Fair enough. NL banken gaan er ook wel achter komen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:34 schreef Mister1984 het volgende:
[..]
Toch beetje bang om zo'n groot bedrag in 1x te laten uitbetalen naar mn bank. Dat er dan allerlei alarmbellen afgaan en het gerapporteerd wordt. Ik woon namelijk niet in NL, waar het gewoon als vermogen wordt gezien. Dat geld stamde namelijk van eerder verkochte bitcoins.
Ik heb in de vorige bullrun flink laten uitbetalen. Dat ging zonder problemen. Pas toen ik het geld ging gebruiken om mijn hypotheek af te lossen moest ik vragen beantwoorden. Dat liep er overigens erop uit dat ik ze eerst wat dingen moest leren, over BTC en alts, dat die niet per se dezelfde koersbewegingen maken, dat er verschillende exchanges en verhandelde coin-pairs zijn etc. De mevrouw met wie ik sprak ging er namelijk vanuit dat je met euro's Bitcoin koopt, en dat je ze dan alleen ooit weer voor euro's kon omwisselen, want ze kende Bitonic maar dat was het dan ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Piva het volgende:
[..]
Fair enough. NL banken gaan er ook achter kopen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?
Ja ik heb wel mn strategieen daarover.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Piva het volgende:
[..]
Fair enough. NL banken gaan er ook wel achter komen als je het in meerdere keren doet... Misschien wat spreiden over buitenlandse rekeningen?
Op verzoek doen ze dat, ja. Daar is geen court order voor nodig maar een simpel verzoek van de belastingdienst in het land waar je woont.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Mister1984 het volgende:
Weten jullie overigens of exchanges zoals Coinbase, Kraken en Bitstamp echt actief rapporten en gegevens doorsturen naar Belastingdiensten in verschillende landen? Lijkt me niet he? Dan wordt het wel heel veel werk voor ze.
Ik heb dit soort vragen meermalen gesteld aan ze maar ze komen steeds met wat vage antwoorden.
Kan ik ervan uitgaan dat ze alleen data doorsturen naar instanties als daar echt een court order voor klaarkligt?
Als mijn winst maar een paar honderd is wel jaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef fathank het volgende:
Je bent ook wel een knieperd als je moeilijk doet over een paar honderd piek VRH, mits belastingplichtig in Nederland
Welke vragen? Je moet officieel gezien alles opgeven aan de belasting. Box3. Screenshot op 1 januari 00.00 uur van je portefeuille en klaar. Als ik dan mijn spaargeld met bitcoin heb opgebouwd heeft mijn hypotheek verstrekker verder niets mee te maken. Als ik maar niet meer dan 10% aflos om een boete te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb in de vorige bullrun flink laten uitbetalen. Dat ging zonder problemen. Pas toen ik het geld ging gebruiken om mijn hypotheek af te lossen moest ik vragen beantwoorden. Dat liep er overigens erop uit dat ik ze eerst wat dingen moest leren, over BTC en alts, dat die niet per se dezelfde koersbewegingen maken, dat er verschillende exchanges en verhandelde coin-pairs zijn etc. De mevrouw met wie ik sprak ging er namelijk vanuit dat je met euro's Bitcoin koopt, en dat je ze dan alleen ooit weer voor euro's kon omwisselen, want ze kende Bitonic maar dat was het dan ook.
dan hoeft dat toch ook niet johquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als mijn winst maar een paar honderd is wel ja
Maar waarom zouden ze dat doen? Ze zijn er niet toe verplicht en het levert ze alleen maar wantrouwen van klanten op, als die horen dat er verhalen rondgaan op fora dat iemand zonder court order ff gerapporteerd is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Op verzoek doen ze dat, ja. Daar is geen court order voor nodig maar een simpel verzoek van de belastingdienst in het land waar je woont.
Wat heeft Veiligheidsregio Haaglanden hiermee te maken?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef fathank het volgende:
Je bent ook wel een knieperd als je moeilijk doet over een paar honderd piek VRH, mits belastingplichtig in Nederland
Banken zijn verplicht om anti-witwasrichtlijnen (AML) te implementeren. De meldplicht voor "ongebruikelijke transacties" is een bekende, maar het komt erop neer dat als er een vermoeden kan zijn dat een transactie gedaan wordt met zwart geld, dat een bank dan verplicht is de herkomst te onderzoeken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Welke vragen? Je moet officieel gezien alles opgeven aan de belasting. Box3. Screenshot op 1 januari 00.00 uur van je portefeuille en klaar. Als ik dan mijn spaargeld met bitcoin heb opgebouwd heeft mijn hypotheek verstrekker verder niets mee te maken. Als ik maar niet meer dan 10% aflos om een boete te voorkomen.
Of heb ik het mis?
De partijen die je nu noemt spelen graag volgens de regels. Die delen al (actief) data met belastingdiensten, dat publiceren ze vaak ook: de aantallen e.d.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:10 schreef Mister1984 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dat doen? Ze zijn er niet toe verplicht en het levert ze alleen maar wantrouwen van klanten op, als die horen dat er verhalen rondgaan op fora dat iemand zonder court order ff gerapporteerd is.
Natuurlijk, sommigen zullen zeggen als je niks fout doet heb je niks te verbergen....maar ik zou niet weten waarom Coinbase een Belastingdienst een pleziertje moet doen. Bovendien levert het ze veel extra werk op want er zijn wel 300 landen in de wereld die allemaal afzonderling verzoeken kunnen indienen.
Overigens woon ik zelf niet in NL, maar heb wel mn Nederlandse paspoort en ouders adres gebruikt bij de exchanges. Dus als er al een verzoek komt dan zal dat van de verkeerde Belastingdienst zijn
De regels zijn juist dat ze alleen bij court orders dingen hoeven te delen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De partijen die je nu noemt spelen graag volgens de regels. Die delen al (actief) data met belastingdiensten, dat publiceren ze vaak ook: de aantallen e.d.
succes
Je eerlijkheid en nederigheid spreken al in je voordeel. Veel mensen denken al snel dat ze het helemaal snappen terwijl ze het niet snappen. Bitcoin is zeer technisch en iets wat nog niet eerder bestaan in zijn soort, maar wel veel raakvlakken heeft met bestaande dingen, waardoor het zowel moeilijk als verwarrend is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 02:18 schreef n__n het volgende:
Ik zit m'n hoofd toch een beetje te breken om hoe dit allemaal precies werkt. Dus, stel je hebt bijv. Coinbase, bewaren zij dan feitelijk jouw bitcoins op hun server oid, terwijl je ze dus ook fysiek op je computer kunt hebben staan? Ik weet niet of ik het zo goed zeg. Het klinkt mij nog een beetje te abstract allemaal, ik ben redelijk technisch onderlegt, maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen en wat essentieel is om te begrijpen.
Maar wil er sowieso mee bezig blijven, dat heb ik wel al voor mezelf besloten.
Sowieso geen 2fa via sms gebruiken. Beter gebruik je Google Authenticator of Authy. SMS kan misbruikt worden dmv sim-spoofing.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef Mister1984 het volgende:
Overigens nog 2 vragen:
- Na die irritante lek van emailadressen en klantgegevens vanuit Ledger waardoor sommigen (waaronder ik) nu af en toe phishing emails krijgen om te proberen mijn seed phrase ergens te laten invoeren, vertrouwen jullie Ledger nog qua techniek? Ik heb momenteel 1 Ledger Nano wallet en wil die gaan gebruiken maar twijfel er beetje over. Neem aan dat dat gewoon nog wel veilig is?
- Kraken stuurde laatst een informatieve email naar klanten waarin staat dat ze aanbevelen om, als je 2-steps verfification hebt ingeschakeld, je telefoonmaatschappij te contacteren "to put a lock on your SIM so it can't be ported to another phone". Hebben sommigen van jullie dit al gedaan en zijn de meeste telefoonmaatschappijen hiertoe bereid?
Vermogensrendementsheffing lolbroek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:23 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat heeft Veiligheidsregio Haaglanden hiermee te maken?
https://www.rtlnieuws.nl/pagina/4262556/contactquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:03 schreef Maikuuul het volgende:
Waar is rtlnieuws nu? De mensen moeten geinformeerd worden dat deze supercrash slechts 2 dagen stand hield. We zitten inmiddels op een nieuw record
Alleen de contactgegevens zijn buit gemaakt, met de hardware en software is niks mis. Ik gebruik het ook nog steeds.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef Mister1984 het volgende:
Overigens nog 2 vragen:
- Na die irritante lek van emailadressen en klantgegevens vanuit Ledger waardoor sommigen (waaronder ik) nu af en toe phishing emails krijgen om te proberen mijn seed phrase ergens te laten invoeren, vertrouwen jullie Ledger nog qua techniek? Ik heb momenteel 1 Ledger Nano wallet en wil die gaan gebruiken maar twijfel er beetje over. Neem aan dat dat gewoon nog wel veilig is?
SIM swapping is vooral een Amerikaans dingetje. Maar ik raadt het sowieso af om je 06 nummer te gebruiken voor 2FA. Beter gebruik je Authy zoals al eerder gezegd.quote:- Kraken stuurde laatst een informatieve email naar klanten waarin staat dat ze aanbevelen om, als je 2-steps verfification hebt ingeschakeld, je telefoonmaatschappij te contacteren "to put a lock on your SIM so it can't be ported to another phone". Hebben sommigen van jullie dit al gedaan en zijn de meeste telefoonmaatschappijen hiertoe bereid?
De leaks hebben niks te maken met de intrinsieke veiligheid van je hardwarewallet. De veiligheid daarvan hangt vooral af van hoe je met je recovery phrase om gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef Mister1984 het volgende:
Overigens nog 2 vragen:
Hey, die kon ik nog niet. Ziet er wel leuk uit. Zelf wil ik binnenkort overschakelen naar een Coldcard. BTC-only en ook airgapped.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:00 schreef recursief het volgende:
[..]
De leaks hebben niks te maken met de intrinsieke veiligheid van je hardwarewallet. De veiligheid daarvan hangt vooral af van hoe je met je recovery phrase om gaat.
Ik heb nu trouwens ook net een setje SafePal S1 binnengekregen. Ik moet 'm nog uitproberen, maar in eerste instantie lijkt het een prima ding. Heeft een truuk aan boord om online te verifieren of er mee gerommeld is, zodat je zeker weet dat je een maagdelijke hardware wallet in handen hebt. Daarnaast is ie air-gapped wat betekent dat ie geen verbinding (usb of bluetooth) nodig heeft. In plaats daarvan zit er een cameraatje in om QR codes te scannen, en een display waarop signed messages als QR code worden getoond.
Ik heb nu de volgende hardware wallets (jazeker, in it for the tech):
Nano Ledger S
Nano Ledger X
Trezor model T
SafePal S1
Er zijn vast al overal zat reviews te vinden, anders kan ik ze weleens vergelijken.
Die heeft wat mij betreft wel een pluspunt: open source.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hey, die kon ik nog niet. Ziet er wel leuk uit. Zelf wil ik binnenkort overschakelen naar een Coldcard. BTC-only en ook airgapped.
Dat ook nog inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Die heeft wat mij betreft wel een pluspunt: open source.
2 dagen? Eerder 2 uurquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:03 schreef Maikuuul het volgende:
Waar is rtlnieuws nu? De mensen moeten geinformeerd worden dat deze supercrash slechts 2 dagen stand hield. We zitten inmiddels op een nieuw record
Nee 2 fa SMS gebruik ik absoluut niet. Maar Authenticator is dus op geen enkele manier te hacken via transportation of the SIM?quote:Op woensdag 6 januari 2021 06:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Sowieso geen 2fa via sms gebruiken. Beter gebruik je Google Authenticator of Authy. SMS kan misbruikt worden dmv sim-spoofing.
[..]
Vermogensrendementsheffing lolbroek.
Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
Alleen de contactgegevens zijn buit gemaakt, met de hardware en software is niks mis. Ik gebruik het ook nog steeds.
[..]
SIM swapping is vooral een Amerikaans dingetje. Maar ik raadt het sowieso af om je 06 nummer te gebruiken voor 2FA. Beter gebruik je Authy zoals al eerder gezegd.
Welke heb je?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef Quotidien het volgende:
haha alles door het dak terwijl mijn shitcoin niks doet
bullrun. Morgen waarschijnlijk alles diep rood.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet...
Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Iemand een beknopte uitleg over wat de fuck deze prijs explosie heeft veroorzaakt? Ik bedoel... ik klaag niet...
https://www.coindesk.com/why-the-stock-to-flow-bitcoin-valuation-model-is-wrongquote:
Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:11 schreef Meneerik3 het volgende:
[..]
Zoek het Stock-to-flow model van PlanB maar op in Google. Beknopt genoeg?
Fluitketel Nicoquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.coindesk.com/why-the-stock-to-flow-bitcoin-valuation-model-is-wrong
Hmm. even lezen.
Correct.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:00 schreef Mister1984 het volgende:
[..]
Oke, dus voor de duidelijkheid: Authenticator maakt GEEN gebruik van mn 06nummer? Puur van het apparaat zelf en is dus niet te hacken via SIM swap?
Ik zie wat je doet. Oke ik hap.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.coindesk.com/why-the-stock-to-flow-bitcoin-valuation-model-is-wrong
Hmm. even lezen.
Niet echt. Stock to flow is de uitkomst van een zoektocht naar een manier om schaarste te kwantificeren. Door de block halvings zit die schaarste ingebakken in het Bitcoin protocol. Deze maat voor schaarste is gedefinieerd als de ratio van de "stock", de voorraad Bitcoins die voorhanden is en de "flow", de productie/mining, van nieuwe Bitcoins. Het idee is dat schaarste is te zien als een getal dat aangeeft hoe lang het bij de huidige productie duurt om de huidige voorraad te produceren (in het geval van Bitcoin: minen). Hoe langer het duurt, hoe groter de schaarste.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtrakenquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Correct.
Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet
jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijdquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen
Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Correct.
Ben je er wel van bewust dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt of de huidige leeg gooit, je je Authenticator-keys kwijt bent als je niet eerst een backup maakt. Het wordt niet noodzakelijk automatisch bij je iCloud/android-backups meegenomen. Die fout heb ik gemaakt waardoor ik niet meer kon inloggen bij Kraken. Werd wel opgelost na het invullen van wat gegevens, maar handig is het niet
Deze run is niet echt van de afgelopen 2 dagen, als je wat verder uitzoomt op de charts zie je dat het zo rond 8 oktober gestart is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat ik daar over kan vinden lijkt dat vooral een hele dure en omslachtige manier van 'supply and demand' omschrijven. Ik snap dat crypto schaars is. Ik vraag me af waarom juist nu, de afgelopen 2 dagen, er ineens een gigantische rush is. Daar zit meer achter dan puur toeval.
Authy app kun je wel laten meenemen in je backup (op iOS in ieder geval wel). Ben daarom jaren geleden al overgestapt van Google Authenticator naar Authy.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Mister1984 het volgende:
[..]
Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtraken
alleen bitcoin is schaars, 'crypto' nietquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik krijg maar één keer per maand loon, en ik ga niet op een ATH kopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij had gewoon lekker moeten DCA'en al die tijd
woonde je naast magnet denk ik
ipv dat timen van de markt, wat bijna niemand kan
have funquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg maar één keer per maand loon, en ik ga niet op een ATH kopen.
Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ookquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, er is een linkje "Two factor authentication unavailable?", waarna je een behoorlijke lijst moet invullen. Daarna neemt iemand van Kraken contact op en als alles klopt resetten ze je 2FA. Je kan ook een master key instellen, daarmee kan je 2FA ook bypassen. Al met al duurde het bij mij een dag, vind ik best snelquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Contact opgenomen met de Kraken-support? Ik kan ook niet inloggen, maar heb volgens mij ook alles uitgecashed daar. Ik weet het alleen niet helemaal zeker.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat zei je vorige ath ook, de keer daarvoor ook
dat is toch dicht tegen een ATH of wat?quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb daar gekocht:{w
Ja, ik weet die Master Key dus niet meer...quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, er is een linkje "Two factor authentication unavailable?", waarna je een behoorlijke lijst moet invullen. Daarna neemt iemand van Kraken contact op en als alles klopt resetten ze je 2FA. Je kan ook een master key instellen, daarmee kan je 2FA ook bypassen. Al met al duurde het bij mij een dag, vind ik best snel
Je snapt wat DCA is?quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://jimmymow.medium.com/announcing-strike-global-2392b908f611quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef aTypisch het volgende:
fuck planb
[ twitter ]
deze gast is pas baas
Strikegod
stijve piemel werk hoorquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://jimmymow.medium.com/announcing-strike-global-2392b908f611
BANK THE UNBANKED!Jackgod
Je krijgt meteen een backup code die je op moet slaan. Maar Authy werkt op account basis en zit dus in de cloud. Je bent dus wel afhankelijk van een 3e partij maar krijgt daar gebruiksgemak voor terug. Google Authenticator slaat alleen gegevens op je eigen apparaat op dus is veiliger. Maar in beide gevallen, sla je backup code op. Kun je mooi opslaan ergens bij je seed in de kluis.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Mister1984 het volgende:
[..]
Oei, goede tip! Je zal je telefoon maar gewoon eens kwijtraken
en anders contact zoeken met de beurs, kom je er uiteindelijk ook wel weer inquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:50 schreef dimmak het volgende:
[..]
Je krijgt meteen een backup code die je op moet slaan. Maar Authy werkt op account basis en zit dus in de cloud. Je bent dus wel afhankelijk van een 3e partij maar krijgt daar gebruiksgemak voor terug. Google Authenticator slaat alleen gegevens op je eigen apparaat op dus is veiliger. Maar in beide gevallen, sla je backup code op. Kun je mooi opslaan ergens bij je seed in de kluis.
Zonder gekheid, dit is gewoon een killerapp. Jack en zijn team zijn enorme bazen en kan niet wachten op hoe ze hun product verder ontwikkelen.quote:
https://steemit.com/bitco(...)dreas-m-antonopoulosquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:51 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zonder gekheid, dit is gewoon een killerapp. Jack en zijn team zijn enorme bazen en kan niet wachten op hoe ze hun product verder ontwikkelen.
Dus ze sturen BTC over lightning en knopen aan beide kanten een broker vast die vervolgens fiat crediteert en debiteert? Klinkt een beetje als een mix tussen Ripple en BTC, waarbij de settlement geen issue meer is omdat dat verstopt is in twee brokerage-transacties. En het btc deel is trustless. Slim, maar ik weet nog niet wat ik daar van vind.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
User story gelezen uit de link? Volgens mij is dat wel degelijk "bank the unbanked". Ook al vertrouw je een 3 partij om te versturen. Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus ze sturen BTC over lightning en knopen aan beide kanten een broker vast die vervolgens fiat crediteert en debiteert? Klinkt een beetje als een mix tussen Ripple en BTC, waarbij de settlement geen issue meer is omdat dat verstopt is in twee brokerage-transacties. En het btc deel is trustless. Slim, maar ik weet nog niet wat ik daar van vind.
Het lijkt me in ieder geval geen "banking the unbanked" want niet trustless. Op de interne infra die LN gebruikt na.
Dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zal het nog een keer lezen. Ik begreep dat er dollars werde overgemaakt en euros ontvangen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
User story gelezen uit de link? Volgens mij is dat wel degelijk "bank the unbanked". Ook al vertrouw je een 3 partij om te versturen. Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.
Strike is geweldigquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat kan. Ook is er ondersteuning voor BTC en stablecoins.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zal het nog een keer lezen. Ik begreep dat er dollars werde overgemaakt en euros ontvangen.
Dat maak ik er niet uit op:quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Eindgebruiker heeft gewoon BTC in zijn wallet en kan zelf kiezen wat hij daarmee doet.
Idem voor het Venezuela voorbeeld met stable coins ("synthetical dollars").quote:If I wanted to send $1,000 from Chicago, USA to Berlin, Germany, Strike is able to take my US dollars and deliver them to the intended Berlin resident in Euros instantly and at no cost. How? Let’s walk through it.
When I initiate the $1,000 payment, Strike debits my existing USD balance.
Strike then automatically converts my $1,000 to bitcoins ready for use in its infrastructure using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
Strike then moves the bitcoins across the Atlantic Ocean where it arrives in one of our many European infrastructure pieces in less than a second and for no cost.
Strike then takes the bitcoins and automatically converts them back into Euros using its real-time automated risk management and trading infrastructure.
Strike then credits the existing user with the Euros to their Strike account.
Vertel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Universa gaat ook lekker.![]()
Ik ben nu all in op Tether, verwacht mooi nieuws de komende week.
Je haalt nu de conclusie van een voorbeeld naar voren. Maar inderdaad, ik heb het zelf ook niet goed begrepen. Ik dacht dat je ook BTC kon houden, maar dat zit even anders.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat maak ik er niet uit op:
[..]
Idem voor het Venezuela voorbeeld met stable coins ("synthetical dollars").
Ik vind het idee heel slim, maar zo op het eerste gezicht wordt Strike nu je bank. De slimmigheid in het geval Venezuela zit 'm er vooral in dat ze de Bitcoin blockchain als infrastructuur gebruiken.
Maar dan spelen ze de rol van een broker. Dat kan nu ook al. Het verschil met een gewone broker is dat ze ook meteen je bank zijn, zodat alles razendsnel gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:30 schreef dimmak het volgende:
[..]
Je haalt nu de conclusie van een voorbeeld naar voren. Maar inderdaad, ik heb het zelf ook niet goed begrepen. Ik dacht dat je ook BTC kon houden, maar dat zit even anders.
In de Strike app is alles op basis van fiat. Je kan het echter heel makkelijk ook naar je eigen Bitcoin wallet sturen, want dan zet Strike het zelf (bijna kosteloos) voor je om. QR-code scannen van je Bitcoin wallet en je ontvangt satjes ipv euro's. Dus persoon kan het ook rechtstreeks naar je Bitcoin wallet sturen lijkt mij dan.
"Remember, Strike remains interoperable with the Bitcoin and Lightning networks."
De correctie was letterlijk een dag geleden...quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:27 schreef Blaatje38 het volgende:
Zijn we weer... back on the btc train. Nouja, inmiddels verkocht en wachtende op correctie, maar toch. Mooi om weer wat oude nicks van 2017/2018 te zien die ook weder zijn gekeerd
Verder nog steeds een paar zakken shitcoins, waaronder icx, vechain en universa... wat mot dat toch worden?
Correctie? Ik denk dat het door dit gedoe in Amerika juist alleen maar harder omhoog gaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 21:27 schreef Blaatje38 het volgende:
Zijn we weer... back on the btc train. Nouja, inmiddels verkocht en wachtende op correctie, maar toch. Mooi om weer wat oude nicks van 2017/2018 te zien die ook weder zijn gekeerd
Verder nog steeds een paar zakken shitcoins, waaronder icx, vechain en universa... wat mot dat toch worden?
Haha dit had ik op vakantie. Ik had net een nieuwe tel en ik denk ff inloggen dus die app niet meer. Nergens master key te vinden ook, alleen m’n email en password. Daarna contact opgenomen met support. Moest alles uitleggen en transacties die gedaan waren beschrijven, hierna een tekst schrijven op een blaadje en hier een foto van mezelf en paspoort en die tekst maken, wat werd beoordeeld. Toen kon ik er weer in, was ff zwetenquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Correct.
iets met een ezel en een steen..quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niet aan de orde
Had ik vorig jaar moeten doen.
Tja... ga ik maandelijks op een houtje zitten bijten om volledig in een toen nog dode coin te gaan? De spaarrekening heb ik ook graag gevuld. Als er weer wat ging gebeuren, had ik nog wat Ethers om te profiteren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
iets met een ezel en een steen..
Jij bent weer vrijgelaten?quote:Op donderdag 7 januari 2021 05:03 schreef illusions het volgende:
Idioot gokje gewaagd.
https://coinmarketcap.com/currencies/reserve-rights/
Hier best substantieel op ingezet. Wat denken jullie?
Heb die ook al vanaf $0.002 ofzoquote:Op donderdag 7 januari 2021 05:03 schreef illusions het volgende:
Idioot gokje gewaagd.
Ik zit nog met smart te wachten op mijn eth die ik nog van je krijg!quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd wanneer het volgende inkoopmoment komt. Zit met smart te wachten om weer een maandsalaris in bitcoin te dumpen
Ik zit er vuistdiep in.quote:Op donderdag 7 januari 2021 05:03 schreef illusions het volgende:
Idioot gokje gewaagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |