abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197231621

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin (Bitcoin.org / Bitcoin aanhangers)
/r/btc (Bitcoin.com / Bitcoin Cash aanhangers)

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197232012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:34 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Toch beetje bang om zo'n groot bedrag in 1x te laten uitbetalen naar mn bank. Dat er dan allerlei alarmbellen afgaan en het gerapporteerd wordt. Ik woon namelijk niet in NL, waar het gewoon als vermogen wordt gezien. Dat geld stamde namelijk van eerder verkochte bitcoins.
Fair enough. NL banken gaan er ook wel achter komen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2021 19:51:19 ]
pi_197232180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Piva het volgende:

[..]

Fair enough. NL banken gaan er ook achter kopen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?
Ik heb in de vorige bullrun flink laten uitbetalen. Dat ging zonder problemen. Pas toen ik het geld ging gebruiken om mijn hypotheek af te lossen moest ik vragen beantwoorden. Dat liep er overigens erop uit dat ik ze eerst wat dingen moest leren, over BTC en alts, dat die niet per se dezelfde koersbewegingen maken, dat er verschillende exchanges en verhandelde coin-pairs zijn etc. De mevrouw met wie ik sprak ging er namelijk vanuit dat je met euro's Bitcoin koopt, en dat je ze dan alleen ooit weer voor euro's kon omwisselen, want ze kende Bitonic maar dat was het dan ook.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 20:25:37 #4
18653 crew  D.
pi_197233001
Voor de liefhebber, de uitzending van The Big Bang Theory van vandaag is 'The Bitcoin Entanglement' :P
pi_197235662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Piva het volgende:

[..]

Fair enough. NL banken gaan er ook wel achter komen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?
Ja ik heb wel mn strategieen daarover.
pi_197235738
Weten jullie overigens of exchanges zoals Coinbase, Kraken en Bitstamp echt actief rapporten en gegevens doorsturen naar Belastingdiensten in verschillende landen? Lijkt me niet he? Dan wordt het wel heel veel werk voor ze.

Ik heb dit soort vragen meermalen gesteld aan ze maar ze komen steeds met wat vage antwoorden.

Kan ik ervan uitgaan dat ze alleen data doorsturen naar instanties als daar echt een court order voor klaarkligt?
pi_197235857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Mister1984 het volgende:
Weten jullie overigens of exchanges zoals Coinbase, Kraken en Bitstamp echt actief rapporten en gegevens doorsturen naar Belastingdiensten in verschillende landen? Lijkt me niet he? Dan wordt het wel heel veel werk voor ze.

Ik heb dit soort vragen meermalen gesteld aan ze maar ze komen steeds met wat vage antwoorden.

Kan ik ervan uitgaan dat ze alleen data doorsturen naar instanties als daar echt een court order voor klaarkligt?
Op verzoek doen ze dat, ja. Daar is geen court order voor nodig maar een simpel verzoek van de belastingdienst in het land waar je woont. :+
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:15:27 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_197235919
Je bent ook wel een knieperd als je moeilijk doet over een paar honderd piek VRH, mits belastingplichtig in Nederland :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 22:21:35 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197236079
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef fathank het volgende:
Je bent ook wel een knieperd als je moeilijk doet over een paar honderd piek VRH, mits belastingplichtig in Nederland :')
Als mijn winst maar een paar honderd is wel ja :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197236116
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik heb in de vorige bullrun flink laten uitbetalen. Dat ging zonder problemen. Pas toen ik het geld ging gebruiken om mijn hypotheek af te lossen moest ik vragen beantwoorden. Dat liep er overigens erop uit dat ik ze eerst wat dingen moest leren, over BTC en alts, dat die niet per se dezelfde koersbewegingen maken, dat er verschillende exchanges en verhandelde coin-pairs zijn etc. De mevrouw met wie ik sprak ging er namelijk vanuit dat je met euro's Bitcoin koopt, en dat je ze dan alleen ooit weer voor euro's kon omwisselen, want ze kende Bitonic maar dat was het dan ook.
Welke vragen? Je moet officieel gezien alles opgeven aan de belasting. Box3. Screenshot op 1 januari 00.00 uur van je portefeuille en klaar. Als ik dan mijn spaargeld met bitcoin heb opgebouwd heeft mijn hypotheek verstrekker verder niets mee te maken. Als ik maar niet meer dan 10% aflos om een boete te voorkomen.
Of heb ik het mis?
pi_197236220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als mijn winst maar een paar honderd is wel ja :(
dan hoeft dat toch ook niet joh :')
pi_197237065
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Op verzoek doen ze dat, ja. Daar is geen court order voor nodig maar een simpel verzoek van de belastingdienst in het land waar je woont. :+
Maar waarom zouden ze dat doen? Ze zijn er niet toe verplicht en het levert ze alleen maar wantrouwen van klanten op, als die horen dat er verhalen rondgaan op fora dat iemand zonder court order ff gerapporteerd is.
Natuurlijk, sommigen zullen zeggen als je niks fout doet heb je niks te verbergen....maar ik zou niet weten waarom Coinbase een Belastingdienst een pleziertje moet doen. Bovendien levert het ze veel extra werk op want er zijn wel 300 landen in de wereld die allemaal afzonderling verzoeken kunnen indienen.

Overigens woon ik zelf niet in NL, maar heb wel mn Nederlandse paspoort en ouders adres gebruikt bij de exchanges. Dus als er al een verzoek komt dan zal dat van de verkeerde Belastingdienst zijn ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:14:23 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_197237126
Om interessant te zijn moet je sowieso al meer overschrijven dan 10k, dat zijn de transacties die “geflagged” worden. En als jij gewoon netjes ieder jaar je vermogen door geeft aan de belastingdienst dan hoef je verder nergens bang voor te zijn
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:23:34 #14
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197237303
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef fathank het volgende:
Wat heeft Veiligheidsregio Haaglanden hiermee te maken?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197237314
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welke vragen? Je moet officieel gezien alles opgeven aan de belasting. Box3. Screenshot op 1 januari 00.00 uur van je portefeuille en klaar. Als ik dan mijn spaargeld met bitcoin heb opgebouwd heeft mijn hypotheek verstrekker verder niets mee te maken. Als ik maar niet meer dan 10% aflos om een boete te voorkomen.
Of heb ik het mis?
Banken zijn verplicht om anti-witwasrichtlijnen (AML) te implementeren. De meldplicht voor "ongebruikelijke transacties" is een bekende, maar het komt erop neer dat als er een vermoeden kan zijn dat een transactie gedaan wordt met zwart geld, dat een bank dan verplicht is de herkomst te onderzoeken.
pi_197237724
Overigens nog 2 vragen:

- Na die irritante lek van emailadressen en klantgegevens vanuit Ledger waardoor sommigen (waaronder ik) nu af en toe phishing emails krijgen om te proberen mijn seed phrase ergens te laten invoeren, vertrouwen jullie Ledger nog qua techniek? Ik heb momenteel 1 Ledger Nano wallet en wil die gaan gebruiken maar twijfel er beetje over. Neem aan dat dat gewoon nog wel veilig is?

- Kraken stuurde laatst een informatieve email naar klanten waarin staat dat ze aanbevelen om, als je 2-steps verfification hebt ingeschakeld, je telefoonmaatschappij te contacteren "to put a lock on your SIM so it can't be ported to another phone". Hebben sommigen van jullie dit al gedaan en zijn de meeste telefoonmaatschappijen hiertoe bereid?
pi_197237826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:10 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze dat doen? Ze zijn er niet toe verplicht en het levert ze alleen maar wantrouwen van klanten op, als die horen dat er verhalen rondgaan op fora dat iemand zonder court order ff gerapporteerd is.
Natuurlijk, sommigen zullen zeggen als je niks fout doet heb je niks te verbergen....maar ik zou niet weten waarom Coinbase een Belastingdienst een pleziertje moet doen. Bovendien levert het ze veel extra werk op want er zijn wel 300 landen in de wereld die allemaal afzonderling verzoeken kunnen indienen.

Overigens woon ik zelf niet in NL, maar heb wel mn Nederlandse paspoort en ouders adres gebruikt bij de exchanges. Dus als er al een verzoek komt dan zal dat van de verkeerde Belastingdienst zijn ;)
De partijen die je nu noemt spelen graag volgens de regels. Die delen al (actief) data met belastingdiensten, dat publiceren ze vaak ook: de aantallen e.d.

succes
pi_197237930
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

De partijen die je nu noemt spelen graag volgens de regels. Die delen al (actief) data met belastingdiensten, dat publiceren ze vaak ook: de aantallen e.d.

succes
De regels zijn juist dat ze alleen bij court orders dingen hoeven te delen.
Ze zijn geen Nederlands bedrijf he.
pi_197237982
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 02:18 schreef n__n het volgende:
Ik zit m'n hoofd toch een beetje te breken om hoe dit allemaal precies werkt. Dus, stel je hebt bijv. Coinbase, bewaren zij dan feitelijk jouw bitcoins op hun server oid, terwijl je ze dus ook fysiek op je computer kunt hebben staan? Ik weet niet of ik het zo goed zeg. Het klinkt mij nog een beetje te abstract allemaal, ik ben redelijk technisch onderlegt, maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen en wat essentieel is om te begrijpen. :')

Maar wil er sowieso mee bezig blijven, dat heb ik wel al voor mezelf besloten. :)
Je eerlijkheid en nederigheid spreken al in je voordeel. Veel mensen denken al snel dat ze het helemaal snappen terwijl ze het niet snappen. Bitcoin is zeer technisch en iets wat nog niet eerder bestaan in zijn soort, maar wel veel raakvlakken heeft met bestaande dingen, waardoor het zowel moeilijk als verwarrend is.

Neem je tijd, stapje voor stapje:

https://www.lopp.net/bitcoin-information/getting-started.html
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_197238538
$35,766.58

RTL nieuws?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  woensdag 6 januari 2021 @ 06:55:29 #21
157922 fathank
pi_197238805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef Mister1984 het volgende:
Overigens nog 2 vragen:

- Na die irritante lek van emailadressen en klantgegevens vanuit Ledger waardoor sommigen (waaronder ik) nu af en toe phishing emails krijgen om te proberen mijn seed phrase ergens te laten invoeren, vertrouwen jullie Ledger nog qua techniek? Ik heb momenteel 1 Ledger Nano wallet en wil die gaan gebruiken maar twijfel er beetje over. Neem aan dat dat gewoon nog wel veilig is?

- Kraken stuurde laatst een informatieve email naar klanten waarin staat dat ze aanbevelen om, als je 2-steps verfification hebt ingeschakeld, je telefoonmaatschappij te contacteren "to put a lock on your SIM so it can't be ported to another phone". Hebben sommigen van jullie dit al gedaan en zijn de meeste telefoonmaatschappijen hiertoe bereid?
Sowieso geen 2fa via sms gebruiken. Beter gebruik je Google Authenticator of Authy. SMS kan misbruikt worden dmv sim-spoofing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:23 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat heeft Veiligheidsregio Haaglanden hiermee te maken?
Vermogensrendementsheffing lolbroek.
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:03:28 #22
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197239153
Waar is rtlnieuws nu? De mensen moeten geinformeerd worden dat deze supercrash slechts 2 dagen stand hield. We zitten inmiddels op een nieuw record
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:22:15 #23
157922 fathank
pi_197239297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:03 schreef Maikuuul het volgende:
Waar is rtlnieuws nu? De mensen moeten geinformeerd worden dat deze supercrash slechts 2 dagen stand hield. We zitten inmiddels op een nieuw record
https://www.rtlnieuws.nl/pagina/4262556/contact
pi_197239452
quote:
Overigens nog 2 vragen:

Alleen de contactgegevens zijn buit gemaakt, met de hardware en software is niks mis. Ik gebruik het ook nog steeds.

quote:
SIM swapping is vooral een Amerikaans dingetje. Maar ik raadt het sowieso af om je 06 nummer te gebruiken voor 2FA. Beter gebruik je Authy zoals al eerder gezegd.
pi_197241205
quote:
Overigens nog 2 vragen:

De leaks hebben niks te maken met de intrinsieke veiligheid van je hardwarewallet. De veiligheid daarvan hangt vooral af van hoe je met je recovery phrase om gaat.

Ik heb nu trouwens ook net een setje SafePal S1 binnengekregen. Ik moet 'm nog uitproberen, maar in eerste instantie lijkt het een prima ding. Heeft een truuk aan boord om online te verifieren of er mee gerommeld is, zodat je zeker weet dat je een maagdelijke hardware wallet in handen hebt. Daarnaast is ie air-gapped wat betekent dat ie geen verbinding (usb of bluetooth) nodig heeft. In plaats daarvan zit er een cameraatje in om QR codes te scannen, en een display waarop signed messages als QR code worden getoond.

Ik heb nu de volgende hardware wallets (jazeker, in it for the tech :7 ):

Nano Ledger S
Nano Ledger X
Trezor model T
SafePal S1

Er zijn vast al overal zat reviews te vinden, anders kan ik ze weleens vergelijken.
pi_197241615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:00 schreef recursief het volgende:

[..]

De leaks hebben niks te maken met de intrinsieke veiligheid van je hardwarewallet. De veiligheid daarvan hangt vooral af van hoe je met je recovery phrase om gaat.

Ik heb nu trouwens ook net een setje SafePal S1 binnengekregen. Ik moet 'm nog uitproberen, maar in eerste instantie lijkt het een prima ding. Heeft een truuk aan boord om online te verifieren of er mee gerommeld is, zodat je zeker weet dat je een maagdelijke hardware wallet in handen hebt. Daarnaast is ie air-gapped wat betekent dat ie geen verbinding (usb of bluetooth) nodig heeft. In plaats daarvan zit er een cameraatje in om QR codes te scannen, en een display waarop signed messages als QR code worden getoond.

Ik heb nu de volgende hardware wallets (jazeker, in it for the tech :7 ):

Nano Ledger S
Nano Ledger X
Trezor model T
SafePal S1

Er zijn vast al overal zat reviews te vinden, anders kan ik ze weleens vergelijken.
Hey, die kon ik nog niet. Ziet er wel leuk uit. Zelf wil ik binnenkort overschakelen naar een Coldcard. BTC-only en ook airgapped. :)
pi_197241652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hey, die kon ik nog niet. Ziet er wel leuk uit. Zelf wil ik binnenkort overschakelen naar een Coldcard. BTC-only en ook airgapped. :)
Die heeft wat mij betreft wel een pluspunt: open source.
pi_197241677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:31 schreef recursief het volgende:

[..]

Die heeft wat mij betreft wel een pluspunt: open source.
Dat ook nog inderdaad. :) Specter DIY is ook wel tof. Moet je zelf in elkaar zetten.
pi_197246898
Storing bij Coinbase....
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_197247515
bitcoin dominance moet even in elkaar klappen, dan mini alt season.
pi_197247544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:03 schreef Maikuuul het volgende:
2 dagen? Eerder 2 uur :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 januari 2021 @ 17:36:22 #32
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197247890
Verge gaat weer goed :7
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197248272
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 06:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Sowieso geen 2fa via sms gebruiken. Beter gebruik je Google Authenticator of Authy. SMS kan misbruikt worden dmv sim-spoofing.
[..]

Vermogensrendementsheffing lolbroek.
Nee 2 fa SMS gebruik ik absoluut niet. Maar Authenticator is dus op geen enkele manier te hacken via transportation of the SIM?
pi_197248299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:43 schreef dimmak het volgende:

[..]

Alleen de contactgegevens zijn buit gemaakt, met de hardware en software is niks mis. Ik gebruik het ook nog steeds.
[..]

SIM swapping is vooral een Amerikaans dingetje. Maar ik raadt het sowieso af om je 06 nummer te gebruiken voor 2FA. Beter gebruik je Authy zoals al eerder gezegd.
Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:06:26 #35
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197248386
haha alles door het dak terwijl mijn shitcoin niks doet
pi_197248399
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet... :D
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:09:41 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef Quotidien het volgende:
haha alles door het dak terwijl mijn shitcoin niks doet
Welke heb je?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:09:55 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet... :D
bullrun. Morgen waarschijnlijk alles diep rood.
4045
onlogisch
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:10:12 #39
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197248470
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Welke heb je?
dxsale
pi_197248505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:14:59 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248575
4045
onlogisch
pi_197248633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:11 schreef Meneerik3 het volgende:

[..]

Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?
Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:42 #44
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197248763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:00 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?
Correct.

Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet :P
pi_197248852
quote:
Ik zie wat je doet. Oke ik hap.

Het is ook niet zozeer of je in het model geloof ja of de nee. Je moet je eigen hier je eigen conclusies aan verbinden. Maar wat ik persoonlijk interessant vind is dat dit model als uitgangspunt heeft dat de prijs wordt bepaald aan de hand van aanbod op de markt. Één van de basisprincipes van Bitcoin. Dus als de schaarste toeneemt (wat al vaststaat) zal de bitcoin ook in prijs toenemen. Alleen kan je jezelf afvragen, dat de op voorhand bepaalde schaarste die in de markt optreedt (na een bepaalde periode (halving)) - niet al in de prijs is ingecalculeerd. Daarbij kunnen er altijd onverwachte situaties optreden die niet zijn te vangen in dit model.

Kortom; ik zeg niet dat de uitkomst van dit model in beton is gegoten. Maar op dit moment is het model vrij valide en klopt het tot op heden. Aan jou om het model op waarde te schatten. Garanties zijn er natuurlijk nooit.
pi_197249299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
Niet echt. Stock to flow is de uitkomst van een zoektocht naar een manier om schaarste te kwantificeren. Door de block halvings zit die schaarste ingebakken in het Bitcoin protocol. Deze maat voor schaarste is gedefinieerd als de ratio van de "stock", de voorraad Bitcoins die voorhanden is en de "flow", de productie/mining, van nieuwe Bitcoins. Het idee is dat schaarste is te zien als een getal dat aangeeft hoe lang het bij de huidige productie duurt om de huidige voorraad te produceren (in het geval van Bitcoin: minen). Hoe langer het duurt, hoe groter de schaarste.

Wat PlanB vervolgens heeft gedaan, is deze maat voor schaarste in de tijd heeft afgezet tegen de historische waarde/koers van Bitcoin. En daar kwam (op logaritmische schaal) een puntenwolk uit die rond een rechte lijn gegroepeerd is. En dat is voor statistici iets dat heel interessant is: het laat zien dat die twee gecorreleerd zijn: S2F als model voor schaarste blijkt enorm goed te correleren met de waarde. Je kan ook door de spreiding van de puntenwolk rondom deze rechte lijn te bekijken, uitrekenen hoe goed die correlatie is, en (ik heb de exacte cijfers niet paraat), die correlatie is buitengewoon hoog. Voor de historische data.

Tot hier zegt S2F alleen iets over de historische data, en niets over de toekomst, en daarom heeft het ook geen voorspellende waarde. Daarbij komt dat correlatie op zich niets zegt: correlatie bewijst immers geen causaal verband.

Daarom is het model verder uitgewerkt en is de covariantie tussen S2F en koers ook uitgerekend. Niet alleen door PlanB, maar ook door anderen. Covariantie is een statistische maat die aangeeft in welke mate twee grootheden samen varieren. Dat kan je opvatten als een maat voor in hoeverre ze met elkaar samenhangen. Naarmate de covariantie hoger is, is het waarschijnlijker dat correlatie gevonden wordt omdat de variabelen echt met elkaar samenhangen. En dat blijkt nu juist het geval bij het S2F model. Alweer met deze disclaimer: voor historische data. En meteen nog maar een disclaimer: er zijn verschillende aannames te doen bij het berekenen van de covariantie, en er is discussie over wanneer een aanname wel of niet geldig is. Over de covariantie in S2F, en hoeveel dat nou echt zegt zit ook niet iedereen op dezelfde lijn.

Kortom: het is een interessant model, maar geen voorspellend model. Daarvoor is het nog onvoldoende gevalideerd. En dat is een beetje de valkuil voor een discussie: als het S2F model consistent blijkt met een prijs van Bitcoin van $288k in oktober van dit jaar, dan wordt dat door veel mensen gehoord als: "S2F voorspelt een koers van $288k in oktober". En dat is niet correct.

Omgekeerd is het wel waar: als de koers van Bitcoin in oktober rond de $288k blijkt te zijn, dan is dat een validatie van het S2F model. Een validatie, dus niet een bewijs dat het klopt. Het is alleen een stukje waarschijnlijker geworden dat S2F aardig overeenkomt met de werkelijkheid.
pi_197249432
fuck planb

twitter

deze gast is pas baas _O_

Strikegod
pi_197249528
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Correct.

Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet :P
Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtraken
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:00:34 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197249686
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197249712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen :9
jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijd

woonde je naast magnet denk ik

ipv dat timen van de markt, wat bijna niemand kan
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:05:37 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197249792
quote:

[..]

Correct.

Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker. :D
pi_197249799
DCA is inderdaad verstandiger dan af en toe een maandsalaris in BTC omzetten. Dan kan je beter iedere week/maand een beetje investeren. Als de markt te timen was deed iedereen dat wel en dan zou het koopmoment gelijk weer weg zijn.
pi_197249943
quote:

[..]

Deze run is niet echt van de afgelopen 2 dagen, als je wat verder uitzoomt op de charts zie je dat het zo rond 8 oktober gestart is.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Authy app kun je wel laten meenemen in je backup (op iOS in ieder geval wel). Ben daarom jaren geleden al overgestapt van Google Authenticator naar Authy. :)
pi_197250177
quote:

[..]

alleen bitcoin is schaars, 'crypto' niet
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:28:09 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197250242
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]

jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijd

woonde je naast magnet denk ik

ipv dat timen van de markt, wat bijna niemand kan
Ik krijg maar één keer per maand loon, en ik ga niet op een ATH kopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197250290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

have fun
pi_197250295
quote:

[..]

Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:34:34 #59
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197250393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker. :D
Ja, er is een linkje "Two factor authentication unavailable?", waarna je een behoorlijke lijst moet invullen. Daarna neemt iemand van Kraken contact op en als alles klopt resetten ze je 2FA. Je kan ook een master key instellen, daarmee kan je 2FA ook bypassen. Al met al duurde het bij mij een dag, vind ik best snel :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:35:07 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197250412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ook

Ik heb daar gekocht:{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197250432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb daar gekocht:{w
dat is toch dicht tegen een ATH of wat?
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:39:07 #62
68638 Zwansen
pi_197250501
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:34 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ja, er is een linkje "Two factor authentication unavailable?", waarna je een behoorlijke lijst moet invullen. Daarna neemt iemand van Kraken contact op en als alles klopt resetten ze je 2FA. Je kan ook een master key instellen, daarmee kan je 2FA ook bypassen. Al met al duurde het bij mij een dag, vind ik best snel :)
Ja, ik weet die Master Key dus niet meer... :@
pi_197250590
quote:

[..]

Je snapt wat DCA is?
pi_197250682
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef aTypisch het volgende:
fuck planb

[ twitter ]
deze gast is pas baas _O_

Strikegod
https://jimmymow.medium.com/announcing-strike-global-2392b908f611

BANK THE UNBANKED! _O_ Jackgod
pi_197250696
quote:
stijve piemel werk hoor

genot
pi_197250800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Je krijgt meteen een backup code die je op moet slaan. Maar Authy werkt op account basis en zit dus in de cloud. Je bent dus wel afhankelijk van een 3e partij maar krijgt daar gebruiksgemak voor terug. Google Authenticator slaat alleen gegevens op je eigen apparaat op dus is veiliger. Maar in beide gevallen, sla je backup code op. Kun je mooi opslaan ergens bij je seed in de kluis. :D
pi_197250838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:50 schreef dimmak het volgende:

[..]

Je krijgt meteen een backup code die je op moet slaan. Maar Authy werkt op account basis en zit dus in de cloud. Je bent dus wel afhankelijk van een 3e partij maar krijgt daar gebruiksgemak voor terug. Google Authenticator slaat alleen gegevens op je eigen apparaat op dus is veiliger. Maar in beide gevallen, sla je backup code op. Kun je mooi opslaan ergens bij je seed in de kluis. :D
en anders contact zoeken met de beurs, kom je er uiteindelijk ook wel weer in

of nog beter: gewoon je btc zelf opslaan _O_
pi_197250839
quote:
99s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]

stijve piemel werk hoor

genot
Zonder gekheid, dit is gewoon een killerapp. Jack en zijn team zijn enorme bazen en kan niet wachten op hoe ze hun product verder ontwikkelen.
pi_197250949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zonder gekheid, dit is gewoon een killerapp. Jack en zijn team zijn enorme bazen en kan niet wachten op hoe ze hun product verder ontwikkelen.
https://steemit.com/bitco(...)dreas-m-antonopoulos

dit is nu gaande, Infrastructure Inversion _O_
pi_197250983
quote:
Dus ze sturen BTC over lightning en knopen aan beide kanten een broker vast die vervolgens fiat crediteert en debiteert? Klinkt een beetje als een mix tussen Ripple en BTC, waarbij de settlement geen issue meer is omdat dat verstopt is in twee brokerage-transacties. En het btc deel is trustless. Slim, maar ik weet nog niet wat ik daar van vind.

Het lijkt me in ieder geval geen "banking the unbanked" want niet trustless. Op de interne infra die LN gebruikt na.
pi_197251139
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Dus ze sturen BTC over lightning en knopen aan beide kanten een broker vast die vervolgens fiat crediteert en debiteert? Klinkt een beetje als een mix tussen Ripple en BTC, waarbij de settlement geen issue meer is omdat dat verstopt is in twee brokerage-transacties. En het btc deel is trustless. Slim, maar ik weet nog niet wat ik daar van vind.

Het lijkt me in ieder geval geen "banking the unbanked" want niet trustless. Op de interne infra die LN gebruikt na.
User story gelezen uit de link? Volgens mij is dat wel degelijk "bank the unbanked". Ook al vertrouw je een 3 partij om te versturen. Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.
pi_197251216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

User story gelezen uit de link? Volgens mij is dat wel degelijk "bank the unbanked". Ook al vertrouw je een 3 partij om te versturen. Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.
Dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zal het nog een keer lezen. Ik begreep dat er dollars werde overgemaakt en euros ontvangen.
pi_197251226
quote:
Strike is geweldig
pi_197251274
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:07 schreef recursief het volgende:

[..]

Dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zal het nog een keer lezen. Ik begreep dat er dollars werde overgemaakt en euros ontvangen.
Dat kan. Ook is er ondersteuning voor BTC en stablecoins.
pi_197251284
Universa gaat ook lekker.
_O- :')

Ik ben nu all in op Tether, verwacht mooi nieuws de komende week.
pi_197251535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.
Dat maak ik er niet uit op:
quote:
If I wanted to send $1,000 from Chicago, USA to Berlin, Germany, Strike is able to take my US dollars and deliver them to the intended Berlin resident in Euros instantly and at no cost. How? Let’s walk through it.
When I initiate the $1,000 payment, Strike debits my existing USD balance.
Strike then automatically converts my $1,000 to bitcoins ready for use in its infrastructure using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
Strike then moves the bitcoins across the Atlantic Ocean where it arrives in one of our many European infrastructure pieces in less than a second and for no cost.
Strike then takes the bitcoins and automatically converts them back into Euros using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
Strike then credits the existing user with the Euros to their Strike account.
Idem voor het Venezuela voorbeeld met stable coins ("synthetical dollars").

Ik vind het idee heel slim, maar zo op het eerste gezicht wordt Strike nu je bank. De slimmigheid in het geval Venezuela zit 'm er vooral in dat ze de Bitcoin blockchain als infrastructuur gebruiken.
pi_197251832
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Universa gaat ook lekker.
_O- :')

Ik ben nu all in op Tether, verwacht mooi nieuws de komende week.
Vertel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197251833
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:19 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat maak ik er niet uit op:
[..]

Idem voor het Venezuela voorbeeld met stable coins ("synthetical dollars").

Ik vind het idee heel slim, maar zo op het eerste gezicht wordt Strike nu je bank. De slimmigheid in het geval Venezuela zit 'm er vooral in dat ze de Bitcoin blockchain als infrastructuur gebruiken.
Je haalt nu de conclusie van een voorbeeld naar voren. Maar inderdaad, ik heb het zelf ook niet goed begrepen. Ik dacht dat je ook BTC kon houden, maar dat zit even anders.

In de Strike app is alles op basis van fiat. Je kan het echter heel makkelijk ook naar je eigen Bitcoin wallet sturen, want dan zet Strike het zelf (bijna kosteloos) voor je om. QR-code scannen van je Bitcoin wallet en je ontvangt satjes ipv euro's. Dus persoon kan het ook rechtstreeks naar je Bitcoin wallet sturen lijkt mij dan.

"Remember, Strike remains interoperable with the Bitcoin and Lightning networks."

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 06-01-2021 20:39:01 ]
pi_197253014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Je haalt nu de conclusie van een voorbeeld naar voren. Maar inderdaad, ik heb het zelf ook niet goed begrepen. Ik dacht dat je ook BTC kon houden, maar dat zit even anders.

In de Strike app is alles op basis van fiat. Je kan het echter heel makkelijk ook naar je eigen Bitcoin wallet sturen, want dan zet Strike het zelf (bijna kosteloos) voor je om. QR-code scannen van je Bitcoin wallet en je ontvangt satjes ipv euro's. Dus persoon kan het ook rechtstreeks naar je Bitcoin wallet sturen lijkt mij dan.

"Remember, Strike remains interoperable with the Bitcoin and Lightning networks."
Maar dan spelen ze de rol van een broker. Dat kan nu ook al. Het verschil met een gewone broker is dat ze ook meteen je bank zijn, zodat alles razendsnel gaat.
pi_197253132
Ontwikkelingen als Strike lijken mij wel kut als je in shitcoins zit die muh transacties per seconde doet als enige sales pitch...

Jackgod _O_
pi_197253556
Wel goed verhaal van Strike :D
Zou zeggen dat zoiets al veel langer zou bestaan.
pi_197253802
Zijn we weer... back on the btc train. Nouja, inmiddels verkocht en wachtende op correctie, maar toch. Mooi om weer wat oude nicks van 2017/2018 te zien die ook weder zijn gekeerd ;)

Verder nog steeds een paar zakken shitcoins, waaronder icx, vechain en universa... wat mot dat toch worden?
pi_197254044
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:27 schreef Blaatje38 het volgende:
Zijn we weer... back on the btc train. Nouja, inmiddels verkocht en wachtende op correctie, maar toch. Mooi om weer wat oude nicks van 2017/2018 te zien die ook weder zijn gekeerd ;)

Verder nog steeds een paar zakken shitcoins, waaronder icx, vechain en universa... wat mot dat toch worden?
De correctie was letterlijk een dag geleden...
pi_197254786
$36K geraakt.
  woensdag 6 januari 2021 @ 22:11:29 #85
157922 fathank
pi_197255307
Deze rellen zijn goed voor Bitcoin

Safe haven asset 50k here we come
  woensdag 6 januari 2021 @ 22:31:49 #86
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197256035
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:27 schreef Blaatje38 het volgende:

Correctie? Ik denk dat het door dit gedoe in Amerika juist alleen maar harder omhoog gaat.
pi_197257334
quote:

[..]

Correct.

Haha dit had ik op vakantie. Ik had net een nieuwe tel en ik denk ff inloggen dus die app niet meer. Nergens master key te vinden ook, alleen m’n email en password. Daarna contact opgenomen met support. Moest alles uitleggen en transacties die gedaan waren beschrijven, hierna een tekst schrijven op een blaadje en hier een foto van mezelf en paspoort en die tekst maken, wat werd beoordeeld. Toen kon ik er weer in, was ff zweten :P.
pi_197258610
all time high _O_
pi_197258667
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:30 schreef aTypisch het volgende:
all time high _O_
Landslide
pi_197258791
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Landslide
100k EOY? :o
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 00:45:49 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197258846
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:41 schreef recursief het volgende:

[..]

Je snapt wat DCA is?
Dat is niet aan de orde :P

Had ik vorig jaar moeten doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197258878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet aan de orde :P

Had ik vorig jaar moeten doen.
iets met een ezel en een steen..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 00:50:28 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197258900
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 00:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]

iets met een ezel en een steen..
Tja... ga ik maandelijks op een houtje zitten bijten om volledig in een toen nog dode coin te gaan? De spaarrekening heb ik ook graag gevuld. Als er weer wat ging gebeuren, had ik nog wat Ethers om te profiteren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197259559
$1 TRILLION:

Market Cap: $1.006.552.894.284
pi_197260238
Idioot gokje gewaagd.

https://coinmarketcap.com/currencies/reserve-rights/

Hier best substantieel op ingezet. Wat denken jullie?
pi_197260780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 05:03 schreef illusions het volgende:
Idioot gokje gewaagd.

Jij bent weer vrijgelaten? :?

_O_ Welkom back!
  donderdag 7 januari 2021 @ 07:43:50 #97
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197260784
Is elke dag weer leuk wakker worden als die portfolio opengaat :D
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197260909
quote:
Idioot gokje gewaagd.

Heb die ook al vanaf $0.002 ofzo
  Eindredactie Games donderdag 7 januari 2021 @ 08:10:29 #99
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_197260918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit nog met smart te wachten op mijn eth die ik nog van je krijg!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_197260922
quote:
Idioot gokje gewaagd.

Ik zit er vuistdiep in.
pi_197260935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 07:42 schreef Piva het volgende:

[..]

Jij bent weer vrijgelaten? :?

_O_ Welkom back!
Waarom denkt iedereen hier dat ik een crimineel ben? Enige plek waar ik vast heb gezeten was fucking kut-Zweden omdat ik zonder PCR test dat kutland niet uit kon.

Mijn afwezigheid valt te wijten aan desinteresse, maarja als heel de teringzooi op tilt slaat kruipt het bloed waar het niet gaan kan hè? :P

Heb overigens, in tegenstelling tot waarschijnlijk de meesten hier, ALLES finaal gemist. Niks verdiend, 0 komma 0.
pi_197260955
Herken eerlijk gezegd de Binance interface niet eens meer.

Wel leuk die nieuwe feature dat je alle kruimels kunt exchangen voor een BNB pikkefooi.

Traden met margin laten ze me alleen nog niet toe, snap er geen reet van, is toch gebaseerd op kapitaal en niet op kredietwaardigheid?
pi_197261052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen hier dat ik een crimineel ben? Enige plek waar ik vast heb gezeten was fucking kut-Zweden omdat ik zonder PCR test dat kutland niet uit kon.

Omdat je in BNW post :P
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:17 schreef illusions het volgende:

Wel leuk die nieuwe feature dat je alle kruimels kunt exchangen voor een BNB pikkefooi.

Traden met margin laten ze me alleen nog niet toe, snap er geen reet van, is toch gebaseerd op kapitaal en niet op kredietwaardigheid?
Klopt. Is al een tijdje toch ?! Alle kruimels bij elkaar waren toch een paar honderd Euro. Kun je nagaan wat ik in de loop der tijd aan coins heb gehad/verzameld :')
pi_197261074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:17 schreef illusions het volgende:

Die dust feature zit er al een paar jaar in. :P
pi_197261417
quote:
80s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Omdat je in BNW post :P
Oh ja, fucking wappies. Heb je al nagedacht over m'n tag die ik op 10 januari krijg? :P

quote:
Klopt. Is al een tijdje toch ?! Alle kruimels bij elkaar waren toch een paar honderd Euro. Kun je nagaan wat ik in de loop der tijd aan coins heb gehad/verzameld :')
Ben er echt pas net achter omdat ik zat te kutten met margins/futures/blabla. "Vroegah" was de Binance interface nog niet "dark mode", nu kun je uit 5 modi kiezen, ik heb maar Classic gepakt.
pi_197261455
Ik heb nog schandalig veel BLACK (één of andere gratis EOS airdrop). Voorheen werd dat alleen op BigONE verhandeld, en natuurlijk had ik het daar ook op staan en niet op een wallet, en nu verhandelt BigONE het niet meer.

I know - "not your keys, not your coins".

Enfin, ik kan volgens mij met aan 100% grenzende zekerheid aannemen dat ik die allemaal kwijt ben hè? :P
pi_197263511
XRP gaat weer richting de $0,30. Ongelofelijk.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:44:00 #108
68638 Zwansen
pi_197263627
NANO gaat ook hard. :o

Nog steeds geen fractie van wat het ooit was, maar, +240% in de afgelopen 7 dagen. Zonde dat ik die een maand geleden heb weggedaan. :')
pi_197263659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:44 schreef Zwansen het volgende:

Nog steeds geen fractie van wat het ooit was, maar, +240% in de afgelopen 7 dagen. Zonde dat ik die een maand geleden heb weggedaan. :')
Weet je toevallig waarom die nu zo hard gaat?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 12:28:07 #110
18653 crew  D.
pi_197264364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:44 schreef Zwansen het volgende:

Vorige maand een paar gekocht. Zonde dat het er niet meer waren :P
pi_197264378
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Gehrman het volgende:

als een raket!
pi_197264488
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Gehrman het volgende:
Fucking bizar.
pi_197264663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Fucking bizar.
Cryptomarkt is raar, alles pompt random op dit moment.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 12:50:31 #114
18653 crew  D.
pi_197264811
Voor mensen die winst pakken op alts bij x keer winst, kijken jullie naar sat of fiat?
pi_197264955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef D. het volgende:
Voor mensen die winst pakken op alts bij x keer winst, kijken jullie naar sat of fiat?
Ik altijd alts, maar op deze termijnen ga ik me niet lopen stressen op een dagje terwijl het morgen weer allemaal naar de tyfus kan zijn.

In a nutshell.
pi_197267368
quote:
Alts zijn voor mij om sats te stacken, met een handjevol uitzonderingen. De belangrijkste uitzondering in mijn portefeuille is ETH. Maar dan nog vind ik een stijging in sats belangrijker dan een stijging in dollars. Waarom? Omdat ik geloof dat BTC de enige coin is die interessant is als store of value. Interessanter dan fiat dat vrijwel ongelimiteerd wordt bijgedrukt.

Ik word blijer van 10% erbij in sats met 20% eraf in fiat, dan van 20% erbij in fiat maar 10% eraf in sats.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 15:08:38 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197267432
quote:
Ik kijk naar sat, want ik gebruik alts eigenlijk alleen maar met als doel meer BTC te vergaren.

@recursief was mij voor, precies dat dus :) Ik HODL alleen een klein bagje met VeChain, voor de rest BTC = king :)
pi_197269751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Damnnn

quote:
Mijn afwezigheid valt te wijten aan desinteresse, maarja als heel de teringzooi op tilt slaat kruipt het bloed waar het niet gaan kan hè? :P

Heb overigens, in tegenstelling tot waarschijnlijk de meesten hier, ALLES finaal gemist. Niks verdiend, 0 komma 0.
Het was gewoon grappig aangezien je hier een hele lange tijd weg was. Alle BTC verkocht dan? niet echt slim :+

Inmiddels al bijna 2x de 2017 ath :')
pi_197270087
POLL

Voor de Bitcoin hodlers, hebben jullie een gameplay klaar? Elke bearmarket is een periode waarin je hoop dat je rondom de piek had verkocht als je dit niet was gelukt. Dus hopen jullie te kunnen verkopen de komende tijd? Zo ja, op hoeveel? Of verwachten jullie de bearmarket deze keer niet zo heftig als bijv. de vorige en blijven jullie lekker met satjes zitten ipv fiat?
  donderdag 7 januari 2021 @ 17:17:24 #120
68638 Zwansen
pi_197270233
Een argument dat deze stijging doorzet is vaak dat de institutionele beleggers zijn ingestapt. Ik kan me echter ook voorstellen dat als een institutionele belegger 50% rendement pakt ze ook geneigd zijn om te verkopen. Dat is een rendement waar ze normaal tien jaar over doen.

Met andere woorden, ik ben benieuwd of zij met deze stijgingen durven blijven zitten.
pi_197270306
Het is niet de institutionele belegger die 5% per jaar pakt die nu instapt.. De enige die tot nu toe in bitcoin zitten zijn supper bullish en hebben over het algemeen een heel ander risk profiel. Die gaan niet voor de safe 5% p/j maar voor de 100 de %. Denk aan Taylor die voor de volgende honderd jaar stacked.
pi_197270313
Groot gedeelte cashen op 50k. Bearmarket gaat wel komen maar niet zo heftig als 2017. Denk niet dat BTC direct doortrekt naar 100k of meer.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 17:25:00 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197270397
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Meh. Chinezen :')

Wat blijkt? Ik moet wachten op 1440 confirmations van het Aeternity alvorens ik de reeds omgezette BTC van Huobi naar een andere wallet kan transferren :')

Bij 360 confirmations van het Aeternity netwerk kwamen ze pas over (van Binance naar Huobi) en dat duurde bijna 24h.

Klinkt dit logisch voor jullie?
Ondertussen heb ik het precies in de pump van Aeternity kunnen verkopen +49% _O_
4045
onlogisch
pi_197271842

twitter
  donderdag 7 januari 2021 @ 19:09:55 #125
157922 fathank
pi_197272227
Moneyprinter go brr
pi_197272301
$40K
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 19:15:07 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197272317
Bitcoin is dronken
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197272330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Bitcoin is dronken
lichtjes aangeschoten
pi_197272345
nog maar 2,5x voor 100k boys
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 19:16:55 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197272350
Denk dat ik maar eens langzaam mijn winst ga pakken nu ik voorbij de 100% winst ben, beginnend met de inleg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197272388
Wel opvallend dat Coinbase steeds eruit klapt op cruciale momenten. :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 januari 2021 @ 19:21:36 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197272432
50/50 gegaan, we kunnen weer verder naar de maan *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197272482
Ooofff...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 19:24:02 ]
pi_197273228
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat ik maar eens langzaam mijn winst ga pakken nu ik voorbij de 100% winst ben, beginnend met de inleg.
Ja ik zit ook steeds te twijfelen om mijn inleg er uit te halen. Maar dan halveer ik wat ik nu heb en dan groeit t ook minder hard.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 19:59:30 #135
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197273260
4045
onlogisch
  Eindredactie Games donderdag 7 januari 2021 @ 20:00:00 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_197273279
Binance op zijn gat. Kraken op zijn gat.

Heerlijk. 2017 all over again
pi_197273823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:19 schreef n__n het volgende:
Wel opvallend dat Coinbase steeds eruit klapt op cruciale momenten. :')
Doet het wel, niet, wel, niet.

Aangezien ik hier nieuw in ben: is dit nou 'normaal'? :{
  Eindredactie Games donderdag 7 januari 2021 @ 20:43:40 #138
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_197274433
Ja
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:52:54 #139
157922 fathank
pi_197274622
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:18 schreef n__n het volgende:

[..]

Komt geregeld voor _O-
pi_197274720
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Komt geregeld voor _O-
Kon net op een cruciaal moment helemaal niets doen, alhoewel de werking intussen is hersteld. Maar wel erg verdacht, dat het op heel specifieke momenten voorkomt. Dit is echt een forse inbreuk op mijn vertrouwen in deze service.
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:27 #141
157922 fathank
pi_197275172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:58 schreef n__n het volgende:

[..]

Kon net op een cruciaal moment helemaal niets doen, alhoewel de werking intussen is hersteld. Maar wel erg verdacht, dat het op heel specifieke momenten voorkomt. Dit is echt een forse inbreuk op mijn vertrouwen in deze service.
*Unscheduled maintenance

Wen er maar aan op dat soort momenten.
pi_197275688
quote:
Gaat ook hard, alweer 2,5B in 10 dagen. Alles backed natuurlijk door Paolo's privé bank. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 07-01-2021 21:51:35 ]
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:20 #143
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197275873
2 weken geleden 40% uitgecashed.

2 weken later zit ik alweer op 95% van de portfolio waarde voor uitcashen :D

Genot
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:56:46 #144
68638 Zwansen
pi_197275975
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:53 schreef Maikuuul het volgende:
2 weken geleden 40% uitgecashed.

2 weken later zit ik alweer op 95% van de portfolio waarde voor uitcashen :D

Genot
Verge of nu vooral gewoon BTC?

Ik zag dat Verge ook lekker ging vandaag.
pi_197276071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:52 schreef Piva het volgende:

[..]

Damnnn
[..]

Het was gewoon grappig aangezien je hier een hele lange tijd weg was. Alle BTC verkocht dan? niet echt slim :+

Inmiddels al bijna 2x de 2017 ath :')
I know, fucking achterlijk. Zie ook niet echt een <20k dip aankomen ofzo.

Ik denk dat ik gewoon maar elke dag de FOMO calculator bezoek en keihard ga janken over de megajacht die ik niet heb.
  donderdag 7 januari 2021 @ 22:00:13 #146
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197276090
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Verge of nu vooral gewoon BTC?

Ik zag dat Verge ook lekker ging vandaag.
75% btc 15% Verge en wat andere altcoins.

Verge is x2 gegaan afgelopen paar dagen :9

Wat is coinmarketcap toch kut geworden zeg na die update
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197276596

Fomo incoming
pi_197276992
Heeft iemand hier tips qua strategieën oid? Ik heb me een beetje ingelezen, maar dat dollar cost averaging is denk ik niet helemaal hoe ik het wil doen. Mijn hoofd overstroomt nu al van alle keuzes die er zijn. :')

Oh en ik ben extreem gevoelig voor FOMO.
pi_197277017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:18 schreef n__n het volgende:

[..]

Is al 3 jaar zo. Crash down, mega pump down.

Misschien hebben ze ook een sponsor actie nodig voor nieuwe servers net als FOK, want die honderden miljoenen die ze binnen harken is niet genoeg. _O-
pi_197277112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:30 schreef n__n het volgende:
Heeft iemand hier tips qua strategieën oid? Ik heb me een beetje ingelezen, maar dat dollar cost averaging is denk ik niet helemaal hoe ik het wil doen. Mijn hoofd overstroomt nu al van alle keuzes die er zijn. :')

Oh en ik ben extreem gevoelig voor FOMO.
blijf bij bitcoin en stop er elke week een beetje in, desnoods in het begin wat meer
pi_197277121
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is al 3 jaar zo. Crash down, Mega pump down.

Misschien hebben ze ook een sponsor actie nodig voor nieuwe servers net als FOK, want die honderden miljoenen die ze binnen halen is niet genoeg. _O-
Ja dit moet toch wel beter kunnen? Op FOK! ben ik het wel gewend dat het elke nacht plat gaat, maar daar is gelukkig geen geld mee gemoeid. :')
pi_197277298
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]

blijf bij bitcoin en stop er elke week een beetje in, desnoods in het begin wat meer
Ik probeer het ook een beetje te spreiden over Ethereum en Litecoin, daarbij vind ik het wel leuk om wat lage bedragen in te zetten op altcoins.
pi_197277341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef n__n het volgende:

[..]

Ik probeer het ook een beetje te spreiden over Ethereum en Litecoin, daarbij vind ik het wel leuk om wat lage bedragen in te zetten op altcoins.
waarom spreid je?

als je risico wil vermijden (dat is meestal je doel met spreiden) zou ik lekker bij de basis blijven :)

alts zijn nog risicovoller dan bitcoin zelf

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 22:41:29 ]
pi_197277410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:39 schreef n__n het volgende:

[..]

Kan je leuke winst mee maken. Ik heb m'n bitcoin omgezet in een andere bitcoin. Van 0,1 bitcoin naar 10 bitcoin _O_
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197277971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:08 schreef dimmak het volgende:
[poll=1327]

Voor de Bitcoin hodlers, hebben jullie een gameplay klaar? Elke bearmarket is een periode waarin je hoop dat je rondom de piek had verkocht als je dit niet was gelukt. Dus hopen jullie te kunnen verkopen de komende tijd? Zo ja, op hoeveel? Of verwachten jullie de bearmarket deze keer niet zo heftig als bijv. de vorige en blijven jullie lekker met satjes zitten ipv fiat?
Frappante uitkomst. Iedereen kan wel zeggen dat ze nooit zullen uitcashen, maar volgens mij casht vrijwel elke particulier te vroeg uit. Extreem voorbeeld, maar zou iemand $300 miljoen pakken, of #hodl'en tot de dood? Het eerste lijkt me waarschijnlijker.

Ik geloof voor geen seconde dat wanneer emotie meespeelt, men een slimme keus kan maken.
pi_197278015
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:08 schreef dimmak het volgende:
[poll=1327]

je weet wat hodlers betekent?
pi_197278085
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:17 schreef Zwansen het volgende:
Een argument dat deze stijging doorzet is vaak dat de institutionele beleggers zijn ingestapt. Ik kan me echter ook voorstellen dat als een institutionele belegger 50% rendement pakt ze ook geneigd zijn om te verkopen. Dat is een rendement waar ze normaal tien jaar over doen.

Met andere woorden, ik ben benieuwd of zij met deze stijgingen durven blijven zitten.
Waarom dan?

Een insitutionele belegger handelt naar een bedrijfsmodel, zodra deze uitcasht is er geen bedrijf meer. Tussentijds steeds een deel uitcashen? Natuurlijk, maar ik denk niet dat dit ooit om een substantieel percentage zal gaan. Waarom zou je immers? Je bent je bedrijf dan simpelweg aan het ruïneren.
pi_197278486
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 22:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kan je leuke winst mee maken. Ik heb m'n bitcoin omgezet in een andere bitcoin. Van 0,1 bitcoin naar 10 bitcoin _O_
Als je tips hebt hoor ik het graag :D
pi_197278527
Als
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Als je eeuwig een hodler bent is het een bodemloze put. ;(
Vakman pur sang
pi_197278587
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Als
[..]

Als je eeuwig een hodler bent is het een bodemloze put. ;(
hoezo?

bij blijven in euro's met je koopkracht is pas een bodemloze put :D

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 23:39:44 ]
pi_197278594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:30 schreef n__n het volgende:

[..]

Als je tips hebt hoor ik het graag :D
tja dan zou ik maar XRP kopeh!! echt geweldig product jonge, azië de markt pakken daar jaaa
pi_197278656
pff wat een kracht van bitcoin man

hij blijft maar gaan
pi_197278744
Heeft iemand een idee waarop de 35% stijging van XRP in de afgelopen 24 uur gebaseerd is? Is er nieuws naar buiten gekomen (volg het zelf niet zo)?
pi_197278769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:51 schreef Mister1984 het volgende:
Heeft iemand een idee waarop de 35% stijging van XRP in de afgelopen 24 uur gebaseerd is? Is er nieuws naar buiten gekomen (volg het zelf niet zo)?
jup, xrp the standaard
pi_197278914
quote:
Hele markt pumpt, Dogecoin +100%, XLM +120%, NANO zelfs +350%, XRP heeft nog niet echt gepumpt en heeft alleen de 50% dump van ruim twee weken geleden ietsje goedgemaakt. Facemelting pump van XRP begint zodra het boven 78 cent sluit.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_197278916
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:53 schreef aTypisch het volgende:

[..]

jup, xrp the standaard
:') _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 00:28:30 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197279132
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:58 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja ik zit ook steeds te twijfelen om mijn inleg er uit te halen. Maar dan halveer ik wat ik nu heb en dan groeit t ook minder hard.
Als het weer naar beneden dendert, heb je er helemaal niks aan :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 00:30:09 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197279150
Heb ik nou exact op de top verkocht? _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197279179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:05 schreef alilami het volgende:

[..]

Hele markt pumpt, Dogecoin +100%, XLM +120%, NANO zelfs +350%, XRP heeft nog niet echt gepumpt en heeft alleen de 50% dump van ruim twee weken geleden ietsje goedgemaakt. Facemelting pump van XRP begint zodra het boven 78 cent sluit.
Ja maar het is iets te simpel om te zeggen dat XRP gewoon meegaat met de andere altcoins. Er heeft zich nogal wat afgespeeld rondom XRP zoals we weten. Daar zitten niet zoveel mensen meer in. Of denk je dat de stijging vooral komt door mensen die random altcoins kopen en niet eens af weten van wat er de afgelopen weken rondom XRP is gebeurd?
pi_197279266
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:34 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Ja maar het is iets te simpel om te zeggen dat XRP gewoon meegaat met de andere altcoins. Er heeft zich nogal wat afgespeeld rondom XRP zoals we weten. Daar zitten niet zoveel mensen meer in. Of denk je dat de stijging vooral komt door mensen die random altcoins kopen en niet eens af weten van wat er de afgelopen weken rondom XRP is gebeurd?
Er zitten heel veel mensen in XRP, het is een van de grootste crypto-communities.

Veel traders traden het: "XRP is one of the most liquid (top 3-5) digital assets globally, and 95% is traded outside the US."

En het kan ook door noobs komen die het nieuws niet volgen en zien dat het een top 5 coin is.

Als BTC niet crasht, dan gaat XRP weer naar 50 cent en hoger. Zolang XRP 600-1000 sats vasthoudt, en BTC stijgt verder, dan wordt XRP vanzelf meer waard.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_197279274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:48 schreef alilami het volgende:

[..]

Er zitten heel veel mensen in XRP, het is een van de grootste crypto-communities.

Veel traders traden het: "XRP is one of the most liquid (top 3-5) digital assets globally, and 95% is traded outside the US."

En het kan ook door noobs komen die het nieuws niet volgen en zien dat het een top 5 coin is.

Als BTC niet crasht, dan gaat XRP weer naar 50 cent en hoger. Zolang XRP 600-1000 sats vasthoudt, en BTC stijgt verder, dan wordt XRP vanzelf meer waard.
Oke, nou ik hoop met je mee. Ik heb voor 5K aan XRP gekocht in 2019 en ben een van de niet panikeerders en hou ze gewoon vast.
pi_197279287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:49 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Oke, nou ik hoop met je mee. Ik heb voor 5K aan XRP gekocht in 2019 en ben een van de niet panikeerders en hou ze gewoon vast.
Veel van de weak hands zijn eruit gestapt, dus dit is ook goed voor de prijs, als niemand meer wil verkopen, dan dienen kopers meer te bieden en gaat XRP omhoog.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 01:18:00 #173
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197279387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:52 schreef alilami het volgende:

[..]

Veel van de weak hands zijn eruit gestapt, dus dit is ook goed voor de prijs, als niemand meer wil verkopen, dan dienen kopers meer te bieden en gaat XRP omhoog.
Dit heb ik me ook laten wijsmaken in menig telegram groep. Weak hands out!! Whales out!! Time for pump!! Met vervolgens een langzaam doodbloedende coin.
pi_197279393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:52 schreef alilami het volgende:

[..]

_O-
genieten
  vrijdag 8 januari 2021 @ 01:22:03 #175
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197279400
Ik moet steeds denken aan zo'n gast op /biz die met een gigantisch hooghartig en misselijk toontje iedereen die dacht dat bitcoin ooit boven de 10k zou komen de maat nam. Sowieso al die mensen die met 120% zekerheid allerlei claims maken die nooit kloppen.

Maar dat is meer mijn ding, mag je meteen vergeten.
pi_197279455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:18 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dit heb ik me ook laten wijsmaken in menig telegram groep. Weak hands out!! Whales out!! Time for pump!! Met vervolgens een langzaam doodbloedende coin.
Oh, welke coins waren dat dan. XRP is al sinds 2013 een van de top-shitcoins.

https://coinmarketcap.com/historical/20130804/
  vrijdag 8 januari 2021 @ 07:34:59 #177
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197280288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 01:22 schreef Quotidien het volgende:
Ik moet steeds denken aan zo'n gast op /biz die met een gigantisch hooghartig en misselijk toontje iedereen die dacht dat bitcoin ooit boven de 10k zou komen de maat nam. Sowieso al die mensen die met 120% zekerheid allerlei claims maken die nooit kloppen.

Maar dat is meer mijn ding, mag je meteen vergeten.
Is toch genieten dat soort sneue figuren.

Nu zijn ze zeker helemaal verzuurd O+
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197280539
Ik dacht zal ook weer eens kijken, had in december 2017 gekocht :') niet meer gekeken sindsdien het allemaal verdampt was, maar dat is inmiddels verdubbeld.
pi_197280670
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ik heb ook op nooit gestemd. Ik denk sowieso dat de volgende bearmarket niet zo ver zal dippen omdat het grote geld nog wel even blijft zitten. Maar was gewoon benieuwd of mensen er anders over denken.
pi_197280707
quote:
Random pumps, beetje afwisselen per coin. Whales-style
pi_197280850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 07:34 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Is toch genieten dat soort sneue figuren.

Nu zijn ze zeker helemaal verzuurd O+
twitter

Deze is ook mooi. Je hoort hem steeds bozer worden (vanaf 4:25).

"Er zit ook niks onder!!"

Money printer go brrrrrrrrrrrrrrr
pi_197280888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 08:59 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dit is altijd al zo geweest met die lui van banken, steken sowieso nooit hun hand in eigen boezem
pi_197280891
quote:

[..]

[ twitter ]

Oh wauw. Dit is echt niet best.
pi_197280920
Echt een fluitketel die Wim

@onlogisch
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:11:19 #185
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197280948
quote:

[..]

[ twitter ]

@aTypisch @aTypisch @aTypisch

4045
onlogisch
pi_197281021
quote:

[..]

[ twitter ]

genohooot
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:36:30 #187
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197281276
Even jullie glazenbol. Is dit het begin van de bullrun of kunnen we stellen dat het elk moment weer kan instorten?
pi_197281286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:36 schreef Apekoek het volgende:
Even jullie glazenbol. Is dit het begin van de bullrun of kunnen we stellen dat het elk moment weer kan instorten?
ja
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:47 #189
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197281356
quote:
Als je 2017 erover heen legt zie je veel overeenkomsten. Na 8 januari stortte het echter als een kaartenhuis in.
4045
onlogisch
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:44:52 #190
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197281390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:42 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Als je 2017 erover heen legt zie je veel overeenkomsten. Na 8 januari stortte het echter als een kaartenhuis in.
Als ik de logaritmische schaal van de marketcap er naast leg (2017), dan zouden we nog op weg zijn naar de piek...
pi_197281476
quote:

[..]

8 januari 2018 storte de boel idd in. De bullrun begon echter ergens begin 2017.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:54:39 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197281506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

8 januari 2018 storte de boel idd in. De bullrun begon echter ergens begin 2017.
De bubbel begon nu ergens in de lente. Net als in 2017 een verdubbeling in december. Er is echter minder mediagekte dan toen, wat toch weer positief is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197281536
quote:

[..]

Na 8 januari 2018. Tussen twee halvings zit ruwweg 4 jaar. De halving die aan de run van 2017 vooraf ging was op 9 juli 2016. De laatste halving was 3 jaar en 10 maanden later, op 9 mei 2020. Als de cycles de halving volgen zou je nu ergens op de plek van begin maart 2017 moeten zitten. Disclaimer: dit is geen advies.
pi_197281558

https://twitter.com/CoinMarketCap/status/1330219902641332225

Deze is van november. Dit is uiteraard geen garantie, maar laat zien hoe ver we eigenlijk zitten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:13 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197281559
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:57 schreef recursief het volgende:

[..]

Na 8 januari 2018. Tussen twee halvings zit ruwweg 4 jaar. De halving die aan de run van 2017 vooraf ging was op 9 juli 2016. De laatste halving was 3 jaar en 10 maanden later, op 9 mei 2020. Als de cycles de halving volgen zou je nu ergens op de plek van begin maart 2017 moeten zitten. Disclaimer: dit is geen advies.
Leg nu de verdubbelingen in waarde eens naast elkaar ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 09:59:46 #196
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197281563
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De bubbel begon nu ergens in de lente. Net als in 2017 een verdubbeling in december. Er is echter minder mediagekte dan toen, wat toch weer positief is.
Ergens in maart ja. Als je kijkt dat BTC toen rond de $1200 waard was en er destijds op 24 mei het dubbele waard was, dan gaat het nu een stuk sneller :P
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:00:34 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197281574
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ergens in maart ja. Als je kijkt dat BTC toen rond de $1200 waard was en er destijds op 24 mei het dubbele waard was, dan gaat het nu een stuk harder :P
En die waarde hoefde ik niet te weten :'(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197281609
Veel hype en controversie weer, dus ik wacht deze run liever af. Daarna weer een paar jaar tijd om bags verder aan te vullen.
pi_197281611
Deze grafiek suggereert dat iedere cycle langer duurt dan de vorige en een geleidelijkere stijging laat zien:

Komt uit dit artikel uit augustus 2020: https://cointelegraph.com(...)to-finally-break-20k
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:34 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197281650
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:03 schreef recursief het volgende:
Deze grafiek suggereert dat iedere cycle langer duurt dan de vorige en een geleidelijkere stijging laat zien:

[ afbeelding ]

Komt uit dit artikel uit augustus 2020: https://cointelegraph.com(...)to-finally-break-20k
20k -> 40k zit er niet in, terwijl dat wel een trendbreuk laat zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:43 #201
68638 Zwansen
pi_197281705
Mensen proberen historische (ogenschijnlijke) correlaties als causale verbanden te zien en op basis daarvan te voorspellen. Lijkt me volledig onmogelijk, vooral omdat er enorm veel externe factoren een grote rol spelen. Veel groter dan bij normale aandelen.
pi_197281811
quote:

echt een boomer (lol)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:31:13 #203
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197282002
quote:

[..]

[ twitter ]

Niet dat ik in bitcoin geloof als gewoon geld. Maar geld dat van de bank komt is ook maar op vertrouwen tussen mensen en afspraken die er zijn gemaakt. Eigenlijk kan elke tool gebruikt worden als iets dat een waarde vertegenwoordigt, zo lang je er maar afspraken over hebt en mensen daar in geloven.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 10:37:33 #204
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197282095
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:31 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Niet dat ik in bitcoin geloof als gewoon geld. Maar geld dat van de bank komt is ook maar op vertrouwen tussen mensen en afspraken die er zijn gemaakt. Eigenlijk kan elke tool gebruikt worden als iets dat een waarde vertegenwoordigt, zo lang je er maar afspraken over hebt en mensen daar in geloven.
Dus dat. Als morgen niemand meer een neuk om goud geeft raak je het aan de straatstenen niet meer kwijt.
4045
onlogisch
pi_197282161
quote:

[..]

Door de eeuwen heen is goud een hele goede standaard gebleken (ergens in 1200 was er al een Chinese dynastie die papiergeld had gekoppeld aan goud). Het ging elke keer mis als ze vanaf die goud standaard afweken. Dat hebben we met ons eigen geld tijdens de eerste wereldoorlog gedaan en vervolgens weer in 1971 in Bretton Woods. We zullen weer terug moeten naar een standaard en dat kan alleen met hard geld. Goud was de enige, maar heeft er met Bitcoin een hardere (hard cap op 21 miljoen) broeder bij gekregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 08-01-2021 10:52:44 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:03:22 #206
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_197282372
Wat gebeurt er als je je Binance kaart/Slate/Swipe kaart kwijtraakt?

Zit er een pin code op? Kan je hem laten blokkeren of heeft iemand dan toegang toe al je crypto?

Ik vraag dit voor een vriend.
pi_197282682
quote:

[..]

Niet dat ik in bitcoin geloof als gewoon geld.
Maar geld dat van de bank komt is ook maar op vertrouwen tussen mensen en afspraken die er zijn gemaakt. Eigenlijk kan elke tool gebruikt worden als iets dat een waarde vertegenwoordigt, zo lang je er maar afspraken over hebt en mensen daar in geloven.
Why not? Ik ga vanavond een potje pokeren, degene die het regelt ontvangt van iedereen de inleg via Lightning. Aan het einde van de avond betaalt hij dat weer uit aan de winnaars.

Werkt prima, als geld.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 11:28:02 ]
pi_197282710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dus dat. Als morgen niemand meer een neuk om goud geeft raak je het aan de straatstenen niet meer kwijt.
luister the michael saylor series van the 'what is money' podcast effe in een weekje of 2 af

dan legt ie goed uit waarom goud aan vervanging toe is :)

Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 11:29:45 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197282756
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]

luister the michael saylor series van the 'what is money' podcast effe in een weekje of 2 af

Het gaat niet zozeer om vervangen. Het gaat louter om het feit dat we met zijn alle een bepaalde waarde toekennen aan goud, zoals we dat met Bitcoin ook doen. Waarom zoeken we ons heil in goud? Omdat we geen vertrouwen hebben in ons geldsysteem. Waarom zoeken we ons heil in Bitcoin? Omdat we geen vertrouwen hebben in ons geldsysteem. Als we over 5/50/500/5000 jaar uitgekeken zijn op bitcoin komt er weer iets anders voor in de plaats waar we ons heil in zoeken.

Ik was er vd week al aan begonnen. Ik zet 'm straks nog even op.
4045
onlogisch
pi_197283287
quote:

[..]

[ twitter ]

Zo! Die durft!
pi_197283469
quote:

[..]

[ twitter ]

lol, 2013 wil z'n argumenten terug!

pi_197283483
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]

covid op de blockchain _O_
bohhh
Aretaeio Hospital: Introduces Pfizer-BioNtech COVID-19 Digital Vaccination Certificate Platform
January 8, 2021/in News

quote:
The mobile app uses Vechain 's platform which is based on public blockchain security technology.
(lol)

https://www.aretaeio.com/(...)ertificate-platform/

@aTypisch

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 12:15:38 ]
pi_197283489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om vervangen. Het gaat louter om het feit dat we met zijn alle een bepaalde waarde toekennen aan goud, zoals we dat met Bitcoin ook doen. Waarom zoeken we ons heil in goud? Omdat we geen vertrouwen hebben in ons geldsysteem. Waarom zoeken we ons heil in Bitcoin? Omdat we geen vertrouwen hebben in ons geldsysteem. Als we over 5/50/500/5000 jaar uitgekeken zijn op bitcoin komt er weer iets anders voor in de plaats waar we ons heil in zoeken.

Ik was er vd week al aan begonnen. Ik zet 'm straks nog even op.
Goud omdat het schaars is, makkelijk kunt bewaren en niet is na te maken.
pi_197283541
BTC gaat keihard, of was USD eigenlijk geen drol meer waard. :X
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 12:19:33 #215
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197283550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:19 schreef Jed1Gam het volgende:
En wat nou #altseason? Haha, #altseason :')
4045
onlogisch
pi_197283625
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:19 schreef Jed1Gam het volgende:
pi_197283639
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En wat nou #altseason? Haha, #altseason :')
Ligt er aan wanneer en in welke coins je bent ingestapt. Sommige coins staan wel maximaal hoger dan een jaar terug. Ja als je er BTC voor terug wil hebben staat het wel laag, maar laten we wel wezen daar zijn we als collectieve gieren ook niet in geïnteresseerd, enkel fiat waarde. Ik ga toch maar die oude wallet met 0,1BTC uit de kast halen nu het zo`n gekkenhuis is geworden. :7

BTC je kan er eigenlijk niks mee; sloom, hoge transactiekosten, verouderd, energie-slurpend. Enige waar het goed voor is op dit moment is als tegenpool voor USD.

Maar van goud heb ik zelf ook nooit gesnapt waarom mensen in deze tijd daar nog zoveel waarde aan toekennen, glimmende steentjes :') .

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 08-01-2021 12:30:38 ]
pi_197284163
De piek wordt ook in stand gehouden door de exchanges.
Die hebben een API dat als er X % meer uitgekeerd moet worden dan er binnenkomst dan gooien ze de website op maintenance.

Dus heb je nu ferme winst zou ik aanraden om gedeeltes op rustige momenten in te wisselen voor Euro’s.
Vakman pur sang
pi_197284273
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Die hebben een API dat als er X % meer uitgekeerd moet worden dan er binnenkomst dan gooien ze de website op maintenance.
Daar geloof ik niks van.
pi_197284471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:14 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Aretaeio Hospital: Introduces Pfizer-BioNtech COVID-19 Digital Vaccination Certificate Platform
January 8, 2021/in News
[..]

(lol)

https://www.aretaeio.com/(...)ertificate-platform/

@:atypisch
jaaaa genot
pi_197284487
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:15 schreef dimmak het volgende:

[..]

Goud omdat het schaars is, makkelijk kunt bewaren en niet is na te maken.
het is juist niet zo makkelijk te bewaren

veel grote partijen moeten (dure) banken of andere instanties inschakelen om het voor ze te doen

Venezuela vroeg om hun goud bij de centrale bank in Londen, maar kregen een nee als antwoord. _O-

Niet voor niets gebruikt Venezuela al op kleine schaal bitcoin om te handelen met Turkije en Iran :)
pi_197284498
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

Dus heb je nu ferme winst zou ik aanraden om gedeeltes op rustige momenten in te wisselen voor Euro’s.
tuurlijk joh

lekker advies, de best presterende asset deze eeuw shorten :D
pi_197284575
quote:
We zijn net de middellijn gepasseerd, de top van de bullrun wordt pas bereikt als 100K of hoger (als het langer duurt) wordt aangetikt. De vorige bullrun was er na de middellijn een correctie van 40% en daarna weer omhoog, maar of we nu ook zulke grote correcties krijgen is nog de vraag.

pi_197284595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:40 schreef alilami het volgende:

[..]

We zijn net de middellijn gepasseerd, de top van de bullrun wordt pas bereikt als 100K of hoger (als het langer duurt) wordt aangetikt. De vorige bullrun was er na de middellijn een correctie van 40% en daarna weer omhoog, maar of we nu ook zulke grote correcties krijgen is nog de vraag.

[ afbeelding ]
chart fluisteraars :')
pi_197284677
quote:
Instorten zie ik niet meer gebeuren zoals in 2017. Grote investeerders zijn ingestapt en die slaan hun coins voor lange tijd op. Het is dus niet de retail zoals in 2017 die koopt.Zij zien het als een hedge tegen een instortende dollar. Bij de oude generatie is dat goud, zilver, onroerend goed.
Bovendien word de bitcoin steeds meer geaccepteerd en hoort erbij net zoals aandelen.

Je krijgt wel met correcties te maken. Maar een hodler maakt zich daar totaal niet druk om. Die koopt dan wat bij.
Correcties van 20% tot 30% zijn dus vrij normaal.

Dat is mijn persoonlijke gedachte.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:50:32 #226
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_197284733
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]

chart fluisteraars :')
Tja het blijft speculeren, maar historische gegevens laten wel een patroon zien.

Verder mijn eigen (half bakken) analyse is als volgt, ATH’s na een bullrun zijn ongeveer zo gegaan:

- van 1 euro naar 30 euro was grofweg factor 30
- van 30 euro naar 1200 euro was grofweg factor 40
- van 1200 euro naar 20000 euro was grofweg factor 17

Dan voelt het niet ondenkbaar dat we minimaal factor 10 gaan sinds de laatste bullrun ATH. Maar begrijpen doe ik het niet.
pi_197284824
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]

het is juist niet zo makkelijk te bewaren

veel grote partijen moeten (dure) banken of andere instanties inschakelen om het voor ze te doen

Venezuela vroeg om hun goud bij de centrale bank in Londen, maar kregen een nee als antwoord. _O-

Niet voor niets gebruikt Venezuela al op kleine schaal bitcoin om te handelen met Turkije en Iran :)
Gaat niet om nu maat. Omdat ze goud vroeger beter op konden slaan en langer bewaren als dieren, fruit of andere grondstoffen heeft goud die strijd gewonnen. Nu gaat het allemaal stukken moeilijk idd sinds ze goud aan banden hebben gelegd vanwege het geld printen.

Kortom, goud is al die tijd de enige geweest met die eigenschappen. Bitcoin doet het op vrijwel alle vlakken beter, maar heeft wel andere attack factors.

[ Bericht 3% gewijzigd door dimmak op 08-01-2021 14:03:41 ]
pi_197284873
Vincent Boyapati heeft een aantal artikelen geschreven over geld en de rol van Bitcoin.

Maar uiteraard is de Bitcoin Standaard nog betere literatuur over de geschiedenis van geld en de rol die Bitcoin hier in kan beteken. Soms zoekt de schrijver het randje op, maar dit was voor mij wel een grote eyeopener wat betreft goud, fiat geld en onze economie.

quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Maar voor wie liever niet leest kan Saylor het ook goed uitleggen zoals hierboven.
pi_197284965
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:50 schreef Apekoek het volgende:

Dan voelt het niet ondenkbaar dat we minimaal factor 10 gaan sinds de laatste bullrun ATH. Maar begrijpen doe ik het niet.
pi_197285092
pi_197285404
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Fucking 4 jaar verder en nog niets geleerd.

De tering :')
pi_197285440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:33 schreef Piva het volgende:

[..]

Fucking 4 jaar verder en nog niets geleerd.

De tering :')
je hebt perma bulls en perma noobs
pi_197285949
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]

je hebt perma bulls en perma noobs
Het blijft mij verbazen hoe deze space qua IQ het vooral de lage en super hoge aantrekt.
pi_197286028
quote:

[..]

[ twitter ]

"Op het verkeerde moment ingestapt"

Als je werelds slechtse timer was en op $20k had gekocht 3 jaar geleden had je nu alsnog je geld verdubbeld. Zo'n miljoen keer hoger rendement dan op je rabobank spaar rekening :+

Ik vraag me af wat er in die vent zijn hoofd om gaat bij het zien van zolderkamer autisten en tech ceos (Jack, Elon, Michael) die zijn werk beter begrijpen dan dat hij het zelf doet. Het zal een gevalletje zijn van "paid to not understand" zijn, maar toch het moet steken op een gegeven moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 15:04:39 ]
pi_197286300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:35 schreef dimmak het volgende:
Deze brief aan shareholders van Stone Ridge geschreven door CEO Ross Stevens is wel bullish hoor. Flinke lap tekst, maar zeker de moeite waard!
https://anchor.fm/thecryp(...)-Ross-Stevens-eol4m1

Inmiddels ook in podcast versie van Swan _O_
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:35:20 #236
68638 Zwansen
pi_197286735
Besmettingen omlaag, bitcoin omhoog. *O*
pi_197286853
Kennen jullie een goed boek met alle feiten over bitcoin? Dan schaf ik die aan want word gek door al die meningen van iedereen :P
pi_197286864
Heb verkocht en natuurlijk heb ik spijt lol. Ik geloof ook niet dat er een enorme crash zal komen (onder 15000 euro ongeveer) door al die bedrijven en miljonairs die zijn ingestapt.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:23 #239
18653 crew  D.
pi_197287037
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:40 schreef Medusa666 het volgende:
Kennen jullie een goed boek met alle feiten over bitcoin? Dan schaf ik die aan want word gek door al die meningen van iedereen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:02 schreef dimmak het volgende:

Maar uiteraard is de Bitcoin Standaard nog betere literatuur over de geschiedenis van geld en de rol die Bitcoin hier in kan beteken. Soms zoekt de schrijver het randje op, maar dit was voor mij wel een grote eyeopener wat betreft goud, fiat geld en onze economie.
[..]
.
heb deze afgelopen week ‘gelezen’. Vond het erg interessant :Y
pi_197287185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:48 schreef D. het volgende:

[..]

[..]

heb deze afgelopen week ‘gelezen’. Vond het erg interessant :Y
Ik zie het boek.. en lijkt mij interessant. Maar zou ook fijn zijn als er een boek of iets is met kritiek erover. Ik merk bij bitcoin dat mensen vaak of extreem positief zijn of extreem negatief. Maar thanks, zal er zeker naar kijken ^O^
pi_197287279
quote:
in een boek staan ook vaak meningen of feiten die die mening kunnen onderbouwen :+
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:06:18 #242
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197287429
plukje Polkadots gekocht. Dit weekend ff beter inlezen.

Meer lui hier in DOT?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:07:27 #243
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197287455
quote:
Paar topics terug heb ik een paar goeie podcasts (yt links) gepost. Begin daar.
pi_197287476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:06 schreef One_conundrum het volgende:

Meer lui hier in DOT?
Zeker. Is al groot, gaat huge worden.
pi_197287546
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik zie het boek.. en lijkt mij interessant. Maar zou ook fijn zijn als er een boek of iets is met kritiek erover. Ik merk bij bitcoin dat mensen vaak of extreem positief zijn of extreem negatief. Maar thanks, zal er zeker naar kijken ^O^
Wat voor informatie zoek je precies dan?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:14:12 #246
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197287597
pi_197287642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:12 schreef Piva het volgende:

[..]

Wat voor informatie zoek je precies dan?
Informatie wat objectief is eigenlijk. Die zowel voor en nadelen benoemt van Bitcoin. En het liefst zelf geen opinie erover heeft.
pi_197287651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:07 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Paar topics terug heb ik een paar goeie podcasts (yt links) gepost. Begin daar.
Ik ga eens even kijken
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 16:17:45 #249
18653 crew  D.
pi_197287699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:14 schreef One_conundrum het volgende:

Briljant !

@:Medusa - Hier alle delen ff van luisteren
666 ;)
pi_197288241
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker. Is al groot, gaat huge worden.
met wat?

oh lol, een CONNECT ALL BLOCKCHAINS token?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2021 16:40:53 ]
pi_197288269
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:15 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Informatie wat objectief is eigenlijk. Die zowel voor en nadelen benoemt van Bitcoin. En het liefst zelf geen opinie erover heeft.
Ik denk dat dat heel lastig te vinden is. Aangezien heel veel zaken geen "feiten" zijn.

Neem internet Anno 1994. Iemand kon heel voorspellend schrijven over alle mogelijkheden en waar de wereld heen ging. Maar een feit was dat het nog minstens 10 jaar zou duren voordat hd streaming mogelijk was. Tot die tijd was het dus meer een mening/visie dan een daadwerkelijke feit.

Wat ik juist aanraad om te lezen is de visie gedeeldte over bitcoin. Niet wat het nu als echte mogelijkheid heeft. De visie is wat je 10.000% return geeft. Als je op iets zekers wil investeren kan je beter naar de stockmarket kijken en een zekerheidje tegen 6% return pakken.

Daarnaast is er al eindeloos geschreven over de technologie, cryptografie, attack vectors, mining, energievebruik, monetaire aspect, SoV, p2p transacties.

Zoals hierboven aangegeven is De Bitcoin Standard wel een goed boek om het financiele gedeelde te begrijpen, al heeft de auteur wel een aardige mening omtrend een hoop andere zaken, maar dat doet er niet perse toe.

Één boek die je alles gaat uitleggen op feitelijke basis zal je niet vinden op dit moment.

https://anchor.fm/thecryptoconomy

Dit is waarschijnlijk de beste source met over 400 ingesproken stukken, van de whitepaper tot aan elke andere aspect van bitcoin.
pi_197288599
quote:

Meer lui hier in DOT?
Ja, buiten bitcoin is DOT de enige altcoin die ik heb en daar zal het ook bij blijven.
pi_197289826
quote:

Meer lui hier in DOT?
Wel perfect getimed na die bullrun.
>:)
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 18:12:43 #254
42184 crew  DaMart
pi_197290500
quote:

Meer lui hier in DOT?
Ik heb er van de week ook wat van gekocht. Had beter even kunnen wachten, denk ik :+.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:24:22 #255
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_197290751
Haha ik moest lachen:

twitter
pi_197292562
quote:

Meer lui hier in DOT?
Goed project. Polkadot kan zo'n beetje alles wat ETH 2.0 gaat doen minus de smart contracts.
pi_197293011
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Goed project. Polkadot kan zo'n beetje alles wat ETH 2.0 gaat doen minus de smart contracts.
ETH 2.0 is toch Vechain?
Vakman pur sang
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:14:47 #258
157922 fathank
pi_197293253
Lol eth2.0

Spreek je in 2028 wel weer

Zelfs centric zou dat nog eerder af hebben
pi_197293343
Ik had bansheeboy wel weer terug verwacht eigenlijk
pi_197293373
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:18 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik had bansheeboy wel weer terug verwacht eigenlijk
Glimmende dukaten op je borst
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197293404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Classic.
pi_197293427
Zitten er nog mensen in DeFi en, if so, welke/waarom?
pi_197293937
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:14 schreef fathank het volgende:
Lol eth2.0

Spreek je in 2028 wel weer

Zelfs centric zou dat nog eerder af hebben
|:)
pi_197296071
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Legend
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:20:37 #265
68638 Zwansen
pi_197296729
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:24 schreef Plots het volgende:
Haha ik moest lachen:

[ twitter ]
_O-

Herkenbaar :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 22:40:25 #267
416575 crew  Evenstar
pi_197297354
quote:
Ik vind dit alleen maar goed nieuws, eerst even BTC verder laten knallen :D Heb wel alvast een heeeeel klein beetje richting ETH geschoven.
pi_197297897
Als er een Alt season komt dan denk ik dat daar maar een paar alts een rol in gaan spelen. Al die honderden/duizenden elkaar kopierende "disruptors" gaan heus niet allemaal knallen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:15:01 #269
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197298190
4045
onlogisch
pi_197299086
Wanneer groen en oranje kruizen is de top bereikt, we zijn er nog lang niet.

pi_197299106
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:09 schreef alilami het volgende:
Wanneer groen en oranje kruizen is de top bereikt, we zijn er nog lang niet.

[ afbeelding ]
Wel superhandig dat jij weet waar de top ligt.
pi_197299170
Wanneer kunnen we een correctie verwachten? De rode lijn kan net als tijdens de vorige bull run een tijdje als resistance dienen, prijs raakt de rode lijn aan = correctie (momenteel bij 48K en de rode lijn stijgt mee, dus rond 50K):
pi_197299357
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:18 schreef alilami het volgende:
Wanneer kunnen we een correctie verwachten?
Dat weet niemand, lijkt me vrij voor de hand liggend.

TA kan waardevol zijn, maar uiteindelijk is het anyone's guess.
pi_197299443
ETH wordt in feb interessant. Voor nu gaat hij stabiel met BTC mee
pi_197302057
Mijn aangekochte schijtcoins zijn ineens 130% gestegen in 1 nacht?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_197302996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:42 schreef ikheetmartijn het volgende:

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 12:17:38 ]
pi_197303915
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je bevestigt hiermee enkel zijn gelijk. Waarde in sats is vrij stabiel en dus stijgt de Dollar waarde mee met BTC.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 12:18:25 ]
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:33:26 #278
18653 crew  D.
pi_197304526
Ik zie op een exchange bij de markets weleens orders staan waarbij het aantal knippert tussen 2 aantallen coins.
Iemand een idee waardoor dat is?

Hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is :P
pi_197304992
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:33 schreef D. het volgende:
Ik zie op een exchange bij de markets weleens orders staan waarbij het aantal knippert tussen 2 aantallen coins.
Iemand een idee waardoor dat is?

Hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is :P
Ik denk dat dat bots zijn.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:03:18 #280
18653 crew  D.
pi_197305029
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bots zijn.
Klopt het principe dat de eerst geplaatste order als eerste gevuld wordt?
Dan plaatst deze order zich dus even achteraan?
pi_197305069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:03 schreef D. het volgende:

[..]

Klopt het principe dat de eerst geplaatste order als eerste gevuld wordt?
Dan plaatst deze order zich dus even achteraan?
Als het gaat om dezelfde prijs: ja
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:07:32 #282
18653 crew  D.
pi_197305107
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:05 schreef recursief het volgende:

[..]

Als het gaat om dezelfde prijs: ja
Ja, zelfde sat :Y

Maar je zou toch zeggen dat je liever vooraan wilt staan, of mis ik iets?
Of zou dat het gevolg zijn, en niet zozeer de bedoeling?
pi_197305278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:07 schreef D. het volgende:

[..]

Ja, zelfde sat :Y

Maar je zou toch zeggen dat je liever vooraan wilt staan, of mis ik iets?
Of zou dat het gevolg zijn, en niet zozeer de bedoeling?
Geen idee. Sommige orders worden geplaatst om te worden uitgevoerd, sommige orders worden alleen geplaatst om tegenorders uit te lokken.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:36:51 #284
18653 crew  D.
pi_197305553
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:16 schreef recursief het volgende:

[..]

Geen idee. Sommige orders worden geplaatst om te worden uitgevoerd, sommige orders worden alleen geplaatst om tegenorders uit te lokken.
Zou niet moeten kunnen :P
pi_197305625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:36 schreef D. het volgende:

[..]

Zou niet moeten kunnen :P
waarom niet? je moet toch orders weg kunnen halen?
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:44 #286
18653 crew  D.
pi_197305706
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]

waarom niet? je moet toch orders weg kunnen halen?
Het klinkt alsof de bots spelletjes spelen om 'de normale trader' dwars te zitten :P
pi_197308555
Tether gaat lekker ^O^ , +700M per dag.
pi_197308678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Tether gaat lekker ^O^ , +700M per dag.
Tether printer go brrrrr
pi_197308817
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:58 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Tether printer go brrrrr

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 09-01-2021 17:21:00 ]
pi_197309032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef D. het volgende:

[..]

Het klinkt alsof de bots spelletjes spelen om 'de normale trader' dwars te zitten :P
Koop gewoon via een market order en geef de marketmaker (die doen dit) een paar cent..

Het scheelt je een hoop tijd en stress. En als je om dat soort bedragen wel/niet koopt moet je afvragen of je het uberhaupt wel wilt hebben.
pi_197309075
TA is nutteloos

Filbfilb hodl my beer

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 17:22:03 ]
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 17:51:50 #292
18653 crew  D.
pi_197309567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:18 schreef Piva het volgende:

[..]

Koop gewoon via een market order en geef de marketmaker (die doen dit) een paar cent..

Het scheelt je een hoop tijd en stress. En als je om dat soort bedragen wel/niet koopt moet je afvragen of je het uberhaupt wel wilt hebben.
Ik schuif gewoon af en toe wat coins heen en weer om een paar sat te pakken :Y
pi_197310078
$BAO is een leuke nieuwe DeFi shitcoin. Donderdag ingestapt, inmiddels +300%.
  Eindredactie Games zaterdag 9 januari 2021 @ 18:34:28 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_197310348
Kennelijk heb ik nog een leuke voorraad btc op Bitfinex staan. Maar deze vraagt 15 euro aan BTC om de boel te versturen. Wat is een goedkopere manier denken jullie? Via XRP?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:45:25 #295
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_197310531
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:34 schreef Oscar. het volgende:
Kennelijk heb ik nog een leuke voorraad btc op Bitfinex staan. Maar deze vraagt 15 euro aan BTC om de boel te versturen. Wat is een goedkopere manier denken jullie? Via XRP?
Dat kan, maar Ripple ligt de laatste tijd een beetje onder vuur en ik gebruik liever geen munten die mij meer risico geven dan nodig, voor transacties.
Ik gebruik zelf vaak Litecoin.
Ga doorrrrrr!
pi_197315055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Dat kan, maar Ripple ligt de laatste tijd een beetje onder vuur en ik gebruik liever geen munten die mij meer risico geven dan nodig, voor transacties.
Ik gebruik zelf vaak Litecoin.
xrp gaat vanaf 20-1 ook van Coinbase af.
Vakman pur sang
pi_197315279
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

xrp gaat vanaf 20-1 ook van Coinbase af.
Handel in XRP wordt tijdelijk stopgezet, pas als SEC de rechtszaak wint dan gaat XRP er helemaal af.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 01:54:43 #298
416575 crew  Evenstar
pi_197317123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Denk niet dat ETH tot februari gaat wachten. Begint al wat beweging in te komen, als die ook door ATH breekt zie ik het wel een zelfde soort beweging als BTC maken. Ben benieuwd. Schuif beetje bij beetje meer naar ETH nu.
pi_197317152
Iemand bekend met Pundi X? Vorige week wat kleingeld ingestopt voor de leuk en omdat ze geen drol kosten, maar die knalt sinds gister ff 200% omhoog.
  zondag 10 januari 2021 @ 08:34:08 #300
157922 fathank
pi_197318268
Nooit van gehoord. Gauw winst pakken en door naar de volgende.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 11:20:29 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197320328
Vol
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties