Nou dat uiteraard niet. Maar als dit soort serieuze operaties worden uitgesteld bij jonge mensen, dan moet er wel heel goed naar de prioritering worden gekeken. Want eerder werd altijd gezegd dat deze zorg altijd door kon gaan. Nu dus niet meer.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denk je dat nog steeds ja?Och, jungske toch..
China doet het qua corona fan-tas-tisch en we hebben al decennia lang kritiek op China.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en ondertussen doen we het nog slechter dan de oostbloklanden waar we continu kritiek op hebben.....
Het was in oktober al bekend, en Hugo vroeg ergens 10 dec pas de GGD, daar zit heel wat tijd tussen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het Volkskrantartikel dat ik aanhaalde vindt een reconstructie plaats waaruit dat wel degelijk blijkt. Er is tijdig begonnen met de voorbereiding, maar die berustte op het idee dat gebruik zou kunnen worden gemaakt van het bestaande, fijnmazige netwerk (dat o.a. voor de griepprik wordt gebruikt). De grote hoeveelheden per verpakking passen niet in dat netwerk. Daarop is geprobeerd om van die grotere verpakkingen kleinere te maken, maar dat was lastig en tijdrovend. Toen is men maar tot de conclusie gekomen dat er sporthallen moeten worden afgehuurd en een ict-systeem moet worden opgetuigd. In het buitenland is dat van meet af aan de inzet geweest.
De regering heeft communicatief denk ik wel wat dingen laten liggen, en het gebrek aan planning voor de vaccinatiecampagne is ook niet lovenswaardig, maar de rol van de overheid in de virusverspreiding wordt nogal overschat. Vanuit beide richtingen, trouwens.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Het virus is nog steeds het probleem ja. Kun je wel keihard gaan wijzen maar dat leidt ook tot absoluut niks.
Maar toch wil ik een vingertje inzetten voor de Jonge met zn badinerende toontje.
Sinds wanneer geloven we nieuwsberichten uit China?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
China doet het qua corona fan-tas-tisch en we hebben al decennia lang kritiek op China.
Dus we mogen niet meer zeiken?
ditquote:Op woensdag 30 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Sinds wanneer geloven we nieuwsberichten uit China?
er is een e-learning cursus van 15 minuten op youtube,, maak er een digitaal examen eraan vast met een certificaatje, en iedereen kan gaan prikken, een vriendin van ons deed het ook bij haar terminale man na 5 minuten uitleg van de arts, ik heb het vroeger ook bij mezelf gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:56 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja, ziekenhuis heb je gelijk in. Maar zeker met prikkers oid zouden zij gelijk bij kunnen springen imo. Of wat ik al zei, iets met schoonmaken, dingen klaarzetten enz. Alle hulp is welkom.
Hoe zie jij dat in de praktijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom gaan wij de corona zorg niet afbouwen om de gewone (oncologie en cardiologie) zorg te laten doorgaan, misschien kunnen wij ook de maatschappij gaan heropenen stukje bij beetje.
Het is duidelijk dat sommige bevolkingsgroepen voorzichtig moeten zijn, als je dan toch besmet raakt heb je daar ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.
Dat je het uit je strot krijgt. Sta je bijvoorbeeld wel eens stil bij al die mensen die niet de luxe hebben om veilig van huis uit te werken?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Het is duidelijk dat sommige bevolkingsgroepen voorzichtig moeten zijn, als je dan toch besmet raakt heb je daar ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.
ziekenhuis opnames stijgen nog steeds, en grote kans dat de besmettingen weer gaan oplopen door kerst.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Questular het volgende:
[..]
De besmettingen zijn toch aan het dalen?
Oh. Dat ben ik voor sommigen wel met je eens hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo. Zoals ik al een paar keer heb gezegd, bedoel ik neit te zeggen dat het alleen aan de mensen ligt, maar een klein beetje hand in eigen boezem zou wellicht best op zijn plaats zijn?
Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat in de praktijk?
Laat die corona patient maar in de gang liggen en kijken of die er over paar weken nog ligt en ademt?
dit is echt een slechte grap toch ??? heb je ergens daar een artikel van ?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw sarcasme rader is kapot.
Nee vanochtend nog een item van een ingewijde dat ook de 18e waarschijnlijk een showmoment is, hij hoopte dat niet meer dan 4/6 weken later echt gevaccineerd kan gaan worden.
Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat je het uit je strot krijgt. Sta je bijvoorbeeld wel eens stil bij al die mensen die niet de luxe hebben om veilig van huis uit te werken?
Ik heb mijn moeder ook een paar weken prikken gegeven vorig jaar, iedereen met een kleine uitleg kan het.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is een e-learning cursus van 15 minuten op youtube,, maak er een digitaal examen eraan vast met een certificaatje, en iedereen kan gaan prikken, een vriendin van ons deed het ook bij haar terminale man na 5 minuten uitleg van de arts, ik heb het vroeger ook bij mezelf gedaan.
Die moeten solidair zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?
ik vind dat er geen onderscheid gemaakt moet worden en ik neem aan dat ze dat ook zullen doen, uiteindelijk gaat het om levensvatbaarheid na behandeling.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom gaan wij de corona zorg niet afbouwen om de gewone (oncologie en cardiologie) zorg te laten doorgaan, misschien kunnen wij ook de maatschappij gaan heropenen stukje bij beetje.
Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is een e-learning cursus van 15 minuten op youtube,, maak er een digitaal examen eraan vast met een certificaatje, en iedereen kan gaan prikken, een vriendin van ons deed het ook bij haar terminale man na 5 minuten uitleg van de arts, ik heb het vroeger ook bij mezelf gedaan.
Check dit: https://www.ad.nl/video/n(...)rdt-een-ramp~p188979quote:Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is echt een slechte grap toch ??? heb je ergens daar een artikel van ?
Ja het is wel goed met ze.quote:
Al duurt het twee dagen om het goed te leren Of twee weken. De suggestie dat het heel erg ingewikkeld is om geschikte mensen te vinden of dat je er een volledige verpleegkundigenopleiding van drie jaar voor nodig hebt klopt gewoon niet. Iedereen die durft en niet al te motorisch gestoord is kan dit gewoon gaan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.
Wat is jouw theorie waarom dit niet gedaan wordt, hebben die managers gewoon zin om te kutten en mensen over de kling te jagen?
Okquote:Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.
Nu dat fijnmazig netwerk klopt wel maar de problemen en de eigenschappen van de vaccins waren in de zomer al bekend want toen stond het al in de krant. Ook dat de vaccins rond december klaar zouden zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het was in oktober al bekend, en Hugo vroeg ergens 10 dec pas de GGD, daar zit heel wat tijd tussen.
en waarom heeft geen enkel ander Europees land deze problemen met de verpakkingshoeveelheid ?
omdat het een lulverhaal is.
Tevens had de GGD deze zomer al gevraagd moeten worden om de boel op te tuigen, dat had toch al moeten gebeuren voor het Oxford vaccin ( die toen nog op koers lagen om als eerste ingezet te kunnen worden )
quote:Op woensdag 30 december 2020 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.
Wat is jouw theorie waarom dit niet gedaan wordt, hebben die managers gewoon zin om te kutten en mensen over de kling te jagen?
Zover komt het niet omdat ik geen 58 ben, 122KG weeg, diabetes heb, en en ik sport louter ken van de krant en televisie.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok
Dus als jij ziek wordt. Mag van jou de arts zeggen: 'jammer joh, ga daar maar liggen en beterschap!'?
We moeten af van het idee dat we iedereen zouden kunnen redden, ja. Ook buiten corona trouwens.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok
Dus als jij ziek wordt. Mag van jou de arts zeggen: 'jammer joh, ga daar maar liggen en beterschap!'?
Komt goed uit want jij hoeft dat ook niet uit te leggen, volgens mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.
Ja, stel je voor zeg.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We moeten af van het idee dat we iedereen zouden kunnen redden, ja. Ook buiten corona trouwens.
Ik heb verpleegkunde gedaan en dit was 1 dagdeel en toen mochten we los. Medisch rekenen hoorde daar ook bij, moest je wel een 10 op hebben maar dat was de, spuit em er maar in starters pack.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe makkelijk wil je het hebben ?
Dan moet je de directeur van het ziekenhuis in het Sint Jansdal opbellen, die is voornemens om de oncologie zorg te gaan afbouwen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Komt goed uit want jij hoeft dat ook niet uit te leggen, volgens mij.
En zover mij bekend mogen artsen niet eens wat jij voorstelt doen, behandeling weigeren voor behandelbare patienten omdat ze liever een kanker patient helpen.
juist dit, het is ff klote....maar het moet maarquote:Op woensdag 30 december 2020 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het is wel goed met ze.
Iedereen is in staat om zijn of haar gezondheid te beoordelen, en als je gezondheid zwak is door ouderdom of leefstijl dan zou er niets anders op moeten zitten dan je moeten terugtrekken tot er een vaccin is.
Als wij het kunnen bedenken en honderden deskundigen die al jaren dit werk doen lukt het niet. Waarom doen ze het dan niet...???quote:Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al duurt het twee dagen om het goed te leren Of twee weken. De suggestie dat het heel erg ingewikkeld is om geschikte mensen te vinden of dat je er een volledige verpleegkundigenopleiding van drie jaar voor nodig hebt klopt gewoon niet. Iedereen die durft en niet al te motorisch gestoord is kan dit gewoon gaan doen.
Tegen de werkelozen zeg je: heel vervelend voor u. We hebben met een kwestie van leven of dood te maken die nu de hoogste prioriteit vereist. We zorgen voor een adequaat vangnet.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?
quote:Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zover komt het niet omdat ik geen 58 ben, 122KG weeg, diabetes heb, en en ik sport louter ken van de krant en televisie.
Kijk, en dat is prijzenswaardig omdat jij het doet. Zouden meer moeten doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist dit, het is ff klote....maar het moet maar
niet shoppen
kerst met zijn 2en
oud en nieuw met zijn 2en
verjaardag met zijn 2en
wel vooruit kijken naar alle mooie plannen die we hebben als we immuun zijn en alles weer open kan
dat houd ons vrolijk en positief ( over de toekomst, niet over de gehele aanpak )
ik mag hopen dat Hugo er dan per direct uitgetrapt word ?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als wij de 18e januari niet daadwerkelijk echt gaan starten met vaccineren dan hoef ik niet eens meer naar de kapper, dan trek ik de haren zelf uit mijn hoofd.
https://www.washingtonpos(...)-louisiana-congress/quote:Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zover komt het niet omdat ik geen 58 ben, 122KG weeg, diabetes heb, en en ik sport louter ken van de krant en televisie.
er zal vast wel een hoop bureaucratie aan vast zitten.....quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als wij het kunnen bedenken en honderden deskundigen die al jaren dit werk doen lukt het niet. Waarom doen ze het dan niet...???
Of wellicht denken wij er te simpel over
Ik kan van een klasgenoot vertellen die tandarts is dat ze een verdovingsspuit maar 1 keer op elkaar geoefend hebben voordat ze ook los mochten. Verbaasde mij ook maar in een dagdeel is dat wel afgehandeld idd.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb wel contact met Chinezen en ze werken daar iig gewoon door dus ze zitten niet met dichtgelaste deuren en
[..]
Ik heb verpleegkunde gedaan en dit was 1 dagdeel en toen mochten we los. Medisch rekenen hoorde daar ook bij, moest je wel een 10 op hebben maar dat was de, spuit em er maar in starters pack.
en nu is die dood?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Al is de kans klein, ook voor mensen zonder onderliggende klachten kan het behoorlijk serieus lopen. Ook ik heb het mee gemaakt met de man van mijn nicht. Begin 40, marathonloper en heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met covid.
php is ene gezonde vitale vent met nog decennia voor zich en twee schatjes van kinderen thuis.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We moeten af van het idee dat we iedereen zouden kunnen redden, ja. Ook buiten corona trouwens.
Kut Hart van Nederland, lekker het tokkievolk angst aanjagen. 'Ja maar wij zeggen zelf niet dat het door corona kwam!' Zij dragen zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt als basisscholen langer dicht moeten omdat leraren en ouders bang zijn. Hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Questular het volgende:
[..]
In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt : Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.
We moeten nu allemaal als kip zonder kop in blinde paniek over straat rennen, dan hebben we dat virus er zo onder!quote:Op woensdag 30 december 2020 10:27 schreef OProg het volgende:
Yorrick - wie? - zit zo te zien behoorlijk te duimen voor een avondklok.
Net als dat Red Team met 'in drie weken kunnen het virus het land uit drukken' zijn het allemaal van die valse voorwendselen in de argumentatie. Nu is het weer dat als je dat halsoverkop in gaat stellen het bij gaat dragen aan een rustige jaarwisseling terwijl het eerder nog was om te voorkomen dat mensen elkaar gaan bezoeken. Dat laatste is iets dat te maken heeft met het virusverloop en kan je eventueel bij het OMT beleggen..
Maar als het OMT een avondklok gaat adviseren en de regering het overneemt met als doel orde te handhaven waardoor het geen puinhoop zal worden kan je je echt af gaan vragen wat we in hemelsnaam aan het doen zijn.
De mensen in dat OMT geven advies over een pandemie. Dat is hun primair doel. Over hoe orde te handhaven is en je kan voorkomen dat het een puinhoop gaat worden moet je toch echt bij justitie, politie, sociologen en noem allemaal maar zijn.
Wat is anders het volgende, dat we het OMT ook gaan vragen hoe we ons belastingstelsel in moeten richten zodat de zorg extra geld krijgt?
Deze discussie hebben wij gevoerd. En we hebben het niet over longkanker in relatie tot schaarste op een oncologie afdeling, anders wordt die discussie echt wel aangezwengeld. We hebben het hier over de toekomst en sociaal-economische gevolgen van maatregelen die met name jongeren treffen om de precaire gezondheid van mensen die veel te dik zijn, of te oud zijn, of een combinatie van beide te redden. Terwijl er een alternatief voorhanden is: neem je verantwoordelijkheid en blijf binnen. Ik zou er voorstander van zijn dat gemeentes desnoods voor hun de boodschappen gaat doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegen de werkelozen zeg je: heel vervelend voor u. We hebben met een kwestie van leven of dood te maken die nu de hoogste prioriteit vereist. We zorgen voor een adequaat vangnet.
Bij mensen die reguliere zorg wordt onthouden, heb je een onderscheid te maken tussen acute zorg en zorg die kan wachten. En dan krijgt acute zorg dus de hoogste prioriteit. Is er niet genoeg capaciteit, dan zijn er keuzes te maken. Het is niet ethisch om dat onderscheid te maken op basis van 'eigen schuld dikke bult'. Dan zou je ook mensen met longkanker die hebben gerookt onderaan de prioriteitenlijst gaan zetten. Of misschien ook vrouwen die hun knobbel in de borst wel erg laat hebben ontdekt? Glijdende schaal.
Waar jij volkomen aan voorbij gaat, is dat niet iedereen zich kan isoleren. Kinderen hebben onderwijs nodig, veel arbeid bestaat uit contactberoepen. En het zijn juist de laagopgeleiden die over het algemeen het vaakst een baan hebben waarbij ze niet van huis uit kunnen werken. Je zou die laatste groep, die ook nog eens over het algemeen ongezonder is, massaal in de steek laten. Ik ben benieuwd hoe jij dat als politicus uit zou leggen. Op een forum is het natuurlijk eenvoudig om de sociaal-darwinist uit te hangen.
Ja eens, er zijn ook mensen die longkanker krijgen zonder dat ze ooit meer 1 keer hebben gerookt. Maar tijdens een pandemie telt toch echt de wet van de grote getallen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Al is de kans klein, ook voor mensen zonder onderliggende klachten kan het behoorlijk serieus lopen. Ook ik heb het mee gemaakt met de man van mijn nicht. Begin 40, marathonloper en heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met covid.
Bron?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk, en dat is prijzenswaardig omdat jij het doet. Zouden meer moeten doen.
Maar niemand wil meer verantwoordelijkheid nemen.
Nee gelukkig niet. Maar kon maanden lang nauwelijks een trap op lopen. Als iemand niet dood gaat betekent nog niet dat het gewoon ok is.quote:
Zo’n beetje 20% van de Nederlandse bevolking werkt in de vitale infrastructuur of in een cruciaal beroep. Die mensen kun je niet gewoon thuis zetten, dan hebben we een nog veel groter probleem dan nu.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is vechten tegen de bierkaai, dat virus is blijkbaar echt heel besmettelijk, en als dat waar is van die variant uit de UK dan is het een hopeloze strijd geworden.
Mensen maanden/jaren van sociaal contact onthouden is onmenselijk.
Want dat zeg ik?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Maar kon maanden lang nauwelijks een trap op lopen. Als iemand niet dood gaat betekent nog niet dat het gewoon ok is.
De stijgende cijfers in de ziekenhuizen. Kwetsbaren die zich niet aan de maatregelen hebben gehouden.quote:
En voor hun kinderen excellent thuisonderwijs regelt? En voor hun partner ook maar een uitkering op niveau van het normale salaris regelt, alsmede voor de persoon binnen het begin waar de isolatie om begonnen is?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze discussie hebben wij gevoerd. En we hebben het niet over longkanker in relatie tot schaarste op een oncologie afdeling, anders wordt die discussie echt wel aangezwengeld. We hebben het hier over de toekomst en sociaal-economische gevolgen van maatregelen die met name jongeren treffen om de precaire gezondheid van mensen die veel te dik zijn, of te oud zijn, of een combinatie van beide te redden. Terwijl er een alternatief voorhanden is: neem je verantwoordelijkheid en blijf binnen. Ik zou er voorstander van zijn dat gemeentes desnoods voor hun de boodschappen gaat doen.
Dus de helft van Nederland mag van jou geen stap naar buiten zetten, geen vrienden, familie of mantelzorg ontvangen zodat de andere helft van Nederland naar de kapper kan en naar de kroeg en de mensen die alsnog covid krijgen en heel ziek worden moeten maar lekker thuis doodgaan en niemand lastig vallen?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze discussie hebben wij gevoerd. En we hebben het niet over longkanker in relatie tot schaarste op een oncologie afdeling, anders wordt die discussie echt wel aangezwengeld. We hebben het hier over de toekomst en sociaal-economische gevolgen van maatregelen die met name jongeren treffen om de precaire gezondheid van mensen die veel te dik zijn, of te oud zijn, of een combinatie van beide te redden. Terwijl er een alternatief voorhanden is: neem je verantwoordelijkheid en blijf binnen. Ik zou er voorstander van zijn dat gemeentes desnoods voor hun de boodschappen gaat doen.
Veel mensen in de werkzame beroepsbevolking hebben geen ernstige comorbiditeit. Daar het wel het geval is, zou je als organisatie moeten kijken of je die niet kan vervangen. Lijkt mij minder moeilijk op te lossen dan iedereen thuis te laten werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo’n beetje 20% van de Nederlandse bevolking werkt in de vitale infrastructuur of in een cruciaal beroep. Die mensen kun je niet gewoon thuis zetten, dan hebben we een nog veel groter probleem dan nu.
Dat houdt in dat 3 miljoen mensen gewoon naar hun werk moeten, en dan tel ik de maakindustrie nog niet eens mee.
Misschien is dit in het huidige seizoen wel het meest haalbare. Haal die 20.000 mensen die aangeboden hebben te helpen en zet ze in een noodziekenhuis. Dat ziekenhuis doet dan alleen Covid-19 gevallen bijvoorbeeld. De administratieve procedures zullen ze wellicht moeten leren, maar verder kunnen ze in een paar dagen ingewerkt zijn, aangezien ze al achtergrond en ervaring hebben.
Heb jij van al die mensen de bron van de besmetting bij de hand?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De stijgende cijfers in de ziekenhuizen. Kwetsbaren die zich niet aan de maatregelen hebben gehouden.
We hebben het over leven en dood. Ik snap dat dat voor jou een ver-van-mijn-bed-show is, maar ook jij zult ooit doodgaan en waarschijnlijk ook zorg nodig hebben. Misschien komt dat moment wel eerder dan je denkt. Met die dingen gaat het namelijk niet zo dat je ze volledig in de hand hebt. Je kunt 25 zijn en ineens dood neervallen. Dat lijkt een theoretische kans, maar mij is het bijna overkomen. En dan ben je dolblij dat je in een maatschappij leeft waarin een mensenleven veel waard is en waarin er goed voor je wordt gezorgd.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze discussie hebben wij gevoerd. En we hebben het niet over longkanker in relatie tot schaarste op een oncologie afdeling, anders wordt die discussie echt wel aangezwengeld. We hebben het hier over de toekomst en sociaal-economische gevolgen van maatregelen die met name jongeren treffen om de precaire gezondheid van mensen die veel te dik zijn, of te oud zijn, of een combinatie van beide te redden.
En dan is er dus niemand om de ziekenhuizen te bemensen en de supermarkten en de apotheken en de scholen, et cetera. Wat denk je dat de gevolgen daarvan zijn?quote:Terwijl er een alternatief voorhanden is: neem je verantwoordelijkheid en blijf binnen. Ik zou er voorstander van zijn dat gemeentes desnoods voor hun de boodschappen gaat doen.
Je noemt problemen die reeel zijn, maar oplosbaar. Die gevolgen zijn beter marco economisch te ondervangen dan alles wat wij nu doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En voor hun kinderen excellent thuisonderwijs regelt? En voor hun partner ook maar een uitkering op niveau van het normale salaris regelt, alsmede voor de persoon binnen het begin waar de isolatie om begonnen is?
Nou helemaal gezond is hij nog steeds niet en hardlopen zit er niet in. Ik hoop voor hem dat hij dat weer kan doen. Genoeg mensen die niet dood gaan en dus alsnog grote gevolgen onder vindenquote:Op woensdag 30 december 2020 11:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Want dat zeg ik?
Jij haalt een voorbeeld aan van iemand die dood is en geeft nog een voorbeeld van iemand die heel gezond is dus ik vraag me af of die dood is.
Een collega van mij .. 18 jaar .. kreeg een eleptische aanval uit het niets. Bleek 2 hersentumoren te hebben. Is over een jaar dood waarschijnlijk. Niks geen historie in de familie.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)-louisiana-congress/
Deze man was 41. Had geen diabetes of onderliggend lijden. Was niet dik.
En is nu dood door covid.
Dus.
Nee.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij van al die mensen de bron van de besmetting bij de hand?
Euh, misschien op straat oid eens kijken? Zag voor de lockdown nog zat oudere mensen/met overgewicht in het winkelcentrum of die doodleuk gingen shoppen in de grote steden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nouja, het komt toch echt niet zomaar door een raam naar binnen waaien ?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hele wereld stilleggen om jou te redden?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een collega van mij .. 18 jaar .. kreeg een eleptische aanval uit het niets. Bleek 2 hersentumoren te hebben. Is over een jaar dood waarschijnlijk. Niks geen historie in de familie.
Bottom line .. dit is het leven.
De hele wereld voor dergelijke excessen op slot zetten, is niet realistisch.
Dat wil niet zeggen dat ik corona ontken, dat ik het niet erg vind voor slachtoffers, al dan niet dodelijk. want dat is wel heel erg.
Maar dat is ook .. het leven.
Dus ik pleit nog steeds voor je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Ben je bang om covid te krijgen? Lekker thuis blijven en jezelf distancieren van sociaal, fysiek contact. Kan prima, hebben we inmiddels geleerd.
Kan je leven met het risico dat je een van die covid slachtoffers wordt? Kan je leven met het risico dat er wellicht geen medische hulp kan worden geboden omdat er een max zit in de zorg? Leef je leven dan.
Ik ben zo'n persoon die er mee zou kunnen leven als er tegen mij gezegd wordt: sorry Twinkle, voor jou is er geen plaats meer op de ic. Als daar tegenover staat dat ik gewoon weer mijn leven kan leiden zoals voor maart 2020. En heel veel met mij.
Ik zou me de ogen uit de kop schamen dat een complete wereld wordt stil gelegd om mij te redden.
Wow zo maar mensen met overgewicht of die ouder zijn die zich in een winkelcentrum durfte te vertonen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Euh, misschien op straat oid eens kijken? Zag voor de lockdown nog zat oudere mensen/met overgewicht in het winkelcentrum of die doodleuk gingen shoppen in de grote steden.
Toch tragisch om te lezen iedere keer, die obsessie van de VS met mondmaskers. Over social distancing hoor je ze bijna niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Thuisonderwijs wordt gezien als niet voldoende. Waarom zou dat voor kinderen van mensen in een risicogroep wel voldoende moeten zijn? Dat rijmt niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je noemt problemen die reeel zijn, maar oplosbaar. Die gevolgen zijn beter marco economisch te ondervangen dan alles wat wij nu doen.
Hoezo excellent thuisonderwijs regelen? Dat krijgen ze nu toch ook al? Gaat mij erom dat de meerderheid waar bovengenoemde niet op van toepassing is weer naar school kan. Dan maar sommige kinderen thuis, het is niet anders. Maar de meerderheid kan door.
Ik denk dat je zelf de beperkingen van anekdotisch bewijs wel begrijpt? Uit onderzoek blijkt juist dat mensen die kwetsbaarder zijn zich beter aan de regels houden en veel vaker uit voorzorg isoleren. Wat jij ziet, zijn waarschijnlijk uitzonderingen op de regel. En misschien speelt je eigen tunnelvisie ook wel een rol. Als ik op straat rondloop, ben ik niet bezig om mentale notities te maken van oude mensen en mensen met overgewicht. Oh wacht, ik kom helemaal niet meer in winkelcentra of op andere drukke plekken.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Euh, misschien op straat oid eens kijken? Zag voor de lockdown nog zat oudere mensen/met overgewicht in het winkelcentrum of die doodleuk gingen shoppen in de grote steden.
En dan moet de rest van de bevolking maar toe gaan kijken hoe die mensen lekker van hun biertje genieten?quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:18 schreef Schuifpui het volgende:
Ouderen en zorgmedewerkers reizen niet, gaan niet naar festivals en niet naar de horeca, al is het maar een terrasje? Dat is nieuw voor me.
Ik gun iedereen dat voordeel en niet een beperkte groep die geselecteerd wordt op basis van een kenmerk waar het individu geen invloed op heeft.quote:Dat het voor jou geen reet uitmaakt of anderen wel of niet dat voordeel krijgen.
Als je me dan ergens van beschuldigd zorg dan op zijn minst dat je alle facts hebt gecheckt.quote:Maar jij bent zo iemand die jaloers is aangelegd. Als jij een fiat panda hebt en je buurman een ferrari, dan ben jij waarschijnlijk ongelukkiger dan wanneer jullie beide niets zouden hebben.
Dat is je goed recht natuurlijk.quote:Met dat soort afgunstige mensen kan ik sowieso helemaal niets.
Ik hoop dat het je niet gebeurt, want het zou toch erg verdrietig zijn voor je drie kinderen als zij op deze jonge leeftijd hun moeder zouden moeten verliezen. En ik denk ook dat als het zover zou komen, dat je wellicht niet voor jezelf, maar zeker voor je kinderen, alles zult willen doen om niet te overlijden. Het is nogal menselijk om zoveel mogelijk te doen om te overleven, zeker als je jonge kinderen achter laat.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een collega van mij .. 18 jaar .. kreeg een eleptische aanval uit het niets. Bleek 2 hersentumoren te hebben. Is over een jaar dood waarschijnlijk. Niks geen historie in de familie.
Dat wil niet zeggen dat ik corona ontken, dat ik het niet erg vind voor slachtoffers, al dan niet dodelijk. want dat is wel heel erg.
Ben je bang om covid te krijgen? Lekker thuis blijven en jezelf distancieren van sociaal, fysiek contact. Kan prima, hebben we inmiddels geleerd.
Kan je leven met het risico dat je een van die covid slachtoffers wordt? Kan je leven met het risico dat er wellicht geen medische hulp kan worden geboden omdat er een max zit in de zorg? Leef je leven dan.
Ik ben zo'n persoon die er mee zou kunnen leven als er tegen mij gezegd wordt: sorry Twinkle, voor jou is er geen plaats meer op de ic. Als daar tegenover staat dat ik gewoon weer mijn leven kan leiden zoals voor maart 2020. En heel veel met mij.
Ik zou me de ogen uit de kop schamen dat een complete wereld wordt stil gelegd om mij te redden.
O ja? Dan weet je meer dan ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Maar jouw adagium is toch: houd je aan de maatregelen en dan komt het goed.
Ok, fair. Ik kan me best vinden in je pleidooi hoor. Maar laten we eerlijk zijn, als beste Twinkle covid krijgt en heul ziek wordt. Gaat beste Twinkle hoogstwaarschijnlijk wél bij het ziekenhuis aankloppen. Want je wilt niet dood, ga ik even vanuitquote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
volledige toegang ??? er is amper wat open of mogelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah de discussies zijn wel gevoerd inmiddels.
Alles moet dicht omdat het sneu is voor mensen met een kwetsbare gezondheid als anderen wel nog volledige toegang tot de samenleving hebben.
Juist hierom ben ik wel semi-frustri over de trage uitrol van de vaccins in Nederland.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We hebben het over leven en dood. Ik snap dat dat voor jou een ver-van-mijn-bed-show is, maar ook jij zult ooit doodgaan en waarschijnlijk ook zorg nodig hebben. Misschien komt dat moment wel eerder dan je denkt. Met die dingen gaat het namelijk niet zo dat je ze volledig in de hand hebt. Je kunt 25 zijn en ineens dood neervallen. Dat lijkt een theoretische kans, maar mij is het bijna overkomen. En dan ben je dolblij dat je in een maatschappij leeft waarin een mensenleven veel waard is en waarin er goed voor je wordt gezorgd.
[..]
En dan is er dus niemand om de ziekenhuizen te bemensen en de supermarkten en de apotheken en de scholen, et cetera. Wat denk je dat de gevolgen daarvan zijn?
Als je zelf in de zorg zou werken en je moest beslissen wie in leven blijft en wie dood gaat dan praat je wel anders.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De hele samenleving komt alsnog tot stilstand als je geen maatregelen neemt.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
Alles moet dicht omdat het sneu is voor mensen met een kwetsbare gezondheid als anderen wel nog volledige toegang tot de samenleving hebben.
Maar kan je er dan ook mee leven dat wanneer je kind van de trap afvalt, verkeerd op grond valt, er met spoed een operatie nodig is en dat het niet mogelijk is om te opereren omdat er geen plek is in het ziekenhuis doordat het vol ligt met COVID patiënten?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Je posts laten vooral zien dat je geen goed beeld hebt over de ouderen of gehandicaptenzorg of de oudere mensen die thuis hulp/mantelzorg krijgen van anderen. En zeker hoeveel het er zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Cijfers uit 2016 laten zien dat 32% van de Nederlanders mantelzorg verleent aan anderen, dit zijn omgerekend ongeveer 4,4 miljoen mensen.
quote:Sindsdien is het aantal Nederlanders met overgewicht sterk gestegen naar één op de twee (50,2%) in 2018
Maar bij al die mensen wil je bijna de voordeur dichtlassen als je posts zie.quote:In de twintigste eeuw is het aantal 65-plussers in Nederland meer dan vertienvoudigd: van 0,3 miljoen in 1900 tot 3,2 miljoen in 2018.
Jep. dus dan is het niet zo heel gek dat de mensen die nu beperkt worden er niet zomaar mee akkoord gaan dat de gevaccineerde eerder toegang zouden krijgen tot bepaalde privileges. Solidariteit werkt 2 kanten op.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
Zoals Veldman het verwoordt lijkt het probleem toch in beginsel bij de houding van ziekenhuizen te liggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)door-coronadruk.html
[..]
Waarom wordt er überhaupt zo moeilijk gedaan door privéklinieken? Want rijke lui moeten natuurlijk wel hun eigen plek kunnen kopen?
https://nos.nl/artikel/23(...)wege-coronadruk.htmlquote:Tientallen Nederlandse ziekenhuizen kunnen een deel van de zogeheten kritisch planbare zorg niet meer leveren. Deze zorg, die binnen zes weken moet worden geleverd, kan soms niet meer doorgaan vanwege de hoge coronadruk en personeelstekorten in de ziekenhuizen, zegt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). 29 procent van de ongeveer 90 Nederlandse ziekenhuizen geeft dit aan.
Onder kritisch planbare zorg valt bijvoorbeeld operatieve verwijdering van kankertumoren, chemokuren en nier- en stamceltransplantaties. "Als dergelijke ingrepen langer uitgesteld worden, is het mogelijk dat er permanente gezondheidsschade of verlies van levensjaren ontstaat", zegt een NZa-woordvoerder tegen De Telegraaf.
"Ik maak me hier heel grote zorgen over", zegt vicevoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) David Jongen in het NOS Radio 1 Journaal. "Ik zie dat het ziekteverzuim onder collega's hoog is. Een deel daarvan zit ook met corona thuis." Volgens hem kunnen ziekenhuizen niets anders dan verder afschalen van de niet-coronazorg. "En dan kom je nu bij zorg die binnen zes weken geleverd moet worden."
Handig weer als we daar het meeste van besteld hebben...quote:Op woensdag 30 december 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
Waakhond: AstraZeneca heeft nog niet gevraagd om toelating vaccin
Volgens het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) hebben de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford nog geen voorlopige handelsvergunning aangevraagd. In Groot-Brittannië is inmiddels groen licht gegeven voor hun coronavaccin.
Het EMA gaf eerder wel groen licht voor het vaccin van Pfizer en BioNTech en besluit binnenkort over toelating van het middel van Moderna. Die hebben een handelsvergunning aangevraagd. AstraZeneca zit in de stap ervoor, de zogeheten rolling review. Daarbij kijkt het EMA mee met het lopende onderzoek van AstraZeneca.
oke, dus de (meeste) kwetsbaren sluiten zich al maanden extra op, en moeten dan ook nog maanden gaan wachten totdat iedereen gevaccineerd is ?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep. dus dan is het niet zo heel gek dat de mensen die nu beperkt worden er niet zomaar mee akkoord gaan dat de gevaccineerde eerder toegang zouden krijgen tot bepaalde privileges. Solidariteit werkt 2 kanten op.
vreemd wel dit en gunstig voor de Britten die dan snel een bulk geleverd krijgenquote:Op woensdag 30 december 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
Waakhond: AstraZeneca heeft nog niet gevraagd om toelating vaccin
Volgens het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) hebben de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford nog geen voorlopige handelsvergunning aangevraagd. In Groot-Brittannië is inmiddels groen licht gegeven voor hun coronavaccin.
Nee, alles moet dicht omdat mensen zoals jij de factor over het hoofd zien waarbij dit virus overgedragen wordt en het dus niet allemaal om jezelf en je eigen gedrag draait. Er zijn al dan niet kwetsbare mensen die niet de keuze hebben thuis te werken en dan in één ruimte moeten zitten met collega's die denken zoals jij, die geen geld hebben om boodschappen te laten bezorgen en die dan iemand zoals jou aan het vakkenvullen of achter de kassa treffen, die in de tandarts iemand treffen die jong, gezond en alles is en dus lekker wel is wezen skieën, of die afhankelijk zijn van thuiszorg, een gezonde meid die gewoon gaat stappen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
of nederland daar klaar voor is ???quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Handig weer als we daar het meeste van besteld hebben...
Punt is dus dat mensen met een kwetsbare gezondheid zelf ook deel uitmaken van de samenleving. Die mensen werken in supermarkten, de horeca, logistiek, het onderwijs, de zorg, etc. Als je die allemaal thuishoudt, kan er net zo weinig open als nu, want de wereld draait niet op enkel gezonde jongeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
Er zijn wel weer 100 Miljoen extra BioNtech en Pfizer vaccins besteld:quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Handig weer als we daar het meeste van besteld hebben...
Bron :quote:De Europese Unie heeft nog eens 100 miljoen vaccindoses van farmaceuten BioNTech en Pfizer aangeschaft.
Oh gelukkig, dan hebben we straks 10 miljoen doses in de vriezer die niet gezet gaan worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn wel weer 100 Miljoen extra BioNtech en Pfizer vaccins besteld:
[..]
Bron :
Weet De Jonge dit ook?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[..]
Bron :
De niet-kwetsbaren sluiten zich ook al maanden op ten gunste van de kwetsbare, moeten die zich nog maanden én opsluiten én toekijken hoe anderen van het leven kunnen genieten?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:
oke, dus de (meeste) kwetsbaren sluiten zich al maanden extra op, en moeten dan ook nog maanden gaan wachten totdat iedereen gevaccineerd is ?
Die sluiten zich helemaal niet op, ik zie juist dat heel veel van die oudjes gewoon lekker alles doen en het liefst geen mondkapje dragen, daarnaast sla je 2 vliegen in 1 klap, de groep die de zorg het zwaarst belast neem je weg, en de groep die het kan verdragen kan doorgaan met hun AOW te verdienen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oke, dus de (meeste) kwetsbaren sluiten zich al maanden extra op, en moeten dan ook nog maanden gaan wachten totdat iedereen gevaccineerd is ?
ja daar krijgt NL maar 4?% van en komt vrij laat, dat Oxford vaccin zou mede door de hoge bewaartemperatuur veel beter passen in het NLse systeem van griepprikken zeg maarquote:Op woensdag 30 december 2020 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[..]
Bron :
Altijd de zielige verhalen erbij halen, zo rollen we in Nederland.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, alles moet dicht omdat mensen zoals jij de factor over het hoofd zien waarbij dit virus overgedragen wordt en het dus niet allemaal om jezelf en je eigen gedrag draait. Er zijn al dan niet kwetsbare mensen die niet de keuze hebben thuis te werken en dan in één ruimte moeten zitten met collega's die denken zoals jij, die geen geld hebben om boodschappen te laten bezorgen en die dan iemand zoals jou aan het vakkenvullen of achter de kassa treffen, die in de tandarts iemand treffen die jong, gezond en alles is en dus lekker wel is wezen skieën, of die afhankelijk zijn van thuiszorg, een gezonde meid die gewoon gaat stappen.
Heel veel van de oudjes die we proberen te redden heeft ook zo een instelling. Ik heb een prima leven gehad. Als ik dan dood ga, nouja, dan ga ik gewoon dood. Dus geef mijn IC plekje maar aan iemand anders.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat in die post is precies zielig?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Altijd de zielige verhalen erbij halen, zo rollen we in Nederland.
Zowel bedden als personeel zijn te regelen, mits de zorg bereid is om de eisen aan bedden en personeel te verlagen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt absurd dat je hier keer op keer moet uitleggen waarom er geen 20/30k ziekenhuisbedden zijn voor deze specifieke zorgvraag en dat er simpelweg een groot personeelstekort is.
Sterker dat gebeurt al, wat ik zo gelezen heb is COVID op de IC geen pretje en duurt het voor normale mensen al weken/maanden om te revalideren.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel veel van de oudjes die we proberen te redden heeft ook zo een instelling. Ik heb een prima leven gehad. Als ik dan dood ga, nouja, dan ga ik gewoon dood. Dus geef mijn IC plekje maar aan iemand anders.
Als je de 80 gepasseerd bent dan kan ik mij die instelling overigens best wel voorstellen.
Dat weet ik. Daarom zei ik het ook. Mijn moeder is bijvoorbeeld ook zo iemand. Die houdt zich wel aan de regeltjes en maatregelen en alles, maar die zegt ook gewoon nouja als ik het krijg en als ik dan dood ga dan is dat jammer, maar ik kan er verder niet wakker van liggen. Die is 72 overigens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |