SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Hier wordt gezegd van wel:quote:Op zondag 31 januari 2021 07:31 schreef chratnox het volgende: [..] Het wordt niet op n onderzoek gebaseerd. Pas geleden nog het Noorse onderzoek wat hier ook ik het topic gelinked werd, en zo zijn er nog meer. Al die onderzoeken zeggen hetzelfde: Kinderen kunnen besmet raken maar hebben nagenoeg geen klachten en zijn bijna nooit de bronbesmetting. Ze worden over ‘t algemeen besmet door de volwassene.
quote:Op zondag 31 januari 2021 09:39 schreef Gunner het volgende:
Grote events in september? ik hoop het maar ben pessimistisch. Niet voor mezelf, ik ga daar niet heen maar voor anderen en organisatoren en dus ons allemaal hoop ik het.
Ik wil alleen bij m'n favoriete horeca weer aanschuiven.
Goedemorgen allemaal. Deze week onder de 4000 duiken?
Dat is sowieso een superspreader van ooraids en wansmaak, tijd dat we daarvan ook eens de maatschappelijke schade berekenen. Denk aan de kinderen!quote:Op zondag 31 januari 2021 09:43 schreef Zwansen het volgende:
Zou het risico niet willen nemen dat er een of andere (nietszeggend) superspreaderevent zoals de Toppers ervoor zorgt dat alle horeca, etc. weer dicht moet.
vergeet niet dat er al heel veel ingent zijn dan, er komen deze zomer echt veel vaccins beschikbaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:43 schreef Zwansen het volgende:
Eerlijk gezegd hoop ik helemaal niet perse op die grote events, vooral als ze indoor zijn. Zou het risico niet willen nemen dat er een of andere (nietszeggend) superspreaderevent zoals de Toppers ervoor zorgt dat alle horeca, etc. weer dicht moet.
Het economische en maatschappelijke risico weegt absoluut veel zwaarder dan de mogelijke voordelen van zo’n event.
Paar jaar geleden liep ik rondom de jaarbeurs waar binnen een soort van harcore feest gaande was. Het horen verging je al zelfs op een paar honderd meter BUITEN die zaal laat staan als je er vrijwillig voor kiest om daar naar binnen te gaanquote:Op zondag 31 januari 2021 09:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is sowieso een superspreader van ooraids en wansmaak, tijd dat we daarvan ook eens de maatschappelijke schade berekenen. Denk aan de kinderen!
ALLES is beter dan de Toppersquote:Op zondag 31 januari 2021 09:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Paar jaar geleden liep ik rondom de jaarbeurs waar binnen een soort van harcore feest gaande was. Het horen verging je al zelfs op een paar honderd meter BUITEN die zaal laat staan als je er vrijwillig voor kiest om daar naar binnen te gaan
Wel als Hugo en de GGD hun belofte van 'opschalen' nakomenquote:Op zondag 31 januari 2021 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vergeet niet dat er al heel veel ingent zijn dan, er komen deze zomer echt veel vaccins beschikbaar.
(AZ, J&J, Novavax (?), Curevac, Pfizer )
Tevens willen ze naar 1 miljoen per week prikken. dat zijn er 8 miljoen in 2 maanden ( juli/augustus )
en daarvoor zijn er ook al minstens 4 miljoen gevaccineerd ?
op een gegeven moment moet er toch wel 1 belofte uit gaan komen ?quote:Op zondag 31 januari 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel als Hugo en de GGD hun belofte van 'opschalen' nakomen
Al bijna 30 jaar hardcore hierquote:Op zondag 31 januari 2021 09:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Paar jaar geleden liep ik rondom de jaarbeurs waar binnen een soort van harcore feest gaande was. Het horen verging je al zelfs op een paar honderd meter BUITEN die zaal laat staan als je er vrijwillig voor kiest om daar naar binnen te gaan
Als alle risicogroepen gent zijn lopen ze ziekenhuizen leeg, het gaat over 3,5 miljoen mensen, daarna kan ALLES open.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vergeet niet dat er al heel veel ingent zijn dan, er komen deze zomer echt veel vaccins beschikbaar.
(AZ, J&J, Novavax (?), Curevac, Pfizer )
Tevens willen ze naar 1 miljoen per week prikken. dat zijn er 8 miljoen in 2 maanden ( juli/augustus )
Ik geloof niets meer wat die gladde goochem zegt. Als ie zou beweren dat de aarde rond is ga ik daar alsnog aan twijfelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op een gegeven moment moet er toch wel 1 belofte uit gaan komen ?
of ik ben zo naef
een indoor event met 20.000 man een paar dagen lang vormt nog zeker wel een risico.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Als alle risicogroepen gent zijn lopen ze ziekenhuizen leeg, het gaat over 3,5 miljoen mensen, daarna kan ALLES open.
Je hebt gelijk, maar wil je zulke evenementen dan voor altijd beperken of niet houden? Dat risico zal immers altijd blijven.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een indoor event met 20.000 man een paar dagen lang vormt nog zeker wel een risico.
de vaccins beschermen niet 100% en zulke events zijn gewoon superspreader events, er hoeven er maar enkele besmet te zijn en die besmetten er honderden.
misschien zullen de ziekenhuizen wel leeg blijven maar je wilt gewoon niet zoveel besmettingen hebben lijkt mij.
Als je naar het aantal besmettingen gaat kijken ipv ziekenhuisbezetting dan kom je hier wellicht nooit meer uit.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een indoor event met 20.000 man een paar dagen lang vormt nog zeker wel een risico.
de vaccins beschermen niet 100% en zulke events zijn gewoon superspreader events, er hoeven er maar enkele besmet te zijn en die besmetten er honderden.
misschien zullen de ziekenhuizen wel leeg blijven maar je wilt gewoon niet zoveel besmettingen hebben lijkt mij.
Vergeet niet dat er voor de meeste vaccins twee prikken nodig zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als er een heleboel mensen besmet raken die niet ernstig ziek worden, dan zie ik het probleem niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat dus, de ziekenhuisbezetting is het enige dat telt.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je naar het aantal besmettingen gaat kijken ipv ziekenhuisbezetting dan kom je hier wellicht nooit meer uit.
wat ik al zei....het is een mooie testcase, vooral als iedereen gevaccineerd is, ik neem het zekere voor het onzekere en blijf ervan weg totdat het resultaat van de vaccinaties echt bekend is, dus milder ziekteverloop amper besmettingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar wil je zulke evenementen dan voor altijd beperken of niet houden? Dat risico zal immers altijd blijven.
Dat moet jij natuurlijk zelf weten, is je goed rechtquote:Op zondag 31 januari 2021 10:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat ik al zei....het is een mooie testcase, vooral als iedereen gevaccineerd is, ik neem het zekere voor het onzekere en blijf ervan weg totdat het resultaat van de vaccinaties echt bekend is, dus milder ziekteverloop amper besmettingen.
We moeten echt zsm van die denkwijze af zodra we straks een boel mensen hebben gevaccineerd en de ziekenhuizen weer leeg zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je naar het aantal besmettingen gaat kijken ipv ziekenhuisbezetting dan kom je hier wellicht nooit meer uit.
klopt ja maar ik denk/hoop dat er in Q2 volle bak geleverd gaat worden door 4 of zelfs 5 fabrikanten, maar we gaan het zien.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er voor de meeste vaccins twee prikken nodig zijn.
Mijn oom van 93 is vrijdag geweest. Die heet mobiel te zijn, dat betekent in zijn geval dat hij met rollator de supermarkt aan het einde van de straat haalt. Of hij even naar Rotterdam Airport kon komen voor een prik. Dan is 'mobiele oudere' toch een rekbaar begrip.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:28 schreef OProg het volgende:
Mijn oma, 90+, nog zelfstandig wonende, krijgt dinsdag haar eerste prik. Fijn dat dit ook gaat lopen.
Die bass moet je dan ook niet horen, die moet je voelenquote:Op zondag 31 januari 2021 09:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd. Zeker niet omdat de vaccins helemaal niet ontworpen en getest zijn om besmetting te voorkomen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten echt zsm van die denkwijze af zodra we straks een boel mensen hebben gevaccineerd en de ziekenhuizen weer leeg zijn.
Het gaat hier om macroniveau, we kunnen niet nog jarenlang op microniveau gaan proberen om individuele besmettingen te voorkomen.
ik ben best benieuwd hoeveel besmettingen we gaan krijgen volgende winter en hoeveel er in het ziekenhuis belanden, zonder maatregelen, dan pas kunnen we zeggen hoe goed de vaccins werkelijk werken.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten echt zsm van die denkwijze af zodra we straks een boel mensen hebben gevaccineerd en de ziekenhuizen weer leeg zijn.
Het gaat hier om macroniveau, we kunnen niet nog jarenlang op microniveau gaan proberen om individuele besmettingen te voorkomen.
ook zon verhaal gelezen en dan iemand die zichzelf niet kan aankleden maar wel mobiel is om 7:15 voor een prik plannen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn oom van 93 is vrijdag geweest. Die heet mobiel te zijn, dat betekent in zijn geval dat hij met rollator de supermarkt aan het einde van de straat haalt. Of hij even naar Rotterdam Airport kon komen voor een prik. Dan is 'mobiele oudere' toch een rekbaar begrip.
Dat zal best steeds beter gaan, lijkt me. Maar met 1 miljoen prikken per week heb je dus niet in twee maanden 8 miljoen mensen gevaccineerd, want die moeten dan nog hun tweede shot krijgen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
klopt ja maar ik denk/hoop dat er in Q2 volle bak geleverd gaat worden door 4 of zelfs 5 fabrikanten, maar we gaan het zien.
we moeten ook gewoon open nu dit jaar.......kan niet anders.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Idd. Zeker niet omdat de vaccins helemaal niet ontworpen en getest zijn om besmetting te voorkomen.
Eerste berichten lijkt er wel een effect zichtbaar op de besmettingen maar dat is veel minder dan het effect op ziektegevallen.
Dus idd, open die zooi als de ziekenhuizen het toelaten.
ligt eraan welke prik, j&j komt in het 2de kwartaal ook naar ons toe met aardig wat vaccins.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal best steeds beter gaan, lijkt me. Maar met 1 miljoen prikken per week heb je dus niet in twee maanden 8 miljoen mensen gevaccineerd, want die moeten dan nog hun tweede shot krijgen.
Ik heb daar redelijk wat vertrouwen in. Ik verwacht dat corona in afgezwakte vorm gewoon elk virusseizoen terugkeert de komende jaren. Maar dat zou prima behapbaar moeten zijn dan.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben best benieuwd hoeveel besmettingen we gaan krijgen volgende winter en hoeveel er in het ziekenhuis belanden, zonder maatregelen, dan pas kunnen we zeggen hoe goed de vaccins werkelijk werken.
in Israel zijn de resultaten al hoopvol.
misschien elk jaar een booster shot voor de kwetsbaren ?quote:Op zondag 31 januari 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb daar redelijk wat vertrouwen in. Ik verwacht dat corona in afgezwakte vorm gewoon elk virusseizoen terugkeert de komende jaren. Maar dat zou prima behapbaar moeten zijn dan.
Zeker, zoiets verwacht ik ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien elk jaar een booster shot voor de kwetsbaren ?
net zoals de griepprik
Ja, doe me die maar inderdaad. Hoef je niet twee keer dat hele circus door.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ligt eraan welke prik, j&j komt in het 2de kwartaal ook naar ons toe met aardig wat vaccins.
1 prikje extraquote:Op zondag 31 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, doe me die maar inderdaad. Hoef je niet twee keer dat hele circus door.
Of je laat je gewoon een keer in het gezicht blaffen door iemand met corona en pakt die immuniteitquote:Op zondag 31 januari 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, doe me die maar inderdaad. Hoef je niet twee keer dat hele circus door.
Ben alleen bang voor onnodig overdreven reacties van landen als er dan weer een mutatie wordt gevonden.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb daar redelijk wat vertrouwen in. Ik verwacht dat corona in afgezwakte vorm gewoon elk virusseizoen terugkeert de komende jaren. Maar dat zou prima behapbaar moeten zijn dan.
Dat denk ik inderdaad ook, daarom snap ik niet echt dat de EU nog naar andere vaccins kijkt. Dat gaat ons denk ik niet eerder helpen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
klopt ja maar ik denk/hoop dat er in Q2 volle bak geleverd gaat worden door 4 of zelfs 5 fabrikanten, maar we gaan het zien.
Eens. Hmm, maar wat dan?quote:Op zondag 31 januari 2021 10:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we moeten ook gewoon open nu dit jaar.......kan niet anders.
ook al werken de vaccins niet of komen er andere mutaties.
Algoritmes.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
Okay misschien moet ik toch minder artikelen lezen idd maar mijn God wat een pessimisme weer...
https://www.wired.co.uk/article/summer-plans-coronavirus-experts
https://www.forbes.com/si(...)r-bullet-for-the-us/
Dat stukje over bars... brr.
Ik weet dat ik misschien idd wat afstand moet nemen, maar waarom lijkt het er toch op dat onze experts en de belgen zoveel optimistischer zijn dan de rest?
Touch. Waarom kan die communicatie niet eens anders verlopen, met de juiste volgorde OMT-kabinet-media en een duidelijke argumentatie?quote:Op zondag 31 januari 2021 01:01 schreef Tijn het volgende:
Het komt op mij over alsof de regering het gewoon zat is dat de scholen dicht zijn en daarom heeft besloten dat ze weer open gaan.
Niet vergeten dat de situatie in de UK nog net even wat erger is dan hier.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
Okay misschien moet ik toch minder artikelen lezen idd maar mijn God wat een pessimisme weer...
Ik weet dat ik misschien idd wat afstand moet nemen, maar waarom lijkt het er toch op dat onze experts en de belgen zoveel optimistischer zijn dan de rest?
Die Amerikaanse en Engelse media geilen hier gewoon erg hard op. Hoe dystopischer, hoe beter.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
Net of is corona het eerste risico wat mensen ooit in hun leven tegen zijn gekomenquote:Something all our experts agreed on was the need to balance risk. While the vaccine could and should greatly reduce personal risk, the population risk may remain unknown. In trials the vaccine has been proven to be effective at stopping people from getting ill. But we don’t yet know how effective it will be at stopping community transmission. “We will get that kind of information within the next month or two because of all the vaccines that have been given in the UK,” says McKay. “It would be important for me in a large group setting that I wasn’t a risk to someone who cannot get the vaccine. I would still personally wear masks and observe social distancing.”
''We doen het samen''quote:
Moet ie zeker doen. Zo lang hij maar niet van de rest van de samenleving verwacht dat ze hetzelfde doen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:58 schreef galantis het volgende:
It would be important for me in a large group setting that I wasn’t a risk to someone who cannot get the vaccine. I would still personally wear masks and observe social distancing
Vandaag gaat het erom spannen. Vorige week zondag hadden we 4891 positieve tests. Bijna de gehele week zit je zo'n 1000 positieve tests per dag minder, dus wie weetquote:Op zondag 31 januari 2021 09:39 schreef Gunner het volgende:
Goedemorgen allemaal. Deze week onder de 4000 duiken?
dit soort bende gewoon niet meer zoeken/lezen ?quote:Op zondag 31 januari 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
Zou fantastisch zijn als we een 20% daling kunnen realiseren deze week. Dat zou volgens mij een van de grotere dalingen zijn van de afgelopen tijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Vandaag gaat het erom spannen. Vorige week zondag hadden we 4891 positieve tests. Bijna de gehele week zit je zo'n 1000 positieve tests per dag minder, dus wie weet
Juist, en dat was toch ook de doelstelling?quote:Op zondag 31 januari 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er een heleboel mensen besmet raken die niet ernstig ziek worden, dan zie ik het probleem niet.
Zie twee berichten daarboven.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:11 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-beperkt-belang.html
Goed artikel wel van de NOS. Heeft mijn mening wat bijgesteld. Ook maar snel aan slag met AZ en Janssen dus.
Dit klopt niet helemaal. Vanaf 1 juni (toen de grootste versoepelingen kwamen) ging het vrij rap weer omhoog. Enige verschil is dat we z laag de zomer in gingen dat het in absolute aantallen weinig bijzonders leek.quote:Op zondag 31 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
Afgelopen zomer alweer vergeten? Daar was Corona zo'n beetje zo goed als verdwenen.. zonder vaccins.
ik ben benieuwd, nu is het testen ook beter op orde dus kunnen we het veel beter monitoren.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal. Vanaf 1 juni (toen de grootste versoepelingen kwamen) ging het vrij rap weer omhoog. Enige verschil is dat we z laag de zomer in gingen dat het in absolute aantallen weinig bijzonders leek.
Als we nu dezelfde R krijgen als ik de zomer kan alles binnen een maand weer dicht.
Maar wat meer is leuk, ik heb om niet gek te worden gewoon dat uitzicht nodig wat er al die tijd is en wat onze experts ook steeds zeggen dat we uiteindelijk weer gewoon onze oude vrijheid terug krijgen zonder beperkingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit soort bende gewoon niet meer zoeken/lezen ?
wacht gewoon af hoe het gaat lopen, deze zomer mogen en kunnen we sws wat meer en word er volop gevaccineerd, en de eerste grote indoor events zijn ook alweer gepland.
De eerste signalen uit Isral zijn erg hoopvol en we hebben er toch geen invloed op verder.
het duurt allemaal erg lang maar ik denk dat we in mei/juni wel wat meer weten.
Tot nu toe liggen we op koers van een daling van ruim 18%.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou fantastisch zijn als we een 20% daling kunnen realiseren deze week. Dat zou volgens mij een van de grotere dalingen zijn van de afgelopen tijd.
Ja, true, je krijgt er meer recommended of ze staan hoger in lijst omdat meer clicks...quote:Op zondag 31 januari 2021 10:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Algoritmes.
Maar stop eens even met dat paniekerige gedoe de hele tijd.
mondkapjes deze zomer weg.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wat meer is leuk, ik heb om niet gek te worden gewoon dat uitzicht nodig wat er al die tijd is en wat onze experts ook steeds zeggen dat we uiteindelijk weer gewoon onze oude vrijheid terug krijgen zonder beperkingen.
Van vorige zomer wordt ik echt niet gelukkig, die 1.5m en mondkapjes moeten weg. Dan ben ik blij. Tot due tijd haat ik alles, en dat houd ik best nog ff vol, maar dan moet ik wel weten dat er een einde aan komt.
je zit gevangen in het negatieve fuikquote:Op zondag 31 januari 2021 11:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, true, je krijgt er meer recommended of ze staan hoger in lijst omdat meer clicks...
Denk wel dat het testen nog veel laagdrempeliger moet wil dat echt een game-changer zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd, nu is het testen ook beter op orde dus kunnen we het veel beter monitoren.
blaastesten komen eraan volgende week, op heel veel locatiesquote:Op zondag 31 januari 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk wel dat het testen nog veel laagdrempeliger moet wil dat echt een game-changer zijn.
quote:Op zondag 31 januari 2021 11:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je zit gevangen in het negatieve fuik
Haha , ik moet zo werken, (kortere dagen dus meer om te compemseren met dat contract), maar als ik een Vogel zie tel ik hem 😂 tjirp!quote:Op zondag 31 januari 2021 11:21 schreef D_A het volgende:
Eragon, loop even een rondje in het zonnetje. Zet een muziekje aan, doe mee aan de vogel-tuin-telling, al die nieuwsberichten helpen niet mee zo
Kun je zonder afspraak binnen lopen? Hoe ver moet je rijden voor een testlocatie?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blaastesten komen eraan volgende week, op heel veel locaties
dat is aardig laagdrempelig, ook voor kinderen
Die aflevering was geweldig 😂quote:
Ja, ze gaan uit van juli, maar dat vind ik wel heel optimistisch. September ben ik al blij...quote:Op zondag 31 januari 2021 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mondkapjes deze zomer weg.
1.5m advies in september weg ( anders kunnen die grote events helemaal niet )
je mag blij zijn met 30cm ruimte met een uitverkocht A state of Trance
Da's een bevalling in een notendop.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wat meer is leuk, ik heb om niet gek te worden gewoon dat uitzicht nodig wat er al die tijd is en wat onze experts ook steeds zeggen dat we uiteindelijk weer gewoon onze oude vrijheid terug krijgen zonder beperkingen.
Van vorige zomer wordt ik echt niet gelukkig, die 1.5m en mondkapjes moeten weg. Dan ben ik blij. Tot due tijd haat ik alles, en dat houd ik best nog ff vol, maar dan moet ik wel weten dat er een einde aan komt.
Oh gelukkig!quote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, niet te positief worden jongens, we zijn nog steeds gedoemd met z'n allen:
Minister Van Ark: daling aantal besmettingen niet zo groot als verwacht
"De situatie is zorgelijk, er komt nog heel wat op ons ons af." Dat zei minister Van Ark voor Medische Zorg over de Britse coronavariant in WNL op Zondag. Ze benadrukte dat er een daling is in de besmettingscijfers, maar dat die niet zo groot is als verwacht "met deze drastische maatregelen".
De minister houdt rekening met verschillende noodscenario's wat betreft zorgcapaciteit. "In februari een piek, of in maart", zegt ze. Hoe het zich gaat ontwikkelen, hangt ook af van het vaccineren, stelde Van Ark. "Na een trage start zijn we met een inhaalslag bezig, maar nu vallen de leveringen weer tegen."
De ziekenhuizen bereiden zich ook al voor;quote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
"De situatie is zorgelijk, er komt nog heel wat op ons ons af." Dat zei minister Van Ark voor Medische Zorg over de Britse coronavariant in WNL op Zondag. Ze benadrukte dat er een daling is in de besmettingscijfers, maar dat die niet zo groot is als verwacht "met deze drastische maatregelen".
De minister houdt rekening met verschillende noodscenario's wat betreft zorgcapaciteit. "In februari een piek, of in maart", zegt ze. Hoe het zich gaat ontwikkelen, hangt ook af van het vaccineren, stelde Van Ark. "Na een trage start zijn we met een inhaalslag bezig, maar nu vallen de leveringen weer tegen."
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1611529771quote:ZIEKENHUIZEN SCHALEN ACHTER SCHERMEN AL OP VOOR CODE ZWART'
BNR Webredactie zondag 24 januari 2021, 20:20
Update: maandag 25 januari 2021, 8:26
Ziekenhuizen zijn achter de schermen al druk bezig op te schalen voor een eventuele nieuwe piek vanaf half maart. Ook zijn al protocollen en draaiboeken in de maak voor het geval code zwart aan de orde is en ziekenhuizen dreigen over te lopen. Zelfs speciale triageteams worden al klaargestoomd, zegt ic-arts Diederik Gommers in de podcast Vraag het Gommers.
inhaalslag ?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Het is hier wel een tijdje een running gag geweest om te waarschuwen voor 'wacht maar tot over twee weken'. Als de politiek er nu ook mee begint dan wordt het wel vervelend.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Oh wat een pech, boehoeeee, het overkomt ze ook maar steedsquote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
De ziekenhuizen ja, gericht op een scenario dat mgelijk kan gaan gebeuren met een foutmarge van 90% ofzo, of wat was de spreiding ervan in die tabel?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben wel blij dat ze zich in ieder geval goed voorbereiden nu.
nou, het songfestivalquote:Op zondag 31 januari 2021 11:39 schreef Noek het volgende:
Zodra er weer een event is, koop ik gelijk kaarten. Al is het een indoor badminton-anime event.
Voor je het weet staat het volgende virus in de tuin dus deze meid neemt straks ruim.
Vooralsnog worden daar volgens mij geen kaarten voor beschikbaar gesteld.quote:
Kerken zijn toch nog open?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:39 schreef Noek het volgende:
Zodra er weer een event is, koop ik gelijk kaarten. Al is het een indoor badminton-anime event.
Voor je het weet staat het volgende virus in de tuin dus deze meid neemt straks ruim.
Dat zal hoe dan ook uiteindelijk gebeuren, relax eens een beetje. Zoals alle crisissituaties hebben laten zien, komt er een dag waarop corona uit het heden verdwijnt, en zijn plaats in de geschiedenisboeken zal gaan innemen. En gezien de ontwikkelingen qua vaccins ed denk ik (als leek) dat we het leeuwendeel van deze situatie wel achter ons hebben.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ben net te oud, ben ik bang.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Kerken zijn toch nog open?
Pastoor wil vast lekker geknuffeld worden
De helft van het ESF-deel van dit forum heeft er kaarten voor. Ik denk dat vrijwel niemand hoop heeft dat we er ook echt heen mogenquote:
Hoe kan ze dit nu eigenlijk al zeggen? De jongste maatregelen zijn pas net een week terug in werking getreden.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Kweet niet hoor maar ik had dit bericht ook een keer gelezen vorige week...quote:Op zondag 31 januari 2021 11:36 schreef capricia het volgende:
Ziekenhuizen zijn achter de schermen al druk bezig op te schalen voor een eventuele nieuwe piek vanaf half maart. Ook zijn al protocollen en draaiboeken in de maak voor het geval code zwart aan de orde is en ziekenhuizen dreigen over te lopen.
Dat kunnen we wel vergeten. Alle grote event organisers zeggen al dat ze hun evenementen naar september verplaatsen dus die hebben ergens intern al signalen opgevangen mbt. publiek. Mei komt veels te vroeg.quote:
Als jij ervanuit gaat dat iedere 2-3 dagen een besmetting "overspringt" en denkt dat het 10% minder keer overspringt vanwege een extra maatregel, zit je aan een factor 1.1*^3 minder besmettingen als je R al op 1.0 stond.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoe kan ze dit nu eigenlijk al zeggen? De jongste maatregelen zijn pas net een week terug in werking getreden.
Die roept wel vaker dingen waar ze niets van weet, goeie match met De Jongequote:Op zondag 31 januari 2021 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoe kan ze dit nu eigenlijk al zeggen? De jongste maatregelen zijn pas net een week terug in werking getreden.
Wees blij dat ze zich voorbereiden.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kweet niet hoor maar ik had dit bericht ook een keer gelezen vorige week...
Pure angstporno standje 12!
Nu protocollen en draaiboeken maken voor code zwart!? We zitten al een jaar in deze crisis, die draaiboeken en protocollen zouden al 12 maanden moeten bestaan! Ik geloof hier geen ene drol van, tenzij de mensen in dit land echt VERSCHRIKKELIJK incompetent zijn.
Nee, ze moeten zich diep schamen dat die protocollen etc niet al HEEL LANG klaarstaan, maar daarom geloof ik er ook gewoon geen snars van. Gommers zal wel wat verkeerd opgevangen hebben in de wandelgangen.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees blij dat ze zich voorbereiden.
Zo hard is het aantal ziekenhuisopnamen nog niet gedaald.
Grappig, de vorige keer dat BNR iets plaatste over #codezwart ging het nog over vandaag ('eind januari')quote:Op zondag 31 januari 2021 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
De ziekenhuizen bereiden zich ook al voor;
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1611529771
quote:GOMMERS: CODE ZWART EIND JANUARI ALS ER NIETS VERANDERT
BNR Webredactie woensdag 30 december 2020, 16:32
Update: woensdag 30 december 2020, 20:59
Als er niets verandert belanden ziekenhuizen eind januari in het scenario code zwart. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. 'Dan moeten artsen echt keuzes maken over leven en dood, die scenario's worden gemaakt.'
Alleen al het feit dat je zegt dat we "blij" moeten zijn omdat ze zich voorbereiden geeft exact aan wat er niet juist aan is.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees blij dat ze zich voorbereiden.
Zo hard is het aantal ziekenhuisopnamen nog niet gedaald.
Heeft net als het vaccineren een beetje vertraging opgelopen denk ik.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:50 schreef belanov het volgende:
[..]
Grappig, de vorige keer dat BNR iets plaatste over #codezwart ging het nog over vandaag ('eind januari')
[..]
Je weet wat zijn functie en de nhoud van zijn functie is?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze moeten zich diep schamen dat die protocollen etc niet al HEEL LANG klaarstaan, maar daarom geloof ik er ook gewoon geen snars van. Gommers zal wel wat verkeerd opgevangen hebben in de wandelgangen.
quote:Op zondag 31 januari 2021 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nu protocollen en draaiboeken maken voor code zwart!? We zitten al een jaar in deze crisis, die draaiboeken en protocollen zouden al 12 maanden moeten bestaan! Ik geloof hier geen ene drol van, tenzij de mensen in dit land echt VERSCHRIKKELIJK incompetent zijn.
Dit doen de koepels en ziekenhuizen zelf, niet de overheidquote:Op zondag 31 januari 2021 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heeft net als het vaccineren een beetje vertraging opgelopen denk ik.
Ik zeg 12 maanden maar bedoel natuurlijk gewoon iedere 10 jaar een update van de vorige versie oid. Dus 10 jaar geleden zegmaar, de nieuwste update, maximaal.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2021 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Godver, doe mij s.v.p. toch maar weer het dood en verderf van Corona. Ben helemaal klaar met dat racisme gezeik.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
Is code zwart btw eigenlijk niet racisme??
https://www.zorgvisie.nl/(...)pandemie-zvs006031w/quote:Op zondag 31 januari 2021 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zeg 12 maanden maar bedoel natuurlijk gewoon iedere 10 jaar een update van de vorige versie oid. Dus 10 jaar geleden zegmaar, de nieuwste update, maximaal.
Black Lives Matterquote:Op zondag 31 januari 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
Is code zwart btw eigenlijk niet racisme??
Dat bedoel ik dus, die draaiboeken bestaan al lang. Management zal wel geswitched zijn en oude harddrives gewist ofzo.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.zorgvisie.nl/(...)pandemie-zvs006031w/
Check het jaartal
Mexicaanse griep was voorbij, iedereen dacht 'YOLO!!!'
Gaat om de maatregelen die sinds 15 december van kracht zijn lijkt me.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Radionieuws idd. Strategie is dus mensen bang maken en houden. Zouden ze wel weten dat wij ook nieuws luisteren en data interpreteren?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:01 schreef hjansen82 het volgende:
En het gezeur over die Britse variant gaat maar door. Aldus minister van het zinkende schip.
Bang word ik er niet van. Maar ik erger me er wel mateloos aan. Ik geef toe dat is ook niet goed.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Radionieuws idd. Strategie is dus mensen bang maken en houden. Zouden ze wel weten dat wij ook nieuws luisteren en data interpreteren?
ze hebben het gewoon weer uit de klauwen laten lopen in november/december, en nu daalt het te "langzaam"...quote:Op zondag 31 januari 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt wtf. 67% daling sinds medio december.
Ik weet niet of ze eerder al bestonden eigenlijkquote:Op zondag 31 januari 2021 12:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, die draaiboeken bestaan al lang. Management zal wel geswitched zijn en oude harddrives gewist ofzo.
Afgezien daarvan raar dat dat per ziekenhuis gaat, lijkt mij een taak voor de overheid.
Eerste zin, kloptquote:Op zondag 31 januari 2021 12:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Radionieuws idd. Strategie is dus mensen bang maken en houden. Zouden ze wel weten dat wij ook nieuws luisteren en data interpreteren?
Overigens, iemand een grafiekje toevallig paraat hoe het met de lijn der besmettingen gaat in de UK? Immers, dat is het broeinest der Britse variant... en als ze het daar weten te beteugelen dan....tjaquote:Op zondag 31 januari 2021 12:01 schreef hjansen82 het volgende:
En het gezeur over die Britse variant gaat maar door. Aldus minister van het zinkende schip.
Op zich ben ik het wel een beetje eens dat het een tijdje langzaam daalde, maar de afgelopen week gaat het gewoon echt heel erg goed. Veel meer mag je ook niet verwachten lijkt me.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben het gewoon weer uit de klauwen laten lopen in november/december, en nu daalt het te "langzaam"...
-31% in 1 weekquote:Op zondag 31 januari 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Overigens, iemand een grafiekje toevallig paraat hoe het met de lijn der besmettingen gaat in de UK? Immers, dat is het broeinest der Britse variant... en als ze het daar weten te beteugelen dan....tja
[ afbeelding ]
https://www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-the-ukquote:Op zondag 31 januari 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Overigens, iemand een grafiekje toevallig paraat hoe het met de lijn der besmettingen gaat in de UK? Immers, dat is het broeinest der Britse variant... en als ze het daar weten te beteugelen dan....tja
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De UK zit nog steeds in volledige lockdown, he. Dus wat wij hier alleen 's avonds en 's nachts hebben, hebben zij de hele dag.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Decentraal is prima, maar zoals in het leger met een duidelijke hirarchie, maar okay.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:10 schreef Molo het volgende:
En klopt ja, qua aansturing, maar alles is decentraal inmiddels h
Ook de pandemiebestrijding
Lol. OKE DAN.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-the-uk
London 0.6 to 0.9
Daar waar die mutatie zo dominant is![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
UK in z'n algemeen doet het ook redelijk goed qua cijfers.
Je gelooft het toch niet meerquote:Op zondag 31 januari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
30 december bijna 13K besmettingen, maar NRC ziet nauwelijks daling
Hou op manquote:Op zondag 31 januari 2021 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De UK zit nog steeds in volledige lockdown, he. Dus wat wij hier alleen 's avonds en 's nachts hebben, hebben zij de hele dag.
Dus met een exponentieel virus hebben we iets meer dan een verdubbeling nodig om weer op die hoge cijfers te zitten.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
30 december bijna 13K besmettingen, maar NRC ziet nauwelijks daling
Waarom heb ik van Ark 10 maanden lang niet gehoord en deze week ineens een aantal keer?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:01 schreef hjansen82 het volgende:
Heeft niets te maken met een daling die al zo'n beetje heel januari gaande is en die het NRC maar even voor het gemak vergeet. 'Cijfers dalen amper' is gewoon niet waar.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus met een exponentieel virus hebben we iets meer dan een verdubbeling nodig om weer op die hoge cijfers te zitten.
Ieder virus neemt exponentieel toe als het toeneemt in aantallen, dat is niet meer dan normaal. Hoe is dat anders dan met influenza?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus met een exponentieel virus hebben we iets meer dan een verdubbeling nodig om weer op die hoge cijfers te zitten.
Kweenie hoor, maar ik zie nog gewoon mensen over straat lopen op deze live cam in Londen:quote:Op zondag 31 januari 2021 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De UK zit nog steeds in volledige lockdown, he. Dus wat wij hier alleen 's avonds en 's nachts hebben, hebben zij de hele dag.
Wel als de maatregelen en ziekenhuisopnamen daarna volgen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ieder virus neemt exponentieel toe als het toeneemt in aantallen, dat is niet meer dan normaal. Hoe is dat anders dan met influenza?
Of ik begrijp je verkeerd hoor, maar exponentiele stijging zegt niks.
Dat is ook niet anders dan met influenza.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel als de maatregelen en ziekenhuisopnamen daarna volgen.
Misschien hebben ze iets dat als "valide reden" geldt. Je mag in de UK in elk geval niet zomaar de straat op.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar ik zie nog gewoon mensen over straat lopen op deze live cam in Londen:
Ik woon in londen en je loopt bs te verspreiden. Ik kan gewoon de hele dag (en nacht) naar buiten. Gewoon naar de supermarkt. gewoon met auto rondrijden etc. etc.quote:
Het is dan ook geen griepje, opgelost.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook niet anders dan met influenza.
Hou toch eens op deze pandemie met een griep te vergelijken.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook niet anders dan met influenza.
Dat er een probleem met de handhaving is en mensen zich er niet aan houden is wat anders, dat gebeurt hier ook. Maar de regels zijn duidelijk, toch?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik woon in londen en je loopt bs te verspreiden. Ik kan gewoon de hele dag (en nacht) naar buiten. Gewoon naar de supermarkt. gewoon met auto rondrijden etc. etc.
Ben ook in Nederland geweest afgelopen maanden en daar voelt het veel beperkter.
Die zogenaamde support bubbles die we hier hebben is gewoon wassen neus en bestaat alleen op papier. Avondklok hebben we hier nooit gehad zoals jullie die hebben.
Misschien wil ze Hugo's opvolger worden als die moet ophoepelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom heb ik van Ark 10 maanden lang niet gehoord en deze week ineens een aantal keer?
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou toch eens op deze pandemie met een griep te vergelijken.
Kvind het op anabolengriep lijken en dat is mijn interpretatie van de cijfers, met sterftecijfers van max een factor 3 hoger en besmettingscijfers waarvan we totaal niet weten hoeveel besmettelijker het is, maar met de huidige maatregelen allicht al een stuk minder dan met influenza, gezien meer mensen van nature bij een corona besmetting op de IC terecht komen en die IC al overbelast is geweest zonder Corona, met influenza, 2 jaar terug.quote:
Ik zie iig vrij regelmatig mensen lopen en auto's rijden op die cam. Niet minder of meer dan dat ik hier gemiddeld overdag zie als ik buiten ben. Zag ook een stelletje hand in hand voorbij lopen. Wel heel toevallig als die allebij tegelijk buiten moeten zijn op een zondag wegens essentieel beroep oid.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hebben ze iets dat als "valide reden" geldt. Je mag in de UK in elk geval niet zomaar de straat op.
Want, het beste vergelijkingsmateriaal dat we hebben is influenza, heb jij beter vergelijkingsmateriaal?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit zijn de maatregelen daar:quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hebben ze iets dat als "valide reden" geldt. Je mag in de UK in elk geval niet zomaar de straat op.
quote:What's a 'reasonable excuse' for leaving home?
Shopping for essentials such as food and medicine
Meeting your support or childcare bubble
Children moving between separated parents
Working where it is "unreasonable" to work from home, for example nannies, cleaners and tradespeople
Education, training, childcare, medical appointments and emergencies
Religious worship
Moving house
Exercise once a day
You can exercise with one person from another household in an open public space.
You should stay local. Travel - internationally or around the UK - is only allowed if it is essential.
If you are clinically extremely vulnerable you should only go out for medical appointments, exercise or essential reasons. You should not attend work.
Ik zag net 4 stelletjes even snel en zelf met een kind en twee oudere stelletjes... Dus zo valide zal het wel niet zijn en niet heel anders dan hier.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie iig vrij regelmatig mensen lopen en auto's rijden op die cam. Niet minder of meer dan dat ik hier gemiddeld overdag zie als ik buiten ben. Zag ook een stelletje hand in hand voorbij lopen. Wel heel toevallig als die allebij tegelijk buiten moeten zijn op een zondag wegens essentieel beroep oid.
Maar goed. Misschien is hun lockdown idd heftiger, dat weet ik niet.
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze omschrijven het alleen anders maar komt op exact hetzelfde neer. Je mag gewoon buiten wandelen/fietsen/rennen/skaten etc. en gewoon naar winkels. Je mag alleen niet als je in london woont naar de McD in Manchester of aan het strand in brighton gaan liggen. Verder 0 verschil - geen avondklokquote:Op zondag 31 januari 2021 12:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zag net 4 stelletjes even snel en zelf met een kind en twee oudere stelletjes... Dus zo valide zal het wel niet zijn en niet heel anders dan hier.
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe is een daling van meer dan 10% ‘nauwelijks dalen’? Deze week is de daling juist weer versneld werd gezegd toch?quote:
Beter pak je de de weekcijfers.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens hebben we op 14 december 12.313 besmettingen (tot nu toe, maar verandert praktisch niet meer). Ik denk dat we (hopelijk) op een dag als vandaag zo rond de 3.5k zitten? Dan zitten we toch al op een daling van 72%.
Strik genomen vergelijk ik ze wel met elkaar, ik stel ze echter niet aan elkaar gelijk, maar alles is relatief... Water met 1% zout of water met 1.1% zout zou iedereen gelijk stellen aan elkaar maar voor bepaalde toepassingen is het vast een wereld van verschil...... Mensen vinden het leuk om er bij corona semantische discussies van te maken in welke mate je zulke verschillen significant moet vinden en welke woorden daarbij horen o.i.d.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.
Hij vergelijkt de stijging van een virus tegenover een ander virus.
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter pak je de de weekcijfers.![]()
Als je een accuraat beeld wil hebben.
Dat de besmettingen dalen ontkent ook niemand.
Lol. Dat doet hij juist wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.
Hij vergelijkt de stijging van een virus tegenover een ander virus.
Was ook al aan het kijken.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.
Er zijn meer uitzonderingen om je huis uit te gaan dan er hier voor de avondklok zijn. Maar het geldt dus wel de hele dag. Ook zijn de scholen daar dicht en gaan ze pas in maart weer open.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar goed. Misschien is hun lockdown idd heftiger, dat weet ik niet.
Xquote:Op zondag 31 januari 2021 12:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.
Ja van die scholen vind ik ook wel een dingetje hier. Maar die beslissing lijkt al genomen dus kunnen we alleen maar afwachten of en welke gevolgen dat zal hebben.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn meer uitzonderingen om je huis uit te gaan dan er hier voor de avondklok zijn. Maar het geldt dus wel de hele dag. Ook zijn de scholen daar dicht en gaan ze pas in maart weer open.
Dit is gewoon paniekzaaienquote:Op zondag 31 januari 2021 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
X
Deze gevonden. Nou nog van die decemberweek.
[ twitter ]
quote:Verspreiding nieuwe varianten
De coronavariant, die in het Verenigd Koninkrijk en Ierland tot een zeer hoge toestroom aan patinten in de ziekenhuizen heeft geleid, wint verder terrein in Nederland. Data van de kiemsurveillance** laten zien dat in de week van 4 t/m 10 januari, 8,6% van de positieve testen de meer besmettelijke Britse variant betrof. Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.
Als ik het hier zo lees een R0 van 7 en minimaal 1 leraar per school die eraan overlijd, of het heeft een positief effect en de corona verdwijnt compleet. Daar ergens tussen in.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja van die scholen vind ik ook wel een dingetje hier. Maar die beslissing lijkt al genomen dus kunnen we alleen maar afwachten of en welke gevolgen dat zal hebben.
eh nee, hij vergelijkt een virus met een virus en daar de stijging van Hij vergelijkt de pandemie niet met een griep dus calm your tits.quote:
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Dijkhoff: "Als we sneller hadden gevaccineerd had het nu stil gelegen omdat de vaccins op waren."
Hij zei dat dus echt.
Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen mr gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
Bron: wnl op zondag.
Niet genoeg om het ziekenhuis te overbelasten, he.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:39 schreef ludovico het volgende:
Hoeveel mensen zouden er jaarlijks met griepachtige symptomen / ziek zijn?
Probeer eens te lezen wat ik opschrijf. Nog een poging alsjeblieftquote:Op zondag 31 januari 2021 12:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?
Daar had Hugo het ook al over tot mijn ergernis, voor hoe dom houden ze ons ? We vaccineren niet om de GGD aan t werk te houden maar om het virus tegen te houden.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Dijkhoff: "Als we sneller hadden gevaccineerd had het nu stil gelegen omdat de vaccins op waren."
Hij zei dat dus echt.
Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen mr gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
Bron: wnl op zondag.
Ja, als je eerder vertrekt, dan ben je eerder op je bestemming. Dat je dat kunt spinnen tot een slecht iets, is op zich best knap.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?
Jawel. https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestopsquote:Op zondag 31 januari 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet genoeg om het ziekenhuis te overbelasten, he.
En zelfs dan, zonder maatregelen, is dat heel erg tijdelijk en loopt het nooit ook maar enigszins uit de hand zoals het nu doet met maatregelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Jawel. https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestops
Okay,quote:Op zondag 31 januari 2021 12:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Probeer eens te lezen wat ik opschrijf. Nog een poging alsjeblieft
als er was doorgevaccineerd totdat het op was dan had het stilgelegen, als je je had laten lijden door de verwachtte leveringen was dat risico zelfs aardig groot. Vraag blijft waar je je marge aanhoud om mensen ook te verzekeren van een tijdige tweede dosis. ook als de vrachtwagen een lekke band krijgt of de productie tijdelijk lager is zoals bij alle vaccins deze week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Hij zei dat dus echt.
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.quote:Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen mr gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
En nu?quote:Bron: wnl op zondag.
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.
quote:Enkele reis Wuppertal: coronapatint sterft eenzame dood in Duitsland
Er was geen plek voor hem op de intensive care. Niet in Almelo, niet in Enschede, niet in n Nederlands ziekenhuis. En dus werd een 42-jarige coronapatint uit Twente eind december per helikopter naar Duitsland overplaatst. Hij zou het land niet meer levend verlaten. Over onbegrijpelijke telefoontjes, het gebrek aan hulp en tergend trage repatriring. „Je wordt gewoon aan je lot overgelaten.”https://www.bndestem.nl/b(...)-duitsland~aa3f0ca0/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is/was dus gewoon geen begeleiding. Hopelijk gaat dat nu beter."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Nee, ze kunnen ook nog een hernia krijgen maar de kans dat ze ernstig ziek worden van corona was wel flink verkleind. Best belangrijk eigenlijk in deze tijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.
Met twee prikkenquote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
X
Deze gevonden. Nou nog van die decemberweek.
[ twitter ]
Edit: December een maand geleden
67.000 mensen.
https://twitter.com/rivm/status/1343931603081457664?s=19
Dus zo ongeveer gehalveerd in 1 maand tijd. Van 67k naar 35k.
Ja, dat wel. Dus dat ze daar wat voorraad voor achter de hand houden, is alleen maar goed.quote:
Nee het is eerder een buslijn, tussen de hoofdhaltes kun je misschien een paar minuten winst halen maar bij de hoofdhaltes wacht de bus braaf op de vertrektijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, als je eerder vertrekt, dan ben je eerder op je bestemming. Dat je dat kunt spinnen tot een slecht iets, is op zich best knap.
Succes.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.
Ik denk eerder dat het gewoon kut met peren is in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:53 schreef Cynicio het volgende:
Wat een negatief gezeik de laatste dagen van die minister Van Ark. Die trekt het voorzichtigheidsprincipe wel heel ver.
Het vaccin beschermt je tegen de bevattelijkheid en heftigheid van het virus. De kans dat je het krijgt is kleiner >50% bij de eerste dosis >90% bij de 2e doses en als je het wel krijgt, en dat komt gewoon voor, dan word je minder ziek.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.
Nee. Geen zin in.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes.
Zeker met die rare weken in december. Lastig om door te rekenen.
Het was slechter, het kan zeker beterquote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gewoon kut met peren is in de ziekenhuizen.
Die schattingen maken ze ook gewoon bij het RIVMquote:Op zondag 31 januari 2021 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.
Ik geloof ook niet dat ze feitelijke onjuistheden verkondigd, maar ik ben een beetje moe van dat "dit is op zich wel aardig MAAR..." We kunnen toch ook blij zijn met bepaalde ontwikkelingen?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niet en niet ernstig. Ik geef ook geen belang aan maar geef alleen aan dat je niet kunt stellen dat mensen helemaal niet meer ziek worden na 1 doses vaccin, die 2e is niet voor de winst van de fabrikant lijkt me.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen ook nog een hernia krijgen maar de kans dat ze ernstig ziek worden van corona was wel flink verkleind. Best belangrijk eigenlijk in deze tijd.
en nu?
Ik denk ook niiet dat 0 het getal is waar we heen moeten, maar echt totaal onder controle qua ziekenhuisopnames in combinatie met normaal doorgang vinden van de gehele reguliere zorg.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het vaccin beschermt je tegen de bevattelijkheid en heftigheid van het virus. De kans dat je het krijgt is kleiner >50% bij de eerste dosis >90% bij de 2e doses en als je het wel krijgt, en dat komt gewoon voor, dan word je minder ziek.
Dus je kunt wel degelijk ziek worden maar de kans is kleiner en de kans op overleven is groter. Maar in alle gevallen niet 0
tuurlijk wil je wel naar 0, of het haalbaar is is een 2dequote:Op zondag 31 januari 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook niiet dat 0 het getal is waar we heen moeten, maar echt totaal onder controle qua ziekenhuisopnames in combinatie met normaal doorgang vinden van de gehele reguliere zorg.
Dat gold ook voor die week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee. Geen zin in.
Daarbij is deze week nog lang niet volledig. Pas over een maand kunnen we echt kijken wat de daling was. Even een reminder dus.
Dank je.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die schattingen maken ze ook gewoon bij het RIVM
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Willen uiteraard, erop sturen niet. Dan blijf je echt veel te lang met veel te zware maatregelen zitten. Bovendien maakt het niet uit als er besmettingen blijven plaatsvinden en zo hier en daar wat opnames. Als ziekenhuizen een kleine corona-afdeling hebben waar altijd een x-aantal patienten terecht kan zonder dat reguliere zorg in het gedrang komt, is het al prima. De kans dat corona een blijvende (seizoens)ziekte is, is natuurlijk vrijg groot. In ieder geval nog voor een paar jaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk wil je wel naar 0, of het haalbaar is is een 2de
Op een of andere manier voelt het ook niet respectvol tegen de bevolking die wel zijn best doet.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze feitelijke onjuistheden verkondigd, maar ik ben een beetje moe van dat "dit is op zich wel aardig MAAR..." We kunnen toch ook blij zijn met bepaalde ontwikkelingen?
Das niet het punt, maarehm, toch wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet genoeg om het ziekenhuis te overbelasten, he.
Precies. We hebben de zwaarste lockdown tot nu toe, maar blijkbaar helpt het geen flikker want alles is nog steeds waardeloos en het vaccineren gaat ook kut. Dat is een beetje de toon.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op een of andere manier voelt het ook niet respectvol tegen de bevolking die wel zijn best doet.
We zitten fucking alweer 6 weken in ‘lockdown’. De cijfers dalen aardig dus mag er ook best positiviteit zijn. Helpt ook beter om het draagvlak te houden denk ik.
Het enige is wat zij roept 'ik ben bezorgd, er komt nog zoveel op ons af, het gaat niet snel genoeg', ellende ellende.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zijn natuurlijk wel een stuk gevoeliger voor "uit de hand lopen" op dit moment omdat we angstig zijn op doemscenario's die misschien wel nu enorm onterecht zijn, of bij influenza onterecht niet zijn gezien.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zelfs dan, zonder maatregelen, is dat heel erg tijdelijk en loopt het nooit ook maar enigszins uit de hand zoals het nu doet met maatregelen.
Eens. Voelt een beetje alsof je na wekenlang studeren op dat ene vak waar je eigenlijk helemaal geen ruk aan vond bij je ouders komt met een 6.5 en dat ze dan reageren met:quote:Op zondag 31 januari 2021 13:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op een of andere manier voelt het ook niet respectvol tegen de bevolking die wel zijn best doet.
We zitten fucking alweer 6 weken in ‘lockdown’. De cijfers dalen aardig dus mag er ook best positiviteit zijn. Helpt ook beter om het draagvlak te houden denk ik.
Als het een blijvende seizoensvirus is geworden waarom zou je dan aparte ziekenhuizen inrichten voor Covid?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Willen uiteraard, erop sturen niet. Dan blijf je echt veel te lang met veel te zware maatregelen zitten. Bovendien maakt het niet uit als er besmettingen blijven plaatsvinden en zo hier en daar wat opnames. Als ziekenhuizen een kleine corona-afdeling hebben waar altijd een x-aantal patienten terecht kan zonder dat reguliere zorg in het gedrang komt, is het al prima. De kans dat corona een blijvende (seizoens)ziekte is, is natuurlijk vrijg groot. In ieder geval nog voor een paar jaar.
Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zijn natuurlijk wel een stuk gevoeliger voor "uit de hand lopen" op dit moment omdat we angstig zijn op doemscenario's die misschien wel nu enorm onterecht zijn, of bij influenza onterecht niet zijn gezien.
Sowieso is het verschil tussen vrijwillig / opgedrongen denk ik ook erg klein.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
2018 hoeveel mensen lagen er toen op het hoogtepunt op de IC?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Met influenza is er heel veel ervaring. Er is bovendien een griepprik. Deze kan er wel eens naast zitten qua gekozen strengen om tegen te beschermen, en dan loopt het griepseizoen wel eens flink uit de hand. En is er een epidemie, niet te verwarren met een pandemie. En dan liggen er op het hoogtepunt van zo'n uit de klauwen gelopen griepseizoen nog geen 400 mensen op de IC en moet er een week of wat inderdaad wat rustig aan gedaan worden in de ziekenhuizen, vooral wegens personeelstekort wegens ziekte.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met wat er nu tijdens deze pandemie gebeurt en moet gebeuren.
Geen aparte ziekenhuizen, aparte afdelingen binnen ziekenhuizen. Omdat je alsnog niet wil dat je kwetsbare overige patienten (zeer waarschijnlijk met onderliggend lijden, want in het ziekenhuis of anderszins tijdelijk gecompromitteerd immuunsysteem) covid krijgen. Zoals je ook patienten met MRSA apart legt om te zorgen dat ze anderen niet besmetten, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het een blijvende seizoensvirus is geworden waarom zou je dan aparte ziekenhuizen inrichten voor Covid?
Maar het gaat maar tot 13 januari. Dus dat zal nog wel flink omlaag gaan... Komt dinsdag weer een update.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dat gaat dan idd niet echt hard naar beneden zeg.
Best zorgwekkend.
Het aantal besmette mensen is in een maand tijd maar met 10% afgenomen ofzo??![]()
Nog geen 400, zoals ik al zei. Ik dacht 360. Is op te zoeken, heb ik al een aantal keren gedaan.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
2018 hoeveel mensen lagen er toen op het hoogtepunt op de IC?
Nu was het 1400 in Maart, volgens mij zijn we niet meer boven de 1000 uitgekomen in de "2e golf" die totaal te voorspellen was, want seizoenseffecten.
Waarom hebben we hem nu dan? Er was al een gestage daling toen hij ingevoerd werd, we gaan hem mogelijk na twee weken weer afschaffen, we weten niet goed wat nu het werkelijke effect was. Nou, dat was me dan een goed onderbouwde en proportionele maatregel hoor.quote:Vrijdag, op de persconferentie na de ministerraad, herhaalde Rutte: „De avondklok ligt bovenop de stapel van maatregelen om op te heffen.” Garanties wilde hij niet geven, maar de avondklok zou eigenlijk alleen nodig zijn „als de aantallen heel hard gaan oplopen”.
Ik zie niet waarom corona niet net zoals influenza behoorlijk inboet in kracht.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen aparte ziekenhuizen, aparte afdelingen binnen ziekenhuizen. Omdat je alsnog niet wil dat je kwetsbare overige patienten (zeer waarschijnlijk met onderliggend lijden, want in het ziekenhuis of anderszins tijdelijk gecompromitteerd immuunsysteem) covid krijgen. Zoals je ook patienten met MRSA apart legt om te zorgen dat ze anderen niet besmetten, bijvoorbeeld.
De Britse mutatie lijkt ook mee te vallen.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom hebben we hem nu dan? Er was al een gestage daling toen hij ingevoerd werd, we gaan hem mogelijk na twee weken weer afschaffen, we weten niet goed wat nu het werkelijke effect was. Nou, dat was me dan een goed onderbouwde en proportionele maatregel hoor.
Vreemd dat ze toen al aan het klagen waren, er zijn meer dan 100 ziekenhuizen in NL.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Nog geen 400, zoals ik al zei. Ik dacht 360. Is op te zoeken, heb ik al een aantal keren gedaan.
Wat mij betreft kan ie er tot 1 maart nog wel blijven, ik wil best nog 3 weken extra pakken voor wat meer 'zekerheid'.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:13 schreef popje het volgende:
Het besluit om de avondklok wel of niet te verlengen, komt dus te vroeg om iets te kunnen zeggen over de effectiviteit van de maatregel. Desondanks is het goed mogelijk dat de avondklok al sneuvelt. Rutte zei vorige week in het Tweede Kamerdebat over de avondklok al dat die maatregel „als eerste de vuilnisbak ingaat (...) als het maar enigszins mogelijk is”. Vrijdag, op de persconferentie na de ministerraad, herhaalde Rutte: „De avondklok ligt bovenop de stapel van maatregelen om op te heffen.” Garanties wilde hij niet geven, maar de avondklok zou eigenlijk alleen nodig zijn „als de aantallen heel hard gaan oplopen”.
Bron: NRC
Dit artikel geeft mij wel hoop voor het laten gaan van de avondklok.
Buiten afspreken naar ongelimiteerd als men niet kan aantonen dat de kans op besmetting reeel is bij een rondje lopen met een groepje in de buitenlucht.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De Britse mutatie lijkt ook mee te vallen.
Scholen open, avondklok weg. En liefst buiten afspreken weer naar vier
Agree to disagreequote:Op zondag 31 januari 2021 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom corona niet net zoals influenza behoorlijk inboet in kracht.
Dan dienen die 2 dus hetzelfde behandeld te worden want enorme gelijkenis.
Ik zie de huidige doem en verderfenis puur als effect vanwege gebrekkige "groepsimmuniteit" - groepsimmuniteit als relatief begrip, de natuurlijke remming van een virus vanwege antistoffen in de populatie -.
Ja, ik ben geen fan van die avondklok, maar als-ie moet dan liever nu dan later. Afgelopen nacht was het -5 graden, maar dat is in maart wellicht heel anders. Als het langer licht is en begint op te warmen, is zo'n avondklok nog waardelozer dan-ie nu is.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan ie er tot 1 maart nog wel blijven, ik wil best nog 3 weken extra pakken voor wat meer 'zekerheid'.
Daarna moet het gewoon klaar zijn met die avondklok. Vaccineren vanaf komende maand flink opvoeren en hopelijk een vroeg voorjaar in maart.
Sommige ziekenhuizen hadden het drukker dan anderen en hadden afgeschaald. Dat kun je zelf niet bedenken? Het was geen landelijke maatregel ofzo.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vreemd dat ze toen al aan het klagen waren, er zijn meer dan 100 ziekenhuizen in NL.
Waar ben je het dan mee oneens?quote:
Mijn visie is anders.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar ben je het dan mee oneens?
Jouw visie over corona is anders of de stelling die ik plaats: "Als Corona vervalt in influenza achtige schadelijkheid verdient het dezelfde behandeling als influenza"
Een andere visie kan je natuurlijk prima hebben maar dat laatste is gewoon irrationeel.
Uiteindelijk zal dat ook wel gebeuren gezien de vaccins die er momenteel zijn, alleen zal dat nog een paar jaar duren.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar ben je het dan mee oneens?
Jouw visie over corona is anders of de stelling die ik plaats: "Als Corona vervalt in influenza achtige schadelijkheid verdient het dezelfde behandeling als influenza"
Het zijn geen schrikbarende aantallen dat is het punt.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige ziekenhuizen hadden het drukker dan anderen en hadden afgeschaald. Dat kun je zelf niet bedenken? Het was geen landelijke maatregel ofzo.
lowlands in maartquote:Op zondag 31 januari 2021 13:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Buiten afspreken naar ongelimiteerd als men niet kan aantonen dat de kans op besmetting reeel is bij een rondje lopen met een groepje in de buitenlucht.
Dat is ook mijn opvatting maar als je meegaat in de maalstroom van de media dan zou het zomaar kunnen dat de Surinaamse variant van Corona totaal niet wordt tegengehouden door vaccins en we allemaal een pijnlijke dood tegemoet gaan.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:19 schreef D_A het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal dat ook wel gebeuren gezien de vaccins die er momenteel zijn, alleen zal dat nog een paar jaar duren.
Dat is het punt dan ook niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn geen schrikbarende aantallen dat is het punt.
Dik prima, verwacht niet dat veel mensen in de risicogroep het op gaan zoeken en verwacht zeker niet dat een enkel festivalletje de IC's overspoeld. Dat deed Carnaval ook niet immers.quote:
Nah media leeft ook een beetje in de waan van de dag natuurlijk, ze moeten wel clicks krijgen en papier verkopen.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook mijn opvatting maar als je meegaat in de maalstroom van de media dan zou het zomaar kunnen dat de Surinaamse variant van Corona totaal niet wordt tegengehouden door vaccins en we allemaal een pijnlijke dood tegemoet gaan.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook mijn opvatting maar als je meegaat in de maalstroom van de media dan zou het zomaar kunnen dat de Surinaamse variant van Corona totaal niet wordt tegengehouden door vaccins en we allemaal een pijnlijke dood tegemoet gaan.
Ik herken me niet in wat jij hier zegt. Als ik zeg dat het A is, en jij zegt dat het niet B is, zorgt dat natuurlijk niet voor veel diepgang.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het punt dan ook niet.
Het punt is dat er ook heel veel mensen ziek waren die niet in het ziekenhuis of op de IC kwamen, maar er eigenlijk wel werkten en dus personeelstekort, en dus tijdelijke afschaling van een aantal zaken en niet-noodzakelijke operaties.
Maar ik heb hier geen zin in. Jij reageert telkens maar op een klein deel van wat er gepost is om iets van jouw redeneringen te poneren en negeert andere zaken. Daar ga ik niet aan meedoen.
Hoewel ik fel tegen de invoering van de avondklok ben, neig ik ernaar om (nu hij er toch is) het hiermee eens te zijn. Ook al omdat je dan misschien wel wat harde info over het nut van een dergelijke maatregel kan vergaren. Wat je anders nu hebt, is dat je een flinke maatschappelijke onrust hebt gecreerd ten bate van een maatregel van twee weken waarvan je niet zult weten wat het voor effect hebt gehad. Dan had je het imo gewoon helemaal niet moeten doen.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan ie er tot 1 maart nog wel blijven, ik wil best nog 3 weken extra pakken voor wat meer 'zekerheid'.
Daarna moet het gewoon klaar zijn met die avondklok. Vaccineren vanaf komende maand flink opvoeren en hopelijk een vroeg voorjaar in maart.
Dat lijkt me niet eigenlijk, ik denk dat mensen stressen van veel zaken die in de media gedeeld worden, waaronder dat de effectiviteit van vaccins in twijfel wordt getrokken voor mutanten van het virus.quote:
Het is natuurlijk wel zo dat de media er melding van maakt en het dan even duurt voordat de makers van de vaccins kunnen reageren aangezien het ook onderzocht moet worden. En onderzoek duurt lang.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet eigenlijk, ik denk dat mensen stressen van veel zaken die in de media gedeeld worden, waaronder dat de effectiviteit van vaccins in twijfel wordt getrokken voor mutanten van het virus.
Wat natuurlijk uiteraard wel gewoon waar is, maar als je dan een half verhaal vertelt is dat alleen maar beangstigend.
Dat is hoe ik het interpreteer, angstporno, jij mag uiteraard een andere visie hebben.
Er spelen veel te veel variabelen simultaan en er is nergens een 0 meting. Grote effecten zijn het nooit anders zou je in landen waar ze die maatregelen invoeren grote effecten moeten kunnen constateren qua R waarde.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoewel ik fel tegen de invoering van de avondklok ben, neig ik ernaar om (nu hij er toch is) het hiermee eens te zijn. Ook al omdat je dan misschien wel wat harde info over het nut van een dergelijke maatregel kan vergaren. Wat je anders nu hebt, is dat je een flinke maatschappelijke onrust hebt gecreerd ten bate van een maatregel van twee weken waarvan je niet zult weten wat het voor effect hebt gehad. Dan had je het imo gewoon helemaal niet moeten doen.
Nou ja, het is meer alsof je nooit weet of die bevalling ooit komt voor mijn gevoel nu...quote:Op zondag 31 januari 2021 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een bevalling in een notendop.Kunst is om niet na te denken over het einde van de bevalling, maar n wee tegelijk op te vangen. Vertaald naar jouw realiteit: kleine doelen kiezen, bijvoorbeeld over een periode van een week.
Dat hoop ik ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:
In maart voorzichtig de boel heropenen en vanaf dan steeds verder opbouwen. Ik heb goede hoop dat in juni de shitstorm over is en door allerlei redenen we mogen spreken van een nieuwe griep die heel vervelend is, maar niet meer dan dat.
Volle Johan Cruijff Arena tijdens het EK.
Daarom vind ik ook dat de media wel verantwoording moet nemen en die onzekere cijfers in perspectief moet zetten zodat het niet gelijk aangegrepen wordt als beangstigend.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:27 schreef D_A het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat de media er melding van maakt en het dan even duurt voordat de makers van de vaccins kunnen reageren aangezien het ook onderzocht moet worden. En onderzoek duurt lang.
Mooi gesproken.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een bevalling in een notendop.Kunst is om niet na te denken over het einde van de bevalling, maar n wee tegelijk op te vangen. Vertaald naar jouw realiteit: kleine doelen kiezen, bijvoorbeeld over een periode van een week.
-7.8% is toch gewoon prima?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 131 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1318 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -7,8%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1664 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zondag 31 januari om 13:30
De bezetting op de verpleegafdeling blijft gewoon aardig druk en neemt amper af de laatste weken.
"Was er maar wat meer angst voor dit virus", denk ik wanneer ik zie hoe langzaam de bezetting in het ziekenhuis afneemt.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk alleen wel dat als je een enquete doet dat er best wat mensen serieuze gezondheidsklachten ervaren vanwege corona angst.
vorige week lagen er 1718 en nu 1664.quote:
Misschien overschatten we onszelf enorm in welke mate je besmetting tegen kan gaan, of raken alleen idioten besmet, lijkt me interessant om te onderzoeken.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Was er maar wat meer angst voor dit virus", denk ik wanneer ik zie hoe langzaam de bezetting in het ziekenhuis afneemt.
Denk dat er sowieso wel een aanzienlijk aantal "idioten" rondloopt op deze aardbol, dus statistisch is dit geen gekke aanname.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien overschatten we onszelf enorm in welke mate je besmetting tegen kan gaan, of raken alleen idioten besmet, lijkt me interessant om te onderzoeken.
De maatschappelijke onrust valt ook wel mee nu. Buiten is het gewoon muisstil 's avonds, na een paar dagen wennen. Je kan je wel afvragen wat het nut is. In Antwerpen in de zomer was de horeca open, ja dan scheelt het wel als het om 21:00 uitgestorven is. Hier is alles al potdicht.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoewel ik fel tegen de invoering van de avondklok ben, neig ik ernaar om (nu hij er toch is) het hiermee eens te zijn. Ook al omdat je dan misschien wel wat harde info over het nut van een dergelijke maatregel kan vergaren. Wat je anders nu hebt, is dat je een flinke maatschappelijke onrust hebt gecreerd ten bate van een maatregel van twee weken waarvan je niet zult weten wat het voor effect hebt gehad. Dan had je het imo gewoon helemaal niet moeten doen.
Op 21 jan hadden we, geschat, 120.000 besmettelijke mensen in NL (zie grafiek).quote:Op zondag 31 januari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vorige week lagen er 1718 en nu 1664.
het schiet niet echt op.
Dat klopt niet, want die lijn gaat maar tot 13 januari. Als je met de muis over die lijn gaat dan is 13 januari de laatste datum. Dinsdag updaten ze het weer als het goed is.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Op 21 jan hadden we, geschat, 120.000 besmettelijke mensen in NL (zie grafiek).
Ik vind dat ook niet hard naar beneden gaan.
Als het effect heeft, wat zou kunnen... Maar volgens mij heb je al een aardig onderzoek als je het hoogst genoten onderwijs van mensen analyseert dat in de ziekenhuis belandt.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk dat er sowieso wel een aanzienlijk aantal "idioten" rondloopt op deze aardbol, dus statistisch is dit geen gekke aanname.
Nee gaat gewoon tot 21 januari, met een schatting tussen de 80k en 160k (lekker ruim).quote:Op zondag 31 januari 2021 13:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want die lijn gaat maar tot 13 januari. Als je met de muis over die lijn gaat dan is 13 januari de laatste datum. Dinsdag updaten ze het weer als het goed is.
Het staat ook bij dat grote getal: "Waarde van donderdag 14 januari"quote:Op zondag 31 januari 2021 13:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want die lijn gaat maar tot 13 januari. Als je met de muis over die lijn gaat dan is 13 januari de laatste datum. Dinsdag updaten ze het weer als het goed is.
Het staat er toch echt:quote:Op zondag 31 januari 2021 13:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Okay en hoe lang blijven die gemiddeld dan ziek..... We testen factor 2.5 niet... Vinden 5000 besmettingen per dag? 12500............. Dus mensen zijn 10 dagen besmettelijk?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Op 21 jan hadden we, geschat, 120.000 besmettelijke mensen in NL (zie grafiek).
Ik vind dat ook niet hard naar beneden gaan.
Maar dat is dus niet die 123k, die is wel van een week eerder.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het staat er toch echt:
[ link | afbeelding ]
De reden voor mijn verminderd optimisme is dat er in UK gewoon een concensus lijkt te bestaan (in usa veel minder volgens mij) onder zowat alle experts, ook die van de overheid en in topposities, dat we voor altijd social distancing etc moeten doen, handen 20x per dag wassen, mondkapjes, geen handen schudden of knuffels, omdat ze denken dat met alleen vaccins anders nog steeds elk jaar de ziekenhuizen overspoelen met tienduizenden doden. Ook de drie belangrijkste modelgroepen zijn het daar nu weer over eens daar, of iig dat het niet helemaal stopt voor begin volgend jaar,in het beste geval, met daarvoor pas einde lockdown eind mei. En na eind mei zou het dan teruggaan naar september vorig jaar, dus geen events, afstand, max 6 mensen etc. En dat was het beste geval, als vaccins 85% van transmissie stoppen, terwijl m'n hoopt op 60%.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal hoe dan ook uiteindelijk gebeuren, relax eens een beetje. Zoals alle crisissituaties hebben laten zien, komt er een dag waarop corona uit het heden verdwijnt, en zijn plaats in de geschiedenisboeken zal gaan innemen. En gezien de ontwikkelingen qua vaccins ed denk ik (als leek) dat we het leeuwendeel van deze situatie wel achter ons hebben.
Er was een poos terug wel wat in het nieuws dat een overgroot deel van wat op de IC's kwam een migratie achtergrond had. Maarja, daar kwamen toen al snel verhitte discussies overquote:Op zondag 31 januari 2021 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het effect heeft, wat zou kunnen... Maar volgens mij heb je al een aardig onderzoek als je het hoogst genoten onderwijs van mensen analyseert dat in de ziekenhuis belandt.
Hahaquote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er was een poos terug wel wat in het nieuws dat een overgroot deel van wat op de IC's kwam een migratie achtergrond had. Maarja, daar kwamen toen al snel verhitte discussies over
Ja, dat vond ik de hele tijd al zo stom aan het avondklokdebat. "Het had zo goed gewerkt in Antwerpen". Ja hallo, aan het eind van de zomer, met de terrassen open. Nogal een ander scenario dan midden in de winter terwijl alles sowieso dicht isquote:Op zondag 31 januari 2021 13:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
De maatschappelijke onrust valt ook wel mee nu. Buiten is het gewoon muisstil 's avonds, na een paar dagen wennen. Je kan je wel afvragen wat het nut is. In Antwerpen in de zomer was de horeca open, ja dan scheelt het wel als het om 21:00 uitgestorven is. Hier is alles al potdicht.
Eigenlijk zou je de avondklok moeten handhaven en de horeca misschien iets eerder openen.
Dat spreek ik ook niet tegen.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet die 123k, die is wel van een week eerder.
Overgroot deel niet. Relatief gezien veel, dat wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er was een poos terug wel wat in het nieuws dat een overgroot deel van wat op de IC's kwam een migratie achtergrond had. Maarja, daar kwamen toen al snel verhitte discussies over
Maar de concrete schatting gaat iets verder terugquote:Op zondag 31 januari 2021 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het staat er toch echt:
[ link | afbeelding ]
Het is wel een feit dat mensen met een donkerdere huid meer moeite hebben hun vitamine D-niveau op peil te houden. Zeker in de winter.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja en die schatting is tussen 80 en 160k, niet 120k.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen.
Zeg alleen dat er wel een schatting voor 21 jan staat.
Klopt. En in februari heb je er toch nog relatief weinig 'pijn' van gelet op de temperaturen en de hoeveelheid daglicht. Meeste mensen zitten na negenen dan toch wel binnen.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja. Een schatting.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de concrete schatting gaat iets verder terug
[ afbeelding ]
14 januari. Dat andere is gewoon een range waarin de komende week een waarde verwachten.
Het zal er iets boven of onder zitten, die 120K.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en die schatting is tussen 80 en 160k, niet 120k.
Dit. Pas als die avondklok halverwege maart nog niet weg is ga ik mee rellen!quote:Op zondag 31 januari 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. En in februari heb je er toch nog relatief weinig 'pijn' van gelet op de temperaturen en de hoeveelheid daglicht. Meeste mensen zitten na negenen dan toch wel binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat lekkerlijk een streep - in jouw screenshot, alleen een grote range. Dinsdag voeren ze de nieuwe getallen weer in en dan gaat de schatting tot 21 januari en dan zullen ze tot en met 28 een range weergeven waarin ze verwachten dat de schatting komt te zitten.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een schatting.
Binnen een marge.
En als ze het helemaal bont maken, verander je zelfs je icoontje!quote:Op zondag 31 januari 2021 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In mijn geval houdt dat ws in dat ik er flink over ga klagen hier in dit topic want verder ben ik vrij vredelievend
In China, Nieuw Zeeland, Vietnam zie je toch al dat het normale leven weer opgepakt wordt zodra het kan. Waarom luister je naar bepaalde 'experts' uit de UK, terwijl je gewoon naar voorbeelden uit de praktijk kan kijken?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De reden voor mijn verminderd optimisme is dat er in UK gewoon een concensus lijkt te bestaan (in usa veel minder volgens mij) onder zowat alle experts, ook die van de overheid en in topposities, dat we voor altijd social distancing etc moeten doen, handen 20x per dag wassen, mondkapjes, geen handen schudden of knuffels, omdat ze denken dat met alleen vaccins anders nog steeds elk jaar de ziekenhuizen overspoelen met tienduizenden doden. Ook de drie belangrijkste modelgroepen zijn het daar nu weer over eens daar, of iig dat het niet helemaal stopt voor begin volgend jaar,in het beste geval, met daarvoor pas einde lockdown eind mei. En na eind mei zou het dan teruggaan naar september vorig jaar, dus geen events, afstand, max 6 mensen etc. En dat was het beste geval, als vaccins 85% van transmissie stoppen, terwijl m'n hoopt op 60%.
Alles meer dan dat zou leiden tot weer 1000 of meer doden per dag, en zelfde geld voor alles laten varen nadat iedereen gevaccineerd is.
Daar moet ik dus niet aan denken, want dan komen we nooit van maatregelen en afstand af. Ik wil gewoon het gezellige oude vrije leven terug.
Nou weet ik dat er net zoveel zo niet nog meer concensus is in nl dat dat wel gewoon weer kan zodra iedereen is gevaccineerd, maar dan vraag ik me dus af: hoe kan dat? Wat doen die 3 wereldberoemde groepen in UK dan fout?
Kijk of het virus helemaal weggaat zal me jeuken. Einde crisis is voor mij einde 1.5m en mondkapjes etc.
Waarom kunnen we er perse op vertrouwen dat onze experts(en de belgen zoals van ranst enzo) het beter weten dan die daar?
Als het een gek zou zijn alla, maar het lijkt echt een concensus daar bijna. En de overheid zegt steeds daar ook gelukkig wel elke keer"fuck that, we gaan terug naar normaal", maar ik hoop gewoon dat die experts het uiteindelijk niet winnen...
Ik zeg toch ook schatting.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er staat lekkerlijk een streep - in jouw screenshot, alleen een grote range. Dinsdag voeren ze de nieuwe getallen weer in en dan gaat de schatting tot 21 januari en dan zullen ze tot en met 28 een range weergeven waarin ze verwachten dat de schatting komt te zitten.
had dat ook niet met ( zware ) vitamine d tekorten te maken wat veel eerder voorkomt bij gekleurde mensen ?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Net zoals in het begin toen het over mensen met overgewicht gingquote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ze praten elkaar allemaal na.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De reden voor mijn verminderd optimisme is dat er in UK gewoon een concensus lijkt te bestaan (in usa veel minder volgens mij) onder zowat alle experts, ook die van de overheid en in topposities, dat we voor altijd social distancing etc moeten doen, handen 20x per dag wassen, mondkapjes, geen handen schudden of knuffels, omdat ze denken dat met alleen vaccins anders nog steeds elk jaar de ziekenhuizen overspoelen met tienduizenden doden. Ook de drie belangrijkste modelgroepen zijn het daar nu weer over eens daar, of iig dat het niet helemaal stopt voor begin volgend jaar,in het beste geval, met daarvoor pas einde lockdown eind mei. En na eind mei zou het dan teruggaan naar september vorig jaar, dus geen events, afstand, max 6 mensen etc. En dat was het beste geval, als vaccins 85% van transmissie stoppen, terwijl m'n hoopt op 60%.
Alles meer dan dat zou leiden tot weer 1000 of meer doden per dag, en zelfde geld voor alles laten varen nadat iedereen gevaccineerd is.
Daar moet ik dus niet aan denken, want dan komen we nooit van maatregelen en afstand af. Ik wil gewoon het gezellige oude vrije leven terug.
Nou weet ik dat er net zoveel zo niet nog meer concensus is in nl dat dat wel gewoon weer kan zodra iedereen is gevaccineerd, maar dan vraag ik me dus af: hoe kan dat? Wat doen die 3 wereldberoemde groepen in UK dan fout?
Kijk of het virus helemaal weggaat zal me jeuken. Einde crisis is voor mij einde 1.5m en mondkapjes etc.
Waarom kunnen we er perse op vertrouwen dat onze experts(en de belgen zoals van ranst enzo) het beter weten dan die daar?
Als het een gek zou zijn alla, maar het lijkt echt een concensus daar bijna. En de overheid zegt steeds daar ook gelukkig wel elke keer"fuck that, we gaan terug naar normaal", maar ik hoop gewoon dat die experts het uiteindelijk niet winnen...
Liggen er nu dan allemaal fitgirls en boys met sixpacks op de IC?quote:Op zondag 31 januari 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Net zoals in het begin toen het over mensen met overgewicht ging
Nee vast niet!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Liggen er nu dan allemaal fitgirls en boys met sixpacks op de IC?
quote:Oudere mannen met overgewicht moeten met eerder worden gevaccineerd. Dat stelt Peter van der Voort, hoofd van de ic-afdeling in het UMCG.
Dat is namelijk de groep die een groot deel van de ic-bedden in ziekenhuizen bezet houdt. „Als je hen vaccineert dan wordt het een stuk rustiger op de intensive care en heb je een belangrijk probleem opgelost.”
quote:Dat is namelijk de groep die een groot deel van de ic-bedden in ziekenhuizen bezet houdt. ,,Als je hen vaccineert dan wordt het een stuk rustiger op de intensive care en heb je een belangrijk probleem opgelost."
Drie op de vier patinten op de ic-afdeling van het UMCG heeft volgens hem een leeftijd tussen de 56 en 72 jaar. 72 procent van hen is man en driekwart heeft een BMI (Body Mass Index) groter dan 25, dus overgewicht. ,,Als je deze cijfers combineert, dan kom je tot die redenering."
Dat gaat ook niet op korte termijn veranderen, de personen die meer IC bezet houden staan ook niet vooraan in de vaccinatie strategie.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
https://www.telegraaf.nl/(...)cineren-tegen-corona
[..]
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
Dikke vette pech.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!
Zoiets?
Zolang de ziekenhuizen niet vol komen te liggen is dat niet heel relevantquote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de besmettingen omhoog schieten vanaf 8 februari als iedereen weer naar school en de zaak gaat.
Blijft toch bijzonder dat het overschot aan vrouwen kennelijk nog verder oploopt op die leeftijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
dat zie je pas 10 dagen later in de cijfers terug ?quote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de besmettingen omhoog schieten vanaf 8 februari als iedereen weer naar school en de zaak gaat.
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
Ja tijdens de eerste golf waren waren er dus inderdaad mensen met overgewicht die vonden dat dit denigrerend isquote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!
Zoiets?
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:quote:Op zondag 31 januari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuizen niet vol komen te liggen is dat niet heel relevant
Ja, met als kanttekening dat er nu meegenomen moet worden dat al 3 miljoen mensen besmet zijn geweest en het vaccineren is begonnen.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:
[ afbeelding ]
(En nu ben ik echt weg.)
Ik rond de 23, maar ik denk dat het ook hartstikke makkelijk om veel aan te komen over tijd. Je hoeft maar een paar kilo per jaar aan te komen en het kan al gigantisch mis gaan. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn als je het bijhoud. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6
Maar om boven de 25 te komen hoef ik maar 11 kg aan te komen. Klinkt als niet belachelijk veel.
Gelukkig sport ik en kom ik sws niet snel aan, maar kan me voorstellen dat het bij sommigen best snel kan gaan.
heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6
Maar om boven de 25 te komen hoef ik maar 11 kg aan te komen. Klinkt als niet belachelijk veel.
Gelukkig sport ik en kom ik sws niet snel aan, maar kan me voorstellen dat het bij sommigen best snel kan gaan.
Als we die rode lijn hadden gevolgd waren we er dus allang vanaf!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:
[ afbeelding ]
(En nu ben ik echt weg.)
Yup. Is wel lastig want ik let er dus echtwel op, liefst vaak zo protene-rijk als mogelijk voedsel eten.... Maar we leven helaas in een carb en sugar minded wereld...quote:Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd.
Even snel een hoop aankomen, kun je eerder gevaccineerd wordenquote:Op zondag 31 januari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik rond de 23, maar ik denk dat het ook hartstikke makkelijk om veel aan te komen over tijd. Je hoeft maar een paar kilo per jaar aan te komen en het kan al gigantisch mis gaan. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn als je het bijhoud. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
ik ook zo rond dat getal, 22.6 ofzoquote:Op zondag 31 januari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik rond de 23, maar ik denk dat het ook hartstikke makkelijk om veel aan te komen over tijd. Je hoeft maar een paar kilo per jaar aan te komen en het kan al gigantisch mis gaan. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn als je het bijhoud. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |