SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zwedenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
toch wel fijn die ervaringen uit Zweden, lees vooral door. Zweden zette in op eigen verantwoordelijk, zoveel mogelijk blijven bewegen, zoveel mogen ontmoetingen in de buitenlucht en kijk hoe het nu gaat in Zweden.
Ik zeg niet dat hij een goeie bestuurder is. Maar hij is geen beleidsmakerquote:
Nee daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij een goeie bestuurder is. Maar hij is geen beleidsmaker
(een deel van de) scholen zijn wel degelijk gesloten geweest:quote:Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
toch wel fijn die ervaringen uit Zweden, lees vooral door. Zweden zette in op eigen verantwoordelijk, zoveel mogelijk blijven bewegen, zoveel mogen ontmoetingen in de buitenlucht en kijk hoe het nu gaat in Zweden.
Hij faalt op alle vlakken, absoluutquote:
Ik ook! Barstende.. kan even geen para of ibu tegenop.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef raptorix het volgende:
Ik heb trouwens al dagenlang hoofdpijn, niet omdat ik me ziek voel maar dat de hele situatie me irriteert
Lekker naar je scherm blijven kijken, gaat het vast van over.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef raptorix het volgende:
Ik heb trouwens al dagenlang hoofdpijn, niet omdat ik me ziek voel maar dat de hele situatie me irriteert
Het probleem is dat wanneer je er z diep middenin zit al een jaar, dat het heel lastig is om rationeel te blijven denken.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Het is toch wel echt bizar hoe de angst voornamelijk regeert en hoe incompetent we zijn. Zowel VWS, het RIVM als de GGD. Beschamend wat een zooitje het is.
En dan ons de schuld geven als het niet goed gaat.
Kijk we kunnen allemaal fouten maken, en ik ben de laatste die roept dat het makkelijk is, maar dit lijkt gewoon helemaal nergens op.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij faalt op alle vlakken, absoluut
Echter heeft hij ook een partij crapzooi als legacy meegekregen van dhr. Rutte niet normaal meer.
Hele systeem is ruk, dat had niemand cht goed kunnen trekken.
Maar hij al zeker niet nee.
*Insert sad trombone*
Blijf jij ook thuis voor mijn opa?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Het is toch wel echt bizar hoe de angst voornamelijk regeert en hoe incompetent we zijn. Zowel VWS, het RIVM als de GGD. Beschamend wat een zooitje het is.
En dan ons de schuld geven als het niet goed gaat.
Anderen hebben dit ook al geopperd maar waarom er nog steeds niet een speciale coronaminister bij gekomen is naast Hugo is me een raadsel.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij faalt op alle vlakken, absoluut
Echter heeft hij ook een partij crapzooi als legacy meegekregen van dhr. Rutte niet normaal meer.
Hele systeem is ruk, dat had niemand cht goed kunnen trekken.
Maar hij al zeker niet nee.
*Insert sad trombone*
Antwoord: door Mark Ruttequote:Op zondag 31 januari 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Anderen hebben dit ook al geopperd maar waarom er nog steeds niet een speciale coronaminister bij gekomen is naast Hugo is me een raadsel.
Ik ga denk ik gewoon 3 maanden lang winterslaap doen en dan kijken wat er nog over isquote:Op zondag 31 januari 2021 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker naar je scherm blijven kijken, gaat het vast van over.
Ik weet niet of dat opa nog helptquote:Op zondag 31 januari 2021 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Opa had die prik allang moeten hebben.
Dit lijkt me werelds.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon 3 maanden lang winterslaap doen en dan kijken wat er nog over is
Het kan altijd erger, mijn moeder heeft ontdekt dat je via Whatsapp kunt bellenquote:
https://www.thelocal.se/2(...)-mask-recommendationquote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
(een deel van de) scholen zijn wel degelijk gesloten geweest:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)vaccin-criminaliteit
Je hebt toch van die vage Braziliaanse drugs waar je helemaal van out gaat?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit lijkt me werelds.
Wake me up, when de lockdown ends.
Qua sterfte voor die mensen beter erna dan ervoor lijkt mijquote:Op zondag 31 januari 2021 23:52 schreef mir1986 het volgende:
https://www.bd.nl/oss-e-o(...)%2Fl.facebook.com%2F
Grote uitbraak in Heelwijk na vaccinatieronde.. Hopelijk zorgen de vaccinaties ervoor dat er niemand overlijdt. Maar ook dat dit niet in andere verpleeghuizen gaat gebeuren dat er grote uitbraken ontstaan na de vaccinaties.
En je vergeet de vergelijking tussen Zweden en Noorwegen, Finland of Denemarkenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zweden![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
inb4
Totaal ander land
Totaal andere cultuur
Veel minder mensen per m2
Ik zal haar voorlopig nog even niet vertellen waar ze de glittergifjes kan opsnorrenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan altijd erger, mijn moeder heeft ontdekt dat je via Whatsapp kunt bellen
Siquote:Op zondag 31 januari 2021 23:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rutte heeft dat persoonlijk tegen gehouden?
Tja, liever de mensen die in het ziekenhuis terecht komen nog even wat langer laten wachten dan de afspraak breken over sluiting van verpleeghuizenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Qua sterfte voor die mensen beter erna dan ervoor lijkt mij
Maar demente bejaarden in een verpleeghuis nog vaccineren berhaupt, meh... ben ik geen voorstander van geloof ik
Mensen die "ten allen tijde" schrijven kan ik niet serieus nemenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Dat mag je hier niet zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar demente bejaarden in een verpleeghuis nog vaccineren berhaupt, meh... ben ik geen voorstander van geloof ik
Die mensen zijn anders zelf al met hun geest en ziel vertrokken uit dat lijf van zequote:Op zondag 31 januari 2021 23:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen.
Deze mensen hebben wel ons land opgebouwd ja!
Mijn ouders die 76 en 78 zijn, zijn heel realistisch die zeggen: oude mensen kunnen zich beter binnen vermaken als de mensen die het moeten opbrengen, geef aub eerst hen een vaccin.Nu zijn mijn ouders behoorlijk modern en vermaken zich met Netflix en sport streams, maar ergens hebben ze wel een punt.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen.
Deze mensen hebben wel ons land opgebouwd ja!
Ja maar je kunt het de kinderen van zo'n oud mens toch niet aandoen..quote:Op zondag 31 januari 2021 23:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen zijn anders zelf al met hun geest en ziel vertrokken uit dat lijf van ze
Er is een verandering bewust nit ingezet. En jij denkt dat dat ergens opgenoteerd staat of terug te vinden is? En dan ook nog specifiek onder Mark Rutte met zijn ruttedoctrinequote:Op zondag 31 januari 2021 23:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh wanneer is dat gebeurd? Heb ik gemist dan!
Ik denk dat heel veel ouderen er zo over denken.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ouders die 76 en 78 zijn, zijn heel realistisch die zeggen: oude mensen kunnen zich beter binnen vermaken als de mensen die het moeten opbrengen, geef aub eerst hen een vaccin.Nu zijn mijn ouders behoorlijk modern en vermaken zich met Netflix en sport streams, maar ergens hebben ze wel een punt.
Jij lijkt er zo zeker van te zijn dat ik daar wel van uit ga ja.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is een verandering bewust nit ingezet. En jij denkt dat dat ergens opgenoteerd staat of terug te vinden is?
Ja, maar 60-80 is juist wel een groep die vaak in het ziekenhuis komt met een besmetting dus die eerst vaccineren is alsnog de beste strategie.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ouders die 76 en 78 zijn, zijn heel realistisch die zeggen: oude mensen kunnen zich beter binnen vermaken als de mensen die het moeten opbrengen, geef aub eerst hen een vaccin.Nu zijn mijn ouders behoorlijk modern en vermaken zich met Netflix en sport streams, maar ergens hebben ze wel een punt.
Dat het leven eindig is als je dement in een verpleeghuis zit? Nee dat is idd niet te verkopenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja maar je kunt het de kinderen van zo'n oud mens toch niet aandoen..
Als je voorzichtig bent loop je ook geen besmettingen op, helaas zie ik nog veel te veel oudjes rondlopen in publieke plekken, lekker eigenwijs doen.....quote:Op maandag 1 februari 2021 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar 60-80 is juist wel een groep die vaak in het ziekenhuis komt met een besmetting dus die eerst vaccineren is alsnog de beste strategie.
Samen boodschappen doen om 17:00 uur.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je voorzichtig bent loop je ook geen besmettingen op, helaas zie ik nog veel te veel oudjes rondlopen in publieke plekken, lekker eigenwijs doen.....
Dat is niet waar, als je mantelzorger pre of asymptomatisch is bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je voorzichtig bent loop je ook geen besmettingen op, helaas zie ik nog veel te veel oudjes rondlopen in publieke plekken, lekker eigenwijs doen.....
Ik vind er ook wat vanquote:Op maandag 1 februari 2021 00:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat het leven eindig is als je dement in een verpleeghuis zit? Nee dat is idd niet te verkopen
Het is intens triest hoor, maar... Dat is het zonder Covid k volgens mij.
Het houdt ergens op
Vitale bejaarden, prima, deze doelgroep heb ik moeite mee
Je zou ze ook vaak geen nieuwe heup meer geven na een val, of een operatie na een hersenbloeding, maar dit wel.
Weet dat het een ethisch vraagstuk is maar ik vind er persoonlijk wel wat van
Als je voorzichtig bent loop je iig minder risico, niet geen risico.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
(een deel van de) scholen zijn wel degelijk gesloten geweest:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)vaccin-criminaliteit
Ja vroeg in de morgen geloof ik, maar vind dat een beetje flauwekul, wij hebben gewoon geregeld dat de boodschappen bij mijn ouders voor de deur komen, en van de zomer geregeld dat ze op een mooie camping konden staan. Tijdens bezoek gewoon op een paar meter afstand blijven, het is echt allemaal geen raketwetenschap.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Samen boodschappen doen om 17:00 uur.
Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als je mantelzorger pre of asymptomatisch is bijvoorbeeld.
Volgens mijn vaste supermarkt is het geen enkel moment drukker in de winkel dan dat speciale ouderenuurtjequote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Samen boodschappen doen om 17:00 uur.
Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Mits het besmetting tegengaatquote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
Het blijft er vanaf hangen hoeveel risico je neemt uiteraard, in een rustige winkel loop je niet veel risico op, maar het is wel weer een risico wat je neemt. Mijn ouders hebben 2 keer per week een schoonmaakhulp, hebben ze mee geregeld dat die komt als ze zelf even een rondje in de buitenlucht gaan lopen, het zijn kleine dingen die net het verschil kunnen maken.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je voorzichtig bent loop je iig minder risico, niet geen risico.
Het blijft soms echt stomme pech
Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?
Je kunt elkaar ook zien met een paar meter er tussen, uiteraard bij voorkeur in de buitenlucht. Het is niet ideaal, maar het voorkomt wel risico, voor mensen in instellingen is het wel lastig natuurlijk, daar is dat allemaal een stuk complexer.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.
Dat kan, maar dan moet het niet gebracht worden alsof dat voor heel Zweden het geval isquote:Op maandag 1 februari 2021 00:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, ik denk dat het efficinter is om 1 thuiszorger te vaccineren die 10 ouderen verzorgt, dan dat je 5 van die ouderen vaccineert en niet de thuiszorger.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.
Dat is wel een beetje het probleem h.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan van hun ook niet verwachten.....
Maar als nu blijkt dat de besmettingen in de verpleeghuizen gaan oplopen door de vaccinaties dan lijkt me het doel voorbijgeschoten.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Zweden heeft sowieso een voordeel dat ze het virus meer de kans hebben gegeven in het begin van de pandamie, dus ten opzichte van andere landen hebben ze meer immuniteit opgebouwd.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.
[ twitter ]
In combinatie met de "ja maar ik,...." mentaliteit, dat is waar ik nog het meest ziek van word in dit land, je kunt niet iets vragen aan de mensen of ze denken wel weer een uitzondering te zijn, en dan hebben we het echt niet over draconische maatregelen, maar over iets als heel simpels als bijvoorbeeld het verplicht moeten hebben van een winkelmandje, ook als je even 1 boodschap moet halen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het probleem h.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.
Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.
[ twitter ]
Het leek daar zo vrij maar ze zaten daar ook al wel aan de limieten voor groepsgroottes en dat soort dingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
Een van de redenen waarom ze voor dit beleid hadden gekozen is dat ik ook omdat het makkelijker vol te houden zou zijn. Kan ook prima kloppen! Zou er ook veel minder moeite mee hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.
Daar zijn 'wij' Nederlanders goed in h.. alles tot het ziekelijke aan toe willen reguleren.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef galantis het volgende:
[..]
daar wordt je niet als een kleuter behandeld, dus geen overdreven gedoe met looproutes, anderhalvemeterbordjes en andere achterlijke vertrutting.
Nee, want die thuiszorger komt sowieso minder in het ziekenhuis terecht en bovendien is het vaccin er op gericht om symptomen tegen te gaan en niet verspreiding. Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, ik denk dat het efficinter is om 1 thuiszorger te vaccineren die 10 ouderen verzorgt, dan dat je 5 van die ouderen vaccineert en niet de thuiszorger.
Edit: laat maar, vragen naar de bekende weg.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
Tjah, het vervelendee met maatregelen is dat ze vooral werken als iedereen ze zich er aan houd, in Nederland he je vrij veel figuren die gewoon heerlijk vinden om dwars te doen, want: ZE GAAN MIJ NIET VERTELLEN WAT IK MOET DOEN. Nou dit in combinatie, met volledige onwetendheid, dan heb je wel een goede combo te pakken voor een snelle verspreiding. Net zoals al die figuren die zonder enige kennis roepen: Ik heb vertrouwen in mijn immuunsysteem! Echt als ik dat zo hoor, dan zou half Nederland een superwetenschapper zijn, ware het niet waarschijnlijk 80 procent het verchil niet eens weet tussen een virus en een bacterie.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ze voor dit beleid hadden gekozen is dat ik ook omdat het makkelijker vol te houden zou zijn. Kan ook prima kloppen! Zou er ook veel minder moeite mee hebben.
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.
Nog niet volledig bekend, aan te nemen valt dat verspreiding van het virus iig minder wordt doordat je zelf niet tot nauwelijks ziek wordt en dus weinig viral load hebtquote:Op maandag 1 februari 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.
Tsja, je hoeft ook geen wetenschapper te zijn om artikelen of presentaties van oa Jaap V. Dissel te zien dat het virus voor 98% van de bevloking geen tot milde klachten geeft. Dus dan moeten de maatregelen ook een beetje in proportie. Maatregelen zoals in Zweden zijn geweest veel makkelijker vol te houden en misschien hebben ze inderdaad wel voordeel van de grote hoeveelheid besmettingen die ze hebben gehad in het voorjaar of de zomer.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah, het vervelendee met maatregelen is dat ze vooral werken als iedereen ze zich er aan houd, in Nederland he je vrij veel figuren die gewoon heerlijk vinden om dwars te doen, want: ZE GAAN MIJ NIET VERTELLEN WAT IK MOET DOEN. Nou dit in combinatie, met volledige onwetendheid, dan heb je wel een goede combo te pakken voor een snelle verspreiding. Net zoals al die figuren die zonder enige kennis roepen: Ik heb vertrouwen in mijn immuunsysteem! Echt als ik dat zo hoor, dan zou half Nederland een superwetenschapper zijn, ware het niet waarschijnlijk 80 procent het verchil niet eens weet tussen een virus en een bacterie.
Ja. Vaak is het hier overigens ook nog eens op vrijwillige basis. Er is niemand die aan winkels vraagt om het publiek dood te gooien met die overbodige waarschuwingen van 'anderhalve meter!!!' en 'mondkapje verplicht!!!'. Ik weet niet wat het is, men lijkt het gewoon t goed te willen doen, tot het bloedirritante aan toe. Vast onder het mom van baat het niet, schaadt het niet. Nou wat mij betreft schaadt het wel.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar zijn 'wij' Nederlanders goed in h.. alles tot het ziekelijke aan toe willen reguleren.
Als het symptomatische verspreiding wel tegengaat, is er dan nog wel voldoende virus wat zich verspreidt binnen de populatie? Aangezien het meerendeel symptomatische verspreiding betreft, zou je kunnen zeggen dat je het virus en dus ook de asymptomatische verspreiding elimineert.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want die thuiszorger komt sowieso minder in het ziekenhuis terecht en bovendien is het vaccin er op gericht om symptomen tegen te gaan en niet verspreiding. Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.
Het is eigenlijk best treurig dat er zelfs discussie is over hoeveel mensen gevaccineerd zijn, als je zelfs dit niet weet, stop gewoon, geef het op en het laat dit aan professionals over.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
Sinds wanneer denkt Klaver ook in complotten?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Fixedquote:Op maandag 1 februari 2021 00:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sinds wanneer denkt Klaver ook in complotten?
Dat zou ook best kunnen. Voor zover ik weet hebben de makers van de vaccins tot nu toe daar gewoon nog heel weinig onderzoek naar gedaan. Begrijpelijk gezien de snelheid waarmee het ontwikkeld is.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.
Misschien kunnen we spatmaskers ook verplicht stellen. Baat het niet, schaadt het nietquote:Op maandag 1 februari 2021 00:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja. Vaak is het hier overigens ook nog eens op vrijwillige basis. Er is niemand die aan winkels vraagt om het publiek dood te gooien met die overbodige waarschuwingen van 'anderhalve meter!!!' en 'mondkapje verplicht!!!'. Ik weet niet wat het is, men lijkt het gewoon t goed te willen doen, tot het bloedirritante aan toe. Vast onder het mom van baat het niet, schaadt het niet. Nou wat mij betreft schaadt het wel.
Gefeliciteerd, newbiequote:Op maandag 1 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, had niemand me kunnen waarschuwen voor mijn jubeleum post van 50K
Alsnog allemaal als traktatie een dikke vette spuit voor iedereen die vanavond post in dit topic
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:43 schreef maan_man het volgende:
Die sneltest voor leraren zou ik ook zo'n wazige maatregel vinden als ik leraar was. Hey, wij nemen bepaalde risico's met jouw gezondheid, maar geen zorgen als het misgaat ben jij de eerste die het weet. Wij stellen jou een sneltest ter beschikking.
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou ook best kunnen. Voor zover ik weet hebben de makers van de vaccins tot nu toe daar gewoon nog heel weinig onderzoek naar gedaan. Begrijpelijk gezien de snelheid waarmee het ontwikkeld is.
Maar punt blijft: ouderen eerst vaccineren zorgt als snelst voor minder bezetting in de zorg en dus minder maatregelen.
Was werken met asbest in de jaren 30 gevaarlijker dan in 2020?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?
Onderzoek doen kost gewoon tijd.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.
Ze kunnen daar best wat meer mee experimenteren. Er zullen genoeg mensen zijn die daar aan mee willen werken, net zoals dat er mensen willen meewerken aan het testen van vaccins.
Of we springen massaal van een klif af. Te beginnen bij de elite.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we spatmaskers ook verplicht stellen. Baat het niet, schaadt het niet
Nou, ze hebben ons redelijke doemscenario's geschetst als het aankomt op de Britse variant die er in de door jouw genoemde periode nog niet was. Dat was de reden voor de avondklok ondanks dalende cijfers.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?
Ik heb in Maart al geroepen dat men grootschalig bevolkingsonderzoek moest doen naar besmettingen, wat doet men: Men gebruikt de cijfers van Sanquin om groepsimmuniteit te meten.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.
Ze kunnen daar best wat meer mee experimenteren. Er zullen genoeg mensen zijn die daar aan mee willen werken, net zoals dat er mensen willen meewerken aan het testen van vaccins.
Maar het is helemaal niet duidelijk hoeveel extra risico dat oplevert. Ik vind het nogal apart dat men nu gaat mierrenneuken over extra tests terwijl de scholen bijna een half jaar volledig open zijn geweest.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, ze hebben ons redelijke doemscenario's geschetst als het aankomt op de Britse variant die er in de door jouw genoemde periode nog niet was. Dat was de reden voor de avondklok ondanks dalende cijfers.
Nee bij marketeers, die trap ik a'la 300 zo de klif afquote:Op maandag 1 februari 2021 00:48 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Of we springen massaal van een klif af. Te beginnen bij de elite.
Tuurlijk kost onderzoek doen tijd, maar een trial laten we zeggen 30.000 mensen van Pfizer in fase 3 kost blijkbaar veel minder tijd dan het onderzoek naar mensen die de ziekte hebben door gemaakt. Daar had al serieus naar gekeken kunnen worden in de zomer.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onderzoek doen kost gewoon tijd.
wat gebeurt er in Zweden als daar die andere varianten aan het werk gaan?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zweden heeft sowieso een voordeel dat ze het virus meer de kans hebben gegeven in het begin van de pandamie, dus ten opzichte van andere landen hebben ze meer immuniteit opgebouwd.
Wij hadden ook eerder moeten versoepelen.
Toevallig heb ik 18 november voor het eerst bloed gedoneerd. Maar het bloedonderzoek gaat niet alleen over de anti-stoffen die ze bij sanquin vinden, maar ook wat ze in het pienteronderzoek aantreffen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb in Maart al geroepen dat men grootschalig bevolkingsonderzoek moest doen naar besmettingen, wat doet men: Men gebruikt de cijfers van Sanquin om groepsimmuniteit te meten.
Ik weet niet of je wel eens bij een bloedbank bent geweest, maar heb je daar ooit wel eens mensen gezien die ook in een Moskee komen? Of mensen die keihard losgaan op ruige feesten? De mensen die daar komen dat zijn allemaal van die plichtsgetrouwe mensen en vormen absoluut geen doorsnee van de bevolking.
Avondklokquote:Op maandag 1 februari 2021 00:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat gebeurt er in Zweden als daar die andere varianten aan het werk gaan?
MSM, sta ik naast jouquote:Op maandag 1 februari 2021 00:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee bij marketeers, die trap ik a'la 300 zo de klif af
Het is jammer dat George Carlin niet meer leeft, die had nu gouden tijden beleeftquote:
In en uitquote:Op maandag 1 februari 2021 00:55 schreef raptorix het volgende:
Wat? Slob wil een onderzoek naar het lek van het OMT????
Is er al eens een keer voorgekomen dat er niet binnen 2 uur na een vergadering van het OMT iets gelekt is?
En over de persconferenties van Rutte, de inhoud was elke keer bij iedereen al bekent behalve bij Rutte die het nog moest voorlezen.
Details, detailsquote:Op maandag 1 februari 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Thx, zat hier halfjaar voor jouw he
https://www.folkhalsomynd(...)anter-av-sars-cov-2/quote:Op maandag 1 februari 2021 00:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat gebeurt er in Zweden als daar die andere varianten aan het werk gaan?
Zoveel stand-up die er net zo over denken, zoek gewoonquote:Op maandag 1 februari 2021 00:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is jammer dat George Carlin niet meer leeft, die had nu gouden tijden beleeft
Als het maar symbolisch isquote:Op maandag 1 februari 2021 06:35 schreef crystal_meth het volgende:
Groot Brittani heeft de eerste prik in rusthuizen voltooid. Zaterdag hebben ze 598.389 personen gevaccineerd.
https://www.theguardian.c(...)vid-jabs-on-saturday
Belgi, laatste zeven dagen:
- het aantal nieuwe opnames blijft dalen, gemiddeld 114 per dag
- de (bevestigde) besmettingen blijven stijgen, 2260 per dag
- 49 doden per dag (totaal: 21092)
Momenteel 1787 mensen in het ziekenhuis, waarvan 315 op IC.
Vaccinaties: 273783 eerste prik (2.38%), 15850 tweede prik.
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Dat is als ik me goed herinner toch 10% minder dan het RIVM geschat had?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 20% van de besmettingen zijn nu "Brits"
Afgelopen weekend gebouwd.quote:Op maandag 1 februari 2021 07:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is als ik me goed herinner toch 10% minder dan het RIVM geschat had?
Die schatting van 30% betrof de laatste week van januari dacht ik, de 19.8% is het cijfer van de tweede week van januari (ik neem aan dat 11 tot 17 januari bedoeld wordt).quote:Op maandag 1 februari 2021 07:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is als ik me goed herinner toch 10% minder dan het RIVM geschat had?
Ah ok. Die 30% was het cijfer tot en met afgelopen week vanuit de modellen en deze 19,8% is het cijfer tot week 4 uit kiemsurveillance? Duidelijkquote:Op maandag 1 februari 2021 07:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die schatting van 30% betrof de laatste week van januari dacht ik, de 19.8% is het cijfer van de tweede week van januari (ik neem aan dat 11 tot 17 januari bedoeld wordt).
quote:Veel minder prematuurtjes sinds coronacrisis
Het voorbije jaar zijn veel minder baby’s te vroeg geboren dan anders in ons land. ‘We moeten hier lessen uit trekken voor hoe we in de toekomst met zwangerschappen omgaan’, zegt neonatoloog Filip Cools (UZ Brussel).
Zo’n tienduizend keer per jaar gebeurt het in ons land, dat baby’s al tussen week 32 en 36 van de zwangerschap geboren worden. En 1.500 keer per jaar gaat het om ernstige vroeggeboortes, kindjes die al voor de 32 weken ter wereld komen.
De cijfers liggen onveranderlijk vast, al jaren. En nu heeft corona alles op zijn kop gezet, lijkt het. Er zijn in 2020 ongeveer 60 procent minder ziekenhuisopnames geweest op de neonatale afdeling. Dat blijkt uit cijfers van het Intermutualistisch Agentschap, dat de gegevens van de zeven ziekenfondsen in ons land samenbracht. De daling is ingezet op het moment van de eerste lockdown in maart: toen begon het aantal te zakken tot zo’n 30 procent onder het niveau van vorig jaar. Daarna werd de terugval nog veel uitgesprokener, en die is de rest van 2020 blijven aanhouden. Gevolg: liefst 59 procent minder intensieve neonatale zorg, 58 procent minder niet-intensieve neonatale zorg.
‘Dit fenomeen doet zich niet alleen in Belgi voor. Onder meer in Nederland en Denemarken hebben ze hetzelfde gezien tijdens het afgelopen coronajaar’, zegt Filip Cools, afdelingshoofd neonatologie op het UZ Brussel en vicevoorzitter van de Belgische Vereniging voor Neonatologie. ‘Bij ons in het UZ lag het aantal vroeggeboortes waarbij de baby minder dan anderhalve kilo weegt, zeker 20 tot 30 procent lager.’
Door de coronacrisis zijn we nog nooit zo met hygine bezig geweest als nu. ‘Mondmaskers, handen ontsmetten, afstand houden. En minder sociaal contact: om een infectie op te lopen, moet je andere mensen zien. Dat is tijdens de lockdowns veel minder gebeurd’, zegt Cools.
Zekerheid daarover hebben de specialisten niet. ‘In ons land bevallen veel meer vrouwen dan nodig via een keizersnede’, zegt gynaecoloog Hendrik Cammu. ‘Die kinderen worden dan soms ook even naar neonatologie gestuurd. Misschien is dat in coronatijden veel minder gebeurd en zit de daling daar.’ De vraag is wat we kunnen leren uit het coronajaar om vroeggeboortes ook in de toekomst lager te houden, zegt Cools. ‘De cijfers moeten ons aan het denken zetten. Ik zeg niet dat we iedere vrouw moeten thuishouden vanaf de eerste dag van haar zwangerschap. Maar als de gedetailleerdere cijfers er zijn, en we de statistieken kunnen vergelijken met andere landen, moeten we hier lessen uit trekken. Vroeggeboortes zijn al jaren constant, en door een verandering in levensstijl zijn ze sterk te benvloeden. De vraag is welke van die veranderingen maatschappelijk haalbaar zijn.’
week 4?quote:Op maandag 1 februari 2021 07:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah ok. Die 30% was het cijfer tot en met afgelopen week vanuit de modellen en deze 19,8% is het cijfer tot week 4 uit kiemsurveillance? Duidelijk
Ja, zo’n bericht was in Nederland ook tijdje terug. Daar werd als ik me goed herinner gezegd dat hygine en minder stress/druk een grote rol konden spelen.quote:
Eind week 3/begin week 4, had ff duidelijker moeten zijn. Die schatting van RIVM was onderdeel van de wekelijkse cijfers en werd tot dat moment ingeschat op 30%. Dus, afgelopen maandag (25/1) schatten ze het in op 30%.quote:Op maandag 1 februari 2021 07:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
week 4?
Week 53 (28 dec - 3 jan): 5.2%
Week 1 (4-10 jan): 11.9%
Week 2 (11-17 jan): 19.8%
quote:Op maandag 1 februari 2021 00:55 schreef raptorix het volgende:
Is er al eens een keer voorgekomen dat er niet binnen 2 uur na een vergadering van het OMT iets gelekt is?
En over de persconferenties van Rutte, de inhoud was elke keer bij iedereen al bekent behalve bij Rutte die het nog moest voorlezen.
Ze hadden toch beloofd na de toeslagenaffaire dat de regering transparanter zou zijn. Blijkbaar niet dus.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:55 schreef raptorix het volgende:
Op basis van deze gegevens (elke week ongeveer een verdubbeling) zou je denken dat de schatting eerder te laag dan te hoog was. Als het aan hetzelfde tempo zou toenemen zou je uitkomen op ongeveer 32% in week 3 (18 tot 24 jan), 46% in week 4 (25 tot 31 jan), 63% in week 5 (eerste week van februari).quote:Op maandag 1 februari 2021 07:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eind week 3/begin week 4, had ff duidelijker moeten zijn. Die schatting van RIVM was onderdeel van de wekelijkse cijfers en werd tot dat moment ingeschat op 30%. Dus, afgelopen maandag (25/1) schatten ze het in op 30%.
Dan lijken ze vooralsnog vrij goed te zitten met de schatting?
Wacht maar tot de Britse versie uit de schaduw treedt, deze versie heeft zitten wachten op zo'n moment.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:14 schreef Dven het volgende:
Jaaaaaa vanaf vandaag mag ik weer naar de sportscholen en zijn de grote malls weer geopend![]()
![]()
Daarentegen sinds vandaag voor het eerst wel verplicht om een medisch masker te dragen in plaats van dat een sjaal/bandana/whatever ook goed isMarginalistisch gedoe.
vooral malls, daar is de Britse dol op. Nachtleven trouwens ook, dan slaat die ook keihard toe. Het liefst in een kort rokje, liggend op straat.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar tot de Britse versie uit de schaduw treedt, deze versie heeft zitten wachten op zo'n moment.
Dat zou dus betekenen dat B1.1.7 echt aan een opmars bezig is?quote:Op maandag 1 februari 2021 07:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eind week 3/begin week 4, had ff duidelijker moeten zijn. Die schatting van RIVM was onderdeel van de wekelijkse cijfers en werd tot dat moment ingeschat op 30%. Dus, afgelopen maandag (25/1) schatten ze het in op 30%.
Dan lijken ze vooralsnog vrij goed te zitten met de schatting?
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.quote:
Helemaal stopgezet?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.
Van wat ik hier in de omgeving gehoord heb wel. Misschien dat lopende trajecten doorgezet zijn?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Helemaal stopgezet?
De zus van mijn vriend heeft in 2020 gewoon meerdere trajecten kunnen doorlopen.
Dat durf ik niet te zeggen, weet niet precies wanneer ze begonnen zijn precies. Weet wel dat het soms wat lastig was voor haar, aangezien haar vriend ook niet altijd mee mocht naar afspraken.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Van wat ik hier in de omgeving gehoord heb wel. Misschien dat lopende trajecten doorgezet zijn?
Dat was onvermijdelijk, ook strengere maatregelen zullen dat niet vertragen, want ze hebben op beide varianten effect.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat B1.1.7 echt aan een opmars bezig is?
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was onvermijdelijk, ook strengere maatregelen zullen dat niet vertragen, want ze hebben op beide varianten effect.
In Belgi verwacht men dat de variant 90% eind februari of begin maart 90% van de besmettingen de Britse variant zal zijn.
Waarschijnlijk niet, want het effect was reeds tijdens de zomer zeer groot, als die behandelingen eind februari, begin maart gestopt werden zou je daar pas vanaf september of oktober iets van beginnen te zien.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.
Dat weet ik niet, want het laatste wat ik erover heb gelezen is dit:quote:Op maandag 1 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt. Ik moet toegeven dat het tot nu toe beter gaat dan ik verwacht had, als m'n berekening klopt waren er vorige week (tot zaterdag) 17% minder besmettingen dan een week eerder.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?
Maar ook in de UK loopt het niet volledug uit de hand toch.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt. Ik moet toegeven dat het tot nu toe beter gaat dan ik verwacht had, als m'n berekening klopt waren er vorige week (tot zaterdag) 17% minder besmettingen dan een week eerder.
Misschien willen ze vermijden wat in Belgi gebeurde: de vorige regering was niet tevreden met de adviezen, dus wijzigde ze de samenstelling van de adviesgroep: enkele virologen werden vervangen door economen en vertegenwoordigers van belangengroepen (oa de evenementensector).quote:Op maandag 1 februari 2021 09:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel intrigerend dat zo'n OMT ook gewoon zeer gevoelig is voor maatschappelijke (en politieke?) druk. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze maatschappelijke afwegingen maken, terwijl ze daar dan juist weer niet voor geleerd hebben. Dat zou eens andersom moeten gebeuren, dat gedragswetenschappers gingen bepalen wat al dan niet aanvaardbaar is voor IC's etc.
Is hier ergens een grafiekje van of iets?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:28 schreef crystal_meth het volgende:
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt.
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
Als ik zo zie onder welke voorwaarden ze de scholen weer willen openen dan heb ik liever dat ze gewoon dicht blijven hoor. Jezus.
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.
Lijkt mij niet gek om een medisch advies, economisch advies en sociaal advies apart te hebben en een politiek die dat afweegt. Dat is zo ongeveer de kern van politiek.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien willen ze vermijden wat in Belgi gebeurde: de vorige regering was niet tevreden met de adviezen, dus wijzigde ze de samenstelling van de adviesgroep: enkele virologen werden vervangen door economen en vertegenwoordigers van belangengroepen (oa de evenementensector).
Kinderen hebben aan de lopende band een snotneus. En dan bij iedere snotneus: Hup testen en tot de uitslag de hele klas in quarantaine. Dan ben je denk ik voortdurend in quarantaine.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?
niet ? jawel hoorquote:Op maandag 1 februari 2021 09:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.
Die lullo's hebben zelf geen kinderen .quote:Op maandag 1 februari 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.
Bron ?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Die lullo's hebben zelf geen kinderen .
Zo zou het moeten zijn. Onze regering heeft zijn lot in de handen van het OMT gelegd, en als de regering zich moet verantwoorden wijzen ze naar het OMT met de opmerking dat het "moest" van het OMT. Zelf beslissingen die ze zelf wilden maken moesten een goedkeuringsstempel van het OMT krijgen, zodat ze ook bij eigen betoch naar het OMT konden wijzen.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt mij niet gek om een medisch advies, economisch advies en sociaal advies apart te hebben en een politiek die dat afweegt. Dat is zo ongeveer de kern van politiek.
A plan without flawsquote:Op maandag 1 februari 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.quote:
Het zijn voornamelijk artsen, diezelfde groep die zegt dat als je niet stopt met roken, niet vaker gaat sporten en beter gaat eten dat je dan de 50 misschien niet haalt. Daarmee hebben ze je dan een advies gegeven en mag je het zelf verder uitzoeken. Als ik zo om me heen kijk zijn dergelijke adviezen ook niet altijd opgevolgdquote:Op maandag 1 februari 2021 09:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.
Tja, en zo heb je ook niet rokende, gezond levende mensen van 42, die opeens terminale longkanker krijgen uit het niets, terwijl opa Henkie om de hoek op zijn 74e gewoon elke dag zijn vanelle shag rookt.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk artsen, diezelfde groep die zegt dat als je niet stopt met roken, niet vaker gaat sporten en beter gaat eten dat je dan de 50 misschien niet haalt. Daarmee hebben ze je dan een advies gegeven en mag je het zelf verder uitzoeken. Als ik zo om me heen kijk zijn dergelijke adviezen ook niet altijd opgevolgd
Men schijnt daar wel eens te vergeten dat een samenleving geen laboratorium is met vastgestelde condities, waarbij draaien aan knop A ook daadwerkelijk het gewenste effect in object A teweeg brengt.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.
Oh heerlijk!quote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
https://www.nieuwnieuws.n(...)inopak-uit-te-laten/
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja dit is vrij briljant, oprechtquote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Genotquote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
De klas gaat pas in quarantaine bij een positieve testuitslag van leerkracht of klasgenoot, als ik het goed gelezen heb.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Kinderen hebben aan de lopende band een snotneus. En dan bij iedere snotneus: Hup testen en tot de uitslag de hele klas in quarantaine. Dan ben je denk ik voortdurend in quarantaine.
Zegt een held van achter zijn toetsenbord.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
de basisschoolleraren hebben ook weer een moment gevonden om te klagen hoorNog even volhouden helden, bijna weer een week vakantie.
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen, best logisch dat er dan wat extra regels komen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Is er wel eens niet wat te zeuren?
Nu gaan toch in ieder geval de basisscholen open, zoals zo veel mensen willen, maar dan is het weer niet goed, want ze gaan niet zonder maatregelen en waarschuwingen open?
[..]
De klas gaat pas in quarantaine bij een positieve testuitslag van leerkracht of klasgenoot, als ik het goed gelezen heb.
Bovendien is voor kinderen testen nodig bij snotneus in combinatie met hoesten. Alleen een snotneus dus niet, volgens mij.
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
de basisschoolleraren hebben ook weer een moment gevonden om te klagen hoorNog even volhouden helden, bijna weer een week vakantie.
quote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ook bij een veel besmettelijkere variant zal de stijging op zeker moment stoppen, omdat mensen hun gedrag aanpassen naarmate de situatie kritieker wordt. Maar met de nieuwe variant duurde het langer voordat dat moment bereikt werd: het aantal patienten in het ziekenhuis bvb piekte op 39204 (18 januari), 80% hoger dan de piek in april (21684).quote:Op maandag 1 februari 2021 09:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar ook in de UK loopt het niet volledug uit de hand toch.
Het lijkt relatief mee te vallen.
Op basisscholen viel dat toch nog wel mee?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen, best logisch dat er dan wat extra regels komen.
maar idd, gaan ze open is het nog niet goed
Nu wordt de poot echter stijf gehouden en krijgen ze geen voorrang.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
Ik vind het ook wat vreemd om een week voor de vakanties (zuid) weer te starten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.
Nu voelt het als een gehaaste politieke beslissing met oog op de verkiezingen.
Eh, nee.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:12 schreef Predator40 het volgende:
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen,
Dat is ook zo en is dat erg?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.
Nu voelt het als een gehaaste politieke beslissing met oog op de verkiezingen.
Hoezo geschat, je moet je BSN opgeven als je gevaccineerd wordt. Ze kunnen dan toch op het uur nauwkeurig zien hoeveel mensen de eerste en tweede prik gehad hebben?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Dat gezeik over die vakanties altijd.... als je dat zo graag ook wil blijkbaar ga dan zelf in het onderwijs werken. Er is werk zat. Maar dat zal wel weer niet interessant genoeg zijn. Dan maar even klagen op een forum over die verwende docenten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zegt een held van achter zijn toetsenbord.
Wat hadden ze dan moeten doen? Geen boetes uitschrijven?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
En zo blijkt de avondklok uiteindelijk niks meer dan een melkkoe voor fanatieke bonnetjesschrijvers.
De opbrengst min de kosten kunnen weleens negatief zijn, zoals in de eerste paar dagen van de lockdown, of werken agenten voor niks?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
En zo blijkt de avondklok uiteindelijk niks meer dan een melkkoe voor fanatieke bonnetjesschrijvers.
Ja maar rapportagevertraging. Overigens noemen de ziekenhuizen dat “aperte onzin”...quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo geschat, je moet je BSN opgeven als je gevaccineerd wordt. Ze kunnen dan toch op het uur nauwkeurig zien hoeveel mensen de eerste en tweede prik gehad hebben?
Weet ik niet, maar zoveel valt er niet te tonen, dit zijn de laatste drie datapunten wat de nieuwe variant betreft:quote:Op maandag 1 februari 2021 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is hier ergens een grafiekje van of iets?
Ik werk er niet vanwege het absurd lage salarisquote:Op maandag 1 februari 2021 10:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat gezeik over die vakanties altijd.... als je dat zo graag ook wil blijkbaar ga dan zelf in het onderwijs werken. Er is werk zat. Maar dat zal wel weer niet interessant genoeg zijn. Dan maar even klagen op een forum over die verwende docenten.
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? Geen boetes uitschrijven?
Als het zo goed uitkomt, waarom zouden ze dan nu pas met deze rekenmethode komen en niet twee weken eerder?quote:Op zondag 31 januari 2021 21:48 schreef Luke83 het volgende:
Wat is dit nu weer voor geneuzel dat er 'opeens' 100.000 mensen meer gevaccineerd zijn? Komt wel erg goed uit dat bericht nu.
Ik mag hopen dat jij niet voor een commercieel bedrijf werkt.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik werk er niet vanwege het absurd lage salaris
Dat zou kunnen, maar het staat los van of het ingezet is als mogelijk melkkoe van de staat.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.
Middelbaar onderwijs verdient behoorlijk goed, Basisschool, redelijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.
Want dat valt best wel mee.
Zeker wel. Mijn max salaris zou geloof ik max 6000 zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.
Want dat valt best wel mee.
Ik werk voor een hogeschool. Niet als docent, maar goed... kan iig wel melden dat de arbeidsvoorwaarden en het salaris zker niet benedengemiddeld zijnquote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Want dat valt best wel mee. VErder zal geen enkele andere nieuwe werkgever m'n 12 weken extra vakantie t.o.v zijn karige standaard compenseren in geld dus bij een overstap zal ik er hoogstwaarschijnlijk per saldo op achteruit gaan.
wat zit je dan te klagen?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker wel. Mijn max salaris zou geloof ik max 6000 zijn.
Het aantal besmettingen gaat over alles. maar was idd benieuwd naar de verdeling.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:
Weet ik niet, maar zoveel valt er niet te tonen, dit zijn de laatste drie datapunten wat de nieuwe variant betreft:
Week 53 (28 dec - 3 jan): 5%
Week 1 (4-10 jan): 12%
Week 2 (11-17 jan): 20%
en grafieken van het aantal besmettingen vind je hier: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
beetje compensatie voor al de overuur kostenquote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar wordquote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat zit je dan te klagen?
dat pakt iedereen op fok toch minimaal?
Dit dus.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
Als het goed is worden de eerste vaccins van AZ volgende week geleverd, de huisartsen zouden die moeten gaan prikken.
waarom is er dan nog steeds helemaal niks bekend bij de huisartsen ?
best kort dag zou je zeggen ?
of gaan we ze eerst weer weken opslaan en dan schatten dat er 200.000 zijn gezet ?![]()
Het moet wel zorgvuldig gebeuren!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
Als het goed is worden de eerste vaccins van AZ volgende week geleverd, de huisartsen zouden die moeten gaan prikken.
of gaan we ze eerst weer weken opslaan en dan schatten dat er 200.000 zijn gezet ?![]()
Verkapt: Zie mij eens veel verdienen, mag ik je aanraken?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar word
Waar haal je cijfers vandaan van 22/163, 10/183 en 3/209?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op basis van deze gegevens (elke week ongeveer een verdubbeling) zou je denken dat de schatting eerder te laag dan te hoog was. Als het aan hetzelfde tempo zou toenemen zou je uitkomen op ongeveer 32% in week 3 (18 tot 24 jan), 46% in week 4 (25 tot 31 jan), 63% in week 5 (eerste week van februari).
Maar het aantal samples ligt zo laag dat de foutmarge vrij groot is (de 11.9% betrof 22 positieve samples op 163, de 5.2% 10 op 183, de week daarvoor waren het slechts 3 op 209).
En de GGD's en overheid wisten tot vorige week nog niks over leveringen. Dat was totaal niet bekend bij ze en komt nu als donderslag bij heldere hemel!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet wel zorgvuldig gebeuren!
Ik heb nu geen 6000 hoorquote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verkapt: Zie mij eens veel verdienen, mag ik je aanraken?
Ik moet zeggen dat de bezoekjes in de avonduren hier in de buurt echt wel voorbij zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat dat betreft blijft het niveau daar prima op het zelfde niveau.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En de GGD's en overheid wisten tot vorige week nog niks over leveringen. Dat was totaal niet bekend bij ze en komt nu als donderslag bij heldere hemel!
Wat lul je dan slap.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb nu geen 6000 hoor
Ik vind alleen met max absurd laag
Basisschool verdient gewoon goed. Ook uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Middelbaar onderwijs verdient behoorlijk goed, Basisschool, redelijk.
Klopt, als het op salaris aankomt, dan hebben leraren een enorm goede marketingmachine achter zich staan.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:36 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Basisschool verdient gewoon goed. Ook uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
hij krijgt veel......verdienen is een ander verhaalquote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)aatregelen~b0b84f72/quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
Dit advies is van vrijdag, h. En met een reproductiegetal van 0,9 tot 0,95 lijkt me nou niet echt sprake van een forse daling.quote:Op zondag 31 januari 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Uit dat OMT-advies: 'er is een lichte daling in het aantal meldingen van nieuw gediagnosticeerde gevallen van COVID-19'.
Vandaag 1200 minder dan vorige week zondag.
Hoe bedoel je?quote:
Wel zo gunstig mogelijk geschat natuurlijk, in die berekening gaan ze ervan uit dat er uit elk Pfizer-flesje een zesde dosis te halen is.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ctvnews.ca/he(...)xperts-say-1.5286903quote:Retired Gen. Rick Hillier, who is in charge of Ontario’s vaccine rollout, acknowledged how challenging it can be to extract a sixth vaccine from a vial, saying it’s become “almost a competition” for those administering the vaccines.
“They succeed sometimes. In some batches up to 80 per cent of the time. In some batches, not at all,” Hillier said.
Pharmacists and health care workers on the frontlines have known about the possibility of getting a sixth dose for a while, and having a 1-millilitre syringe makes all the difference, Hillier said — but they’re far from guaranteed.
1,5 meter.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar word
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)aatregelen~b0b84f72/
Uiteraard moeten ze allemaal eerst ingent worden voordat de scholen open kunnen. Als ze morgen beginnen + 3 weken voor de 2e prik + 3 weken voor effect dan kunnen de scholen in april weer open![]()
Daarbij is er ruim voorradig ze hoeven maar 2 weken te wachten op voldoende vaccin en is een weekje tijd om de afspraak in te plannen wel handig, zit je toch al rap tegen de meivakantie aan.
En uiteraard kunnen de ouderen wel even wachten, die lopen toch een stuk minder risico dan Rianne van 30 op de kleutergroep.
Nu even een oprechte vraag, lopen de leraren ook meer risico dan iemand achter de kassa van het Kruidvat? Dat er besmettingen zijn geloof ik direct, maar die zijn er overal, maar is het zo dat er bovengemiddeld veel besmettingen zijn bij deze groep in vergelijking met andere groepen?
Ja maar waarom lul ik slap?quote:
Ik nietquote:Op maandag 1 februari 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit advies is van vrijdag, h. En met een reproductiegetal van 0,9 tot 0,95 lijkt me nou niet echt sprake van een forse daling.
Tel daarbij dat het OMT niet adviseert o.b.v. de waan van de dag (maar meestal naar oudere cijfers kijkt) en ik vind een "lichte daling" een vrij logische kwalificatie.
En geld het ook voor verpleeghuizen en huisartsen? Of zijn die misschien wat minder snel met de administratie?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar rapportagevertraging. Overigens noemen de ziekenhuizen dat “aperte onzin”...
Uit die tweet:quote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Waar haal je cijfers vandaan van 22/163, 10/183 en 3/209?
Waarom dan? Mijn mening is niet afhankelijk van salarissen van anderen naar naar wat ik kan verdienen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zit een beetje snobby te doen dat je 6K te weinig vind.
netto toch ?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
6000 euro niet als startsalaris hebben.
Dat ja, overigens 6K (per maand neem ik aan hebben we het over) is gewoon ruim boven modaal salaris he. Maar goe....quote:Op maandag 1 februari 2021 10:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zit een beetje snobby te doen dat je 6K te weinig vind.
't Is een beetje dezelfde paradox als met de vaccins. Hoe beter deze werken, hoe groter de foutmarge. In dit geval: hoe minder 'Britse gevallen', hoe groter de foutmarge.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
Maar het aantal samples ligt zo laag dat de foutmarge vrij groot is (de 11.9% betrof 22 positieve samples op 163, de 5.2% 10 op 183, de week daarvoor waren het slechts 3 op 209).
0,9 zit maar net onder de 1, h. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.quote:
De fout leggen we hier per definitie bij VWS, dat weet je inmiddels toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
En geld het ook voor verpleeghuizen en huisartsen? Of zijn die misschien wat minder snel met de administratie?
Even realistisch gezien, in deze tijd van het jaar... hoe haalbaar is 0,8 uberhaupt? Als je ziet dat zelfs met alle maatregelen we daar niet aan komen...quote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
0,9 zit maar net onder de 1, h. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.
Het valt me altijd op dat je op deze manier praat, dan ga je een post quoten, je roept iets er over, en als iemand je dan daarop aanspreken dan ga je in 1 keer de context veranderen, snap je uberhaupt wel wat het idee is van een post quoten?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom dan? Mijn mening is niet afhankelijk van salarissen van anderen naar naar wat ik kan verdienen.
Daar is mijn mening niet op gebasseerd. Het salaris van anderen interseert me niks.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat ja, overigens 6K (per maand neem ik aan hebben we het over) is gewoon ruim boven modaal salaris he. Maar goe....
Tja, als er nu een overtuigend rapport lag dat een en ander relatief veilig kan, maar het OMT zegt zelf dat dit kan leiden tot een hogere ziekenhuisbezetting. Jij mag echter lekker kamikaze voor de klas gaan staan voor het algemeen belang.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.
Zover ik weet ging het over vakantieuren en salarissen... Maar verbeter mij maarquote:Op maandag 1 februari 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het valt me altijd op dat je op deze manier praat, dan ga je een post quoten, je roept iets er over, en als iemand je dan daarop aanspreken dan ga je in 1 keer de context veranderen, snap je uberhaupt wel wat het idee is van een post quoten?
Ik denk dat een docent inderdaad meer risico loopt dan de kassire van de Kruidvat, maar los daarvan is de impact van een zieke Kruidvat-kassire een stuk minder groot dan lerarenuitval.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
Nu even een oprechte vraag, lopen de leraren ook meer risico dan iemand achter de kassa van het Kruidvat? Dat er besmettingen zijn geloof ik direct, maar die zijn er overal, maar is het zo dat er bovengemiddeld veel besmettingen zijn bij deze groep in vergelijking met andere groepen?
(laatste wat ik er over ga zeggen)quote:Op maandag 1 februari 2021 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar is mijn mening niet op gebasseerd. Het salaris van anderen interseert me niks.
Gek genoeg had ik in IRL deze discussie eens en daar was bijna iedereen get ermee eens dat die max salarissen van leraren maar bedrievend laag was ivm het bedrijfsleven
Lastig zeggen, maar tegelijkertijd: hoe realistisch zijn (grote) versoepelingen als zelfs met dit pakket maar net onder de 1 blijven?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even realistisch gezien, in deze tijd van het jaar... hoe haalbaar is 0,8 uberhaupt? Als je ziet dat zelfs met alle maatregelen we daar niet aan komen...
Dat zal allemaal best, feit is dat in een maand tijd het aantal dagelijks gemelde besmettingen meer dan gehalveerd is. En dat het de laatste weken echt met grote happen gaat. Ondanks de vele contactmomenten die er in deze semi-lockdown nog gewoon zijn. Zo kun je ook redenerenquote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
0,9 zit maar net onder de 1, h. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.
Ach, het is een beperkte bewustwordingsactie, hoewel ik denk dat het nu voor de meeste medewerkers al aardig duidelijk is geworden de afgelopen week.quote:
Je zal daar werken en gewoon alles correct doen.quote:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:
Maar is er duidelijkheid? Er moeten toch cijfers zijn waarbij het 5 besmettingen per beroepsgroep terug te vinden zijn?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat een docent inderdaad meer risico loopt dan de kassire van de Kruidvat, maar los daarvan is de impact van een zieke Kruidvat-kassire een stuk minder groot dan lerarenuitval.
Die oproep is niet alleen waanzin, hij is ook nog eens ronduit asociaal. Want als je dus pas open wilt als alle leraren ingent zijn, hoe ga je dat doen dan? Leraren voorrang op mensen in de zorg/thuiszorg/mantelzorg, of voorrang op ouderen? Of gewoon in de rij aansluiten en de scholen tot de zomer dicht waardoor kinderen nog meer achterstand oplopen?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.
Gedeelte van het risico zal misschien niet veroorzaakt worden door het aantal besmettingen, maar door de gemiddelde leeftijd van het lerarenkorps ten opzichte van het Kruitvat kassirekorps. Bij hetzelfde percentage besmettingen kans op meer ernstige gevolgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
(stress)vrije tijd is tegenwoordig best prijzig jaquote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
(laatste wat ik er over ga zeggen)
Als ik nu een andere baan ga zoeken en ik ga zeggen dat ik gecompenseerd wil worden omdat dat bedrijf me geen 14 weken vakantie kan aanbieden of geen gunstige salderingsregeling dan lachen ze me ook hard uit dus dat valt allemaal best mee.
Verder vind ik geld of een saaie leasebak niet zo belangrijk. Vrije tijd des te meer.
Tja, ik vind het best een ludieke manier om zo'n heikel punt even te benadrukken. Maar wat ze ook hadden gedaan, het had altijd afgefikt geweest.quote:
Als je die redenatie doortrekt duurt het dus nog tot aan de zomer, voordat we op het gewenste niveau (1200/dag) zitten. En dat znder versoepelingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, feit is dat in een maand tijd het aantal dagelijks gemelde besmettingen meer dan gehalveerd is. En dat het de laatste weken echt met grote happen gaat. Ondanks de vele contactmomenten die er in deze semi-lockdown nog gewoon zijn. Zo kun je ook redeneren.
Ik ben dus niet zo'n fan van chocolade. Toen ik vorig jaar een flinke chocoladeletter had gekregen op werk liep ik in de pauze langs een tafel met meiden.quote:
Ik denk vooral dat het een beetje vroeg is voor zulke acties. Op een later moment geschikter geweest denk.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, ik vind het best een ludieke manier om zo'n heikel punt even te benadrukken. Maar wat ze ook hadden gedaan, het had altijd afgefikt geweest.
Ja en nee. Ja, die zijn er, maar heel globaal. Dat vind je niet op het niveau van cassires. Misschien dat je iets van retail kunt vinden, maar bedenk ook dat het bijzonder lastig is om BCO toe te passen wanneer iemand in tal van winkels geweest is.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar is er duidelijkheid? Er moeten toch cijfers zijn waarbij het 5 besmettingen per beroepsgroep terug te vinden zijn?
En een gesprek met personeelszaken?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus niet zo'n fan van chocolade. Toen ik vorig jaar een flinke chocoladeletter had gekregen op werk liep ik in de pauze langs een tafel met meiden.
Stopte, haalde die letter uit mijn tas en zei: "Dames, ik eet haast geen chocolade, dus bij deze doneer ik deze aan jullie"
Ik heb nog nooit zoveel verliefde blikken op n moment naar me gekregen![]()
Je gaat voorbij aan de passage over de grote happen van de laatste weken. Ik hoop ontzettend dat die lijn de komende dagen/week wordt doorgetrokken en waarom zou dat niet kunnen? Er zijn wat signalen die de verkeerde kant op wijzen, zoals dat bijvoorbeeld in Brabant vorige week juist meer besmettingen dan de week daarvoor zijn geteld. Maar ik heb goede hoopquote:Op maandag 1 februari 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die redenatie doortrekt duurt het dus nog tot aan de zomer, voordat we op het gewenste niveau (1200/dag) zitten. En dat znder versoepelingen.
Ik had niet eens naar jou gekeken, alleen naar de chocolaquote:Op maandag 1 februari 2021 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus niet zo'n fan van chocolade. Toen ik vorig jaar een flinke chocoladeletter had gekregen op werk liep ik in de pauze langs een tafel met meiden.
Stopte, haalde die letter uit mijn tas en zei: "Dames, ik eet haast geen chocolade, dus bij deze doneer ik deze aan jullie"
Ik heb nog nooit zoveel verliefde blikken op n moment naar me gekregen![]()
Dit wil ik toch wel sterk bestrijden. Dit is echt ver van de realiteit.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:52 schreef alopio het volgende:
Ik hoor hier en daar al leraren die vinden dat thuisonderwijs makkelijker kan en dat het echt niet zo lastig is, en dat ouders makkelijk veel mee kunnen geven. Als dat zo is dan is het vak leraar dus zwaar overrated, want iedereen kan het toch?
Dat heb ik al gedaan, maar dat heb je waarschijnlijk ook niet door.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zover ik weet ging het over vakantieuren en salarissen... Maar verbeter mij maar
Dan zou het juist weer chocola mosterd na de maaltijd zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:55 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het een beetje vroeg is voor zulke acties. Op een later moment geschikter geweest denk.
Maar is er wel zoiets voor bijvoorbeeld agenten? Lijkt mij ook een redelijk essentile groep die qua maatschappelijke impact vaak gelijk word getrokken (het welbekende verkiezingsrijtje De leraar, verpleegster en agent)quote:Op maandag 1 februari 2021 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja, die zijn er, maar heel globaal. Dat vind je niet op het niveau van cassires. Misschien dat je iets van retail kunt vinden, maar bedenk ook dat het bijzonder lastig is om BCO toe te passen wanneer iemand in tal van winkels geweest is.
Bewustwording is als ik met een collega bijvoorbeeld een klantcase zou bespreken in een whatsapp groep (die bijvoorbeeld voor ziekmeldingen, uitjes is bedoeld), dit heeft niets met bewustwording te maken, maar met IT systemen die gebruikt worden voor zaken waar ze niet voor zijn gemaakt.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, het is een beperkte bewustwordingsactie, hoewel ik denk dat het nu voor de meeste medewerkers al aardig duidelijk is geworden de afgelopen week.
En daarbij is de afdeling die gaat over het versturen van chocoladerepen meestal niet de afdeling die het probleem echt kan oplossen
Nogmaals, zelfs als je die lijn doortrekt duurt het nog maanden. Jij noemt het "grote happen", maar zo groot zijn die happen niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan de passage over de grote happen van de laatste weken. Ik hoop ontzettend dat die lijn de komende dagen/week wordt doorgetrokken en waarom zou dat niet kunnen?
Het is een sterkte minderheid maar je hoort het hier en daar toch alquote:Op maandag 1 februari 2021 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit wil ik toch wel sterk bestrijden. Dit is echt ver van de realiteit.
Want in dit geval werden zaken niet via whatsapp besproken?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bewustwording is als ik met een collega bijvoorbeeld een klantcase zou bespreken in een whatsapp groep (die bijvoorbeeld voor ziekmeldingen, uitjes is bedoeld), dit heeft niets met bewustwording te maken, maar met IT systemen die gebruikt worden voor zaken waar ze niet voor zijn gemaakt.
Bewustzijn? Ik mag hopen dat als je bij de GGD werkt, dat je dat na 2 minuten duidelijk is, je gaat toch ook geen chocola aan een brandweerman geven: Let op, vervang op tijd de batterijen van uw CO melder!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Topactie!
Creert weer een stukje bewustzijn en ook leuk dat er zelfspot in zit.
Die geluiden hoor ik nauwelijks. En als die geluiden er wel zijn twijfel ik zeer sterk aan de kwaliteiten van die betreffende leerkracht.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Het is een sterkte minderheid maar je hoort het hier en daar toch al
20% per week, noem het maar niet groot.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, zelfs als je die lijn doortrekt duurt het nog maanden. Jij noemt het "grote happen", maar zo groot zijn die happen niet.
De logica van deze post snijdt ook geen hout, kamikaze is zwaar overtrokken. Het heropenen van scholen heeft veel meer consequenties dan alleen maar leerlingen die leraren lopen te besmetten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, als er nu een overtuigend rapport lag dat een en ander relatief veilig kan, maar het OMT zegt zelf dat dit kan leiden tot een hogere ziekenhuisbezetting. Jij mag echter lekker kamikaze voor de klas gaan staan voor het algemeen belang.
Nou ja, dat vond ik al treurig genoeg, waarschijnlijk omdat men bij de callscenter een Office365 account van 6 euro per medewerker te duur vind zodat men gewoon teams kan gebruiken.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want in dit geval werden zaken niet via whatsapp besproken?
Ik hoor het nergens. En dat is maar goed ook, want het slaat nergens op.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Het is een sterkte minderheid maar je hoort het hier en daar toch al
Behalve dat het geen 20% is.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
20% per week, noem het maar niet groot.
We gaan het hier niet eens over worden.
Squote:
Los van de boodschap moet jij je afvragen of jij wil samenwerken met dat verwerpelijke bedrijf, waarvan directeur Henk Jan Belt vernieling (graffiti) als een marketingmiddel ziet.quote:
wat zijn de vrouwen hard tegenwoordig.....quote:Op maandag 1 februari 2021 10:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had niet eens naar jou gekeken, alleen naar de chocola
Ik had liever een andere tekst op de chocola gezien:quote:
Dat maak jij ervan en is eigenlijk niet relevant. Het feit is dat ze via whatsapp hebben overlegd en dat daar dus een stukje bewustwording voor nodig is.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, dat vond ik al treurig genoeg, waarschijnlijk omdat men bij de callscenter een Office365 account van 6 euro per medewerker te duur vind zodat men gewoon teams kan gebruiken.
ik zoek al even een bron hiervoor, heb je die paraat?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de sluiting was het percentage besmette docenten lager dan gemiddeld over een aantal andere beroepsgroepen die veel directe contacten hebben. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je een oudere leerkracht bent die een zwakke gezondheid heeft, maar daar moet je als school dan maar maatwerk op leveren. Gemiddeld genomen is er niet zo veel aan de hand.
Jawel hoor.quote:
quote:Op maandag 1 februari 2021 11:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik had liever een andere tekst op de chocola gezien:
"Deze Tony is voor NA werktijd"
"De rest van Nederland ziet wel de urgentie van sneller prikken"
Het punt is, is dat WA niet bedoeld is voor bedrijfsgevoelige informatie, laat staan voor medische zaken.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan en is eigenlijk niet relevant. Het feit is dat ze via whatsapp hebben overlegd en dat daar dus een stukje bewustwording voor nodig is.
Nou nou, waren de citroenkogels in de aanbieding.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
S
[..]
Los van de boodschap moet jij je afvragen of jij wil samenwerken met dat verwerpelijke bedrijf, waarvan directeur Henk Jan Belt vernieling (graffiti) als een marketingmiddel ziet.
quote:Op maandag 1 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou nou, waren de citroenkogels in de aanbieding.
Nee hoor, er is geen enkele dag dat het reproductiegetal onder de 0,85 zit. Sterker nog, het komt vrijwel niet onder de 0,9.quote:
En daar is dus blijkbaar een stukje bewustwording voor nodig.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt is, is dat WA niet bedoeld is voor bedrijfsgevoelige informatie, laat staan voor medische zaken.
Voor de sluiting hebben die mensen 4/5 maand voor de klas gestaan. Het is net alsof dat na een maand lockdown ineens compleet vergeten is. Waar waren toen al die zorgen? Waar was toen het gebedel om vaccins? Of vragen om richtlijnen en advies en dan zeiken dat het onmogelijk is?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De logica van deze post snijdt ook geen hout, kamikaze is zwaar overtrokken. Het heropenen van scholen heeft veel meer consequenties dan alleen maar leerlingen die leraren lopen te besmetten.
Voor de sluiting was het percentage besmette docenten lager dan gemiddeld over een aantal andere beroepsgroepen die veel directe contacten hebben. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je een oudere leerkracht bent die een zwakke gezondheid heeft, maar daar moet je als school dan maar maatwerk op leveren. Gemiddeld genomen is er niet zo veel aan de hand.
Nee, Tony's Chocolonely is gewoon een verwerpelijk bedrijf.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou nou, waren de citroenkogels in de aanbieding.
Dat zal opnieuw allemaal wel, maar de week op week afname was 20%. Grote hap.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee hoor, er is geen enkele dag dat het reproductiegetal onder de 0,85 zit. Sterker nog, het komt vrijwel niet onder de 0,9.
Als je mij niet gelooft, vraag het aan anderen hier, zoals @:chratnox , @:_serial_ en @:VoMy . Of neem een kijkje in dat datavertragingstopic. Je focust te veel op die dagkoersen.
Het RIVM rapporteert morgen gewoon weer een R van boven de 0,9.
Ik hoor het al. De kindjes moeten naar school. Dan is iedere discussie zinloos.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De logica van deze post snijdt ook geen hout, kamikaze is zwaar overtrokken. Het heropenen van scholen heeft veel meer consequenties dan alleen maar leerlingen die leraren lopen te besmetten.
Als je examenklassen lesgeeft sta je nog steeds voor de klas. Als je in het po voor de opvang-kinderen moet zorgen, en dat schijnen er nogal wat te zijn, dan ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de sluiting hebben die mensen 4/5 maand voor de klas gestaan. Het is net alsof dat na een maand lockdown ineens compleet vergeten is. Waar waren toen al die zorgen? Waar was toen het gebedel om vaccins? Of vragen om richtlijnen en advies en dan zeiken dat het onmogelijk is?
Het gaat zo schrikbarend snel, die gewenning.
Als je uitgangspunt het tegenovergestelde is, dan is iedere discussie ook zinloos.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik hoor het al. De kindjes moeten naar school. Dan is iedere discussie zinloos.
Die bewustwording zou terecht zijn als men die mensen faciliteiten aanbied welke geschikt zijn voor vertrouwelijke informatie. Echter men zorgt niet eens voor fatsoenlijk beveiligde laptops, laat staan een fatsoenlijk toegangsbeheer, AD authenticatie of extra encryptie. Dan hoef je niet eens te beginnen over bewustwording. Deze bedrijven zou men per direct moeten afsluiten van de overheidsdatabases, het is sowieso een godswonder dat ze daar uberhaupt al toegang toe hebben omdat het tegen elke vorm van afspraken ingaan die gelden voor toegang tot deze gegevens.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En daar is dus blijkbaar een stukje bewustwording voor nodig.
Ach tot nu toe hebben alweer 14.000 leraren de petitie getekend. Ik vind het een beetje ongepast. Huilen over ziekteverzuim, ja en in de zorg dan? Ook daar is nu mega veel ziekteverzuim en de mensen die overblijven draaien ook 10 daagse diensten van 10 uur. Die hoor je niet, want dat kan niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die geluiden hoor ik nauwelijks. En als die geluiden er wel zijn twijfel ik zeer sterk aan de kwaliteiten van die betreffende leerkracht.
'Wij willen slaafvrije chocola!'quote:Op maandag 1 februari 2021 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, Tony's Chocolonely is gewoon een verwerpelijk bedrijf.
Laten we het hopen. Maar sowieso, het idee dat het een maand later ineens levensgevaarlijk is om voor de klas te staan terwijl men dat 4 maanden lang zonder gezeur gewoon gedaan heeft in dezelfde situatie is echt bizar. Sterker nog, we hebben nu een stevigere lockdown dan ooit dus lesgeven op de basisschool is veiliger dan vorig najaar.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je examenklassen lesgeeft sta je nog steeds voor de klas. Als je in het po voor de opvang-kinderen moet zorgen, en dat schijnen er nogal wat te zijn, dan ook.
Ik heb overigens het idee dat deze petitie van een vrij marginaal clubje komt.
Nee, het is nog steeds volkomen legitiem. Dat er geen alternatieven zijn betekent nog steeds niet dat je die gegevens via WhatsApp moet gaan delen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die bewustwording zou terecht zijn als men die mensen faciliteiten aanbied welke geschikt zijn voor vertrouwelijke informatie. Echter men zorgt niet eens voor fatsoenlijk beveiligde laptops, laat staan een fatsoenlijk toegangsbeheer, AD authenticatie of extra encryptie. Dan hoef je niet eens te beginnen over bewustwording. Deze bedrijven zou men per direct moeten afsluiten van de overheidsdatabases, het is sowieso een godswonder dat ze daar uberhaupt al toegang toe hebben omdat het tegen elke vorm van afspraken ingaan die gelden voor toegang tot deze gegevens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |