Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb amper een universiteit gezien vanaf maart (een dagbesteding vind ik wel degelijk vrij essentieel) , ik ben niet weg geweest want ik heb geen zin in gedoe met code rood en niet terug kunnen keren. Het is de optelsom van al die kleine dingen. Ik ben er tamelijk klaar mee.
Waarom kan je niet naar vrienden? Waarom kan je niet naar je vriendin?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En nu ga jij me natuurlijk haarfijn uitleggen waarvan precies en waarom.
Netjes anderhalve meter afstand tussen de kruisen, de Romeinen waren hun tijd ver vooruit.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is er een reden waarom je je vriendin al maanden niet hebt gezien of?
En deze erachteraanquote:Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef TLC het volgende:
Even de zuurheid in dit topic doorbreken met
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zagquote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Heel veel mensen konden niet op vakantie want hadden nog wat inkomsten in te halen.
Jij hebt 2 maanden een lockdown gehad, terwijl jij op vakantie kon, betaalde ik nog huur voor niks.
En nu weer.
Dat heeft niks met essentie te maken maar als je basis vervalt is het wel ellende ja.
En dat zal ook opgaan voor kinderen, andere ondernemers, mensen die eenzaam zijn of ziek en daardoor beperkt zijn vanaf maart.
Ik snap je niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat begrijp ik. Dat is gewoon ruk.
Ik ben nu fulltime juf.
Heb daar niet voor gekozen. Ik moest me van alle sociale contacten terug trekken omdat ik een moeder heb die geen goede gezondheid heeft, en waar ik mantelzorg. Al maanden leef ik zonder vrienden fysiek te ontmoeten. Of heel weinig en ingecalculeerd wanneer ik haar weer zie (min 5 dagen er tussen).
Mijn leven is compleet beperkt en staat op zijn kop.
Maar dat het al 18 maanden een en al complete ellende is? Nee. Je past je aan. Je gaat terug naar de essentie van je leven. Je maakt wezenlijke keuzes. En die zijn ook heel veel waard.
Eerlijk? Dit leert me wat er echt toe doet.
Maar als het voor jou wel zo enorm droef is, dat vind ik oprecht klote voor je.
Ik wens je zoveel meer geluk in je leven.
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de artsen krijgen 20.000 per covid-patiënt!
Leuke trollquote:
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ahh oke, dan is het logisch, ik dacht dat je je vriendin nogsteeds niet zag
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
De grenzen gesloten?quote:Op maandag 18 januari 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat anderhalve maand ofzo. Omdat ik toen nog in Nederland woonde en zij in Duitsland. Ik ben twee weken na carnaval (we zijn toen een lang weekend naar Metz geweest) ziek geworden (geen idee wat ik had) en heb er toen voor de zekerheid voor gekozen om niet naar haar toe te gaan, vervolgens werden de grenzen gesloten en sloeg de onzekerheid toe of ik nu wel of niet de grens over mocht.
Vriend van mij is vrijgezel en kinderloos, hij reist normaalgesproken 6 maanden per jaar over de wereld. Ik denk dat hij het met je oneens isquote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vakantie is niet de essentie van het leven. Als dat is wat je uit mijn posts haalt heb ik het niet goed verwoord of je hebt het niet goed begrepen.
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.quote:
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenquote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik maar gewoon verhuisd. Met een beetje mazzel ben ik hier in Duitsland zelfs eerder aan de beurt met gevaccineerd worden dan in Nederland.
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wildequote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werd het inderdaad min of meer gebracht. Dat je voor boodschappen en tanken de grens gewoon over mocht werd pas later bekend gemaakt.
Ja, dat werd uiteindelijk wel duidelijk. Maar op dat moment had ik nog niet zo veel ervaring met lockdowns, gesloten grenzen en wereldwijde pandemieën, dus wist ik veel.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is totaal niet waar je kon gewoon gaan en staan waar je wilde
Ik denk op dezelfde manier als dat andere behandelingen worden vergoed.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt dat ook gedeeld met de IC-zusters, de schoonmakers, het andere ziekenhuispersoneel? Lijkt me wel dat ze iets van een payoff nodig hebben als je wil dat ze de scam stilhouden.
Er zijn volgens mij ongeveer 80 ICs in Nederland en pak 'm beet misschien 40 IC-opnames per dag, dus dat is
¤10.000 per afdeling gemiddeld. Lijkt me vrij karig als je dat ook nog over god-weet-hoeveel mensen moet verdelen?
Duitsland is leuk en als we over een paar maanden van lockdown, Sperrstunde enz. verlost zijn wordt dat alleen maar beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duitsland lijkt me dan ook best leuk om te wonenEen keer bij de Reeperbahn geweest en de sfeer (en dan niet de hoeren) was gewoon leuk in de kroegjes met Duitse muziek.
Die snap ik. Eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op persoonlijke titel niet mee oneens hoor, maar: wie bepaalt dat? Stel dat je iemand bent die heel veel waarde hecht aan reizen, wie is iemand anders dan om te zeggen dat diegene het verkeerd ziet?
Iedereen heeft een ander idee van wat de essentie van zijn of haar leven is, wat er betekenis aan geeft. Dat is zeker niet aan jou om in te vullen.quote:Op maandag 18 januari 2021 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |