https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enqute
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn gentroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
Zolang ze hier zitten gaan ze iig niet de straat op.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:16 schreef Scrummie het volgende:
Dit topic is bevolkt door net zulk droevig tuig als wat straks weer de straat op gaat. Zonde zeg.
Had ze maar wat steviger moeten zijn. Dan was ze ook niet omver geblazen door een straaltje waterquote:Op maandag 25 januari 2021 14:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
alsof zij zoveel aan zou richten met haar sprietarmpjes en beentjes. die meid trapt nog geen bierglas kapot laat staan een jumboruit
Dan had Mohammed hoofdpijn en niet Blank Nederlands Meisje. Het is allemaal zo simpel.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:14 schreef Leandra het volgende: [..] Ik vraag me zelfs af wat de reactie was geweest als het waterkanon een 20-jarige Mohammed tegen de muur had geknald ipv een blank Nederlands meisje.
Het ging mij erop dat @Glazenmaker claimde dat dit topic bewijst er een enorm grote groep zou zijn die vindt dat de politie alles maar moet mogen. En als voorbeeld noemde hij het waterkanonincident. Nou ja die paar users die dat proportioneel vinden zijn al geen grote groep.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:14 schreef Dven het volgende:
[..]
En wat ongelukkige uitkomst waar ze wat hoofdpijn aan overgehouden heeft maar ze had dit heel gemakkelijk kunnen voorkomen. Haar vriendje was op den duur ook drukker met tegen de ME te schreeuwen en zn middelvinger the op te steken dan z'n vriendinnetje te verzorgen.
Tsja. Ik kan me er niet druk om maken nee. En het groepje is wel iets groter dan 3.
Die wappies begrijpen gewoon niet dat ze straattuig aan te trekken en ze vinden het eigenlijk wel best want zij zitten tussen de me en het straattuig aan het picknicken en van wie de steen of kogel ook komt, zij zijn onschendbaar want zij houden 'vreedzaam protest' en het 'lijkt' alsof er heel veel mensen zijn die het met hunnie eens zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kom op, de politie hoeft toch geen rekening te houden met mensen die daar niet horen te zijn.
Het is op dat moment niet de taak van de politie om iedereen rustig te ondervragen over zijn/haar beweegredenen om daar te zijn, de politie is daar om de orde te herstellen.
Dus als je zelf geen onderdeel van de wanorde bent, moet je daar niet zijn.
En tuurlijk, je hebt er altijd ME'ers bij die even al hun frustratie eruit meppen en die mogen ook best aangepakt worden. In het algemeen is toch wel van toepassing dat als je geen klappen wilt krijgen en geen waterkanon tegen je hoofd dat je dan rustig de demonstratie kunt verlaten nog voor de vlam in pan slaat.
ja slecht gericht hoor, als ze op haar vriend hadden gericht was het gevaar wat week groter geweestquote:Op maandag 25 januari 2021 14:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had ze maar wat steviger moeten zijn. Dan was ze ook niet omver geblazen door een straaltje water
Oh nee, dan zit ik er naast, dacht dat het enkel om dit incident ging. Ik vind absoluut niet dat de politie alles maar zou moeten mogenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:19 schreef Chia het volgende:
[..]
Het ging mij erop dat Glazenmaker claimde dat dit topic bewijst er een enorm grote groep zou zijn die vindt dat de politie alles maar moet mogen. En als voorbeeld noemde hij het waterkanonincident. Nou ja die paar users die dat proportioneel vinden zijn al geen grote groep.
Als klap op de vuurpijl is geen moeite hebben met het waterkanonincident nog wel even iets heel anders dan vinden dat de politie alles maar moet mogen.
En een deel van de wappies is natuurlijk ook gewoon straattuig. Zie Tinus Koops.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die wappies begrijpen gewoon niet dat ze straattuig aan te trekken en ze vinden het eigenlijk wel best want zij zij tussen de me en het straattuig aan het picknicken en van wie de steen of kogel ook komt, zij zijn onschendbaar want zij houden 'vreedzaam protest'.
Zijn er trouwens al wappies die de vernielingen en aanvallen op bedrijven en instellingen die niks met de avondklok te maken hebben veroordeeld hebben?
Tinus. Maar die mongool was zelf een van de gewelddadige figuren daarquote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die wappies begrijpen gewoon niet dat ze straattuig aan te trekken en ze vinden het eigenlijk wel best want zij zij tussen de me en het straattuig aan het picknicken en van wie de steen of kogel ook komt, zij zijn onschendbaar want zij houden 'vreedzaam protest'.
Zijn er trouwens al wappies die de vernielingen en aanvallen op bedrijven en instellingen die niks met de avondklok te maken hebben veroordeeld hebben?
Precies. Het is ook niet dat zo'n waterkanon ineens uit het niets daar staat of uit het niets spuit.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeet mij niet. Ook wel eens een waterkanon op me gehad en nee. Dat gebeurt niet als toevallige passant. Dan heb je jezelf namelijk al lang en breed uit de voeten gemaakt.
Dat desbetreffende mevrouw een liefhebster van activisme is, samen met haar vriendje anti-maatregelen en anti-rutte is n haar reactie 'laten we het er op houden dat ik toevallig in de buurt was' is maken het helemaal af
Dat is ongeveer hetzelfde als kleuters die de Relativiteitstheorie kunnen onderbouwen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Straaltje water tegen een waterkanon zeggen is van hetzelfde denkniveau als mensen die denken dat je een politiehond wel van je af kan houden want het is maar een hondquote:Op maandag 25 januari 2021 14:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had ze maar wat steviger moeten zijn. Dan was ze ook niet omver geblazen door een straaltje water
De agenten gebruiken dat waterkanon proportioneel. Als je mij achter de knoppen van dat ding zou zetten, dan waren er heel wat gewonden gevallenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:19 schreef Chia het volgende:
[..]
Het ging mij erop dat @:Glazenmaker claimde dat dit topic bewijst er een enorm grote groep zou zijn die vindt dat de politie alles maar moet mogen. En als voorbeeld noemde hij het waterkanonincident. Nou ja die paar users die dat proportioneel vinden zijn al geen grote groep.
Bovendien is geen moeite hebben met het waterkanonincident nog wel even iets heel anders dan vinden dat de politie alles maar moet mogen.
Dat is een watje vergeleken met de echte hardliners.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:21 schreef mootie het volgende:
[..]
En een deel van de wappies is natuurlijk ook gewoon straattuig. Zie Tinus Koops.
wel raar blijf ik het vinden dat die gast in dat bruine berenpak en haar vriend, die allebei veel bedreigender zijn dan mevrouw sprietje, niet weg werden gespotenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Precies. Het is ook niet dat zo'n waterkanon ineens uit het niets daar staat of uit het niets spuit.
Ziet deze wagens lang en breed aankomen, ingreep volgt altijd nadat de politie al herhaaldelijk heeft gesommeerd weg te gaan en als mensen dat dan niet doen dan weet je wat er kan gebeuren.
Dat vermoedde ik al.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh nee, dan zit ik er naast, dacht dat het enkel om dit incident ging. Ik vind absoluut niet dat de politie alles maar zou moeten mogen
Blijkbaar dacht ze dat het maar een straaltje water was, anders liep ze daar nietquote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Straaltje water tegen een waterkanon zeggen is van hetzelfde denkniveau als mensen die denken dat je een politiehond wel van je af kan houden want het is maar een hond
Tinus praat een beetje alsof z'n paar laatste overgebleven hersencellen vaak ruzie hebben met elkaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tinus. Maar die mongool was zelf een van de gewelddadige figuren daar
Wat zullen we dit deeltje erbij gaan verzinnen? Dat diegene van de politie die het waterkanon activeerde een vrouwenhater was?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wel raar blijf ik het vinden dat die gast in dat bruine berenpak en haar vriend, die allebei veel bedreigender zijn dan mevrouw sprietje, niet weg werden gespoten
Dat hoef je je niet af te vragen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af wat de reactie was geweest als het waterkanon een 20-jarige Mohammed tegen de muur had geknald ipv een blank Nederlands meisje.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Tinus praat een beetje alsof z'n paar laatste overgebleven hersencellen vaak ruzie hebben met elkaar.
quote:
Ik denk eigenlijk dat haar vriend het doel was (die stak een hand of middelvinger op), maar ze liepen net door en de ME'er was denk ik iets te laat. Vandaar ook dat de straal vol tegen haar hoofd kwam en niet tegen de borst van haar vriend.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wel raar blijf ik het vinden dat die gast in dat bruine berenpak en haar vriend, die allebei veel bedreigender zijn dan mevrouw sprietje, niet weg werden gespoten
Ook op apps als telegram?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Smack10 het volgende:
Meerdere oproepen tot rellen in Rotterdam, maar worden snel van internet verwijderd.
Die groepen weten elkaar ook zonder internet wel te vinden.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Smack10 het volgende:
Meerdere oproepen tot rellen in Rotterdam, maar worden snel van internet verwijderd.
zo moeilijk is het niet om te richten met het waterkanon de straal is zo hard dat ie instant op de plek is waar ie moet zijn en er zitten camera's in het kanon waarmee je exact kunt richten. deze camera's staan ook in verbinding met de meldkamer.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat haar vriend het doel was, maar ze liepen net door en de ME'er was denk ik iets te laat. Vandaar ook dat de straal vol tegen haar hoofd kwam en niet tegen de borst van haar vriend.
De man in het berenpak was niet agressief richting de ME volgens mij en hij werd door een ander waterkanon in de gaten gehouden. Op een ander filmpje/foto zie je dat achter de bewuste kanonwagen nog een tweede waterkanon staat en die richt op de man in het berenpak.
Oh, ze wilden middelvingermeneer het ziekenhuis in spuiten? Nee, dan is het wel proportioneel geweld.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat haar vriend het doel was (die stak een hand of middelvinger op), maar ze liepen net door en de ME'er was denk ik iets te laat. Vandaar ook dat de straal vol tegen haar hoofd kwam en niet tegen de borst van haar vriend.
De man in het berenpak was niet agressief richting de ME volgens mij en hij werd door een ander waterkanon in de gaten gehouden. Op een ander filmpje/foto zie je dat achter de bewuste kanonwagen nog een tweede waterkanon staat en die richt op de man in het berenpak.
Heeft hij niet al eens iemand doodgereden uit wraak?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is een watje vergeleken met de echte hardliners.
Verwarring stichten is dat.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
In Arnhem willen ze gemeentehuis en politiebureau aanvallen.
En een parkeerautomaat!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
Heb geen idee?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef mootie het volgende:
[..]
Heeft hij niet al eens iemand doodgereden uit wraak?
Doe niet zo trollig-lollig als mod.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ze wilden middelvingermeneer het ziekenhuis in spuiten? Nee, dan is het wel proportioneel geweld.
En telkens maar weer dat debiele onze vrijheid wordt afgepakt. Echt, hoe dom zijn deze lui.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
Meneer of mevrouw ‘snelle dingen’ kan die tijd beter besteden aan een lesje Nederlands.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
quote:
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ze wilden middelvingermeneer het ziekenhuis in spuiten? Nee, dan is het wel proportioneel geweld.
Waarom doordiscussieren daarover? Je bent op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment en omdat je ongehoorzaam bent krijg je terecht op je donder....quote:Op maandag 25 januari 2021 00:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben vredig aan het protesteren dus ik ga na een demonstratieverbod, een noodverordening en meerdere waarschuwingen binnen 20 meter van een waterkanon staan...
geen medelijden mee eerlijk gezegd.
Ow heerlijk deze.quote:
En ze gaan ook 'brande vaggels' gooien.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Meneer of mevrouw ‘snelle dingen’ kan die tijd beter besteden aan een lesje Nederlands.
ik hoop dat je filmtquote:Op maandag 25 januari 2021 14:35 schreef Hathor het volgende:
En ik zie nu dat Overvecht zaterdag aan de beurt is, verzamelen in het Gagelpark, dat is mijn achtertuin, kan ik met een bak popcorn vanaf het balkon alles zien.
Je bedoelt: kan ik vanaf mijn balkon alles streamen voor Fok!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:35 schreef Hathor het volgende:
En ik zie nu dat Overvecht zaterdag aan de beurt is, verzamelen in het Gagelpark, dat is mijn achtertuin, kan ik met een bak popcorn vanaf het balkon alles zien.
Doe ff livestream vanaf het balkonquote:Op maandag 25 januari 2021 14:35 schreef Hathor het volgende:
Er is een grote groep die onder de radar blijft en in hun eigen wijk de avondklok negeert en politie gaat uitdagenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wel beetje vreemd dat ze alles zo openlijk aankondigen en de politie al die sociale media ook gewoon netjes in het vizier heeft.
Dat wordt dus niks vanavond. Mooi, eindelijk rust
Dat zullen ze vast zelf ook wel doen, staat het nog dezelfde dag op Dumpert oid.quote:
Rust?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wel beetje vreemd dat ze alles zo openlijk aankondigen en de politie al die sociale media ook gewoon netjes in het vizier heeft.
Dat wordt dus niks vanavond. Mooi, eindelijk rust
Hopelijk gaan ze weer verspreiden naar dezelfde locaties als afgelopen zomer. Kan ik weer wakker worden van een baksteen tegen een politieauto en vanaf het balkon genieten van stadsbussen die bekogeld worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:35 schreef Hathor het volgende:
Wat een mongolenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef Smack10 het volgende:
[ twitter ]
quote:
quote:Het betekent chaos of rotzooi en wordt vaak als startschot gebruikt om de boel op zijn kop te zetten. Rwina kan zowel positieve als negatieve gevolgen hebben.
Verzamelen in Overvecht om dan vervolgens te gaan rellen in Kanaleneiland? Lijkt me nogal omslachtig, dat is letterlijk van het meest noordelijke punt naar het meest zuidelijke deel van de stad.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze weer verspreiden naar dezelfde locaties als afgelopen zomer. Kan ik weer wakker worden van een baksteen tegen een politieauto en vanaf het balkon genieten van stadsbussen die bekogeld worden.
Je hebt ervaring?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:42 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Of juist slim, staat de politie massaal daar en hebben ze op andere plekken vrij spel.
Verrassendquote:
Afgelopen zomer verliep dat wel zo. Geen idee of het dezelfde waren als in Overvecht, maar het leek wel als startschot ervaren te worden. In theorie kan het logistiek wel met al die scootertjes en auto's waar al het tuig plotseling uit vandaan kwam en op een gegeven moment weer razendsnel in verdween.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verzamelen in Overvecht om dan vervolgens te gaan rellen in Kanaleneiland? Lijkt me nogal omslachtig, dat is letterlijk van het meest noordelijke punt naar het meest zuidelijke deel vand de stad.
Kunnen ze treincoupe's slopen en zwartrijden.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verzamelen in Overvecht om dan vervolgens te gaan rellen in Kanaleneiland? Lijkt me nogal omslachtig, dat is letterlijk van het meest noordelijke punt naar het meest zuidelijke deel van de stad.
http://ballinnn.com/marokkaanse-straattaal-woorden/quote:Op maandag 25 januari 2021 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herstel: het was rwina, dat zou dan rune maken.
Als Mohammed verboden demonstraties bezoekt waarbij hij waarschuwingen negeert mag hij net zo hard aangepakt imho, dat heeft nl niks te maken met de naam van het beestje.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, wees dan eens gewoon eerlijk en beken dat je daarin met 2 maten meet.
Tuurlijk wel, als je meent dat de inzet van een waterkanon op die manier buitenproportioneel is dan moet het toch niet heel moeilijk zijn omdat ook te vinden als het om een 20-jarige Mohammed gaat?quote:
Het jeukt nu wel om even een paar quotes te zoeken te zoeken waarin iig ten aanzien van relevantie en 'er een huidskleur ding van maken' met verschillende maten wordt gemeten, maar ik moet helaas echt weer even iets voor werk doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Totaal niet. Maar hier de criticaster uithangen terwijl je andersgekleurden die slachtoffer worden van een waterkanon met gejuich zou begroetten is redelijk hypocriet
Uiteraard.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als Mohammed verboden demonstraties bezoekt waarbij hij waarschuwingen negeert mag hij net zo hard aangepakt imho.
Niet nodig. Hij weet het zelf ook welquote:Op maandag 25 januari 2021 14:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Het jeukt nu wel om even een paar quotes te zoeken te zoeken waarin iig ten aanzien van relevantie en 'er een huidskleur ding van maken' met verschillende maten wordt gemeten, maar ik moet helaas echt weer even iets voor werk doen.
misschien was dat wel de achterliggende gedachte van de meldkamer: "zie je wel dat we niet alleen op marokkaanse capuchonpareljongens spuiten maar ook op 15-jarige blonde Nederlandse meisjes?"quote:Op maandag 25 januari 2021 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als je meent dat de inzet van een waterkanon op die manier buitenproportioneel is dan moet het toch niet heel moeilijk zijn omdat ook te vinden als het om een 20-jarige Mohammed gaat?
Het is of wel, of niet buitenproportioneel, daarbij maakt de afkomst van het doel van het waterkanon niet uit.
Volgens mij snappen ze het zelf niet eensquote:Op maandag 25 januari 2021 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herstel: het was rwina, dat zou dan rune maken.
Kreeg gisteren ook boze DM's toen ik er een mooie oude quote van een user bijhaalde die zijn selectiviteit aantoonde.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet nodig. Hij weet het zelf ook wel
Tuurlijk weet je dat wel, hij wil jou uit de tent lokken, omdat jij uitgesproken bent als het wel om huidskleurtjes gaat en dat zou dan hypocriet zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap niet wat je wil doen met deze post. Beetje raar eerlijk gezegd.
Kijk mij gevoel voor straattaal hebben danquote:Op maandag 25 januari 2021 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://ballinnn.com/marokkaanse-straattaal-woorden/
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk mij gevoel voor straattaal hebben dan
Oma in de bocht
Dat gezoek van hem wordt ook irritant inderdaad.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het topic ontregelen, om vervolgens in FB te kankeren dat die tering racisten de boel weer verpest hebben.
Tazzquote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk mij gevoel voor straattaal hebben dan
Oma in de bocht
Nah, die was geen 15 hoor.... eerder 25 dan 15.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien was dat wel de achterliggende gedachte van de meldkamer: "zie je wel dat we niet alleen op marokkaanse capuchonpareljongens spuiten maar ook op 15-jarige blonde Nederlandse meisjes?"
Op die afstand met een muur er achter vind ik het wel excessief inderdaad. Of het moet een last resort of zelfbescherming zijn omdat hij met een molotov cocktail/granaat/bom/wat dan ook die truck wil opblazen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als je meent dat de inzet van een waterkanon op die manier buitenproportioneel is dan moet het toch niet heel moeilijk zijn omdat ook te vinden als het om een 20-jarige Mohammed gaat?
Het is of wel, of niet buitenproportioneel, daarbij maakt de afkomst van het doel van het waterkanon niet uit.
ze had ook net zo goed 15 kunnne zijn gezien haar bouwquote:Op maandag 25 januari 2021 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, die was geen 15 hoor.... eerder 25 dan 15.
Er gaan hier ook geruchten rond dat er vanavond gereld gaat worden. Zal wel meevallen denk ik.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:55 schreef deedeetee het volgende:
WTF het gerucht gaat dat ze na Stein vanavond in Geleen gaan samenkomen. Zou al om 400 man gaan.
Ze liepen op de ME linie af dus een mogelijk gevaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op die afstand met een muur er achter vind ik het wel excessief inderdaad. Of het moet een last resort of zelfbescherming zijn omdat hij met een molotov cocktail/granaat/bom/wat dan ook die truck wil opblazen.
Maar daar had het alle schijn niet van zeg maar.
En dan nog stap ik de link niet van om er een huidskleur dingetje van te maken.
Het is gewoon vrij grappig inderdaad.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, de boosrechts opmerking kon niet uitblijven.
Maar ja, het zijn die vieze rechtse populisten die NWS verpesten hoor.
Waar is hier ?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er gaan hier ook geruchten rond dat er vanavond gereld gaat worden. Zal wel meevallen denk ik.
Waarom allemaal in Limburg vraag je je dan af. Je zou in eerste instantie denken achtergesteldheid en een calimero-gevoel richting de Randstad / Den Haag die niks voor ze doet en ze niet op dezelfde voet zet als andere provincies maar dan zou je in Drenthe en Groningen ook zulke geluiden moeten horen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:55 schreef deedeetee het volgende:
WTF het gerucht gaat dat ze na Stein vanavond in Geleen gaan samenkomen. Zou al om 400 man gaan.
Ondertussen is het meer de vraag waar die geruchten niet rond gaan.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er gaan hier ook geruchten rond dat er vanavond gereld gaat worden. Zal wel meevallen denk ik.
Na de mijnen en industrie word het carnaval ook nog afgepakt.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom allemaal in Limburg vraag je je dan af. Je zou in eerste instantie denken achtergesteldheid en een calimero-gevoel richting de Randstad / Den Haag die niks voor ze doet en ze niet op dezelfde voet zet als andere provincies maar dan zou je in Drenthe en Groningen ook zulke geluiden moeten horen.
Nee dat heeft er volgens mij niks mee te maken. Geen idee wat de jeugd hier bezielt.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom allemaal in Limburg vraag je je dan af. Je zou in eerste instantie denken achtergesteldheid en een calimero-gevoel richting de Randstad / Den Haag die niks voor ze doet en ze niet op dezelfde voet zet als andere provincies maar dan zou je in Drenthe en Groningen ook zulke geluiden moeten horen.
Hier in Groningen stad zijn er ook wel zulke oproepjesquote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik hoop dat de boeren gaan beslissen te tegendemonstreren, staan de snelwegen iig dicht.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Ondertussen is het meer de vraag waar die geruchten niet rond gaan.
Tuurlijk ben ik daar uitgesproken over. Alleen dat heeft niets te zoeken hier. En zal ik ook per gebeurtenis bekijken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Tuurlijk weet je dat wel, hij wil jou uit de tent lokken, omdat jij uitgesproken bent als het wel om huidskleurtjes gaat en dat zou dan hypocriet zijn.
Jij weet dat dit zo is, dus laat jij je op jouw beurt niet uit de tent lokken om zo geen uitspraken te hoeven doen over huidskleurtjes, zodat je niet hypocriet lijkt.
Uiteindelijk weten we allemaal hoe door beide kanten de spelletjes gespeeld worden
nee telegram is juist ontraceerbaarquote:Op maandag 25 januari 2021 15:04 schreef Momo het volgende:
Maar op telegram etc. is waarschijnlijk wel het IP adres te achterhalen van die gasten?
Je ziet de plaatselijke rellen eigenlijk in van oudsher katholieke delen in Nederland lijkt het. En Urk. Uiteraard is er in de steden ook wel wat relgraag tuig op te trommelen, dus daar gaan dan ook geruchten rond.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Moeten ze ook even bij de spoorwegovergangen doen dan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik hoop dat de boeren gaan beslissen te tegendemonstreren, staan de snelwegen iig dicht.
Ja dat was mijn punt eigenlijk.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Ondertussen is het meer de vraag waar die geruchten niet rond gaan.
Een station kun je sluiten...quote:Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Moeten ze ook even bij de spoorwegovergangen doen dan.
''Herres''.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Smack10 het volgende:
Hengelo of gewoon stoerdoenerij?
[ twitter ]
Dus wel gebieden waar men gewend is naar de dominee of meneer pastoor te luisteren.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Je ziet de plaatselijke rellen eigenlijk in van oudsher katholieke delen in Nederland lijkt het. En Urk. Uiteraard is er in de steden ook wel wat relgraag tuig op te trommelen, dus daar gaan dan ook geruchten rond.
Denk echt dat je ze te hoog inschat.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:42 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Of juist slim, staat de politie massaal daar en hebben ze op andere plekken vrij spel.
Zou wel geinig als die reloproep nep blijkt te zijn. Staan straks de ME tegenover die hooligans. Wedden dat ze dan bij gebrek aan beter maar met elkaar gaan mattenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Willem II hooligans zijn het lachertje van de eredivisie.
Ohnee, de mensen in Geleen zijn gemiddeld gezien nog 3 keer minder ontwikkeld.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:55 schreef deedeetee het volgende:
Chicago aan de Maasquote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar is hier ?
Ik vind t maar eng worden. Rellen in kleine steden is toch wat anders als in de grote steden.
We gaan het zien.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denk echt dat je ze te hoog inschat.
Oh dat heb ik op YT ook weleens gezien, maar die twee waren niet voornemens het uit te voeren vanwege hun karma.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is wel de extreemste die ik heb gezien.
Praten openlijk over moord etc.
Kom vanavond naar de heuvel dan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wilde de me'er dat ook eens doen maar kreeg de kans nooit thuis?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef Maanvis het volgende:
spuiten maar ook op 15-jarige blonde Nederlandse meisjes
Komt omdat men niks met Holland heeft, meer eigen cultuur.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ze maar van die kerk daar afblijven, tuigquote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kom vanavond naar de heuvel dan.
Google maarquote:Op maandag 25 januari 2021 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Stein ligt aan de Maas, Geleen niet hoor.
Hetzelfde als dat ze met zijn allen WIJ ZIJN NEDERLAND lopen te roepen terwijl het gros van de Nederlanders zich openlijk distantieert van zequote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Ironisch dat een groep als dat zich ook "Defend Arnhem" noemen. De burgers moeten zich eerder defenden tegen deze proleten.
Wat wil je ook met zo'n stadion.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze hadden zich zelf beter Market Garden kunnen noemen, hadden ze zich meteen in het been geschoten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Ironisch dat een groep als dat zich ook "Defend Arnhem" noemen. De burgers moeten zich eerder defenden tegen deze proleten.
Kende gij niet lezen ofwa? Dit is Broabant verrekte kutquote:
Ik heb zoals de meeste Tilburgers helemaal niets met die voetbalclub.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kom vanavond naar de heuvel dan.
OKE SORRY HOORquote:Op maandag 25 januari 2021 15:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kende gij niet lezen ofwa? Dit is Broabant verrekte kut
Als dat Nederland is doe ik niet meer meequote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Chia het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-in-nederland.html
WIJ ZIJN NEDERLAND WIJ ZIJN NEDERLAND
#TROTS.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Chia het volgende:
What could possibly go wrongquote:Op maandag 25 januari 2021 15:21 schreef trein2000 het volgende:
Nijmegen verwacht ook gedoe. Coronawappies komen daar de stad “slopen” maar de fanatieke aanhang van NEC, komt de stad en de ondernemers “beschermen”... @:caland
Kunnen we die mensen niet aanmoedigen om naar canada te emigreren, dat is in de jaren 50 ook gelukt.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Chia het volgende:
Oh, ik dacht even dat het een grapje van Dven was dat het een Tsjechische was, maar dat was dus gewoon waar....quote:Op maandag 25 januari 2021 15:19 schreef kitano het volgende:
Ik dacht even dat Wendy het omvergeblazen meisje was, maar die blijkt Denisa te heten en uit Tsjechi te komen:
linkje
Waarom is de Nederlandse media toch zo geobsedeerd met hoe de buitenlandse media over Nederland denktquote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Chia het volgende:
Nee niet Uutjequote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Ireth het volgende:
Er circuleert nu ook een oproep om vanavond om 21.00 uur in Utrecht te verzamelen om te gaan rellen. Op krap 600 meter van mijn huis
Ik lees dat juist alle hooligans naar Nijmegen gaan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:21 schreef trein2000 het volgende:
Nijmegen verwacht ook gedoe. Coronawappies komen daar de stad “slopen” maar de fanatieke aanhang van NEC, komt de stad en de ondernemers “beschermen”... @:caland
Make no mistake, we will nuke the city centre of Eindhoven if we really have to. #MAGAquote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef Fugue het volgende:
Washington Post gehaald. Zou Biden ons nu ook sterkte toetweeten
Parkeer je auto 20 kilometer verderop en probeer met OV terug te komen voor het 'protest' begint.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Ireth het volgende:
Er circuleert nu ook een oproep om vanavond om 21.00 uur in Utrecht te verzamelen om te gaan rellen. Op krap 600 meter van mijn huis
Google gekeken, munt valtquote:Op maandag 25 januari 2021 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Google maarNee niet Steyn of Geleen
when the looting starts, the shooting starts jaquote:Op maandag 25 januari 2021 15:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Make no mistake, we will nuke the city centre of Eindhoven if we really have to. #MAGA
Oh vond het wel informatief. Plaatst de rellen ook in een bepaald perspectief.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom is de Nederlandse media toch zo geobsedeerd met hoe de buitenlandse media over Nederland denkt
Tenenkrommend
In Nederland niet, dan trekken we ons terug.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef Fugue het volgende:
[..]
when the looting starts, the shooting starts ja
Nu al? Ik had wel een oproep gezien voor zaterdag, maar niks voor vandaag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Ireth het volgende:
Dit zou ik denk ik ook doen uit voorzorgquote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Parkeer je auto 20 kilometer verderop en probeer met OV terug te komen voor het 'protest' begint.
In en om Utrecht ook genoeg tuig voor een feestje der democratie ja. Viel me mee dat het er gister rustig bleef.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Ireth het volgende:
Alleen als het ze uitkomt, als ze wappies kunnen wappen staan ze natuurlijk op voor de locale horeca.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik lees dat juist alle hooligans naar Nijmegen gaan.
Heeft NEC nog supporters eigenlijk?
Heeft eentje de datum verkeerd, die is voor zaterdag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nu al? Ik had wel een oproep gezien voor zaterdag, maar niks voor vandaag.
WIJ ZIJN NE.. uhquote:Op maandag 25 januari 2021 15:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heeft eentje de datum verkeerd, die is voor zaterdag.
Staat die daar dadelijk alleen.
zorg voor veel verlichting.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Ireth het volgende:
bron: https://www.omroepwest.nl(...)gelijke-demonstratiequote:ALPHEN AAN DEN RIJN - Op sociale media gaat een oproep rond om maandagmiddag om 16.00 uur naar het Rijnplein in Alphen aan den Rijn te komen. Na de onrust zondagavond in de Haagse Schilderswijk en in een aantal andere steden, nemen ondernemers in Alphen het zekere voor het onzekere. 'Wij gaan de gasflessen weghalen en het zeil halen we naar binnen,' zegt de eigenaar van de oliebollenkraam op het Rijnplein.
Bij de oliebollenkraam maken ze zich zorgen over de mogelijke demonstratie: 'We bereiden ons voor en we zijn van plan hier te blijven en de boel in de gaten te houden.' De McDonald's iets verderop gaat eerder dicht en neemt maatregelen. 'We zetten allerlei dingen boven en we vergrendelen de boel.' Bij de bakkerij op het plein in het centrum van Alphen hebben ze niets gehoord over een demonstratie.
De gemeente Alphen aan den Rijn laat weten dat de demonstratie niet formeel is aangekondigd bij de gemeente. 'Het is een goed gebruik om de demonstratie vooraf te melden, zodat we kunnen komen tot goede afspraken over veiligheid en een goed verloop,' zegt een woordvoerder. 'Wij hebben de aankondiging van de demonstratie van vanavond gezien en blijven de organisatoren uitnodigen om zich bij ons te melden, zodat we in gesprek kunnen gaan.'
Woont al wel een paar jaar in Nederland zo te zien. Verder lijkt het me een soort antifa/krakerstype. Verhaal "we lopen toevallig langs" trapt niemand in natuurlijk.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht even dat het een grapje van Dven was dat het een Tsjechische was, maar dat was dus gewoon waar....
Wat doet iemand uit Tsjechi hier in godsnaam bij rellen, behalve beroepsmatig rellen???
Zaterdag overvecht, vandaag ASW.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nu al? Ik had wel een oproep gezien voor zaterdag, maar niks voor vandaag.
Ik heb geen Facebook, ik vind op hun beide namen alleen wel dat ze "Yesterday" om 08.39 PM bij Radio Kootwijk waren....quote:Op maandag 25 januari 2021 15:22 schreef Maanvis het volgende:
https://www.facebook.com/DenisaStastnaa
Als je kapot met drie t's schrijft op het eind, maakt het dan meer indruk of zo?quote:
Daar is God geboren, spaar Venlo.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
"Er moeten doden vallen vandaag"
Venlo
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:19 schreef kitano het volgende:
Ik dacht even dat Wendy het omvergeblazen meisje was, maar die blijkt Denisa te heten en uit Tsjechi te komen:
linkje
quote:Het stel is vastberaden om stappen te ondernemen tegen de politie. "Wij waren nooit uit op geweld," zegt Michael. "Het doet pijn dat we worden weggezet als raddraaiers, hooligans of aanhangers van Pegida Antifa."
Waarom worden dit soort artikelen gepubliceerd? Trekt alleen nog maar meer relschoppers aan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alphen aan den Rijn maakt zich op voor mogelijke demonstraties
[..]
bron: https://www.omroepwest.nl(...)gelijke-demonstratie
Tijd om iets te slopen!!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
WIJ ZIJN NEE, JULLIE ZIJN JA, DAT IS NIET EERLIJK!
Elke gemeente heeft wel een aantal wijken met dat soort bewoners en ik vrees dat die avondklok de druppel was en deze toestanden zich als een olievlek gaan verspreiden.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In en om Utrecht ook genoeg tuig voor een feestje der democratie ja. Viel me mee dat het er gister rustig bleef.
Nee kut even een Jumbo plunderenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef Houtenbeen het volgende:
Iedereen genoeg popcorn in huis
[ afbeelding ]
Ik denk dat je vooral geen moeite moet willen doen om het te analyseren. Scheelt weer een paar hersencellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je kapot met drie t's schrijft op het eind, maakt het dan meer indruk of zo?
Gelukkig grijpt de politie massaal in met meerdere auto's en wel n busjequote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef theNull het volgende:
In enschede zijn ze zich alweer aan het verzamelen, tuig van de richel.
https://www.tubantia.nl/d(...)n-enschede~a7d28d1e/
''RWINA'' in Nijmegen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)gn=socialsharing_web
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
https://petities.nl/petit(...)g7Eunjr3m4E9bqH8LFJE
Goed idee ja. Kunnen we gelijk controleren of er geen mensen mee mishandeld worden zoals gisteren.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef Houtenbeen het volgende:
Iedereen genoeg popcorn in huis
[ afbeelding ]
Heb gisteren de hele middag van streams lopen switchen voor het beste beeld, dus ik heb uiteraard getekend.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
Teringquote:
In Parijs zijn er al twee jaar lang elke zaterdag rellen, in Wit-Rusland ook al 10 weken elke zondag rellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Lekker ook hoe Nederland er weer op staat in het Buitenland![]()
![]()
Nederland het afvoerputje van Europa waar alle tokkies en wappies gedumpt zijn.
Als je op plekken komt waar je niet moet wezen zit er nou eenmaal een grote kans in dat het je eigen schuld is dat je een klap krijgt.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Goed idee ja. Kunnen we gelijk controleren of er geen mensen mee mishandeld worden zoals gisteren.
En keer tekenen, elk weekend plezier vanquote:Op maandag 25 januari 2021 15:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Heb gisteren de hele middag van streams lopen switchen voor het beste beeld, dus ik heb uiteraard getekend.
Maar dan zou Nederland ook officieel een bananenrepubliek zijn gewordenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:46 schreef Cockwhale het volgende:
Als ze al deze relschoppers zouden afschieten als eenmalige actie, dan zou Nederland zoveel fijner worden.
Volgens mij valt het wel mee. Heb op CNN niks kunnen vinden vanmorgen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef bianconeri het volgende:
Lekker ook hoe Nederland er weer op staat in het Buitenland![]()
![]()
Nederland het afvoerputje van Europa waar alle tokkies en wappies gedumpt zijn.
Ik hoop dat het ziekenhuis deze keer wel beschermd wordt.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef theNull het volgende:
In enschede zijn ze zich alweer aan het verzamelen, tuig van de richel.
https://www.tubantia.nl/d(...)n-enschede~a7d28d1e/
Nergens in de mate zoals Nederland.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In Parijs zijn er al twee jaar lang elke zaterdag rellen, in Wit-Rusland ook al 10 weken elke zondag rellen.
Dus Deventer word de anarchistische gemeente van nederland, mssn moeten ze boekenmarkt toch eens verplaatsen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef myShizzle het volgende:
Deventer vanavond ook
Corona-demonstratie vanavond in Deventer: ‘Vandaag is de dag dat we opstaan tegen alle regels en de orde’
Op sociale media wordt voor vanavond een demonstratie op de Brink in Deventer aangekondigd tegen de corona-maatregelen. De gemeente en de politie onderzoeken op dit moment hoe serieus de oproep is en bekijken of er maatregelen nodig zijn.
‘Vandaag is de dag dat we opstaan tegen alle regels en de orde’, is onder meer te lezen op Instagram. Onder de hashtag #volkinopstand wordt opgeroepen vanavond naar het centrum van Deventer te komen. De demonstratie zou tegen negen uur beginnen, vlak voordat de avondklok ingaat.
https://www.destentor.nl/(...)de-orde-br~a37c32ba/
Russische media willen alles afleiden van de protestanten die ze naar werkkampen hebben afgevoerd.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Russische media hebben het ook al over een burgeroorlog na de uitlatingen van de Burgemeester van Eindhoven.
[ twitter ]
Is toch goddomme dieptriest als je je bedrijf (dat toch al weken dicht is vanwege de lockdown) ook nog eens moet barricaderen tegen plunderend tuig omdat dat tuig de avondklok zo zwaar vindt?!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef Maanvis het volgende:
In nijmegen bereiden ondernemers zich voor op vanavond
[ twitter ]
ho ho ho dat plunderend tuig is er alleen om te rellen ze demonstreren nergens tegenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is toch goddomme dieptriest als je je bedrijf (dat toch al weken dicht is vanwege de lockdown) ook nog eens moet barricaderen tegen plunderend tuig omdat dat tuig de avondklok zo zwaar vindt?!
Alles om de aandacht af te leiden van de praktijken van Putinquote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Russische media hebben het ook al over een burgeroorlog na de uitlatingen van de Burgemeester van Eindhoven.
[ twitter ]
Tja... als je tent de eerstkomende tijd toch niet open mag en je zit in het centrum van een stad... dan snap ik het wel.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef Maanvis het volgende:
[ twitter ]
Op de hashtag #volkinopstand kom ik alleen een oproep tegen voor een vreedzame demonstratie (om 20.30 uur waxinelichtjes plaatsen op een bepaalde locatie en dan weer naar huis).quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus Deventer word de anarchistische gemeente van nederland, mssn moeten ze boekenmarkt toch eens verplaatsen.
Ja, ik klikte deze pagina weg en realiseerde me wat er niet klopte aan die zin....quote:Op maandag 25 januari 2021 15:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ho ho ho dat plunderend tuig is er alleen om te rellen ze demonstreren nergens tegen
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Op de hashtag #volkinopstand kom ik alleen een oproep tegen voor een vreedzame demonstratie (om 20.30 uur waxinelichtjes plaatsen op een bepaalde locatie en dan weer naar huis).
Is dat dan niet een verkeerde spreuk om een vreedzaam protest aan te kondigen?quote:‘Vandaag is de dag dat we opstaan tegen alle regels en de orde’
Precies goed verwoordquote:Op maandag 25 januari 2021 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik klikte deze pagina weg en realiseerde me wat er niet klopte aan die zin....
Het is geen plunderend tuig dat de avondklok zo zwaar vindt, het is plunderend tuig omdat ze met de avondklok weer een excuus hebben om te plunderen.
Het was ook een onnozele uitspraak ook.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat ze het in een dorp inderdaad niet in hun hoofd hoeven te halen om de lokale winkels te slopen (kans van 9 op 10 dat de supermarkt ook een franchiser is, en dus ook gewoon een dorpsbewoner), want dan staat er zo een bataljon boeren klaar om ze weg te werken.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
Jammer dat ze geen kleine dorpjes pakken om te 'demonstreren'. Zoals het mijne.
Daarom, ik sta te popelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het in een dorp inderdaad niet in hun hoofd hoeven te halen om de lokale winkels te slopen (kans van 9 op 10 dat de supermarkt ook een franchiser is, en dus ook gewoon een dorpsbewoner), want dan staat er zo een bataljon boeren klaar om ze weg te werken.
En Urk dan?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
Het heeft geen zin om durpjes aan te pakken want die hebben maar twee of drie vluchtroutes, in een stad kan men zich versprieden als het te heet onder de voeten word.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef Scrummie het volgende:
Daar lenen de boeren zich echt niet voor.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het in een dorp inderdaad niet in hun hoofd hoeven te halen om de lokale winkels te slopen (kans van 9 op 10 dat de supermarkt ook een franchiser is, en dus ook gewoon een dorpsbewoner), want dan staat er zo een bataljon boeren klaar om ze weg te werken.
Ik zou niet weten wat ik buiten te zoeken heb, veel te koud.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Morri2 het volgende:
/sarcasme aan
Nou, als de politie met de rellen bezig is, dan is er waarschijnlijk geen mankracht om de avondklok te handhaven in de Vinexwijken en buitenbuurten.
Snel, pak je kans, mensen!
Die spreuk staat niet in de oproep waar ik aan refereer.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
[..]
Is dat dan niet een verkeerde spreuk om een vreedzaam protest aan te kondigen?
Jij stond er ook tussen gisteren?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef Ixnay het volgende:
De waterkanon mevrouw is de Tsjechische Denisa.
Ze gaat aangifte doen wegens poging tot doodslag. Terecht.
Ze deed helemaal niks verkeerd. Heb haar met de mensen met wie zij was een paar minuten daarvoor nog gezien. Waren rustige, geweldloze mensen.
Meisjes van 50 kilo op 10 meter afstand tegen betonnen muren schieten is ziekelijk. Als je dat zonder gevoel kunt doen mag je zelf ook naar het ziekenhuis. De psychiatrische afdeling in dit geval.
https://www.destentor.nl/(...)de-orde-br~a37c32ba/quote:Op maandag 25 januari 2021 16:07 schreef FYazz het volgende:
[..]
Die spreuk staat niet in de oproep waar ik aan refereer.
Wellicht is de bewuste oproep al verwijderd, onder de genoemde hashtag is deze in ieder geval niet meer te vinden.
Ws ondergedoken vw de vrienden van die man die gisteren is opgepakt vw haar filmpje.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:10 schreef Fugue het volgende:
Is Mita alweer live of zit die weer in Duitsland en Frankrijk
quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef Ixnay het volgende:
De waterkanon mevrouw is de Tsjechische Denisa.
Ze gaat aangifte doen wegens poging tot doodslag. Terecht.
Ze deed helemaal niks verkeerd. Heb haar met de mensen met wie zij was een paar minuten daarvoor nog gezien. Waren rustige, geweldloze mensen.
Meisjes van 50 kilo op 10 meter afstand tegen betonnen muren schieten is ziekelijk. Als je dat zonder gevoel kunt doen mag je zelf ook naar het ziekenhuis. De psychiatrische afdeling in dit geval.
Die kunnen ze de komende 2 weken laten hangen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef Maanvis het volgende:
[ twitter ]
Dat ziet er heftiger uit eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ondertussen gisteravond in Kopenhagen:
[ afbeelding ]
Massive anti-lockdown rally in Copenhagen Denmark
Och hele jaar nog wel.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kunnen ze de komende 2 weken laten hangen.
Gepost door een rus, ga dan meteen weer de feiten bekijken, low-res ook, lijkt wel van jaren geleden.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ziet er heftiger uit eerlijk gezegd.
Ramptoeristen die leuk staan te filmen hoe het waterkanon rijdt en spuit. Zelf zeggen ze dat ze pas laat het waterkanon zagen, maar op een filmpje dat de 'voorgeschiedenis' laat zien, is te zien dat dat vriendje gewoon leuk staat te filmen en helemaal niet weg probeert te komen. Relschoppers of niet: als je dit soort dingen wil gaan filmen als ramptoerist, dan kun je verwachten dat je ook klappen krijgt als je tussen de relschoppers staat.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef Ixnay het volgende:
Ohhhh ok.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:15 schreef JDx het volgende:
[..]
Gepost door een rus, ga dan meteen weer de feiten bekijken, low-res ook, lijkt wel van jaren geleden.
waarom spuiten ze niet op berenpak en vriendje? Die wegen beiden boven de 80kg en zijn een veel grotere bedreiging dan dat 50kg meisje.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:16 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ramptoeristen die leuk staan te filmen hoe het waterkanon rijdt en spuit. Zelf zeggen ze dat ze pas laat het waterkanon zagen, maar op een filmpje dat de 'voorgeschiedenis' laat zien, is te zien dat dat vriendje gewoon leuk staat te filmen en helemaal niet weg probeert te komen. Relschoppers of niet: als je dit soort dingen wil gaan filmen als ramptoerist, dan kun je verwachten dat je ook klappen krijgt als je tussen de relschoppers staat.
Iedereen die opgepakt wordt een maand de cel in, dan weten ze daarna wat vrijheid is.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:13 schreef The_End het volgende:
[..]Als ze vanavond weer gaan rellen,dan hoop ik op veel meer geweld vanuit de politie. Oprotten met het tuig. Als je niet goed om kan gaan met je gevoelens, dan ga je maar bij je mammie thuis alles kort en klein slaan.
Geen idee. Maar die hadden er ook niks meer te zoeken nee.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom spuiten ze niet op berenpak en vriendje? Die wegen beiden boven de 80kg en zijn een veel grotere bedreiging dan dat 50kg meisje.
Na een dag de MSM aangehoord te moeten hebben is het wel tijd voor een stukje onafhankelijke journalistiek.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:10 schreef Fugue het volgende:
Is Mita alweer live of zit die weer in Duitsland en Frankrijk
Misschien schoten ze wel op die knaap. Liep ook maar net voor de straal weg. Dat broddelwerkje dat jij in elkaar hebt gezet over het gemakkelijk en exact kunnen mikken is ook maar een verzinsel nadat je snel even op Wikipedia gekeken hebt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom spuiten ze niet op berenpak en vriendje? Die wegen beiden boven de 80kg en zijn een veel grotere bedreiging dan dat 50kg meisje.
ja tenzij je graag meisjes tegen fietsenstallngen aan spuitquote:Op maandag 25 januari 2021 16:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar die hadden er ook niks meer te zoeken nee.
nee dat zeiden de wappiesquote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien schoten ze wel op die knaap. Liep ook maar net voor de straal weg. Dat broddelwerkje dat jij in elkaar hebt gezet over het gemakkelijk en exact kunnen mikken is ook maar een verzinsel nadat je snel even op Wikipedia gekeken hebt.
Als je het toch dichtgetimmerd hebt, kan je het mooi laten zitten tot de winkels weer open mogen toch.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang ze de avondklok nog in stand willen houden.
Doet me denken aan die ene keer dat de Project X-rellen in Haren door sommige van dit soort clubjes werden gezien als startschot voor de revolutie tegen het kapitalisme.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:10 schreef Scrummie het volgende:
Als we hier toch constant de boel in een links/rechts discussie omvormen, is dit ook wel een leuke gezien alle aandacht voor bepaalde jongeren afdelingen.
De jongeren afdeling van Bij1 heeft ook zo zijn mening:
[ afbeelding ]
(Screenshot want uiteraard inmiddels weg)
Ja op zich wel verstandig.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef JDx het volgende:
[..]
Als je het toch dichtgetimmerd hebt, kan je het mooi laten zitten tot de winkels weer open mogen toch.
Beter nog; tot alle corona maatregelen voorbij zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen die opgepakt wordt een maand de cel in, dan weten ze daarna wat vrijheid is.
Excuus, we praten langs elkaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)de-orde-br~a37c32ba/
Ohhh wat leuk toch.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Maanvis het volgende:
In nijmegen gaan de NEC hooligans het centrum verdedigen tegen noord afrikaanse plunderaars.
Dus dat worden mooie streams en een echte burgeroorlog
Voorbeeld stellen, dat het ze niks uitmaakt of je een knuffelwappie of een relturk bent, weten de demonstranten iig waar ze mee te maken hebben, want die beer staat er volgende week, ondergespoten of niet, weer, maar die sensatiezoekers stellen het denk ik een paar weekjes uit.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik weet niet welke beelden jij hebt bekeken, maar er was nogal wat FvD aanhang bij om het zo maar te zeggen. Niemand wordt er vrolijk van als tuig tuig gaat aanvallen uh 'verdedigen'quote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Maanvis het volgende:
In nijmegen gaan de NEC hooligans het centrum verdedigen tegen noord afrikaanse plunderaars.
Die "hooligans" hopen ook alleen maar dat er wat te klappen valtquote:Op maandag 25 januari 2021 16:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik weet niet welke beelden jij hebt bekeken, maar er was nogal wat PvD aanhang bij om het zo maar te zeggen. Niemand wordt er vrolijk van als tuig tuig gaat aanvallen uh 'verdedigen'
Na 21:00u is die PvdD aanhang wel verdwenen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik weet niet welke beelden jij hebt bekeken, maar er was nogal wat PvD aanhang bij om het zo maar te zeggen. Niemand wordt er vrolijk van als tuig tuig gaat aanvallen uh 'verdedigen'
Wat dan, moeten ze hun wollen sjaal nog afbreien voor aankomend weekend?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:28 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Na 21:00u is die PvdD aanhang wel verdwenen.
Jij bent ook niet helemaal 100 hequote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Maanvis het volgende:
Ach kom die rellen komen toch wel, dan kunnen we net zo goed met popcorn klaar gaan zitten tochquote:
Waarom stel je steeds dezelfde vraag?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja. Ik ben vrij lang gebleven.quote:
Ik vind het eigenlijk zielig voor die dieren. Wat is het grote voordeel paarden en honden in te zetten?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:25 schreef StephanL het volgende:
https://fb.watch/3eD5HjCn9l/
Beelden los geslagen van Politiepaard die een vrouw omver loopt![]()
Ik kijk liever naar andere dingen dan een real life veldslag maar ieder zijn dingquote:Op maandag 25 januari 2021 16:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ach kom die rellen komen toch wel, dan kunnen we net zo goed met popcorn klaar gaan zitten toch
Misschien moeten jij en je vriendjes zich gewoon gedragen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ja. Ik ben vrij lang gebleven.
Politie handelde onnodig gewelddadig. Ik denk dat als zij niet zo intimiderend hadden gedaan dat het allemaal rustig verlopen was.
Dit was olie op het vuur gooien.
Door het politiegeweld werd het een dag die ging om geweld en niet om protest.
Politie begon met geweld. Een klein groepje beantwoordde dat met geweld.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:13 schreef The_End het volgende:
[..]Als ze vanavond weer gaan rellen,dan hoop ik op veel meer geweld vanuit de politie. Oprotten met het tuig. Als je niet goed om kan gaan met je gevoelens, dan ga je maar bij je mammie thuis alles kort en klein slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |