Want, het beste vergelijkingsmateriaal dat we hebben is influenza, heb jij beter vergelijkingsmateriaal?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou toch eens op deze pandemie met een griep te vergelijken.
Dit zijn de maatregelen daar:quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hebben ze iets dat als "valide reden" geldt. Je mag in de UK in elk geval niet zomaar de straat op.
quote:What's a 'reasonable excuse' for leaving home?
Shopping for essentials such as food and medicine
Meeting your support or childcare bubble
Children moving between separated parents
Working where it is "unreasonable" to work from home, for example nannies, cleaners and tradespeople
Education, training, childcare, medical appointments and emergencies
Religious worship
Moving house
Exercise once a day
You can exercise with one person from another household in an open public space.
You should stay local. Travel - internationally or around the UK - is only allowed if it is essential.
If you are clinically extremely vulnerable you should only go out for medical appointments, exercise or essential reasons. You should not attend work.
Ik zag net 4 stelletjes even snel en zelf met een kind en twee oudere stelletjes... Dus zo valide zal het wel niet zijn en niet heel anders dan hier.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie iig vrij regelmatig mensen lopen en auto's rijden op die cam. Niet minder of meer dan dat ik hier gemiddeld overdag zie als ik buiten ben. Zag ook een stelletje hand in hand voorbij lopen. Wel heel toevallig als die allebij tegelijk buiten moeten zijn op een zondag wegens essentieel beroep oid.
Maar goed. Misschien is hun lockdown idd heftiger, dat weet ik niet.
quote:Op zondag 31 januari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus met een exponentieel virus hebben we iets meer dan een verdubbeling nodig om weer op die hoge cijfers te zitten.
Ze omschrijven het alleen anders maar komt op exact hetzelfde neer. Je mag gewoon buiten wandelen/fietsen/rennen/skaten etc. en gewoon naar winkels. Je mag alleen niet als je in london woont naar de McD in Manchester of aan het strand in brighton gaan liggen. Verder 0 verschil - geen avondklokquote:Op zondag 31 januari 2021 12:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zag net 4 stelletjes even snel en zelf met een kind en twee oudere stelletjes... Dus zo valide zal het wel niet zijn en niet heel anders dan hier.
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou toch eens op deze pandemie met een griep te vergelijken.
Hoe is een daling van meer dan 10% ‘nauwelijks dalen’? Deze week is de daling juist weer versneld werd gezegd toch?quote:
Beter pak je de de weekcijfers.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens hebben we op 14 december 12.313 besmettingen (tot nu toe, maar verandert praktisch niet meer). Ik denk dat we (hopelijk) op een dag als vandaag zo rond de 3.5k zitten? Dan zitten we toch al op een daling van 72%.
Strik genomen vergelijk ik ze wel met elkaar, ik stel ze echter niet aan elkaar gelijk, maar alles is relatief... Water met 1% zout of water met 1.1% zout zou iedereen gelijk stellen aan elkaar maar voor bepaalde toepassingen is het vast een wereld van verschil...... Mensen vinden het leuk om er bij corona semantische discussies van te maken in welke mate je zulke verschillen significant moet vinden en welke woorden daarbij horen o.i.d.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.
Hij vergelijkt de stijging van een virus tegenover een ander virus.
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter pak je de de weekcijfers.![]()
Als je een accuraat beeld wil hebben.
Dat de besmettingen dalen ontkent ook niemand.
Lol. Dat doet hij juist wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat doet hij dan ook niet. Jij daarentegen wel.
Hij vergelijkt de stijging van een virus tegenover een ander virus.
Was ook al aan het kijken.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.
Er zijn meer uitzonderingen om je huis uit te gaan dan er hier voor de avondklok zijn. Maar het geldt dus wel de hele dag. Ook zijn de scholen daar dicht en gaan ze pas in maart weer open.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar goed. Misschien is hun lockdown idd heftiger, dat weet ik niet.
Xquote:Op zondag 31 januari 2021 12:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja eens, weekcijfers zijn ook beter, maar die kan ik niet zo eenvoudig uit pletdecurve halen.
Ja van die scholen vind ik ook wel een dingetje hier. Maar die beslissing lijkt al genomen dus kunnen we alleen maar afwachten of en welke gevolgen dat zal hebben.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn meer uitzonderingen om je huis uit te gaan dan er hier voor de avondklok zijn. Maar het geldt dus wel de hele dag. Ook zijn de scholen daar dicht en gaan ze pas in maart weer open.
Dit is gewoon paniekzaaienquote:Op zondag 31 januari 2021 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
X
Deze gevonden. Nou nog van die decemberweek.
[ twitter ]
quote:Verspreiding nieuwe varianten
De coronavariant, die in het Verenigd Koninkrijk en Ierland tot een zeer hoge toestroom aan patiënten in de ziekenhuizen heeft geleid, wint verder terrein in Nederland. Data van de kiemsurveillance** laten zien dat in de week van 4 t/m 10 januari, 8,6% van de positieve testen de meer besmettelijke Britse variant betrof. Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (20 tot en met 26 januari) besmet werden, ruim een derde de Britse variant heeft.
Als ik het hier zo lees een R0 van 7 en minimaal 1 leraar per school die eraan overlijd, of het heeft een positief effect en de corona verdwijnt compleet. Daar ergens tussen in.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja van die scholen vind ik ook wel een dingetje hier. Maar die beslissing lijkt al genomen dus kunnen we alleen maar afwachten of en welke gevolgen dat zal hebben.
eh nee, hij vergelijkt een virus met een virus en daar de stijging van Hij vergelijkt de pandemie niet met een griep dus calm your tits.quote:
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Dijkhoff: "Als we sneller hadden gevaccineerd had het nu stil gelegen omdat de vaccins op waren."
Hij zei dat dus echt.
Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen méér gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
Bron: wnl op zondag.
Niet genoeg om het ziekenhuis te overbelasten, he.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:39 schreef ludovico het volgende:
Hoeveel mensen zouden er jaarlijks met griepachtige symptomen / ziek zijn?
Probeer eens te lezen wat ik opschrijf. Nog een poging alsjeblieftquote:Op zondag 31 januari 2021 12:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?
Daar had Hugo het ook al over tot mijn ergernis, voor hoe dom houden ze ons ? We vaccineren niet om de GGD aan t werk te houden maar om het virus tegen te houden.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Dijkhoff: "Als we sneller hadden gevaccineerd had het nu stil gelegen omdat de vaccins op waren."
Hij zei dat dus echt.
Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen méér gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
Bron: wnl op zondag.
Ja, als je eerder vertrekt, dan ben je eerder op je bestemming. Dat je dat kunt spinnen tot een slecht iets, is op zich best knap.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? als je doorprikt tot het op is lig je toch stil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |