als het virus volop gaat huishouden in Nederland de komende weken, dan loopt het aantal nieuw besmette personen per dag op naar 167.772 op 4 februari. Dit zou de zorg zeer ernstig ontwrichten, blijkt ook uit de presentatie.
Ik niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoop je. Neem jij dat soort beloftes nog serieus?
Staatsrechtelijk niet. En daar ontkomt het kabinet niet aan. Zonder medewerking van het parlement kunnen ze nu niets.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
demissionair kabinet is nog missionair op corona. Dus zeker wel kabinet.
Om eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wanneer kon ik stemmen op Hugo de Jonge? Op de kieslijst van 2017 stond hij niet.
neequote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoop je. Neem jij dat soort beloftes nog serieus?
Als je niet snapt dat het niet om die paar extra doden gaat heb je het niet begrepen, jij bent afquote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.
Nee, het gaat ook om de zorg en die extra boomers die voor een ander ziekenhuisbezoek langs komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:41 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat het niet om die paar extra doden gaat heb je het niet begrepen, jij bent af
Nein. Schaatsen is verboten.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Stem daarom op deze STRIJDER van onze cultuur!
[ twitter ]
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef jameshond7 het volgende:
Ja sorry hoor maar als dit geen breaking is weet ik het ook niet meer. Van de meeste nieuwsapps krijg ik al een pushmelding als PSV van Ajax heeft gewonnen
Het gaat er niet om of je gaat of niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
jij gaat naar buiten na 21 uur met dit weer?
Als toch niemand naar buiten gaat is een avondklok dus ook niet nodig.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dat heb je nu even niet. So be it. Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je gaat of niet.
Je moet gewoon de vrijheid hebben om het te kunnen doen.
Mensen die het argument "ik ging toch al niet naar buiten" aanvoeren zijn dezelfde mensen die zeggen "Ik heb niets te verbergen" als het om privacywetgeving gaat.
Dus als het stoplicht op rood staat, voel jij je in je vrijheid beperkt?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je gaat of niet.
Je moet gewoon de vrijheid hebben om het te kunnen doen.
Mensen die het argument "ik ging toch al niet naar buiten" aanvoeren zijn dezelfde mensen die zeggen "Ik heb niets te verbergen" als het om privacywetgeving gaat.
Hugo is al diep bij je doorgedrongen hoor ikquote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dat heb je nu even niet. So be it. Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.
Horen we nu al een jaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.
ajb niet. gewoon boerenverstand.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hugo is al diep bij je doorgedrongen hoor ik
dankzij de maatregelen zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. zonde de maatregelen was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.
Jij ben niet goed hoor. Check het sterftecijfer eerst even van Corona voordat je zoiets beweert en wordt weldegelijk ingezet om jou tot gewenst gedrag te vermanen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dankzij de maatregelen zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. zonde de maatregelen was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.
De tijdelijkheid is niet het probleem.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dat heb je nu even niet. So be it. Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De tijdelijkheid is niet het probleem.
Het feit dat een overheid onschuldige burgers een beperking op bewegingsvrijheid oplegt is een aanval op de westerse rechtsstaat.
dus met alle strenge maatregelen zijn er 15.000 doden gevallen maar als we gewoon met z'n allen naar kantoor, de kroeg, school, universiteit, festivals, voetbalstadion, verzorgingshuizen, eurovisiesongfestival, nachtclubs en feesten waren blijven gegaan waren daar volgens meneer Tengano geen extra besmettingen en doden bijgekomen. Okee man.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij ben niet goed hoor. Check het sterftecijfer eerst even van Corona voordat je zoiets beweert.
Dus al die automobilisten die vandaag voor een rood stoplicht staan, worden allemaal genaaidquote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De tijdelijkheid is niet het probleem.
Het feit dat een overheid onschuldige burgers een beperking op bewegingsvrijheid oplegt is een aanval op de westerse rechtsstaat.
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dankzij de maatregelen zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. zonde de maatregelen was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.
@Tengano Dat komt omdat Rutte & de Jong er bovenop zittenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij ben niet goed hoor. Check het sterftecijfer eerst even van Corona voordat je zoiets beweert.
Sterker nog. Dat die 15.000 extra doden gevallen zijn DOOR Corona is ook maar een aanname.
In zekere zin is dat wel zoquote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus als het stoplicht op rood staat, voel jij je in je vrijheid beperkt?
Regels zijn er namelijk niet helemaal voor niks toch; komen niet 'zomaar' uit de lucht vallen
Als je ziek bent ga je toch niet naar naar kantoor, de kroeg, school, universiteit, festivals, voetbalstadion, eurovisiesongfestival, nachtclubs en feestenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dus met alle strenge maatregelen zijn er 15.000 doden gevallen maar als we gewoon met z'n allen naar kantoor, de kroeg, school, universiteit, festivals, voetbalstadion, eurovisiesongfestival, nachtclubs en feesten waren blijven gegaan waren daar volgens meneer Tengano geen extra besmettingen en doden bijgekomen. Okee man.
Een kernoorlog dat is breakingquote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef jameshond7 het volgende:
Ja sorry hoor maar als dit geen breaking is weet ik het ook niet meer. Van de meeste nieuwsapps krijg ik al een pushmelding als PSV van Ajax heeft gewonnen
pushmeldingen aan hebben staan en dan klagenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef jameshond7 het volgende:
er raken nog steeds duizenden mensen per dag besmet dus er gaan blijkbaar genoeg zieke mensen op pad...quote:Op maandag 8 februari 2021 16:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je ziek bent ga je toch niet naar naar kantoor, de kroeg, school, universiteit, festivals, voetbalstadion, eurovisiesongfestival, nachtclubs en feesten
De overheid is er toch ook om ons te beschermen? Dat jij in principe niet op straat hoeft te leven of helemaal geen geld hebt, of dat er voor jouw gezondheid wordt gezorgd. En soms zegt de overheid dat je dan beter alleen met je huisgezin sneeuwballen mag gooien en niet naar de buurman. Allemaal voor jouw welzijnquote:Op maandag 8 februari 2021 16:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In zekere zin is dat wel zo![]()
Maar een rood stoplicht tast je niet aan in je grondrechten. De avondklok doet dat wel.
Als het zou mogen zou ik wel bij een vriend langsgaan ja, ook met dit weer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verkrijgen van een document voor de avondklok is makkelijk. Je geeft jezelf op als figurant voor GTST en je krijgt een document voor de avondklok.
[ afbeelding ]
Figurant is een vitaal beroep
Er mee leren leven. Het is er, het muteert en het gaat niet meer weg. Net als influenza zal covid onderdeel worden van de samenleving.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]oke.
Wat stel je voor als oplossing van het virus?
Ja, dat moet je ook niet doen natuurlijkquote:Op maandag 8 februari 2021 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
er raken nog steeds duizenden mensen per dag besmet dus er gaan blijkbaar genoeg zieke mensen op pad...
eens maar niet zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er mee leren leven. Het is er, het muteert en het gaat niet meer weg. Net als influenza zal covid onderdeel worden van de samenleving.
Het is vervelend, maar het is geen ebola oid en lang niet zo heftig als je in januari vorig jaar had kunnen aannemen.
Dus open met de economie, open met de scholen en ondertussen kijken hoe effectief vaccinaties zijn.
Als jij je nou eerst eens laat besmetten door iemand die corona heeft dan kunnen wij zien hoe zoiets uitpakt?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er mee leren leven. Het is er, het muteert en het gaat niet meer weg. Net als influenza zal covid onderdeel worden van de samenleving.
Het is vervelend, maar het is geen ebola oid en lang niet zo heftig als je in januari vorig jaar had kunnen aannemen.
Dus open met de economie, open met de scholen en ondertussen kijken hoe effectief vaccinaties zijn.
In de gevangenissen hebben ze ook zoiets als 2 op 1 cel. Je kunt toch wel met 2 mensen in 1 ziekenhuis bed liggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
eens maar niet zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen.
De overheid is er tot op zekere hoogte om je te beschermen ja. Maar dat moet zij doen zonder je grondrechten te schenden.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
De overheid is er toch ook om ons te beschermen? Dat jij in principe niet op straat hoeft te leven of helemaal geen geld hebt, of dat er voor jouw gezondheid wordt gezorgd. En soms zegt de overheid dat je dan beter alleen met je huisgezin sneeuwballen mag gooien en niet naar de buurman. Allemaal voor jouw welzijn![]()
Zo is onze overheid![]()
Hoi Mark
Als een malle de zorg weer opschalen ipv jarenlang bezuinigen op handjes aan het bed.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Pfffff, jij was vroeger vast een heel lastig kindquote:Op maandag 8 februari 2021 16:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De overheid is er tot op zekere hoogte om je te beschermen ja. Maar dat moet zij doen zonder je grondrechten te schenden.
Ik heb het al gehadquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als jij je nou eerst eens laat besmetten door iemand die corona heeft dan kunnen wij zien hoe zoiets uitpakt?
Ik was een poepjequote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfffff, jij was vroeger vast een heel lastig kind
Dit soort reacties staan er ook in overvloed op nu.nlquote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weet je dat volgens een test of denk je, net als ik, dat je het al gehad hebt omdat je even een snotneus en een droge keel had?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb het al gehad
Maar ik ben jong, fit en niet obees. Dus net als de rest van de 98% van de bevolking heb ik er geen last van gehad.
psv van ajax winnen?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef jameshond7 het volgende:
Nou precies, gewoon stapelbedden en samen aan die luchtslang lurkenquote:Op maandag 8 februari 2021 16:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
In de gevangenissen hebben ze ook zoiets als 2 op 1 cel. Je kunt toch wel met 2 mensen in 1 ziekenhuis bed liggen.
Lijkt me redelijk veilig; die mensen kunnen elkaar toch niet besmetten
Je hoeft geen vitaal beroep te hebben voor zo'n werkgeversverklaring.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verkrijgen van een document voor de avondklok is makkelijk. Je geeft jezelf op als figurant voor GTST en je krijgt een document voor de avondklok.
[ afbeelding ]
Figurant is een vitaal beroep
ja heel leuk maar morgen staat er geen vrachtwagen met verpleegkundigen klaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als een malle de zorg weer opschalen ipv jarenlang bezuinigen op handjes aan het bed.
De overheid heeft 11 maanden de tijd gehad en er is amper zorgcapaciteit bijgekomen.
nee, je kunt het gemiddelde natuurlijke verloop namelijk behoorlijk precies voorspellen op basis van sterftecijfers van de afgelopen 10 jaar, de bevolkingspyramide, levensverwachting etc... daar zit niet ineens een piek in van 15.000 ten opzichte van de afgelopen jaren. er is gewoon genoeg bewezen, want dat kan ook.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit soort reacties staan er ook in overvloed op nu.nl
Zelfs de meest stompzinnige maatregelen worden hiermee goed gepraat. Als Rutte morgen zegt dat je maar 1 schoen aan mag en volgende week daalt het aantal besmettingen wordt er zeker ook gezegd "nou met 2 schoenen aan was het zeker nog veel meer!!!"
Wie weet is het allemaal natuurlijk verloop. Je kunt helemaal niks bewijzen nu. Dat kan alleen als je in een parallel universum een maatschappij hebt zonder maatregelen.
Er zitten heel veel horecamedewerkers thuis dus verpleegsters om de patienten van een natje en een droogje te voorzien moet geen probleem zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja heel leuk maar morgen staat er geen vrachtwagen met verpleegkundigen klaar.
Dat klopt. Ook als je een dier wilt redden dan moet je eerst dat formulier invullen en dan pas kun je naar buiten. je moet het formulier bij je hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hoeft geen vitaal beroep te hebben voor zo'n werkgeversverklaring.
Ik bedoel niet natuurlijk verloop van sterfte, maar verloop van het virus in het algemeen. Wie weet waren de besmettingen ook wel gedaald zonder avondklok/alcoholklok/mondkapjes etc. Het effect is niet bewezen. Dat hier gehandeld wordt vanuit "we weten niet of het werkt dus misschien werkt het wel dus voer maar in" is echt een lachertje.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, je kunt het gemiddelde natuurlijke verloop namelijk behoorlijk precies voorspellen op basis van sterftecijfers van de afgelopen 10 jaar, de bevolkingspyramide, levensverwachting etc... daar zit niet ineens een piek in van 15.000 ten opzichte van de afgelopen jaren. er is gewoon genoeg bewezen, want dat kan ook.
Nee dat was getest.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Weet je dat volgens een test of denk je, net als ik, dat je het al gehad hebt omdat je even een snotneus en een droge keel had?
Makkelijk lullen met baangarantie en zonder gezin.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef kawotski het volgende:
Rutte heeft gezegd dat dit corona feest nog tot zeker mei 2022 gaat duren. En daarna gaan we de maatschappij herinrichten. Het is dat hij het zelf heeft gezegd anders zou niemand me geloven.
IC-werk is, in tegenstelling tot wat ons aangepraat is, geen hogere wiskunde. Je kunt in een jaar tijd echt een hoop mensen opleiden tot verpleegkundigen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:19 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
ja heel leuk maar morgen staat er geen vrachtwagen met verpleegkundigen klaar.
Strengere selectie criteria toepassen voor IC bed, het roer moet om. Als mensen zien dat er nog maar selectief coronazorg gegeven wordt dan worden ze vanzelf wel voorzichtiger.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Gewoon doen. Als je samen met je vriendin bent doe je haar gewoon zo'n lichtslang om haar nek dan lijkt het van een afstand net alsof je de hond aan het uitlaten bentquote:Op maandag 8 februari 2021 16:26 schreef Hathor het volgende:
En ik had me nog wel zo verheugd op rond een uur of 11 even buiten te gaan liggen rollen in de sneeuw.
Strak plan. De economie twee jaar dichtgooien.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef kawotski het volgende:
Rutte heeft gezegd dat dit corona feest nog tot zeker mei 2022 gaat duren. En daarna gaan we de maatschappij herinrichten. Het is dat hij het zelf heeft gezegd anders zou niemand me geloven.
Rutte kan de pot op, 1 maart en dan is het klaar met het landelijke geduld.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef kawotski het volgende:
Zou je dit eens kunnen onderstrepen met een link waarin hij dit zo in het openbaar heeft gezegd. Maar zoals het nu uitziet ga ik daar wel langzaam in geloven.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef kawotski het volgende:
Dan pas?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rutte kan de pot op, 1 maart en dan is het klaar met het landelijke geduld.
Let maar op.
1 promille bedoel jequote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 februari 2021 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Let maar op.
Ben benieuwd wat ze nu gaan verzinnen voor leuke maatregel en hoeveel mensen hier weer mee eens zullen zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef herverwijderd het volgende:
Goooooh, dat zag echt helemaal niemand aankomen toen ze hem invoerden.
“You will OWN nothing and you will be happy” Neo-Marxistisch/liberale natte droom.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:25 schreef kawotski het volgende:
Volgens een onderzoek van 1vandaag is 128% van de ondervraagden voor zwaardere maatregelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:42 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze nu gaan verzinnen voor leuke maatregel en hoeveel mensen hier weer mee eens zullen zijn.
Klopt, dat wat ook het idee waarmee al die boottoeristen ons wilden supporten.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
IC-werk is, in tegenstelling tot wat ons aangepraat is, geen hogere wiskunde. Je kunt in een jaar tijd echt een hoop mensen opleiden tot verpleegkundigen.
Avondklok, aantal bezoekers, winkelen, vakanties, feestjes. Ik heb me eraan gehouden en roep het al vanaf eind november. Vanaf 1 maart ben ik er helemaal klaar mee.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:42 schreef koemleit het volgende:
[..].
Hou eens op joh.
Weet je nog de eerst golf? alles ging dicht, toen ging het beter, en toen ging het weer open.
Dat gaat ook nu gebeuren.
Bij elke peiling over de maatregelen zie je dat de meerderheid ze ook steunt. Het is de minderheid die veel kabaal maakt.
Verder met heel die avondklok, een hoop bonbarie, maar uiteindelijk bleek dat mensen er echt vrijwel geen last van hadden (over het algemeen). (En ik ben niet voor een avondklok trouwens).
Voor dit soort uitspraken (oproepen tot opruiing) kun je aangeklaagd worden hequote:Op maandag 8 februari 2021 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Let maar op.
Zie je welquote:
ah je verwart "ik" met "landelijk" dat kan natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Avondklok, aantal bezoekers, winkelen, vakanties, feestjes. Ik heb me eraan gehouden en roep het al vanaf eind november. Vanaf 1 maart ben ik er helemaal klaar mee.
en kun je ook gelijk zien dat jij rekenkundig een nitwit bent, en dus vast ook niets snapt van exponentiële groei.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zie je welIk twijfelde al. Kun je nagaan dat het qua sterftegevallen helemaal nergens over gaat.
een jaar ja, maar we willen er nu toch uit? Daar ging het om.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
IC-werk is, in tegenstelling tot wat ons aangepraat is, geen hogere wiskunde. Je kunt in een jaar tijd echt een hoop mensen opleiden tot verpleegkundigen.
Nou dat weet ik niet. Dan moet ik eerst even googelen wat een nitwit isquote:Op maandag 8 februari 2021 16:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
en kun je ook gelijk zien dat jij rekenkundig een nitwit bent, en dus vast ook niets snapt van exponentiële groei.
Het zijn de boomers die em in de broek schijten met hun vetgemeste zwijnenlijf.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik heb het al gehad
Maar ik ben jong, fit en niet obees. Dus net als de rest van de 98% van de bevolking heb ik er geen last van gehad.
Eerst maar eens alle verjaardagen vieren, de kinderfeesten, dan de uitgestelde housewarming en een babyshower.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
ah je verwart "ik" met "landelijk" dat kan natuurlijk.
en wat ga je dan op 1 maart doen?
naar buiten na 21.00 uur? met 3 man bij iemand op bezoek? of ga je ook echt rellen?
Als je die leugen nu nog gelooft... dan is er geen hoop meer.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je een datum hangt aan deze dingen, maar niet de staat van het virus.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerst maar eens alle verjaardagen vieren, de kinderfeesten, dan de uitgestelde housewarming en een babyshower.
Lekker shoppen over de grens.
Ja daag, het is nog geen 1 maart. Waar in de wet staat nu weer dat je geen toekomstplannen mag maken, het einde avondklok staat in de boeken nog op 10 februari.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor dit soort uitspraken (oproepen tot opruiing) kun je aangeklaagd worden he
Ze hebben tijd zat gehad en al die vreselijke beperkingen kunnen er gewoon af.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je een datum hangt aan deze dingen, maar niet de staat van het virus.
Maar goed dat moet jij weten.
das een beetje als "als het 1 maart is doe ik geen handschoenen meer aan".
terwijl als het dan koud is, zou ik dat gewoon wel doen. Als het niet koud is natuurlijk niet.
"ze"?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben tijd zat gehad en al die vreselijke beperkingen kunnen er gewoon af.
Ze slaan compleet door nu.
Heel goed puntquote:Op maandag 8 februari 2021 17:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
"ze"?
nu doe je alsof het virus is bedacht door de overheid.
Waar hebben "ze" tijd zat voor gehad?
sterker nog, als iedereen altijd naar "ze" zou luisteren, dan waren de enige maatregelen, "was je handen, en hou anderhalve meter afstand" dan was verder alles open.
Maar "ze" krijgen de schuld. OK.
Corona is al meer dan een jaar bekend.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:57 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
een jaar ja, maar we willen er nu toch uit? Daar ging het om.
Boomers die lekker op hun vetgemeste pensioentje zitten inderdaadquote:Op maandag 8 februari 2021 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het zijn de boomers die em in de broek schijten met hun vetgemeste zwijnenlijf.
Dat stokpaardje begint zo onderhand aan geloofwaardigheid in te boeten, dat snap je, toch?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.
Ze liepen te pochen met die vaccins, ze lieten de grenzen open, ze luisteren naar het draaiende en graaiende OMT.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
"ze"?
nu doe je alsof het virus is bedacht door de overheid.
Waar hebben "ze" tijd zat voor gehad?
sterker nog, als iedereen altijd naar "ze" zou luisteren, dan waren de enige maatregelen, "was je handen, en hou anderhalve meter afstand" dan was verder alles open.
Maar "ze" krijgen de schuld. OK.
Rutte and the sheepquote:Op maandag 8 februari 2021 17:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat stokpaardje begint zo onderhand aan geloofwaardigheid in te boeten, dat snap je, toch?
Ja nu sla je echt wartaal uit.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze liepen te pochen met die vaccins, ze lieten de grenzen open, ze luisteren naar het draaiende en graaiende OMT.
Per 1 maart graag verbod op praten op tv over Corona. Gommers en kuipers en Bruls graag weer aan het werk.
En die schuimbekkende M, Jinek en OP1 presentatoren van de buis.
Zo, heerlijk.
En iedereen met bovengemiddeld risico blijft zelf binnen, zodat de rest van de maatschappij weer kan draaien.
Bij overtreding gaat er 1 week beademing vanaf.
Met deze regels zijn we zo van het virus en de problemen af.
Tuurlijk joh, dat bewijzen bepaalde landen die het anders aanpakken zeker.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Met deze regels zijn we zo van het virus en de problemen af.
Inderdaad, hele bevolking ophokken voor een paar eigenwijze bejaarden en mensen met overgewicht. Die laatste hebben helemaal hun mond dicht te houden. Kun je aantonen dat je vrijwillig afgelopen jaar 5 kilo bent verloren? Nee, dan geen entree in pretparken, horeca en ander vertier.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Corona is al meer dan een jaar bekend.
Anticiperen ho maar.
Nee, gewoon een compleet andere aanpak. Blijf lekker thuis als je in de verkeerde doelgroep zit, moeten ze nu ook al.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja nu sla je echt wartaal uit.
Dat je klaar bent met het virus snap ik.
Maar met de rest van je tekst geef je aan dat je dus eigenlijk geen oplossing hebt behalve "ik ben er klaar mee".
Ah zoals Brazilië?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, hele bevolking ophokken voor een paar eigenwijze bejaarden en mensen met overgewicht. Die laatste hebben helemaal hun mond dicht te houden. Kun je aantonen dat je vrijwillig afgelopen jaar 5 kilo bent verloren? Nee, dan geen entree in pretparken, horeca en ander vertier.
Tien keer beter en doeltreffendere regel dat dat mensen een paspoort met vaccinatie moeten laten zien of een negatieve test.
Het wordt tijd voor een andere wind. Die van burgerparticipatie.
Ik zeg Ootje in de politiekquote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, hele bevolking ophokken voor een paar eigenwijze bejaarden en mensen met overgewicht. Die laatste hebben helemaal hun mond dicht te houden. Kun je aantonen dat je vrijwillig afgelopen jaar 5 kilo bent verloren? Nee, dan geen entree in pretparken, horeca en ander vertier.
Tien keer beter en doeltreffendere regel dat dat mensen een paspoort met vaccinatie moeten laten zien of een negatieve test.
Lol, nogmaals men is klaar met deze flut aanpak.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, dat bewijzen bepaalde landen die het anders aanpakken zeker.
Ik vind dat ongeïnformeerde korte termijn denken zonder enig idee van sommige users wel echt hilarisch. Je ziet ze strugglen met het feit dat ze er echt geen kaas van hebben gegeten maar wel op online fora beetje mee willen praten.
Jarenlange bezuinigingen op de zorg? Wat is dat nou weer voor onzin. Er zijn alleen maar meer mensen bijgekomen de afgelopen 5 jaar. Zo'n 100.000 en 6 miljard naar ouderenzorg (3 in 2017 en weer 3 de komende jaren)quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als een malle de zorg weer opschalen ipv jarenlang bezuinigen op handjes aan het bed.
De overheid heeft 11 maanden de tijd gehad en er is amper zorgcapaciteit bijgekomen.
Het lijkt me vrij evident dat niemand zit te wachten op een avondklok nee lol.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, nogmaals men is klaar met deze flut aanpak.
Nou ik had hem anders al veel eerder gewild.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij evident dat niemand zit te wachten op een avondklok nee lol.
Nu gaat hij uit van een verdubbeling besmettingen iedere 6 dagen, ook dat zie ik nog niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het scheelt toch zo'n 160.000+ besmettingen per dag als we uit gaan van de scenario's van Jaap.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Ik ken dat verhaal niet, maar ik weet wel dat in WO2 er niks meer van Duitsland over was en het nu het meest welvarende land van Europa is. Alles moest daar van scratch af aan opgebouwd worden. Engeland had geen last van die 'achterstand' want daar was het meeste nog van heel.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:49 schreef Grishenko_ het volgende:
Het is ons toch allang duidelijk dat het schip ramkoers vaart? Waarom versoepelingen als het MKB en de psychologie van jongeren nog niet helemaal kapot gemaakt is? Eerst moeten de mensen arm en psychologisch worden beschadigd, pas dan kunnen we denken aan verruimingen van onze vrijheden.
Achteraf kunnen wij nog altijd 'build back better' als motto hebben - na de 'great reset'. Dan zullen we namelijk héél blij zijn zonder ons bezit....
[ afbeelding ]
Van 4:30 tot 21:00?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ik had hem anders al veel eerder gewild.
Fantastisch idee! Laten we dit doortrekken naar alles, geen allochtonen meer op festivals totdat ze een VOG kunnen overleggen. Wij mogen gewoon doorlopen het vliegtuig in, moslims van binnen en buiten keren want zij plegen altijd de aanslagen. En voor toeslagen graag mensen met dubbel paspoort controleren, gezien zij het vaakst fraude plegen. En iedereen wat VVD, D66, CDA en PVDA heeft gestemd komt pas aan de beurt op de ic al de rest al geweest is, zij zijn immers verantwoordelijk voor de afbraak van de zorg.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alsof er nu al mensen klaar zijn die in april gestart zouden zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Corona is al meer dan een jaar bekend.
Anticiperen ho maar.
quote:Op maandag 8 februari 2021 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerst maar eens alle verjaardagen vieren, de kinderfeesten, dan de uitgestelde housewarming en een babyshower.
Lekker shoppen over de grens.
Ach die schapen zeiden eerst is maar twee weken terwijl je allang in kon vullen dat het daar niet bij zou blijven.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
En hoe die schapen daar iedere keer weer intrappen
Leugen? Hoe los jij het op?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Als je die leugen nu nog gelooft... dan is er geen hoop meer.![]()
Vraag me af of hoelang mensen blijven zeggen dat het maar vOoR eVeN is
Binnenkort kunnen we gezellig het 1 jarig jubileum vieren van de Corona waanzin... oh wacht
Wat zou jij doen?quote:Op maandag 8 februari 2021 17:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat stokpaardje begint zo onderhand aan geloofwaardigheid in te boeten, dat snap je, toch?
Daar is geen enkel bewijs voor daarbij lekker boeiendquote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik drink elke dag drie koppen koffie, daardoor zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. Als ik geen koffie dronk was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is nog helemaal niks. Als straks de Britse en Afrikaanse variant op begint te steken mag je nog maar een half uur de deur uit; alleen voor je boodschappen.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:03 schreef Cherni het volgende:
Het zal nog wel een tijdje duren. Tot wanneer is niet meer te voorspellen welke maatregelingen nog lang zullen doorgaan.
De Vierdaagse en dat is in juli is al genanulleerd.
Wappie Baudet wil blijkbaar ook nog van zijnlaatste 2 zetels af.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
[ twitter ]
De ironie is dat je de laatste week steeds meer hoort over de "exitstrategie". Ben bang dat je met jouw post meer gelijk hebt dan je denkt, dat het allemaal nog veel beroerder gaat worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is nog helemaal niks. Als straks de Britse en Afrikaanse variant op begint te steken mag je nog maar een half uur de deur uit; alleen voor je boodschappen.
Klopt maar het is het nu nog wat te vroeg om de avondklok al naar 1900 uur te verschuiven. We moeten immers ook even aan het idee wennen; dat zag je ook bij die rellen waar je nu ook niets meer van ziet. Mensen zijn nu meer bezig met sneeuwpoppen ed en ook de focus die meer op de elfstedentocht ligt nu. Wat dat betreft is de winter goed gepland dit jaar en dat nota bene met een demissionair kabinet.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Anekdotisch bewijs: Bij de bovenburen blijft het bezoek slapen en hier in de straat zie ik genoeg huizen waar de visite nu om 5 uur komt en om 8 uur weer vetrekt. Even rond half 9 op een doorgaande weg kijken bevestigd dat beeld: de ochtendspits is er niets bij.
Precies dit. Ik had ook graag de data van het RIVM gezien, waarom is dat niet gewoon voor iedereen beschikbaar. Hoe komen ze uiteindelijk tot hun besluit. Het OMT brengt achter gesloten deuren haar advies uit en het kabinet neemt dit (bijna) altijd klakkeloos over.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Als de maatregel voldoende oplevert, vind ik het prima dat hij verlengd wordt.
Wat mij enorm tegenstaat, is dat er - voor zover ik het kan achterhalen - de afgelopen weken geen enkel onderzoek naar de effectiviteit van de avondklok is gedaan. Ik snap dat je het aan de besmettingen nog niet kunt zien, maar het had zo makkelijk kunnen zijn om wat indirecte indicatoren (verkeerstellingen etc) te bekijken. Nu wordt er weer een ingrijpend besluit genomen zonder enige onderbouwing.
Anekdotisch bewijs: Bij de bovenburen blijft het bezoek slapen en hier in de straat zie ik genoeg huizen waar de visite nu om 5 uur komt en om 8 uur weer vetrekt. Even rond half 9 op een doorgaande weg kijken bevestigd dat beeld: de ochtendspits is er niets bij.
Onwettig ook. Het mag immers alleen maar als het noodzakelijk is en daar moet wel van blijken.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Als de maatregel voldoende oplevert, vind ik het prima dat hij verlengd wordt.
Wat mij enorm tegenstaat, is dat er - voor zover ik het kan achterhalen - de afgelopen weken geen enkel onderzoek naar de effectiviteit van de avondklok is gedaan. Ik snap dat je het aan de besmettingen nog niet kunt zien, maar het had zo makkelijk kunnen zijn om wat indirecte indicatoren (verkeerstellingen etc) te bekijken. Nu wordt er weer een ingrijpend besluit genomen zonder enige onderbouwing.
Als ineens van iedereen die er maar bij was foto's verspreid mogen worden en rechters collectief meegaan in het draconsich straffen en zelfs de promopraatjes van het kabinet citeren in hun uitspraak dan lukt dat wel.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt maar het is het nu nog wat te vroeg om de avondklok al naar 1900 uur te verschuiven. We moeten immers ook even aan het idee wennen; dat zag je ook bij die rellen waar je nu ook niets meer van ziet. Mensen zijn nu meer bezig met sneeuwpoppen ed en ook de focus die meer op de elfstedentocht ligt nu. Wat dat betreft is de winter goed gepland dit jaar en dat nota bene met een demissionair kabinet.
Ik heb zelf maar even gedaan wat het OMT niet gedaan heeft.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Precies dit. Ik had ook graag de data van het RIVM gezien, waarom is dat niet gewoon voor iedereen beschikbaar. Hoe komen ze uiteindelijk tot hun besluit. Het OMT brengt achter gesloten deuren haar advies uit en het kabinet neemt dit (bijna) altijd klakkeloos over.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het averechts werkt i.v.m. minder spreiding? Ook minder mensen die 's avonds laat nog even boodschappen gaan doen omdat het rustig is.quote:Op maandag 8 februari 2021 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb zelf maar even gedaan wat het OMT niet gedaan heeft.
Dit zijn verkeerstellingen op een uitvalsweg weg in een grote gemeente. Ik heb de data van vrijdag 15-1 (voor avondklok) geplot tegen de data van vrijdag 5-2 (avondklok). De ene lus is stad in, de andere stad uit (ik weet even niet welke wat is).
[ afbeelding ]
Wat je ziet is een veel grotere drukte vlak voor 9 uur. Als ik het totale aantal voertuigen tussen 19:30 en 24:00 optel en vergelijk voor de situatie voor en na de avondklok, dan kom ik 87% van het normale verkeer de ene kant op en 79% van het normale verkeer de andere kant op.
Ik weet of een reductie van nog geen 20% nou zo'n zware maatregel waard is.
Nagenoeg alle mensen hebben de dag voordat ze stierven water gedronken. Water is dodelijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Ik drink elke dag drie koppen koffie, daardoor zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. Als ik geen koffie dronk was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.
Die grafieken zijn dus door een computer bij elkaar gebracht. 100.000 trends in 1 bestand en kijken welke trends het meest overeenkomen. En een computer kijkt dan natuurlijk niet of het een aannemelijk verband isquote:Op maandag 8 februari 2021 21:29 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nagenoeg alle mensen hebben de dag voordat ze stierven water gedronken. Water is dodelijk.
Spurious Correlations. Fantastische site.
Ik zie dit ook als ik tussen 20:30 en 21:00 op straat loop; op elke doorgaande weg een enorme stoet auto's die allemaal nog snel naar huis tuffen. No way dat die allemaal van hun werk komen of een sportvereniging.quote:Op maandag 8 februari 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Even anekdotisch hoor ik mijn buren (werkzaam in een fabriek en in de bouw, dus buitenshuis - ik werk sinds december helemaal thuis) vertellen dat het op de snelweg niet rustiger is dan een jaar geleden. Kortom, de kantoren moeten nog vol zitten met personeel dat zich bezwaard voelt om thuis te werken.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik zie dit ook als ik tussen 20:30 en 21:00 op straat loop; op elke doorgaande weg een enorme stoet auto's die allemaal nog snel naar huis tuffen. No way dat die allemaal van hun werk komen of een sportvereniging.
Er wordt dus feitelijk niets bereikt, het bezoek is er net zo goed maar nu vertrekt iedereen een (paar) uur vroeger. Geldt voor mezelf ook, ik doe er echt geen stap minder buiten de deur om hoor, het tijdstip van bewegen is gewoon verschoven.
Intussen zit je wel met de ergernissen van het klokkijken, het haasten en het nare achterhoofdgevoel in een soort dystopie te leven. Ergo: helemaal niks dit, weg ermee.
Exact, ik ben er behoorlijk zeker van dat je meer bereikt met een strengere controle op het naleven van thuiswerken, wanneer zoiets binnen de bedrijfsvoering mogelijk is.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Even anekdotisch hoor ik mijn buren (werkzaam in een fabriek en in de bouw, dus buitenshuis - ik werk sinds december helemaal thuis) vertellen dat het op de snelweg niet rustiger is dan een jaar geleden. Kortom, de kantoren moeten nog vol zitten met personeel dat zich bezwaard voelt om thuis te werken.
Hoe moeilijk kan het zijn om samen een paar weken vol te houden en thuis te werken, zeker als de basisscholen ook nog open zijn? Wat dat betreft gelukkig maar dat het de komende tijd te koud is om buiten te zijn, dan heb je zelfs zonder de maatregelen een avondklok.
Het probleem is dat thuiswerken nog steeds maar een advies is. Niet meer en niet minder. Al iemand zijn werknemer voor niets naar kantoor wil laten komen, kan dat gewoon.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Exact, ik ben er behoorlijk zeker van dat je meer bereikt met een strengere controle op het naleven van thuiswerken, wanneer zoiets binnen de bedrijfsvoering mogelijk is.
Probleem is natuurlijk dat het wat ingewikkeld vorm te geven is, vergeleken met "flikker om 21:00 een stel agenten op straat die iedereen bekeuren die ze zien". Ik zou ook niet weten wat je precies moet doen, behalve letterlijk iemand eropaf sturen die komt controleren.
Klopt ik werk 11 maanden thuis dat kan vrijwel elke kantoorbaan. Snap niet dat de kantoren nog open zijn, behoudens de bv controlrooms.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Exact, ik ben er behoorlijk zeker van dat je meer bereikt met een strengere controle op het naleven van thuiswerken, wanneer zoiets binnen de bedrijfsvoering mogelijk is.
Probleem is natuurlijk dat het wat ingewikkeld vorm te geven is, vergeleken met "flikker om 21:00 een stel agenten op straat die iedereen bekeuren die ze zien". Ik zou ook niet weten wat je precies moet doen, behalve letterlijk iemand eropaf sturen die komt controleren.
Oh zeker, ik ben wat dat betreft natuurlijk voor een verplichting, anders valt er überhaupt niks te controleren. Maar dan blijft alsnog de vraag hoe je dat een beetje handig doet.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:09 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het probleem is dat thuiswerken nog steeds maar een advies is. Niet meer en niet minder. Al iemand zijn werknemer voor niets naar kantoor wil laten komen, kan dat gewoon.
Als er op zijn minst harde, toetsbare criteria zouden worden opgesteld, zou dat al betekenen dat werkgevers en werknemers elkaar er op kunnen aanspreken. Maar nu is er niets, behalve een vriendelijk verzoek van de overheid.
Het is nagenoeg zeker dat dit tot lengte van dagen verlengd wordt, telkens vindt men wel een andere smoes.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef herverwijderd het volgende:
Goooooh, dat zag echt helemaal niemand aankomen toen ze hem invoerden.
Sommige mensen hebben een leven.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
De Strijder....quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Compleet achterlijk.![]()
Waarschijnlijk volgen er demonstraties en terecht ook.
Dit hele anti-covid of eigenlijk anti-mens beleid is crimineel en in strijd met elke grondwet en ook in strijd met het EVRM, maar goed de VVD heeft net als Polen en Hongarije geen boodschap aan het EVRM of aan welk mensen- kinder- dieren- of milieurecht dan ook.
Een stel mafketels heeft besloten dat ieders leven maar verwoest moet worden, een stel sociopaten eigenlijk. Geen idee waarom men dit doet, maar enkelen hebben er schik in complete levens van miljoenen burgers kapot te maken. Een soort psycho- en sociopaat als keizer Nero destijds.
Een nee dit gaat niet over Rutte, die voert ook maar uit wat er tegen hem gezegd wordt.
We zitten al maanden opgesloten, er is helemaal geen enkel uitzicht en er is zelfs sprake van nog ergere verzwaring van de maatregelen.
Je kan eigenlijk net zo goed dood zijn dus.
Nu is er weer een Britse mutant, je verwacht het niet. Men is wel erg voorspelbaar.
De Heere zal uiteindelijk hen veroordelen, dit zijn duistere tijden geleid door zeer duistere mensen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het is nagenoeg zeker dat dit tot lengte van dagen verlengd wordt, telkens vindt men wel een andere smoes.
Pathologische leugenaars en sociopaten zijn het. Zij zullen branden in de hel, zij weten dat hun tijd kort is.
De maatregelen worden telkens verzwaard, zelfmoord mag niet van God anders had ik dit allang gedaan. Dit is geen leven, dit is hetzelfde leven als het leven van een bioindustrie varken. Technisch gesproken ben je levend, maar ook alleen technisch gesproken.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een leven.
Ja ook op dit forum.
Of misschien beter gezegd hadden een leven, voor al die maatregelen.
Opzouten met je avondklok en alle andere maatregelen. Stelletje psycho's.
Opgesloten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
We zitten al maanden opgesloten, er is helemaal geen enkel uitzicht en er is zelfs sprake van nog ergere verzwaring van de maatregelen.
Misschien verwart hij het met het gesticht waarin hij woontquote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:22 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Opgesloten?
Heb ik een persconferentie gemist? Mogen we al maanden niet meer naar buiten?
Ik dacht dat links altijd zo geilde op overmatig overheidsingrijpen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een leven.
Ja ook op dit forum.
Of misschien beter gezegd hadden een leven, voor al die maatregelen.
Opzouten met je avondklok en alle andere maatregelen. Stelletje psycho's.
Integendeel. Het parlement heeft geen poot om op te staan. Aangenomen moties worden niet uitgevoerd en de avondklok kan gewoon per ministeriele regeling, in theorie kan alles per ministeriele regeling inclusief het uitstellen van de verkiezingen. Verder heeft het kabinet ook gekeken naar het afschaffen van van de Eerste Kamer en het niet toetsen aan het Europese Hof.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk niet. En daar ontkomt het kabinet niet aan. Zonder medewerking van het parlement kunnen ze nu niets.
Niet doorslaan. De zittingsduur van de kamer ligt bij wet vast. Dat kun je niet even per regeling wijzigen. Voor de avondklok geldt een wat apart regime, dat van het noodrecht, maar ook daar zit een noodrem in.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 02:09 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Integendeel. Het parlement heeft geen poot om op te staan. Aangenomen moties worden niet uitgevoerd en de avondklok kan gewoon per ministeriele regeling, in theorie kan alles per ministeriele regeling inclusief het uitstellen van de verkiezingen. Verder heeft het kabinet ook gekeken naar het afschaffen van van de Eerste Kamer en het niet toetsen aan het Europese Hof.
Verder niks mis mee. Avondklok is al breed geaccepteerd, de politie heeft te veel macht voor een burgeropstand en kan door de sleepwet alle communicatie controleren. Het is wachten op de volgende maatregelen waar Wilders en Van Dissel op aansturen zoals het leger. Al schat ik in dat de supermarkten nog dicht gaan en dat er een middagklok komt.
Probleem is dat noodzaak best wel lastig te definiëren is bij thuiswerken. Kijk voor een trambestuurder is het duidelijk. En een portier ook. Maar iemand die werkt met zeer gevoelige gegevens, kan die thuiswerken? Of een journalist? Of iemand die een beroep heeft waarbij een klein foutje gigantische gevolgen kan hebben, constructeur ofzo, maar ook klein behuisd is en 5 kinderen en drie honden heeft?quote:Op maandag 8 februari 2021 23:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat die voorgestelde lockdown max 2 weken zou duren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De Strijder....![]()
De FVD wilde meteen al in de zwaarst mogelijke lockdown. Zwaarder dan waar we nu in zitten. En dan nu zeggen dat je al maanden ageert tegen deze zware maatregelen. Die kerel is echt lachwekkend.
Onzin natuurlijk en vooral gebaseerd op zijn eigen beperkte inzicht. Uit alles blijkt dat het gros gewoon thuis werkt. Het aantal files laat dat al zien. Daarnaast vreemd om maar te zeuren op kantoorgangers. Het gros van werkend Nederland werkt helemaal niet op kantoor. Wat zal het zijn 2 miljoen? Is het dan zo raar om voor te stellen dat de mensen die op de weg rijden geen kantoorgangers zijn? En de mensen die wel naar kantoor gaan dat kan toch ook genoeg redenen hebben? Mijn internet is een en al ellende. Leve tmobile...quote:Op maandag 8 februari 2021 22:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Even anekdotisch hoor ik mijn buren (werkzaam in een fabriek en in de bouw, dus buitenshuis - ik werk sinds december helemaal thuis) vertellen dat het op de snelweg niet rustiger is dan een jaar geleden. Kortom, de kantoren moeten nog vol zitten met personeel dat zich bezwaard voelt om thuis te werken.
Hoe moeilijk kan het zijn om samen een paar weken vol te houden en thuis te werken, zeker als de basisscholen ook nog open zijn? Wat dat betreft gelukkig maar dat het de komende tijd te koud is om buiten te zijn, dan heb je zelfs zonder de maatregelen een avondklok.
Op zich zijn er geen maatregelen genomen die direct tegen de grondwet in gaan. En de Heere is als oppermachtig wezen natuurlijk de echte eindverantwoordelijke voor de ellende op aarde en dus het corona virus als je daar in geloofd tenminste.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit hele anti-covid of eigenlijk anti-mens beleid is crimineel en in strijd met elke grondwet en ook in strijd met het EVRM, maar goed de VVD heeft net als Polen en Hongarije geen boodschap aan het EVRM of aan welk mensen- kinder- dieren- of milieurecht dan ook.
Een stel mafketels heeft besloten dat ieders leven maar verwoest moet worden, een stel sociopaten eigenlijk. Geen idee waarom men dit doet, maar enkelen hebben er schik in complete levens van miljoenen burgers kapot te maken. Een soort psycho- en sociopaat als keizer Nero destijds.
Een nee dit gaat niet over Rutte, die voert ook maar uit wat er tegen hem gezegd wordt.
Nu is er weer een Britse mutant, je verwacht het niet. Men is wel erg voorspelbaar.
De Heere zal uiteindelijk hen veroordelen, dit zijn duistere tijden geleid door zeer duistere mensen.
Eensquote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De Strijder....![]()
De FVD wilde meteen al in de zwaarst mogelijke lockdown. Zwaarder dan waar we nu in zitten. En dan nu zeggen dat je al maanden ageert tegen deze zware maatregelen. Die kerel is echt lachwekkend.
Het is ook volslagen zinloos. Maar het geeft wel aan dat cijfers in handen van onkundigen de meest waanzinnige correlaties kan opleveren.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volslagen zinloos eigenlijk maar voor sommige mensen misschien wel leuk.
Plus als een werknemer graag naar kantoor wil en de baas vindt het goed, kan dat gewoon. Het komt van 2 kanten. Niet iedereen wil graag thuis zitten.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:09 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het probleem is dat thuiswerken nog steeds maar een advies is. Niet meer en niet minder. Al iemand zijn werknemer voor niets naar kantoor wil laten komen, kan dat gewoon.
Als er op zijn minst harde, toetsbare criteria zouden worden opgesteld, zou dat al betekenen dat werkgevers en werknemers elkaar er op kunnen aanspreken. Maar nu is er niets, behalve een vriendelijk verzoek van de overheid.
Maar dat zouden ze ook moeten zijn wanneer de griep om de hoek loert.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:59 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het zijn de boomers die em in de broek schijten met hun vetgemeste zwijnenlijf.
Voor de echte mensen zijn sommige corona-maatregelen echter een verrijking van hun leven, althans als die maatregelen zeer streng gehandhaafd zouden worden. M.a.w. sommige maatregelen zijn dus niet anti-mens maar juist zeer pro-mens.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als er al een heer bestaat, wat ik betwijfel, dan is mark nog zo glad om ook bij hem met alles weg te komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is dan ook nogal stompzinnig om hetzelfde te blijven doen op basis van nieuwe kennis. Sterker nog, het is volkomen achterlijk om te denken dat dit een goede observatie van je is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De Strijder....![]()
Nee gekkie, is het veeeels te koud voor.quote:
Betere voorstellen en nieuwe inzichten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje raar om dan te gaan zeiken op een partij die wel constant de betere voorstellen had, wel bereid is om op basis van nieuwe kennis tot nieuwe inzicht te komen, wel bereid is vooruit te kijken en ook nog eens niet onnodig vrijheden wil afpakken.
Oohja, zoals het spookschip van Van Hagaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Beetje raar om dan te gaan zeiken op een partij die wel constant de betere voorstellen had, wel bereid is om op basis van nieuwe kennis tot nieuwe inzicht te komen, wel bereid is vooruit te kijken en ook nog eens niet onnodig vrijheden wil afpakken.
Het is dan ook al sinds mei duidelijk dat 1.5 desastreus is voor de economie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Betere voorstellen en nieuwe inzichten?
FvD roept al sinds mei dat we af moeten van de 1,5 samenleving. Er verandert weinig aan die boodschap, laat staan dat die is gebaseerd op nieuwe inzichten.
Dat was al duidelijk voor invoering van de coronaregels. Vandaar ook dat de regering inmiddels meerdere steunpakketten heeft uitgedeeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Het is dan ook al sinds mei duidelijk dat 1.5 desastreus is voor de economie.
Ja betaald van belastingcenten die de mensen onder met name de 40 mogen gaan terug betalen weet je wel de mensen die 0,0 last hebben van deze boomergriep.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk voor invoering van de coronaregels. Vandaar ook dat de regering inmiddels meerdere steunpakketten heeft uitgedeeld.
Al maanden dus, maar toch zou er iets mis zijn met die uitspraak. Dat is het probleem, elk verwijt is goed in het geval FvD, ook al zijn ze volkomen tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Betere voorstellen en nieuwe inzichten?
FvD roept al sinds mei dat we af moeten van de 1,5 samenleving. Er verandert weinig aan die boodschap, laat staan dat die is gebaseerd op nieuwe inzichten.
Somt het wel zo'n beetje op. Als het virus echt zo gevaarlijk was en men er echt op uit was om dit uit de wereld te helpen dan had men inderdaad wel die 101 uitzonderingen vermindert naar 5 min of meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:08 schreef Nicksanders het volgende:
Daarbij zijn er 101 uitzonderingen op de regel dus doen alsof iedereen evenveel lasten heeft is onzin.
Dit is namelijk geen overmacht dit is desastreus bewust beleid.
En ja Rutte zal denken dat en geloven dat die het met de beste intenties doet en ik zeg ook niet dat er andere redenen achter zitten.
Maar verder kijken dan korte termijn doen ze niet 0 visie, 0 beleid.
Lijkt me een heerlijk gezicht! Ik pak de popcorn alvast en ga op de bank zitten met een warme chocomel met slagroomquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:57 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Nee gekkie, is het veeeels te koud voor.
Zie je het al voor je, met een waterkanon op ''demonstranten'' mikken?
Ik zeg, livestream! Heb je toch wat te doen tijdens de avondklok.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Lijkt me een heerlijk gezicht! Ik pak de popcorn alvast en ga op de bank zitten met een warme chocomel met slagroom
Precies, prima vermaakquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Ik zeg, livestream! Heb je toch wat te doen tijdens de avondklok.
Extra doden ten opzichte van wat? Afgelopen jaar? De laatste 3 jaar? Het gemiddelde van de laatste 10 jaar?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat vind ik misschien nog wel het meest trieste van de hele situatie. Dat de regering na bijna een jaar nog steeds op dezelfde ad-hocerige manier als een soort brandweerorganisatie optreedt. In maart/april was dat te begrijpen omdat iedereen overvallen werd. Maar na een jaar had ik gehoopt dat er wat meer visie zou zijn en de crisis ook op een positieve manier zou worden aangegrepen om kansen te benutten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Probleem is dat noodzaak best wel lastig te definiëren is bij thuiswerken. Kijk voor een trambestuurder is het duidelijk. En een portier ook. Maar iemand die werkt met zeer gevoelige gegevens, kan die thuiswerken? Of een journalist? Of iemand die een beroep heeft waarbij een klein foutje gigantische gevolgen kan hebben, constructeur ofzo, maar ook klein behuisd is en 5 kinderen en drie honden heeft?
Dan zul je een heel ontheffingenstelsel moeten gaan optuigen.
Met de wijsheid van achteraf had dat vorig jaar maart direct moeten gebeuren. Maar goed, achteraf is het mooi wonen.
Ik heb het gevoel dat je het virus niet zo gevaarlijk vind met deze opmerking.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
Somt het wel zo'n beetje op. Als het virus echt zo gevaarlijk was en men er echt op uit was om dit uit de wereld te helpen dan had men inderdaad wel die 101 uitzonderingen vermindert naar 5 min of meer.
Ik noem er eentje, we hebben een avondklok maar overdag gaat het leven gewoon weer door alsof er niks is aan de hand is. Ja er zijn wat winkels dicht, en mensen lopen met een mondkapje die geen enkel virus stopt, ondertussen staan bij veel - niet essentiele - bedrijven de parkeerplaatsen gewoon vol. Dat zal ze leren met die avondklok.
Wat men doet is dweilen met de kraan open. Ik zie het laatste half jaar met name 1 opvallende factor en dat is dat vooral alle leuke dingen de nek omgedraaid worden. Ik mag niet naar het restaurant waar men allerlei maatregelen heeft getroffen maar naar de fabriek met dezelfde maatregelen (als je geluk hebt) is geen probleem.
Het virus is gevaarlijk voor de risicogroep. Mijn mening is nu al bijna een jaar lang dat men de risicogroep in een intelligente lockdown had moeten doen en niet de hele wereld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:33 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je het virus niet zo gevaarlijk vind met deze opmerking.
Geen idee. Het was op TV iets van 2 weken geleden. Moet je zelf even nazoeken als je geinteresseerd bent. Maar iig 15k meer dan wat gebruikelijk zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Extra doden ten opzichte van wat? Afgelopen jaar? De laatste 3 jaar? Het gemiddelde van de laatste 10 jaar?
Dan zijn we het 100% eens met elkaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het virus is gevaarlijk voor de risicogroep. Mijn mening is nu al bijna een jaar lang dat men de risicogroep in een intelligente lockdown had moeten doen en niet de hele wereld.
Niet of er meer te doen is dan tv kijken na 21:00u...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:55 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wat een treurnis wanneer dat je vermaak is.
Zo lang mensen het slikken gaan ze er gewoon mee door. Dat de effectiviteit niet te toetsen zou zijn en daar ook geen enkele intentie toe was, was bij de invoering al evident. We kunnen nu slechts hopen dat bij een toenemend aantal positieve tests, bijvoorbeeld als gevolg van het weer openen van de scholen, ze de avondklok niet verder gaan uitbreiden, bijvoorbeeld naar 19:00.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef HPoi het volgende:
Net op de radio: Avondklok werkt want de besmettingen dalen en het R-getal v/d Britse variant daalt. Benieuwd naar de onderbouwing dat dit door de avondklok komt,... ... oh wacht.
Oh ja, en dan geloof je ineens wel in maximaal 2 weken?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 02:29 schreef YoungDriller het volgende:
Je vergeet voor het gemak even dat die voorgestelde lockdown max 2 weken zou duren.
Ik ga dan naar bed.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:19 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Niet of er meer te doen is dan tv kijken na 21:00u...
quote:
Het komt wat dat betreft niet ongelegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Ja, nu ook de staat dat doet is een fetish voor als kleuter behandeld worden mooi meegenomen. Jij boft maar Marius.
Absoluut. Het woordje "Maximaal" (in deze zin) ontbreekt immers in het huidige beleid.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Oh ja, en dan geloof je ineens wel in maximaal 2 weken?
Dat cijfer zal elk jaar meer worden als we door de vegrijzingsgolf gaan, dus bereid je maar voor, ook zonder corrie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen idee. Het was op TV iets van 2 weken geleden. Moet je zelf even nazoeken als je geinteresseerd bent. Maar iig 15k meer dan wat gebruikelijk zou moeten zijn.
Hetzelfde als die kransenlegger van Defensie.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het feit dat hij zonder enige medische achtergrond minister van VSW heeft kunnen worden is een gotspe.
Een fucking basisschoolleraar aanstellen als minister van volksgezondheid![]()
Vrijheid als een onderhandelbaar waar zienquote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een vrijheidsbeperkende maatregel maar die is verdedigbaar met goede argumenten.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus als het stoplicht op rood staat, voel jij je in je vrijheid beperkt?
Regels zijn er namelijk niet helemaal voor niks toch; komen niet 'zomaar' uit de lucht vallen
Want dat doe ik ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:47 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Vrijheid als een onderhandelbaar waar zien
Dit zou nooit ter discussie mogen staan. Fascisme is altijd fout, ook als het 'maar' tijdelijk is.
Vrijheid is een onderhandelbaar iets. Anders zouden we nog steeds in de steentijd leven waar iedereen elkaar ongestraft mag doodknuppelen, verkrachten of beroven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:47 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Vrijheid als een onderhandelbaar waar zien
Dit zou nooit ter discussie mogen staan. Fascisme is altijd fout, ook als het 'maar' tijdelijk is.
Zonder maatregelen waren dat er dus veel meer geweest. Dat je je vraagtekens zet bij de maatregelen die we nu hebben snap ik, dat doe ik ook, met in het bijzonder de avondklok.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% (herstel: minder dan 1 promile!) van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.
WoW spelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:19 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Niet of er meer te doen is dan tv kijken na 21:00u...
Het toevoegen van het woordje maximaal zal inderdaad veel betekenis hebben in onze politiek.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:05 schreef YoungDriller het volgende:
Absoluut. Het woordje "Maximaal" (in deze zin) ontbreekt immers in het huidige beleid.
Tja, zolang alleen de opositie het roept zal er zéker niets veranderen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het toevoegen van het woordje maximaal zal inderdaad veel betekenis hebben in onze politiek.
Het is dan ook niet voor niets de oppositiequote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef YoungDriller het volgende:
Tja, zolang alleen de opositie het roept zal er zéker niets veranderen.
Nee. Dat komt omdat het Nederlandse volk het collectieve geheugen van een goudvis heeft. Je redeneert in circels.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is dan ook niet voor niets de oppositie
Het Nederlandse volk krijgt wat kiest, veel succes daarmee.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nee. Dat komt omdat het Nederlandse volk het collectieve geheugen van een goudvis heeft. Je redeneert in circels.
Dat komt omdat het Nederlandse volk in dit land nooit een goede keuze kan maken, maar hooguit de minst slechte keuze. Die keuze baseer je dan op hetgeen het beste jouw belangen vertegenwoordigd, los van een pandemie die niet iedere kabinetsperiode opduikt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:08 schreef YoungDriller het volgende:
Nee. Dat komt omdat het Nederlandse volk het collectieve geheugen van een goudvis heeft. Je redeneert in circels.
.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
De boomers kunnen het wel betalen maar dan moeten we de erfenis tax naar 100% zetten dat willen de mensen onder de 40 die belastingvrij een ton van hun ouders kunnen krijgen omdat ze een huis gekocht hebben ook niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja betaald van belastingcenten die de mensen onder met name de 40 mogen gaan terug betalen weet je wel de mensen die 0,0 last hebben van deze boomergriep.
Daar ze pas over enkele jaren gaan beginnen met terug betalen.
Dit zullen ze dus ook blijven doen dus meeste zal potdicht blijven tot 1 juni succes aan iedereen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 04:22 schreef -Hakuna- het volgende:
Als de overheid wilt kunnen ze de huidige maatregelen telkens met 3 maanden verlengen. Dus ook de omstreden avondklok.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
Ah, zet zoden aan de dijk dus als ik die schatting moet geloven.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het scheelt toch zo'n 160.000+ besmettingen per dag als we uit gaan van de scenario's van Jaap.
[..]
Ja maar ik heb sinds 19 december ook iedere dag een rondje gereden op mijn knuffelpaard Protector, onderschat het transmissiereducerende effect daarvan niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Dat wordt een interessante 5 mei.quote:Op woensdag 10 februari 2021 04:22 schreef -Hakuna- het volgende:
Als de overheid wilt kunnen ze de huidige maatregelen telkens met 3 maanden verlengen. Dus ook de omstreden avondklok.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |