abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 11 januari 2021 @ 13:38:53 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197341935
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
F means you're fucked
pi_197343764
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zijn altijd excessen ja, maar ik heb genoeg ervaring met hardlopers en hardloopgroepen die zich er net zo schuldig aan maken :Y

Maar ach...ff een "Pardon" en "Dank u wel" lost dat probleem ook vaak wel op in mijn beleving
Dat zijn net zo goed onverschillige hufters.
pi_197347579
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Meestal niet, maar wel in 1 of 2 specifieke trainingen als je wilt oefenen met het eten en drinken onderweg.
Hangt er ook vanaf hoe lang je bezig bent, tegenwoordig doe ik meestal iets meer dan 1,5 uur over een hm in training, dat red je wel met de suikers in je spieren, maar zodra je over de 2u komt begint je energie wel op te raken.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:11 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Als het om een training / lange easy loop gaat niet. Zelf met deze temperaturen neem ik dan ook geen drinken mee, dat wordt ijswater en drinkt niet lekker weg.

Voor een wedstrijd of echt lange training van meer dan twee uur neem ik wel wat mee. Ik gebruik Tailwind en dat los je op in water. Vind het erg prettig en heb er nooit last van.

En inderdaad ook wat @:La_Tramposa zegt, als je wat wilt gebruiken tijdens de wedstrijd dan wel wat proberen tijdens de trainingen. Niks zo vervelend om er tijdens de wedstrijd achter te komen dat het gelletje of drankje bij jou niet goed valt.
Thanks. Ik wil hem lopen tussen 1uur40 en 1uur45.

Zal eens wat bestellen / uitproberen. Maar als ik het maar een beetje irritant vind doe ik het zonder.
pi_197352091
Duurt nog wel even voordat ik echt toe ben aan nieuwe schoenen, maar vandaag toch maar nieuwe besteld.

Type schoen dat ik nu gebruik was voor mooie prijs te koop bij lokale hardloopwinkel. Dus goed moment om winkel beetje te steunen in deze tijd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:19:16 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197355718
Ja hoi dan! De beste wensen nog allemaal *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197356831
Oooo het zeikt van de regen maar ik heb eigenlijk alleen nu tijd om even te lopen... kan beter mijn trailschoenen aan doen geloof ik :D
Whatever...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:10:50 #7
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197358632
Ik mocht vanmorgen ook lopen, maar gelukkig was de regen hier precies voorbij.
Neemt niet weg dat dit qua gevoel de minst fijne loop van de afgelopen paar weken was. Ploeteren is blijkbaar het woord van de dag :D
F means you're fucked
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:11:08 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197358638
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja hoi dan! De beste wensen nog allemaal *O*
Heuj! Zie je in maart!
F means you're fucked
pi_197358825
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:44 schreef valleilijn het volgende:
Hoi hardlopende Fok!ers, vraagje: Weten jullie een plek om hardloopschoenen te verkopen (behalve marktplaats)? Ik heb een paartje HOKAs die toch niet zo goed bevielen met nog weinig kilometers op de teller. Of heeft er hier iemand interesse in een paar Clifton 7 maat US10/EU44?
Quote mezelf nog even uit het vorige topic. Iemand een tip voor een plek om m'n schoenen te verkopen behalve marktplaats, of iemand hier interesse? Voor Black-Hole waren ze een half maatje te klein.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:34:10 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197359050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef valleilijn het volgende:

[..]

Quote mezelf nog even uit het vorige topic. Iemand een tip voor een plek om m'n schoenen te verkopen behalve marktplaats, of iemand hier interesse? Voor Black-Hole waren ze een half maatje te klein.
Er zijn vast hardlopersgroepen op Facebook waar dit soort zaken weleens voorbij komen :Y

Verder dan dat en marktplaats kom ik ook ff niet. Misschien dat @Zwabberhark nog komt opperen dat je ook een advertentie in de plaatselijke krant kunt plaatsen
F means you're fucked
pi_197359665
Instagram is tegenwoordig de verkoopspot toch :P

Maar het is wel een lastige, ik denk eigenlijk dat weinig lopers open staan voor tweedehands schoenen, omdat het lastig in te schatten is hoeveel ze nou versleten zijn. Ik heb zelf wel 4% schoenen tweedehands gekocht maar dat was voor minder dan 1/4 van de prijs en bij een eigenaresse die ik kende en dus vertrouwde ik wel hoeveel kms zij zei erop gelopen te hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197360544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zijn vast hardlopersgroepen op Facebook waar dit soort zaken weleens voorbij komen :Y

Verder dan dat en marktplaats kom ik ook ff niet. Misschien dat @:Zwabberhark nog komt opperen dat je ook een advertentie in de plaatselijke krant kunt plaatsen
Hoe kom je daar nou weer bij?

Ik denk dat als hij nog niet veel op de schoenen gelopen heeft, de winkel ze wel wil inruilen. Als hij er al wel veel op gelopen heeft dan zal het dus wel meevallen met dat maatje te klein.
pi_197360746
Nieuw horloge besteld O+

Forerunner 245 music wordt volgende week geleverd :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:23:31 #14
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197360822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?

Ik heb vooroordelen over mannen van jouw statige leeftijd :@
F means you're fucked
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:23:50 #15
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197360827
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Nieuw horloge besteld O+

Forerunner 245 music wordt volgende week geleverd :D
Daar ga je heel veel plezier van hebben, heb hem zelf ook en bevalt uitstekend!
pi_197360833
Ik doe niet aan Instagram :P
Maar thanks voor de tips, ik ga het wel eens proberen in Facebookgroepen, ook al ben ik daar niet echt actief op.

@Zwabberhark, er is al wel teveel op gelopen om ze nog terug te brengen ja, maar ja, lockdown, winkels dicht, dan probeer je het toch er wat van te maken maar uiteindelijk zijn er een paar dingen aan de fit die me toch blijven irriteren (en nee ze zijn niet te klein).
pi_197360864
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:23 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Daar ga je heel veel plezier van hebben, heb hem zelf ook en bevalt uitstekend!
Mooi :) ik hoop op een accuratere meting van GPS, hartslag en hoogte. Batterij is 100x beter lees ik overal.

Eens zien wat ik nog voor mijn Vivoactive 3 kan krijgen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:29:32 #18
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197360904
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Mooi :) ik hoop op een accuratere meting van GPS, hartslag en hoogte. Batterij is 100x beter lees ik overal.

Eens zien wat ik nog voor mijn Vivoactive 3 kan krijgen.
GPS is top, hartslag is redelijk nauwkeurig maar losse hartslagband is wel beter als je echt goede data wilt hebben. Via de pols had ik af en toe vreemde 'spikes' erin zitten die echt niet konden kloppen maar dat was incidenteel.

Hoogte geen idee eigenlijk, enige hoogtemeters die ik pak zijn een bruggetje of dijk op en af :P
pi_197361761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb vooroordelen over mannen van jouw statige leeftijd :@
Dat is natuurlijk gewoon terecht.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:15:21 #20
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197361896
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Nieuw horloge besteld O+

Forerunner 245 music wordt volgende week geleverd :D
Waar heb je deze besteld?
pi_197362218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:16 schreef Spanky78 het volgende:
Oooo het zeikt van de regen maar ik heb eigenlijk alleen nu tijd om even te lopen... kan beter mijn trailschoenen aan doen geloof ik :D
Mijn trailschoenen staan al sinds 06:15 vanmorgen op de loeiende kachel thuis maar ze zijn nog steeds niet droog. Was tot op mijn ondergoed doorweekt vanmorgen vroeg :') Afgezien daarvan ging het wel erg lekker :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_197362889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 13:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

GPS is top, hartslag is redelijk nauwkeurig maar losse hartslagband is wel beter als je echt goede data wilt hebben. Via de pols had ik af en toe vreemde 'spikes' erin zitten die echt niet konden kloppen maar dat was incidenteel.

Hoogte geen idee eigenlijk, enige hoogtemeters die ik pak zijn een bruggetje of dijk op en af :P
Hartslag vind ik ook niet heel belangrijk (als in: hoeft wmb niet extreem nauwkeurig). De hoogtemeters bij m'n huidige horloge zijn bijzonder vreemd. Elke ronde die ik loop, daal ik eerst 50 tot 100 meter volgens het horloge terwijl het in Den Bosch en omgeving hartstikke plat is :') klopt dus helemaal niets van en dat geeft wel een vertekend beeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Waar heb je deze besteld?
Bij Bever voor 319eu. Meeste andere webshops gaan richting 350,dus prima deal.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197363004
Forerunner 245 heeft geen barometer om de hoogte te bepalen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:23:53 #24
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197363249
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:06 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hartslag vind ik ook niet heel belangrijk (als in: hoeft wmb niet extreem nauwkeurig). De hoogtemeters bij m'n huidige horloge zijn bijzonder vreemd. Elke ronde die ik loop, daal ik eerst 50 tot 100 meter volgens het horloge terwijl het in Den Bosch en omgeving hartstikke plat is :') klopt dus helemaal niets van en dat geeft wel een vertekend beeld.
[..]

Bij Bever voor 319eu. Meeste andere webshops gaan richting 350,dus prima deal.
Ai, op dit moment is ie bij Bever gewoon 350 euro. :D
pi_197363350
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn trailschoenen staan al sinds 06:15 vanmorgen op de loeiende kachel thuis maar ze zijn nog steeds niet droog. Was tot op mijn ondergoed doorweekt vanmorgen vroeg :') Afgezien daarvan ging het wel erg lekker :9
Haha, hier eventjes gewacht. Om half tien was het droog. Dus mijn koffiepauze was een stukje rennen. Alleen mijn voeten waren nat... viel dus mee.

Vannacht was het wel erg nat inderdaad, met aardig wat wind ook trouwens.
Whatever...
pi_197363356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Forerunner 245 heeft geen barometer om de hoogte te bepalen.
Klopt, maar hij meet het wel op een andere manier. Het hoeft niet super accuraat te zijn, maar elke keer in je training zien dat je 100 hoogtemeters omlaag gaat, slaat ook nergens op :P
M'n huidige horloge is niet wat het moet zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197364087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ai, op dit moment is ie bij Bever gewoon 350 euro. :D
Op dit moment is de garmin fenix 5 overal nogal in de aanbieding. Oke, niet perse extreem goedkoop, maar ik zag ze voorbij komen voor rond de 320.
Whatever...
pi_197364354
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Klopt, maar hij meet het wel op een andere manier. Het hoeft niet super accuraat te zijn, maar elke keer in je training zien dat je 100 hoogtemeters omlaag gaat, slaat ook nergens op :P
M'n huidige horloge is niet wat het moet zijn.
Hij meet het obv GPS, dus dat is wat minder accuraat. Ik heb de Forerunner 235, doet het ook obv GPS. In de Garmin connect app ziet het hoogteprofiel er echt niet uit, maar wat in Strava wordt weergegeven lijkt wel aardig te kloppen. Maar een horloge met barometer zal een stuk beter zijn ja.
pi_197364369
Ik zal mezelf trouwens even voorstellen, ik lurk hier al wel langer mee.
Ik ben Ruud, bijna 3 jaar geleden begonnen met hardlopen omdat ik te zwaar was en vooral een slechte conditie had.
Het eerste jaar heb ik alleen in de sportschool op een loopband gelopen omdat ik het een prettig idee vond dat daar toezicht was en dat ik dan direct kon stoppen als ik het beu was.
Sinds 2 jaar loop ik alleen nog maar buiten, wat natuurlijk veel beter bevalt.

Vorig jaar zou ik bij de Drunense Duinenloop m'n eerste halve marathon lopen, maar die werd een paar dagen ervoor afgelast vanwege de bekende reden. Uiteindelijk heb ik een week later een solo HM gelopen omdat ik het zonde vond om ergens voor getraind te hebben wat niet doorging en er niets mee te doen.

Sindsdien wel gewoon blijven hardlopen, al heb ik er een paar maanden uitgelegen vanwege een kuitblessure, veroorzaakt door versleten en verkeerde schoenen.

Afgelopen zondag heb ik spontaan voor de tweede keer een HM gelopen omdat het tijdens het lopen lekker ging. :)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:37:23 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197364537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:28 schreef ruud.nl het volgende:
Afgelopen zondag heb ik spontaan voor de tweede keer een HM gelopen omdat het tijdens het lopen lekker ging. :)
Herkenbaar. Het was lekker weer, had een fijn muziekje op, voeten voelden goed, dus tijd om badges te scoren op Strava :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197364651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:28 schreef ruud.nl het volgende:
Ik zal mezelf trouwens even voorstellen, ik lurk hier al wel langer mee.
Ik ben Ruud, bijna 3 jaar geleden begonnen met hardlopen omdat ik te zwaar was en vooral een slechte conditie had.
Het eerste jaar heb ik alleen in de sportschool op een loopband gelopen omdat ik het een prettig idee vond dat daar toezicht was en dat ik dan direct kon stoppen als ik het beu was.
Sinds 2 jaar loop ik alleen nog maar buiten, wat natuurlijk veel beter bevalt.

Vorig jaar zou ik bij de Drunense Duinenloop m'n eerste halve marathon lopen, maar die werd een paar dagen ervoor afgelast vanwege de bekende reden. Uiteindelijk heb ik een week later een solo HM gelopen omdat ik het zonde vond om ergens voor getraind te hebben wat niet doorging en er niets mee te doen.

Sindsdien wel gewoon blijven hardlopen, al heb ik er een paar maanden uitgelegen vanwege een kuitblessure, veroorzaakt door versleten en verkeerde schoenen.

Afgelopen zondag heb ik spontaan voor de tweede keer een HM gelopen omdat het tijdens het lopen lekker ging. :)
Hoi en welkom :) ik heb een soortgelijk verhaal wat betreft afvallen en heil zoeken in hardlopen. Goed bezit en je hebt flinke vooruitgang geboekt zo te zien!
De halve in de Loonse en Drunense duinen wil ik ook heel graag nog eens doen :D ik wandel er graag dus een hardloopwedstrijd moet top zijn!
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:00:08 #32
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197364912
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
De halve in de Loonse en Drunense duinen wil ik ook heel graag nog eens doen :D ik wandel er graag dus een hardloopwedstrijd moet top zijn!
Ik heb hier de Reewijkse Plassen naast me wat best een mooie omgeving is maar (trail) lopen in het bos lijkt me helemaal fantastisch. Jammer dat we dat hier niet in de buurt hebben :'(
pi_197364965
Die Drunense Duinenloop is wel compleet verhard, die gaat over de fietspaden.
pi_197371818
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:00 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik heb hier de Reewijkse Plassen naast me wat best een mooie omgeving is maar (trail) lopen in het bos lijkt me helemaal fantastisch. Jammer dat we dat hier niet in de buurt hebben :'(
Meijendel, delen van Kijkduin (Westduinpark).
pi_197372680
De enige bossage in mijn directe omgeving is het Alblasserbos en dat is werkelijk het saaiste bos dat je je voor kunt stellen -O- Het kwartiertje fietsen niet waard. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 januari 2021 @ 04:55:49 #36
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_197377816
:W
na een jaar gerommeld te hebben, wel lopen, niet lopen, is mijn PF bijna herstelt en begin ik voorzichtig weer naar de toekomst te kijken.
Om verantwoord toe te werken naar de vorm die ik verleden jaar rond deze tijd had, en weer toe te werken naar gestelde doelen, heb ik besloten om te gaan werken met een online-coach.
Vanaf begin maart hoop ik weer te kunnen opbouwen naar de geplande 200km eind augustus.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_197378848
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 04:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
na een jaar gerommeld te hebben, wel lopen, niet lopen, is mijn PF bijna herstelt en begin ik voorzichtig weer naar de toekomst te kijken.
Om verantwoord toe te werken naar de vorm die ik verleden jaar rond deze tijd had, en weer toe te werken naar gestelde doelen, heb ik besloten om te gaan werken met een online-coach.
Vanaf begin maart hoop ik weer te kunnen opbouwen naar de geplande 200km eind augustus.
Interessant! Lijkt me nog heel lastig om iemand te trainen voor doelen zoals waar jij voor traint. Maar daar heeft die trainer vast ook ervaring mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197380145
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:27 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]


[..]

Thanks. Ik wil hem lopen tussen 1uur40 en 1uur45.

Zal eens wat bestellen / uitproberen. Maar als ik het maar een beetje irritant vind doe ik het zonder.
Ik dacht, ga eens even wat bestellen om uit te proberen. Maar man wat een business zeg die sportvoeding. Isotone drank voor, voor tijdens en na het sporten. Allerhande gelletjes ed voor tijdens. En weer van alles voor het herstel.
Is dat nu allemaal nuttig voor 'gewone stervelingen' ?
pi_197380472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik dacht, ga eens even wat bestellen om uit te proberen. Maar man wat een business zeg die sportvoeding. Isotone drank voor, voor tijdens en na het sporten. Allerhande gelletjes ed voor tijdens. En weer van alles voor het herstel.
Is dat nu allemaal nuttig voor 'gewone stervelingen' ?
Ik zou gewoon deze eens kopen om mee te beginnen: https://www.scienceinspor(...)c-energy-gel-15-pack

Kun je zonder water nemen, prima smaakjes. Maurten is ook een goede, maar wel wat duurder, die neem ik zelf alleen voor wedstrijden.
En nuttig, tja als je net zoveel energie wilt blijven leveren na 1-2 uur als aan het begin van je training, moet je die energie aanvullen. Kan ook met bananen, maar de meeste mensen kunnen vloeibare energie toch beter opnemen tijdens inspanning.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197380512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik dacht, ga eens even wat bestellen om uit te proberen. Maar man wat een business zeg die sportvoeding. Isotone drank voor, voor tijdens en na het sporten. Allerhande gelletjes ed voor tijdens. En weer van alles voor het herstel.
Is dat nu allemaal nuttig voor 'gewone stervelingen' ?
Ja dat is een hele mooie marketing wereld die open gaat voor je :P
Als je gezond leeft is het meeste niet nodig maar voor herstel vind ik het wel eens makkelijker om een whey shake te nemen ipv kwark en 'normaal' eten. Voordeel van isotone dranken is dat het makkelijker opgenomen wordt en je minder last van je maag krijgt tov hypertone drank. Hypotoon is dan weer voor voor de training. Maar ik denk dat het voor ons gewone stervelingen niet veel uitmaakt. En dat dit niet echt nodig is tenzij je een HM/M op je max gaat lopen. Een gelletje/energybar tussendoor als je langer en harder loopt is wel eens fijn. Zijn gewoon ordinaire koolhydraten voor de snelle energie. Die van de Decathlon zijn zoet van smaak en wat dikker dus is een slok water erna wel fijn. Die van SIS zijn wateriger en minder sterk van smaak. Van beide heb ik geen maagklachten. Maar dat is erg persoonlijk. Ken wat ultralopers die tailwind gebruiken dat zijn electrolyten plus suikers opgelost in water zonder de maagklachten.....
Als ik trail of MTB neem ik ook wel eens een banaan/krentebol/reep mee werkt ook zolang je niet te hard gaat :D
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_197382249
Ooit een keer een reep ontbijtkoek meegenomen op een lange afstand tempoloop. Toen ik een hap nam ging ik half over m'n nek :')
Als je je flink aan het inspannen bent, wil je maag even van niks weten, dat is wel duidelijk _O-
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:13:23 #42
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197383276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Heuj! Zie je in maart!
Lets hope so brother! *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Forum Admin woensdag 13 januari 2021 @ 14:31:56 #43
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197384744
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ooit een keer een reep ontbijtkoek meegenomen op een lange afstand tempoloop. Toen ik een hap nam ging ik half over m'n nek :')
Als je je flink aan het inspannen bent, wil je maag even van niks weten, dat is wel duidelijk _O-
Daar heb ik geen last van, wel van die ontbijtkoekkruimels die in je luchtpijp schieten. Echt heel bewust knabbelen en zo nat mogelijk maken in je mond...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197387622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik dacht, ga eens even wat bestellen om uit te proberen. Maar man wat een business zeg die sportvoeding. Isotone drank voor, voor tijdens en na het sporten. Allerhande gelletjes ed voor tijdens. En weer van alles voor het herstel.
Is dat nu allemaal nuttig voor 'gewone stervelingen' ?
Al die energie dingen heb je alleen nodig als je langer dan 90 minuten en dan nog op wat hogere intensiteit sport. Als je echt wilt presteren in een langere wedstrijd snap ik het.

Voldoende eiwit eten is wel heel belangrijk maar kan prima uit je gewone voeding komen. Aanbevolen voor duursporters is minstens 1,5G/kg lichaamsgewicht. En tr weinig eten hindert je herstel uiteindelijk ook.

Maar alle pakjes, zakjes etcetera zijn niet nodig wat mij betreft. Wel handig en soms ook lekker. Ik heb zelf met krachttraining wel behoefte aan meer eiwitten. Dus ik eet een bak optimel en wat meer mager vlees dan gemiddeld. Bak soms een extra eitje. Heb ook wel eiwit repen, whey en caseine staan, maar die neem ik niet standaard, alleen als ik volgens mfp macro’s tekort kom.

War betreft voeding kunnen veel duursporters heel wat leren van bodybuilders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Spanky78 op 13-01-2021 17:11:19 ]
Whatever...
  woensdag 13 januari 2021 @ 19:10:43 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_197390259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Interessant! Lijkt me nog heel lastig om iemand te trainen voor doelen zoals waar jij voor traint. Maar daar heeft die trainer vast ook ervaring mee.
ja, dat is het ook. Dus ik heb ook heel bewust naar een coach gezocht met ervaring in ultra runing. Deze jongeman ken ik ook persoonlijk vanuit het kleine ultra-werreldje in Nieuw-Zeeland (met 5 miljoen inwoners is het altijd ons kent ons :) )en heeft een voortreffelijke staat van dienst.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_197391233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou gewoon deze eens kopen om mee te beginnen: https://www.scienceinspor(...)c-energy-gel-15-pack

Kun je zonder water nemen, prima smaakjes. Maurten is ook een goede, maar wel wat duurder, die neem ik zelf alleen voor wedstrijden.
En nuttig, tja als je net zoveel energie wilt blijven leveren na 1-2 uur als aan het begin van je training, moet je die energie aanvullen. Kan ook met bananen, maar de meeste mensen kunnen vloeibare energie toch beter opnemen tijdens inspanning.
Done!
Moet natuurlijk niet stilvallen naar een uurtje doorstampen ;)
Geen water nodig hebben lijkt me inderdaad fijn.
pi_197393610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ja, dat is het ook. Dus ik heb ook heel bewust naar een coach gezocht met ervaring in ultra runing. Deze jongeman ken ik ook persoonlijk vanuit het kleine ultra-werreldje in Nieuw-Zeeland (met 5 miljoen inwoners is het altijd ons kent ons :) )en heeft een voortreffelijke staat van dienst.
Wat gaaf zeg! Hartstikke jaloers - ultra's lijken me wel zó ontzettend gaaf O+ Misschien ooit. Nog heel veel oefenen te gaan :+
Suuuuuuucces in elk geval, hou ons op de hoogte!
Let me see you stripped down to the bone
pi_197396152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 04:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
na een jaar gerommeld te hebben, wel lopen, niet lopen, is mijn PF bijna herstelt en begin ik voorzichtig weer naar de toekomst te kijken.
Om verantwoord toe te werken naar de vorm die ik verleden jaar rond deze tijd had, en weer toe te werken naar gestelde doelen, heb ik besloten om te gaan werken met een online-coach.
Vanaf begin maart hoop ik weer te kunnen opbouwen naar de geplande 200km eind augustus.
Ik zal ultralopers nooit begrijpen :D
pi_197408810
Nondeju wat een koude wind :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197410901
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Nondeju wat een koude wind :o
Zeg dat ;(

Wel gelijk m'n nieuwe Garmin Forerunner 245 uitgetest *O* hij is vandaag binnen gekomen :D
Doet het erg goed, accuraat, bijzonder goede batterijduur en erg uitgebreid qua trainingen die je kan doen.
Snap nu wel dat gezegd wordt dat een Vivoactive geen echt hardloop horloge is :P

Fijn ding, ben er blij mee :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:35:41 #51
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197424246
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:33 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zeg dat ;(

Wel gelijk m'n nieuwe Garmin Forerunner 245 uitgetest *O* hij is vandaag binnen gekomen :D
Doet het erg goed, accuraat, bijzonder goede batterijduur en erg uitgebreid qua trainingen die je kan doen.
Snap nu wel dat gezegd wordt dat een Vivoactive geen echt hardloop horloge is :P

Fijn ding, ben er blij mee :)
Ook een beetje gebruiksvriendelijk om alle instellingen correct te krijgen? Of is dat wel even een puzzel.
pi_197427417
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:15:37 #53
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197427799
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.
Zwak hoor! <3
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 januari 2021 @ 16:22:54 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197427931
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197428114
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Binnen no time moet je vast achter SpeedJette aanrennen ;) (slechte grap sorry)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:39:48 #56
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197428204
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van harte gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:35 schreef GwaiLow het volgende:
Ook een beetje gebruiksvriendelijk om alle instellingen correct te krijgen? Of is dat wel even een puzzel.
Heb nu prima de weg gevonden maar echt heel intuļtief vond ik het niet altijd in het begin en heb best wat dingen moeten uitzoeken hoe het precies zat.
pi_197428441
Awww, gefeliciteerd zeg @mosselmossel! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_197428500
Ik heb de afgelopen paar ochtenden zonder al teveel moeite tien kilometer per keer hardgelopen en tsja... nou maar gewoon door met een schema voor de halve marathon dus :) Afgelopen oktober begonnen met nul conditie en negentig seconden per keer hollen en ik blijf maar wachten op het moment dat ik het beu raak, maar ik blijf het onverwacht leuk vinden O+

Op naar de 21 kilometer dan maar! *O* Ik ren trouwens zonder horloge en zie mezelf er in de nabije toekomst ook geen aanschaffen eigenlijk. Maar niettemin leuk om over die van jullie mee te lezen :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_197428955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:35 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ook een beetje gebruiksvriendelijk om alle instellingen correct te krijgen? Of is dat wel even een puzzel.
Het is even puzzelen, want je kunt veel met dit horloge. Maar ik ga er denk ik wel uitkomen. Af en toe een kwartiertje door die menu's heen lopen en YouTube filmpjes bekijken waarin dingen worden uitgelegd, dat helpt flink.

quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!!
Geniet ervan :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197429753
Gefeliciteerd mossel! Verder gewoon kutsmoesjes.
pi_197429995
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
Whatever...
pi_197430005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Nondeju wat een koude wind :o
Nou en of. Vandaag was minder koud.
Whatever...
pi_197430986
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd en succes :D
  Forum Admin vrijdag 15 januari 2021 @ 19:42:00 #64
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197431415
Gefeliciteerd mosselgo! En wat zwabber zegt natuurlijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197431715
Gefeliciteerd Mosselmossel!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nou en of. Vandaag was minder koud.
Hier was het met -2 en gevoelstemperatuur kouder dan gisteren. Heerlijk ruim 2 uur gelopen met onderweg nog natte sneeuw.
pi_197433506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:54 schreef Voccar het volgende:
Gefeliciteerd Mosselmossel!
[..]

Hier was het met -2 en gevoelstemperatuur kouder dan gisteren. Heerlijk ruim 2 uur gelopen met onderweg nog natte sneeuw.
Volgens het weerbericht wel. Dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar ik vond het zelf minder koud aanvoelen dan gisteren:). Minder wind, drogere lucht.

Geen natte sneeuw gehad, dat was in de ochtend ergens voorbij.
Whatever...
pi_197434701
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!!

Ik mag morgen 18 km lopen in voorbereiding op m'n HM. Dat is toch even 3km verder dan mijn maximale afstand tot nu toe.
pi_197434995
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik begin april mensen ga hazen tijdens een (officieuze) marathon. Het doel is voor de mensen die de marathon gaan lopen om onder de drie uur te lopen. Zelf wil ik minimaal 30km lopen en als het goed gaat verder :P

Qua voorbereiding zal het een mix worden van het 10km schema en het marathonschema.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 22:09:06 #69
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_197435046
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 07:13:38 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197439153
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! O+
F means you're fucked
pi_197442207
De trainer zette ineens '8km test' in het schema, middenin een best zware trainingsweek. Ik kon niet zo diep gaan als bij de afgelopen 'virtuele races' waarbij ik meestal ook een haas of voorfietser had, maar ben wel tevreden over hoe vlak ik hem kon lopen. Uiteindelijk 8km in 31:27 met HS 186, bij de 10km laatst had ik HS 196 gemiddeld dus dat scheelt nog wel wat. Toch is dat wel echt de grote winst van dit coronajaar, die solo races hebben echt gezorgd voor veel mentale hardheid om hoog tempo te lopen zonder tegenstand. Ben benieuwd wat dat in echte wedstrijden oplevert.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 12:53:18 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197443154
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gisteren moeten lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed excuus :Y

Gefeliciteerd! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_197446124
Mooie sneeuw hier. Erg leuk buiten door de sneeuw gelopen bij wijze van herstel en met de kinderen sneeuwballen gegooid.

Daarvoor voor het eerst in maanden op een droge weg een rondje gedaan met sprints voor de sneeuw.

P. S. 50km aangetikt deze week. Is thuiswerken toch nog ergens goed voor.

[ Bericht 15% gewijzigd door Spanky78 op 17-01-2021 13:20:55 ]
Whatever...
pi_197463554
Shit, wilde m'n flow niet laten doorbreken door wat pijntjes. Dat heeft vermoedelijk geresulteerd in een blessure waarvan ik de ernst nog niet ken. Een middenvoetsbeentje van de rechter voet is pijnlijk wanneer er druk op komt (lees: ik erop loop of wandel). Nu een klein weekje niet wezen lopen. Hopelijk snel beterschap, vooralsnog zit er echter nog geen verbetering in. Afijn, lesje geleerd.
  Forum Admin zondag 17 januari 2021 @ 16:34:13 #75
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197467972
Beterschap @Sinas92
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin zondag 17 januari 2021 @ 16:35:58 #76
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197468021
Zelf heb ik was motivatie gebrek. Een lange duurloop per week lukt nog net. Gisteren 25k voor de sneeuwbuien uit gelopen, laatste km wat kuitkramp.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197474234
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 16:35 schreef Pharkus het volgende:
Zelf heb ik was motivatie gebrek. Een lange duurloop per week lukt nog net. Gisteren 25k voor de sneeuwbuien uit gelopen, laatste km wat kuitkramp.
Dat zijn nog wel flinke kilometers voor een gebrekkige motivatie.

Mijn eerste test met een gelletje ging prima. Smaak was ook oke.
Deze week 37.5 km gelopen. Een nieuw weekrecord :)
  Forum Admin zondag 17 januari 2021 @ 21:49:18 #78
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197475924
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:44 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat zijn nog wel flinke kilometers voor een gebrekkige motivatie.

Mijn eerste test met een gelletje ging prima. Smaak was ook oke.
Deze week 37.5 km gelopen. Een nieuw weekrecord :)
Ja als ik me dan toch omkleedt dan moet ik het er wel van nemen ;)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:29:59 #79
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_197492182
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 20:18:29 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_197493470
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:29 schreef schoonmams het volgende:
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
Ik ben geblesseerd, dus whatever :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 januari 2021 @ 20:28:29 #81
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197493652
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:29 schreef schoonmams het volgende:
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
Ik hoop echt niet dat die er niet komt. Dan kan ik twee traingen schrappen...
pi_197493677
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:28 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik hoop echt niet dat die er niet komt. Dan kan ik twee traingen schrappen...
Dus je hoopt dat hij er komt?
pi_197493690
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:18 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik ben geblesseerd, dus whatever :')
Je zooltjes werken niet ? -O-
pi_197494023
8 uur is ook wel echt vroeg. Net geen tijd om nog even te sporten.

Als ze de feestneuzen willen tegenhouden zou 9 of 10 uur ook wel kunnen. Helaas, we moeten allemaal extra boeten voor mensen die zich niet houden aan virusmaatregelen. Jammer want er is eindelijk de kans op een einde aan de meeste ellende.
Whatever...
pi_197497032
Eventuele avondklok heeft helemaal geen invloed op mijn leven. Na 8 uur ben ik toch al niet meer buiten
Mag je dan nog wel in je eigen tuin trouwens?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_197497438
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
8 uur is ook wel echt vroeg. Net geen tijd om nog even te sporten.

Als ze de feestneuzen willen tegenhouden zou 9 of 10 uur ook wel kunnen. Helaas, we moeten allemaal extra boeten voor mensen die zich niet houden aan virusmaatregelen. Jammer want er is eindelijk de kans op een einde aan de meeste ellende.
Zelfde verhaal hier, denk dat ik 90% van mn loopjes (deels) na 20u loop. :(
pi_197497899
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:29 schreef schoonmams het volgende:
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
Dat zou nogal ruk zijn aangezien ik meestal rond een uur of 8 in de avond ga trainen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:45:12 #88
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197499802
Werkloze Harry hier, dus mij maakt het eigenlijk hardlooptechnisch niet uit :@
F means you're fucked
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:45:34 #89
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197499805
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:18 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik ben geblesseerd, dus whatever :')
:'( :*
F means you're fucked
pi_197500103
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:15 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier, denk dat ik 90% van mn loopjes (deels) na 20u loop. :(
Voor mij valt het wel mee, ik kan overdag lopen tijdens thuiswerken. Maar voor veel mensen is 8 uur echt heel vroeg. Sowieso geloof ik meer in het handhaven van maatregelen. De kerken zijn nog steeds niet gesloten trouwens, prima dat mensen geloven, maar voor anderen is alles inmiddels ook op slot. Tijd dat de kerken ook sluiten.
Whatever...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:31:30 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197500373
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:29 schreef schoonmams het volgende:
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
Ik ga dan wel net na het eten lopen of op thuiswerkdagen in de middag. Mijn langste duurloop doe ik toch altijd op zondagmiddag. Ik weet alleen echt niet of het effectief is, deze avondklok.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:32:13 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197500385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor mij valt het wel mee, ik kan overdag lopen tijdens thuiswerken. Maar voor veel mensen is 8 uur echt heel vroeg. Sowieso geloof ik meer in het handhaven van maatregelen. De kerken zijn nog steeds niet gesloten trouwens, prima dat mensen geloven, maar voor anderen is alles inmiddels ook op slot. Tijd dat de kerken ook sluiten.
Dat laatste. En stoppen met vluchten vanuit London.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197500490
Ik zou het ook echt wreed en onterecht vinden. Naar de atletiektraining 1x per week is mijn enige uitje nog. Verder ben ik al vanaf maart slechts 1 dag op kantoor geweest. Ga inderdaad eens handhaven op al die kantoren die gewoon volzitten. Ik vrees ook dat je juist meer drukte krijgt omdat alle werkenden dan nog even vóór sluitingstijd/avondklok hun boodschappen moeten doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197500508
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat laatste. En stoppen met vluchten vanuit London.
Het is een illusie om te denken dat die gemuteerde varianten alleen nog uit Londen komen hoor.

Iedereen zijn eigen provincie niet uit zou ik ook een prima maatregel vinden. Ik vrees ook met zo'n avondklok dat het niet genoeg helpt maar dat ze het ook niet binnen 2-3 weken weer terug gaan draaien, dus dan zit je daar straks tot in mei aan vast.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 januari 2021 @ 09:55:36 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197500713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef YUR het volgende:
Werkloze Harry hier, dus mij maakt het eigenlijk hardlooptechnisch niet uit :@
Thuiswerkharry hier, bij een werkgever waar ik prima wat eerder kan beginnen en/of later kan eindigen om zo de lunchpauze dusdanig te verlengen dat ik gewoon kan lopen :+

Als ik dat zou willen, ik durf het nog steeds even niet aan en train me vooral het ongans op de hometrainer (waar ik dan wel mijn eigen records aan gort trap van 2017/2018, toen ik nog tijd had om 9 uur per week te trainen). Maar als ik het wil, kan het :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 januari 2021 @ 09:56:33 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197500724
Oh en mailtje vanuit Amersfoort: marathon/halve marathon staat gepland voor halverwege oktober, vooralsnog. Met een beetje (of veel) mazzel heeft mijn vriendin dan haar visum en woont ze hier dan, zodat we wederom samen kunnen lopen. Als dat nog niet lukt moet ik alleen gaan, maar dat zien we dan wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197500778
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:29 schreef schoonmams het volgende:
Hoe kijken we hier tegen de avondklok aan, mocht die er komen? Zou mij zuur uitkomen, wordt het nog lastiger plannen met werk
Voor m'n hardloopactiviteiten maakt het niet uit, die doe en deed ik toch nooit 's avonds. Toen ik nog op kantoor zat ging ik direct na het werk en nu met thuiswerken en het nog vroeg donker is, ga ik regelmatig rond het middaguur.

M'n tennistraining begint om 19:50, die zal dan wel vervallen, net als het resterende beetje sociale leven dat er nu nog is.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 10:26:15 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_197501166
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je zooltjes werken niet ? -O-
Die heb ik sinds vandaag!! Dus ik ben REUZE-benieuwd *O*

Ik ga braaf naar de fysio en doe netjes m'n oefeningen, maar van zoiets hardnekkigs word ik gewoon een zuurtje... :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:35:08 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197501321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:26 schreef Guppy het volgende:

[..]

Die heb ik sinds vandaag!! Dus ik ben REUZE-benieuwd *O*

Ik ga braaf naar de fysio en doe netjes m'n oefeningen, maar van zoiets hardnekkigs word ik gewoon een zuurtje... :@
Het is vast ff wennen de eerste paar keer.

Heb de mijne alweer aan de wilgen gehangen: het bindweefsel van mijn linkervoet bleef, ook na aanpassingen van de podoloog, maar irriteren. En de knieklachten waar ze ooit voor zijn aangemeten, zijn verdwenen (al heb ik sindsdien wel enorm krakende knieen :') ) .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:29 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_197501527
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het is vast ff wennen de eerste paar keer.

Heb de mijne alweer aan de wilgen gehangen: het bindweefsel van mijn linkervoet bleef, ook na aanpassingen van de podoloog, maar irriteren. En de knieklachten waar ze ooit voor zijn aangemeten, zijn verdwenen (al heb ik sindsdien wel enorm krakende knieen :') ) .
Ik moet er sowieso eerst 2 weken aan wennen, van de podoloog, vóór ik aan hardlopen mag denken :(
Maar ik ga me er netjes aan houden! Het moet nog maar eens klaar zijn met dat gekwakkel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:32:51 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197502283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik moet er sowieso eerst 2 weken aan wennen, van de podoloog, vóór ik aan hardlopen mag denken :(
Maar ik ga me er netjes aan houden! Het moet nog maar eens klaar zijn met dat gekwakkel
Is ook zo, weer vertrouwen in je voeten krijgen. Maar dat betekent dus dat je stukjes gaat wandelen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:53:33 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_197502741
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Is ook zo, weer vertrouwen in je voeten krijgen. Maar dat betekent dus dat je stukjes gaat wandelen?
Dat doe ik op zich al, anders vlieg ik tegen de muren op. Maar daarmee bleef ik natuurlijk wel een beetje emmeren. Hopelijk gaat het nu de goede kant op!

En inderdaad, dat vertrouwen... Dat moet ook weer groeien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197504779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou het ook echt wreed en onterecht vinden. Naar de atletiektraining 1x per week is mijn enige uitje nog. Verder ben ik al vanaf maart slechts 1 dag op kantoor geweest. Ga inderdaad eens handhaven op al die kantoren die gewoon volzitten. Ik vrees ook dat je juist meer drukte krijgt omdat alle werkenden dan nog even vóór sluitingstijd/avondklok hun boodschappen moeten doen.
Dat ook, wat er nu is, dat wordt gespreid. Doe dan een avondklok vanaf 10 uur. Dan zijn de 'normale' mensen wel van de straat en heb je weinig/geen concentratie-effecten en pak je ook echt de illegale feestvierders aan en niet mensen die nog even een rondje willen hardlopen of met de hond om willen.

Maargoed, ik kan dus vanwege home office en hoog in de boom zelf bepalen wanneer ik werk. Als het maar geregeld is. Dus dat kan ook in de avond op de bank. Overigens laat ik mijn team daar ook vrij in. Ik moedig iedereen aan om te gaan sporten, wandelen, beetje zonlicht te pakken als het kan. En dan doen ze hun laptop iets later dicht, of ze werken een beetje door. Als ze in 32 uur topresultaten afleveren hoor je mij ook niet klagen (maar zo makkelijk maak ik het ze ook weer niet).

Kortom: balen als je hierdoor straks minder kunt sporten. Denk dat veel werkgevers best open staan voor afspraken, zeker omdat dit nu al lang duurt en gezonde en tevreden werknemers echt belangrijk zijn, zeker straks als alles weer open gaat. Als je dan veel uitval hebt aan personeel dan kun je niet profiteren van de groei die ik verwacht in de summer of love die komen gaat.
Whatever...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:44:44 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197505045
Morgen persco. https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html
Ik vermoed dat-ie toch ingevoerd gaat worden. Ga vanavond nog ff een stukje hollen, denk ik.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197505509
Nou, ja, dat overdag hollen gaat bij mij prima, maar voor mij is dat wel een nogal halfbakken alternatief voor een baantraining. Zowel qua trainingseffect als qua sociale contacten.

Effectief betekent een avondklok dat ik doordeweeks op willekeurige mensen in de supermarkt na niemand meer zie. Ik kan goed alleen, en zonder corona had ik nou ook niet echt een uitgebreid sociaal leven en vond ik 1,5 meter afstand houden ook al geen probleem, maar hier kijk ik toch echt niet naar uit.
pi_197505583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat ook, wat er nu is, dat wordt gespreid. Doe dan een avondklok vanaf 10 uur. Dan zijn de 'normale' mensen wel van de straat en heb je weinig/geen concentratie-effecten en pak je ook echt de illegale feestvierders aan en niet mensen die nog even een rondje willen hardlopen of met de hond om willen.

Maargoed, ik kan dus vanwege home office en hoog in de boom zelf bepalen wanneer ik werk. Als het maar geregeld is. Dus dat kan ook in de avond op de bank. Overigens laat ik mijn team daar ook vrij in. Ik moedig iedereen aan om te gaan sporten, wandelen, beetje zonlicht te pakken als het kan. En dan doen ze hun laptop iets later dicht, of ze werken een beetje door. Als ze in 32 uur topresultaten afleveren hoor je mij ook niet klagen (maar zo makkelijk maak ik het ze ook weer niet).

Kortom: balen als je hierdoor straks minder kunt sporten. Denk dat veel werkgevers best open staan voor afspraken, zeker omdat dit nu al lang duurt en gezonde en tevreden werknemers echt belangrijk zijn, zeker straks als alles weer open gaat. Als je dan veel uitval hebt aan personeel dan kun je niet profiteren van de groei die ik verwacht in de summer of love die komen gaat.
Die vrijheid heb ik gelukkig ook wel, en evenveel sporten zal me ook wel lukken. Maar atletiektrainingen zijn, naast misschien 1x in de maand een koffievisite, de enige sociale contacten die ik nu heb. En daarnaast ook wat Hats zegt; je kan echt niet zo goed (en veilig voor jezelf en anderen) snelheidstraining doen op de openbare weg in je eentje.
En het buitensporten kan zo ontzettend veilig door de setting! Niemand gaat zichzelf ook uitwringen op een baantraining als die zich niet lekker voelt, dan blijf je vanzelf thuis. Daarom vind ik het zo onterecht.

Maar ik las ook al dat de politie hun roosters aan het ombouwen is naar 's avonds/ 's nachts dus het zal er wel van komen. Een totaal inefficiėnte wedloop tussen Europese landen is het, zo lang mogelijk volhouden dat bij jou de besmettingen lager zijn dan bij andere landen, en als het dan toch de verkeerde kant opgaan allemaal streng en symbolisch beleid van elkaar kopiėren. Ik geloof best dat het op sommige plekken werkt, een avondklok, maar voor Nederland geloof ik het gewoon niet zo. Wie gaat er in dit shitweer nou op straat hangen? Bezoek komt toch veelal uit de buurt dus die weten elkaar waarschijnlijk ook met avondklok nog wel te vinden/besmetten.

Daarnaast nog het feit; ik heb ongelooflijk makkelijk praten, met mijn werk- en woonsituatie. De daklozenopvang overstroomt al, gaan ze daar op anticiperen met een avondklok dan? En hoe zit het met andere mensen die zichzelf onveilig of onprettig voelen thuis..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197506435
Als er een bezoekverbod en avondklok komt wordt dat een interessante discussie met mijn werkgever, aangezien ik dan overdag moet sporten, werken en voor een peuter moet zorgen.
pi_197509869
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die vrijheid heb ik gelukkig ook wel, en evenveel sporten zal me ook wel lukken. Maar atletiektrainingen zijn, naast misschien 1x in de maand een koffievisite, de enige sociale contacten die ik nu heb. En daarnaast ook wat Hats zegt; je kan echt niet zo goed (en veilig voor jezelf en anderen) snelheidstraining doen op de openbare weg in je eentje.
En het buitensporten kan zo ontzettend veilig door de setting! Niemand gaat zichzelf ook uitwringen op een baantraining als die zich niet lekker voelt, dan blijf je vanzelf thuis. Daarom vind ik het zo onterecht.

Maar ik las ook al dat de politie hun roosters aan het ombouwen is naar 's avonds/ 's nachts dus het zal er wel van komen. Een totaal inefficiėnte wedloop tussen Europese landen is het, zo lang mogelijk volhouden dat bij jou de besmettingen lager zijn dan bij andere landen, en als het dan toch de verkeerde kant opgaan allemaal streng en symbolisch beleid van elkaar kopiėren. Ik geloof best dat het op sommige plekken werkt, een avondklok, maar voor Nederland geloof ik het gewoon niet zo. Wie gaat er in dit shitweer nou op straat hangen? Bezoek komt toch veelal uit de buurt dus die weten elkaar waarschijnlijk ook met avondklok nog wel te vinden/besmetten.

Daarnaast nog het feit; ik heb ongelooflijk makkelijk praten, met mijn werk- en woonsituatie. De daklozenopvang overstroomt al, gaan ze daar op anticiperen met een avondklok dan? En hoe zit het met andere mensen die zichzelf onveilig of onprettig voelen thuis..
Nja, zoals gewoonlijk moeten de goeden onder de kwaden lijden. Mensen die willen feesten doen in kleine groep thuisfeestjes en dan blijven ze lekker met zijn allen slapen.

De rest van Nederland doet al maanden niets anders meer dan af en toe boodschappen, sommigen gaan nog een rondje rennen of fietsen....

Uiteindelijk mogen ze van mij dan eerst maar eens een thuiswerkplicht afdwingen voor waar dat mogelijk is. Zat bedrijven waar mensen gewoon nog op de zaak verwacht worden. En zat plekken waar mensen alsnog de gewone maatregelen niet uitvoeren.

En als ze dan een avondklok doen : vanaf 10 uur pas aub. Dan kunnen winkels open blijven, kunnen mensen nog even hun rondje lopen of fietsen, hond uitlaten. En kun je de feestgangers alsnog het een beetje moeilijker maken.
Whatever...
pi_197511782
Veel gemopper weer, veel betweterij (toevallig altijd met oplossingen die henzelf beter uitkomen). Maar mensen, er moet toch iets gebeuren om de zorg te ontlasten. Mensen werken zich daar kapot. Niet-acute zorg wordt uitgesteld.

Een collega van mij wacht nu op een operatie waarbij ze proberen een hersentumor zoveel mogelijk te verwijderen. Maar ja, na afloop moet er wel een IC-bed zijn. Dit vergroot zijn kansen waarschijnlijk niet.

En natuurlijk, hardlopen is gezond en is geen bron van verspreiding als je met kleine groepjes voldoende afstand houdt in de buitenlucht. Maar hoe wil je een avondklok handhaven als er honderden van dat soort uitzonderingen gemaakt worden die ook best kunnen? Hoe wil je het handhaven als de een wel mag en de ander niet. Ik geloof dat een hond uitlaten nog wel mag, dus zullen mensen wel weer de grenzen op zoeken door ineens de hond van de buren te willen uitlaten.

Het is nu om 17:30 donker. De meeste mensen gaan niet naar buiten na 20:00. Maar als iets niet mag, dan roept dat onrust op. Misschien is het tijd om eens nuchter volwassen gedrag aan de dag te leggen dan. Op een gegeven moment is het ook klaar, net als bij kinderen. Het is vervelend. Het is eenzaam. Het is saai. Maar laat nu maar zien wat je waard bent. Breng het offer om hier zo snel mogelijk uit te komen en wees dankbaar dat er zo snel een vaccin is.

Ik heb niet de illusie dat de discussie zal verdwijnen. Het veroorzaakt wel veel ruis, waardoor het politieke beleid zwalkt. Dat komt echt voor een deel door onszelf, naast voortschrijdende inzichten. Dat en het feit dat we te nonchalant en onverschillig zijn zorgt ervoor dat het land duurt. Of... misschien is 1,5-2 jaar voor zoiets als dit wel heel kort.

Dit gaat niet over de mensen hier hoor. Maar over al die wappies en kinderachtige zeikmensen.
pi_197511881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Veel gemopper weer, veel betweterij (toevallig altijd met oplossingen die henzelf beter uitkomen). Maar mensen, er moet toch iets gebeuren om de zorg te ontlasten. Mensen werken zich daar kapot. Niet-acute zorg wordt uitgesteld.

Een collega van mij wacht nu op een operatie waarbij ze proberen een hersentumor zoveel mogelijk te verwijderen. Maar ja, na afloop moet er wel een IC-bed zijn. Dit vergroot zijn kansen waarschijnlijk niet.

En natuurlijk, hardlopen is gezond en is geen bron van verspreiding als je met kleine groepjes voldoende afstand houdt in de buitenlucht. Maar hoe wil je een avondklok handhaven als er honderden van dat soort uitzonderingen gemaakt worden die ook best kunnen? Hoe wil je het handhaven als de een wel mag en de ander niet. Ik geloof dat een hond uitlaten nog wel mag, dus zullen mensen wel weer de grenzen op zoeken door ineens de hond van de buren te willen uitlaten.

Het is nu om 17:30 donker. De meeste mensen gaan niet naar buiten na 20:00. Maar als iets niet mag, dan roept dat onrust op. Misschien is het tijd om eens nuchter volwassen gedrag aan de dag te leggen dan. Op een gegeven moment is het ook klaar, net als bij kinderen. Het is vervelend. Het is eenzaam. Het is saai. Maar laat nu maar zien wat je waard bent. Breng het offer om hier zo snel mogelijk uit te komen en wees dankbaar dat er zo snel een vaccin is.

Ik heb niet de illusie dat de discussie zal verdwijnen. Het veroorzaakt wel veel ruis, waardoor het politieke beleid zwalkt. Dat komt echt voor een deel door onszelf, naast voortschrijdende inzichten. Dat en het feit dat we te nonchalant en onverschillig zijn zorgt ervoor dat het land duurt. Of... misschien is 1,5-2 jaar voor zoiets als dit wel heel kort.

Dit gaat niet over de mensen hier hoor. Maar over al die wappies en kinderachtige zeikmensen.
Aan de andere kant is het nogal zuur dat juist de mensen die al sinds maart nauwelijks nog iets hebben gedaan behalve zich braaf aan de maatregelen houden nu weer moet opdraaien voor een groep die overal schijt aan heeft. Niet gek dat mensen dat niet leuk vinden.
Whatever...
pi_197512276
Schopje POL of NWS anyone?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197512712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat ook, wat er nu is, dat wordt gespreid. Doe dan een avondklok vanaf 10 uur. Dan zijn de 'normale' mensen wel van de straat en heb je weinig/geen concentratie-effecten en pak je ook echt de illegale feestvierders aan en niet mensen die nog even een rondje willen hardlopen of met de hond om willen.

Maargoed, ik kan dus vanwege home office en hoog in de boom zelf bepalen wanneer ik werk. Als het maar geregeld is. Dus dat kan ook in de avond op de bank. Overigens laat ik mijn team daar ook vrij in. Ik moedig iedereen aan om te gaan sporten, wandelen, beetje zonlicht te pakken als het kan. En dan doen ze hun laptop iets later dicht, of ze werken een beetje door. Als ze in 32 uur topresultaten afleveren hoor je mij ook niet klagen (maar zo makkelijk maak ik het ze ook weer niet).

Kortom: balen als je hierdoor straks minder kunt sporten. Denk dat veel werkgevers best open staan voor afspraken, zeker omdat dit nu al lang duurt en gezonde en tevreden werknemers echt belangrijk zijn, zeker straks als alles weer open gaat. Als je dan veel uitval hebt aan personeel dan kun je niet profiteren van de groei die ik verwacht in de summer of love die komen gaat.
Werk is hier het punt ook niet, kinderen thuis vanwege sluiting basisscholen wel.
Uiteindelijk gaat het waarschijnlijk wel maar het is een hoop gedoe voor 0 resultaat.

Voorlopig lijkt de angst te regeren, hoop toch snel op wat meer ratio.
pi_197512881
Uiteindelijk blijven we gewoon rennen. En gaat ook Corona voorbij.
Whatever...
pi_197513057
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Schopje POL of NWS anyone?
Haha ja.

Goed hardlopen dan, wat zijn normaliter goede opties voor een HM in het najaar in regio Rotterdam?
Wil na mijn solo-HM zeker ook een georganiseerde meepakken.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 19:53:30 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_197513478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Veel gemopper weer, veel betweterij (toevallig altijd met oplossingen die henzelf beter uitkomen). Maar mensen, er moet toch iets gebeuren om de zorg te ontlasten. Mensen werken zich daar kapot. Niet-acute zorg wordt uitgesteld.

Een collega van mij wacht nu op een operatie waarbij ze proberen een hersentumor zoveel mogelijk te verwijderen. Maar ja, na afloop moet er wel een IC-bed zijn. Dit vergroot zijn kansen waarschijnlijk niet.

En natuurlijk, hardlopen is gezond en is geen bron van verspreiding als je met kleine groepjes voldoende afstand houdt in de buitenlucht. Maar hoe wil je een avondklok handhaven als er honderden van dat soort uitzonderingen gemaakt worden die ook best kunnen? Hoe wil je het handhaven als de een wel mag en de ander niet. Ik geloof dat een hond uitlaten nog wel mag, dus zullen mensen wel weer de grenzen op zoeken door ineens de hond van de buren te willen uitlaten.

Het is nu om 17:30 donker. De meeste mensen gaan niet naar buiten na 20:00. Maar als iets niet mag, dan roept dat onrust op. Misschien is het tijd om eens nuchter volwassen gedrag aan de dag te leggen dan. Op een gegeven moment is het ook klaar, net als bij kinderen. Het is vervelend. Het is eenzaam. Het is saai. Maar laat nu maar zien wat je waard bent. Breng het offer om hier zo snel mogelijk uit te komen en wees dankbaar dat er zo snel een vaccin is.

Ik heb niet de illusie dat de discussie zal verdwijnen. Het veroorzaakt wel veel ruis, waardoor het politieke beleid zwalkt. Dat komt echt voor een deel door onszelf, naast voortschrijdende inzichten. Dat en het feit dat we te nonchalant en onverschillig zijn zorgt ervoor dat het land duurt. Of... misschien is 1,5-2 jaar voor zoiets als dit wel heel kort.

Dit gaat niet over de mensen hier hoor. Maar over al die wappies en kinderachtige zeikmensen.
Amen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197516587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het nogal zuur dat juist de mensen die al sinds maart nauwelijks nog iets hebben gedaan behalve zich braaf aan de maatregelen houden nu weer moet opdraaien voor een groep die overal schijt aan heeft. Niet gek dat mensen dat niet leuk vinden.
Ja klopt. Daarom spuug ik op mensen die overal schijt aan hebben, met hun stoere gelul. Zolang het virus bij mensen in het lichaam komt zal het kunnen blijven muteren en duurt het langer dan nodig. Dus ook al hoor je niet bij de risicogroepen, probeer besmetting te vermijden.

Enfin, hardlopen. Ja dat ging vandaag slecht, want ik kwam niet vooruit met zoveel wind. Toen ik eindelijk wind mee kreeg werd ik misselijk en ben ik maar gestopt.
pi_197517899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Veel gemopper weer, veel betweterij (toevallig altijd met oplossingen die henzelf beter uitkomen). Maar mensen, er moet toch iets gebeuren om de zorg te ontlasten. Mensen werken zich daar kapot. Niet-acute zorg wordt uitgesteld.

Een collega van mij wacht nu op een operatie waarbij ze proberen een hersentumor zoveel mogelijk te verwijderen. Maar ja, na afloop moet er wel een IC-bed zijn. Dit vergroot zijn kansen waarschijnlijk niet.

En natuurlijk, hardlopen is gezond en is geen bron van verspreiding als je met kleine groepjes voldoende afstand houdt in de buitenlucht. Maar hoe wil je een avondklok handhaven als er honderden van dat soort uitzonderingen gemaakt worden die ook best kunnen? Hoe wil je het handhaven als de een wel mag en de ander niet. Ik geloof dat een hond uitlaten nog wel mag, dus zullen mensen wel weer de grenzen op zoeken door ineens de hond van de buren te willen uitlaten.

Het is nu om 17:30 donker. De meeste mensen gaan niet naar buiten na 20:00. Maar als iets niet mag, dan roept dat onrust op. Misschien is het tijd om eens nuchter volwassen gedrag aan de dag te leggen dan. Op een gegeven moment is het ook klaar, net als bij kinderen. Het is vervelend. Het is eenzaam. Het is saai. Maar laat nu maar zien wat je waard bent. Breng het offer om hier zo snel mogelijk uit te komen en wees dankbaar dat er zo snel een vaccin is.

Ik heb niet de illusie dat de discussie zal verdwijnen. Het veroorzaakt wel veel ruis, waardoor het politieke beleid zwalkt. Dat komt echt voor een deel door onszelf, naast voortschrijdende inzichten. Dat en het feit dat we te nonchalant en onverschillig zijn zorgt ervoor dat het land duurt. Of... misschien is 1,5-2 jaar voor zoiets als dit wel heel kort.

Dit gaat niet over de mensen hier hoor. Maar over al die wappies en kinderachtige zeikmensen.
Ik ben het met je eens dat maatregelen nodig zijn, maar misschien moeten ze eerst eens proberen de huidige maatregelen te handhaven voordat ze straks niks meer fatsoenlijk kunnen handhaven.

Tot zover mijn gal over de avondklok :P

Gelukkig mocht ik vanavond nog lopen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 22:58:31 #118
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197518807
Blij dat ik nooit savonds loop, maar ik begrijp dat sommige mensen hier doodziek van zijn. Overigens is de maatregel wel terecht.
pi_197519033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja klopt. Daarom spuug ik op mensen die overal schijt aan hebben, met hun stoere gelul. Zolang het virus bij mensen in het lichaam komt zal het kunnen blijven muteren en duurt het langer dan nodig. Dus ook al hoor je niet bij de risicogroepen, probeer besmetting te vermijden.

Enfin, hardlopen. Ja dat ging vandaag slecht, want ik kwam niet vooruit met zoveel wind. Toen ik eindelijk wind mee kreeg werd ik misselijk en ben ik maar gestopt.
Over lopen en wind. Misselijk worden is niet echt heel lekker... bij mij werkt lopen de peristaltiek wel op... maar niet antiperistaltiek...Altijd een beetje opletten met wat je eet, wanneer en toiletbezoek.

Ik deed een poging tot negatieve split en netjes tempo houden. Dat was ivm de wind echt lastig. Nog niet eerder zo meegemaakt. Flinke windstoten brachten me echt uit koers. Ging verder wel aardig.
Whatever...
pi_197521585
Zo, de anderhalf uur van vanochtend zit er weer op O+ Heel stuk dijk gehad en steeds bij elke gelegenheid eraf en verderop er weer op, beetje berg-op-berg-af oefenen *O*

Avondklok tot 04:00 zou me niet in de weg zitten, maar de inmiddels uitgelekte eindtijd van 04:30 komt wel hinderlijk dicht bij mijn ideale hardloopbegintijd. }:| Ach ja. Die paar weekjes: ik knijp me in de handen dat ik verder nul komma nul last heb van maatregelen, hoogstens dat ik wel weer eens een lekker nachtelijk feestje zou lusten maar ik hou het nog prima een jaar zonder vol. :) Wel balen voor iedereen die graag 's avonds loopt zeg! Sterkte! :* Ik kan vroegeochtendloopjes overigens zeer aanraden ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_197522046
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:38 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Haha ja.

Goed hardlopen dan, wat zijn normaliter goede opties voor een HM in het najaar in regio Rotterdam?
Wil na mijn solo-HM zeker ook een georganiseerde meepakken.
Als die doorgaan heb je de Halve van Oostland in september, halve van Capelle in Oktober, Halve van Gouda in november..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197522102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:16 schreef minilot het volgende:
Zo, de anderhalf uur van vanochtend zit er weer op O+ Heel stuk dijk gehad en steeds bij elke gelegenheid eraf en verderop er weer op, beetje berg-op-berg-af oefenen *O*

Avondklok tot 04:00 zou me niet in de weg zitten, maar de inmiddels uitgelekte eindtijd van 04:30 komt wel hinderlijk dicht bij mijn ideale hardloopbegintijd. }:| Ach ja. Die paar weekjes: ik knijp me in de handen dat ik verder nul komma nul last heb van maatregelen, hoogstens dat ik wel weer eens een lekker nachtelijk feestje zou lusten maar ik hou het nog prima een jaar zonder vol. :) Wel balen voor iedereen die graag 's avonds loopt zeg! Sterkte! :* Ik kan vroegeochtendloopjes overigens zeer aanraden ^O^
Ter geruststelling, ik gok niet dat vlak voor 4.30 het moment is waarop de meeste handhavingscapaciteit ingezet zal worden ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197522120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ter geruststelling, ik gok niet dat vlak voor 4.30 het moment is waarop de meeste handhavingscapaciteit ingezet zal worden ;)
Goed punt! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_197523935
Ben sowieso wel benieuwd hoe dat werkt. Hier in het dorp hebben we al jaren niet eens meer een wijkagent en een BOA heb ik ook nog nooit gezien.
Maar goed, na 8 uur kwam ik sowieso al niet veel meer buiten.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_197524741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:38 schreef Cynic het volgende:
Ben sowieso wel benieuwd hoe dat werkt. Hier in het dorp hebben we al jaren niet eens meer een wijkagent en een BOA heb ik ook nog nooit gezien.
Maar goed, na 8 uur kwam ik sowieso al niet veel meer buiten.
Hetzelfde als met verkeerslichten. Die zijn er ook, ondanks dat er niet bij ieder verkeerslicht ook een flitspaal staat om door rood rijden tegen te gaan.
pi_197524836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hetzelfde als met verkeerslichten. Die zijn er ook, ondanks dat er niet bij ieder verkeerslicht ook een flitspaal staat om door rood rijden tegen te gaan.
En ga je daar voor staan wachten als je midden in de polder aan komt lopen en ziet dat er van alle kanten in de verste verte niemand aankomt?

Ik ben echt van nature heel gezagstrouw hoor, maar deze maatregel roept bij mij van binnen zoveel weerstand op. Niet dat ik hem zal gaan breken hoor, maar als jij ergens in de middle of nowhere woont en 's avonds om 20.35 of 's ochtends om 4.20 (waarom je dat uberhaupt zou willen is mij wel een raadsel) een rondje wil gaan lopen, kun je denk ik zelf best inschatten of je dat risico wilt lopen of niet.
En anders een hond kidnappen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197525642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En ga je daar voor staan wachten als je midden in de polder aan komt lopen en ziet dat er van alle kanten in de verste verte niemand aankomt?

Ik ben echt van nature heel gezagstrouw hoor, maar deze maatregel roept bij mij van binnen zoveel weerstand op. Niet dat ik hem zal gaan breken hoor, maar als jij ergens in de middle of nowhere woont en 's avonds om 20.35 of 's ochtends om 4.20 (waarom je dat uberhaupt zou willen is mij wel een raadsel) een rondje wil gaan lopen, kun je denk ik zelf best inschatten of je dat risico wilt lopen of niet.
En anders een hond kidnappen ;)
Het gaat in dit geval niet om risico lopen, maar om het aantal avondbezoekjes/feestjes elders proberen in te dammen. Wij moeten nu bloeden voor de onverschilligheid van anderen.

Ik vind het ook kut hoor, vooral omdat mijn vriendin dus nu eerder naar huis moet na een weekend samen. Maar goed, een pandemie is nu eenmaal kut.

Goed nieuws is dan weer dat (via Jac Orie op twitter) duur- en intervalsport moleculaire veroudering tegengaan. Krachtsport niet. Dus wij hardlopers blijven jong.

Ik word wel gek van die wind trouwens. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
pi_197525782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:58 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval niet om risico lopen, maar om het aantal avondbezoekjes/feestjes elders proberen in te dammen. Wij moeten nu bloeden voor de onverschilligheid van anderen.

Ik vind het ook kut hoor, vooral omdat mijn vriendin dus nu eerder naar huis moet na een weekend samen. Maar goed, een pandemie is nu eenmaal kut.

Goed nieuws is dan weer dat (via Jac Orie op twitter) duur- en intervalsport moleculaire veroudering tegengaan. Krachtsport niet. Dus wij hardlopers blijven jong.

Ik word wel gek van die wind trouwens. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
Ik bedoelde meer het risico op een boete. Het risico om besmet te worden of anderen te besmetten tijdens een rondje in je eentje is sowieso nihil.

Natuurlijk is het kut en natuurlijk moeten we allemaal opofferingen doen.
Maar dit is echt een maatregel die er mentaal heel hard inhakt bij heel veel mensen, en dat moet je niet te licht opnemen. Zeker omdat het draagvlak er niet echt groter op wordt als mensen nog steeds in de rij staan op Schiphol, naar kantoor gaan omdat het kan/mag van hun baas, en er in NL nou niet echt alles op alles gezet wordt om mensen snel te vaccineren.

Mijn moeder werkt op de hartafdeling, valt qua leeftijd al in de risicogroep, moest op 2e kerstdag nog een coronapatient dotteren en schoof daarna vrolijk aan bij ons aan het kerstdiner (je hoeft ook niet in quarantaine als zorgpersoneel omdat je in principe met de goede beschermende middelen werkt) en heeft nog geen oproep om te vaccineren. Mijn thuiswonende opa en oma van 94 en 91 komen waarschijnlijk ook pas ergens eind maart aan de beurt.
Alles op alles zetten om het virus onder controle te krijgen betekent voor mij echt heel wat anders dan weer een symboolmaatregel erbij die niet te handhaven valt en dus alleen opgevolgd wordt door de brave burgers die toch al nauwelijks de deur uitkwamen, en die kwetsbare groepen dubbelhard treft.

Maar goed dit topic is niet echt de plek voor deze discussies over maatregelen die de bevolking sowieso al ongewenst uit elkaar drijven. We kunnen gelukkig nog altijd hardlopen, dat is een zegen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197525812
Gisteren wat lichte pijntjes aan beide kanten...TFL en/of vastus lateralis. Heb wel gemasseerd met de hyperice en gefoamrolled daar... dus misschien is het ook gewoon wat blauw... Toch maar een beetje voorzichtig doen.

Vandaag heel rustig stukje gelopen en zodra het warm is gaat het wel, echt veel pijn doet het niet. Maar mijn ervaring is toch oppassen. Iemand nog goede stretches oid voor buitenkant/bovenkant dijbeen?

ga toch maar weer wat krachttraining oppakken thuis. Beetje meer varieren en de belasting qua lopen verlagen tot de pijntjes echt weg zijn. Jammer - want ik zag en voelde echt flinke verbetering.
Whatever...
pi_197526131
Lang geleden maar ik had publiek tijdens mijn loopje :D 30-40 man aan weerzijden van de straat. Sommige met rode rozen bij zich. Ik gok een bruiloft maar daar wachtten ze nog op dus gingen ze maar voor mij klappen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:06:07 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197526947
Net mijn allereerste lunchrun gedaan tijdens thuiswerken. Heerlijk O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197527793
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef SEMTEX het volgende:
Net mijn allereerste lunchrun gedaan tijdens thuiswerken. Heerlijk O+
:Y Ja toch!
pi_197528015
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef SEMTEX het volgende:
Net mijn allereerste lunchrun gedaan tijdens thuiswerken. Heerlijk O+
ja, echt lekker is dat. Even pauze, hoofd leeg en daarna ben je nog productiever ook.
Whatever...
pi_197528039
Later vanmiddag maar eens in de tuin trainen, dat kan ik altijd doen mocht ik het binnen niet meer volhouden. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 januari 2021 @ 14:05:43 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197528374
Nou ja, avondklok vanaf 20.30 waarschijnlijk, dan kan het gros op zich nog wel hardlopen toch? Het is niet ideaal, dat snap ik he, maar op zich is er dan voor veel mensen nog wel ruimte om even te lopen (voor meer dan als het om 18.00 uur in zou gaan ofzo).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197529496
Zou er op smashrun een badge komen voor het lopen tijdens de avondklok?
pi_197530020
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef SEMTEX het volgende:
Net mijn allereerste lunchrun gedaan tijdens thuiswerken. Heerlijk O+
Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197530219
Iets eerder beginnen en later ophouden met werken.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 januari 2021 @ 14:51:18 #139
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197530239
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Ik kan zonder problemen wat eerder beginnen en/of later stoppen en zo de lunchpauze wat oprekken :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197530416
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Ik werk thuis, dus niemand bepaalt hoe lang mijn pauze mag zijn. Je maakt toch al gauw veel meer uren dan normaal. Op dagen met veel vergaderingen ga ik wel 's avonds.

Ik hoef trouwens niet een kwartier uit te zweten.
Als ik gewoon een uurtje rustig loop hoef ik zelfs niet altijd meteen overdag te douchen, dan zweet ik nauwelijks.

[ Bericht 7% gewijzigd door La_Tramposa op 20-01-2021 15:59:37 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:56:59 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197531922
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Ik douche na mijn dienst wel. Ik zweet niet zo overdadig als andere lopers, denk ik. Zeker niet met dit weer.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197532026
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Ik ga geen kwartier uitzweten, maar ik neem wel een uur lunchpauze. Als mijn werk in orde is zou dat niets hoeven uitmaken. Daarnaast - als het nodig is werk ik ook langer of begin ik eerder. Het is geven en nemen. Het helpt wel dat ik zelf de baas ben van een afdeling. Maar ik moedig mijn direct reports en de subteams aan om te zorgen dat ze daglicht zien, gaan sporten en niet helemaal knettertje gek worden in hun thuiskantoor. En of dat allemaal netjes binnen/buiten werktijd gaat... het maakt me eigenlijk niet uit. Liever blije werknemers die doen wat nodig is, dan een stelletje drones die braaf hun 8 uur maken en daarna fuck it zeggen.
Whatever...
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:21:31 #143
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197533590
Voor de liefhebbers: Definitief geen halve van Naaldwijk in 2021
F means you're fucked
pi_197533850
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat?
Half uur lopen, kwartier uitzweten, kwartier douchen. Je bent zo een uur verder. Wie heeft er minimaal een uur lunchpauze? :o
Niet. Ik heb geen pauze en ben fysiek op mijn werk.
Ik loop 1x 's morgens heel vroeg op mijn niet werkdag. 1x na mijn werk en 1x in het weekend. Dat probeer ik. Ik blijf weleens steken op 2x in de week.
pi_197535061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef YUR het volgende:
Voor de liefhebbers: Definitief geen halve van Naaldwijk in 2021
:'( :'( :'( Alles, maar dan ook įlles wordt ons afgepakt.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:33 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_197537337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:21 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:'( :'( :'( Alles, maar dan ook įlles wordt ons afgepakt.
Behalve de wind :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197538634
Had hij maar wat minder wind moeten voorspellen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:20:36 #148
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197548370
Na anderhalve weeg niet (nu ja een keer, zaterdag in de sneeuw) rennen, gisteren maar weer gegaan. Zo ongeveer het enige waar ik mezelf op dit moment mee op de been houd is hardlopen (en mn lieve gezinnetje, dat ook).

Die anderhalve week was trouwens omdat ik - kennelijk in tegenstelling tot @Sinas92 - wel probeerde naar m'n lijf te luisteren toen er pijntjes kwamen die de volgende dag niet weg waren. Alleen elke dag dat ik niet liep, werd ik alleen maar humeuriger.

Over de lock-down; ik vind het zwaar k#t, maar ik vind het schokkend hoeveel wappies we hier nog hebben, die doen alsof het allemaal onzin is. Op Facebook zag ik een heel mooi filmplje gemaakt door het CBS, waarin keurig werd uitgelegd dat ze afgelopen jaar 15.000 mensen oversterfte hadden, en hoe je dat moest interpreteren. En er zijn dan serieus mensen die daaronder gaan roepen dat wat ze bij het CBS beweren onzin is.

Echt, ik bedoel, natuurlijk zijn @pijll en zijn collega's een beetje excentriek, maar denken die wappies echt dat een grote groep academici nu werkelijk ALLEMAAL zouden wensen mee te werken aan een complot waarin 'de mensen' worden voorgelogen, en dat er NIEMAND is die dan uit de school zou klappen? Los van dat de uitleg gewoon heel goed is.

Zo, en nu uit gemopperd, ik ga in nachtelijke lockdown.

[ Bericht 0% gewijzigd door Corniel op 21-01-2021 12:31:11 ]
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:25:28 #149
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197550867
Is het een beetje te doen met de wind vandaag? Ben al geen echte winter-loper, maar als er dan ook nog eens wind staat is het helemaal vreselijk.
pi_197552472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:25 schreef GwaiLow het volgende:
Is het een beetje te doen met de wind vandaag? Ben al geen echte winter-loper, maar als er dan ook nog eens wind staat is het helemaal vreselijk.
Gebruik de wind in je voordeel, beschut tegen en door een open gebied mee.. Heerlijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 januari 2021 @ 15:51:46 #151
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197552653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gebruik de wind in je voordeel, beschut tegen en door een open gebied mee.. Heerlijk!
Of door een open gebied tegen voor extra gratis weerstandstraining :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197554212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:25 schreef GwaiLow het volgende:
Is het een beetje te doen met de wind vandaag? Ben al geen echte winter-loper, maar als er dan ook nog eens wind staat is het helemaal vreselijk.
ik heb een setje gore-tex infinium, dat is perfect. handschoentjes aan en een muts als het echt koud is en gaan met de banaan. Kost wat, heb je ook wat.

Vandaag trouwens dom gelopen, beschut met de wind mee en windje tegen op de open stukken. Slim. Met fietsen houd ik er serieus rekening mee, met lopen vind ik het niet zo'n probleem.
Whatever...
pi_197555003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

ik heb een setje gore-tex infinium, dat is perfect. handschoentjes aan en een muts als het echt koud is en gaan met de banaan. Kost wat, heb je ook wat.

Vandaag trouwens dom gelopen, beschut met de wind mee en windje tegen op de open stukken. Slim. Met fietsen houd ik er serieus rekening mee, met lopen vind ik het niet zo'n probleem.
Ik had het ook verkeerd uitgekiend.. En ook nog eens een hele dag zon afwachten om vervolgens in een hagel en regenbui te gaan lopen.. Nou kon ik ook niet eerder met werk.
Ik vond trouwens de zijwind nog vervelender vandaag, heb helemaal een stijve rug en core omdat je lichaam werkelijk alle kanten op geslingerd werd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197555381
Lekker, zo’n onbeschutte atletiekbaan met uitzicht op de duinen.
pi_197557559
Vanavond sinds tijden weer warm genoeg om in korte broek te lopen. Viel nog wel mee met de wind, totdat ik wat meer buiten het dorp kwam.

Meestal loop ik als ik 's avonds ga wel voor 20.00, maar toch fijn dat de avondklok uurtje later ingaat.
pi_197558039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik had het ook verkeerd uitgekiend.. En ook nog eens een hele dag zon afwachten om vervolgens in een hagel en regenbui te gaan lopen.. Nou kon ik ook niet eerder met werk.
Ik vond trouwens de zijwind nog vervelender vandaag, heb helemaal een stijve rug en core omdat je lichaam werkelijk alle kanten op geslingerd werd.
Vandaag ging het wel, eergisteren werd ik alle kanten op geduwd.
Whatever...
pi_197562926
Nou, tot zover echt voorlopig de laatste baantraining -O-
pi_197585935
Prachtig weer om te lopen vandaag *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197585977
Zeker! Wat zijn ieders loopplannen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197586418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker! Wat zijn ieders loopplannen?
Morgenochtend om 04:25 starten met 10km om even te ervaren hoe het is om illegaal buiten te wezen :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_197587085
Uurtje Z1 vandaag, lekker ontspannen. Tempo doet er niet toe, zolang het maar makkelijk voelt.
  Redactie Sport zaterdag 23 januari 2021 @ 11:24:04 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197587462
15.15km gelopen om er weer een af te strepen op de Duivelse Double Digits Challenge. *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:31:01 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197587556
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker! Wat zijn ieders loopplannen?
Net een lekker trail/crossrondje gelopen met de loopgroep van mijn inmiddels voormalige club :D
F means you're fucked
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:54:01 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197588909
Gisteren 6,4 gelopen en zondag weer een lange duurloop O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197592047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Morgenochtend om 04:25 starten met 10km om even te ervaren hoe het is om illegaal buiten te wezen :+
Bluf!! Nu doen ook he ;)

quote:
17s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef DeLuna het volgende:
15.15km gelopen om er weer een af te strepen op de Duivelse Double Digits Challenge. *O*
Wat een afstand! Fijn dat het zo lekker gaat nu bij jou!
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Net een lekker trail/crossrondje gelopen met de loopgroep van mijn inmiddels voormalige club :D
Heerlijk, ik wil binnenkort ook weer de duinen in!
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren 6,4 gelopen en zondag weer een lange duurloop O+
Ook definitief geen last meer van de blessure dus? Top!

Zelf heb ik ook een lekkere training gedaan, 3x10 min op HM tempo!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 23 januari 2021 @ 17:04:28 #166
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197592746
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker! Wat zijn ieders loopplannen?
15k gedaan, 2 tempo blokken van 12 min.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197593305
Was vandaag weer fantastisch loopweer met graadje of 4 en een beetje zon. Weer 14km op de teller en deze maand al weer meer dan 100km gelopen :)
pi_197594066
Sallandtrail gaat niet door. -O- Was ook wel te verwachten maar toch. :'(
  zaterdag 23 januari 2021 @ 19:26:38 #169
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197594741
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Sallandtrail gaat niet door. -O- Was ook wel te verwachten maar toch. :'(
Zal wel een virtueel klassement gaan worden. Helaas, het is niet anders
F means you're fucked
pi_197595161
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:55 schreef NightDancert het volgende:
Uurtje Z1 vandaag, lekker ontspannen. Tempo doet er niet toe, zolang het maar makkelijk voelt.
Lekker, hier ook zoiets. 45m z1 met daartussen 8 strides. En vanmiddag op het strand wezen wandelen ook. Heerlijk. En nu zelf een flinke pizza gemaakt. Het leven is goed, ook in de lockdown.
Whatever...
pi_197595186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Morgenochtend om 04:25 starten met 10km om even te ervaren hoe het is om illegaal buiten te wezen :+
Stouterd! 😂
Whatever...
pi_197595330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Stouterd! 😂
Sowieso >:)
Let me see you stripped down to the bone
  Forum Admin zaterdag 23 januari 2021 @ 20:53:36 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197596658
Tworivers lijkt aankomend weekend nog wel door te gaan?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197596712
Ik heb vandaag meegedaan aan de virtuele editie van een jaarlijkse hardloopwedstrijd die start/finisht op loopafstand van mijn huis. De trainingen gingen de laatste weken goed en ik wilde mijn 4,5 jaar oude PR op de 10 km eindelijk eens verbreken. Het lukte ook nog :o :D *G*

Strava zegt 48:41, de officiėle uitslagenlijst (d.w.z de tussenstand, want deelnemers mogen nog tot 31 januari lopen) zelfs 48:39, maar ik houd het bij 48:53, omdat ik de echte route liep en per se wilde finishen op de plek waar start/finish pre-corona plaatsvond.
pi_197596723
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Net een lekker trail/crossrondje gelopen met de loopgroep van mijn inmiddels voormalige club :D
Je hebt je lidmaatschap weer opgezegd?
pi_197596751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Morgenochtend om 04:25 starten met 10km om even te ervaren hoe het is om illegaal buiten te wezen :+
Deze grap zal vermoedelijk nog wel tig keer voorbijkomen. Vooral zo meteen, als het net na 21:00 is. Verzetshelden :+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 januari 2021 @ 21:15:14 #177
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197597339
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:56 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Deze grap zal vermoedelijk nog wel tig keer voorbijkomen. Vooral zo meteen, als het net na 21:00 is. Verzetshelden :+
Ook al weer zin in de kantoorgrapjes op maandag. "Ik ben lekker om half tien nog even gaan wandelen!", "mijn nieuwe klok is nog niet gearriveerd!", etc etc.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197597982
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ook al weer zin in de kantoorgrapjes op maandag. "Ik ben lekker om half tien nog even gaan wandelen!", "mijn nieuwe klok is nog niet gearriveerd!", etc etc.
Je mag helemaal niet naar kantoor toch?
Ik werk al maanden thuis. Eigenlijk al een jaar met een korte periode 2 dagen per week naar kantoor...kan me best ergeren aan werkgevers die mensen gewoon naar kantoor laten komen terwijl het niet nodig is.

Of ben je ‘essentieel’?
Whatever...
pi_197598099
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:53 schreef Pharkus het volgende:
Tworivers lijkt aankomend weekend nog wel door te gaan?
Nee
  Forum Admin zaterdag 23 januari 2021 @ 21:45:45 #180
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197598278
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nee
Ok, dan las ik er overheen op de website.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 januari 2021 @ 21:54:38 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197598591
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je mag helemaal niet naar kantoor toch?
Ik werk al maanden thuis. Eigenlijk al een jaar met een korte periode 2 dagen per week naar kantoor...kan me best ergeren aan werkgevers die mensen gewoon naar kantoor laten komen terwijl het niet nodig is.

Of ben je ‘essentieel’?
Ik heb een verklaring essentieel beroep, maar IT kan gewoon vanuit huis (nou ja, de meeste dingen dan, in mijn geval zo goed als alles, al maanden niet op kantoor geweest). Alleen kantoorgrapjes hoor je ook in de online besprekingen natuurlijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197599187
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:45 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ok, dan las ik er overheen op de website.
Informatie Two Rivers Marathon

Plannen gewijzigd!
Helaas is het afgelopen week duidelijk geworden dat wij met z’n allen voorlopig nog diep in de corona-crisis zitten. Geen evenementen en daarom geen ‘mini’ Two Rivers Marathon op 31 januari 2021. Gezondheid gaat vóór.

We hebben de afgelopen weken steeds nieuwe varianten uitgedacht waarin we alle steun kregen van de gemeente, maar met de huidige ontwikkeling van de besmettingen is er geen zicht op verbetering. Op basis van de huidige situatie zal er geen vergunning verleend worden en kan er geen evenement plaatsvinden. Het komt niet als een verrassing, maar het is natuurlijk super jammer. Allen die zich hebben ingeschreven voor 31 januari hebben de mogelijkheid gekregen om de inschrijving over te zetten naar één van de andere weekenden.
pi_197599245
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb een verklaring essentieel beroep, maar IT kan gewoon vanuit huis (nou ja, de meeste dingen dan, in mijn geval zo goed als alles, al maanden niet op kantoor geweest). Alleen kantoorgrapjes hoor je ook in de online besprekingen natuurlijk :+
Ja, we maken uit ellende ook veel flauwe grappen online en in WhatsApp.

Mijn werkgever is overigens ook essentieel. Sommige mensen uit mijn teams ook. Ik helaas niet. Tenminste, ik probeer het goede voorbeeld te geven en ruimte te laten aan de mensen die echt moeten. De muren komen inmiddels wel op me af trouwens.

Ik ben de teams meetings inmiddels goed zat. Maar heb wel veel tijd voor het hardlopen.
Whatever...
pi_197602266
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:56 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Deze grap zal vermoedelijk nog wel tig keer voorbijkomen. Vooral zo meteen, als het net na 21:00 is. Verzetshelden :+
Yo, het was niet eens een grapje. Ik hardloop daadwerkelijk geregeld op dat tijdstip en ben nu wel oprecht benieuwd naar hoe maf het is om buiten te wezen terwijl dat niet mag en zo 's morgens vroeg in mijn dorpje zal de handhaving wel meevallen :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 24 januari 2021 @ 08:44:36 #185
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197603526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je hebt je lidmaatschap weer opgezegd?
Ja klopt. Ik denk dat ik tzt hier in de woonplaats lid ga worden. Die atletiekbaan ligt zo'n beetje in mn achtertuin ^O^
F means you're fucked
pi_197604320
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik denk dat ik tzt hier in de woonplaats lid ga worden. Die atletiekbaan ligt zo'n beetje in mn achtertuin ^O^
Olympus '70 denk ik?
  zondag 24 januari 2021 @ 10:40:51 #187
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197604663
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:19 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Olympus '70 denk ik?
:Y
F means you're fucked
pi_197605162
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:40 schreef YUR het volgende:

[..]

:Y
Ook een mooie vereniging die vele prachtige loopjes in hun regio organiseerden!
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 17:27:10 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_197613679
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Informatie Two Rivers Marathon

Plannen gewijzigd!
Helaas is het afgelopen week duidelijk geworden dat wij met z’n allen voorlopig nog diep in de corona-crisis zitten. Geen evenementen en daarom geen ‘mini’ Two Rivers Marathon op 31 januari 2021. Gezondheid gaat vóór.

We hebben de afgelopen weken steeds nieuwe varianten uitgedacht waarin we alle steun kregen van de gemeente, maar met de huidige ontwikkeling van de besmettingen is er geen zicht op verbetering. Op basis van de huidige situatie zal er geen vergunning verleend worden en kan er geen evenement plaatsvinden. Het komt niet als een verrassing, maar het is natuurlijk super jammer. Allen die zich hebben ingeschreven voor 31 januari hebben de mogelijkheid gekregen om de inschrijving over te zetten naar één van de andere weekenden.
Ik las wel ergens dat er vaste routepaaltjes geplaatst gaan worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 januari 2021 @ 19:06:26 #190
470285 Sinas92
Nachtleven
pi_197616752
Gisteren weer even 20 minuten wezen lopen, ging goed. Hoe bepalen jullie hoe je weer opbouwt na een blessure? Gevoelsmatig kan ik morgen wel weer maar of dat handig is..
  zondag 24 januari 2021 @ 19:50:05 #191
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197617843
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:06 schreef Sinas92 het volgende:
Gisteren weer even 20 minuten wezen lopen, ging goed. Hoe bepalen jullie hoe je weer opbouwt na een blessure? Gevoelsmatig kan ik morgen wel weer maar of dat handig is..
Dat ligt heel erg aan het type blessure. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_197627768
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:06 schreef Sinas92 het volgende:
Gisteren weer even 20 minuten wezen lopen, ging goed. Hoe bepalen jullie hoe je weer opbouwt na een blessure? Gevoelsmatig kan ik morgen wel weer maar of dat handig is..
20 minuten aan één stuk?
Wat Corniel zegt, het hangt er natuurlijk vanaf wat voor blessure en hoe lang je eruit gelegen hebt. Bij een ernstige overbelasting of breuk heb je vaak 6 weken rust gehad en dan zou ik ook weer 6 weken nemen om op te bouwen. Max 3 keer per week en beginnen met minuutjes op of af, dat rustig uitbouwen.

Maar er is niet één harde regel, er zijn ook fysio's die zeggen dat je op geleide van de pijn moet trainen.
Met pezen sowieso extra voorzichtig zijn want die zijn slecht doorbloed, dus als ze eenmaal ontstoken/overbelast zijn herstelt het heel langzaam.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin maandag 25 januari 2021 @ 10:59:49 #193
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197628238
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:06 schreef Sinas92 het volgende:
Gisteren weer even 20 minuten wezen lopen, ging goed. Hoe bepalen jullie hoe je weer opbouwt na een blessure? Gevoelsmatig kan ik morgen wel weer maar of dat handig is..
Afhankelijk van de klachten/blessure natuurlijk. Als pijn blijft / erger wordt na 5-10 minuten, stoppen. Pijn die weer opkomt later in een sessie, stoppen. Voor de rest de vuistregel van 10% per week aanhouden qua opbouw en daar niet overheen gaan. Meer intervallen, niet met doel om snelheid te vergroten, maar met duur / belastbaarheid als aandachtspunt. Dat zijn een beetje mijn 2 centen. En bij een aantal klachten blijf ik doorlopen, ook tijdens het herstel, bijvoorbeeld een bilspier/pees hoeft bij mij geen complete rust te hebben om te genezen, maar dan wel minder intensief en kortere sessies. (Maar als een arts/fysio wel 100% rust aanraadt dan zou ik daar wel naar luisteren).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197629101
Normaliter doe ik aan krachttraining in de sportschool maar ik heb tijdens de vorige sluiting in de zomer al gemerkt dat hardlopen me wel makkelijk af gaat. Ik heb alleen wel behoefte aan 'uitdaging'.

Zo bedacht ik me medio december dat ik het wel leuk zou vinden om eind januari, ik had toen 8 weken tijd om te trainen, een halve marathon te doen binnen de 2 uur. Uiteindelijk ging dat 'per ongeluk' gisteren al, na 7 weken in zo'n 1:57:30. Ik baal alleen een beetje want Strava heeft hem korter geregistreerd (21,04km) dan Runkeeper (21,11km) dus hij staat niet officieel als 'halve marathon' geregistreerd. :'(
Zodoende moet ik zondag nog eens en dan wil ik sowieso onder de 1:55:00 lopen, had nu nog érg veel over voor mijn gevoel.

Als dat gelukt is, is mijn 'uitdaging' wel weer behaald. Wat nu te doen? Een hele marathon vind ik nu niet zo leuk, zonder 'echt' event. De hele zomer doortrainen zie ik niet zitten en zodra de gyms open gaan, ga ik daar weer heen.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:54:27 #195
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197629146
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:51 schreef Welten het volgende:
Normaliter doe ik aan krachttraining in de sportschool maar ik heb tijdens de vorige sluiting in de zomer al gemerkt dat hardlopen me wel makkelijk af gaat. Ik heb alleen wel behoefte aan 'uitdaging'.

Zo bedacht ik me medio december dat ik het wel leuk zou vinden om eind januari, ik had toen 8 weken tijd om te trainen, een halve marathon te doen binnen de 2 uur (..)

Als dat gelukt is, is mijn 'uitdaging' wel weer behaald. Wat nu te doen?
Een HM in 1:45, of in 1:30?! Een 10 km onder de 30 minuten? Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 januari 2021 @ 11:57:18 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197629186
Hier hebben we een nieuw sportelastiek/weerstandsband binnen gekregen afgelopen week, dit keer de zwaarste weerstand die er bij Decathlon te vinden was (60kg). Geweldig ding en ook voor het hardlopen kun je 'm prima gebruiken om de explosiviteit te trainen, ook tijdens de avondklok: een oprit is lang genoeg en zelfs in een kamer van een paar meter kun je je helemaal de tandjes sprinten terwijl je fysiek maar twee meter vooruit gaat ofzo :D

Gebruik voor het hardlopen is overigens niet het hoofddoel, maar wel een leuke bijkomstigheid :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 25 januari 2021 @ 12:31:21 #197
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197629668
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:54 schreef Corniel het volgende:

[..]

Een HM in 1:45, of in 1:30?! Een 10 km onder de 30 minuten? Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt. :)
10km onder de 30 minuten is best een uitdaging in vergelijking met een HM in 1:45 :P

Ik merk de laatste twee weken dat bij mij de motivatie om te trainen / lopen een beetje weg is. Zit nog wel op de 40km in de week maar het kost me vooral 's avonds moeite om de deur uit te gaan. Vorige week toen het wat warmer was en flink waaide kreeg ik ook m'n hartslag niet laag ondanks dat ik rustig liep. Van het weekend was ie weer aan de lagere kant gelukkig maar was het ook weer kouder.

Nu deze week maar eens proberen om direct na het werk en voor het avondeten twee trainingen te doen vanwege de avondklok. Benieuwd hoe dat bevalt.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:49:16 #198
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197629911
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:31 schreef Black-Hole het volgende:

10km onder de 30 minuten is best een uitdaging in vergelijking met een HM in 1:45 :P
Zeker, en ook in vergelijking met een 1:30 op de HM. Ik wilde vooral illustreren dat er nog heel veel uitdagingen zijn te verzinnen. ;)

quote:
Ik merk de laatste twee weken dat bij mij de motivatie om te trainen / lopen een beetje weg is (..)

Nu deze week maar eens proberen om direct na het werk en voor het avondeten twee trainingen te doen vanwege de avondklok. Benieuwd hoe dat bevalt.
Dan is de vraag: wat was je motivatie, en waarom werkt dat niet meer, zou ik zeggen?!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  maandag 25 januari 2021 @ 12:55:49 #199
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197630015
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:49 schreef Corniel het volgende:
Dan is de vraag: wat was je motivatie, en waarom werkt dat niet meer, zou ik zeggen?!
Ben aan het trainen voor een 10km onder de 45 minuten en maak mooie vorderingen, daar ligt het niet aan. Vermoed dat het veel dezelfde rondjes zijn die ik loop, ook al zijn veel trainingen anders qua structuur. Interval, tempo, threshold, easy, longrun genoeg variatie maar het parcours kan ik ondertussen redelijk dromen. Ook al maak ik variaties en loop ik ze andersom enz.

En natuurlijk het gebrek aan een echte wedstrijd, nu doe ik het echt voor mezelf om in het algemeen sneller te worden.

Achteraf is het altijd wel weer lekker hoor zo'n training maar het wordt toch een beetje herhalend allemaal. En dan donkere avonden met wind en regen zijn ook niet altijd motiverend.
pi_197630727
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:55 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ben aan het trainen voor een 10km onder de 45 minuten en maak mooie vorderingen, daar ligt het niet aan. Vermoed dat het veel dezelfde rondjes zijn die ik loop, ook al zijn veel trainingen anders qua structuur. Interval, tempo, threshold, easy, longrun genoeg variatie maar het parcours kan ik ondertussen redelijk dromen. Ook al maak ik variaties en loop ik ze andersom enz.

En natuurlijk het gebrek aan een echte wedstrijd, nu doe ik het echt voor mezelf om in het algemeen sneller te worden.

Achteraf is het altijd wel weer lekker hoor zo'n training maar het wordt toch een beetje herhalend allemaal. En dan donkere avonden met wind en regen zijn ook niet altijd motiverend.
Dat is het leven van elke hardloper op dit moment.

Voor mij is hardlopen dan ook wel een soort therapie geworden om m'n hoofd leeg te maken. Dat maakt dat ik het minder plichtmatig doe, maar vooral om mentaal gezond te blijven in deze tijden.
Al moet ik zeggen dat ik langzaamaan wel pessimistischer aan het worden ben naarmate de crisis vordert. Hardlopen helpt enigszins positief te blijven.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197631135
Ja, wat jullie zeggen herken ik ook wel. Enerzijds is hardlopen echt superfijn en is het heel fijn dat je een hobby hebt die nog steeds volop kan en die je een beetje mentaal 100% houdt. Anderzijds wordt het wel sneller saai, doordat er geen wedstrijden meer zijn en je vanuit thuis ook weer niet zoveel verschillende rondjes hebt. Ik wil wel wat vaker in het weekend naar een andere plek toe gaan om te lopen.. maar ja alles is nu ook zo druk met mensen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 25 januari 2021 @ 14:19:46 #202
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197631453
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar ja alles is nu ook zo druk met mensen.
Het was zaterdag- en zondagmiddag echt slalommen tussen alle andere wandelaars, fietsers en lopers hier rond de plassen. Logisch ook wel want wat moet en kan je anders als het lekker weer is.

Volgend weekend toch maar de loop verplaatsen naar de vroege ochtend wanneer het wel rustig is.
pi_197631594
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:51 schreef Welten het volgende:
Normaliter doe ik aan krachttraining in de sportschool maar ik heb tijdens de vorige sluiting in de zomer al gemerkt dat hardlopen me wel makkelijk af gaat. Ik heb alleen wel behoefte aan 'uitdaging'.

Zo bedacht ik me medio december dat ik het wel leuk zou vinden om eind januari, ik had toen 8 weken tijd om te trainen, een halve marathon te doen binnen de 2 uur. Uiteindelijk ging dat 'per ongeluk' gisteren al, na 7 weken in zo'n 1:57:30. Ik baal alleen een beetje want Strava heeft hem korter geregistreerd (21,04km) dan Runkeeper (21,11km) dus hij staat niet officieel als 'halve marathon' geregistreerd. :'(
Zodoende moet ik zondag nog eens en dan wil ik sowieso onder de 1:55:00 lopen, had nu nog érg veel over voor mijn gevoel.

Als dat gelukt is, is mijn 'uitdaging' wel weer behaald. Wat nu te doen? Een hele marathon vind ik nu niet zo leuk, zonder 'echt' event. De hele zomer doortrainen zie ik niet zitten en zodra de gyms open gaan, ga ik daar weer heen.
Heb je loopvrienden in de buurt? Misschien is het een idee om een datum te prikken over 1 of 2 maanden waarop je met een of een paar man samen, Coronaproof, bijv. een 10km wedstrijdje kunt doen. Het helpt best wel als de datum al een tijdje vaststaat, dan kun je daarnaar toe leven. In de tussentijd het optimale parcours zoeken, lekkere interval trainingen doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197631966
Ik snap jullie reacties wel, inderdaad. Er zijn zéker nog genoeg doelen te stellen. Wat me echter wel tegenhoud is het feit dat ik, zodra de gyms open zijn, de voetbal weer van start gaat, de festivals weer op gang komen, ik het grotendeels laat vallen.
Nu loop ik vrij gemakkelijk 20+ kilometer op een zondag maar als ik op zaterdag moet voetballen en daarna in de kantine / kroeg 20 pils achterover druk dan zit dat er natuurlijk niet in. Laat staan als ik naar een festival ben geweest en een nacht doorhaal, haha. En ja, die trainingen kunnen ook doordeweeks, dat weet ik. Maar dan wil ik me dus weer gaan richten op een sportschool, enzovoorts.

Dat is ook een beetje mijn probleem. Ik vind zoveel sporten leuk en ben best sportief. Ik wil alles doen maar zit zo beperkt in de tijd, een week heeft maar 7 dagen. Ik train nu al soms twee maal per dag.
pi_197632146
Nou, er is geen betere manier om de brakheid eruit te krijgen dan een rondje hardlopen in de frisse lucht ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197645045
Vraagje weer van deze n00b aan de ervaren lopers :) Inmiddels gaat de 10 kilometer me aardig soepel af, dus wel zin in opbouwen naar de volgende afstand: de halve marathon. Zijn er nog zaken waar ik bij zo'n afstand rekening mee moet gaan houden die nog niet gelden voor 10 kilometer?
Let me see you stripped down to the bone
pi_197645198
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef Welten het volgende:
Ik snap jullie reacties wel, inderdaad. Er zijn zéker nog genoeg doelen te stellen. Wat me echter wel tegenhoud is het feit dat ik, zodra de gyms open zijn, de voetbal weer van start gaat, de festivals weer op gang komen, ik het grotendeels laat vallen.
Nu loop ik vrij gemakkelijk 20+ kilometer op een zondag maar als ik op zaterdag moet voetballen en daarna in de kantine / kroeg 20 pils achterover druk dan zit dat er natuurlijk niet in. Laat staan als ik naar een festival ben geweest en een nacht doorhaal, haha. En ja, die trainingen kunnen ook doordeweeks, dat weet ik. Maar dan wil ik me dus weer gaan richten op een sportschool, enzovoorts.

Dat is ook een beetje mijn probleem. Ik vind zoveel sporten leuk en ben best sportief. Ik wil alles doen maar zit zo beperkt in de tijd, een week heeft maar 7 dagen. Ik train nu al soms twee maal per dag.
Als je een beetje sneller en wendbaarder wordt heb je daar bij voetballen we wat aan. Een betere conditie ook.

Maar uiteindelijk is veel zuipen en feesten funest voor welke gains ook. Ook die in de sportschool trouwens. Zonder alcohol met name is de progressie met zo ongeveer alles een stuk beter. snap ook wel dat je een beetje wilt feesten als dat weer kan. Knetter lam worden is natuurlijk niet Perse nodig.
Whatever...
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 09:15:12 #208
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197645898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 07:45 schreef minilot het volgende:
Vraagje weer van deze n00b aan de ervaren lopers :) Inmiddels gaat de 10 kilometer me aardig soepel af, dus wel zin in opbouwen naar de volgende afstand: de halve marathon. Zijn er nog zaken waar ik bij zo'n afstand rekening mee moet gaan houden die nog niet gelden voor 10 kilometer?
Voor mij was dat het punt dat je water/sportdrank mee gaat willen nemen op den duur.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:22:06 #209
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197645980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 07:45 schreef minilot het volgende:
Vraagje weer van deze n00b aan de ervaren lopers :) Inmiddels gaat de 10 kilometer me aardig soepel af, dus wel zin in opbouwen naar de volgende afstand: de halve marathon. Zijn er nog zaken waar ik bij zo'n afstand rekening mee moet gaan houden die nog niet gelden voor 10 kilometer?
Niet noodzakelijk, behalve dat je zal merken dat je veel meer variatie in je trainingsrondjes kan maken als je trainingen ook wat langer worden. :) Water mee hoeft met dit soort koude temperaturen niet. Iets om te eten neem ik pas als je meer dan 1,5 uur weg ben.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_197646138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 07:45 schreef minilot het volgende:
Vraagje weer van deze n00b aan de ervaren lopers :) Inmiddels gaat de 10 kilometer me aardig soepel af, dus wel zin in opbouwen naar de volgende afstand: de halve marathon. Zijn er nog zaken waar ik bij zo'n afstand rekening mee moet gaan houden die nog niet gelden voor 10 kilometer?
1x per week een 'lange duurloop' waarin je de afstand uitbreidt (tot max 18km is genoeg voor je je halve marathon gaat doen), maar zorg wel dat je die echt heel rustig doet. Zo rustig dat je voor je gevoel eigenlijk veel te langzaam loopt.
De andere training(en) in de week kun je gebruiken voor snelheid met bijvoorbeeld intervaltraining.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197646763
Dank voor de input tot dusver, dotjes! O+

En yup, twee keer interval, daarna steeds een (telkens langer wordende) duurloop is inderdaad de bedoeling :Y (Echt in weken reken ik niet omdat ik steevast om de dag loop)
Let me see you stripped down to the bone
pi_197648306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Voor mij was dat het punt dat je water/sportdrank mee gaat willen nemen op den duur.
Dat wisselt natuurlijk per persoon, maar met deze temperaturen heb ik geen drinken nodig tijdens de langere duurlopen. Maar het kan nooit kwaad om tijdens de langere trainingen wat te experimenteren met drinken, al is het maar om te kijken hoe je lichaam reageert.
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 12:23:25 #213
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197648578
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat wisselt natuurlijk per persoon, maar met deze temperaturen heb ik geen drinken nodig tijdens de langere duurlopen. Maar het kan nooit kwaad om tijdens de langere trainingen wat te experimenteren met drinken, al is het maar om te kijken hoe je lichaam reageert.
Ik heb de lente al in mijn bol :)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:13:50 #214
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197649324
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:20 schreef minilot het volgende:
Dank voor de input tot dusver, dotjes! O+

En yup, twee keer interval, daarna steeds een (telkens langer wordende) duurloop is inderdaad de bedoeling :Y (Echt in weken reken ik niet omdat ik steevast om de dag loop)
Vergeet je tempo runs niet als training ;) Verder veel succes met trainen voor de halve, is een mooie en uitdagende afstand!

Loop veel trainingskilometers in rustig tempo / hartslag zone 2 / comfortabel niveau waarbij je nog prima een praatje kan maken tijdens het lopen. 80% langzaam en 20% snelle kilometers zijn ideaal om je lichaam niet te zwaar te belasten en uiteindelijk sneller te kunnen lopen.
pi_197649440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 07:45 schreef minilot het volgende:
Vraagje weer van deze n00b aan de ervaren lopers :) Inmiddels gaat de 10 kilometer me aardig soepel af, dus wel zin in opbouwen naar de volgende afstand: de halve marathon. Zijn er nog zaken waar ik bij zo'n afstand rekening mee moet gaan houden die nog niet gelden voor 10 kilometer?
Ik zat een beetje op hetzelfde punt als jij, zo'n 6 tot 8 weken geleden. Ik ben hier op ingestapt, zo'n 6 tot 8 weken voor het einde. Afgelopen zondag een halve marathon gelopen en dat ging vrij soepel.
pi_197649496
Vervolg-vraag op mijn eigen post:
Zoals ik schrijf, heb ik afgelopen zondag een HM gelopen. Nu wil ik deze a.s. zondag weer lopen en mijn streven is om dit ķets sneller te doen. Onder de 1:55:00 en het liefst onder de 1:50:00. Volgens het schema wat ik heb gevolgd had ik eigenlijk een week moeten taperen, zie hier:
https://hmg-prod.s3.amazo(...)athon-1566483355.pdf

Dat heb ik de week voor mijn HM niet gedaan. Ik heb vanmorgen een herstelloopje van 3km gedaan. Volgens de laatste week, voorafgaand aan de HM, zou ik donderdag 7,5km moeten lopen en vrijdag rust. Vorige week heb ik wel 10,5km op donderdag gedaan en op vrijdag weer 3km.

Wat zouden jullie in dit geval adviseren: wel of niet taperen? Ik heb er zelf geen moeite mee om weer 10,5km en 3km te lopen, mits het lichaam goed voelt. Of zouden jullie wél een weekje rustiger aan doen om te herstellen van afgelopen zondag en weer fris te zijn voor een nieuwe HM dit weekend?
pi_197649498
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:13 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Vergeet je tempo runs niet als training ;)
Meeeeeh, dat klinkt zo oncomfortabel.. :+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:26:31 #218
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197649567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:23 schreef Welten het volgende:
Vervolg-vraag op mijn eigen post:
Zoals ik schrijf, heb ik afgelopen zondag een HM gelopen. Nu wil ik deze a.s. zondag weer lopen en mijn streven is om dit ķets sneller te doen. Onder de 1:55:00 en het liefst onder de 1:50:00. Volgens het schema wat ik heb gevolgd had ik eigenlijk een week moeten taperen, zie hier:
https://hmg-prod.s3.amazo(...)athon-1566483355.pdf

Dat heb ik de week voor mijn HM niet gedaan. Ik heb vanmorgen een herstelloopje van 3km gedaan. Volgens de laatste week, voorafgaand aan de HM, zou ik donderdag 7,5km moeten lopen en vrijdag rust. Vorige week heb ik wel 10,5km op donderdag gedaan en op vrijdag weer 3km.

Wat zouden jullie in dit geval adviseren: wel of niet taperen? Ik heb er zelf geen moeite mee om weer 10,5km en 3km te lopen, mits het lichaam goed voelt. Of zouden jullie wél een weekje rustiger aan doen om te herstellen van afgelopen zondag en weer fris te zijn voor een nieuwe HM dit weekend?
Ik zou het lekker rustig aan doen en zeker niet dit weekend alweer een snelle HM willen lopen. Gun je lichaam ook wat rust, dit kan niet productief zijn als je het mij vraagt.
pi_197649666
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:23 schreef Welten het volgende:
Vervolg-vraag op mijn eigen post:
Zoals ik schrijf, heb ik afgelopen zondag een HM gelopen. Nu wil ik deze a.s. zondag weer lopen en mijn streven is om dit ķets sneller te doen. Onder de 1:55:00 en het liefst onder de 1:50:00. Volgens het schema wat ik heb gevolgd had ik eigenlijk een week moeten taperen, zie hier:
https://hmg-prod.s3.amazo(...)athon-1566483355.pdf

Dat heb ik de week voor mijn HM niet gedaan. Ik heb vanmorgen een herstelloopje van 3km gedaan. Volgens de laatste week, voorafgaand aan de HM, zou ik donderdag 7,5km moeten lopen en vrijdag rust. Vorige week heb ik wel 10,5km op donderdag gedaan en op vrijdag weer 3km.

Wat zouden jullie in dit geval adviseren: wel of niet taperen? Ik heb er zelf geen moeite mee om weer 10,5km en 3km te lopen, mits het lichaam goed voelt. Of zouden jullie wél een weekje rustiger aan doen om te herstellen van afgelopen zondag en weer fris te zijn voor een nieuwe HM dit weekend?
Met de afstanden uit dit schema maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit; je ziet dat de niet taperweken rond de 35km zijn en deze week 30. Als echte topsporters taperen gaan ze bijv. van 140km, naar 100km naar 60km de week van een belangrijke wedstrijd.
Als die 2 trainingen vorige keer goed voelden voor jou zou ik dat gewoon weer doen. Die 3km meer of minder zal het verschil niet maken. Maar andersom zal 3km minder ook een kwaad kunnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197649788
Dank voor jullie snelle antwoorden, @Black-Hole en @La_Tramposa .

De reden dat ik dit weekend weer wil (moet, van mezelf) is het feit dat Strava de activiteit van afgelopen zondag niet goed heeft geļmporteerd uit Runkeeper. Ik kwam op 21,04km in Strava wat op Runkeeper 21,11km was. En dat trek ik slecht, haha.

De komende weken heb ik op zondag wat minder tijd en ik zit nu nog in een alcoholvrije periode, die gaat er binnenkort ook aan dus ik verwacht nu beter te presteren en trainen dan over een paar weken. En ik ken mezelf: ik ben vrij eigenwijs en ook nogal hard voor mezelf, dus ik 'sleep' me er wel doorheen. Dat het niet productief is, kan ik me wel in vinden.
Mocht ik het zondag wel doen dan ga ik het de weken erna inderdaad wat rustiger aan doen: rustig wat afbouwen en in die periode kan ik me mooi bezinnen op een nieuw doel.
pi_197651141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef Welten het volgende:
Dank voor jullie snelle antwoorden, @:black-hole en @:La_Tramposa .

De reden dat ik dit weekend weer wil (moet, van mezelf) is het feit dat Strava de activiteit van afgelopen zondag niet goed heeft geļmporteerd uit Runkeeper. Ik kwam op 21,04km in Strava wat op Runkeeper 21,11km was. En dat trek ik slecht, haha.

De komende weken heb ik op zondag wat minder tijd en ik zit nu nog in een alcoholvrije periode, die gaat er binnenkort ook aan dus ik verwacht nu beter te presteren en trainen dan over een paar weken. En ik ken mezelf: ik ben vrij eigenwijs en ook nogal hard voor mezelf, dus ik 'sleep' me er wel doorheen. Dat het niet productief is, kan ik me wel in vinden.
Mocht ik het zondag wel doen dan ga ik het de weken erna inderdaad wat rustiger aan doen: rustig wat afbouwen en in die periode kan ik me mooi bezinnen op een nieuw doel.
Toch maar een dry February inlassen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197652178
Ik heb de laatste tijd redelijk vaak dat de ingebouwde hartslagmeter van mijn horloge (Garmin 735xt) niet goed lijkt te werken. Vooral op het begin (eerste 2-3km) geeft hij te lage waarden weer.

Meer mensen met ingebouwde hsm hier last van? Wellicht dat kou ook een rol speelt.
pi_197652229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:23 schreef Welten het volgende:
Vervolg-vraag op mijn eigen post:
Zoals ik schrijf, heb ik afgelopen zondag een HM gelopen. Nu wil ik deze a.s. zondag weer lopen en mijn streven is om dit ķets sneller te doen. Onder de 1:55:00 en het liefst onder de 1:50:00. Volgens het schema wat ik heb gevolgd had ik eigenlijk een week moeten taperen, zie hier:
https://hmg-prod.s3.amazo(...)athon-1566483355.pdf

Dat heb ik de week voor mijn HM niet gedaan. Ik heb vanmorgen een herstelloopje van 3km gedaan. Volgens de laatste week, voorafgaand aan de HM, zou ik donderdag 7,5km moeten lopen en vrijdag rust. Vorige week heb ik wel 10,5km op donderdag gedaan en op vrijdag weer 3km.

Wat zouden jullie in dit geval adviseren: wel of niet taperen? Ik heb er zelf geen moeite mee om weer 10,5km en 3km te lopen, mits het lichaam goed voelt. Of zouden jullie wél een weekje rustiger aan doen om te herstellen van afgelopen zondag en weer fris te zijn voor een nieuwe HM dit weekend?
Ik zou je poging een weekje uitstellen. Je hebt het behoorlijk actief opgebouwd, en een hm op tempo is best een belasting. Als je de alcohol geen invloed wil laten hebben op je poging, zou ik ook een niet volledig herstel niet van invloed laten zijn.
Een weekje wachten is geen ramp, en zal eerder goed doen dan kwaad.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_197652397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:48 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Ik zou je poging een weekje uitstellen. Je hebt het behoorlijk actief opgebouwd, en een hm op tempo is best een belasting. Als je de alcohol geen invloed wil laten hebben op je poging, zou ik ook een niet volledig herstel niet van invloed laten zijn.
Een weekje wachten is geen ramp, en zal eerder goed doen dan kwaad.
Dank. Het is alleen dat ik juist dit weekend nog 'gelegenheid' heb omdat dat nog in m'n alcoholvrije periode valt. De week er op heb ik wat gepland staan. Goed, het is niet zo dat ik mezelf een delirium ga drinken, absoluut niet. Maar gevoelsmatig verwacht ik minder goed te lopen als ik de dag er voor een stuk of 5 bier op heb en een fles wijn... Ook slaap en voeding (heb een etentje gepland) zullen een rol spelen.

Verder is jullie advies duidelijk. Even kijken hoe het komende week aanvoelt. Thanks!
pi_197653877
De hoeveelheden alcohol waar je het steeds over hebt doen je lichaam meer kwaad dan 2 weken achter elkaar een halve marathon lopen, dus go for it :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197659667
Super lekker gerend :) 8x1000 meter op 10km snelheid en het voelde zo ontspannen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197662070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Super lekker gerend :) 8x1000 meter op 10km snelheid en het voelde zo ontspannen!
Dat is bijna 10km 🤫
Whatever...
pi_197663573
Die relschoppers hebben mijn schema in de war geschopt deze week. Ik had maandag en gisteren willen lopen, maar moest ineens werken. Fuckers.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_197663897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is bijna 10km 🤫
Dat is het idee van trainen he 😉 ik had wel elke keer 2 minuten pauze. Maar het voelde onwijs ontspannen. Zaterdag weer een 10km testwedstrijdje met onze trainingsgroep, als het praktisch in te passen is ga ik kijken of ik weer onder de 39 kan komen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197664205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is het idee van trainen he 😉 ik had wel elke keer 2 minuten pauze. Maar het voelde onwijs ontspannen. Zaterdag weer een 10km testwedstrijdje met onze trainingsgroep, als het praktisch in te passen is ga ik kijken of ik weer onder de 39 kan komen!
Volgens mij ben jij echt een trainingsbeest. Pittig hoor, ook als ik zo lees wat je qua fietsen doet...
Whatever...
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:23:28 #231
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197664315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Super lekker gerend :) 8x1000 meter op 10km snelheid en het voelde zo ontspannen!
Dat is een heerlijke training inderdaad voor de 10km. Net als 3 x 3km met tempo net iets boven wedstrijdtempo met 1 minuut rust ertussen .

Gisteren voor het eerst direct na het werk gelopen in plaats van 's avonds laat en dat beviel prima. Was zeker ook niet de enige die het verschoven had want wat was het druk zeg met andere lopers en mensen die nog even een wandelingetje maakten.

Heeft iemand hier verder nog tips tegen maagklachten / maagzuur tijdens interval trainingen? Merk dat ik regelmatig aan het eind van de training dan last krijg van mijn maag ondanks dat ik zeker 2 uur daarvoor gegeten heb. Heb het nog niet geprobeerd met lopen voor het eten en of het dan minder is. Eet altijd zo licht mogelijk als ik moet trainen zoals een simpele pasta.
  Redactie Sport woensdag 27 januari 2021 @ 09:31:22 #232
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197664397
Ik snap het niet meer :? Als ik echt bewust een langzame duurloop loop dan is mijn hartslag vaak hoger dan als ik 'gewoon ga lopen' en mijn tempo gemiddeld hoger is dan bij die langzame. Het scheelt gemiddeld wel 10-15 slagen soms. :') Loop ik te geforceerd langzaam?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 27 januari 2021 @ 09:42:13 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197664552
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:40 schreef Welten het volgende:
Dank voor jullie snelle antwoorden, @:black-hole en @:La_Tramposa .

De reden dat ik dit weekend weer wil (moet, van mezelf) is het feit dat Strava de activiteit van afgelopen zondag niet goed heeft geļmporteerd uit Runkeeper. Ik kwam op 21,04km in Strava wat op Runkeeper 21,11km was. En dat trek ik slecht, haha.

De komende weken heb ik op zondag wat minder tijd en ik zit nu nog in een alcoholvrije periode, die gaat er binnenkort ook aan dus ik verwacht nu beter te presteren en trainen dan over een paar weken. En ik ken mezelf: ik ben vrij eigenwijs en ook nogal hard voor mezelf, dus ik 'sleep' me er wel doorheen. Dat het niet productief is, kan ik me wel in vinden.
Mocht ik het zondag wel doen dan ga ik het de weken erna inderdaad wat rustiger aan doen: rustig wat afbouwen en in die periode kan ik me mooi bezinnen op een nieuw doel.
Dat ligt aan Runkeeper. Ik heb een tijdje op drie loggingsites tegelijk gelogd en runkeeper week altijd als enige af. Liep je 10,00 rond, dan maakte Runkeeper daar bijna standaard 9,97km van. Is het geen idee om een GPS-horloge te kopen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197665564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij echt een trainingsbeest. Pittig hoor, ook als ik zo lees wat je qua fietsen doet...
Fietsen valt momenteel heel erg mee hoor, alleen 1 of 2x per week rustige ritjes als herstel van het hardlopen. Dat ondersteunt het eigenlijk vooral. Als het weer richting de zomer gaat wellicht weer wat meer fietsen en wat minder lopen. En tja ik vind sporten gewoon een heerlijke verslaving. En hoe fitter je bent, hoe makkelijker het gaat dus dat is wel motiverend om gewoon altijd goed te blijven trainen!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:23 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat is een heerlijke training inderdaad voor de 10km. Net als 3 x 3km met tempo net iets boven wedstrijdtempo met 1 minuut rust ertussen .

Gisteren voor het eerst direct na het werk gelopen in plaats van 's avonds laat en dat beviel prima. Was zeker ook niet de enige die het verschoven had want wat was het druk zeg met andere lopers en mensen die nog even een wandelingetje maakten.

Heeft iemand hier verder nog tips tegen maagklachten / maagzuur tijdens interval trainingen? Merk dat ik regelmatig aan het eind van de training dan last krijg van mijn maag ondanks dat ik zeker 2 uur daarvoor gegeten heb. Heb het nog niet geprobeerd met lopen voor het eten en of het dan minder is. Eet altijd zo licht mogelijk als ik moet trainen zoals een simpele pasta.
Ik eet tegenwoordig dankzij het thuiswerken vaak 's middags warm, en ik moet zeggen dat dat me bij de baantrainingen zeker heel goed bevalt. Om 13u gewoon een flink bord pasta, dan hoef ik om 17u alleen een banaantje of iets te eten en heb ik nog steeds voldoende energie voor de training zonder darmklachten..
Melk blijkt bij mij ook niet goed te vallen dus dat sla ik tegenwoordig ook over.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:31 schreef DeLuna het volgende:
Ik snap het niet meer :? Als ik echt bewust een langzame duurloop loop dan is mijn hartslag vaak hoger dan als ik 'gewoon ga lopen' en mijn tempo gemiddeld hoger is dan bij die langzame. Het scheelt gemiddeld wel 10-15 slagen soms. :') Loop ik te geforceerd langzaam?
En weet je zeker dat je hartslagmeting klopt? Bij polsmeting zou ik er sowieso niet teveel aandacht aan schenken.
Ik weet wel dat ik zelf, wanneer ik op mijn hartslag let, inderdaad wat hoger zit dan als ik hem op een ander scherm zet. Misschien ga je dan geforceerder ademen of zo. Je kunt ook in je horloge zetten dat je een piepje krijgt als hij boven de bovengrens van je zone komt, dan kun je gewoon ontspannen lopen zonder erop te letten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197666059


Ter illustratie, boven de polsmeting van mijn loopmaatje gisteren en onder de band van mij. Daarom koop ik nog steeds horloges die ook met een band werken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:42:48 #236
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197669904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is het idee van trainen he 😉 ik had wel elke keer 2 minuten pauze. Maar het voelde onwijs ontspannen. Zaterdag weer een 10km testwedstrijdje met onze trainingsgroep, als het praktisch in te passen is ga ik kijken of ik weer onder de 39 kan komen!
10KM onder de 39 minuten! Knap hoor. Zeer hoog tempo dan!!
pi_197670555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
De hoeveelheden alcohol waar je het steeds over hebt doen je lichaam meer kwaad dan 2 weken achter elkaar een halve marathon lopen, dus go for it :P
Kijk, dit willen we horen. 8-)
Even kijken hoe ik donderdag en vrijdag door kom qua loopjes, lichte irritatie van shin splints, en dan zondag weer een HM. Dan doe ik het daarna wel even rustiger aan.
pi_197676441
Ik was vandaag moe en moest mezelf dwingen om naar buiten te gaan én ook de training van de club te gaan doen: 12x3 minuten intervallen met 1 minuut pauze tussen de intervallen.
Het ging echt moeizaam, wellicht omdat ik pas na middernacht thuis was na een avonddienst.

Enfin, ik heb me ook weer gestoord aan 2 groepjes wielrenners: een groepje van 5, een groepje van 4. Onderlinge afstand minder dan 1,5 m. Ik haat die onverschilligheid.
pi_197676957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik was vandaag moe en moest mezelf dwingen om naar buiten te gaan én ook de training van de club te gaan doen: 12x3 minuten intervallen met 1 minuut pauze tussen de intervallen.
Het ging echt moeizaam, wellicht omdat ik pas na middernacht thuis was na een avonddienst.
Uiteraard is het afhankelijk van de intensiteit, maar op zich is 12x3 minuten een behoorlijk stevige training.
pi_197677050
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:19 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Uiteraard is het afhankelijk van de intensiteit, maar op zich is 12x3 minuten een behoorlijk stevige training.
Ja, want het kwam neer op 12x620-650 m, dat is in totaal toch ruim 7,5 km intervallen.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 09:06:34 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197699220
Vandaag weer eens een stukje proberen. De afgelopen 2 maand al 3 keer bij de fysio gewest omdat m'n kuiten vol blijven lopen. Normaliter werkt dry-needling gelijk na 1 keer maar nu blijven m'n kuiten ongewillig.

Eergisteren 4 km onder duurlooptempo met wat rekken ging redelijk.

Zodra ik hoger tempo (dus meer voorvoet) of heuvels (ook meer voorvoet) ga doen kan ik na 2 km niet meer fatsoenlijk lopen, dan voelt het strak en warm aan.

Kijken of ik nu op rustig tempo wat verder kom, verder oefeningetjes doen en volgende week dinsdag weer fysio.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:03:41 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197703577
Het is heerlijk weer, ik ga na mijn thuiswerkdag weer een rondje doen. Ik zit oude foto's te kijken van de Venloop 2016 & 2017. Raar. Heerlijk, fris weer daar, want altijd eind maart, mensenmassa's, gas geven alsof je leven ervan afhangt. Ik mis het wedstrijden lopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:20:45 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197705545
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Vandaag weer eens een stukje proberen. De afgelopen 2 maand al 3 keer bij de fysio gewest omdat m'n kuiten vol blijven lopen. Normaliter werkt dry-needling gelijk na 1 keer maar nu blijven m'n kuiten ongewillig.

Eergisteren 4 km onder duurlooptempo met wat rekken ging redelijk.

Zodra ik hoger tempo (dus meer voorvoet) of heuvels (ook meer voorvoet) ga doen kan ik na 2 km niet meer fatsoenlijk lopen, dan voelt het strak en warm aan.

Kijken of ik nu op rustig tempo wat verder kom, verder oefeningetjes doen en volgende week dinsdag weer fysio.
Nouja, dat ging zo zo. 5 km dit keer, beetje rekken enzo. Spanning zat (zit) er weer in, maar kon er nog net om hardlopen zonder dat het ondoenlijk was.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197708388
Vandaag fartlek gedaan. Merk dat ik sneller word. In de snelle intervals loop ik nu zo 4:20 steady. Het middendeel van mijn power curve is al een paar keer gestegen.


Volgende week eens kijken of ik mijn critical power helemaal kan verhogen, dan zal ik wel een kwartier echt het gas open moeten gooien. Vandaag Max 7 minuten gedaan, in totaal een minuut of 17 bij elkaar deze snelheden gelopen. Kortom: ben benieuwd.
Whatever...
pi_197718100
Deze week ook voor het eerst een uurtje gefartlekt en wat is dat leuk! O+ Hou ik erin, één op de drie keer hardlopen :9
Verder net terug van voor het eerst 11 kilometer hollen in plaats van 10 - ging prima. De weg naar de halve marathon is ingezet! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197720841
Lekker @minilot *G*

Ik heb vanochtend 10 km gelopen en daarmee het hoogste weektotaal ooit gelopen met 24 km totaal. :D

Ik zou eigenlijk ook intervallen moeten lopen, denk ik, maar ik vind intervallen lopen in het donker totaal niet leuk omdat ik bang ben me te verstappen :') dus ik loop nu 3x in de week op ongeveer hetzelfde tempo een rondje. Alsnog merk ik dat ik sneller en fitter word, maar het is wel goed om intervallen te doen toch?

Mini, wat voor schema gebruik jij voor je intervallen?

Ik wil uiteindelijk met gemak 15 km kunnen lopen, zodat ik de route van de Zevenheuvelenloop kan gaan lopen. Dan moet ik dus ook heuvels trainen :X
pi_197722448
@Tele6 Helemaal geen gestructureerde intervallen op tijd maar voortaan fartlek-trainingen dus O+
https://www.hardloopzone.nl/fartlek-training/

Heuveltjes hier zijn overigens onontkoombaar, mijn dorp ligt ingeklemd tussen een stel rivieren dus één en al hoge bruggen en dijken :)

Succes met de vijftien kilometer! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  Forum Admin zaterdag 30 januari 2021 @ 15:26:44 #248
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197723905
Het was lekker fris vandaag met doe wind.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197724440
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 15:26 schreef Pharkus het volgende:
Het was lekker fris vandaag met doe wind.
Poeh ja, vandaag een lange training gehad en met name de stukken tegenwind waren guur.
pi_197725799
Nou, die 10km race was hem niet vandaag. Het rondje (driehoekje) lag me niet zo goed, er was één lange zijde met wind mee en één lange zijde met harde wind tegen, maar die liep ook een beetje omhoog. Daar raakte ik elke keer zo mijn ontspanning en ritme kwijt dat ik op het stuk met wind mee ook niet meer goed terug kon versnellen. De eerste helft ging nog wel prima, de tweede helft heb ik eigenlijk ook mentaal een beetje opgegeven.
Voelde ook wel een beetje als Schoorl, daar waait het ook altijd te hard en ben je na die heuvel op 3km ook al zo aan het afzien dat het niks meer wordt.. bij mij in ieder geval :P
Maar goed, met dit slechte gevoel nog om en nabij de 40 rond lopen is dan wel weer een teken van prima vorm..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197726466
Vandaag eens een poging gedaan mijn ftp:critical power wat op te krikken. Door de regen en sneeuw eerst opgewarmd toen een flink stuk gas gegeven. Resultaat: cp 18% hoger. Al die kilometers hebben dus wel zin gehad afgelopen maanden.

Nu rustig verder trainen met een hogere cp als basis. Dat wordt wel pittig komende weken.

Was trouwens wel echt klote weer...
Whatever...
pi_197729005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:11 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Helemaal geen gestructureerde intervallen op tijd maar voortaan fartlek-trainingen dus O+
https://www.hardloopzone.nl/fartlek-training/

Heuveltjes hier zijn overigens onontkoombaar, mijn dorp ligt ingeklemd tussen een stel rivieren dus één en al hoge bruggen en dijken :)

Succes met de vijftien kilometer! *O*
Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
pi_197729105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
Gps klokje
pi_197729628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
Bij gebrek aan een gpshorloge zou je een fietspad langs een provinciale kunnen gebruiken en dan de hectometerpaaltjes als referentie kunnen gebruiken.

Overigens, wat is dat nou weer voor rare opzet, dat je versnelt bij het zien van een rode auto?
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:54:55 #255
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197729669
Of je kiest niet voor 250 meter, maar bijvoorbeeld voor een minuut. Of een bepaald aantal lantaarnpalen. Of een aantal stappen.

Wees creatief, er is altijd wel wat te verzinnen :Y ^O^
F means you're fucked
pi_197729716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
Het kan ook wel eens lekker zijn op gevoel te lopen toch? Normaal loop ik met een schema omdat ik anders te hard loop. Maar af en toe fartlek vind ik juist leuk. En dan doe ik geen vaste intervals maar bijvoorbeeld tot een verkeersbord of een bocht. Of een kilometer op 90%
Whatever...
pi_197744001
Wat is het stil hier, allemaal een ultra aan het lopen in de winterzon?
Whatever...
  Forum Admin zondag 31 januari 2021 @ 16:33:17 #258
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197747381
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:38 schreef Spanky78 het volgende:
Wat is het stil hier, allemaal een ultra aan het lopen in de winterzon?
Gisteren in de oostenwind mijn duurloop gedaan. Vandaag beentjes omhoog.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 31 januari 2021 @ 19:37:43 #259
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197750989
Vandaag was echt heerlijk loopweer! Op gevoel 25 km gelopen, en op het laatste stuk door Cronensteyn (park in Leiden) na, nauwelijks mensen gezien.

En ik ben heel blij te lezen dat de kinderdagverblijven weer open gaan: los van dat ik denk dat het goed is voor de ontwikkeling van onze dondersteen, en voor haar sociale contacten, is het ook wel prettig weer gewoon full-time te kunnen werken, waardoor ik ook weer zonder schuldgevoel 's middags een training kan afwerken, omdat ik mijn uren gewoon kan maken. (Nu maar hopen dat het ook een goede beslissing blijkt).
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_197751068
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:19 schreef Spanky78 het volgende:
Vandaag eens een poging gedaan mijn ftp:critical power wat op te krikken. Door de regen en sneeuw eerst opgewarmd toen een flink stuk gas gegeven. Resultaat: cp 18% hoger. Al die kilometers hebben dus wel zin gehad afgelopen maanden.

Nu rustig verder trainen met een hogere cp als basis. Dat wordt wel pittig komende weken.

Was trouwens wel echt klote weer...
Ik had hier een gesprek over met mijn trainer, die had ook wat wetenschappelijke papers gelezen over benadering van critical power met hardloopuitslagen.
Hij had het idee dat zo'n footpod als jij hebt bij wind tegen alsnog geen realistische schatting van het vermogen geeft, omdat hij de snelheid van je voet meet en daar een schatting van het vermogen van maakt. Dus bij wind tegen lever je meer maar gaat je voet langzamer en geeft hij een lager vermogen?

Ik dacht dat hij ook acceleratie van de voet meet en dat je daarmee wel iets kunt afleiden over hoeveel kracht je levert bij een gegeven snelheid.. Weet jij dat?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 januari 2021 @ 19:46:04 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197751132
Volgens mij zou dit wel eens de eerste maand sinds 2018 kunnen zijn waarin ik helemaal niet heb hardgelopen. Hopelijk is de boel inmiddels goed hersteld, ik ben van plan om komende week weer eens te gaan beginnen met regelmatig (om te beginnen) wat rustige vijf of zes kilometers :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197751853
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik had hier een gesprek over met mijn trainer, die had ook wat wetenschappelijke papers gelezen over benadering van critical power met hardloopuitslagen.
Hij had het idee dat zo'n footpod als jij hebt bij wind tegen alsnog geen realistische schatting van het vermogen geeft, omdat hij de snelheid van je voet meet en daar een schatting van het vermogen van maakt. Dus bij wind tegen lever je meer maar gaat je voet langzamer en geeft hij een lager vermogen?

Ik dacht dat hij ook acceleratie van de voet meet en dat je daarmee wel iets kunt afleiden over hoeveel kracht je levert bij een gegeven snelheid.. Weet jij dat?
Dat klopt, ware het niet dat een Stryd ook windcorrectie heeft. Een gaatje bevat een sensor daarvoor.

De pod werkt inderdaad met accelerometers. Dat is qua natuurkunde vrij straightforward. Het moeilijke is om realtime een goede berekening te maken.

Tot nu toe heeft het mij flinke progressie opgeleverd zonder trainers, loopgroepen en me toch ook wel behoed voor te veel en te hard lopen.

Natuurlijk met de gps data vinden ze uiteindelijk ook nog het weerbericht en hoe meer kilometers er worden afgelegd met die pods, hoe beter de modellen en voorspellingen worden.
Whatever...
pi_197752334
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:37 schreef Corniel het volgende:
Vandaag was echt heerlijk loopweer! Op gevoel 25 km gelopen, en op het laatste stuk door Cronensteyn (park in Leiden) na, nauwelijks mensen gezien.

En ik ben heel blij te lezen dat de kinderdagverblijven weer open gaan: los van dat ik denk dat het goed is voor de ontwikkeling van onze dondersteen, en voor haar sociale contacten, is het ook wel prettig weer gewoon full-time te kunnen werken, waardoor ik ook weer zonder schuldgevoel 's middags een training kan afwerken, omdat ik mijn uren gewoon kan maken. (Nu maar hopen dat het ook een goede beslissing blijkt).
Ik kwam juist bizar veel mensen tegen, onderhand het honderdvoudige van wat ik normaal zou tegenkomen.
pi_197753262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, die 10km race was hem niet vandaag. Het rondje (driehoekje) lag me niet zo goed, er was één lange zijde met wind mee en één lange zijde met harde wind tegen, maar die liep ook een beetje omhoog. Daar raakte ik elke keer zo mijn ontspanning en ritme kwijt dat ik op het stuk met wind mee ook niet meer goed terug kon versnellen. De eerste helft ging nog wel prima, de tweede helft heb ik eigenlijk ook mentaal een beetje opgegeven.
Voelde ook wel een beetje als Schoorl, daar waait het ook altijd te hard en ben je na die heuvel op 3km ook al zo aan het afzien dat het niks meer wordt.. bij mij in ieder geval :P
Maar goed, met dit slechte gevoel nog om en nabij de 40 rond lopen is dan wel weer een teken van prima vorm..
Misschien dat deze 10 km in verhouding tot die 38'er van laatst wel minimaal net zo goed was.
pi_197753673
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik kwam juist bizar veel mensen tegen, onderhand het honderdvoudige van wat ik normaal zou tegenkomen.
Ik ook. Bizar druk. Hardlopers, mountainbikers, wielrenners, ruiters. Alsof iedereen snel even iets actiefs ging doen. Dichter bij de bewoonde wereld was het slalommen tussen de grijze koppen en kinderwagens.

Wel lekker stukje gedaan na de inspanningen van gisteren. Morgen rustdag
Whatever...
pi_197753916
Ik ging vóór corona het liefst al niet lopen op zondag met mooi weer, laat staan nu. Ik hoop dat de IKEA's, Monkey Towns e.d. snel weer open kunnen, dan is de natuur weer van ons.
pi_197755013
Ik moest ook weer extreem slalommen bij mijn rondje vanmorgen. En onderweg nog 2 rengroepjes tegengekomen, 1 met 5 mensen, de ander met 6. Ik erger me er kapot aan, maar helaas ben ik het type mens dat dan alleen maar luid zuchtend langs kan sprinten ipv er iets van zeggen ;(
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_197755218
Herkenbaar ja, door de Delftse hout lopen was niet het beste plan.

Temeer ook dat ik op den duur moest pissen als een olifant, maar verder weinig paadjes kon vinden waar niemand liep :')
pi_197755759
Dat was gisteren wel anders in de natte sneeuw. Toen was het heerlijk rustig. Tip: goretex infinium. Geweldig spul. Ik ga er serieus net wat makkelijker op uit met slecht weer door goede kleding.
Whatever...
  maandag 1 februari 2021 @ 08:20:14 #270
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197757541
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:20 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Nouja, dat ging zo zo. 5 km dit keer, beetje rekken enzo. Spanning zat (zit) er weer in, maar kon er nog net om hardlopen zonder dat het ondoenlijk was.
Een hattrickquotepost (3x woordwaarde) Gisteren pijnvrij 9 km gelopen. Heel fijn, maar ook weer vreemd.
Vandaag ook maar even een klein stukje, dan weet ik hoe het er voor staat als ik morgenvroeg naar de fysio moet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197757669
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Misschien dat deze 10 km in verhouding tot die 38'er van laatst wel minimaal net zo goed was.
Nee zeker niet, daar was ik echt diep gegaan, hartslag 198 gemiddeld, nu was dat 187. Het was gewoon mijn dag niet helemaal en ik gooide uiteindelijk het bijltje mentaal erbij neer.. Hartslag zakte ook zelfs in de tweede helft en ik heb zelfs een paar tellen gejogd omdat ik er echt mee wou kappen. Ik had dus makkelijk onder de 40 kunnen lopen. Het voordeel van wind mee is echt niet zó groot als loper, dat merkten we nu ook, wind tegen ging je een stuk langzamer maar wind tegen kon je nauwelijks sneller dan normaal. Ik ben nu wel weer wat fitter dan die vorige 10km race, 2 weken geleden liep ik 8km op 3.55-56 en dat voelde echt ontspannen. Maar eergisteren kwam het er gewoon iet uit, geeft ook niet. Ik heb de laatste maanden zoveel PRs en goede races gelopen, kan niet altijd feest zijn.. we bouwen gewoon door naar hopelijk die najaarsmarathon!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197759284
Ik heb gisteren, ondanks / dankzij tips van hier, voor de tweede zondag op rij een halve marathon gelopen. Vorige week was dat in ongeveer 1:57 dus ik ging voor een tijd onder de 1:55. Uiteindelijk werd dit zelfs onder de 1:50 dus ik was erg tevreden qua tijd.

Ik merkte wel dat het de laatste kilometers zeer ging doen, waarschijnlijk door een wat hoger tempo. Ik heb vandaag ook wel iets meer last van vorige week. Met name mijn knie en heup doen zeer en ik heb wel lichte irritatie rondom mijn scheenbeen / shin splint. Qua tijd en prestatie in ieder geval erg tevreden, de lichamelijke klachten had ik wel verwacht.

De komende dagen doe ik rustig aan en wandel ik wat stukjes van een half uur, een paar keer per dag. Mocht ik donderdag, gevoelsmatig, pijnvrij zijn, is het dan aan te raden om 30 tot 45 minuten op een laag tempo hard te lopen? Dat zou dan 4 dagen na de HM zijn. En hoe bouw ik daarna verder op? Ik dacht aan zondag, 1 week na de HM, 45 tot 60 minuten te gaan en dan één tot 2 weken tweemaal per week tot 60 minuten te belasten.
pi_197760453
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:14 schreef Welten het volgende:
kzij tips van hier, voor de tweede zondag op rij een halve marathon gelopen. Vorige week was dat in ongeveer 1:57 dus ik ging voor een tijd onder de 1:55. Uiteindelijk werd dit zelfs onder de 1:50 dus ik was erg tevreden qua tijd.

Ik merkte wel dat het de laatste kilometers zeer ging doen, waarschijnlijk door een wat hoger tempo. Ik heb vandaag ook wel iets meer last van vorige week. Met name mijn knie en heup doen zeer en ik heb wel lichte irritatie rondom mijn scheenbeen / shin splint. Qua tijd en prestatie in ieder geval erg tevreden, de lichamelijke klachten had ik wel verwacht.

Super! Wat een progressie! Een dag of 4-6 rust aanhouden lijkt me prima ja, en daarna wat rustige loopjes. Ze zeggen wel eens, 1 dag per mijl wedstrijdafstand herstel. Dus bij een halve marathon 13 dagen. Dat betekent niet helemaal niks doen, maar 13 dagen tot je de pittige snelheidstrainingen weer kunt oppakken. Verder gewoon een beetje naar je gevoel luisteren, fietsen kan ook lekker zijn om de stijve spieren los te maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 februari 2021 @ 12:35:15 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197760586
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:38 schreef Spanky78 het volgende:
Wat is het stil hier, allemaal een ultra aan het lopen in de winterzon?
Ik liep 25km. Eerste stukjes 's middags nog wat druk met mensen, naarmate het later en grijzer werd, werd het overal rustiger en keek ik alleen nog op van een koppel die met hun kat in het bos aan het wandelen was. Heb ook nog in alle rust kunnen wildplassen in een verlaten greppeltje in het bos.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 1 februari 2021 @ 12:38:34 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197760642
Oh ja mensen, de Zwinstedenloop (Sluis) gaat virtueel. Hebben o.a. een halve marathon. Je mag hem loggen tussen 21 en 28 maart. Ik ga hem misschien wel doen: https://www.zwinstedenloo(...)itie/uitslagen-2021/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197761119
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Super! Wat een progressie! Een dag of 4-6 rust aanhouden lijkt me prima ja, en daarna wat rustige loopjes. Ze zeggen wel eens, 1 dag per mijl wedstrijdafstand herstel. Dus bij een halve marathon 13 dagen. Dat betekent niet helemaal niks doen, maar 13 dagen tot je de pittige snelheidstrainingen weer kunt oppakken. Verder gewoon een beetje naar je gevoel luisteren, fietsen kan ook lekker zijn om de stijve spieren los te maken.
Thanks, dat had ik inderdaad al gevonden maar ik was benieuwd naar andere ervaringen. Dan zit ik qua aanpak wel redelijk goed, verwacht ik. Ik hoop in ieder geval dat de pijntjes de komende tijd weg gaan, dat scheelt al wat.

Qua tijd zit er nog meer in het vat. Onderweg nog even gestopt om bij de ouders van m'n loopmaatje te zwaaien, nog eens een foto gemaakt hier en daar. Uiteindelijk zag ik dat ik met nog 1,5 minuten te gaan (dus rond 1:48:30) nog een goede 550 meter moest lopen, die heb ik er nog vrij gemakkelijk uit gesprint met 22 kmp/h+.

Ook loop ik alleen sneller dan dat ik samen zou doen. Ik verwacht dat nu onder de 1:45 er wel in zit. Maar dat is misschien iets voor over een paar weken. Of voor eind maart, bij de Zwinstedenloop, die @SEMTEX post.
pi_197763179
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:14 schreef Welten het volgende:
Ik heb gisteren, ondanks / dankzij tips van hier, voor de tweede zondag op rij een halve marathon gelopen. Vorige week was dat in ongeveer 1:57 dus ik ging voor een tijd onder de 1:55. Uiteindelijk werd dit zelfs onder de 1:50 dus ik was erg tevreden qua tijd.

Ik merkte wel dat het de laatste kilometers zeer ging doen, waarschijnlijk door een wat hoger tempo. Ik heb vandaag ook wel iets meer last van vorige week. Met name mijn knie en heup doen zeer en ik heb wel lichte irritatie rondom mijn scheenbeen / shin splint. Qua tijd en prestatie in ieder geval erg tevreden, de lichamelijke klachten had ik wel verwacht.

De komende dagen doe ik rustig aan en wandel ik wat stukjes van een half uur, een paar keer per dag. Mocht ik donderdag, gevoelsmatig, pijnvrij zijn, is het dan aan te raden om 30 tot 45 minuten op een laag tempo hard te lopen? Dat zou dan 4 dagen na de HM zijn. En hoe bouw ik daarna verder op? Ik dacht aan zondag, 1 week na de HM, 45 tot 60 minuten te gaan en dan één tot 2 weken tweemaal per week tot 60 minuten te belasten.
Knap, zou inderdaad wel een beetje voorzichtig zijn. Zo te lezen heb je aardig overreached. Voorzichtig, anders ben je zo geblesseerd en dat kan best even duren bij een heup of knie.

Weet niet hoe oud je bent, maar je hebt blijkbaar wel talent. Denk dat er best wat mensen jaloers meelezen.
Whatever...
pi_197764094
Ah, heel tof om te lezen, dank je wel. Ik ben (al) 30+ dus als ik er iets mee had willen doen dan had ik eerder moeten beginnen ;) . Ik merk wel dat ik het hardlopen steeds leuker ga vinden, alhoewel krachttraining nog m'n voorkeur geniet. Ik ben echter wel van plan om straks, zodra de sportschool weer open is, toch nog 1 a 2 duurloopjes per week te doen.
Het kriebelt nu ook al weer om meteen weer te gaan hardlopen, ondanks dat ik weet dat het niet verstandig is. Zoals ik zei pak ik wel even een paar dagen rust en dan bouw ik het weer langzaam op. Behalve af en toe een halve marathon heb ik voor nu geen doel.

Als ik me voorneem om eens per maand een HM te lopen, is dat heel gek (qua belasting e.d.)? Ik heb nu met een schema opgebouwd, zie hier, hoe gaat dat straks verder met lopen? Moet ik het onderhouden met 1x 10 en 1x 15 per week, hou ik dan week 10 of 11 aan uit mijn schema, of wat is aan te raden? Ik ben hier echt heel onbekend mee dus alle tips zijn welkom.
pi_197764498
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef Welten het volgende:
Het kriebelt nu ook al weer om meteen weer te gaan hardlopen, ondanks dat ik weet dat het niet verstandig is.
Echt hč? O+ Zo lekker als het niet als een opgave voelt. *;

Vanmorgen een ruim uur ge-fartlekt en ik weet nu al dat ik er morgenochtend de balen van heb dat het een rustdag is :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_197764557
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 08:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee zeker niet, daar was ik echt diep gegaan, hartslag 198 gemiddeld, nu was dat 187. Het was gewoon mijn dag niet helemaal en ik gooide uiteindelijk het bijltje mentaal erbij neer.. Hartslag zakte ook zelfs in de tweede helft en ik heb zelfs een paar tellen gejogd omdat ik er echt mee wou kappen. Ik had dus makkelijk onder de 40 kunnen lopen. Het voordeel van wind mee is echt niet zó groot als loper, dat merkten we nu ook, wind tegen ging je een stuk langzamer maar wind tegen kon je nauwelijks sneller dan normaal. Ik ben nu wel weer wat fitter dan die vorige 10km race, 2 weken geleden liep ik 8km op 3.55-56 en dat voelde echt ontspannen. Maar eergisteren kwam het er gewoon iet uit, geeft ook niet. Ik heb de laatste maanden zoveel PRs en goede races gelopen, kan niet altijd feest zijn.. we bouwen gewoon door naar hopelijk die najaarsmarathon!
Je had nu ook een parkoers met bochten toch? Die kosten toch ook extra kracht?
Jij gaat je PR op de 10 km nog wel een keer verbreken dit jaar. En al je andere PR's wellicht ook. Het zit erin. Toch wel gaaf als je nu vergelijkt met 2 jaar geleden, toen het een stuk minder met je ging.
pi_197767730
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef Welten het volgende:
Ik ben (al) 30+ dus als ik er iets mee had willen doen dan had ik eerder moeten beginnen ;) . L
Ik ben ook pas op m’n 27e serieus gaan hardlopen, dus het kan wel. Het draait eigenlijk maar om een paar zaken:

-Heel blijven, vooral in het begin is dat wel een dingetje
-Consistent trainen
-Er plezier in hebben

Als je die drie dingen langdurig weet te combineren zal je zien dat je hard vooruit gaat.
  Redactie Sport maandag 1 februari 2021 @ 23:14:23 #282
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197771673
Januari afgesloten met 146km. Vanavond een 8x400p400 omdat Garmin weer een tempoloop wilde doen en ik daar niet zoveel zin in had. Die heb ik de afgelopen weken wel vaker als voorstel gehad, ik wilde nu wel weer wat anders :P

Na die intervaltraining vond Garmin het wel weer zo goed gaan dat mijn threshold van 175bpm nu op 5:28min/km ligt ipv 5:34. Vooruitgang! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 1 februari 2021 @ 23:16:22 #283
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197771699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Fietsen valt momenteel heel erg mee hoor, alleen 1 of 2x per week rustige ritjes als herstel van het hardlopen. Dat ondersteunt het eigenlijk vooral. Als het weer richting de zomer gaat wellicht weer wat meer fietsen en wat minder lopen. En tja ik vind sporten gewoon een heerlijke verslaving. En hoe fitter je bent, hoe makkelijker het gaat dus dat is wel motiverend om gewoon altijd goed te blijven trainen!
[..]

Ik eet tegenwoordig dankzij het thuiswerken vaak 's middags warm, en ik moet zeggen dat dat me bij de baantrainingen zeker heel goed bevalt. Om 13u gewoon een flink bord pasta, dan hoef ik om 17u alleen een banaantje of iets te eten en heb ik nog steeds voldoende energie voor de training zonder darmklachten..
Melk blijkt bij mij ook niet goed te vallen dus dat sla ik tegenwoordig ook over.
[..]

En weet je zeker dat je hartslagmeting klopt? Bij polsmeting zou ik er sowieso niet teveel aandacht aan schenken.
Ik weet wel dat ik zelf, wanneer ik op mijn hartslag let, inderdaad wat hoger zit dan als ik hem op een ander scherm zet. Misschien ga je dan geforceerder ademen of zo. Je kunt ook in je horloge zetten dat je een piepje krijgt als hij boven de bovengrens van je zone komt, dan kun je gewoon ontspannen lopen zonder erop te letten.
Ik heb een borstband, die zou redelijk accuraat moeten zijn. En het klopt ook wel met mijn gevoel, ik kan ook makkelijker kletsen als ik niet op tempo/hartslag let dan als ik het wel doe. Terwijl ik dus ook sneller ben als ik er niet op let.

Oh ik zou juist stress krijgen van zo'n piepje _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_197774061
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik ben ook pas op m’n 27e serieus gaan hardlopen, dus het kan wel. Het draait eigenlijk maar om een paar zaken:

-Heel blijven, vooral in het begin is dat wel een dingetje
-Consistent trainen
-Er plezier in hebben

Als je die drie dingen langdurig weet te combineren zal je zien dat je hard vooruit gaat.
Dat 'heel blijven' is nu wel even een dingetje, haha. M'n knie doet echt zeer, met name bij traplopen, als er dus druk op komt. Ik had mezelf voorgenomen om donderdagavond weer even een stukje te gaan maar zoals het er nu naar uit ziet is dat niet echt verstandig.
Consistent trainen gaat, vrees ik, al lastiger worden. De laatste weken liep ik 4x p/w maar dat is als gevolg van de lockdown. Als de sportschool open gaat dan ben ik daar weer te vinden en zal ik waarschijnlijk nog maar 1 a 2x per week gaan lopen.

Ach, ik vind het zo ook wel oké. Door / 'dankzij' Corona heb ik vorig jaar een toffe trail in de Ardennen gelopen, heb ik een halve marathon gelopen en heb ik ontdekt dat ik plezier in hardlopen heb en er wellicht ook een beetje aanleg voor heb.
pi_197774073
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef Welten het volgende:
Als ik me voorneem om eens per maand een HM te lopen, is dat heel gek (qua belasting e.d.)? Ik heb nu met een schema opgebouwd, zie hier, hoe gaat dat straks verder met lopen? Moet ik het onderhouden met 1x 10 en 1x 15 per week, hou ik dan week 10 of 11 aan uit mijn schema, of wat is aan te raden? Ik ben hier echt heel onbekend mee dus alle tips zijn welkom.
Deze vraag staat nog wel open. Als ik tot nu dat schema aanhield en deze afstand en mijn conditie enigszins wil onderhouden, hoe pak ik dat het beste aan?
pi_197774209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:35 schreef Welten het volgende:

[..]

Deze vraag staat nog wel open. Als ik tot nu dat schema aanhield en deze afstand en mijn conditie enigszins wil onderhouden, hoe pak ik dat het beste aan?
De precieze afstand maakt niet zoveel uit, als je twee keer per week een uurtje loopt onderhoud je het wel. Wellicht 1 keer wat langzamer en 1 keer wat wisseltempo's. Hiermee behoud je misschien niet 100% de fitheid die je nu hebt, maar als je dan weer een snelle halve wilt lopen kun je daar wel in een week of 5-6 weer naar toe bouwen. Als je het maar week in week uit blijft volhouden is dat het belangrijkste. Maar nu eerst even alle pijntjes over laten gaan ja. Al is zere knieėn niet zo gek, dat herinner ik me ook nog wel van mijn eerste halve marathons.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197776512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:34 schreef Welten het volgende:

[..]

Dat 'heel blijven' is nu wel even een dingetje, haha. M'n knie doet echt zeer, met name bij traplopen, als er dus druk op komt. Ik had mezelf voorgenomen om donderdagavond weer even een stukje te gaan maar zoals het er nu naar uit ziet is dat niet echt verstandig.
Consistent trainen gaat, vrees ik, al lastiger worden. De laatste weken liep ik 4x p/w maar dat is als gevolg van de lockdown. Als de sportschool open gaat dan ben ik daar weer te vinden en zal ik waarschijnlijk nog maar 1 a 2x per week gaan lopen.

Ach, ik vind het zo ook wel oké. Door / 'dankzij' Corona heb ik vorig jaar een toffe trail in de Ardennen gelopen, heb ik een halve marathon gelopen en heb ik ontdekt dat ik plezier in hardlopen heb en er wellicht ook een beetje aanleg voor heb.
2x per week lopen kan ook consistent zijn. En in combinatie met de sportschool is met het oog op mogelijke blessures alleen maar goed.
pi_197776571
Ik maak ook de combinatie met de sportschool en merk wel dat 4x lopen en 3x kracht wat te veel is. Dat deed ik dit najaar en dan zie ik dat progressie aan beide kanten stagneert


Ik ga straks na de lockdown 3x kracht, 2xlopen en 1x fietsen. Eventueel met lekker weer wat vaker fietsen en met slecht weer vaker lopen. Daarnaast ga ik het volume in de sportschool verlagen en iets meer hoge kwaliteit intensief trainen om te kunnen blijven herstellen. Ik deed toch wat te vee volume. Icm hardlopen is dat te veel.

Een volledige rustdag heb ik toch wel nodig. En soms misschien wel twee. Zodra werken weer meer uit huis is wordt het sowieso lastiger om echt 6-7x per week te sporten, dan is 5x al heel wat geplan.

Heb zelf geen specifieke kennis van hardlopen om advies te geven. Behalve dat je moet oppassen voor te veel belasting. Als je niet kunt herstellen en supercompenseren voor het werk dat je doet, dan verbeter je niet maar raak je geheid geblesseerd. Ik kan het weten, want ik ben ook zo’n type die veel te hard traint.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2021 @ 13:33:45 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197777590
Poe, dat ging niet makkelijk zeg _O-

Voor het eerst sinds half december weer gelopen, koud en nat en binnen een kilometer begon ik aan mijn kuiten al te voelen dat het lang geleden was. Geen pijn, maar gewoon dat hele zware gevoel van spieren die lange tijd niet op zo'n manier gebruikt zijn. Het werd niet echt erger gelukkig, maar mijn plan om voor 5km te gaan was wat enthousiast, dus na 4km vond ik het welletjes voor vandaag. Gelopen in 27 minuten, ik heb betere tijden gekend (niet dat het boeit natuurlijk, heel rustig lopen was ook het doel) :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin dinsdag 2 februari 2021 @ 14:14:06 #290
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197778237
@Welten, neem je 2 treden per keer op de trap of tree voor tree?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:31:21 #291
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197778467
Potdomme dat was me m'n weekendje wel. Had mezelf begin vorige maand aangemeld voor de Strava halve marathon challenge, die ik in januari moest lopen. Vond het wat ambitieus, omdat ik het hardlopen pas net weer had opgepakt. Maar goed, ik daag mezelf graag uit. Afgelopen zaterdag was het dan zover. Probeerde uiteraard op een rustig tempo te lopen, want de race volmaken belangrijker dan het tempo. Het ging eigenlijk best lekker. Mijn Samsung Health gaf uiteindelijk 22 kilometer in 2.02 aan. Uiteindelijk thuis aangekomen gaf mijn Strava ''maar'' 20.93KM aan. Ik liep samen met iemand anders enhet horloge van diegene had 21.2KM geregistreerd. Nou goed, volgens mijn Strava had ik de challenge dus niet gehaald :{. De volgende ochtend (zondag) werd ik wakker en voelde mezelf eigenlijk nog best goed, dus ik besloot om nog een halve marathon te lopen. Deze keer liep in in mijn eentje, met een ander horloge en een andere route. Ging eigenlijk weer prima, al waren de laatste 3 kilometers wel extra pittig, en dus alsnog de Strava-badge binnen!

Vooraf twijfelde ik al of ik die ene halve marathon zou volbrengen, maar twee halve marathons in twee dagen had ik helemaal nooit kunnen bedenken. En gisteren dan nog 6 kilometer op enorm rustig tempo gelopen. Even een actieve hersteldag. Hele fijne bevestiging dat een lichaam toch meer aan kan dan je zou verwachten. Ook ik ben al 30+ :D

[ Bericht 0% gewijzigd door GwaiLow op 02-02-2021 14:58:27 ]
pi_197778624
Jullie doen net alsof 30+ oud is :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2021 @ 14:43:32 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197778631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Jullie doen net alsof 30+ oud is :o
Sinds een paar maanden vind ik de notie dat 30+ oud is inderdaad pure onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 februari 2021 @ 14:44:14 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197778636
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
Potdomme dat was me m'n weekendje wel. Had mezelf begin vorige maand aangemeld voor de Strava halve marathon challenge, die ik in januari moest lopen. Vond het wat ambitieus, omdat ik het hardlopen pas net weer had opgepakt. Maar goed, ik daag mezelf graag uit. Afgelopen zaterdag was het dan zover. Probeerde uiteraard op een rustig tempo te lopen, want de race volmaken belangrijker dan het tempo. Het ging eigenlijk best lekker. Mijn Samsung Health gaf uiteindelijk 22 kilometer in 2.02 aan. Uiteindelijk thuis aangekomen gaf mijn Strava ''maar'' 20.93KM aan. Ik liep samen met iemand anders enhet horloge van diegene had 21.2KM geregistreerd. Nou goed, volgens mijn Strava had ik de challenge dus niet gehaald :{. De volgende ochtend (zondag) werd ik wakker en voelde mezelf eigenlijk nog best goed, dus ik besloot om nog een halve marathon te lopen. Deze keer liep in in mijn eentje, met een ander horloge en een andere route. Ging eigenlijk weer prima, al waren de laatste 3 kilometers wel extra pittig, en dus alsnog de Strava-badge binnen!

Vooraf twijfelde ik al of ik die ene halve marathon zou volbrengen, maar twee halve marathons in twee dagen had ik helemaal nooit kunnen bedenken. En gisteren dan nog even 6 kilometer op enorm rustig tempo gelopen. Even een actieve hersteldag. Hele fijne bevestiging dat een lichaam toch meer aan kan dan je zou verwachten. Ook in ben al 30+ :D
Indrukwekkend :D

Overigens zette ik mijn horloge bij mijn twee halve marathons dit jaar op 22km, voor de zekerheid :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:44:27 #295
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197778637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Jullie doen net alsof 30+ oud is :o
Prof sporter loopt dan vaak een beetje tegen het einde van zijn actieve carričre aan. Dus dat voelt heel oud _O-
pi_197778642
Ik ben als 45-jarige fitter dan toen ik 30'er/20'er/kind was, maar dat wil niet zeggen dat 45 geen middelbare leeftijd is. Herstellen van wat dan ook gaat langzamer.
pi_197778647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:44 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Prof sporter loopt dan vaak een beetje tegen een einde van zijn actieve carričre aan. Dus dat voelt heel oud _O-
Marathonlopers niet hoor. Die zijn vaak op hun piek rond hun 35e.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197778718
Ik ben negenendertig (ondanks me soms nog moeten legitimeren als ik alcohol koop :')) en pas afgelopen oktober begonnen met hardlopen maar dankzij hardlopen nu in betere conditie dan ik ooit eerder in mijn leven ben geweest! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_197778736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
Potdomme dat was me m'n weekendje wel. Had mezelf begin vorige maand aangemeld voor de Strava halve marathon challenge, die ik in januari moest lopen. Vond het wat ambitieus, omdat ik het hardlopen pas net weer had opgepakt. Maar goed, ik daag mezelf graag uit. Afgelopen zaterdag was het dan zover. Probeerde uiteraard op een rustig tempo te lopen, want de race volmaken belangrijker dan het tempo. Het ging eigenlijk best lekker. Mijn Samsung Health gaf uiteindelijk 22 kilometer in 2.02 aan. Uiteindelijk thuis aangekomen gaf mijn Strava ''maar'' 20.93KM aan. Ik liep samen met iemand anders enhet horloge van diegene had 21.2KM geregistreerd. Nou goed, volgens mijn Strava had ik de challenge dus niet gehaald :{. De volgende ochtend (zondag) werd ik wakker en voelde mezelf eigenlijk nog best goed, dus ik besloot om nog een halve marathon te lopen. Deze keer liep in in mijn eentje, met een ander horloge en een andere route. Ging eigenlijk weer prima, al waren de laatste 3 kilometers wel extra pittig, en dus alsnog de Strava-badge binnen!

Vooraf twijfelde ik al of ik die ene halve marathon zou volbrengen, maar twee halve marathons in twee dagen had ik helemaal nooit kunnen bedenken. En gisteren dan nog even 6 kilometer op enorm rustig tempo gelopen. Even een actieve hersteldag. Hele fijne bevestiging dat een lichaam toch meer aan kan dan je zou verwachten. Ook in ben al 30+ :D
:D *O* ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  Forum Admin dinsdag 2 februari 2021 @ 15:09:52 #300
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197778977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben als 45-jarige fitter dan toen ik 30'er/20'er/kind was, maar dat wil niet zeggen dat 45 geen middelbare leeftijd is. Herstellen van wat dan ook gaat langzamer.
Minder drinken ;)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin dinsdag 2 februari 2021 @ 15:10:53 #301
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197778992
Overigens ben ik ook eind dertig pas gaan lopen :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')