Daar zijn 'wij' Nederlanders goed in hé.. alles tot het ziekelijke aan toe willen reguleren.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef galantis het volgende:
[..]
daar wordt je niet als een kleuter behandeld, dus geen overdreven gedoe met looproutes, anderhalvemeterbordjes en andere achterlijke vertrutting.
Nee, want die thuiszorger komt sowieso minder in het ziekenhuis terecht en bovendien is het vaccin er op gericht om symptomen tegen te gaan en niet verspreiding. Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, ik denk dat het efficiënter is om 1 thuiszorger te vaccineren die 10 ouderen verzorgt, dan dat je 5 van die ouderen vaccineert en niet de thuiszorger.
Edit: laat maar, vragen naar de bekende weg.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
Tjah, het vervelendee met maatregelen is dat ze vooral werken als iedereen ze zich er aan houd, in Nederland he je vrij veel figuren die gewoon heerlijk vinden om dwars te doen, want: ZE GAAN MIJ NIET VERTELLEN WAT IK MOET DOEN. Nou dit in combinatie, met volledige onwetendheid, dan heb je wel een goede combo te pakken voor een snelle verspreiding. Net zoals al die figuren die zonder enige kennis roepen: Ik heb vertrouwen in mijn immuunsysteem! Echt als ik dat zo hoor, dan zou half Nederland een superwetenschapper zijn, ware het niet waarschijnlijk 80 procent het verchil niet eens weet tussen een virus en een bacterie.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ze voor dit beleid hadden gekozen is dat ik ook omdat het makkelijker vol te houden zou zijn. Kan ook prima kloppen! Zou er ook veel minder moeite mee hebben.
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.
Nog niet volledig bekend, aan te nemen valt dat verspreiding van het virus iig minder wordt doordat je zelf niet tot nauwelijks ziek wordt en dus weinig viral load hebtquote:Op maandag 1 februari 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.
Tsja, je hoeft ook geen wetenschapper te zijn om artikelen of presentaties van oa Jaap V. Dissel te zien dat het virus voor 98% van de bevloking geen tot milde klachten geeft. Dus dan moeten de maatregelen ook een beetje in proportie. Maatregelen zoals in Zweden zijn geweest veel makkelijker vol te houden en misschien hebben ze inderdaad wel voordeel van de grote hoeveelheid besmettingen die ze hebben gehad in het voorjaar of de zomer.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah, het vervelendee met maatregelen is dat ze vooral werken als iedereen ze zich er aan houd, in Nederland he je vrij veel figuren die gewoon heerlijk vinden om dwars te doen, want: ZE GAAN MIJ NIET VERTELLEN WAT IK MOET DOEN. Nou dit in combinatie, met volledige onwetendheid, dan heb je wel een goede combo te pakken voor een snelle verspreiding. Net zoals al die figuren die zonder enige kennis roepen: Ik heb vertrouwen in mijn immuunsysteem! Echt als ik dat zo hoor, dan zou half Nederland een superwetenschapper zijn, ware het niet waarschijnlijk 80 procent het verchil niet eens weet tussen een virus en een bacterie.
Ja. Vaak is het hier overigens ook nog eens op vrijwillige basis. Er is niemand die aan winkels vraagt om het publiek dood te gooien met die overbodige waarschuwingen van 'anderhalve meter!!!' en 'mondkapje verplicht!!!'. Ik weet niet wat het is, men lijkt het gewoon té goed te willen doen, tot het bloedirritante aan toe. Vast onder het mom van baat het niet, schaadt het niet. Nou wat mij betreft schaadt het wel.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar zijn 'wij' Nederlanders goed in hé.. alles tot het ziekelijke aan toe willen reguleren.
Als het symptomatische verspreiding wel tegengaat, is er dan nog wel voldoende virus wat zich verspreidt binnen de populatie? Aangezien het meerendeel symptomatische verspreiding betreft, zou je kunnen zeggen dat je het virus en dus ook de asymptomatische verspreiding elimineert.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want die thuiszorger komt sowieso minder in het ziekenhuis terecht en bovendien is het vaccin er op gericht om symptomen tegen te gaan en niet verspreiding. Asymptomatische verspreiding lijkt nog steeds mogelijk met vaccin.
Het is eigenlijk best treurig dat er zelfs discussie is over hoeveel mensen gevaccineerd zijn, als je zelfs dit niet weet, stop gewoon, geef het op en het laat dit aan professionals over.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het eens met Klaver. Goed ook dat er door deze goedkope truc heen geprikt wordt.
Sinds wanneer denkt Klaver ook in complotten?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Fixedquote:Op maandag 1 februari 2021 00:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sinds wanneer denkt Klaver ook in complotten?
Dat zou ook best kunnen. Voor zover ik weet hebben de makers van de vaccins tot nu toe daar gewoon nog heel weinig onderzoek naar gedaan. Begrijpelijk gezien de snelheid waarmee het ontwikkeld is.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik had juist begrepen dat dat juist niet het geval was, tenminste dat dat een heel stuk minder zou zijn.
Misschien kunnen we spatmaskers ook verplicht stellen. Baat het niet, schaadt het nietquote:Op maandag 1 februari 2021 00:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja. Vaak is het hier overigens ook nog eens op vrijwillige basis. Er is niemand die aan winkels vraagt om het publiek dood te gooien met die overbodige waarschuwingen van 'anderhalve meter!!!' en 'mondkapje verplicht!!!'. Ik weet niet wat het is, men lijkt het gewoon té goed te willen doen, tot het bloedirritante aan toe. Vast onder het mom van baat het niet, schaadt het niet. Nou wat mij betreft schaadt het wel.
Gefeliciteerd, newbiequote:Op maandag 1 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, had niemand me kunnen waarschuwen voor mijn jubeleum post van 50K
Alsnog allemaal als traktatie een dikke vette spuit voor iedereen die vanavond post in dit topic
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:43 schreef maan_man het volgende:
Die sneltest voor leraren zou ik ook zo'n wazige maatregel vinden als ik leraar was. Hey, wij nemen bepaalde risico's met jouw gezondheid, maar geen zorgen als het misgaat ben jij de eerste die het weet. Wij stellen jou een sneltest ter beschikking.
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou ook best kunnen. Voor zover ik weet hebben de makers van de vaccins tot nu toe daar gewoon nog heel weinig onderzoek naar gedaan. Begrijpelijk gezien de snelheid waarmee het ontwikkeld is.
Maar punt blijft: ouderen eerst vaccineren zorgt als snelst voor minder bezetting in de zorg en dus minder maatregelen.
Was werken met asbest in de jaren 30 gevaarlijker dan in 2020?quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?
Onderzoek doen kost gewoon tijd.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.
Ze kunnen daar best wat meer mee experimenteren. Er zullen genoeg mensen zijn die daar aan mee willen werken, net zoals dat er mensen willen meewerken aan het testen van vaccins.
Of we springen massaal van een klif af. Te beginnen bij de elite.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we spatmaskers ook verplicht stellen. Baat het niet, schaadt het niet
Nou, ze hebben ons redelijke doemscenario's geschetst als het aankomt op de Britse variant die er in de door jouw genoemde periode nog niet was. Dat was de reden voor de avondklok ondanks dalende cijfers.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lopen leraren meer risico dan van augustus tot eind december 2020?
Ik heb in Maart al geroepen dat men grootschalig bevolkingsonderzoek moest doen naar besmettingen, wat doet men: Men gebruikt de cijfers van Sanquin om groepsimmuniteit te meten.quote:Op maandag 1 februari 2021 00:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso doen ze relatief weinig onderzoek (er komen iig niet echt veel conclusies) naar alles. Het is ook absurd dat het zo lang heeft geduurd voorwat we wat meer wisten over mensen die al ziek waren geweest en ook over de conclusies van mensen die een vaccin hebben gehad.
Ze kunnen daar best wat meer mee experimenteren. Er zullen genoeg mensen zijn die daar aan mee willen werken, net zoals dat er mensen willen meewerken aan het testen van vaccins.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |