Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we kunnen ons aanpassen en nu ook meer toestaan buiten? Ook als het koud is.
Rip je burenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Maar met de oude variant loopt het misschien niet zo ver uit de hand, is de bereikte piek minder hoog, waardoor de reactie erop minder sterk is... Want de stijging stopt niet meteen wanneer men van gedrag verandert, de meest recente besmettingen zijn nog in de incubatieperiode, en een aantal daarop volgende besmettingen (binnen gezinnen bvb) zijn niet te vermijden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk -simpel gezegd- een verhoogde compliance en eventuele angst zorgt dat de mensen wellicht strengere maatregelen aan zichzelf opleggen dan nodig is, waardoor het heel hard daalt.
Maar als je dit 1 op 1 door zou rekenen met de oude variant zou je met de manier waarop de maatregelen nu nageleefd worden dan toch richting de 0,2/0,3 gaan ofzo? Die is minder besmettelijk, zorgt minder makkelijk voor overdracht etc.
Morgen in het nieuws: "Bekende Fok!ker genaamd Tijn is mishandeld met een drumstick nadat hij weigerde te stoppen met (uit de maat) drummen toen zijn buren kwamen klagen."quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Als je dit op brengt krijg je weer 100.000 keer het argument ja maar dit is niet om de bejaarden te redden hoor. Alsof hetzelfde liedje continue op repeat staat. Of dat ze geen tweede rang burgers zijn, of hoe wil je dat dan doen want er zijn 6 miljoen kwetsbaren?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Gewoon hoge belasting heffen op pensioenen en de AOW afschaffen. Die bejaarden mogen weleens bloeden voor het offer dat wij hebben gebracht
Naar buiten kan ook zonder evenementenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. alleen hebben ze de testevenementen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Bijzonder zwakke vertoning inderdaad. Net zoals ze destijds dat stadiononderzoek ook totaal niet serieus hebben genomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Schandalig, want ze hadden moeten testen in de zomer en in de winter. Met meerdere dingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Afstand houden doe ik al lang niet meer binnen mijn (kleine) bubbel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
18 maanden van pure ellende..
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
Ik denk dat we meer in opties moeten denken, maar de tijd dat ik mijzelf aan de regels heb willen houden is al voorbij .quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ikquote:
Soms hebben mensen een duwtje nodig, en soms hebben mensen een schouder nodig. Ik ben niet zo goed in herkennen welke van de twee nodig is normaal gesproken, dus ik word er vaak op gewezen door mn vrouw. Verbazingwekkend vaak wil ze gewoon even ongefundeerd klagen waarna het na een uur weer over is. Dan escaleert het alleen maar als ik zeg: "Nergens voor nodig, komt goed"quote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ik
Sterkte.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
Ja, vriend van me heeft dat gekocht laatst. Ook om een beetje bezig te blijven thuis.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...
Gaat niet alleen over jou, natuurlijk, maar ik hoop dat je je snel weer iets fijner voelt.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
En toch he is zo nu en dan je ongenoegen uiten zonder dat het daadwerkelijk verschil za maken we iets dat kan helpenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
100% dit. De eerste verjaardag van mijn dochter hebben we met zijn drieën gevierd, na een heel zwaar eerste jaar, met constant ziekenhuis in en uit. Ze was begin april jarig, toen zaten we er echt even helemaal doorheen dat we dat moment niet groots konden vieren, dat het gelukt was en ze toch één geworden is tegen de verwachtingen in.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb amper een universiteit gezien vanaf maart (een dagbesteding vind ik wel degelijk vrij essentieel) , ik ben niet weg geweest want ik heb geen zin in gedoe met code rood en niet terug kunnen keren. Het is de optelsom van al die kleine dingen. Ik ben er tamelijk klaar mee.
Waarom kan je niet naar vrienden? Waarom kan je niet naar je vriendin?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En nu ga jij me natuurlijk haarfijn uitleggen waarvan precies en waarom.
Netjes anderhalve meter afstand tussen de kruisen, de Romeinen waren hun tijd ver vooruit.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?
En deze erachteraanquote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zagquote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.
Jij hebt 2 maanden een lockdown gehad, terwijl jij op vakantie kon, betaalde ik nog huur voor niks.
En nu weer.
Dat heeft niks met essentie te maken maar als je basis vervalt is het wel ellende ja.
En dat zal ook opgaan voor kinderen, andere ondernemers, mensen die eenzaam zijn of ziek en daardoor beperkt zijn vanaf maart.
Ik snap je niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.
Ik ben nu fulltime juf.
Heb daar niet voor gekozen. Ik moest me van alle sociale contacten terug trekken omdat ik een moeder heb die geen goede gezondheid heeft, en waar ik mantelzorg. Al maanden leef ik zonder vrienden fysiek te ontmoeten. Of heel weinig en ingecalculeerd wanneer ik haar weer zie (min 5 dagen er tussen).
Mijn leven is compleet beperkt en staat op zijn kop.
Maar dat het al 18 maanden een en al complete ellende is? Nee. Je past je aan. Je gaat terug naar de essentie van je leven. Je maakt wezenlijke keuzes. En die zijn ook heel veel waard.
Eerlijk? Dit leert me wat er echt toe doet.
Maar als het voor jou wel zo enorm droef is, dat vind ik oprecht klote voor je.
Ik wens je zoveel meer geluk in je leven.
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de artsen krijgen 20.000 per covid-patiënt!
Leuke trollquote:
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zag
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
De grenzen gesloten?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vriend van mij is vrijgezel en kinderloos, hij reist normaalgesproken 6 maanden per jaar over de wereld. Ik denk dat hij het met je oneens isquote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.quote:
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wildequote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wilde
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.
Er zijn volgens mij ongeveer 80 ICs in Nederland en pak 'm beet misschien 40 IC-opnames per dag, dus dat is
¤10.000 per afdeling gemiddeld. Lijkt me vrij karig als je dat ook nog over god-weet-hoeveel mensen moet verdelen?
Duitsland is leuk en als we over een paar maanden van lockdown, Sperrstunde enz. verlost zijn wordt dat alleen maar beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenEen keer bij de Reeperbahn geweest en de sfeer (en dan niet de hoeren) was gewoon leuk in de kroegjes met Duitse muziek.
Die snap ik. Eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie mijn post boven je.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.
Kan me wel voorstellen dat reizen iets heel belangrijks kan zijn voor iemand.
quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.
Die hebben gewoon 10 mensen ondervraagt op hun eigen redactie.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Volgens een poll van RTL zou 92% zich aan de avondklok houden en 81% aan een visite verbod...
Wie worden er voor ondervraagd? Wie zijn deze achterlijke mensen? Hoe komt het dat het bij dit soort stellingen altijd heel toevallig hoog uitkomt wat de politiek wil doen?
Ik denk dat het wel klopt eigenlijk. Miss een paar procent minder.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Volgens een poll van RTL zou 92% zich aan de avondklok houden en 81% aan een visite verbod...
Wie worden er voor ondervraagd? Wie zijn deze achterlijke mensen? Hoe komt het dat het bij dit soort stellingen altijd heel toevallig hoog uitkomt wat de politiek wil doen?
Bent u voorstander van de avondklok?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik hou me er nu al aanquote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Vaak is het ook relevant hoe een vraag gesteld kan worden. Waar je uit kan kiezen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?
quote:Op maandag 18 januari 2021 23:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bent u voorstander van de avondklok?
A - Ja, want zonder avondklok gaan er ongeveer 80.000 mensen dood en dat is dan uw schuld.
B - Nee.
Het was een grapjequote:Op maandag 18 januari 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.
Dat zijn vaak afgebakende standaard bedragen voor een bepaald type behandeling.
Nou, laatste keer dat ik zoiets las, ging het over 1 persoon op bezoek. Maar dit gaat dus over geen persoon op bezoek? Alleen 's avonds of gewoon helemaal niet? Vragen, vragen, Don...quote:
De bloemist mag open zijn, maar moet wel buiten staan geloof ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Random vraag: is de bloemist een essentiële of niet-essentiële winkel?
Just checking, want ik had ook niet verwacht dat een slijterij als essentiële winkel werd gezien.
Als het dicht is, helaas pindakaas, dan wordt het maar een treurig supermarkboeketje.
Meeste bloemisten hebben buiten een stand, binnen dichtquote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Just checking, want ik had ook niet verwacht dat een slijterij als essentiële winkel werd gezien.
Als het dicht is, helaas pindakaas, dan wordt het maar een treurig supermarkboeketje.
Tja, als het percentage echt zo hoog is, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de msm zijn werk goed doet.quote:
1 pers. Ipv 2.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist geloof ik. Wat moet ik mij precies voorstellen bij een visiteverbod?
https://thehill.com/homen(...)h-of-moderna-vaccinequote:California recommends pause in administering one batch of Moderna vaccine due to possible allergic reaction
California's state epidemiologist recommended that healthcare providers in the state pause administering one batch of Moderna’s COVID-19 vaccine due to possible allergic reactions.
State Epidemiologist Erica Pan said in a statement on Sunday that “a higher-than-usual number of possible allergic reactions” were reported with doses from a lot by Moderna that was administered at a community vaccination clinic.
Fewer than 10 individuals needed medical attention over a 24-hour time period, Pan said.
Over 330,000 doses from the lot had been distributed to 287 providers across the state. The shipments arrived between Jan. 5 and Jan. 12.
Pan said providers should stop administering vaccines from the lot until an investigation by the state, Moderna, the Centers for Disease Control and Prevention, and the Food and Drug Administration is done.
Moderna didn’t immediately return a request for comment from The Hill.
"Out of an extreme abundance of caution and also recognizing the extremely limited supply of vaccine, we are recommending that providers use other available vaccine inventory and pause the administration of vaccines from Moderna Lot 041L20A until the investigation by the CDC, FDA, Moderna and the state is complete,” Pan said in a statement.
“We will provide an update as we learn more,” Pan said.
While it is unclear how many reactions occurred, The Associated Press reported that six health care workers in San Diego had allergic reactions to vaccines they received on Jan. 14 at a mass vaccination center. The site was temporarily closed and is now using other vaccines.
The risk of a serious adverse reaction is very small, Pan noted. Data from a similar vaccine shows the expected anaphylaxis rate is about 1 in 100,000.
The pause comes as California pushes to roll out COVID-19 vaccines as the state deals with another record outbreak that is still threatening its hospital capacity.
Ik meen dat bloemenstalletjes als in buiten wel mogen verkopen. Ik weet het niet zeker.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Buitenverkoop is toegestaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Volgens mij alleen bezorgen. Fleurop etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik meen dat bloemenstalletjes als in buiten wel mogen verkopen. Ik weet het niet zeker.
Het idee dat de meerderheid van de mensen er anders over denkt, kan niet waar zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja, als het percentage echt zo hoog is, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de msm zijn werk goed doet.
Zijn de users in dit topic er natuurlijk iets meer mee bezig én kritischer op het beleid dan Henk en Annie met hun 2-onder-1-kapper en labrador. Maar toch.
Met alle respect, maar dat duurde toch geen maanden eer zij of jij door hadden dat je wel naar elkaar kon gaan?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.
92% is vķķr een vrijheidsbeperkende maatregel?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het idee dat de meerderheid van de mensen er anders over denkt, kan niet waar zijn?
Vaag verhaal inderdaad...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat duurde toch geen maanden eer zij of jij door hadden dat je wel naar elkaar kon gaan?
De DBC 'corona-taggetug' met nummer 666 is dat jaquote:Op maandag 18 januari 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.
Dat zijn vaak afgebakende standaard bedragen voor een bepaald type behandeling.
En deze fase van het niet weten duurde precies hoe lang?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Meerderheid van de mensheid is een domme idioot, dát plus vraagstelling, verbaast me de uitkomst nietsquote:Op maandag 18 januari 2021 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel klopt eigenlijk. Miss een paar procent minder.
Maar een meerderheid staat hier achter en een overgrote meerderheid gaat het gewoon opvolgen.
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weerquote:Op maandag 18 januari 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.
Kan me wel voorstellen dat reizen iets heel belangrijks kan zijn voor iemand.
Nog een jaar zonder normale zorgeloze vakantie ga ik ook niet zo goed trekken denk ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weer
De meerderheid heeft ook niet altijd automatisch gelijk (omdat ze een meerderheid zijn).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Meerderheid van de mensheid is een domme idioot, dát plus vraagstelling, verbaast me de uitkomst niets
Klopt, daarom ben ik eigenlijk ook helemaal geen voorstander van democratiequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De meerderheid heeft ook niet altijd automatisch gelijk (omdat ze een meerderheid zijn).
Het zegt dus ook niets over slimheid of domheid.
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook zeker. Geen kinderen en in een normaal jaar reizen we aardig wat. Zit echt in ons, en is vrij hecht verwerkt in de relatie ook. Ik heb volledig begrip voor de crisis en zal niet snel klagen, want veel anderen hebben het objectief gezien veel lastiger (bedrijven failliet, geld verloren, leerachterstand, huiselijk geweld, etc), maar het reizen missen we echt enorm. Voel me zelf gewoon niet helemaal 100% compleet als persoon als die optie weg valt. Hopelijk van de zomer weer
Vage uitzondering. Zijn open iig.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:57 schreef Erasmus het volgende:
Het idee is dat het zichzelf wel ergens dempt en corrigeert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik eigenlijk ook helemaal geen voorstander van democratie
Zie quote Churchill
Dat heb ik met een avondklok. Niet kunnen reizen is jammer maar voor mij een luxe wanneer het wel kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.
Soort claustrofobisch gevoel. Ik kan niet weg.
Vind dat het meest heftig.
Ah, vandaar.quote:
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog een jaar zonder normale zorgeloze vakantie ga ik ook niet zo goed trekken denk ik.
Ja, zeer herkenbaar dusquote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mis persoonlijk het reizen het meest. Geen spullen of gesloten winkels. Maar wel mijn vrijheid.
Soort claustrofobisch gevoel. Ik kan niet weg.
Vind dat het meest heftig.
Truequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het idee is dat het zichzelf wel ergens dempt en corrigeert.
Maar bij referenda kun je echter je vraagtekens wel zetten, ja.
In Zwitserland komt er een referendum over of de staat wel anti-Covid maatregelen mag nemen die de vrijheid van mensen inperkt.
Ben benieuwd.
Ik wandel iedere avond 30-60 minuten na het spitsuur met koken, eten, kinderen in bad/douchen etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat heb ik met een avondklok. Niet kunnen reizen is jammer maar voor mij een luxe wanneer het wel kan.
Een avondklok haalt gewoon de optie om naar buiten te gaan weg.
Vandaag gewerkt vanaf 7 tot 23, tussendoor nog hele tijd meester spelen.
Misschien blue monday maar moest echt even buiten lopen. Dat doe ik wel vaker, helpt me altijd wel enorm om door te gaan met al deze onzin.
Gooi je er straks een avondklok op vanaf 20:00 is dat gewoon een deel van je vrijheid weg.
We zijn geen gevangenen.
Alles, iedereen en zijn moeder vaccineren, ziekenhuizen leger en hoppa, open die maatschappij. Met of zonder vaccinatiebewijsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Ja, zeer herkenbaar dus![]()
Maar het jaar is net begonnen, ik probeer hoopvol te blijven. Dat nieuws van vaccinatie paspoorten maakt het er alleen niet beter op. In 2020 konden we tenminste nog naar Duitsland. Als zelfs dat niet kan zonder een vaccinatie bewijs..
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar hun BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Ja, zeer herkenbaar dus![]()
Maar het jaar is net begonnen, ik probeer hoopvol te blijven. Dat nieuws van vaccinatie paspoorten maakt het er alleen niet beter op. In 2020 konden we tenminste nog naar Duitsland. Als zelfs dat niet kan zonder een vaccinatie bewijs..
Ja, daarom probeerde ik te bedenken hoe het complot dan werkt volgens hun logica.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, vandaar.
Maar coronawappies lopen wel te wuiven met dat bedrag sinds een homeopaat daarmee smeet tijdens een demonstratie...
Het had volgens mij met de verkoop van kerstbomen te maken, aangezien de lockdown half december is ingesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vage uitzondering. Zijn open iig.
Als de ziekenhuizen leeg stromen, is het echt wel voorbij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar een BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.
Dank je wel voor het optimismequote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles, iedereen en zijn moeder vaccineren, ziekenhuizen leger en hoppa, open die maatschappij. Met of zonder vaccinatiebewijs![]()
Feesten tot de ochtend in Berlijn
Geen idee hoe ze dat willen controleren nee, maar er is nog maar weinig wat me verrast in deze crisis. Hoop dat de meeste landen gewoon weer open gaan in de late lente of zomer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Joh hoe willen ze dat ooit controleren dan moet er in heel Europa grenscontroles zijn en dat zie ik niet gebeuren met alle negatieve effecten erbij. Daarnaast zal als de cijfers laag zijn de toeristenbranche toch ook gaan moren. Vorige jaar in april zei Spanje ook dat ze vorige jaar geen toeristen toe wouden laten. Nadat ze 1 keer naar hun BBP hadden gekeken gingen de grenzen open.
Coke maatje van Hugo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 00:26 schreef Tijn het volgende:
Bas van 't Wout (?) vervangt Eric Wiebes op Economische Zaken.
[ afbeelding ]
Wat een griezel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |