Op basis van deze gegevens (elke week ongeveer een verdubbeling) zou je denken dat de schatting eerder te laag dan te hoog was. Als het aan hetzelfde tempo zou toenemen zou je uitkomen op ongeveer 32% in week 3 (18 tot 24 jan), 46% in week 4 (25 tot 31 jan), 63% in week 5 (eerste week van februari).quote:Op maandag 1 februari 2021 07:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eind week 3/begin week 4, had ff duidelijker moeten zijn. Die schatting van RIVM was onderdeel van de wekelijkse cijfers en werd tot dat moment ingeschat op 30%. Dus, afgelopen maandag (25/1) schatten ze het in op 30%.
Dan lijken ze vooralsnog vrij goed te zitten met de schatting?
Wacht maar tot de Britse versie uit de schaduw treedt, deze versie heeft zitten wachten op zo'n moment.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:14 schreef Dven het volgende:
Jaaaaaa vanaf vandaag mag ik weer naar de sportscholen en zijn de grote malls weer geopend![]()
![]()
Daarentegen sinds vandaag voor het eerst wel verplicht om een medisch masker te dragen in plaats van dat een sjaal/bandana/whatever ook goed isMarginalistisch gedoe.
vooral malls, daar is de Britse dol op. Nachtleven trouwens ook, dan slaat die ook keihard toe. Het liefst in een kort rokje, liggend op straat.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar tot de Britse versie uit de schaduw treedt, deze versie heeft zitten wachten op zo'n moment.
Dat zou dus betekenen dat B1.1.7 echt aan een opmars bezig is?quote:Op maandag 1 februari 2021 07:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eind week 3/begin week 4, had ff duidelijker moeten zijn. Die schatting van RIVM was onderdeel van de wekelijkse cijfers en werd tot dat moment ingeschat op 30%. Dus, afgelopen maandag (25/1) schatten ze het in op 30%.
Dan lijken ze vooralsnog vrij goed te zitten met de schatting?
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.quote:
Helemaal stopgezet?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.
Van wat ik hier in de omgeving gehoord heb wel. Misschien dat lopende trajecten doorgezet zijn?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Helemaal stopgezet?
De zus van mijn vriend heeft in 2020 gewoon meerdere trajecten kunnen doorlopen.
Dat durf ik niet te zeggen, weet niet precies wanneer ze begonnen zijn precies. Weet wel dat het soms wat lastig was voor haar, aangezien haar vriend ook niet altijd mee mocht naar afspraken.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Van wat ik hier in de omgeving gehoord heb wel. Misschien dat lopende trajecten doorgezet zijn?
Dat was onvermijdelijk, ook strengere maatregelen zullen dat niet vertragen, want ze hebben op beide varianten effect.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat B1.1.7 echt aan een opmars bezig is?
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was onvermijdelijk, ook strengere maatregelen zullen dat niet vertragen, want ze hebben op beide varianten effect.
In België verwacht men dat de variant 90% eind februari of begin maart 90% van de besmettingen de Britse variant zal zijn.
Waarschijnlijk niet, want het effect was reeds tijdens de zomer zeer groot, als die behandelingen eind februari, begin maart gestopt werden zou je daar pas vanaf september of oktober iets van beginnen te zien.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik mis het stukje of er net zoveel baby's geboren zijn als een jaar eerder. Daarnaast zijn behandelingen zoals IUI en IVF volledig stopgezet medio 2020. Geen idee of dat verband houdt.
Dat weet ik niet, want het laatste wat ik erover heb gelezen is dit:quote:Op maandag 1 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt. Ik moet toegeven dat het tot nu toe beter gaat dan ik verwacht had, als m'n berekening klopt waren er vorige week (tot zaterdag) 17% minder besmettingen dan een week eerder.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar komt het dan vandaan dat die variant niet zo besmettelijk is en heel erg meevalt?
Maar ook in de UK loopt het niet volledug uit de hand toch.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt. Ik moet toegeven dat het tot nu toe beter gaat dan ik verwacht had, als m'n berekening klopt waren er vorige week (tot zaterdag) 17% minder besmettingen dan een week eerder.
Misschien willen ze vermijden wat in België gebeurde: de vorige regering was niet tevreden met de adviezen, dus wijzigde ze de samenstelling van de adviesgroep: enkele virologen werden vervangen door economen en vertegenwoordigers van belangengroepen (oa de evenementensector).quote:Op maandag 1 februari 2021 09:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel intrigerend dat zo'n OMT ook gewoon zeer gevoelig is voor maatschappelijke (en politieke?) druk. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze maatschappelijke afwegingen maken, terwijl ze daar dan juist weer niet voor geleerd hebben. Dat zou eens andersom moeten gebeuren, dat gedragswetenschappers gingen bepalen wat al dan niet aanvaardbaar is voor IC's etc.
Is hier ergens een grafiekje van of iets?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:28 schreef crystal_meth het volgende:
Dat lijkt misschien zo omdat het aantal nieuwe besmettingen nog steeds daalt terwijl de nieuwe variant sterk stijgt.
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?quote:Op maandag 1 februari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
Als ik zo zie onder welke voorwaarden ze de scholen weer willen openen dan heb ik liever dat ze gewoon dicht blijven hoor. Jezus.
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja, maar wel logisch dat er wat regels zijn toch ?
Als het OMT op de dertiende verdieping van hun kantorengebouw bedenken dat dat werkt, dan gaan we dat dus wel doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar we gaan geen jonge kinderen testen, 5 dagen in quarantaine met de hele klas en met kleuren hesjes werken. Hou op schei uit zeg.
Lijkt mij niet gek om een medisch advies, economisch advies en sociaal advies apart te hebben en een politiek die dat afweegt. Dat is zo ongeveer de kern van politiek.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien willen ze vermijden wat in België gebeurde: de vorige regering was niet tevreden met de adviezen, dus wijzigde ze de samenstelling van de adviesgroep: enkele virologen werden vervangen door economen en vertegenwoordigers van belangengroepen (oa de evenementensector).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |