abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197247544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:03 schreef Maikuuul het volgende:
Waar is rtlnieuws nu? De mensen moeten geinformeerd worden dat deze supercrash slechts 2 dagen stand hield. We zitten inmiddels op een nieuw record
2 dagen? Eerder 2 uur :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 januari 2021 @ 17:36:22 #32
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_197247890
Verge gaat weer goed :7
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_197248272
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 06:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Sowieso geen 2fa via sms gebruiken. Beter gebruik je Google Authenticator of Authy. SMS kan misbruikt worden dmv sim-spoofing.
[..]

Vermogensrendementsheffing lolbroek.
Nee 2 fa SMS gebruik ik absoluut niet. Maar Authenticator is dus op geen enkele manier te hacken via transportation of the SIM?
pi_197248299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:43 schreef dimmak het volgende:

[..]

Alleen de contactgegevens zijn buit gemaakt, met de hardware en software is niks mis. Ik gebruik het ook nog steeds.
[..]

SIM swapping is vooral een Amerikaans dingetje. Maar ik raadt het sowieso af om je 06 nummer te gebruiken voor 2FA. Beter gebruik je Authy zoals al eerder gezegd.
Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:06:26 #35
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197248386
haha alles door het dak terwijl mijn shitcoin niks doet
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197248399
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet... :D
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:09:41 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef Quotidien het volgende:
haha alles door het dak terwijl mijn shitcoin niks doet
Welke heb je?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:09:55 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet... :D
bullrun. Morgen waarschijnlijk alles diep rood.
4045
onlogisch
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:10:12 #39
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197248470
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Welke heb je?
dxsale
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197248505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 18:14:59 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197248575
4045
onlogisch
pi_197248633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:11 schreef Meneerik3 het volgende:

[..]

Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?
Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:42 #44
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197248763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:00 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?
Correct.

Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet :P
pi_197248852
quote:
Ik zie wat je doet. Oke ik hap.

Het is ook niet zozeer of je in het model geloof ja of de nee. Je moet je eigen hier je eigen conclusies aan verbinden. Maar wat ik persoonlijk interessant vind is dat dit model als uitgangspunt heeft dat de prijs wordt bepaald aan de hand van aanbod op de markt. Één van de basisprincipes van Bitcoin. Dus als de schaarste toeneemt (wat al vaststaat) zal de bitcoin ook in prijs toenemen. Alleen kan je jezelf afvragen, dat de op voorhand bepaalde schaarste die in de markt optreedt (na een bepaalde periode (halving)) - niet al in de prijs is ingecalculeerd. Daarbij kunnen er altijd onverwachte situaties optreden die niet zijn te vangen in dit model.

Kortom; ik zeg niet dat de uitkomst van dit model in beton is gegoten. Maar op dit moment is het model vrij valide en klopt het tot op heden. Aan jou om het model op waarde te schatten. Garanties zijn er natuurlijk nooit.
pi_197249299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
Niet echt. Stock to flow is de uitkomst van een zoektocht naar een manier om schaarste te kwantificeren. Door de block halvings zit die schaarste ingebakken in het Bitcoin protocol. Deze maat voor schaarste is gedefinieerd als de ratio van de "stock", de voorraad Bitcoins die voorhanden is en de "flow", de productie/mining, van nieuwe Bitcoins. Het idee is dat schaarste is te zien als een getal dat aangeeft hoe lang het bij de huidige productie duurt om de huidige voorraad te produceren (in het geval van Bitcoin: minen). Hoe langer het duurt, hoe groter de schaarste.

Wat PlanB vervolgens heeft gedaan, is deze maat voor schaarste in de tijd heeft afgezet tegen de historische waarde/koers van Bitcoin. En daar kwam (op logaritmische schaal) een puntenwolk uit die rond een rechte lijn gegroepeerd is. En dat is voor statistici iets dat heel interessant is: het laat zien dat die twee gecorreleerd zijn: S2F als model voor schaarste blijkt enorm goed te correleren met de waarde. Je kan ook door de spreiding van de puntenwolk rondom deze rechte lijn te bekijken, uitrekenen hoe goed die correlatie is, en (ik heb de exacte cijfers niet paraat), die correlatie is buitengewoon hoog. Voor de historische data.

Tot hier zegt S2F alleen iets over de historische data, en niets over de toekomst, en daarom heeft het ook geen voorspellende waarde. Daarbij komt dat correlatie op zich niets zegt: correlatie bewijst immers geen causaal verband.

Daarom is het model verder uitgewerkt en is de covariantie tussen S2F en koers ook uitgerekend. Niet alleen door PlanB, maar ook door anderen. Covariantie is een statistische maat die aangeeft in welke mate twee grootheden samen varieren. Dat kan je opvatten als een maat voor in hoeverre ze met elkaar samenhangen. Naarmate de covariantie hoger is, is het waarschijnlijker dat correlatie gevonden wordt omdat de variabelen echt met elkaar samenhangen. En dat blijkt nu juist het geval bij het S2F model. Alweer met deze disclaimer: voor historische data. En meteen nog maar een disclaimer: er zijn verschillende aannames te doen bij het berekenen van de covariantie, en er is discussie over wanneer een aanname wel of niet geldig is. Over de covariantie in S2F, en hoeveel dat nou echt zegt zit ook niet iedereen op dezelfde lijn.

Kortom: het is een interessant model, maar geen voorspellend model. Daarvoor is het nog onvoldoende gevalideerd. En dat is een beetje de valkuil voor een discussie: als het S2F model consistent blijkt met een prijs van Bitcoin van $288k in oktober van dit jaar, dan wordt dat door veel mensen gehoord als: "S2F voorspelt een koers van $288k in oktober". En dat is niet correct.

Omgekeerd is het wel waar: als de koers van Bitcoin in oktober rond de $288k blijkt te zijn, dan is dat een validatie van het S2F model. Een validatie, dus niet een bewijs dat het klopt. Het is alleen een stukje waarschijnlijker geworden dat S2F aardig overeenkomt met de werkelijkheid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197249432
fuck planb

twitter

deze gast is pas baas _O_

Strikegod
pi_197249528
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Correct.

Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet :P
Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtraken
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:00:34 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197249686
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197249712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen :9
jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijd

woonde je naast magnet denk ik

ipv dat timen van de markt, wat bijna niemand kan
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:05:37 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197249792
quote:
80s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Correct.

Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker. :D
pi_197249799
DCA is inderdaad verstandiger dan af en toe een maandsalaris in BTC omzetten. Dan kan je beter iedere week/maand een beetje investeren. Als de markt te timen was deed iedereen dat wel en dan zou het koopmoment gelijk weer weg zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197249943
quote:

[..]

Deze run is niet echt van de afgelopen 2 dagen, als je wat verder uitzoomt op de charts zie je dat het zo rond 8 oktober gestart is.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Mister1984 het volgende:

[..]

Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtraken
Authy app kun je wel laten meenemen in je backup (op iOS in ieder geval wel). Ben daarom jaren geleden al overgestapt van Google Authenticator naar Authy. :)
pi_197250177
quote:

[..]

alleen bitcoin is schaars, 'crypto' niet
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:28:09 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197250242
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]

jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijd

woonde je naast magnet denk ik

ipv dat timen van de markt, wat bijna niemand kan
Ik krijg maar één keer per maand loon, en ik ga niet op een ATH kopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197250290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

have fun
pi_197250295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ook
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:34:34 #59
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197250393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker. :D
Ja, er is een linkje "Two factor authentication unavailable?", waarna je een behoorlijke lijst moet invullen. Daarna neemt iemand van Kraken contact op en als alles klopt resetten ze je 2FA. Je kan ook een master key instellen, daarmee kan je 2FA ook bypassen. Al met al duurde het bij mij een dag, vind ik best snel :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 januari 2021 @ 19:35:07 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197250412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ook

Ik heb daar gekocht:{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo