Tussen niet en nauwelijks zit een verschil he?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dus is je uitspraak dat avondklokken werken, niet hard te maken.
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is China niets voor jou? Ik zie regelmatig posts van je waar de maatregelen niet zwaar genoeg kunnen.
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de situatie in de ziekenhuizen weer business as usual is, begint voor ons het werk. Hopelijk krijgen we een beetje de ruimte.
DE CIJFERS DALENquote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.
Ik heb posts van je voorbij zien komen over avondklokken en niet zeuren, dat het leger de straat op moet e.d, dat is waar 't over ging.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Belgie, Frankrijk, Italië, het VK en Spanje zijn China? Kom op zeg, er wordt hier zwaar overtrokken gereageerd op deze ene maatregel omdat we het niet gewend zijn. Na een week hoor je er niemand meer over. Maar kan het wel veel ellende besparen.
Ik ben er ook bang voor. Maar dan moeten we over 10 jaar niet zeuren als het aantal (dan) twintigers in de criminaliteit en met psychische problemen de pan uit rijst.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.
Van onze samenleving is straks niks meer over. Iedereen voor zich en geen solidariteit meer, niemand heeft meer wat voor elkaar over. De oerhollandse gezelligheid komt nooit meer terug, want onze ziel wordt uit ons gezogen. Mensen raken moedeloos van de lockdowns en de beperkingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, want het is volgens o.a. de vvd niet de bedoeling dat we na de coronacrisis een solidaire samenleving hebben. Dan gaat de neoliberale taktiek van de verschroeide aarde weer gewoon verder.
Het leger is wat overdreven maar in al die landen die ik heb genoemd hebben ze ook nooit zulke maatregelen hoeven nemen sinds de oorlog.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb posts van je voorbij zien komen over avondklokken en niet zeuren, dat het leger de straat op moet e.d, dat is waar 't over ging.
We zijn deze maatregel niet gewend omdat deze maatregel nog nooit in tijd van vrede gebruikt is. Dat zegt toch genoeg?
In de mondkapjesdiscussie zijn wij die landen ook braaf gevolgd en dat heeft ons weinig gebracht. Dat zie ik hier ook gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
“Ja maar Britse variant.” We gaan nu aanscherpen, met dalende cijfers.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee. Boeit mij ook niet zo. Zodra de ziekenhuizen leegstromen - en dat gaat gewoon gebeuren zodra we in het voorjaar komen - dient er ongeacht vaccinatiegraad reeds op een boel vlakken versoepeld te worden.
Same here. Ik mis het contact met mijn collega's gewoon. Net als het even de fabriek in kunnen lopen wanneer daar bijv. een probleem met een CNC gestuurde machine is ofzo. De coronacrisis heeft mij in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik nooit in mijn leven stelselmatig wil thuis werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik herken het volledig. Ik zit sinds eind februari non-stop thuis (bedrijf waar ik werk zit ook in China en zei: Eh, dit kan wel 's een dingetje worden, blijf maar weekje thuis terwijl wij de balans opmaken)
Ik heb de mazzel dat ik een gezin thuis heb en daar nog tijd tekort kom, maar het hele scenario van eat, sleep, work, repeat begint me echt de keel uit te hangen. Ik heb weinig zin om dingen op te pakken en merk dat ik sneller geïrriteerd raak.
Voor mij is de rek er wel uit, en ik snap volledig dat dat punt voor anderen al eerder bereikt was.
Maar is dat daadwerkelijk zo. Er worden meestal zoveel maatregelen tegelijk gestapeld soms, dat je niet het effect weet van de avondklok zelf.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het buitenland bleek de avondklok effectief.
Is het een zware maatregel, ja, maar er staat ook wat tegenover.
Ik vind de avondklok overigens zelf minder zwaar dan het sluiten van de scholen.
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Maar dan moeten we over 10 jaar niet zeuren als het aantal (dan) twintigers in de criminaliteit en met psychische problemen de pan uit rijst.
Ik ben het er ook niet mee eens hoor en mijn mening over lieden zoals Kuipers is gevoeglijk bekend.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Ja maar Britse variant.” We gaan nu aanscherpen, met dalende cijfers.
Nou ja, het punt is dat dit soort dingen überhaupt niet moeten gebeuren. Die kinderen naar school sturen levert misschien een kans voor ze om tijdelijk de ellende thuis te ontvluchten, maar het is in beginsel absurd dat het thuis niet veilig is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik zou ook graag willen dat het weg is. Dit soort dingen is waarom ik denk, laat die kinderen nou gewoon naar school gaan. Ja, dan zitten wij langer thuis, maar dan gaat dat in elk geval door en hebben zij ook hun veilige plek.
Geen enkel hard bewijs dus.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
NRC: Avondklokken in België en Frankrijk geven hoop
[..]
Deze ene maatregel ja. En zo gaat dat elke keer, zodat we inmiddels al meerdere van dit soort zware maatregelen hebben. Waar trek jij de grens?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is ook lastig. Maar hierboven heb ik een artikel geplaatst van het NRC waarin de tekenen wat betreft effectiviteit hoopgevend zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar is dat daadwerkelijk zo. Er worden meestal zoveel maatregelen tegelijk gestapeld soms, dat je niet het effect weet van de avondklok zelf.
Dan kunnen we niets doen, van niets is hard bewijs, daarvoor is er een te grote wirwar aan maatregelen.quote:
Wat een prima uitgangspunt is voor korte tijdelijke maatregelen. Dan moet je soms even. Maar langdurig is dit niet vol te houden. In ieder geval voor mij niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uit het pakket maatregelen die we genomen hebben werkt er minstens één. Welke weten we niet, maar één van deze doet wat we willen.
Ik ook, maar ik reken er niet op.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.
18 maanden van pure ellende..quote:Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan. En dat doe ik ook wel. Maar als je je hele sociale kring een paar keer gehad hebt heb je mekaar ook niet meer zoveel te vertellen hé? Mensen maken niks mee momenteel.
[..]
Momenten ja. Geen 18 maanden van pure ellende. Dat doet alles af aan de essentie van het leven.
Jij hebt inderdaad nog geluk dat je een gezin hebt, voor mij is dat niet, en de scheurtjes beginnen langzaam echt te komen, sluit je mij op, en beperkt de overheid mij daardoor om mijn vrienden op te zoeken door een avondklok, is bij mij de koek op en hoeft de overheid niet langer op veel begrip te rekenen voor ander beleid of keuzes.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik herken het volledig. Ik zit sinds eind februari non-stop thuis (bedrijf waar ik werk zit ook in China en zei: Eh, dit kan wel 's een dingetje worden, blijf maar weekje thuis terwijl wij de balans opmaken)
Ik heb de mazzel dat ik een gezin thuis heb en daar nog tijd tekort kom, maar het hele scenario van eat, sleep, work, repeat begint me echt de keel uit te hangen. Ik heb weinig zin om dingen op te pakken en merk dat ik sneller geïrriteerd raak.
Voor mij is de rek er wel uit, en ik snap volledig dat dat punt voor anderen al eerder bereikt was.
Ja, dat is zo. Ik vind het ook belachelijk dat het nodig is, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel geleidelijk gaat. Mijn ouders hebben nooit fysieke agressie getoond, maar er was altijd ruzie. Het was ontzettend naar om thuis te zijn als jongere. Als ik terugdenk hoe ik me in die tijd voelde kan ik me niet voorstellen hoe kinderen die in diezelfde situatie zitten zich nu voelen, want ze kunnen geen kant op.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is dat dit soort dingen überhaupt niet moeten gebeuren. Die kinderen naar school sturen levert misschien een kans voor ze om tijdelijk de ellende thuis te ontvluchten, maar het is überhaupt absurd dat het thuis niet veilig is.
Heel herkenbaar. Had het er vandaag nog met mijn therapeut over. Ik ben gek op mijn vrouw, maar 24/7 op elkaars lip zitten begint zijn tol te eisen. Veel irritaties over en weer. Morgen naar mijn sensei, even sparren en een biertje doen. Kan nu nogquote:Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De volgende stap gaan gegarandeerd de FFP2 maskers worden. Die krengen zijn nu al stijf uitverkocht, maar je moet en zal ze aanschaffen omdat je anders de supermarkt niet eens meer in komt.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
In de mondkapjesdiscussie zijn wij die landen ook braaf gevolgd en dat heeft ons weinig gebracht. Dat zie ik hier ook gebeuren.
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Momenten ja. Geen 18 maanden van pure ellende. Dat doet alles af aan de essentie van het leven.
Maar hé, we doen het voor jullie opa en oma. Straks gaan ze nog voor hun 100ste dood, dat kan natuurlijk nietquote:Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De kinderen moeten nog even volhouden.
Onze bewindslieden en het OMT hebben bloed aan hun handen. Kinderen met eetstoornissen en depressies nemen exponentieel toe. Allemaal dankzij het lockdownbeleid van het kabinet.
Ik ga mn longaandoeningsontheffing maar vast aanvragen, want met die dingen ga ik kapot.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De volgende stap gaan gegarandeerd de FFP2 maskers worden. Die krengen zijn nu al stijf uitverkocht, maar je moet en zal ze aanschaffen omdat je anders de supermarkt niet eens meer in komt.
Die mogen eerst het verenigingsleven weer op poten zetten met een bak geld straks.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik reken er niet op.
Financiering van beide ligt bij de gemeentes, en die kunnen geen geld toveren.
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
18 maanden van pure ellende..
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of zo?
Ik schrik hier van.
Ik geloof niet dat er de komende jaren zo heel veel geld te verdelen valt. We zijn ons lekker in de schulden aan het werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik hoop dat de jeugdzorg en ggz meer geld krijgen.
Je kan skypen met je vrienden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad nog geluk dat je een gezin hebt, voor mij is dat niet, en de scheurtjes beginnen langzaam echt te komen, sluit je mij op, en beperkt de overheid mij daardoor om mijn vrienden op te zoeken door een avondklok, is bij mij de koek op en hoeft de overheid niet langer op veel begrip te rekenen voor ander beleid of keuzes.
Die mogen eerst hun eigen schuldenberg gaan wegtoveren. Parkeerinkomsten, toeristenbelasting en al die ongein. Dat moet ergens van betaald worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mogen eerst het verenigingsleven weer op poten zetten met een bak geld straks.
Skypen is geen oplossing voor lange termijn. Mensen zijn sociale dieren en daar hoort ook fysiek contact bij.quote:
Ik heb amper een universiteit gezien vanaf maart (een dagbesteding vind ik wel degelijk vrij essentieel) , ik ben niet weg geweest want ik heb geen zin in gedoe met code rood en niet terug kunnen keren. Het is de optelsom van al die kleine dingen. Ik ben er tamelijk klaar mee.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.
Hoe zit dat? Geef je geen les op afstand?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.
Ik mag les geven. God zij dank. Maar al het andere in het leven waar ik energie uit haal, en dan bedoel ik ook echt alles, ligt stil. In wisselende gradaties inmiddels 10 maanden.
Maar ik zal me gaan vermaken met mijn kinderen die ik niet heb. Eens kijken of de muren iets terugzeggen als ik ertegen ga praten. Fijne avond verder.
Nou, zijn we het daar in elk geval over eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.
Het weer wordt beter, het griepseizoen eindigt en het vaccineren komt ook echt nog wel op stoom.
Net als het testen, in het begin was er ook een tekort aan testmateriaal, en nu is er capaciteit over.
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ik verwacht over een paar maanden echt een veel betere situatie.
Het weer wordt beter, het griepseizoen eindigt en het vaccineren komt ook echt nog wel op stoom.
Net als het testen, in het begin was er ook een tekort aan testmateriaal, en nu is er capaciteit over.
Of we kunnen ons aanpassen en nu ook meer toestaan buiten? Ook als het koud is.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.
Ik kan me de situatie van @trein2000 heel goed voorstellen. Als je in een andere fase in je leven bent zijn andere dingen belangrijk. Voor iedereen zijn dingen weggevallen, het probleem zit 'm in de delta van hoe je voor de pandemie kon leven en hoe je nu leeft.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
na 10 maanden weet je ook dat het totaal niet haalt of vergelijkbaar is met fysiek contact.quote:
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit mooier weer. We kunnen meer buiten zijn en dan zullen de cijfers weer dalen.
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje melodramatisch, hoor. Een pandemie is niet leuk, nee. Maar straks is het des te meer genieten om weer op vakantie te gaan, naar festivals, weet ik het.
Buiten zijn stimuleren, thuiswerken ook.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.
Gewoon hoge belasting heffen op pensioenen en de AOW afschaffen. Die bejaarden mogen weleens bloeden voor het offer dat wij hebben gebrachtquote:Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er de komende jaren zo heel veel geld te verdelen valt. We zijn ons lekker in de schulden aan het werken.
Jeps. alleen hebben ze de testevenementen voor onbepaalde tijd uitgesteld.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer buiten zijn had nu al gestimuleerd moeten worden door de beleidsmakers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |