https://nos.nl/artikel/23(...)-en-met-2-maart.htmlquote:Kabinet verlengt avondklok tot en met 2 maart
De avondklokmaatregel wordt verlengd tot en met 2 maart. Dat betekent dat nog ruim drie weken lang niemand na 21.00 uur de straat op mag zonder goede reden. Ingewijden bevestigen een bericht van Telegraaf met die strekking. Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
In een overleg vanochtend hebben betrokken ministers een OMT-advies besproken over het verlengen van de maatregel.
De avondklokmaatregel ging in op zaterdag 23 januari en zou ten minste gelden tot komende woensdag om 04.30 uur. De afgelopen dagen wees steeds meer erop dat de maatregel verlengd zou worden. Premier Rutte liet vrijdag weten dat het een serieuze optie was.
In een Kamerdebat vorige week zeiden de coalitiepartijen CDA en VVD een verlenging te steunen als dat nodig is. Later deze week is er nog een debat over.
Als de 11stedentocht maar doorgaat!!!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Zullen er nieuwe rellen volgen? Hoe gaat het land hierop reageren?
En hoe die schapen daar iedere keer weer intrappenquote:Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de maatregel eerder weer afgeschaft worden.
Ik durf daar geen voorspellingen over te doen. Maar kan me goed voorstellen dat mensen het zat worden. Maar Hugo heeft al aangegeven de epidemiologische zaken rond het corona virus belangrijker te vinden dan de sociale gevolgen. Ook al zijn er steeds meer aanwijzingen dat die ernstig zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Die gast heeft al eerder een trackrecord laten zien dat hij ongeschikt voor zijn functie is. Het enige waarom hij nog serieus genomen moet worden is dat hij op die functie zit waar die nu zit. Voor de rest is hij geen knip waard.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik durf daar geen voorspellingen over te doen. Maar kan me goed voorstellen dat mensen het zat worden. Maar Hugo heeft al aangegeven de epidemiologische zaken rond het corona virus belangrijker te vinden dan de sociale gevolgen. Ook al zijn er steeds meer aanwijzingen dat die ernstig zijn.
De tocht der tochtenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Als de 11stedentocht maar doorgaat!!!!!
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgeslotenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Niet. Dit land vindt het wel prima wanneer er grondrechten worden geschonden door een tirannieke overheid.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:21 schreef jameshond7 het volgende:
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die gast heeft al eerder een trackrecord laten zien dat hij ongeschikt voor zijn functie is. Het enige waarom hij nog serieus genomen moet worden is dat hij op die functie zit waar die nu zit. Voor de rest is hij geen knip waard.
Sneeuwballen naar de polite gooienquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgesloten
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% (herstel: minder dan 1 promile!) van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef Haags het volgende:
Terecht natuurlijk. Die superdodelijke en besmettelijke variant uit Engeland loopt echt de spuigaten uit nu. We zitten immers al bijna op die 170.000 besmettingen per dag!!!
Zeker. Die balans is volledig zoek nu.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.
Het OMT is gewoon de makkelijke smoes. Twee jaar terug had de EU het altijd gedaan en nu is het het OMT die de klappen mag opvangen. Rutte en co zijn de mensen die de keuzes maken. Niet ambtenaren.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Alleen Hugo de schuld geven is ook niet juist. De meeste partijen gaan mee met zijn beleid. En het OMT is op dit moment iets te oppermachtig in mijn ogen.
Het feit dat hij zonder enige medische achtergrond minister van VSW heeft kunnen worden is een gotspe.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee nu door het parlement. De regering is namelijk gevallen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker. Die balans is volledig zoek nu.
De facto zijn zij het landsbestuur. Immers worden alle adviezen die ze geven gewoon uitgevoerd door het kabinet.
Op zich is dat normaal. En iets wat de meeste kiezers ook goed vinden.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het feit dat hij zonder enige medische achtergrond minister van VSW heeft kunnen worden is gotspe.
Een fucking basisschoolleraar aanstellen als minister van volksgezondheid![]()
Gooien ze tenminste met sneeuwballen ipv stenenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met dit weer lijkt me dat redelijk uitgesloten
demissionair kabinet is nog missionair op corona. Dus zeker wel kabinet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee nu door het parlement. De regering is namelijk gevallen.
Wanneer kon ik stemmen op Hugo de Jonge? Op de kieslijst van 2017 stond hij niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is dat normaal. En iets wat de meeste kiezers ook goed vinden.
Het scheelt toch zo'n 160.000+ besmettingen per dag als we uit gaan van de scenario's van Jaap.quote:
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/quote:De uitkomsten van deze berekening zijn schokkend: als het virus volop gaat huishouden in Nederland de komende weken, dan loopt het aantal nieuw besmette personen per dag op naar 167.772 op 4 februari. Dit zou de zorg zeer ernstig ontwrichten, blijkt ook uit de presentatie.
Ik niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoop je. Neem jij dat soort beloftes nog serieus?
Staatsrechtelijk niet. En daar ontkomt het kabinet niet aan. Zonder medewerking van het parlement kunnen ze nu niets.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
demissionair kabinet is nog missionair op corona. Dus zeker wel kabinet.
Om eerlijk te zijn boeit me dat niet zo.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wanneer kon ik stemmen op Hugo de Jonge? Op de kieslijst van 2017 stond hij niet.
neequote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoop je. Neem jij dat soort beloftes nog serieus?
Als je niet snapt dat het niet om die paar extra doden gaat heb je het niet begrepen, jij bent afquote:Op maandag 8 februari 2021 15:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar 15.000 extra doden gevallen; die zijn dus de corona sterftegevallen. Dat is iets minder dan 1% van de bevolking volgens mij. Als je daar je hele land voor lam legt met alle gevolgen van dien kun je je best afvragen of je dan wel echt slim bezig bent.
Nee, het gaat ook om de zorg en die extra boomers die voor een ander ziekenhuisbezoek langs komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:41 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat het niet om die paar extra doden gaat heb je het niet begrepen, jij bent af
Nein. Schaatsen is verboten.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Stem daarom op deze STRIJDER van onze cultuur!
[ twitter ]
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef jameshond7 het volgende:
Ja sorry hoor maar als dit geen breaking is weet ik het ook niet meer. Van de meeste nieuwsapps krijg ik al een pushmelding als PSV van Ajax heeft gewonnen
Het gaat er niet om of je gaat of niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
jij gaat naar buiten na 21 uur met dit weer?
Als toch niemand naar buiten gaat is een avondklok dus ook niet nodig.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
jij gaat naar buiten na 21 uur met dit weer?
En dat heb je nu even niet. So be it. Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je gaat of niet.
Je moet gewoon de vrijheid hebben om het te kunnen doen.
Mensen die het argument "ik ging toch al niet naar buiten" aanvoeren zijn dezelfde mensen die zeggen "Ik heb niets te verbergen" als het om privacywetgeving gaat.
Dus als het stoplicht op rood staat, voel jij je in je vrijheid beperkt?quote:Op maandag 8 februari 2021 15:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je gaat of niet.
Je moet gewoon de vrijheid hebben om het te kunnen doen.
Mensen die het argument "ik ging toch al niet naar buiten" aanvoeren zijn dezelfde mensen die zeggen "Ik heb niets te verbergen" als het om privacywetgeving gaat.
Hugo is al diep bij je doorgedrongen hoor ikquote:Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dat heb je nu even niet. So be it. Even volhouden des te eerder is de vrijheid terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |