SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik heb liever dat het er gewoon niet is, of ik het nou zie of nietquote:Op maandag 18 januari 2021 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor sommige dingen kijken we nu eenmaal liever de andere kant op. Wat we niet zien, dat is er niet.
Ik denk juist dat het gebrek aan beeld ervoor zorgt dat het niet urgent is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het er gewoon niet is, of ik het nou zie of niet
U bent van de SGP?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat het leven voornamelijk terug gebracht wordt tot de essentie: je kinderen. Je directe familie. Dat zijn de wezenlijke dingen toch?
Dat heb ik ook met 't virusquote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, nogal wiedes. Maar juist omdat 'de maatschappij' de andere kant op kijkt, staat de teller in normale situaties al op 15.000. En nu de spiedende ogen van scholen, verenigingen en buurtouders ook zijn uitgeschakeld wordt het meer. Exponentieel meer, zou ik willen zeggen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga me er 92% van de tijd aan houden, goed?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Confetti het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ou-zich-eraan-houden
92% procent zegt zich aan de Avondklok te houden. Invoeren en snel ook dus.
Het is echt een drama en dat heeft niks met snowflakes te maken. Hiermee pleit ik niet tegen een lockdown, ik haat het dat het hier zo gebagatelliseerd wordt. De maatregelen hebben een enorme impact en zijn niet vrijblijvend.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef miss_sly het volgende: [..] Vreselijk. Ik heb echt het idee dat deze kinderarts echt niet had geadviseerd de scholen te sluiten en gesloten te houden als het niet echt heel erg nodig is.
Nou idd. Komt over als een burgemeester van Zoetermeer ofzoquote:Op maandag 18 januari 2021 22:46 schreef byah het volgende:
Die Ploumen is ook niet onze grote leider
Zeker niet. Ze zeggen dat ze het vreselijk vinden en wat hen betreft school van het grootste belang is, maar dat open gaan op 25 januari niet verantwoord kan. Ze hebben niet geadviseerd dicht te blijven tot 9 februari, maar per week te bekijken of scholen weer open kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan zitten er een aantal mensen van het OMT oid aan tafel, wat zeggen die dan? "Ja, nog even volhouden?"
En hoeveel van 92% gaat nu na 20 uur massaal de straat op? Dus wat levert het dan op? Daarom niet doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Confetti het volgende:
Ja ik ook zoiets, 5 dagen per weekquote:Op maandag 18 januari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga me er 92% van de tijd aan houden, goed?
Joh staatssecretaris Knops was een paar weken terug ook naar Bonaire, dat kon ook echt niet digitaal: https://curacao.nu/knops-aangekomen-op-bonaire/quote:Op maandag 18 januari 2021 22:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die gasten kunnen toch ook zoomen met Eva Jinek in de uitzending.
We moeten alles doen om fysiek contact te vermijden, behalve als je lid bent van het OMT of in de politiek zit
Baudet ging (terecht) aan de schandpaal voor het enorme aantal coronadoden dat hij zou accepteren om de vrijheid te behouden. Maar wie nu loopt te brallen over 'Alles op slot, snoeihard aanpakken, geen uitzonderingen, het is oorlog!' die accepteert eigenlijk ook impliciet dat er tienduizenden meer mensen door hun partner worden mishandeld, meer kinderen worden geslagen of misbruikt. Alleen die zijn dan nog slim genoeg om dat niet expliciet te zeggen, zelfs niet achter gesloten deuren. Die zeggen dan gewoon dat dat niet door de maatregelen komt, maar door het virus. En ze vinden het verschrikkelijk en hopen dat het snel weer anders kan. Zo, handjes in onschuld gewassen.quote:
Het is niet anders, er is een pandemie gaande, die kinderen moeten gewoon nog even volhouden en solidair zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, nogal wiedes. Maar juist omdat 'de maatschappij' de andere kant op kijkt, staat de teller in normale situaties al op 15.000. En nu de spiedende ogen van scholen, verenigingen en buurtouders ook zijn uitgeschakeld wordt het meer. Exponentieel meer, zou ik willen zeggen.
Het is dat ik weet wie 't typtquote:Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is niet anders, er is een pandemie gaande, die kinderen moeten gewoon nog even volhouden en solidair zijn.
Tja, ik zit in de winter ook 5 of 6 van de 7 avonden thuis na achten. Dus nu raakt het mij niet zo. Dat wordt over een tijdje wel anders als de weersomstandigheden verbeteren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
En hoeveel van 92% gaat nu na 20 uur massaal de straat op? Dus wat levert het dan op? Daarom niet doen.
Dan kunnen we als het echt misgaat de tijden aanpassen en overgaan naar een straatverbod overdag. Het blijft een taboe-maatregel en het zou goed zijn als we daar eens van af zijn. Als het straks misgaat wil je niet nog een keer 2 weken vergaderen over of je het wel of niet zou moeten invoeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
En hoeveel van 92% gaat nu na 20 uur massaal de straat op? Dus wat levert het dan op? Daarom niet doen.
Ik vind dat “keer makkelijk praten” argument altijd wat zwak. Maar als dit je enige verdedigslinie is kan ik er niks anders van maken. Die lui zijn hele dagen aan het werk, dat zit in de aard van hun werk op dit moment. Dan krijg je niet zo veel mee van de hele toestand.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan zitten er een aantal mensen van het OMT oid aan tafel, wat zeggen die dan? "Ja, nog even volhouden?"
In het buitenland bleek de avondklok effectief.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
En vervang nu eredivisie eens voor avondklok?
Als ze maar hun handen wassen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is niet anders, er is een pandemie gaande, die kinderen moeten gewoon nog even volhouden en solidair zijn.
Tegen de tijd dat de situatie in de ziekenhuizen weer business as usual is, begint voor ons het werk. Hopelijk krijgen we een beetje de ruimte.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er is wel een plan, dat is zo snel mogelijk vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat “keer makkelijk praten” argument altijd wat zwak. Maar als dit je enige verdedigslinie is kan ik er niks anders van maken. Die lui zijn hele dagen aan het werk, dat zit in de aard van hun werk op dit moment. Dan krijg je niet zo veel mee van de hele toestand.
Dan is het inderdaad vervelend dat je niet zomaar iemand mag ontvangen op je vrije zondag. En door.
Maar er zijn hele groepen in deze samenleving die al sinds maart hun huis amper meer uitkomen. Die draaien door. Maar even volhouden nog hoor. Hoe lang? Weten we niet. Wat daarna het plan is? Hebben we niet.
Dat laatste ligt echt aan jezelf. Je kunt nog steeds mensen bezoeken en mensen ontvangen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U bent van de SGP?
Het leven is heel veel meer dan dat. Het leven is kennis vergaren, het leven is ontmoeting, het leven is leuke momenten, het leven is droevige momenten, het leven is die momenten delen.
Niks meer van dat alles. Eat, sleep, filmpje kijken, repeat.
81% houdt zich aan visiteverbod. Dus in het kader van subsidiariteit dat eerst maar doen lijkt me hé. Dat was het doel toch?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Confetti het volgende:
Avondklok en straatverbod overdag zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan kunnen we als het echt misgaat de tijden aanpassen en overgaan naar een straatverbod overdag. Het blijft een taboe-maatregel en het zou goed zijn als we daar eens van af zijn. Als het straks misgaat wil je niet nog een keer 2 weken vergaderen over of je het wel of niet zou moeten invoeren.
Ik hou me er nu, in de winter, wel aan. Zodra het weer warmer wordt en de dagen langer is het wat mij betreft Schluss.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga me er 92% van de tijd aan houden, goed?
Ja, maar het is vast een gezellige collega?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef Luke83 het volgende:
Ploumen doet mij denken aan een collega. Veel en met veel poeha alle termen erin gooien. Als het puntje bij paaltje komt gebeurt er niets.
Effecten van belang te verwachten vanaf? Einde zomer?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is wel een plan, dat is zo snel mogelijk vaccineren.
Zo effectief dat hij in Frankrijk niet werkte en dat de tijden zijn vervroegd?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef luxerobots het volgende:
In het buitenland bleek de avondklok effectief.
Het effect is nauwelijks aan te tonen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef luxerobots het volgende:
Ja, is nu toch weinig te doen s avonds.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik hou me er nu, in de winter, wel aan. Zodra het weer warmer wordt en de dagen langer is het wat mij betreft Schluss.
Ik herken het volledig. Ik zit sinds eind februari non-stop thuis (bedrijf waar ik werk zit ook in China en zei: Eh, dit kan wel 's een dingetje worden, blijf maar weekje thuis terwijl wij de balans opmaken)quote:Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat “keer makkelijk praten” argument altijd wat zwak. Maar als dit je enige verdedigslinie is kan ik er niks anders van maken. Die lui zijn hele dagen aan het werk, dat zit in de aard van hun werk op dit moment. Dan krijg je niet zo veel mee van de hele toestand.
Dan is het inderdaad vervelend dat je niet zomaar iemand mag ontvangen op je vrije zondag. En door.
Maar er zijn hele groepen in deze samenleving die al sinds maart hun huis amper meer uitkomen. Die draaien door. Maar even volhouden nog hoor. Hoe lang? Weten we niet. Wat daarna het plan is? Hebben we niet.
Hooibaalquote:Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan kunnen we als het echt misgaat de tijden aanpassen en overgaan naar een straatverbod overdag. Het blijft een taboe-maatregel en het zou goed zijn als we daar eens van af zijn. Als het straks misgaat wil je niet nog een keer 2 weken vergaderen over of je het wel of niet zou moeten invoeren.
Neequote:Op maandag 18 januari 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar het is vast een gezellige collega?
Ik vind dat wel wat te eenvoudig.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste ligt echt aan jezelf. Je kunt nog steeds mensen bezoeken en mensen ontvangen.
En dat eerste, ook gelukkige en droevige momenten horen bij het leven. Dat benoem je al. Alleen nu met minder zielen om het direct te delen. Maar dat doet niets af aan de essentie.
Toch?
Ja dat kan. En dat doe ik ook wel. Maar als je je hele sociale kring een paar keer gehad hebt heb je mekaar ook niet meer zoveel te vertellen hé? Mensen maken niks mee momenteel.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste ligt echt aan jezelf. Je kunt nog steeds mensen bezoeken en mensen ontvangen.
Momenten ja. Geen 18 maanden van pure ellende. Dat doet alles af aan de essentie van het leven.quote:En dat eerste, ook gelukkige en droevige momenten horen bij het leven. Dat benoem je al. Alleen nu met minder zielen om het direct te delen. Maar dat doet niets af aan de essentie.
Toch?
Laat maar.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
81% houdt zich aan visiteverbod. Dus in het kader van subsidiariteit dat eerst maar doen lijkt me hé. Dat was het doel toch?
Dat bewijst dat avondklokken werken, maar dat er gewoon een strengere avondklok nodig was!quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo effectief dat hij in Frankrijk niet werkte en dat de tijden zijn vervroegd?
Is China niets voor jou? Ik zie regelmatig posts van je waar de maatregelen niet zwaar genoeg kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is bij alle maatregelen het geval, ze worden namelijk simultaan ingevoerd.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het effect is nauwelijks aan te tonen.
Die heeft zichzelf nu al bijna een jaar opgesloten. En nu met de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdood mutatie zichzelf ingemetseldquote:
En dus is je uitspraak dat avondklokken werken, niet hard te maken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is bij alle maatregelen het geval, ze worden namelijk simultaan ingevoerd.
Geen idee. Boeit mij ook niet zo. Zodra de ziekenhuizen leegstromen - en dat gaat gewoon gebeuren zodra we in het voorjaar komen - dient er ongeacht vaccinatiegraad reeds op een boel vlakken versoepeld te worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Effecten van belang te verwachten vanaf? Einde zomer?
Uit het pakket maatregelen die we genomen hebben werkt er minstens één. Welke weten we niet, maar één van deze doet wat we willen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dus is je uitspraak dat avondklokken werken, niet hard te maken.
Tussen niet en nauwelijks zit een verschil he?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dus is je uitspraak dat avondklokken werken, niet hard te maken.
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is China niets voor jou? Ik zie regelmatig posts van je waar de maatregelen niet zwaar genoeg kunnen.
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de situatie in de ziekenhuizen weer business as usual is, begint voor ons het werk. Hopelijk krijgen we een beetje de ruimte.
DE CIJFERS DALENquote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.
Ik heb posts van je voorbij zien komen over avondklokken en niet zeuren, dat het leger de straat op moet e.d, dat is waar 't over ging.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.
Ik ben er ook bang voor. Maar dan moeten we over 10 jaar niet zeuren als het aantal (dan) twintigers in de criminaliteit en met psychische problemen de pan uit rijst.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.
Van onze samenleving is straks niks meer over. Iedereen voor zich en geen solidariteit meer, niemand heeft meer wat voor elkaar over. De oerhollandse gezelligheid komt nooit meer terug, want onze ziel wordt uit ons gezogen. Mensen raken moedeloos van de lockdowns en de beperkingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.
Het leger is wat overdreven maar in al die landen die ik heb genoemd hebben ze ook nooit zulke maatregelen hoeven nemen sinds de oorlog.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb posts van je voorbij zien komen over avondklokken en niet zeuren, dat het leger de straat op moet e.d, dat is waar 't over ging.
We zijn deze maatregel niet gewend omdat deze maatregel nog nooit in tijd van vrede gebruikt is. Dat zegt toch genoeg?
In de mondkapjesdiscussie zijn wij die landen ook braaf gevolgd en dat heeft ons weinig gebracht. Dat zie ik hier ook gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
“Ja maar Britse variant.” We gaan nu aanscherpen, met dalende cijfers.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee. Boeit mij ook niet zo. Zodra de ziekenhuizen leegstromen - en dat gaat gewoon gebeuren zodra we in het voorjaar komen - dient er ongeacht vaccinatiegraad reeds op een boel vlakken versoepeld te worden.
Same here. Ik mis het contact met mijn collega's gewoon. Net als het even de fabriek in kunnen lopen wanneer daar bijv. een probleem met een CNC gestuurde machine is ofzo. De coronacrisis heeft mij in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik nooit in mijn leven stelselmatig wil thuis werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik herken het volledig. Ik zit sinds eind februari non-stop thuis (bedrijf waar ik werk zit ook in China en zei: Eh, dit kan wel 's een dingetje worden, blijf maar weekje thuis terwijl wij de balans opmaken)
Ik heb de mazzel dat ik een gezin thuis heb en daar nog tijd tekort kom, maar het hele scenario van eat, sleep, work, repeat begint me echt de keel uit te hangen. Ik heb weinig zin om dingen op te pakken en merk dat ik sneller geïrriteerd raak.
Voor mij is de rek er wel uit, en ik snap volledig dat dat punt voor anderen al eerder bereikt was.
Maar is dat daadwerkelijk zo. Er worden meestal zoveel maatregelen tegelijk gestapeld soms, dat je niet het effect weet van de avondklok zelf.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is het een zware maatregel, ja, maar er staat ook wat tegenover.
Ik vind de avondklok overigens zelf minder zwaar dan het sluiten van de scholen.
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Maar dan moeten we over 10 jaar niet zeuren als het aantal (dan) twintigers in de criminaliteit en met psychische problemen de pan uit rijst.
Ik ben het er ook niet mee eens hoor en mijn mening over lieden zoals Kuipers is gevoeglijk bekend.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Ja maar Britse variant.” We gaan nu aanscherpen, met dalende cijfers.
Nou ja, het punt is dat dit soort dingen überhaupt niet moeten gebeuren. Die kinderen naar school sturen levert misschien een kans voor ze om tijdelijk de ellende thuis te ontvluchten, maar het is in beginsel absurd dat het thuis niet veilig is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik zou ook graag willen dat het weg is. Dit soort dingen is waarom ik denk, laat die kinderen nou gewoon naar school gaan. Ja, dan zitten wij langer thuis, maar dan gaat dat in elk geval door en hebben zij ook hun veilige plek.
Geen enkel hard bewijs dus.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
NRC: Avondklokken in België en Frankrijk geven hoop
[..]
Deze ene maatregel ja. En zo gaat dat elke keer, zodat we inmiddels al meerdere van dit soort zware maatregelen hebben. Waar trek jij de grens?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is ook lastig. Maar hierboven heb ik een artikel geplaatst van het NRC waarin de tekenen wat betreft effectiviteit hoopgevend zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar is dat daadwerkelijk zo. Er worden meestal zoveel maatregelen tegelijk gestapeld soms, dat je niet het effect weet van de avondklok zelf.
Dan kunnen we niets doen, van niets is hard bewijs, daarvoor is er een te grote wirwar aan maatregelen.quote:
Wat een prima uitgangspunt is voor korte tijdelijke maatregelen. Dan moet je soms even. Maar langdurig is dit niet vol te houden. In ieder geval voor mij niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uit het pakket maatregelen die we genomen hebben werkt er minstens één. Welke weten we niet, maar één van deze doet wat we willen.
Ik ook, maar ik reken er niet op.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.
18 maanden van pure ellende..quote:Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan. En dat doe ik ook wel. Maar als je je hele sociale kring een paar keer gehad hebt heb je mekaar ook niet meer zoveel te vertellen hé? Mensen maken niks mee momenteel.
[..]
Momenten ja. Geen 18 maanden van pure ellende. Dat doet alles af aan de essentie van het leven.
Jij hebt inderdaad nog geluk dat je een gezin hebt, voor mij is dat niet, en de scheurtjes beginnen langzaam echt te komen, sluit je mij op, en beperkt de overheid mij daardoor om mijn vrienden op te zoeken door een avondklok, is bij mij de koek op en hoeft de overheid niet langer op veel begrip te rekenen voor ander beleid of keuzes.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik herken het volledig. Ik zit sinds eind februari non-stop thuis (bedrijf waar ik werk zit ook in China en zei: Eh, dit kan wel 's een dingetje worden, blijf maar weekje thuis terwijl wij de balans opmaken)
Ik heb de mazzel dat ik een gezin thuis heb en daar nog tijd tekort kom, maar het hele scenario van eat, sleep, work, repeat begint me echt de keel uit te hangen. Ik heb weinig zin om dingen op te pakken en merk dat ik sneller geïrriteerd raak.
Voor mij is de rek er wel uit, en ik snap volledig dat dat punt voor anderen al eerder bereikt was.
Ja, dat is zo. Ik vind het ook belachelijk dat het nodig is, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel geleidelijk gaat. Mijn ouders hebben nooit fysieke agressie getoond, maar er was altijd ruzie. Het was ontzettend naar om thuis te zijn als jongere. Als ik terugdenk hoe ik me in die tijd voelde kan ik me niet voorstellen hoe kinderen die in diezelfde situatie zitten zich nu voelen, want ze kunnen geen kant op.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is dat dit soort dingen überhaupt niet moeten gebeuren. Die kinderen naar school sturen levert misschien een kans voor ze om tijdelijk de ellende thuis te ontvluchten, maar het is überhaupt absurd dat het thuis niet veilig is.
Heel herkenbaar. Had het er vandaag nog met mijn therapeut over. Ik ben gek op mijn vrouw, maar 24/7 op elkaars lip zitten begint zijn tol te eisen. Veel irritaties over en weer. Morgen naar mijn sensei, even sparren en een biertje doen. Kan nu nogquote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De volgende stap gaan gegarandeerd de FFP2 maskers worden. Die krengen zijn nu al stijf uitverkocht, maar je moet en zal ze aanschaffen omdat je anders de supermarkt niet eens meer in komt.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
In de mondkapjesdiscussie zijn wij die landen ook braaf gevolgd en dat heeft ons weinig gebracht. Dat zie ik hier ook gebeuren.
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Momenten ja. Geen 18 maanden van pure ellende. Dat doet alles af aan de essentie van het leven.
Maar hé, we doen het voor jullie opa en oma. Straks gaan ze nog voor hun 100ste dood, dat kan natuurlijk nietquote:Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De kinderen moeten nog even volhouden.
Onze bewindslieden en het OMT hebben bloed aan hun handen. Kinderen met eetstoornissen en depressies nemen exponentieel toe. Allemaal dankzij het lockdownbeleid van het kabinet.
Ik ga mn longaandoeningsontheffing maar vast aanvragen, want met die dingen ga ik kapot.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De volgende stap gaan gegarandeerd de FFP2 maskers worden. Die krengen zijn nu al stijf uitverkocht, maar je moet en zal ze aanschaffen omdat je anders de supermarkt niet eens meer in komt.
Die mogen eerst het verenigingsleven weer op poten zetten met een bak geld straks.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik reken er niet op.
Financiering van beide ligt bij de gemeentes, en die kunnen geen geld toveren.
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
18 maanden van pure ellende..
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of zo?
Ik schrik hier van.
Ik geloof niet dat er de komende jaren zo heel veel geld te verdelen valt. We zijn ons lekker in de schulden aan het werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.
Je kan skypen met je vrienden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad nog geluk dat je een gezin hebt, voor mij is dat niet, en de scheurtjes beginnen langzaam echt te komen, sluit je mij op, en beperkt de overheid mij daardoor om mijn vrienden op te zoeken door een avondklok, is bij mij de koek op en hoeft de overheid niet langer op veel begrip te rekenen voor ander beleid of keuzes.
Die mogen eerst hun eigen schuldenberg gaan wegtoveren. Parkeerinkomsten, toeristenbelasting en al die ongein. Dat moet ergens van betaald worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mogen eerst het verenigingsleven weer op poten zetten met een bak geld straks.
Skypen is geen oplossing voor lange termijn. Mensen zijn sociale dieren en daar hoort ook fysiek contact bij.quote:
Ik heb amper een universiteit gezien vanaf maart (een dagbesteding vind ik wel degelijk vrij essentieel) , ik ben niet weg geweest want ik heb geen zin in gedoe met code rood en niet terug kunnen keren. Het is de optelsom van al die kleine dingen. Ik ben er tamelijk klaar mee.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.
Hoe zit dat? Geef je geen les op afstand?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.
Ik mag les geven. God zij dank. Maar al het andere in het leven waar ik energie uit haal, en dan bedoel ik ook echt alles, ligt stil. In wisselende gradaties inmiddels 10 maanden.
Maar ik zal me gaan vermaken met mijn kinderen die ik niet heb. Eens kijken of de muren iets terugzeggen als ik ertegen ga praten. Fijne avond verder.
Nou, zijn we het daar in elk geval over eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.
Het weer wordt beter, het griepseizoen eindigt en het vaccineren komt ook echt nog wel op stoom.
Net als het testen, in het begin was er ook een tekort aan testmateriaal, en nu is er capaciteit over.
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.
Het weer wordt beter, het griepseizoen eindigt en het vaccineren komt ook echt nog wel op stoom.
Net als het testen, in het begin was er ook een tekort aan testmateriaal, en nu is er capaciteit over.
Of we kunnen ons aanpassen en nu ook meer toestaan buiten? Ook als het koud is.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.
Ik kan me de situatie van @trein2000 heel goed voorstellen. Als je in een andere fase in je leven bent zijn andere dingen belangrijk. Voor iedereen zijn dingen weggevallen, het probleem zit 'm in de delta van hoe je voor de pandemie kon leven en hoe je nu leeft.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
na 10 maanden weet je ook dat het totaal niet haalt of vergelijkbaar is met fysiek contact.quote:
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.
Buiten zijn stimuleren, thuiswerken ook.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.
Gewoon hoge belasting heffen op pensioenen en de AOW afschaffen. Die bejaarden mogen weleens bloeden voor het offer dat wij hebben gebrachtquote:Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er de komende jaren zo heel veel geld te verdelen valt. We zijn ons lekker in de schulden aan het werken.
Jeps. alleen hebben ze de testevenementen voor onbepaalde tijd uitgesteld.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.
Ja. Het afgeven op anderen en de zuurheid is me bekend bij een aantal hier.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.
Ik mag les geven. God zij dank. Maar al het andere in het leven waar ik energie uit haal, en dan bedoel ik ook echt alles, ligt stil. In wisselende gradaties inmiddels 10 maanden.
Maar ik zal me gaan vermaken met mijn kinderen die ik niet heb. Eens kijken of de muren iets terugzeggen als ik ertegen ga praten. Fijne avond verder.
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we kunnen ons aanpassen en nu ook meer toestaan buiten? Ook als het koud is.
Rip je burenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Maar met de oude variant loopt het misschien niet zo ver uit de hand, is de bereikte piek minder hoog, waardoor de reactie erop minder sterk is... Want de stijging stopt niet meteen wanneer men van gedrag verandert, de meest recente besmettingen zijn nog in de incubatieperiode, en een aantal daarop volgende besmettingen (binnen gezinnen bvb) zijn niet te vermijden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk -simpel gezegd- een verhoogde compliance en eventuele angst zorgt dat de mensen wellicht strengere maatregelen aan zichzelf opleggen dan nodig is, waardoor het heel hard daalt.
Maar als je dit 1 op 1 door zou rekenen met de oude variant zou je met de manier waarop de maatregelen nu nageleefd worden dan toch richting de 0,2/0,3 gaan ofzo? Die is minder besmettelijk, zorgt minder makkelijk voor overdracht etc.
Morgen in het nieuws: "Bekende Fok!ker genaamd Tijn is mishandeld met een drumstick nadat hij weigerde te stoppen met (uit de maat) drummen toen zijn buren kwamen klagen."quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Als je dit op brengt krijg je weer 100.000 keer het argument ja maar dit is niet om de bejaarden te redden hoor. Alsof hetzelfde liedje continue op repeat staat. Of dat ze geen tweede rang burgers zijn, of hoe wil je dat dan doen want er zijn 6 miljoen kwetsbaren?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Gewoon hoge belasting heffen op pensioenen en de AOW afschaffen. Die bejaarden mogen weleens bloeden voor het offer dat wij hebben gebracht
Naar buiten kan ook zonder evenementenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. alleen hebben ze de testevenementen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Bijzonder zwakke vertoning inderdaad. Net zoals ze destijds dat stadiononderzoek ook totaal niet serieus hebben genomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Schandalig, want ze hadden moeten testen in de zomer en in de winter. Met meerdere dingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Afstand houden doe ik al lang niet meer binnen mijn (kleine) bubbel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
Ik schrik hier van.
Ik denk dat we meer in opties moeten denken, maar de tijd dat ik mijzelf aan de regels heb willen houden is al voorbij .quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ikquote:
Soms hebben mensen een duwtje nodig, en soms hebben mensen een schouder nodig. Ik ben niet zo goed in herkennen welke van de twee nodig is normaal gesproken, dus ik word er vaak op gewezen door mn vrouw. Verbazingwekkend vaak wil ze gewoon even ongefundeerd klagen waarna het na een uur weer over is. Dan escaleert het alleen maar als ik zeg: "Nergens voor nodig, komt goed"quote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ik
Sterkte.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
Ik schrik hier van.
Ja, vriend van me heeft dat gekocht laatst. Ook om een beetje bezig te blijven thuis.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...
Gaat niet alleen over jou, natuurlijk, maar ik hoop dat je je snel weer iets fijner voelt.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
En toch he is zo nu en dan je ongenoegen uiten zonder dat het daadwerkelijk verschil za maken we iets dat kan helpenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
100% dit. De eerste verjaardag van mijn dochter hebben we met zijn drieën gevierd, na een heel zwaar eerste jaar, met constant ziekenhuis in en uit. Ze was begin april jarig, toen zaten we er echt even helemaal doorheen dat we dat moment niet groots konden vieren, dat het gelukt was en ze toch één geworden is tegen de verwachtingen in.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb amper een universiteit gezien vanaf maart (een dagbesteding vind ik wel degelijk vrij essentieel) , ik ben niet weg geweest want ik heb geen zin in gedoe met code rood en niet terug kunnen keren. Het is de optelsom van al die kleine dingen. Ik ben er tamelijk klaar mee.
Waarom kan je niet naar vrienden? Waarom kan je niet naar je vriendin?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En nu ga jij me natuurlijk haarfijn uitleggen waarvan precies en waarom.
Netjes anderhalve meter afstand tussen de kruisen, de Romeinen waren hun tijd ver vooruit.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?
En deze erachteraanquote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zagquote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.
Jij hebt 2 maanden een lockdown gehad, terwijl jij op vakantie kon, betaalde ik nog huur voor niks.
En nu weer.
Dat heeft niks met essentie te maken maar als je basis vervalt is het wel ellende ja.
En dat zal ook opgaan voor kinderen, andere ondernemers, mensen die eenzaam zijn of ziek en daardoor beperkt zijn vanaf maart.
Ik snap je niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.
Ik ben nu fulltime juf.
Heb daar niet voor gekozen. Ik moest me van alle sociale contacten terug trekken omdat ik een moeder heb die geen goede gezondheid heeft, en waar ik mantelzorg. Al maanden leef ik zonder vrienden fysiek te ontmoeten. Of heel weinig en ingecalculeerd wanneer ik haar weer zie (min 5 dagen er tussen).
Mijn leven is compleet beperkt en staat op zijn kop.
Maar dat het al 18 maanden een en al complete ellende is? Nee. Je past je aan. Je gaat terug naar de essentie van je leven. Je maakt wezenlijke keuzes. En die zijn ook heel veel waard.
Eerlijk? Dit leert me wat er echt toe doet.
Maar als het voor jou wel zo enorm droef is, dat vind ik oprecht klote voor je.
Ik wens je zoveel meer geluk in je leven.
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de artsen krijgen 20.000 per covid-patiënt!
Leuke trollquote:
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zag
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
De grenzen gesloten?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vriend van mij is vrijgezel en kinderloos, hij reist normaalgesproken 6 maanden per jaar over de wereld. Ik denk dat hij het met je oneens isquote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.quote:
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wildequote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wilde
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.
Er zijn volgens mij ongeveer 80 ICs in Nederland en pak 'm beet misschien 40 IC-opnames per dag, dus dat is
¤10.000 per afdeling gemiddeld. Lijkt me vrij karig als je dat ook nog over god-weet-hoeveel mensen moet verdelen?
Duitsland is leuk en als we over een paar maanden van lockdown, Sperrstunde enz. verlost zijn wordt dat alleen maar beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenEen keer bij de Reeperbahn geweest en de sfeer (en dan niet de hoeren) was gewoon leuk in de kroegjes met Duitse muziek.
Die snap ik. Eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie mijn post boven je.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.
Kan me wel voorstellen dat reizen iets heel belangrijks kan zijn voor iemand.
quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.
Die hebben gewoon 10 mensen ondervraagt op hun eigen redactie.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Volgens een poll van RTL zou 92% zich aan de avondklok houden en 81% aan een visite verbod...
Wie worden er voor ondervraagd? Wie zijn deze achterlijke mensen? Hoe komt het dat het bij dit soort stellingen altijd heel toevallig hoog uitkomt wat de politiek wil doen?
Ik denk dat het wel klopt eigenlijk. Miss een paar procent minder.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Volgens een poll van RTL zou 92% zich aan de avondklok houden en 81% aan een visite verbod...
Wie worden er voor ondervraagd? Wie zijn deze achterlijke mensen? Hoe komt het dat het bij dit soort stellingen altijd heel toevallig hoog uitkomt wat de politiek wil doen?
Bent u voorstander van de avondklok?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik hou me er nu al aanquote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Vaak is het ook relevant hoe een vraag gesteld kan worden. Waar je uit kan kiezen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?
quote:Op maandag 18 januari 2021 23:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bent u voorstander van de avondklok?
A - Ja, want zonder avondklok gaan er ongeveer 80.000 mensen dood en dat is dan uw schuld.
B - Nee.
Het was een grapjequote:Op maandag 18 januari 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.
Dat zijn vaak afgebakende standaard bedragen voor een bepaald type behandeling.
Nou, laatste keer dat ik zoiets las, ging het over 1 persoon op bezoek. Maar dit gaat dus over geen persoon op bezoek? Alleen 's avonds of gewoon helemaal niet? Vragen, vragen, Don...quote:
De bloemist mag open zijn, maar moet wel buiten staan geloof ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Random vraag: is de bloemist een essentiële of niet-essentiële winkel?
Just checking, want ik had ook niet verwacht dat een slijterij als essentiële winkel werd gezien.
Als het dicht is, helaas pindakaas, dan wordt het maar een treurig supermarkboeketje.
Meeste bloemisten hebben buiten een stand, binnen dichtquote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Just checking, want ik had ook niet verwacht dat een slijterij als essentiële winkel werd gezien.
Als het dicht is, helaas pindakaas, dan wordt het maar een treurig supermarkboeketje.
Tja, als het percentage echt zo hoog is, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de msm zijn werk goed doet.quote:
1 pers. Ipv 2.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?
https://thehill.com/homen(...)h-of-moderna-vaccinequote:California recommends pause in administering one batch of Moderna vaccine due to possible allergic reaction
California's state epidemiologist recommended that healthcare providers in the state pause administering one batch of Moderna’s COVID-19 vaccine due to possible allergic reactions.
State Epidemiologist Erica Pan said in a statement on Sunday that “a higher-than-usual number of possible allergic reactions” were reported with doses from a lot by Moderna that was administered at a community vaccination clinic.
Fewer than 10 individuals needed medical attention over a 24-hour time period, Pan said.
Over 330,000 doses from the lot had been distributed to 287 providers across the state. The shipments arrived between Jan. 5 and Jan. 12.
Pan said providers should stop administering vaccines from the lot until an investigation by the state, Moderna, the Centers for Disease Control and Prevention, and the Food and Drug Administration is done.
Moderna didn’t immediately return a request for comment from The Hill.
"Out of an extreme abundance of caution and also recognizing the extremely limited supply of vaccine, we are recommending that providers use other available vaccine inventory and pause the administration of vaccines from Moderna Lot 041L20A until the investigation by the CDC, FDA, Moderna and the state is complete,” Pan said in a statement.
“We will provide an update as we learn more,” Pan said.
While it is unclear how many reactions occurred, The Associated Press reported that six health care workers in San Diego had allergic reactions to vaccines they received on Jan. 14 at a mass vaccination center. The site was temporarily closed and is now using other vaccines.
The risk of a serious adverse reaction is very small, Pan noted. Data from a similar vaccine shows the expected anaphylaxis rate is about 1 in 100,000.
The pause comes as California pushes to roll out COVID-19 vaccines as the state deals with another record outbreak that is still threatening its hospital capacity.
Ik meen dat bloemenstalletjes als in buiten wel mogen verkopen. Ik weet het niet zeker.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Buitenverkoop is toegestaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Volgens mij alleen bezorgen. Fleurop etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik meen dat bloemenstalletjes als in buiten wel mogen verkopen. Ik weet het niet zeker.
Het idee dat de meerderheid van de mensen er anders over denkt, kan niet waar zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja, als het percentage echt zo hoog is, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de msm zijn werk goed doet.
Zijn de users in dit topic er natuurlijk iets meer mee bezig én kritischer op het beleid dan Henk en Annie met hun 2-onder-1-kapper en labrador. Maar toch.
Met alle respect, maar dat duurde toch geen maanden eer zij of jij door hadden dat je wel naar elkaar kon gaan?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.
92% is vóór een vrijheidsbeperkende maatregel?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het idee dat de meerderheid van de mensen er anders over denkt, kan niet waar zijn?
Vaag verhaal inderdaad...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat duurde toch geen maanden eer zij of jij door hadden dat je wel naar elkaar kon gaan?
De DBC 'corona-taggetug' met nummer 666 is dat jaquote:Op maandag 18 januari 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.
Dat zijn vaak afgebakende standaard bedragen voor een bepaald type behandeling.
En deze fase van het niet weten duurde precies hoe lang?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Meerderheid van de mensheid is een domme idioot, dát plus vraagstelling, verbaast me de uitkomst nietsquote:Op maandag 18 januari 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel klopt eigenlijk. Miss een paar procent minder.
Maar een meerderheid staat hier achter en een overgrote meerderheid gaat het gewoon opvolgen.
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weerquote:Op maandag 18 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.
Kan me wel voorstellen dat reizen iets heel belangrijks kan zijn voor iemand.
Nog een jaar zonder normale zorgeloze vakantie ga ik ook niet zo goed trekken denk ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weer
De meerderheid heeft ook niet altijd automatisch gelijk (omdat ze een meerderheid zijn).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Meerderheid van de mensheid is een domme idioot, dát plus vraagstelling, verbaast me de uitkomst niets
Klopt, daarom ben ik eigenlijk ook helemaal geen voorstander van democratiequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De meerderheid heeft ook niet altijd automatisch gelijk (omdat ze een meerderheid zijn).
Het zegt dus ook niets over slimheid of domheid.
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weer
Vage uitzondering. Zijn open iig.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Het idee is dat het zichzelf wel ergens dempt en corrigeert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik eigenlijk ook helemaal geen voorstander van democratie
Zie quote Churchill
Dat heb ik met een avondklok. Niet kunnen reizen is jammer maar voor mij een luxe wanneer het wel kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.
Soort claustrofobisch gevoel. Ik kan niet weg.
Vind dat het meest heftig.
Ah, vandaar.quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog een jaar zonder normale zorgeloze vakantie ga ik ook niet zo goed trekken denk ik.
Ja, zeer herkenbaar dusquote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.
Soort claustrofobisch gevoel. Ik kan niet weg.
Vind dat het meest heftig.
Truequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het idee is dat het zichzelf wel ergens dempt en corrigeert.
Maar bij referenda kun je echter je vraagtekens wel zetten, ja.
In Zwitserland komt er een referendum over of de staat wel anti-Covid maatregelen mag nemen die de vrijheid van mensen inperkt.
Ben benieuwd.
Ik wandel iedere avond 30-60 minuten na het spitsuur met koken, eten, kinderen in bad/douchen etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat heb ik met een avondklok. Niet kunnen reizen is jammer maar voor mij een luxe wanneer het wel kan.
Een avondklok haalt gewoon de optie om naar buiten te gaan weg.
Vandaag gewerkt vanaf 7 tot 23, tussendoor nog hele tijd meester spelen.
Misschien blue monday maar moest echt even buiten lopen. Dat doe ik wel vaker, helpt me altijd wel enorm om door te gaan met al deze onzin.
Gooi je er straks een avondklok op vanaf 20:00 is dat gewoon een deel van je vrijheid weg.
We zijn geen gevangenen.
Alles, iedereen en zijn moeder vaccineren, ziekenhuizen leger en hoppa, open die maatschappij. Met of zonder vaccinatiebewijsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Ja, zeer herkenbaar dus![]()
Maar het jaar is net begonnen, ik probeer hoopvol te blijven. Dat nieuws van vaccinatie paspoorten maakt het er alleen niet beter op. In 2020 konden we tenminste nog naar Duitsland. Als zelfs dat niet kan zonder een vaccinatie bewijs..
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar hun BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Ja, zeer herkenbaar dus![]()
Maar het jaar is net begonnen, ik probeer hoopvol te blijven. Dat nieuws van vaccinatie paspoorten maakt het er alleen niet beter op. In 2020 konden we tenminste nog naar Duitsland. Als zelfs dat niet kan zonder een vaccinatie bewijs..
Ja, daarom probeerde ik te bedenken hoe het complot dan werkt volgens hun logica.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, vandaar.
Maar coronawappies lopen wel te wuiven met dat bedrag sinds een homeopaat daarmee smeet tijdens een demonstratie...
Het had volgens mij met de verkoop van kerstbomen te maken, aangezien de lockdown half december is ingesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vage uitzondering. Zijn open iig.
Als de ziekenhuizen leeg stromen, is het echt wel voorbij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar een BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.
Dank je wel voor het optimismequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles, iedereen en zijn moeder vaccineren, ziekenhuizen leger en hoppa, open die maatschappij. Met of zonder vaccinatiebewijs![]()
Feesten tot de ochtend in Berlijn
Geen idee hoe ze dat willen controleren nee, maar er is nog maar weinig wat me verrast in deze crisis. Hoop dat de meeste landen gewoon weer open gaan in de late lente of zomer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar hun BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.
Coke maatje van Hugo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
Bas van 't Wout (?) vervangt Eric Wiebes op Economische Zaken.
[ afbeelding ]
Wat een griezel
Misschien moeten wij als het advies team van FOK ook even kenbaar maken dat we prio willen. We hebben die vaccinaties hard nodig hier; een advies samen stellen gaat veel beter als we elkaar kunnen zien, maar dan hebben we wel voorrang nodig dus. Dus wie gaat er naar Nieuwsuur? Wie doet het exclusieve interview met de Telegraaf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:25 schreef Anton91 het volgende:
Blijkbaar heeft het toch geholpen dat de huisartsen door bleven zeuren over het vaccineren. Want ze worden deze maand nog gevaccineerd.
Wat ik al eerdere zei als de risicogroep gevaccineerd is gewoon de boel open gooien. De meeste mensen die niet in de risicogroep zitten kunnen een infectie wel aan en voor de uitzonderingen hoeven we echt het land niet op slot te houden. Als we dat wel doen dan kunnen we het jaarlijks ook voor de griep doen. Daarom heb ik ook steeds meer het gevoel dat ze pas willen versoepelen als dat ook gebeurt is. Dan bedoel ik vooral horeca, evenementen en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg stromen, is het echt wel voorbij.
Ieder land zit te springen om toeristen. Zelfs voordat het veilig is.
Dat zag je afgelopen zomer al. Een enkeling vroeg zich af of het wel verstandig was, maar iedereen ontving de toeristen met open armen. Geen houden aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg stromen, is het echt wel voorbij.
Ieder land zit te springen om toeristen. Zelfs voordat het veilig is.
Voormalig politiek assistent van Rutte, voormalig vice-voorzitter van de VVD TK-fractie en nu stas op SZWquote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een griezel
Persoonlijk heb ik liever dat risicogroepen zo snel mogelijk gevaccineerd zullen worden, als zij maar geen voorrang krijgen op dingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten wij als het advies team van FOK ook even kenbaar maken dat we prio willen. We hebben die vaccinaties hard nodig hier; een advies samen stellen gaat veel beter als we elkaar kunnen zien, maar dan hebben we wel voorrang nodig dus. Dus wie gaat er naar Nieuwsuur? Wie doet het exclusieve interview met de Telegraaf?
Lol vanaf woensdag is Biden president dus dat zal wel terug gedraaid worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:44 schreef RipCity het volgende:
Hoera! We kunnen op vakantie naar Amerika vanaf volgende week!!!
https://www.reuters.com/a(...)ources-idUSKBN29N20Y
Ja ja, en de VVD is zeker ook gestegen in de peilingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
We zijn inderdaad wel allemaal wat ervaringen rijker.![]()
Mijn jongste vroeg van de week aan me of dit ook in de geschiedenisboeken zou komen. Ik zei dat ik dat wel verwachtte. "Wauw" was de reactie! We schrijven geschiedenis!
Ik heb geen idee wat de VVD in de peilingen doet. Wil je het kwijt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja ja, en de VVD is zeker ook gestegen in de peilingen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nuari-nog-coronaprik
Huisartsen krijgen toch nog deze maand een vaccin. Wie beweerde ook alweer dat De Jonge niet zwicht voor mediadruk?
quote:Omwille van de snelle opkomst van de Britse variant van het coronavirus is in overleg gekozen om alle huisartsen in de komende twee weken te vaccineren met het Moderna-vaccin
Er is geen complot noch logica maar vooral het interactief reageren op nabijgelegen "kuddegedrag" waarbij het individu uiteindelijk wordt gedwongen om het omliggende groepsgedrag te volgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom probeerde ik te bedenken hoe het complot dan werkt volgens hun logica.
Als wat ook gebeurd is? De niet-risicogroep gevacineerd? Dat duurt een paar maand extra, ik gok eerst na risicogroepen alles zoals het in juli-september was, dus alles toegestaan maar met 1,5m, en dan die eraf en alles helemaal open nadat groepsimmuniteit is bereikt...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik al eerdere zei als de risicogroep gevaccineerd is gewoon de boel open gooien. De meeste mensen die niet in de risicogroep zitten kunnen een infectie wel aan en voor de uitzonderingen hoeven we echt het land niet op slot te houden. Als we dat wel doen dan kunnen we het jaarlijks ook voor de griep doen. Daarom heb ik ook steeds meer het gevoel dat ze pas willen versoepelen als dat ook gebeurt is. Dan bedoel ik vooral horeca, evenementen en dat soort dingen.
Die had ik al eens eerder gezien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een griezel
Dat lijkt me ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als wat ook gebeurd is? De niet-risicogroep gevacineerd? Dat duurt een paar maand extra, ik gok eerst na risicogroepen alles zoals het in juli-september was, dus alles toegestaan maar met 1,5m, en dan die eraf en alles helemaal open nadat groepsimmuniteit is bereikt...
Volgens het CBS zijn er 6.315.198 mensen onder de 60 in Nederland. 20% (doe eens conservatief) daarvan komt neer op 1.263.039 ziekenhuisopnames.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel het er gaan worden als we 'alles loslaten', maar 20-30% van een boel is nog best veel misschien?
Maar het is 20% van wie in het ziekenhuis komt. Dat was 2% geloof ik. dus 20% daarvan = 0,4% = ongeveer 25000, maar natuurlijk niet allemaal tegelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens het CBS zijn er 6.315.198 mensen onder de 60 in Nederland. 20% (doe eens conservatief) daarvan komt neer op 1.263.039 ziekenhuisopnames.
Dat gaat nét niet passen, denk ik
En misschien wil de reguliere zorg ook wel weer eens wat mensen zien tegen die tijd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens het CBS zijn er 6.315.198 mensen onder de 60 in Nederland. 20% (doe eens conservatief) daarvan komt neer op 1.263.039 ziekenhuisopnames.
Dat gaat nét niet passen, denk ik
Ja, het moet echt vet kut zijn als je nu in het ziekenhuis moet zijn voor iets anders dan corona.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En misschien wil de reguliere zorg ook wel weer eens wat mensen zien tegen die tijd.
De achterstand van de vorige golf was nog niet eens weggewerkt en het is nu ook alweer een mooi poosje afgeschaald. Denk dat daar ook wel mensen tussen zitten die inmiddels erg graag willen dat er naar hun kwaal gekeken wordt.
De volgende staat volgens mij voor begin februari gepland, maar als ze deze week een avondklok afkondigen zullen ze daar toch ook wel even voor op TV verschijnen, lijkt me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:17 schreef Mammietje het volgende:
Wanneer is eigenlijk de volgende persco?
Ik was aan het googlen en ik zie dat de NRC kopt met "Nog geen besluit over avondklok, deze week nog persconferentie" maar kan het artikel niet lezen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De volgende staat volgens mij voor begin februari gepland, maar als ze deze week een avondklok afkondigen zullen ze daar toch ook wel even voor op TV verschijnen, lijkt me.
Ik heb al mijn sociale contacten normaal van die anime events waar ik graag heen ga, en een fanclub en de manga bibliotheek waar ik al 10 jaar heen ging elke week. Die zijn nu allemaal al die tijd al dicht.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
Ik schrik hier van.
Javascript even uitzetten, dan kun je het artikel wel ladenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik was aan het googlen en ik zie dat de NRC kopt met "Nog geen besluit over avondklok, deze week nog persconferentie" maar kan het artikel niet lezen.
Dit dus, zie hierboven. Als ik zou denken dat dit voor eeuwig was , dat die events waarvoor ik al 11 jaar leef nooit meer terug zouden komen, had ik in mei al een einde eraan gemaakt, en was ik nu dus gewoon aan het plannen geweest ipv daarvan om lekker naar taiwan te emigreren, waar alle beperkingen sinds juli alweer weg zijn en er alweer meerdere geweest zijn. Een paar duizend euro sparen, daar werk zoeken (dat lukt met twee universitaire opleidingen als jonge witte man wel), en emigreren zijn niets in verhouding tot dat terug.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Thanks, maar nu toch eens uitleggen wat het nut is van quoten zonder te quoten wat sommigen hier doen? 😅😂quote:
Om dan te ontdekken dat Taiwan toch niet het beloofde land gaat worden waar je volgens jou eindeloos kan huggen en gamen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:47 schreef eragon2890 het volgende:
Maar heb er genoeg vertrouwen in dat het goedkomt dat de emigratieplannen iig van de baan zijn voor nu 😄
En dat zegt alles over jou en niks over sommigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 02:31 schreef eragon2890 het volgende:
Dus om die reden snap ik niet dat het nu zo moeilijk is voor sommigen -
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 06:46 schreef asco het volgende:
Kan dat eeuwige emo-geneuzel niet in een apart topic?
Verkiezingen...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:15 schreef asco het volgende:
Toch blijf ik de paniek niet begrijpen.
Zo´n beetje overal dalen de cijfers.
België onder de 1000 besmettingen vandaag.
Scholen open, winkels open. Ook vele vluchten/boten/treinen per dag vanuit de UK.
https://www.hln.be/binnen(...)ijft-dalen~a4b5a97a/
Ik ben allesbehalve een wappie of ontkenner en volg dit virus sinds 07-01-2020 maar ik geloof het gewoon niet dat "de Britse variant" hier voor problemen gaat zorgen.
Eensquote:Op dinsdag 19 januari 2021 06:44 schreef Noek het volgende:
[..]
En dat zegt alles over jou en niks over sommigen.
Gisteren zat ik echt tegen de tranen te vechten terwijl ik anders altijd heel constructief iedereen de tyfus wens als ik last krijg van mijn emoties. Gisteren was echt wel blauw. Jij kunt met je fles wijn er vandaag een goede blauwe dag van maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
Ik heb eigenlijk zin om in bed te blijven liggen vandaag en een fles rode wijn leeg te zuipen deze ochtend
Geen zin meer in dit gezeik en ik mis veel mensen om me heen
Komt allemaal wel weer goed, maar gewoon meh even.
Die nieuwe knakker Bas van 't Wout doet me overigens aan een viezigere versie van Hans Teeuwen denken
Ha, zo word ik elke ochtend wakker; zal ik eruit gaan of blijven liggen en de fles gelijk opentrekkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
Ik heb eigenlijk zin om in bed te blijven liggen vandaag en een fles rode wijn leeg te zuipen deze ochtend
Die nieuwe knakker Bas van 't Wout doet me overigens aan een viezigere versie van Hans Teeuwen denken
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
Alles wijst erop dat ze die gewoon gaan doorvoeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:16 schreef Drekkoning het volgende:
Wel blij dat de cijfers juist nu beter worden.
Hopelijk legt dat genoeg druk op de TK om geen meerderheid te vormen voor een avondklok.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
En zwabberbeleid rondom vaccinatiestrategie doet me dan weer hier aan denken
Stuurloos schip in storm joh
Tijd van maand dames?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Gisteren zat ik echt tegen de tranen te vechten terwijl ik anders altijd heel constructief iedereen de tyfus wens als ik last krijg van mijn emoties. Gisteren was echt wel blauw. Jij kunt met je fles wijn er vandaag een goede blauwe dag van maken.
Nou het is wel de meest treurige dag van de afgelopen tijd. Ontzettend schijt weer, het is pikke donker, het regent pijpenstelen en avondklok incoming.quote:
De paniek is door schade en schande aangeleerd. Ipv af te wachten nemen ze nu liever wat sneller maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:15 schreef asco het volgende:
Toch blijf ik de paniek niet begrijpen.
Zo´n beetje overal dalen de cijfers.
België onder de 1000 besmettingen vandaag.
Scholen open, winkels open. Ook vele vluchten/boten/treinen per dag vanuit de UK.
https://www.hln.be/binnen(...)ijft-dalen~a4b5a97a/
Ik ben allesbehalve een wappie of ontkenner en volg dit virus sinds 07-01-2020 maar ik geloof het gewoon niet dat "de Britse variant" hier voor problemen gaat zorgen.
Dat komt omdat @Braddie er weer eens mee stoptquote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:59 schreef DonDruiper het volgende:
#ikdoenietmeermee is weer trending hoor
quote:
Ik snap niet dat iedereen zo tegen die avondklok is als je gewoon s avonds nergens naar toe kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:16 schreef Drekkoning het volgende:
Hopelijk legt dat genoeg druk op de TK om geen meerderheid te vormen voor een avondklok.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Alles wijst erop dat ze die gewoon gaan doorvoeren.
Taboe was dan gisteren ook het woord van de dag. Nog nooit zoveel gehoord of gelezen in de afgelopen 2 jaar.
"Er zijn geen taboes meer." Je moeder is een taboe.
Hoezo kan je nergens heen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iedereen zo tegen die avondklok is als je gewoon s avonds nergens naar toe kan.
Nergens.
![]()
Symbolische onzinmaatregel, terwijl er zat andere opties zijn die wél effect lijken te hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iedereen zo tegen die avondklok is als je gewoon s avonds nergens naar toe kan.
Nergens.
![]()
Walgelijk. En de kwetsbaren mogen weer wat langer wachten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nuari-nog-coronaprik
Huisartsen krijgen toch nog deze maand een vaccin. Wie beweerde ook alweer dat De Jonge niet zwicht voor mediadruk?
Ik zou voor sterker spul dan rode wijn gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
En zwabberbeleid rondom vaccinatiestrategie doet me dan weer hier aan denken
Stuurloos schip in storm joh
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Walgelijk. En de kwetsbaren mogen weer wat langer wachten.
Avondklok is niet symbolisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Symbolische onzinmaatregel, terwijl er zat andere opties zijn die wél effect lijken te hebben.
Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord en de analyse tot die 'oplossing' ontbreekt geheel
Het zou en-en moeten zijn. Én de huisartsen én de kwetsbaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Prima dat huisartsen eerder mogen. Zij zijn voor meer corona patiënten verantwoordelijk dan IC artsen. Ik begreep van mijn huisarts dat in Amsterdam sommige praktijken dicht gingen ivm besmette huisartsen. Dat is slecht voor de zorg. Ook voor de kwetsbare.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op welke plek staan leraren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"
Op de plek bij de rest van het plebsquote:
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?quote:
Overdag is toch ook alles dicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?
Alles is dicht.
burgemeesters zullen ook hoog op het lijstje staanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"
Ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Overdag is toch ook alles dicht.
Ik hoop na medewerkers in de gehandicaptenzorg. 8/1 was de datum voor onze vaccinatie. Nu 8/2 maar je kan op je klompen natellen dat er weer allerlei groepjes vinden dat ze veeeeeeeel belangrijker zijn.quote:
Nou, is dat even fijn voor jou.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik bedoel, ik zit s avonds toch altijd al binnen, ik merk die hele avondklok niet.
Als ik niet moet werken.
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, is dat even fijn voor jou.
Wat is de effectieve opbrengst ervan?quote:
Vrienden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?
Alles is dicht.
Bij mijn vrienden en bij mijzelf staat de deur altijd open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?
Dat jij het niet merkt, is fijn voor je. Anderen merken het wel. Je kunt namelijk nog wel bij iemand op bezoek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou en-en moeten zijn. Én de huisartsen én de kwetsbaren.
Vind het het huidige vaccinatieprogramma dan ook niet zo heel erg ambitieus overkomen eerlijk gezegd.
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Prima dat huisartsen eerder mogen. Zij zijn voor meer corona patiënten verantwoordelijk dan IC artsen. Ik begreep van mijn huisarts dat in Amsterdam sommige praktijken dicht gingen ivm besmette huisartsen. Dat is slecht voor de zorg. Ook voor de kwetsbare.
Je gaat bezoek in de avonden tegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is de effectieve opbrengst ervan?
Wat mij betreft bespreken ze de optie, inclusief hoe het eruit zou komen te zien, en leggen dat op de plank tot er een moment komt dat het nodig is. Dat alles weer stijgt. Maar dan wel kort erop, en niet eerst weer heel erg laten oplopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:16 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, dat weet ik je kan bijna over de koppen lopen in de Drunese Duinen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vrienden?
En misschien gek hoor, maar er zijn een heleboel
mensen die het gewoon lekker vinden om buiten te zijn . Avondwandeling voor het slapen, samen een stuk fietsen, etc.
Naar buiten gaan is een doel opzich.
Een belangrijke zorgverlener die niet beschikbaar is een randprobleem noemenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.
[..]
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.
Ja ik had begrepen dat dat ook de grootste bron van besmettingen zou zijn.quote:
Vetgedrukte klopt nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:
'Het verbieden van samenkomsten buiten'
Een van de voorgestelde maatregelen...
Wat inhoudt dat je uitsluitend alleen buiten mag vertoeven.
Ik vraag me af hoe ze dat zien.
Stel: je hebt een partner waarmee je geen huishouden deelt, mag je dan niet meer samen door het bos lopen?
Terwijl hele gezinnen nog wel de AH in mogen duiken en je thuis wel visite mag ontvangen.
Een avondklok is slecht te begrijpen, maar de alternatieven die ze aandragen snap ik ook weinig van. Hoe voorkom je door te verbieden dat je met zijn tweeën buiten bent verspreiding van het virus?
Een weekje ziek. Boehoehoe. Dat gaat het verschil maken in een pandemie met 200 ziekenhuisopnames per dag jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een belangrijke zorgverlener die niet beschikbaar is een randprobleem noemen
ik vind het niet zo'n punt dat de huisartsen snel een vaccin snel krijgen maar het is weer het zoveelste afwijken van het originele advies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.
[..]
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.
In december zaten ze er ook al kort op en in september eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft bespreken ze de optie, inclusief hoe het eruit zou komen te zien, en leggen dat op de plank tot er een moment komt dat het nodig is. Dat alles weer stijgt. Maar dan wel kort erop, en niet eerst weer heel erg laten oplopen.
Bij welke groepen?quote:
Wowquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een weekje ziek. Boehoehoe. Dat gaat het verschil maken in een pandemie met 200 ziekenhuisopnames per dag ja
eens hoor, er wordt veel te makkelijk over gedaan terwijl er nog veel te halen valt in de naleving van de huidige maatregelenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij welke groepen?
Welk effect heeft dat exact?
En is dat op te lossen door een avondklok?
Waarom dan geen dagklok of algehele lockdown.
Ik zou dat graag in analyse zien ipv gokjes
Plus wat ik dus al verder zei, zoveel andere zaken ook om aan te grijpen. Wordt wel gezegd, en niet gedaan of over gesproken meer
'we gaan werkgevers aanpakken'
Nietssssss van gemerkt
Avondklok zal eerst nog door de kamer heen moeten, dus dat kunnen ze onmogelijk vandaag al aankondigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:55 schreef Momo het volgende:
Vandaag een persconferentie? Als volgens bepaalde bronnen donderdag de avondklok in zal gaan....
Ja, dus? Dan moeten we het hier maar erdoorheen gooien?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:57 schreef Document1 het volgende:
Als ik kijk naar m'n familie in Italië hebben we echt niks te klagen hier wb avond klokken en lockdowns. Dan hebben wij echt een soort light variant. Die mogen soms niet eens te ver met de hond lopen zonder nader bewijs dat je in de buurt woont.
Nee, morgenavond is de verwachting. Vandaag is debat over de toeslagenaffaire aan de beurt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:55 schreef Momo het volgende:
Vandaag een persconferentie? Als volgens bepaalde bronnen donderdag de avondklok in zal gaan....
Zeg ik dat? Ik zeg alleen maar dat het allemaal relatief gezien hier nog wel meevalt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan moeten we het hier maar erdoorheen gooien?
Klopt. Morgenavond 19.00 uur persconferentie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee, morgenavond is de verwachting. Vandaag is debat over de toeslagenaffaire aan de beurt.
Vooral in september heb ik het idee dat wel wat voorkomen had kunnen worden als men er beter op had gezeten. Daar waren de cijfers al best een tijd over all stijgend voor men op de rem trapte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
In december zaten ze er ook al kort op en in september eigenlijk ook.
Klopt, maar kunnen wel superspreader zijn en daarnaast is het vervelend dat zorgverleners uitgeschakeld zijn door Covid-19 tijdens de pandemie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
De mensen die elkaar nu nog 's avonds opzoeken.quote:
Hoe bedoel je, exact?quote:Welk effect heeft dat exact?
Dat mensen elkaar savez opzoeken kun je wel tegengaan met een avondklok ja.quote:En is dat op te lossen door een avondklok?
Omdat de meeste visites niet overdag maar 's avonds worden afgelegd.quote:Waarom dan geen dagklok of algehele lockdown.
Je zou graagquote:Ik zou dat graag in analyse zien ipv gokjes
Een grote mond over exacte berekeningen en analyses maar zelf lever je nul onderbouwing voor dit soort zelfverzonnen alternatieven.quote:Plus wat ik dus al verder zei, zoveel andere zaken ook om aan te grijpen. Wordt wel gezegd, en niet gedaan of over gesproken meer
Nou dan zal die avondklok hoogstwaarschijnlijk wel doorgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:58 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. Morgenavond 19.00 uur persconferentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |