Kinderen hebben aan de lopende band een snotneus. En dan bij iedere snotneus: Hup testen en tot de uitslag de hele klas in quarantaine. Dan ben je denk ik voortdurend in quarantaine.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?
niet ? jawel hoorquote:Op maandag 1 februari 2021 09:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.
Die lullo's hebben zelf geen kinderen .quote:Op maandag 1 februari 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.
Bron ?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Die lullo's hebben zelf geen kinderen .
Zo zou het moeten zijn. Onze regering heeft zijn lot in de handen van het OMT gelegd, en als de regering zich moet verantwoorden wijzen ze naar het OMT met de opmerking dat het "moest" van het OMT. Zelf beslissingen die ze zelf wilden maken moesten een goedkeuringsstempel van het OMT krijgen, zodat ze ook bij eigen betoch naar het OMT konden wijzen.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt mij niet gek om een medisch advies, economisch advies en sociaal advies apart te hebben en een politiek die dat afweegt. Dat is zo ongeveer de kern van politiek.
A plan without flawsquote:Op maandag 1 februari 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.quote:
Het zijn voornamelijk artsen, diezelfde groep die zegt dat als je niet stopt met roken, niet vaker gaat sporten en beter gaat eten dat je dan de 50 misschien niet haalt. Daarmee hebben ze je dan een advies gegeven en mag je het zelf verder uitzoeken. Als ik zo om me heen kijk zijn dergelijke adviezen ook niet altijd opgevolgdquote:Op maandag 1 februari 2021 09:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.
Tja, en zo heb je ook niet rokende, gezond levende mensen van 42, die opeens terminale longkanker krijgen uit het niets, terwijl opa Henkie om de hoek op zijn 74e gewoon elke dag zijn vanelle shag rookt.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk artsen, diezelfde groep die zegt dat als je niet stopt met roken, niet vaker gaat sporten en beter gaat eten dat je dan de 50 misschien niet haalt. Daarmee hebben ze je dan een advies gegeven en mag je het zelf verder uitzoeken. Als ik zo om me heen kijk zijn dergelijke adviezen ook niet altijd opgevolgd
Men schijnt daar wel eens te vergeten dat een samenleving geen laboratorium is met vastgestelde condities, waarbij draaien aan knop A ook daadwerkelijk het gewenste effect in object A teweeg brengt.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze denken daar ook nog steeds dat je middelbare scholieren anderhalve meter afstand van elkaar zou kunnen laten houden. Ze hebben daar een grenzeloos vertrouwen in de programmeerbare mens.
Oh heerlijk!quote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
https://www.nieuwnieuws.n(...)inopak-uit-te-laten/
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja dit is vrij briljant, oprechtquote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Genotquote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
De klas gaat pas in quarantaine bij een positieve testuitslag van leerkracht of klasgenoot, als ik het goed gelezen heb.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Kinderen hebben aan de lopende band een snotneus. En dan bij iedere snotneus: Hup testen en tot de uitslag de hele klas in quarantaine. Dan ben je denk ik voortdurend in quarantaine.
Zegt een held van achter zijn toetsenbord.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
de basisschoolleraren hebben ook weer een moment gevonden om te klagen hoorNog even volhouden helden, bijna weer een week vakantie.
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen, best logisch dat er dan wat extra regels komen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Is er wel eens niet wat te zeuren?
Nu gaan toch in ieder geval de basisscholen open, zoals zo veel mensen willen, maar dan is het weer niet goed, want ze gaan niet zonder maatregelen en waarschuwingen open?
[..]
De klas gaat pas in quarantaine bij een positieve testuitslag van leerkracht of klasgenoot, als ik het goed gelezen heb.
Bovendien is voor kinderen testen nodig bij snotneus in combinatie met hoesten. Alleen een snotneus dus niet, volgens mij.
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
de basisschoolleraren hebben ook weer een moment gevonden om te klagen hoorNog even volhouden helden, bijna weer een week vakantie.
quote:Op maandag 1 februari 2021 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ook bij een veel besmettelijkere variant zal de stijging op zeker moment stoppen, omdat mensen hun gedrag aanpassen naarmate de situatie kritieker wordt. Maar met de nieuwe variant duurde het langer voordat dat moment bereikt werd: het aantal patienten in het ziekenhuis bvb piekte op 39204 (18 januari), 80% hoger dan de piek in april (21684).quote:Op maandag 1 februari 2021 09:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar ook in de UK loopt het niet volledug uit de hand toch.
Het lijkt relatief mee te vallen.
Op basisscholen viel dat toch nog wel mee?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen, best logisch dat er dan wat extra regels komen.
maar idd, gaan ze open is het nog niet goed
Nu wordt de poot echter stijf gehouden en krijgen ze geen voorrang.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
Ik vind het ook wat vreemd om een week voor de vakanties (zuid) weer te starten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.
Nu voelt het als een gehaaste politieke beslissing met oog op de verkiezingen.
Eh, nee.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:12 schreef Predator40 het volgende:
afgelopen december liep het compleet uit de klauwen met besmettingen op scholen,
Dat is ook zo en is dat erg?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hadden het misschien beter over de krokusvakantie heen moeten trekken.
Nu voelt het als een gehaaste politieke beslissing met oog op de verkiezingen.
Hoezo geschat, je moet je BSN opgeven als je gevaccineerd wordt. Ze kunnen dan toch op het uur nauwkeurig zien hoeveel mensen de eerste en tweede prik gehad hebben?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
Inderdaad. Dat gezeik over die vakanties altijd.... als je dat zo graag ook wil blijkbaar ga dan zelf in het onderwijs werken. Er is werk zat. Maar dat zal wel weer niet interessant genoeg zijn. Dan maar even klagen op een forum over die verwende docenten.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zegt een held van achter zijn toetsenbord.
Wat hadden ze dan moeten doen? Geen boetes uitschrijven?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
En zo blijkt de avondklok uiteindelijk niks meer dan een melkkoe voor fanatieke bonnetjesschrijvers.
De opbrengst min de kosten kunnen weleens negatief zijn, zoals in de eerste paar dagen van de lockdown, of werken agenten voor niks?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
En zo blijkt de avondklok uiteindelijk niks meer dan een melkkoe voor fanatieke bonnetjesschrijvers.
Ja maar rapportagevertraging. Overigens noemen de ziekenhuizen dat “aperte onzin”...quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo geschat, je moet je BSN opgeven als je gevaccineerd wordt. Ze kunnen dan toch op het uur nauwkeurig zien hoeveel mensen de eerste en tweede prik gehad hebben?
Weet ik niet, maar zoveel valt er niet te tonen, dit zijn de laatste drie datapunten wat de nieuwe variant betreft:quote:Op maandag 1 februari 2021 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is hier ergens een grafiekje van of iets?
Ik werk er niet vanwege het absurd lage salarisquote:Op maandag 1 februari 2021 10:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat gezeik over die vakanties altijd.... als je dat zo graag ook wil blijkbaar ga dan zelf in het onderwijs werken. Er is werk zat. Maar dat zal wel weer niet interessant genoeg zijn. Dan maar even klagen op een forum over die verwende docenten.
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? Geen boetes uitschrijven?
Als het zo goed uitkomt, waarom zouden ze dan nu pas met deze rekenmethode komen en niet twee weken eerder?quote:Op zondag 31 januari 2021 21:48 schreef Luke83 het volgende:
Wat is dit nu weer voor geneuzel dat er 'opeens' 100.000 mensen meer gevaccineerd zijn? Komt wel erg goed uit dat bericht nu.
Ik mag hopen dat jij niet voor een commercieel bedrijf werkt.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik werk er niet vanwege het absurd lage salaris
Dat zou kunnen, maar het staat los van of het ingezet is als mogelijk melkkoe van de staat.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.
Middelbaar onderwijs verdient behoorlijk goed, Basisschool, redelijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.
Want dat valt best wel mee.
Zeker wel. Mijn max salaris zou geloof ik max 6000 zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal waarschijnlijk niet eens gekeken hebben in de CAO maar roept vast maar iets.
Want dat valt best wel mee.
Ik werk voor een hogeschool. Niet als docent, maar goed... kan iig wel melden dat de arbeidsvoorwaarden en het salaris zéker niet benedengemiddeld zijnquote:Op maandag 1 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Want dat valt best wel mee. VErder zal geen enkele andere nieuwe werkgever m'n 12 weken extra vakantie t.o.v zijn karige standaard compenseren in geld dus bij een overstap zal ik er hoogstwaarschijnlijk per saldo op achteruit gaan.
wat zit je dan te klagen?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker wel. Mijn max salaris zou geloof ik max 6000 zijn.
Het aantal besmettingen gaat over alles. maar was idd benieuwd naar de verdeling.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:
Weet ik niet, maar zoveel valt er niet te tonen, dit zijn de laatste drie datapunten wat de nieuwe variant betreft:
Week 53 (28 dec - 3 jan): 5%
Week 1 (4-10 jan): 12%
Week 2 (11-17 jan): 20%
en grafieken van het aantal besmettingen vind je hier: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
beetje compensatie voor al de overuur kostenquote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar wordquote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat zit je dan te klagen?
dat pakt iedereen op fok toch minimaal?
Dit dus.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
Als het goed is worden de eerste vaccins van AZ volgende week geleverd, de huisartsen zouden die moeten gaan prikken.
waarom is er dan nog steeds helemaal niks bekend bij de huisartsen ?
best kort dag zou je zeggen ?
of gaan we ze eerst weer weken opslaan en dan schatten dat er 200.000 zijn gezet ?![]()
Het moet wel zorgvuldig gebeuren!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
Als het goed is worden de eerste vaccins van AZ volgende week geleverd, de huisartsen zouden die moeten gaan prikken.
waarom is er dan nog steeds helemaal niks bekend bij de huisartsen ?
best kort dag zou je zeggen ?
of gaan we ze eerst weer weken opslaan en dan schatten dat er 200.000 zijn gezet ?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |