abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2021 @ 20:41:48 #176
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_197896754
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb zelf maar even gedaan wat het OMT niet gedaan heeft.

Dit zijn verkeerstellingen op een uitvalsweg weg in een grote gemeente. Ik heb de data van vrijdag 15-1 (voor avondklok) geplot tegen de data van vrijdag 5-2 (avondklok). De ene lus is stad in, de andere stad uit (ik weet even niet welke wat is).

[ afbeelding ]

Wat je ziet is een veel grotere drukte vlak voor 9 uur. Als ik het totale aantal voertuigen tussen 19:30 en 24:00 optel en vergelijk voor de situatie voor en na de avondklok, dan kom ik 87% van het normale verkeer de ene kant op en 79% van het normale verkeer de andere kant op.

Ik weet of een reductie van nog geen 20% nou zo'n zware maatregel waard is.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het averechts werkt i.v.m. minder spreiding? Ook minder mensen die 's avonds laat nog even boodschappen gaan doen omdat het rustig is.
pi_197897587
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:01 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Ik drink elke dag drie koppen koffie, daardoor zijn er "maar" 15.000 mensen extra gestorven. Als ik geen koffie dronk was dit aantal wellicht 10x zo hoog geweest.
Nagenoeg alle mensen hebben de dag voordat ze stierven water gedronken. Water is dodelijk.

Spurious Correlations. Fantastische site.
  maandag 8 februari 2021 @ 21:58:14 #178
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197898110
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:29 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nagenoeg alle mensen hebben de dag voordat ze stierven water gedronken. Water is dodelijk.

Spurious Correlations. Fantastische site.
Die grafieken zijn dus door een computer bij elkaar gebracht. 100.000 trends in 1 bestand en kijken welke trends het meest overeenkomen. En een computer kijkt dan natuurlijk niet of het een aannemelijk verband is :P

Sterker nog de meest opmerkelijke en krankzinnige correlaties zijn er door mensen uitgevist.

Volslagen zinloos eigenlijk maar voor sommige mensen misschien wel leuk.
pi_197898149
Basisscholen open, meer thuiswerken en al die paranoïde werkgevers van personeel dat wel thuis wil werken, een schop onder hun hol geven. Dan is die avondklok haast overbodig.
Tot die tijd noodzakelijk kwaad. Juichte ik een paar weken geleden nog toe, maar voortschrijdend inzicht brengt me tot deze mening.
  maandag 8 februari 2021 @ 22:05:07 #180
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_197898203
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Anekdotisch bewijs: Bij de bovenburen blijft het bezoek slapen en hier in de straat zie ik genoeg huizen waar de visite nu om 5 uur komt en om 8 uur weer vetrekt. Even rond half 9 op een doorgaande weg kijken bevestigd dat beeld: de ochtendspits is er niets bij.
Ik zie dit ook als ik tussen 20:30 en 21:00 op straat loop; op elke doorgaande weg een enorme stoet auto's die allemaal nog snel naar huis tuffen. No way dat die allemaal van hun werk komen of een sportvereniging.

Er wordt dus feitelijk niets bereikt, het bezoek is er net zo goed maar nu vertrekt iedereen een (paar) uur vroeger. Geldt voor mezelf ook, ik doe er echt geen stap minder buiten de deur om hoor, het tijdstip van bewegen is gewoon verschoven.

Intussen zit je wel met de ergernissen van het klokkijken, het haasten en het nare achterhoofdgevoel in een soort dystopie te leven. Ergo: helemaal niks dit, weg ermee.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_197898924
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:05 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ik zie dit ook als ik tussen 20:30 en 21:00 op straat loop; op elke doorgaande weg een enorme stoet auto's die allemaal nog snel naar huis tuffen. No way dat die allemaal van hun werk komen of een sportvereniging.

Er wordt dus feitelijk niets bereikt, het bezoek is er net zo goed maar nu vertrekt iedereen een (paar) uur vroeger. Geldt voor mezelf ook, ik doe er echt geen stap minder buiten de deur om hoor, het tijdstip van bewegen is gewoon verschoven.

Intussen zit je wel met de ergernissen van het klokkijken, het haasten en het nare achterhoofdgevoel in een soort dystopie te leven. Ergo: helemaal niks dit, weg ermee.
Even anekdotisch hoor ik mijn buren (werkzaam in een fabriek en in de bouw, dus buitenshuis - ik werk sinds december helemaal thuis) vertellen dat het op de snelweg niet rustiger is dan een jaar geleden. Kortom, de kantoren moeten nog vol zitten met personeel dat zich bezwaard voelt om thuis te werken.
Hoe moeilijk kan het zijn om samen een paar weken vol te houden en thuis te werken, zeker als de basisscholen ook nog open zijn? Wat dat betreft gelukkig maar dat het de komende tijd te koud is om buiten te zijn, dan heb je zelfs zonder de maatregelen een avondklok.
  maandag 8 februari 2021 @ 23:00:21 #182
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_197898996
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:55 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Even anekdotisch hoor ik mijn buren (werkzaam in een fabriek en in de bouw, dus buitenshuis - ik werk sinds december helemaal thuis) vertellen dat het op de snelweg niet rustiger is dan een jaar geleden. Kortom, de kantoren moeten nog vol zitten met personeel dat zich bezwaard voelt om thuis te werken.
Hoe moeilijk kan het zijn om samen een paar weken vol te houden en thuis te werken, zeker als de basisscholen ook nog open zijn? Wat dat betreft gelukkig maar dat het de komende tijd te koud is om buiten te zijn, dan heb je zelfs zonder de maatregelen een avondklok.
Exact, ik ben er behoorlijk zeker van dat je meer bereikt met een strengere controle op het naleven van thuiswerken, wanneer zoiets binnen de bedrijfsvoering mogelijk is.

Probleem is natuurlijk dat het wat ingewikkeld vorm te geven is, vergeleken met "flikker om 21:00 een stel agenten op straat die iedereen bekeuren die ze zien". Ik zou ook niet weten wat je precies moet doen, behalve letterlijk iemand eropaf sturen die komt controleren.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_197899147
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:00 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Exact, ik ben er behoorlijk zeker van dat je meer bereikt met een strengere controle op het naleven van thuiswerken, wanneer zoiets binnen de bedrijfsvoering mogelijk is.

Probleem is natuurlijk dat het wat ingewikkeld vorm te geven is, vergeleken met "flikker om 21:00 een stel agenten op straat die iedereen bekeuren die ze zien". Ik zou ook niet weten wat je precies moet doen, behalve letterlijk iemand eropaf sturen die komt controleren.
Het probleem is dat thuiswerken nog steeds maar een advies is. Niet meer en niet minder. Al iemand zijn werknemer voor niets naar kantoor wil laten komen, kan dat gewoon.
Als er op zijn minst harde, toetsbare criteria zouden worden opgesteld, zou dat al betekenen dat werkgevers en werknemers elkaar er op kunnen aanspreken. Maar nu is er niets, behalve een vriendelijk verzoek van de overheid.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197899181
quote:

[..]

Klopt ik werk 11 maanden thuis dat kan vrijwel elke kantoorbaan. Snap niet dat de kantoren nog open zijn, behoudens de bv controlrooms.
  maandag 8 februari 2021 @ 23:15:23 #185
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_197899248
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het probleem is dat thuiswerken nog steeds maar een advies is. Niet meer en niet minder. Al iemand zijn werknemer voor niets naar kantoor wil laten komen, kan dat gewoon.
Als er op zijn minst harde, toetsbare criteria zouden worden opgesteld, zou dat al betekenen dat werkgevers en werknemers elkaar er op kunnen aanspreken. Maar nu is er niets, behalve een vriendelijk verzoek van de overheid.
Oh zeker, ik ben wat dat betreft natuurlijk voor een verplichting, anders valt er überhaupt niks te controleren. Maar dan blijft alsnog de vraag hoe je dat een beetje handig doet.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:07:14 #186
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_197899795
Compleet achterlijk. :r

Waarschijnlijk volgen er demonstraties en terecht ook.

Dit hele anti-covid of eigenlijk anti-mens beleid is crimineel en in strijd met elke grondwet en ook in strijd met het EVRM, maar goed de VVD heeft net als Polen en Hongarije geen boodschap aan het EVRM of aan welk mensen- kinder- dieren- of milieurecht dan ook.

Een stel mafketels heeft besloten dat ieders leven maar verwoest moet worden, een stel sociopaten eigenlijk. Geen idee waarom men dit doet, maar enkelen hebben er schik in complete levens van miljoenen burgers kapot te maken. Een soort psycho- en sociopaat als keizer Nero destijds.

Een nee dit gaat niet over Rutte, die voert ook maar uit wat er tegen hem gezegd wordt.

We zitten al maanden opgesloten, er is helemaal geen enkel uitzicht en er is zelfs sprake van nog ergere verzwaring van de maatregelen.

Je kan eigenlijk net zo goed dood zijn dus.

Nu is er weer een Britse mutant, je verwacht het niet. Men is wel erg voorspelbaar.

De Heere zal uiteindelijk hen veroordelen, dit zijn duistere tijden geleid door zeer duistere mensen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:11:32 #187
pi_197899831
quote:
81s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:44 schreef herverwijderd het volgende:
Goooooh, dat zag echt helemaal niemand aankomen toen ze hem invoerden.
Het is nagenoeg zeker dat dit tot lengte van dagen verlengd wordt, telkens vindt men wel een andere smoes.

Pathologische leugenaars en sociopaten zijn het. Zij zullen branden in de hel, zij weten dat hun tijd kort is.

De maatregelen worden telkens verzwaard, zelfmoord mag niet van God anders had ik dit allang gedaan. Dit is geen leven, dit is hetzelfde leven als het leven van een bioindustrie varken. Technisch gesproken ben je levend, maar ook alleen technisch gesproken.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:14:26 #188
pi_197899856
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

jij gaat naar buiten na 21 uur met dit weer?
Sommige mensen hebben een leven.
Ja ook op dit forum.

Of misschien beter gezegd hadden een leven, voor al die maatregelen.

Opzouten met je avondklok en alle andere maatregelen. Stelletje psycho's. :r
pi_197899861
quote:
81s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Stem daarom op deze STRIJDER van onze cultuur!

[ twitter ]
De Strijder.... _O-

De FVD wilde meteen al in de zwaarst mogelijke lockdown. Zwaarder dan waar we nu in zitten. En dan nu zeggen dat je al maanden ageert tegen deze zware maatregelen. Die kerel is echt lachwekkend.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:16:25 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197899870
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Dit hele anti-covid of eigenlijk anti-mens beleid is crimineel en in strijd met elke grondwet en ook in strijd met het EVRM, maar goed de VVD heeft net als Polen en Hongarije geen boodschap aan het EVRM of aan welk mensen- kinder- dieren- of milieurecht dan ook.

Een stel mafketels heeft besloten dat ieders leven maar verwoest moet worden, een stel sociopaten eigenlijk. Geen idee waarom men dit doet, maar enkelen hebben er schik in complete levens van miljoenen burgers kapot te maken. Een soort psycho- en sociopaat als keizer Nero destijds.

Een nee dit gaat niet over Rutte, die voert ook maar uit wat er tegen hem gezegd wordt.

We zitten al maanden opgesloten, er is helemaal geen enkel uitzicht en er is zelfs sprake van nog ergere verzwaring van de maatregelen.

Nu is er weer een Britse mutant, je verwacht het niet. Men is wel erg voorspelbaar.

De Heere zal uiteindelijk hen veroordelen, dit zijn duistere tijden geleid door zeer duistere mensen.
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het is nagenoeg zeker dat dit tot lengte van dagen verlengd wordt, telkens vindt men wel een andere smoes.

Pathologische leugenaars en sociopaten zijn het. Zij zullen branden in de hel, zij weten dat hun tijd kort is.

De maatregelen worden telkens verzwaard, zelfmoord mag niet van God anders had ik dit allang gedaan. Dit is geen leven, dit is hetzelfde leven als het leven van een bioindustrie varken. Technisch gesproken ben je levend, maar ook alleen technisch gesproken.
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ja ook op dit forum.

:D _O-
Stel je, je nou niet een klein beetje aan?

[ Bericht 11% gewijzigd door the-eye op 09-02-2021 00:23:00 ]
pi_197899915
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Opgesloten?
Heb ik een persconferentie gemist? Mogen we al maanden niet meer naar buiten?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 00:28:08 #192
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197899956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Opgesloten?
Heb ik een persconferentie gemist? Mogen we al maanden niet meer naar buiten?
Misschien verwart hij het met het gesticht waarin hij woont |:)
pi_197899973
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ja ook op dit forum.

Ik dacht dat links altijd zo geilde op overmatig overheidsingrijpen?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:09:18 #194
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197900348
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Staatsrechtelijk niet. En daar ontkomt het kabinet niet aan. Zonder medewerking van het parlement kunnen ze nu niets.
Integendeel. Het parlement heeft geen poot om op te staan. Aangenomen moties worden niet uitgevoerd en de avondklok kan gewoon per ministeriele regeling, in theorie kan alles per ministeriele regeling inclusief het uitstellen van de verkiezingen. Verder heeft het kabinet ook gekeken naar het afschaffen van van de Eerste Kamer en het niet toetsen aan het Europese Hof.

Verder niks mis mee. Avondklok is al breed geaccepteerd, de politie heeft te veel macht voor een burgeropstand en kan door de sleepwet alle communicatie controleren. Het is wachten op de volgende maatregelen waar Wilders en Van Dissel op aansturen zoals het leger. Al schat ik in dat de supermarkten nog dicht gaan en dat er een middagklok komt.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197900368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 02:09 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Integendeel. Het parlement heeft geen poot om op te staan. Aangenomen moties worden niet uitgevoerd en de avondklok kan gewoon per ministeriele regeling, in theorie kan alles per ministeriele regeling inclusief het uitstellen van de verkiezingen. Verder heeft het kabinet ook gekeken naar het afschaffen van van de Eerste Kamer en het niet toetsen aan het Europese Hof.

Verder niks mis mee. Avondklok is al breed geaccepteerd, de politie heeft te veel macht voor een burgeropstand en kan door de sleepwet alle communicatie controleren. Het is wachten op de volgende maatregelen waar Wilders en Van Dissel op aansturen zoals het leger. Al schat ik in dat de supermarkten nog dicht gaan en dat er een middagklok komt.
Niet doorslaan. De zittingsduur van de kamer ligt bij wet vast. Dat kun je niet even per regeling wijzigen. Voor de avondklok geldt een wat apart regime, dat van het noodrecht, maar ook daar zit een noodrem in.

Verder heeft het kabinet helemaal net naar het Europees hof gekeken maar de VVD, dat is iets anders. De sleepnet geldt voor de inlichtingendiensten, niet de politie. Verder, een supermarktsluiting is gewoon onmogelijk.
zie email 27 oktober
pi_197900379
quote:

[..]

Probleem is dat noodzaak best wel lastig te definiëren is bij thuiswerken. Kijk voor een trambestuurder is het duidelijk. En een portier ook. Maar iemand die werkt met zeer gevoelige gegevens, kan die thuiswerken? Of een journalist? Of iemand die een beroep heeft waarbij een klein foutje gigantische gevolgen kan hebben, constructeur ofzo, maar ook klein behuisd is en 5 kinderen en drie honden heeft?

Dan zul je een heel ontheffingenstelsel moeten gaan optuigen.

Met de wijsheid van achteraf had dat vorig jaar maart direct moeten gebeuren. Maar goed, achteraf is het mooi wonen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:29:52 #197
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197900410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 00:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De Strijder.... _O-

De FVD wilde meteen al in de zwaarst mogelijke lockdown. Zwaarder dan waar we nu in zitten. En dan nu zeggen dat je al maanden ageert tegen deze zware maatregelen. Die kerel is echt lachwekkend.
Je vergeet voor het gemak even dat die voorgestelde lockdown max 2 weken zou duren. :Z
  dinsdag 9 februari 2021 @ 02:45:59 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197900472
_O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197901156
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:55 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk en vooral gebaseerd op zijn eigen beperkte inzicht. Uit alles blijkt dat het gros gewoon thuis werkt. Het aantal files laat dat al zien. Daarnaast vreemd om maar te zeuren op kantoorgangers. Het gros van werkend Nederland werkt helemaal niet op kantoor. Wat zal het zijn 2 miljoen? Is het dan zo raar om voor te stellen dat de mensen die op de weg rijden geen kantoorgangers zijn? En de mensen die wel naar kantoor gaan dat kan toch ook genoeg redenen hebben? Mijn internet is een en al ellende. Leve tmobile...

Ik zou eerder een kijkje nemen in fabrieken of distributiecentra van supermarkten of postsorteercentra waar ze al een jaar lang overuren draaien..
  dinsdag 9 februari 2021 @ 08:12:26 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197901398
quote:

Op zich zijn er geen maatregelen genomen die direct tegen de grondwet in gaan. En de Heere is als oppermachtig wezen natuurlijk de echte eindverantwoordelijke voor de ellende op aarde en dus het corona virus als je daar in geloofd tenminste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')