Jawel. https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestopsquote:Op zondag 31 januari 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet genoeg om het ziekenhuis te overbelasten, he.
En zelfs dan, zonder maatregelen, is dat heel erg tijdelijk en loopt het nooit ook maar enigszins uit de hand zoals het nu doet met maatregelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Jawel. https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestops
Okay,quote:Op zondag 31 januari 2021 12:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Probeer eens te lezen wat ik opschrijf. Nog een poging alsjeblieft
als er was doorgevaccineerd totdat het op was dan had het stilgelegen, als je je had laten lijden door de verwachtte leveringen was dat risico zelfs aardig groot. Vraag blijft waar je je marge aanhoud om mensen ook te verzekeren van een tijdige tweede dosis. ook als de vrachtwagen een lekke band krijgt of de productie tijdelijk lager is zoals bij alle vaccins deze week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:40 schreef JosMert het volgende:
Dijkhoff: "Als we sneller hadden gevaccineerd had het nu stil gelegen omdat de vaccins op waren."
Hij zei dat dus echt.
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.quote:Nee, beste man! Dan waren er nu 200k mensen méér gevaccineerd die niet ziek waren geworden of kans op overlijden
En nu?quote:Bron: wnl op zondag.
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.
quote:Enkele reis Wuppertal: coronapatiënt sterft eenzame dood in Duitsland
Er was geen plek voor hem op de intensive care. Niet in Almelo, niet in Enschede, niet in één Nederlands ziekenhuis. En dus werd een 42-jarige coronapatiënt uit Twente eind december per helikopter naar Duitsland overplaatst. Hij zou het land niet meer levend verlaten. Over onbegrijpelijke telefoontjes, het gebrek aan hulp en tergend trage repatriëring. „Je wordt gewoon aan je lot overgelaten.”https://www.bndestem.nl/b(...)-duitsland~aa3f0ca0/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is/was dus gewoon geen begeleiding. Hopelijk gaat dat nu beter."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Nee, ze kunnen ook nog een hernia krijgen maar de kans dat ze ernstig ziek worden van corona was wel flink verkleind. Best belangrijk eigenlijk in deze tijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan had je inderdaad meer mensen een eerste prik kunnen geven, het is echter niet gezegd dat ze niet ziek zouden worden of overlijden.
Met twee prikkenquote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
X
Deze gevonden. Nou nog van die decemberweek.
[ twitter ]
Edit: December een maand geleden
67.000 mensen.
https://twitter.com/rivm/status/1343931603081457664?s=19
Dus zo ongeveer gehalveerd in 1 maand tijd. Van 67k naar 35k.
Ja, dat wel. Dus dat ze daar wat voorraad voor achter de hand houden, is alleen maar goed.quote:
Nee het is eerder een buslijn, tussen de hoofdhaltes kun je misschien een paar minuten winst halen maar bij de hoofdhaltes wacht de bus braaf op de vertrektijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, als je eerder vertrekt, dan ben je eerder op je bestemming. Dat je dat kunt spinnen tot een slecht iets, is op zich best knap.
Succes.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.
Ik denk eerder dat het gewoon kut met peren is in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:53 schreef Cynicio het volgende:
Wat een negatief gezeik de laatste dagen van die minister Van Ark. Die trekt het voorzichtigheidsprincipe wel heel ver.
Het vaccin beschermt je tegen de bevattelijkheid en heftigheid van het virus. De kans dat je het krijgt is kleiner >50% bij de eerste dosis >90% bij de 2e doses en als je het wel krijgt, en dat komt gewoon voor, dan word je minder ziek.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat is juist wat die vaccins doen namelijk.
Nee. Geen zin in.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes.
Zeker met die rare weken in december. Lastig om door te rekenen.
Het was slechter, het kan zeker beterquote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gewoon kut met peren is in de ziekenhuizen.
Die schattingen maken ze ook gewoon bij het RIVMquote:Op zondag 31 januari 2021 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn gemelde besmettingen. Om het echt goed te vergelijken zul je moeten kijken naar de daadwerkelijke besmettingen van die week.
Ik geloof ook niet dat ze feitelijke onjuistheden verkondigd, maar ik ben een beetje moe van dat "dit is op zich wel aardig MAAR..." We kunnen toch ook blij zijn met bepaalde ontwikkelingen?quote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gewoon kut met peren is in de ziekenhuizen.
Er is een verschil tussen niet en niet ernstig. Ik geef ook geen belang aan maar geef alleen aan dat je niet kunt stellen dat mensen helemaal niet meer ziek worden na 1 doses vaccin, die 2e is niet voor de winst van de fabrikant lijkt me.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen ook nog een hernia krijgen maar de kans dat ze ernstig ziek worden van corona was wel flink verkleind. Best belangrijk eigenlijk in deze tijd.
en nu?
Ik denk ook niiet dat 0 het getal is waar we heen moeten, maar echt totaal onder controle qua ziekenhuisopnames in combinatie met normaal doorgang vinden van de gehele reguliere zorg.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het vaccin beschermt je tegen de bevattelijkheid en heftigheid van het virus. De kans dat je het krijgt is kleiner >50% bij de eerste dosis >90% bij de 2e doses en als je het wel krijgt, en dat komt gewoon voor, dan word je minder ziek.
Dus je kunt wel degelijk ziek worden maar de kans is kleiner en de kans op overleven is groter. Maar in alle gevallen niet 0
tuurlijk wil je wel naar 0, of het haalbaar is is een 2dequote:Op zondag 31 januari 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook niiet dat 0 het getal is waar we heen moeten, maar echt totaal onder controle qua ziekenhuisopnames in combinatie met normaal doorgang vinden van de gehele reguliere zorg.
Dat gold ook voor die week.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee. Geen zin in.
Daarbij is deze week nog lang niet volledig. Pas over een maand kunnen we echt kijken wat de daling was. Even een reminder dus.
Dank je.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die schattingen maken ze ook gewoon bij het RIVM
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Willen uiteraard, erop sturen niet. Dan blijf je echt veel te lang met veel te zware maatregelen zitten. Bovendien maakt het niet uit als er besmettingen blijven plaatsvinden en zo hier en daar wat opnames. Als ziekenhuizen een kleine corona-afdeling hebben waar altijd een x-aantal patienten terecht kan zonder dat reguliere zorg in het gedrang komt, is het al prima. De kans dat corona een blijvende (seizoens)ziekte is, is natuurlijk vrijg groot. In ieder geval nog voor een paar jaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk wil je wel naar 0, of het haalbaar is is een 2de
Op een of andere manier voelt het ook niet respectvol tegen de bevolking die wel zijn best doet.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze feitelijke onjuistheden verkondigd, maar ik ben een beetje moe van dat "dit is op zich wel aardig MAAR..." We kunnen toch ook blij zijn met bepaalde ontwikkelingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |