https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enqute
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn gentroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
Wat heeft dat met Soros te maken? Zo'n stoffen, zelfgemaakt mondkapje bijvoorbeeld. Houd geen enkel virusdeeltje tegen. Puur symboolpolitiek. Ik vind het verplichten van zo'n ding dwingelandij.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Soros, LXIV... Allemaal Soros.
In de meeste plaatsen zal het ook wel tot wat gesoleerde incidenten beperkt blijven, er is wel wat meer voor nodig om een meute op de been te brengen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:04 schreef El_Thijs het volgende:
Ik hoor hier ook nog geen loeiende sirenes, vuurwerk of ander kabaal. En ik woon toch vrij dicht bij het centrum.
Oh je bent zo'n goedweer katholiek; die fossielen mogen best de pijp uit hoor, als ik maar weer kan doen wat ik wil.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Soros te maken? Zo'n stoffen, zelfgemaakt mondkapje bijvoorbeeld. Houd geen enkel virusdeeltje tegen. Puur symboolpolitiek. Ik vind het verplichten van zo'n ding dwingelandij.
Puur vernederend om zo'n ding te moeten dragen als je weet dat het totaal niet werkt!
Idem de avondklok. Bizar vergaande maatregel die ook nauwelijks tot geen effect heeft. En waarom doen we het? Voor die 700 80+-ers op de IC zeker?
En daar ben ik ergens wel blij om. Als die meute zich zou verplaatsen richting omliggende wijken en straten is het helemaal mis.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In de meeste plaatsen zal het ook wel tot wat gesoleerde incidenten beperkt blijven, er is wel wat meer voor nodig om een meute op de been te krijgen.
Zou lachen zijn als je pa er tussen lag h?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Soros te maken? Zo'n stoffen, zelfgemaakt mondkapje bijvoorbeeld. Houd geen enkel virusdeeltje tegen. Puur symboolpolitiek. Ik vind het verplichten van zo'n ding dwingelandij.
Puur vernederend om zo'n ding te moeten dragen als je weet dat het totaal niet werkt!
Idem de avondklok. Bizar vergaande maatregel die ook nauwelijks tot geen effect heeft. En waarom doen we het? Voor die 700 80+-ers op de IC zeker?
Het lijkt mij dat het zeker wel virusdeeltjes tegenhoudt. Maar inderdaad niet alles. Als je er in niest wordt ook het meeste snot tegengehouden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn er nog meer politieke partijen tegen de avondklok?quote:
Het gaat niet eens om mij persoonlijk. Ik ga al lang niet meer stappen of zo. Het gaat me om de mate waarin vrijheden worden afgepakt vs de ernst van de situatie. Het is niet zo dat de Nlse bevolking met uitroeiing bedreigd wordt of zo.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh je bent zo'n goedweer katholiek; die fossielen mogen best de pijp uit hoor, als ik maar weer kan doen wat ik wil.
Hypocriet
Dit is nog niet gespeeld.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Belachelijk die rellen, net zo belachelijk als die avondklok.
Gelukkig staan de mijne binnenquote:
Dan word ik gelyncht joh.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Haags, ga er eens wat van zeggen.
Hier gaan ze op afgerekend wordenquote:
We doen dit om de zorg niet te overlasten. Of wil je graag dat er mensen dood gaan die anders hadden kunnen worden geholpen?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wel, want dan zou hij nog een kans hebbenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zou lachen zijn als je pa er tussen lag h?
Alweer rustig daar toch?quote:
Vuurwerkbom... Zegt verder niet zo veelquote:
Of ze denken er wel over na en komen tot de conclusie dat het op dit moment een nodige oplossing is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef LXIV het volgende:
Zonder er verder over na te denken. Dat is de gevaarlijke zijde van de geschiedenis
Bij Moeke voor de deur!quote:
Hoe meer mensen zich verzetten, hoe langer dit soort draconische maatregelen nodig zijn. Als iedereen zich nou gewoon eens een week of 4 aan alle regels zou houden, dan kunnen we begin maart weer lekker naar het caf of restaurant. De mensen die het dwarste zijn hebben niet door dat juist zij door hun gedrag hun eigen en andermans vrijheid inperken.quote:
Trump wilde iig federale troepen sturen naar Portland en zo omdat het daar ook een teringzooi was en nog steeds is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Neu.
Wilders gooide op Twitter destijds prijzende tweets over Trump eruit.
En Trump koos nou net voor het niets doen en doen alsof het virus maar een griepje was waarmee dergelijke groepen zwaar gepleased werden.
Nou nou een omgegooide klikoquote:
Tja, als de crisis 1 ding duidelijk heeft gemaakt is dat we als samenleving weinig voor elkaar over hebben. Er zijn teveel egostische individuen. Niet iedereen, maar de groep is groot genoeg dat het tot ergernis en asociaal gedrag leidtquote:Op zondag 24 januari 2021 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh je bent zo'n goedweer katholiek; die fossielen mogen best de pijp uit hoor, als ik maar weer kan doen wat ik wil.
Hypocriet
Naef. Ik geloof er echt totaal niet in, tot het seizoenseffect of vaccins beetje gaan werken. En dat laatste wordt m niet, weten we nu. Dus het is gewoon wachten op de lente.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoe meer mensen zich verzetten, hoe langer dit soort draconische maatregelen nodig zijn. Als iedereen zich nou gewoon eens een week of 4 aan alle regels zou houden, dan kunnen we begin maart weer lekker naar het caf of restaurant. De mensen die het dwarste zijn hebben niet door dat juist zij door hun gedrag hun eigen en andermans vrijheid inperken.
Het gaat helemaal niet om mijzelf. Het gaat erom dat je niet 17 miljoen mensen kunt gijzelen voor een hele, hele, hele kleine minderheid. Het gaat erom dat je niet alle maatregelen van de overheid gedachtenloos moet slikken en uitvoeren. Hoeveel mensen zijn dan het leven gered door die stoffen doe-het-zelf mondkapjes? Het gaat erom dat er tijden waren dat vrijheid belangrijker was dan absolute veiligheid. Dat er mensen zelfs bereid waren voor te sterven. Nu zijn we een natie van bange nichten die zich jarenlang laten opsluiten voor een laf virusje dat de meeste mensen nauwelijks kwaad doet.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:09 schreef Olga het volgende:
[..]
We doen dit om de zorg niet te overlasten. Of wil je graag dat er mensen dood gaan die anders hadden kunnen worden geholpen?
Maar goed de meeste mensen denken alleen maar aan zichzelf
Dat kan ik voor Utrecht bevestigen. Ik hoop dat dat zo blijft.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:09 schreef RipCity het volgende:
Deze geranium-muts zegt dat het ook in Rotterdam iets drukker is
[ twitter ]
Rotterdam & Utrecht enige die beetje achterblijven op de rest.
Hihahoquote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als iedereen zich nou gewoon eens een week of 4 aan alle regels zou houden, dan kunnen we begin maart weer lekker naar het caf of restaurant.
Nee. NWS is geen speeltuin.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
@:lenny_leonard verzin maar een nieuwe TT.
Yup maar dat snapt dat domme volk niet en ook een schrikbarend aantal users niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoe meer mensen zich verzetten, hoe langer dit soort draconische maatregelen nodig zijn. Als iedereen zich nou gewoon eens een week of 4 aan alle regels zou houden, dan kunnen we begin maart weer lekker naar het caf of restaurant. De mensen die het dwarste zijn hebben niet door dat juist zij door hun gedrag hun eigen en andermans vrijheid inperken.
Enkel wat scootertjes toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
via facebook lives kan je zien dan ze nog bezig zijn
Hij kon het niet laten!quote:
Altijd die emotionele chantage als het op maatregelen aankomt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wel, want dan zou hij nog een kans hebben
In de Schilderswijk nietquote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon olie op het vuur gooien?
Er zitten ook veel 'blanke' hollanders bij...
Net rondje Erasmusbrug willemsbrug gelopen. Stuk drukker met auto's en wandelaars dan de laatste weken op zondag. Maar totaal relaxte sfeer. Gewoon mensen die nog onderweg waren naar huis. Was zelf 5 minuten voor 9 binnen en toen nog best druk. Dus niet iedereen heeft het gehaald.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:09 schreef RipCity het volgende:
Deze geranium-muts zegt dat het ook in Rotterdam iets drukker is
[ twitter ]
Rotterdam & Utrecht enige die beetje achterblijven op de rest.
Helaas is dat helemaal niet zeker en gezien het schuifsysteem van de laatste tijd ga je daar niemand meer van overtuigen. Mensen zijn het NU zat en willen NU meer vrijheid. Het feit dat er veel te traag wordt gevaccineerd helpt ook niet erg.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Jawel. Dat moet je wel. Zo werkt het nu eenmaal, Karen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om mijzelf. Het gaat erom dat je niet 17 miljoen mensen kunt gijzelen voor een hele, hele, hele kleine minderheid. Het gaat erom dat je niet alle maatregelen van de overheid gedachtenloos moet slikken en
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon olie op het vuur gooien?
Er zitten ook veel 'blanke' hollanders bij...
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helaas is dat helemaal niet zeker en gezien het schuifsysteem van de laatste tijd ga je daar niemand meer van overtuigen. Mensen zijn het NU zat en willen NU meer vrijheid. Het feit dat er veel te traag wordt gevaccineerd helpt ook niet erg.
De mensen moeten zich braaf aan regels houden en de overheid faalt keer op keer in zaken van groot belang.
Jammer niet meer live.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
[..]
https://www.facebook.com/nico.verkroost.9/videos/1285884435125848
Kom er maar in Kanaleneilandquote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef Caland het volgende:
Valt me wel op dat het elke keer zo rustig is in Rotterdam en Utrecht
Even afkloppen
Nee.....laten we Utrecht even overslaan, ok?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kom er maar in Kanaleneiland
3, 2, 1..
Is toch een lelijke stad, valt niet veel te slopenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee.....laten we Utrecht even overslaan, ok?
Oei, PVV Urk heeft opgeroepen om de avondklok niet te handhaven. Waar was Jesse toen lokale partijen opriepen om het kraak- en boerkaverbod niet te handhaven. Selectieve verontwaardiging.quote:
Mooi zo. Is hier zowat om de hoekquote:
Weinig te zien.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef dvdfreak het volgende:
https://www.facebook.com/denn.haag/videos/3315686675197498
hier zijn ze flink bezig live
Jesse met met 2 matenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oei, PVV Urk heeft opgeroepen om de avondklok niet te handhaven. Waar was Jesse toen lokale partijen opriepen om het kraak- en boerkaverbod niet te handhaven. Selectieve verontwaardiging.
Hey, ga je mond spoelen! Utrecht is de mooiste stad van het land, ja!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Is toch een lelijke stad, valt niet veel te slopen
Moet je toch eens buiten dat stadje komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hey, ga je mond spoelen! Utrecht is de mooiste stad van het land, ja!
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hey, ga je mond spoelen! Utrecht is de mooiste stad van het land, ja!
Diepenveenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was toen wel even andere koek.
Doodgeschoten, dat is wel heftigquote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Wel effectiefquote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Mien merk.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit. Qua aantallen vaccinaties steevast onderaan bungelen in de lijstjes is niet acceptabel meer als je mensen de duimschroeven nog verder aandraait. Er moet perspectief komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik denk dat ze die avondklok en lockdown zoals nu niet gaan volhouden tot maart/ april. Mensen zijn het beu en willen perspectief.
Ik praat het niet goed maar het gaat steeds lastiger worden zo.
En schiet eens op met vaccineren!
Dat tuig in Amsterdam en Eindhoven had voor corona al geen perspectief het is het afvalbakje van onze samenleving. Dat je het niet eens bent met de maatregelen ok daar kan ik inkomen. Maar die lui zijn overal tegen. Als het niet corona is verzinnen ze wel wat anders. Maar wat ze nooit zullen doen is een positieve bijdrage aan de maatschappij leveren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik denk dat ze die avondklok en lockdown zoals nu niet gaan volhouden tot maart/ april. Mensen zijn het beu en willen perspectief.
Je zou het haast een dictatuur noemenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Noem eens een stad met mooiere grachten dan die van Utrecht...nou nou nou?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je toch eens buiten dat stadje komen.
Ja die mensen die nu dingen in de fik steken willen echt perspectiefquote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Gaat pas mis als het mis gaat in diverse dorpen in 1 regio. Dan kan het fout aflopen. Vooral rond Urk etc. is normaliter bijna geen politie dus moeten ze van andere korpsen komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef PzKpfw het volgende:
Ben benieuwd of men berhaupt genoeg capaciteit heeft om grote rellen in meerdere grote steden te handhaven.
Inderdaad, we bungelen ergens in de onderste regionen tussen Servi en Bulgarijequote:Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit. Qua aantallen vaccinaties steevast onderaan bungelen in de lijstjes is niet acceptabel meer als je mensen de duimschroeven nog verder aandraait. Er moet perspectief komen.
Eens. Die grijpen alles aan om maar te kunnen rellen, vernielen en te plunderen. Echt, geweld is geen oplossing maar pak de rubberen kogels maar eens.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat tuig in Amsterdam en Eindhoven had voor corona al geen perspectief het is het afvalbakje van onze samenleving. Dat je het niet eens bent met de maatregelen ok daar kan ik inkomen. Maar die lui zijn overal tegen. Als het niet corona is verzinnen ze wel wat anders. Maar wat ze nooit zullen doen is een positieve bijdrage aan de maatschappij leveren.
Echt helemaal niks kunnen vinden. Het zijn ook maar kleine relletjes door het hele land, geen Eindhovense taferelenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er nog ergens live facebook verslagen?
Ik zit braaf thuis maar ik denk er wel over na. Ik ben het niet eens met de mondkapjesplicht, maar ik doe er wel braaf aan mee.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om mij persoonlijk. Ik ga al lang niet meer stappen of zo. Het gaat me om de mate waarin vrijheden worden afgepakt vs de ernst van de situatie. Het is niet zo dat de Nlse bevolking met uitroeiing bedreigd wordt of zo.
Wat mij betreft is de meute de meerderheid, die braaf thuis zit en doet wat de overheid hen opdraagt. Zonder er verder over na te denken. Dat is de gevaarlijke zijde van de geschiedenis. Niet de individualisten die opkomen voor hun vrijheid
Toen was er tenminste nog duidelijkheid.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Veel te traag gevaccineerd? Alle vaccins in Oss zijn al ingepland. De overheid wil zelfs afwijken van de drie weken tussentijd en deze verlengen om juist meer mensen te vaccineren. Niet verstandig mijns inziens, maar zeg niet dat er niet alles aan gedaan wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helaas is dat helemaal niet zeker en gezien het schuifsysteem van de laatste tijd ga je daar niemand meer van overtuigen. Mensen zijn het NU zat en willen NU meer vrijheid. Het feit dat er veel te traag wordt gevaccineerd helpt ook niet erg.
De mensen moeten zich braaf aan regels houden en de overheid faalt keer op keer in zaken van groot belang.
De ironie is dat deze mensen rechtse partijen steunen zoals de FvD en VVD terwijl ze veel beter links kunnen stemmen voor hun uitkeringenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De ironie is dat de groep die meestal aan het rellen is tegen de overheid de groep is die relatief het meest steunt op diezelfde met uitkeringen, in het onderwijs en sociaal beleid.
Bij de rellen van afgelopen zomer in den haag zag je van die mannen van in de 50 die 'lekker kwamen rellen met de politie want dat was al lang geleden'. Ergens sneu als dat je niveau van zelfontwikkeling en leuke dingen in het leven is.
Het voorkomen van Amerikaanse en Franse toestanden heeft een prijskaartje, een daarvan is dat een deel van deze bevolkingsgroep zelfwaardering haalt uit dit soort rellen. Tot op zekere hoogte accepteren, al moet je de rellen zelf wel indammen. Maar denk niet dat de politie wakker ligt van dit. Had het zelf raar gevonden als er helemaal geen rellen zouden zijn geweest.
Het gaat al mis wanneer 1% van de mensen gaat rellen. Dan is er onvoldoende politie, ME, leger etc om ook nog maar iets te kunnen doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Gaat pas mis als het mis gaat in diverse dorpen in 1 regio. Dan kan het fout aflopen. Vooral rond Urk etc. is normaliter bijna geen politie dus moeten ze van andere korpsen komen.
True, maar dat laatste hoeft niet uit te maken voor de zelf benoemde Facebook-journalistquote:Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Echt helemaal niks kunnen vinden. Het zijn ook maar kleine relletjes door het hele land, geen Eindhovense taferelen
Uiteraard komt de onderklasse het eerst in verzet. Die hebben weinig te verliezen en voelen dit soort maatregelen het hardst.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat tuig in Amsterdam en Eindhoven had voor corona al geen perspectief het is het afvalbakje van onze samenleving. Dat je het niet eens bent met de maatregelen ok daar kan ik inkomen. Maar die lui zijn overal tegen. Als het niet corona is verzinnen ze wel wat anders. Maar wat ze nooit zullen doen is een positieve bijdrage aan de maatschappij leveren.
Nu kunnen ze de relschoppers overal de schuld van geven (deels terecht)quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef kilon het volgende:
De overheid zit nu wel echt met een groot probleem.
De avondklok volhouden gaat op deze manier lastig worden. Maar als ze het terugdraaien, dan ziet men dat relschoppen dus zin heeft en wat oplevert.
Zelfs als ze het op het geplande moment stoppen met de avondklok zal het er niet makkelijker op worden.
En dat terwijl ik verwacht dat 9 februari echt nog niet zoveel weer open kan...
Mwah het rellen zal na dit weekend wel afgelopen zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef kilon het volgende:
De avondklok volhouden gaat op deze manier lastig worden. Maar als ze het terugdraaien, dan ziet men dat relschoppen dus zin heeft en wat oplevert.
Zelfs als ze het op het geplande moment stoppen met de avondklok zal het er niet makkelijker op worden.
Hmm, nee, dat is denk ik de middenklasse. De onderklasse krijgt elke maand netjes hun uitkering gestort. Ze kunnen het alleen niet in hun buurtcaf uitgeven.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Uiteraard komt de onderklasse het eerst in verzet. Die hebben weinig te verliezen en voelen dit soort maatregelen het hardst.
Hoop doet leven.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah het rellen zal na dit weekend wel afgelopen zijn.
In deze maatschappij, waar je je baan kunt kwijtraken als je voor de verkeerde zaak demonstreert, is dat logischquote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Uiteraard komt de onderklasse het eerst in verzet. Die hebben weinig te verliezen en voelen dit soort maatregelen het hardst.
Goede olievlek aan het worden. Denk dat je volgend weekend een soort landelijke noodverordening gaat krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Eightyone het volgende:
Bizar, dit liveblog. Roermond staat er ook al tussen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)avondklok~a712c6d92/
Wat een intens trieste wezens heb je toch bij de me. Die mensen staan al met de handen omhoog met een gebaar van 'niet schieten'. Terwijl er een muur achter staat...quote:
Het zal er vooral vanaf hangen hoe dit politiek gespind gaat worden. Verder denk ik dat het vanaf morgen rustiger wordtquote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef kilon het volgende:
De middenklasse is doodsbang voor de baas. Als ze morgen niet verschijnen mogen ze niet meer senior administratieamoebe zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hmm, nee, dat is denk ik de middenklasse. De onderklasse krijgt elke maand netjes hun uitkering gestort. Ze kunnen het alleen niet in hun buurtcaf uitgeven.
Nee, als je schijt hebt aan regels.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
In deze maatschappij, waar je je baan kunt kwijtraken als je voor de verkeerde zaak demonstreert, is dat logisch
9 februari gaat helemaal niks open. Wordt gegarandeerd verlengd, kun je gif op innemen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef kilon het volgende:
De eerste zin zegt al genoeg * ze zijn ingepland* het merendeel had al gezet moeten zijn. Ik weet dat er leveringsproblemen zijn. Maar dat is geen excuus om zo traag te werken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Coelho het volgende:
[..]
Veel te traag gevaccineerd? Alle vaccins in Oss zijn al ingepland. De overheid wil zelfs afwijken van de drie weken tussentijd en deze verlengen om juist meer mensen te vaccineren. Niet verstandig mijns inziens, maar zeg niet dat er niet alles aan gedaan wordt.
De belangrijkste beperking op dit moment is levering. Die bedrijven hebben niet zomaar even 15 miljard doses voorradig. Omdat we samen met Europa inkopen hebben we recht op een vast percentage van hetgeen er geleverd wordt. En ja, de bedrijven waarvan we nu vaccins krijgen hebben gezegd dat leveringen minder groot zijn dan beloofd, maar wat kan de overheid daar aan doen?
En tot slot en het allerbelangrijkst: Je houdt je niet voor de overheid aan de regels, dat doe je voor jezelf en je medemensen. Dus ongeacht of je vindt dat ze er in Den Haag een potje van maken, zou een beetje empathie en verstand helemaal niet erg zijn.
Moet je bijna Defensie in gaan zetten om te handhaven joh, niet te doen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede olievlek aan het worden. Denk dat je volgend weekend een soort landelijke noodverordening gaat krijgen.
De ergste relschoppers zullen worden opgespoord en door een AT uit bed worden gevist...maar dat zal dan wel weer worden bestempeld als 'razzia's'....*zucht*quote:Op zondag 24 januari 2021 21:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah het rellen zal na dit weekend wel afgelopen zijn.
Dat allerlei sluitingen een enorme impact heeft, kan ik me iets bij indenken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Bij de BLM-demonstratie werden ook regels overtreden. Het gaat wel degelijk om de juiste demonstratiequote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, als je schijt hebt aan regels.
Ja ze staan er nog steeds nadat ze al 20 keer gewaarschuwd zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een intens trieste wezens heb je toch bij de me. Die mensen staan al met de handen omhoog met een gebaar van 'niet schieten'. Terwijl er een muur achter staat...
Pure mishandeling met letsel. Hoerenkind die gast in dat waterkanon.
Noodverordening maakt handhaven wel een stukje makkelijker natuurlijk. Helemaal als het om relatief kleine groepjes gaat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Moet je bijna het leger in gaan zetten om te handhaven joh, niet te doen.
In rotterdam gingen ze toen naar huis. Hier gaan ze rellen. Klein verschilquote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij de BLM-demonstratie werden ook regels overtreden. Het gaat wel degelijk om de juiste demonstratie
En toch is dat de enige manier.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef maan_man het volgende:
Dit gaat de politie geen lange periode volhouden. Ze hadden amper genoeg mensen om op ontheffingen te controleren.
Er is al tig keer gezegd dat je op moeten donderen dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een intens trieste wezens heb je toch bij de me. Die mensen staan al met de handen omhoog met een gebaar van 'niet schieten'. Terwijl er een muur achter staat...
En de avondklok volgen ze niet op maar de noodverordening wel? Lijkt mij zinloos.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede olievlek aan het worden. Denk dat je volgend weekend een soort landelijke noodverordening gaat krijgen.
Post van het jaar wmbquote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Misschien moeten ze die politiefuiken dan een keer achterwege laten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef maan_man het volgende:
Dit gaat de politie geen lange periode volhouden. Ze hadden amper genoeg mensen om op ontheffingen te controleren.
Tuurlijk jongen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij de BLM-demonstratie werden ook regels overtreden. Het gaat wel degelijk om de juiste demonstratie
Hoe maakt dat het precies makkelijker? Je mag al niet op straat zijn...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Noodverordening maakt handhaven wel een stukje makkelijker natuurlijk. Helemaal als het om relatief kleine groepjes gaat.
Grote kans dat je dit blijft zien tot maatregelen als de avondklok zijn afgeschaft.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef Kwaliteit het volgende:
Dit gaat alleen maar erger worden
Waar nu al rellen?
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Dit zorgt voor kettingreacties, dit is nog maar het begin, ben ik bang.
Helmondquote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef Kwaliteit het volgende:
Waar nu al rellen?
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Roermond, Helmond, Enschede.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef Kwaliteit het volgende:
Waar nu al rellen?
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Ze maken enkel maar gebruik van hun democratische demonstratierecht dus....quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is al tig keer gezegd dat je op moeten donderen dus.![]()
![]()
Bedoelde ook meer met die demonstraties overdag.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe maakt dat het precies makkelijker? Je mag al niet op straat zijn...
Oh wauw. Hypocriete lul is het ook weer.quote:
Lijkt het ook gewoon niet erger omdat er ook water over haar gezicht is gegaan waardoor het bloed helemaal is uitgelopen? Verder wel eens. Kan er geen medelijden mee hebben als je is gezegd dat je op moet rotten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is al tig keer gezegd dat je op moeten donderen dus.![]()
![]()
Dit is wel weer sneu zeg...quote:
Preventief fouilleren bij het station genot. Nog meer vrijheden kwijt. Hebben ze goed geregeldquote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Grote kans dat je dit blijft zien tot maatregelen als de avondklok zijn afgeschaft.
Actie -> reactiequote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Godsamme treurige vent is het toch ook.Zum kotsen.
De verordening is dan ook voor de politie om gepast op te kunnen treden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
En de avondklok volgen ze niet op maar de noodverordening wel? Lijkt mij zinloos.
Gaat dit de standaard reactie worden van dom rechts? BLM huillie.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Greetquote:
Hij had comedian moeten worden.quote:
Kan op grond van de avondklok ook wel. Is ook gebeurd gisteren. Eerst een boete, dan nog niet weg? Aangehouden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer met die demonstraties overdag.
Maargoed, met een noodverordening kan je in principe toch gewoon meteen opgepakt worden als je in de avond buiten loopt? Dat is wel wat anders dan slechts een boete.
Eens. Dat bedrag is misschien wel erg hoog.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef Enchanter het volgende:
95,00 boete is ook om te lachen , maak er 5.000,00.
Moet je kijken hoe rustig het dan is na 21:00
Ik zie ook wel veel van zijn achterban op straatquote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja precies. Zijn achterban is helemaal niet aan het rellen en plunderen nu natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh wauw. Hypocriete lul is het ook weer.
Door de inzet van geweldsmiddelen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe maakt dat het precies makkelijker? Je mag al niet op straat zijn...
Veel mogelijkheden daar om uit het zicht van de ME te blijven .quote:Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
aiaiaiai pandje in de fik zo.
Wat kunnen ze dan wel wat ze nu niet kunnen bij het effectief bestrijden van het probleem?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
De verordening is dan ook voor de politie om gepast op te kunnen treden.
En niet zo'n beetje.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:36 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik zie ook wel veel van zijn achterban op straat
Binnenkort bij U in de straat!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:33 schreef Kwaliteit het volgende:
Waar nu al rellen?
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Eens. Om te kotsen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesse zegt ook dat de PVV oproept om de avondklok niet respecteren.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Achterban van Jesse?quote:
Waarom geen 450 dan?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens. Dat bedrag is misschien wel erg hoog.
Maar maak er eens 350 euro van ofzo...
Apeldoornquote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef onlogisch het volgende:
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Helmond
Enschede
Roermond
Steyn
Vul aan.
Een waterkanon is op die afstand gewoon een potentieel dodelijk wapen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Lijkt het ook gewoon niet erger omdat er ook water over haar gezicht is gegaan waardoor het bloed helemaal is uitgelopen? Verder wel eens. Kan er geen medelijden mee hebben als je is gezegd dat je op moet rotten.
Dat recht is niet onbegrensd.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze maken enkel maar gebruik van hun democratische demonstratierecht dus....
Die mensen doen niks, bedreigen niemand, maken niks kapot.
Woedend. Die mevrouw had daar niets te zoeken. Ze kan me niet hard genoeg geraakt worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat je buiten loopt? Dat lijkt me wel wat buitensporig.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef Enchanter het volgende:
95,00 boete is ook om te lachen , maak er 5.000,00.
Moet je kijken hoe rustig het dan is na 21:00
Ik zit ook niet in de bovenklasse hoor ik heb ook gewoon een simpele mbo opleiding en baan. Wat nu niets te verliezen prima als ze ontevreden zijn maar doe er eens wat nuttigs mee ipv stompzinnige leuzen te roepen. Iedereen heeft wat te verliezen zeker in deze tijd maar ze kiezen er voor om complotten te geloven en niet verder vooruit te denken. Alles ligt altijd maar aan de elite. En de gevolgen van vanmiddag zijn voor ons allemaal de kosten en de regels want die worden echt niet minder streng omdat die stakkers dat graag willen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het was een reactie op een Tweet van Klaver over de onrust op Urk wat dan weer PVV achterban zou zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is wel weer sneu zeg...
Lekker uitvergroten als het de Schilderswijk is...
Koen heeft snel promotie gemaakt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:38 schreef Kwaliteit het volgende:
NPO 2 (NOS NTR) doen huillie huillie op de tv
Dan had die meid daaraan moeten denken toen ze alle voorgaande waarschuwingen negeerdequote:Op zondag 24 januari 2021 21:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een waterkanon is op die afstand gewoon een potentieel dodelijk wapen.
Doen ze echt die oproep?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
FvD roept ook op om de avondklok te negeren. Wat een smerig tuig hebben we ook zitten
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
FvD roept ook op om de avondklok te negeren. Wat een smerig tuig hebben we ook zitten
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:40 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dan had die meid daaraan moeten denken toen ze alle voorgaande waarschuwingen negeerde
En dan morgen ook weer janken dat al die winkels en horeca dicht zijn en hoe erg het voor die mensen is. Dezelfde winkels en horeca die nu de dupe zijn van dit tuigquote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
nee voor dat tuig wat nu loopt te rellen , die 95,00 nemen ze op de koop toequote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat je buiten loopt? Dat lijkt me wel wat buitensporig.
Het is wel effectief, dat moet ik je nageven.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Woedend. Die mevrouw had daar niets te zoeken. Ze kan me niet hard genoeg geraakt worden.
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:40 schreef Revanches het volgende:
[..]
Inderdaad, Spanje ook al tijden een avondklok en lang niet zoveel als gezeik als hier.
Dat is geen oproep maar het schurkt wel tegen het randje.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[twitter]
https://twitter.com/fvdemocratie/status/1353434073889345539[/twitter]
Natuurlijk ze maken gewoon de regels strenger. Want als 95 euro boete niet helpt dan gaan we gewoon terug naar dat strafblad dat heb je aan die lui die voor onze vrijheid strijden te danken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:24 schreef PzKpfw het volgende:
Ben benieuwd of men berhaupt genoeg capaciteit heeft om grote rellen in meerdere grote steden te handhaven.
daar roepen ze niets op, ze melden alleen iets. Jeetje wat een stemmingmakerij weerquote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://twitter.com/fvdemocratie/status/1353434073889345539
Please. Het inzetten van een wapen moet altijd proportioneel zijn. In dit geval was het dat toch duidelijk niet?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:40 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dan had die meid daaraan moeten denken toen ze alle voorgaande waarschuwingen negeerde
Die tweet is de definitie van stemmingsmakerij.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
daar roepen ze niets op, ze melden alleen iets. Jeetje wat een stemmingmakerij weer
Ja dan wil je toch die gek in dat berenpak raken? Niet het kleinste persoon een meisje?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is wel effectief, dat moet ik je nageven.
Moeten ze die ook zelf aanduwen?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:40 schreef KNAK het volgende:
....langzaam gaat het deurtje van het leger open..
Over een week op elke rel-hoek van elke rel-stad een humvee...
Ja Hehe, dat is gewoon tegen de avondklok zijn. Je kan tussen de regels door wel een oproep lezen, maar dan wil je die oproep eigenlijk al horen.quote:
ja zo kan je alles wel verdraaienquote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die tweet is de definitie van stemmingsmakerij.
Ah oke, dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]![]()
https://www.theguardian.c(...)ti-lockdown-protests
Echt man. Wat een uitschot is dat antisemitische splinterpartijtje ook.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
Die avondklok slaat ook compleet nergens op.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
Het enige wat ze er nog niet bij zeggen is "STA OOK OP EN REL!"quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
daar roepen ze niets op, ze melden alleen iets. Jeetje wat een stemmingmakerij weer
quote:
Jesse doet exact hetzelfde, maar dan zeggen jullie nietsquote:Op zondag 24 januari 2021 21:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien een stagiair die nog niet zo goed kon richten?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan wil je toch die gek in dat berenpak raken? Niet het kleinste persoon een meisje?
De reacties slaan nergens op.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Die avondklok slaat ook compleet nergens op.
Niet zo gek dit soort reacties.
Je hoeft echt niet in complotten te geloven om tegen deze ongein te zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zit ook niet in de bovenklasse hoor ik heb ook gewoon een simpele mbo opleiding en baan. Wat nu niets te verliezen prima als ze ontevreden zijn maar doe er eens wat nuttigs mee ipv stompzinnige leuzen te roepen. Iedereen heeft wat te verliezen zeker in deze tijd maar ze kiezen er voor om complotten te geloven en niet verder vooruit te denken. Alles ligt altijd maar aan de elite. En de gevolgen van vanmiddag zijn voor ons allemaal de kosten en de regels want die worden echt niet minder streng omdat die stakkers dat graag willen.
Jesses post is ook om te kotsen. Lekker voorbeeld geven ze met die droeftoeters in de kamer.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
[..]
Jesse doet exact hetzelfde, maar dan zeggen jullie niets
Hypocrisie ten top dit.
Laten we er gelijk ff een plofkraak tegenover gooien!quote:
Wel zo eerlijk, nadat de Jumbo eerder deze dag is gesloopt moeten ze wel denken. Man man blijf af van anderman spullen.quote:
Nee logisch. Het is de schuld van de Rabobank Albert Heijnquote:
Zo, dat duurde lang.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:45 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jesses post is ook om te kotsen. Lekker voorbeeld geven ze met die droeftoeters in de kamer.
Zo beter?
Een paardemiddel om het virus in te dammen, wat is er zo moeilijk aan te begrijpen?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Die avondklok slaat ook compleet nergens op.
Niet zo gek dit soort reacties.
Zonder een noodbevel of noodverordening moeten ze burger voor burger controleren om vast te stellen of ze daar mogen zijn. Met een noodbevel of noodverordening kan een hele (ongespecificeerde) groep worden aangemerkt. Voor de politie maakt dit het schoonvegen van straten e.d. gewoon veel makkelijker. Dan is de inzet van het geweldsmiddel namelijk makkelijker geoorloofd. Daardoor minder administratief gezeik achteraf.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat kunnen ze dan wel wat ze nu niet kunnen bij het effectief bestrijden van het probleem?
Covid schijnt ook je hersenen aan te tastenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef KennyPowers het volgende:
Grote steden snap ik, maar waarom is Brabant zo tokkie?
In ieder geval completer.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:45 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jesses post is ook om te kotsen. Lekker voorbeeld geven ze met die droeftoeters in de kamer.
Zo beter?
Geen carnaval he.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef KennyPowers het volgende:
brabanders zijn minder rationeelquote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef KennyPowers het volgende:
Ze roepen helemaal niet op om de avondklok te negeren. Ze zijn alleen tegen de avondklok omdat het een inperking van de vrijheid is! Of mag dat dan ook al niet meer? Tegen een niet-effectieve corona-maatregel zijn?quote:
Dat moet ik de pvv nageven. Alleen is het probleem dat die Patriots alleen nog geloven wat ze willen horen. Genoeg vertrouwelingen van Trump waren volgens de volgers ‘controlled opposition’, het is een kwestie van tijd voordat die term onder protestwappies gemeengoed wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Wanneer de PVV weer eens redelijker is dan de FVD...
En aangezien het gefilmd is krijgt die agent echt wel een berispingquote:Op zondag 24 januari 2021 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Please. Het inzetten van een wapen moet altijd proportioneel zijn. In dit geval was het dat toch duidelijk niet?
Zal je straks zien dat alle schappen leeggeroofd zijn, behalve de wc-papierquote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee logisch. Het is de schuld van de Rabobank Albert Heijn
Maar straks wel weer protesteren en huilen als een agent een donkere crimineel 8000 km verderop over de plas aanpaktquote:Op zondag 24 januari 2021 21:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Woedend. Die mevrouw had daar niets te zoeken. Ze kan me niet hard genoeg geraakt worden.
Brabant (en ook Limburg) is van oudsher al tegen het centrale gezag geweest. Heeft een geschiedkundige achtergrond.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef KennyPowers het volgende:
Die mensen die nu stoeptegels uit de grond trekken en deze en vuurwerk naar de politie gooien kun je nu ook aanpakken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zonder een noodbevel of noodverordening moeten ze burger voor burger controleren om vast te stellen of ze daar mogen zijn. Met een noodbevel of noodverordening kan een hele (ongespecificeerde) groep worden aangemerkt. Voor de politie maakt dit het schoonvegen van straten e.d. gewoon veel makkelijker. Dan is de inzet van het geweldsmiddel namelijk makkelijker geoorloofd. Daardoor minder administratief gezeik achteraf.
Dit dus, mensen hebben niks te beleven en gaan dus kutten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit heeft niets te maken met protesten tegen de avondklok, puur crimineel gedrag.
Maar nog steeds niemand livequote:
Nee dit zijn gewoon tokkies/tuig, niks meer.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Brabant (en ook Limburg) is van oudsher al tegen het centrale gezag geweest. Heeft een geschiedkundige achtergrond.
Precies.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit heeft niets te maken met protesten tegen de avondklok, puur crimineel gedrag.
Eigenlijk alleen in Enschede lijkt het voornamelijk om ‘voetbalhooligans’ te gaan. Op alle overige filmpjes, en dan met name met plunderen erbij, zie ik onze kansrijke jeugd met nektasjes.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef Momo het volgende:
Alle energie van een jaar niet rellen komt uit de voetbalhooligans jeetje
Stem 17 maart FVD ???? Dacht t niet...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Wanneer de PVV weer eens redelijker is dan de FVD...
Noorderlingen, lekker nuchter volk.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef ondeugend het volgende:
Even wat rust en sereen in dit topic gooien
Voor mijn gevoel omvat deze post wel 90% van de mensen aldaarquote:Op zondag 24 januari 2021 21:48 schreef Momo het volgende:
Alle energie van een jaar niet rellen komt uit de voetbalhooligans jeetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |