Ja. Een schatting.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de concrete schatting gaat iets verder terug
[ afbeelding ]
14 januari. Dat andere is gewoon een range waarin de komende week een waarde verwachten.
Het zal er iets boven of onder zitten, die 120K.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en die schatting is tussen 80 en 160k, niet 120k.
Dit. Pas als die avondklok halverwege maart nog niet weg is ga ik mee rellen!quote:Op zondag 31 januari 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. En in februari heb je er toch nog relatief weinig 'pijn' van gelet op de temperaturen en de hoeveelheid daglicht. Meeste mensen zitten na negenen dan toch wel binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat lekkerlijk een streep - in jouw screenshot, alleen een grote range. Dinsdag voeren ze de nieuwe getallen weer in en dan gaat de schatting tot 21 januari en dan zullen ze tot en met 28 een range weergeven waarin ze verwachten dat de schatting komt te zitten.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een schatting.
Binnen een marge.
En als ze het helemaal bont maken, verander je zelfs je icoontje!quote:Op zondag 31 januari 2021 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In mijn geval houdt dat ws in dat ik er flink over ga klagen hier in dit topic want verder ben ik vrij vredelievend
In China, Nieuw Zeeland, Vietnam zie je toch al dat het normale leven weer opgepakt wordt zodra het kan. Waarom luister je naar bepaalde 'experts' uit de UK, terwijl je gewoon naar voorbeelden uit de praktijk kan kijken?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De reden voor mijn verminderd optimisme is dat er in UK gewoon een concensus lijkt te bestaan (in usa veel minder volgens mij) onder zowat alle experts, ook die van de overheid en in topposities, dat we voor altijd social distancing etc moeten doen, handen 20x per dag wassen, mondkapjes, geen handen schudden of knuffels, omdat ze denken dat met alleen vaccins anders nog steeds elk jaar de ziekenhuizen overspoelen met tienduizenden doden. Ook de drie belangrijkste modelgroepen zijn het daar nu weer over eens daar, of iig dat het niet helemaal stopt voor begin volgend jaar,in het beste geval, met daarvoor pas einde lockdown eind mei. En na eind mei zou het dan teruggaan naar september vorig jaar, dus geen events, afstand, max 6 mensen etc. En dat was het beste geval, als vaccins 85% van transmissie stoppen, terwijl m'n hoopt op 60%.
Alles meer dan dat zou leiden tot weer 1000 of meer doden per dag, en zelfde geld voor alles laten varen nadat iedereen gevaccineerd is.
Daar moet ik dus niet aan denken, want dan komen we nooit van maatregelen en afstand af. Ik wil gewoon het gezellige oude vrije leven terug.
Nou weet ik dat er net zoveel zo niet nog meer concensus is in nl dat dat wel gewoon weer kan zodra iedereen is gevaccineerd, maar dan vraag ik me dus af: hoe kan dat? Wat doen die 3 wereldberoemde groepen in UK dan fout?
Kijk of het virus helemaal weggaat zal me jeuken. Einde crisis is voor mij einde 1.5m en mondkapjes etc.
Waarom kunnen we er perse op vertrouwen dat onze experts(en de belgen zoals van ranst enzo) het beter weten dan die daar?
Als het een gek zou zijn alla, maar het lijkt echt een concensus daar bijna. En de overheid zegt steeds daar ook gelukkig wel elke keer"fuck that, we gaan terug naar normaal", maar ik hoop gewoon dat die experts het uiteindelijk niet winnen...
Ik zeg toch ook schatting.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er staat lekkerlijk een streep - in jouw screenshot, alleen een grote range. Dinsdag voeren ze de nieuwe getallen weer in en dan gaat de schatting tot 21 januari en dan zullen ze tot en met 28 een range weergeven waarin ze verwachten dat de schatting komt te zitten.
had dat ook niet met ( zware ) vitamine d tekorten te maken wat veel eerder voorkomt bij gekleurde mensen ?quote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er was een poos terug wel wat in het nieuws dat een overgroot deel van wat op de IC's kwam een migratie achtergrond had. Maarja, daar kwamen toen al snel verhitte discussies over
Net zoals in het begin toen het over mensen met overgewicht gingquote:Op zondag 31 januari 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er was een poos terug wel wat in het nieuws dat een overgroot deel van wat op de IC's kwam een migratie achtergrond had. Maarja, daar kwamen toen al snel verhitte discussies over
Ze praten elkaar allemaal na.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De reden voor mijn verminderd optimisme is dat er in UK gewoon een concensus lijkt te bestaan (in usa veel minder volgens mij) onder zowat alle experts, ook die van de overheid en in topposities, dat we voor altijd social distancing etc moeten doen, handen 20x per dag wassen, mondkapjes, geen handen schudden of knuffels, omdat ze denken dat met alleen vaccins anders nog steeds elk jaar de ziekenhuizen overspoelen met tienduizenden doden. Ook de drie belangrijkste modelgroepen zijn het daar nu weer over eens daar, of iig dat het niet helemaal stopt voor begin volgend jaar,in het beste geval, met daarvoor pas einde lockdown eind mei. En na eind mei zou het dan teruggaan naar september vorig jaar, dus geen events, afstand, max 6 mensen etc. En dat was het beste geval, als vaccins 85% van transmissie stoppen, terwijl m'n hoopt op 60%.
Alles meer dan dat zou leiden tot weer 1000 of meer doden per dag, en zelfde geld voor alles laten varen nadat iedereen gevaccineerd is.
Daar moet ik dus niet aan denken, want dan komen we nooit van maatregelen en afstand af. Ik wil gewoon het gezellige oude vrije leven terug.
Nou weet ik dat er net zoveel zo niet nog meer concensus is in nl dat dat wel gewoon weer kan zodra iedereen is gevaccineerd, maar dan vraag ik me dus af: hoe kan dat? Wat doen die 3 wereldberoemde groepen in UK dan fout?
Kijk of het virus helemaal weggaat zal me jeuken. Einde crisis is voor mij einde 1.5m en mondkapjes etc.
Waarom kunnen we er perse op vertrouwen dat onze experts(en de belgen zoals van ranst enzo) het beter weten dan die daar?
Als het een gek zou zijn alla, maar het lijkt echt een concensus daar bijna. En de overheid zegt steeds daar ook gelukkig wel elke keer"fuck that, we gaan terug naar normaal", maar ik hoop gewoon dat die experts het uiteindelijk niet winnen...
Liggen er nu dan allemaal fitgirls en boys met sixpacks op de IC?quote:Op zondag 31 januari 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Net zoals in het begin toen het over mensen met overgewicht ging
Nee vast niet!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Liggen er nu dan allemaal fitgirls en boys met sixpacks op de IC?
quote:Oudere mannen met overgewicht moeten met eerder worden gevaccineerd. Dat stelt Peter van der Voort, hoofd van de ic-afdeling in het UMCG.
Dat is namelijk de groep die een groot deel van de ic-bedden in ziekenhuizen bezet houdt. „Als je hen vaccineert dan wordt het een stuk rustiger op de intensive care en heb je een belangrijk probleem opgelost.”
quote:Dat is namelijk de groep die een groot deel van de ic-bedden in ziekenhuizen bezet houdt. ,,Als je hen vaccineert dan wordt het een stuk rustiger op de intensive care en heb je een belangrijk probleem opgelost."
Drie op de vier patiënten op de ic-afdeling van het UMCG heeft volgens hem een leeftijd tussen de 56 en 72 jaar. 72 procent van hen is man en driekwart heeft een BMI (Body Mass Index) groter dan 25, dus overgewicht. ,,Als je deze cijfers combineert, dan kom je tot die redenering."
Dat gaat ook niet op korte termijn veranderen, de personen die meer IC bezet houden staan ook niet vooraan in de vaccinatie strategie.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
https://www.telegraaf.nl/(...)cineren-tegen-corona
[..]
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
Dikke vette pech.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!
Zoiets?
Zolang de ziekenhuizen niet vol komen te liggen is dat niet heel relevantquote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de besmettingen omhoog schieten vanaf 8 februari als iedereen weer naar school en de zaak gaat.
Blijft toch bijzonder dat het overschot aan vrouwen kennelijk nog verder oploopt op die leeftijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
dat zie je pas 10 dagen later in de cijfers terug ?quote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe hard de besmettingen omhoog schieten vanaf 8 februari als iedereen weer naar school en de zaak gaat.
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6quote:Op zondag 31 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee vast niet!
[..]
[..]
Ja tijdens de eerste golf waren waren er dus inderdaad mensen met overgewicht die vonden dat dit denigrerend isquote:Op zondag 31 januari 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Schandalig! Discriminatie tegen fitte mensen. Dit mag je niet op deze manier opschrijven, is denigrerend tegen mensen met overgewicht!
Zoiets?
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:quote:Op zondag 31 januari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuizen niet vol komen te liggen is dat niet heel relevant
Ja, met als kanttekening dat er nu meegenomen moet worden dat al 3 miljoen mensen besmet zijn geweest en het vaccineren is begonnen.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:
[ afbeelding ]
(En nu ben ik echt weg.)
Ik rond de 23, maar ik denk dat het ook hartstikke makkelijk om veel aan te komen over tijd. Je hoeft maar een paar kilo per jaar aan te komen en het kan al gigantisch mis gaan. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn als je het bijhoud. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6
Maar om boven de 25 te komen hoef ik maar 11 kg aan te komen. Klinkt als niet belachelijk veel.
Gelukkig sport ik en kom ik sws niet snel aan, maar kan me voorstellen dat het bij sommigen best snel kan gaan.
heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd.quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Net ff zo'n BMI meting online gedaan en ik kom nu op 21.6
Maar om boven de 25 te komen hoef ik maar 11 kg aan te komen. Klinkt als niet belachelijk veel.
Gelukkig sport ik en kom ik sws niet snel aan, maar kan me voorstellen dat het bij sommigen best snel kan gaan.
Als we die rode lijn hadden gevolgd waren we er dus allang vanaf!quote:Op zondag 31 januari 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit plaatje uit maart 2020 van Van Dissel is nog steeds relevant:
[ afbeelding ]
(En nu ben ik echt weg.)
Yup. Is wel lastig want ik let er dus echtwel op, liefst vaak zo proteïne-rijk als mogelijk voedsel eten.... Maar we leven helaas in een carb en sugar minded wereld...quote:Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd.
Even snel een hoop aankomen, kun je eerder gevaccineerd wordenquote:Op zondag 31 januari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik rond de 23, maar ik denk dat het ook hartstikke makkelijk om veel aan te komen over tijd. Je hoeft maar een paar kilo per jaar aan te komen en het kan al gigantisch mis gaan. Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn als je het bijhoud. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |