Verkapt: Zie mij eens veel verdienen, mag ik je aanraken?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar word
Waar haal je cijfers vandaan van 22/163, 10/183 en 3/209?quote:Op maandag 1 februari 2021 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op basis van deze gegevens (elke week ongeveer een verdubbeling) zou je denken dat de schatting eerder te laag dan te hoog was. Als het aan hetzelfde tempo zou toenemen zou je uitkomen op ongeveer 32% in week 3 (18 tot 24 jan), 46% in week 4 (25 tot 31 jan), 63% in week 5 (eerste week van februari).
Maar het aantal samples ligt zo laag dat de foutmarge vrij groot is (de 11.9% betrof 22 positieve samples op 163, de 5.2% 10 op 183, de week daarvoor waren het slechts 3 op 209).
En de GGD's en overheid wisten tot vorige week nog niks over leveringen. Dat was totaal niet bekend bij ze en komt nu als donderslag bij heldere hemel!quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet wel zorgvuldig gebeuren!
Ik heb nu geen 6000 hoorquote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verkapt: Zie mij eens veel verdienen, mag ik je aanraken?
Ik moet zeggen dat de bezoekjes in de avonduren hier in de buurt echt wel voorbij zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, maar het is wel zoals iedereen al zei: nauwelijks effect en de mensen die er al schijt aan hadden vegen hun reet af met die paar tientjes boete.
Wat dat betreft blijft het niveau daar prima op het zelfde niveau.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En de GGD's en overheid wisten tot vorige week nog niks over leveringen. Dat was totaal niet bekend bij ze en komt nu als donderslag bij heldere hemel!
Wat lul je dan slap.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb nu geen 6000 hoor
Ik vind alleen met max absurd laag
Basisschool verdient gewoon goed. Ook uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Middelbaar onderwijs verdient behoorlijk goed, Basisschool, redelijk.
Klopt, als het op salaris aankomt, dan hebben leraren een enorm goede marketingmachine achter zich staan.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:36 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Basisschool verdient gewoon goed. Ook uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
hij krijgt veel......verdienen is een ander verhaalquote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)aatregelen~b0b84f72/quote:Op maandag 1 februari 2021 10:10 schreef byah het volgende:
de basisschoolleraren hebben ook weer een moment gevonden om te klagen hoorNog even volhouden helden, bijna weer een week vakantie.
Dit advies is van vrijdag, hè. En met een reproductiegetal van 0,9 tot 0,95 lijkt me nou niet echt sprake van een forse daling.quote:Op zondag 31 januari 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Uit dat OMT-advies: 'er is een lichte daling in het aantal meldingen van nieuw gediagnosticeerde gevallen van COVID-19'.
Vandaag 1200 minder dan vorige week zondag.
Hoe bedoel je?quote:
Wel zo gunstig mogelijk geschat natuurlijk, in die berekening gaan ze ervan uit dat er uit elk Pfizer-flesje een zesde dosis te halen is.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
Als het goed is worden de eerste vaccins van AZ volgende week geleverd, de huisartsen zouden die moeten gaan prikken.
waarom is er dan nog steeds helemaal niks bekend bij de huisartsen ?
best kort dag zou je zeggen ?
of gaan we ze eerst weer weken opslaan en dan schatten dat er 200.000 zijn gezet ?![]()
https://www.ctvnews.ca/he(...)xperts-say-1.5286903quote:Retired Gen. Rick Hillier, who is in charge of Ontario’s vaccine rollout, acknowledged how challenging it can be to extract a sixth vaccine from a vial, saying it’s become “almost a competition” for those administering the vaccines.
“They succeed sometimes. In some batches up to 80 per cent of the time. In some batches, not at all,” Hillier said.
Pharmacists and health care workers on the frontlines have known about the possibility of getting a sixth dose for a while, and having a 1-millilitre syringe makes all the difference, Hillier said — but they’re far from guaranteed.
1,5 meter.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik klaag niet. Ik zeg waarom ik geen leraar word
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)aatregelen~b0b84f72/
Uiteraard moeten ze allemaal eerst ingeënt worden voordat de scholen open kunnen. Als ze morgen beginnen + 3 weken voor de 2e prik + 3 weken voor effect dan kunnen de scholen in april weer open![]()
Daarbij is er ruim voorradig ze hoeven maar 2 weken te wachten op voldoende vaccin en is een weekje tijd om de afspraak in te plannen wel handig, zit je toch al rap tegen de meivakantie aan.
En uiteraard kunnen de ouderen wel even wachten, die lopen toch een stuk minder risico dan Rianne van 30 op de kleutergroep.
Nu even een oprechte vraag, lopen de leraren ook meer risico dan iemand achter de kassa van het Kruidvat? Dat er besmettingen zijn geloof ik direct, maar die zijn er overal, maar is het zo dat er bovengemiddeld veel besmettingen zijn bij deze groep in vergelijking met andere groepen?
Ja maar waarom lul ik slap?quote:
Ik nietquote:Op maandag 1 februari 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit advies is van vrijdag, hè. En met een reproductiegetal van 0,9 tot 0,95 lijkt me nou niet echt sprake van een forse daling.
Tel daarbij dat het OMT niet adviseert o.b.v. de waan van de dag (maar meestal naar oudere cijfers kijkt) en ik vind een "lichte daling" een vrij logische kwalificatie.
En geld het ook voor verpleeghuizen en huisartsen? Of zijn die misschien wat minder snel met de administratie?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar rapportagevertraging. Overigens noemen de ziekenhuizen dat “aperte onzin”...
Uit die tweet:quote:Op maandag 1 februari 2021 10:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Waar haal je cijfers vandaan van 22/163, 10/183 en 3/209?
Waarom dan? Mijn mening is niet afhankelijk van salarissen van anderen naar naar wat ik kan verdienen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zit een beetje snobby te doen dat je 6K te weinig vind.
netto toch ?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
6000 euro niet als startsalaris hebben.
Dat ja, overigens 6K (per maand neem ik aan hebben we het over) is gewoon ruim boven modaal salaris he. Maar goe....quote:Op maandag 1 februari 2021 10:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zit een beetje snobby te doen dat je 6K te weinig vind.
't Is een beetje dezelfde paradox als met de vaccins. Hoe beter deze werken, hoe groter de foutmarge. In dit geval: hoe minder 'Britse gevallen', hoe groter de foutmarge.quote:Op maandag 1 februari 2021 08:15 schreef crystal_meth het volgende:
Maar het aantal samples ligt zo laag dat de foutmarge vrij groot is (de 11.9% betrof 22 positieve samples op 163, de 5.2% 10 op 183, de week daarvoor waren het slechts 3 op 209).
0,9 zit maar net onder de 1, hè. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.quote:
De fout leggen we hier per definitie bij VWS, dat weet je inmiddels toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
En geld het ook voor verpleeghuizen en huisartsen? Of zijn die misschien wat minder snel met de administratie?
Even realistisch gezien, in deze tijd van het jaar... hoe haalbaar is 0,8 uberhaupt? Als je ziet dat zelfs met alle maatregelen we daar niet aan komen...quote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
0,9 zit maar net onder de 1, hè. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.
Het valt me altijd op dat je op deze manier praat, dan ga je een post quoten, je roept iets er over, en als iemand je dan daarop aanspreken dan ga je in 1 keer de context veranderen, snap je uberhaupt wel wat het idee is van een post quoten?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom dan? Mijn mening is niet afhankelijk van salarissen van anderen naar naar wat ik kan verdienen.
Daar is mijn mening niet op gebasseerd. Het salaris van anderen interseert me niks.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat ja, overigens 6K (per maand neem ik aan hebben we het over) is gewoon ruim boven modaal salaris he. Maar goe....
Tja, als er nu een overtuigend rapport lag dat een en ander relatief veilig kan, maar het OMT zegt zelf dat dit kan leiden tot een hogere ziekenhuisbezetting. Jij mag echter lekker kamikaze voor de klas gaan staan voor het algemeen belang.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.
Zover ik weet ging het over vakantieuren en salarissen... Maar verbeter mij maarquote:Op maandag 1 februari 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het valt me altijd op dat je op deze manier praat, dan ga je een post quoten, je roept iets er over, en als iemand je dan daarop aanspreken dan ga je in 1 keer de context veranderen, snap je uberhaupt wel wat het idee is van een post quoten?
Ik denk dat een docent inderdaad meer risico loopt dan de kassière van de Kruidvat, maar los daarvan is de impact van een zieke Kruidvat-kassière een stuk minder groot dan lerarenuitval.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
Nu even een oprechte vraag, lopen de leraren ook meer risico dan iemand achter de kassa van het Kruidvat? Dat er besmettingen zijn geloof ik direct, maar die zijn er overal, maar is het zo dat er bovengemiddeld veel besmettingen zijn bij deze groep in vergelijking met andere groepen?
(laatste wat ik er over ga zeggen)quote:Op maandag 1 februari 2021 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar is mijn mening niet op gebasseerd. Het salaris van anderen interseert me niks.
Gek genoeg had ik in IRL deze discussie eens en daar was bijna iedereen get ermee eens dat die max salarissen van leraren maar bedrievend laag was ivm het bedrijfsleven
Lastig zeggen, maar tegelijkertijd: hoe realistisch zijn (grote) versoepelingen als zelfs met dit pakket maar net onder de 1 blijven?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even realistisch gezien, in deze tijd van het jaar... hoe haalbaar is 0,8 uberhaupt? Als je ziet dat zelfs met alle maatregelen we daar niet aan komen...
Dat zal allemaal best, feit is dat in een maand tijd het aantal dagelijks gemelde besmettingen meer dan gehalveerd is. En dat het de laatste weken echt met grote happen gaat. Ondanks de vele contactmomenten die er in deze semi-lockdown nog gewoon zijn. Zo kun je ook redenerenquote:Op maandag 1 februari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
0,9 zit maar net onder de 1, hè. Laat staan 0,95. Dat is allesbehalve een veilige marge. Je moet minimaal 0,85 hebben en liefst zelfs 0,8 om een beetje lucht te hebben. Ook met het oog op versoepelingen.
Ach, het is een beperkte bewustwordingsactie, hoewel ik denk dat het nu voor de meeste medewerkers al aardig duidelijk is geworden de afgelopen week.quote:
Je zal daar werken en gewoon alles correct doen.quote:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:
Maar is er duidelijkheid? Er moeten toch cijfers zijn waarbij het 5 besmettingen per beroepsgroep terug te vinden zijn?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat een docent inderdaad meer risico loopt dan de kassière van de Kruidvat, maar los daarvan is de impact van een zieke Kruidvat-kassière een stuk minder groot dan lerarenuitval.
Die oproep is niet alleen waanzin, hij is ook nog eens ronduit asociaal. Want als je dus pas open wilt als alle leraren ingeënt zijn, hoe ga je dat doen dan? Leraren voorrang op mensen in de zorg/thuiszorg/mantelzorg, of voorrang op ouderen? Of gewoon in de rij aansluiten en de scholen tot de zomer dicht waardoor kinderen nog meer achterstand oplopen?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die oproep is waanzin wat mij betreft. Het duurt maanden, en gaat ten koste van mensen die de vaccins harder nodig hebben.
Gedeelte van het risico zal misschien niet veroorzaakt worden door het aantal besmettingen, maar door de gemiddelde leeftijd van het lerarenkorps ten opzichte van het Kruitvat kassièrekorps. Bij hetzelfde percentage besmettingen kans op meer ernstige gevolgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:38 schreef zalkc het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |