Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
(een deel van de) scholen zijn wel degelijk gesloten geweest:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)vaccin-criminaliteit
Ja vroeg in de morgen geloof ik, maar vind dat een beetje flauwekul, wij hebben gewoon geregeld dat de boodschappen bij mijn ouders voor de deur komen, en van de zomer geregeld dat ze op een mooie camping konden staan. Tijdens bezoek gewoon op een paar meter afstand blijven, het is echt allemaal geen raketwetenschap.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Samen boodschappen doen om 17:00 uur.
Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als je mantelzorger pre of asymptomatisch is bijvoorbeeld.
Volgens mijn vaste supermarkt is het geen enkel moment drukker in de winkel dan dat speciale ouderenuurtjequote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Samen boodschappen doen om 17:00 uur.
Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Mits het besmetting tegengaatquote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
Het blijft er vanaf hangen hoeveel risico je neemt uiteraard, in een rustige winkel loop je niet veel risico op, maar het is wel weer een risico wat je neemt. Mijn ouders hebben 2 keer per week een schoonmaakhulp, hebben ze mee geregeld dat die komt als ze zelf even een rondje in de buitenlucht gaan lopen, het zijn kleine dingen die net het verschil kunnen maken.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je voorzichtig bent loop je iig minder risico, niet geen risico.
Het blijft soms echt stomme pech
Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?
Je kunt elkaar ook zien met een paar meter er tussen, uiteraard bij voorkeur in de buitenlucht. Het is niet ideaal, maar het voorkomt wel risico, voor mensen in instellingen is het wel lastig natuurlijk, daar is dat allemaal een stuk complexer.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.
Dat kan, maar dan moet het niet gebracht worden alsof dat voor heel Zweden het geval isquote:Op maandag 1 februari 2021 00:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, ik denk dat het efficiënter is om 1 thuiszorger te vaccineren die 10 ouderen verzorgt, dan dat je 5 van die ouderen vaccineert en niet de thuiszorger.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.
Dat is wel een beetje het probleem hé.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan van hun ook niet verwachten.....
Maar als nu blijkt dat de besmettingen in de verpleeghuizen gaan oplopen door de vaccinaties dan lijkt me het doel voorbijgeschoten.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
toch wel fijn die ervaringen uit Zweden, lees vooral door. Zweden zette in op eigen verantwoordelijk, zoveel mogelijk blijven bewegen, zoveel mogen ontmoetingen in de buitenlucht en kijk hoe het nu gaat in Zweden.
Zweden heeft sowieso een voordeel dat ze het virus meer de kans hebben gegeven in het begin van de pandamie, dus ten opzichte van andere landen hebben ze meer immuniteit opgebouwd.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.
[ twitter ]
In combinatie met de "ja maar ik,...." mentaliteit, dat is waar ik nog het meest ziek van word in dit land, je kunt niet iets vragen aan de mensen of ze denken wel weer een uitzondering te zijn, en dan hebben we het echt niet over draconische maatregelen, maar over iets als heel simpels als bijvoorbeeld het verplicht moeten hebben van een winkelmandje, ook als je even 1 boodschap moet halen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het probleem hé.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.
Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.
[ twitter ]
Het leek daar zo vrij maar ze zaten daar ook al wel aan de limieten voor groepsgroottes en dat soort dingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
Een van de redenen waarom ze voor dit beleid hadden gekozen is dat ik ook omdat het makkelijker vol te houden zou zijn. Kan ook prima kloppen! Zou er ook veel minder moeite mee hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |