abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2021 @ 00:05:11 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197756151
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik vind er ook wat van ;)
Crap, gehapt :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197756153
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

(een deel van de) scholen zijn wel degelijk gesloten geweest:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)vaccin-criminaliteit
Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197756165
quote:

[..]

Samen boodschappen doen om 17:00 uur.

Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Ja vroeg in de morgen geloof ik, maar vind dat een beetje flauwekul, wij hebben gewoon geregeld dat de boodschappen bij mijn ouders voor de deur komen, en van de zomer geregeld dat ze op een mooie camping konden staan. Tijdens bezoek gewoon op een paar meter afstand blijven, het is echt allemaal geen raketwetenschap.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197756178
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als je mantelzorger pre of asymptomatisch is bijvoorbeeld.
Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
  maandag 1 februari 2021 @ 00:07:28 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197756181
quote:

[..]

Samen boodschappen doen om 17:00 uur.

Bestaat dat ouderen uurtje nog eigenlijk?
Volgens mijn vaste supermarkt is het geen enkel moment drukker in de winkel dan dat speciale ouderenuurtje _O- :')

Rond zes uur of rond half acht is er geen hond, heerlijk winkelen
  maandag 1 februari 2021 @ 00:08:26 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197756189
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik had het meer over zelfstandig wonende ouderen, daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat eerst alle zorgverleners gevaccineerd dienen te worden, dat is een stuk effectiever dan de ouderen.
Mits het besmetting tegengaat

Als je wel kunt overdragen is zorgverleners vaccineren minder handig als start. Tenzij andere motieven zoals voldoende personeel beschikbaar hebben
pi_197756194
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je voorzichtig bent loop je iig minder risico, niet geen risico.

Het blijft soms echt stomme pech
Het blijft er vanaf hangen hoeveel risico je neemt uiteraard, in een rustige winkel loop je niet veel risico op, maar het is wel weer een risico wat je neemt. Mijn ouders hebben 2 keer per week een schoonmaakhulp, hebben ze mee geregeld dat die komt als ze zelf even een rondje in de buitenlucht gaan lopen, het zijn kleine dingen die net het verschil kunnen maken.
  maandag 1 februari 2021 @ 00:09:15 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197756195
quote:

[..]

Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 00:10:15 #59
5428 crew  miss_sly
pi_197756201
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat mensen zo hard proberen om het Zweedse beleid onderuit te halen met het continue proberen te bewijzen van dat ze daar wel (lichte) maatregelen hebben genomen. Het laat wel degelijk zien dat je ook zonder doorslaande verplichtingen en ophokplichten een stabiele situatie kan krijgen. Vrijwel alles in Zweden is een advies geweest.
Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 februari 2021 @ 00:12:05 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197756211
Ik hoop dat Zweden deze zomer weer bereikbaar is voor dit tuigland hier

Dan ga ik er dubbel zo hard van genieten iig
pi_197756212
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar als iemand iets beweert dat niet waar is, is het toch logisch dat dat wordt weersproken? Dat wordt ook wel eens fake news genoemd, en dat willen we niet, toch?
Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?
pi_197756215
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan van hun ook niet verwachten dat ze een jaar lang hun (klein)kinderen niet hebben gezien en niet naar een winkel zijn geweest.
Je kunt elkaar ook zien met een paar meter er tussen, uiteraard bij voorkeur in de buitenlucht. Het is niet ideaal, maar het voorkomt wel risico, voor mensen in instellingen is het wel lastig natuurlijk, daar is dat allemaal een stuk complexer.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 00:13:43 #63
5428 crew  miss_sly
pi_197756226
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Het kan toch zijn dat die man inderdaad geen mondkapjes heeft hoeven te dragen, niet opgesloten is geweest en de school van zijn kinderen niet dichtgegaan is. Dat er inderdaad alleen regionale maatregelen genomen zijn als het echt nodig was?
Dat kan, maar dan moet het niet gebracht worden alsof dat voor heel Zweden het geval is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197756231
quote:

[..]

Niet als je ziekenhuizen wilt ontlasten en eerder van maatregelen af wil.
pi_197756245
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat valt te betwijfelen, ik denk dat het efficiënter is om 1 thuiszorger te vaccineren die 10 ouderen verzorgt, dan dat je 5 van die ouderen vaccineert en niet de thuiszorger.
  maandag 1 februari 2021 @ 00:15:45 #66
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197756246
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan van hun ook niet verwachten.....
Dat is wel een beetje het probleem hé.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197756248
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar als nu blijkt dat de besmettingen in de verpleeghuizen gaan oplopen door de vaccinaties dan lijkt me het doel voorbijgeschoten.
pi_197756255
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

toch wel fijn die ervaringen uit Zweden, lees vooral door. Zweden zette in op eigen verantwoordelijk, zoveel mogelijk blijven bewegen, zoveel mogen ontmoetingen in de buitenlucht en kijk hoe het nu gaat in Zweden.
Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.

twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197756272
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.

[ twitter ]
Zweden heeft sowieso een voordeel dat ze het virus meer de kans hebben gegeven in het begin van de pandamie, dus ten opzichte van andere landen hebben ze meer immuniteit opgebouwd.

Wij hadden ook eerder moeten versoepelen.
pi_197756280
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het probleem hé.. van iedereen wordt al 10 maanden iets verwacht.
In combinatie met de "ja maar ik,...." mentaliteit, dat is waar ik nog het meest ziek van word in dit land, je kunt niet iets vragen aan de mensen of ze denken wel weer een uitzondering te zijn, en dan hebben we het echt niet over draconische maatregelen, maar over iets als heel simpels als bijvoorbeeld het verplicht moeten hebben van een winkelmandje, ook als je even 1 boodschap moet halen.
pi_197756290
Ik ga in ieder geval slapen, welterusten.
pi_197756299
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kan onderstaande iemand mij dit uitleggen of duiden? Bij voorbaat dank. Het laat zien dat je kennelijk met weinig maatregelen een R van onder de 1 kan krijgen. Dit alles zonder doorgeslagen lockdowns en mondkapjesplichten. Hoe kan zo'n curve vanzelf afbuigen in een griepseizoen, dat moet wel immuniteit in een populatie zijn.

[ twitter ]
Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.
pi_197756309
twitter

Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
zie email 27 oktober
pi_197756310
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het leek daar zo vrij maar ze zaten daar ook al wel aan de limieten voor groepsgroottes en dat soort dingen.
Maar ik ben er in de zomer geweest, en er is één groot verschil met hier, nl. daar word je niet als een kleuter behandeld, dus geen overdreven gedoe met looproutes, anderhalvemeterbordjes en andere achterlijke vertrutting.
Uiteindelijk komt alles in de praktijk op hetzelfde neer als hier: veelvuldige reductie van sociale contacten. Maar de manier waaróp was (en is denk ik) anders, en een ver-a-de-ming kan ik je vertellen.
I'll give you something to do
pi_197756315
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat volgens mij in Zweden al heel veel scheelde was dat mensen daar gewoon luisteren als ze gevraagd word wat afstand van elkaar te houden, volgens mij waren daar ook aan het begin al allerlei memes over dat Zweden sowieso niet graag dicht bij elkaar zijn, en dat dat advies dus vrij simpel op te volgen was.
Een van de redenen waarom ze voor dit beleid hadden gekozen is dat ik ook omdat het makkelijker vol te houden zou zijn. Kan ook prima kloppen! Zou er ook veel minder moeite mee hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')