Ja. Het afgeven op anderen en de zuurheid is me bekend bij een aantal hier.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ik schrik een beetje van jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Geloof het of niet, maar er bestaan mensen die in een andere fase van hun leven zitten, in een andere woonsituatie, met andere prioriteiten. Vrij genant om dan opnieuw met de 'ah gut, je kunt even niet naar de kroeg'-dooddoener te komen.
Ik mag les geven. God zij dank. Maar al het andere in het leven waar ik energie uit haal, en dan bedoel ik ook echt alles, ligt stil. In wisselende gradaties inmiddels 10 maanden.
Maar ik zal me gaan vermaken met mijn kinderen die ik niet heb. Eens kijken of de muren iets terugzeggen als ik ertegen ga praten. Fijne avond verder.
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we kunnen ons aanpassen en nu ook meer toestaan buiten? Ook als het koud is.
Rip je burenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Maar met de oude variant loopt het misschien niet zo ver uit de hand, is de bereikte piek minder hoog, waardoor de reactie erop minder sterk is... Want de stijging stopt niet meteen wanneer men van gedrag verandert, de meest recente besmettingen zijn nog in de incubatieperiode, en een aantal daarop volgende besmettingen (binnen gezinnen bvb) zijn niet te vermijden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk -simpel gezegd- een verhoogde compliance en eventuele angst zorgt dat de mensen wellicht strengere maatregelen aan zichzelf opleggen dan nodig is, waardoor het heel hard daalt.
Maar als je dit 1 op 1 door zou rekenen met de oude variant zou je met de manier waarop de maatregelen nu nageleefd worden dan toch richting de 0,2/0,3 gaan ofzo? Die is minder besmettelijk, zorgt minder makkelijk voor overdracht etc.
Morgen in het nieuws: "Bekende Fok!ker genaamd Tijn is mishandeld met een drumstick nadat hij weigerde te stoppen met (uit de maat) drummen toen zijn buren kwamen klagen."quote:Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef Tijn het volgende:
Over dagbesteding gesproken... ik ben een drumstel aan het samenstellen. In m'n appartement
Als je dit op brengt krijg je weer 100.000 keer het argument ja maar dit is niet om de bejaarden te redden hoor. Alsof hetzelfde liedje continue op repeat staat. Of dat ze geen tweede rang burgers zijn, of hoe wil je dat dan doen want er zijn 6 miljoen kwetsbaren?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Gewoon hoge belasting heffen op pensioenen en de AOW afschaffen. Die bejaarden mogen weleens bloeden voor het offer dat wij hebben gebracht
Naar buiten kan ook zonder evenementenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. alleen hebben ze de testevenementen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Bijzonder zwakke vertoning inderdaad. Net zoals ze destijds dat stadiononderzoek ook totaal niet serieus hebben genomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Schandalig, want ze hadden moeten testen in de zomer en in de winter. Met meerdere dingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Afstand houden doe ik al lang niet meer binnen mijn (kleine) bubbel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je iemand melodramatisch kunt noemen omdat hij dit zo ervaart zoals hij het ervaart. Zijn gevoel is net zo legitiem als het gevoel van mensen die het allemaal wel prima trekken. En erkenning en empathie doen meer, denk ik.
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
18 maanden van pure ellende..
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
Ik denk dat we meer in opties moeten denken, maar de tijd dat ik mijzelf aan de regels heb willen houden is al voorbij .quote:Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat houdt in buiten met vrienden en familie afspreken. Wel nog afstand houden.
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ikquote:
Soms hebben mensen een duwtje nodig, en soms hebben mensen een schouder nodig. Ik ben niet zo goed in herkennen welke van de twee nodig is normaal gesproken, dus ik word er vaak op gewezen door mn vrouw. Verbazingwekkend vaak wil ze gewoon even ongefundeerd klagen waarna het na een uur weer over is. Dan escaleert het alleen maar als ik zeg: "Nergens voor nodig, komt goed"quote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig stille bekkens en stille drumvellen. Dat in combinatie met brushes ipv stokken, valt het volgens mij voor de buren wel mee. Hoop ik
Sterkte.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit echt?
We hebben twee maanden in het voorjaar een lockdown gehad. En een maand nu.
Je kon op vakantie in de zomer.
De essentie van het leven is toch niet de horeca of evenementen of zo? (Want die zijn idd langer dicht)
Ik schrik hier van.
Ja, vriend van me heeft dat gekocht laatst. Ook om een beetje bezig te blijven thuis.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn neef had vroegen zo’n elektrisch geval...
Gaat niet alleen over jou, natuurlijk, maar ik hoop dat je je snel weer iets fijner voelt.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh volgende week trek ik het wel weer. Familieomstandigheden dit dat. Beetje kribbig.
Maar neemt niet weg dat ik he zo langzamerhand wel echt zat ben, de optelsom van kleine dingen.
En toch he is zo nu en dan je ongenoegen uiten zonder dat het daadwerkelijk verschil za maken we iets dat kan helpenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om er het beste van te maken en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
"Als sikkeneuren zou helpen, deed ik het gelijk" zegt m'n moeder dan
100% dit. De eerste verjaardag van mijn dochter hebben we met zijn drieën gevierd, na een heel zwaar eerste jaar, met constant ziekenhuis in en uit. Ze was begin april jarig, toen zaten we er echt even helemaal doorheen dat we dat moment niet groots konden vieren, dat het gelukt was en ze toch één geworden is tegen de verwachtingen in.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je je netjes aan de maatregelen hebt gehouden kun je denk ik gerust over ellende spreken. Ik zie mijn vrienden niet meer, mijn ouders heb ik maandenlang niet gezien, net als mijn vriendin. Verjaardagen worden er sinds afgelopen maart niet meer gevierd en ik zit al maandenlang thuis opgehokt thuis te werken met een headset als enige manier van contact hebben met mijn collega's.
Als je dan leest en hoort dat gereformeerd krapuul zichzelf nog altijd dusdanig verheven voelt boven het gepeupel dat de maatregelen niet voor hen gelden, of dat er nog altijd vliegtuigen uit het VK op Schiphol landen, dan ben je maar wat blij dat je je steentje kunt bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |